Bilder längst ned.
Ja då har jag, Fetbulle, bestämt mig för att ta tag i allt seriöst från och med nu och därför gå ner i vikt. Fram till idag har jag styrketränat i cirka 1.5 månader nu och kört stronglifts 5x5. Under dessa 1.5 månader har jag inte avvikit från ett enda pass och det ska det fortsättas med.
Här är mina vikter i de olika övningar:
Knäböj 5x5: 40 (klarar av mer, valde bara att deloada när jag kom till 80, no reason)
Militärpress 5x5: 22.5
Marklyft 1x5: 60
Bänkpress 5x5: 40
Skivstångsrodd 5x5: 40
Tidigare har jag kört en halvtaskig "deff" med underskott några dagar, överskott någon dag som sabbade hela förra veckan med deff osv. så jag är fortfarande på samma vikt som jag började på men nu ska det bli ändring på det.
Jag ska även försöka få in 1-2 konditionspass i veckan, HIIT, för att kunna öka på konditionen som är helt jävla taskig. Mår illa efter en tiominuters promenad, upp för några trappsteg och jag är trött i en timme och svettas i tre. Mat kommer loggas i en app men resultatet redovisas här.
Stats:
Vikt: 111 kg
Längd: 178 cm
Ålder: 16 år
Mål:
Mål 1: 70-80 kg den 01/09
Med andra ord har jag idag
199 dagar kvar att gå ner mellan
31-41 kg. När jag beslutat mig för någonting är jag väldigt strikt och tidigare var jag inte riktigt besluten om viktnedgången (men däremot styrketräningen).
Vi tar genomsnittet av dessa två målvikter och säger att jag ska ned
36 kg. 199/7=cirka
29 veckor. 36 kg/29 veckor = cirka 1.3 kg per vecka. Eller ett underskott på (7 000*1.3)/7 =
1 300 kcal om dagen.
Enligt Harris Benedict metoden förbränner jag sittandes 7d/veckan
2841 kcal. Vid lätt aktivitet 1-3 dagar i veckan förbränner jag
3256 kcal. Då man även kan räkna med att min skola ligger i mitten av två tågstationer ifrån mig så måste jag gå och därav har jag cirka 50 minuter promenad per dag (ganska snabbt) utöver all styrke+HIIT och dessutom idrott en dag i veckan samt då och då annan aktivitet som måste göras hamnar jag egentligen på moderately active skulle jag vilja gissa på och där skulle jag ligga på
3670kcal.
Men då Harris Benedict ej är anpassad för överviktiga antar jag att min dagliga förbrukning är
3000 kcal. Mitt mål är alltså
1700 kcal om dagen.
Mitt största problem är att mitt fett först och främst lägger sig vid buk samt bröst, vilket har lett till att jag har enorma bristningar på överkroppen. Vi snackar inte små enstaka bristningar som somliga har problem med, vi pratar om bristningar som sträcker sig i ett enda långt streck från armhålan ned till benen, bristningar som täcker mer än halva ryggen, bristningar som täcker halva magen och även bristningar som är under "manboobsen". Detta leder antagligen till löshud och jag antar att det inte kommer att gå att undvika.
Och så de "obligatoriska" bilderna:
Samt dessa två:
http://i.imgur.com/Gu1TtBTl.jpg
http://i.imgur.com/YQmbDpOl.jpg