Halloj!
Detta blir min tredje journal inom loppet av ett år på Kolozzeum. Anledningen är enkel - jag har inte för än nu vetat exakt vad jag vill med min träning eller haft ett riktigt mål. Testat på lite allt möjligt men känner nu att jag vet exakt vad jag vill.
För ett tag sen började jag fundera över hur pass givande min träning verkligen varit. Jag kom efter många om och men till insikt om ett faktum som verkligen gjorde mig besviken på mig själv, men som jag samtidigt är glad över att jag äntligen kom på.
HÄR kan ni läsa precis vad det var.
Jag är nu på fötter igen, psykist starkare än någonsin innan och med en lite skarpare bild kring sammanspelet min kropp för via träning, kost och sömn.
För dem som inte förstått vad denna journal ska tillföra än så ska jag förklara. Jag har nu, äntligen, förstått VAD jag vill göra med min träning och varför. Mitt mål är att stå på scenen inom Classic bodybuilding.
Jag kan ju börja med att introducera mina stats:
Ålder: 16 år
Längd: 185 cm
Vikt: 73 kg
BF%: Cirkus 13%
Bänk: 75 kg
Böj: 100 kg
Mark: 135 kg
--------------------------------------------------------------
Min träningsbakgrund är inte speciellt saftig egentligen. Nämnvärt är väl att jag spelade innebandy upp till tolv års ålder som fick avbrytas pga. extrema knäsmärtor. Gick på sjukgymnastik på ett närliggande gym för det där jag fick upp intresset för styrketräning. Styrketränade även några få gånger med skolan vid 13-14 års ålder.
Löste ett gymkort i november 2011, gick över vintern ner 16-17 kg och var rktigt spinkig förra våren. Under sommaren likaså, rädd för att äta. Tror faktiskt med facit i hand att jag var på väg att utveckla någon sorts ätstörning där...
Började träna en del styrkelyft vid årsskiftet, något som absolut var givande. Dock har problemet med min gymkarriär varit att jag inte skött de faktorer som spelar in för att bygga massa vilket har resulterat i att jag sett pretty much likadan ut senaste året.
För ungefär en månad sen vägde jag in på 76-77 kg och ville skala av lite onödigt fläsk vilket jag tycker gått helt ok tills nu. Dock känner jag att jag har alldeles för lite muskelmassa för att "deffa" nu, därför ligger jag på ett litet överskott istället. Mål att väga 85 kg i december i år.
--------------------------------------------------------------
Tränar nu varannan dag, en tre-split som jag låter rulla. Ska nu främst inrikta mig på volymträning och fokusera på kontakt. Har nyss sänkt frekvensen på träningen då jag känner att jag inte vilade mig tillräckligt innan. Har börjat sova tidigare på kvällarna också...
Formbilder har jag tänkt fixa senast till helgen. Inget märkvärdigt men jag tänker att det både kan vara kul för mig och för de som evt. läser här att jämföra med periodvis.
Kommer uppdatera alla pass här, även vad jag äter, skitsnack, recept och annat kul kommer dyka upp! Blir glad för alla kolo-kompisar hihi <3
Det var allt just nu, fråga om ni undrar något!
#BEASTMODE