2010-02-02, 13:15
|
|
|
Baconanist
Reg.datum: Mar 2007
|
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
2010-02-02, 13:22
|
|
|
30% Cyborg
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Idag blev det nötfärsgoja till lunch igen, matlåda ännu en dag. Redan trött på smaken, men det är bara o bita ihop. Räknar med att äta den maträtten 35-40 ggr till inom de kommande veckorna, uff.
Satt stolt och åt min matlåda, medan kollegorna omkring satt med saftiga hamburgare och tallrikar sprängdfyllda av strips. Vetskapen om att jag inte FÅR äta sådant nu, gör att jag blir så djävulskt sugen på just det. Det här kommer att bli ett par tuffa veckor.
Klockan är 13 nu och jag åt lunch 11. Är redan hungrig,  . Nu gäller det att härda ut hungern till 19-snåret, utan mellanmål.
|
Kämpa på! Du får trösta dig med att du är mycket hälsosammare, det brukar jag göra när kollegorna äter tårta/maxmat och jag äter keso med frukt.
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Ingen stjärt i världen kan få mig att springa.
|
On the road to straight perfection
|
|
|
2010-02-02, 14:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Idag blev det nötfärsgoja till lunch igen, matlåda ännu en dag. Redan trött på smaken, men det är bara o bita ihop. Räknar med att äta den maträtten 35-40 ggr till inom de kommande veckorna, uff.
Satt stolt och åt min matlåda, medan kollegorna omkring satt med saftiga hamburgare och tallrikar sprängdfyllda av strips. Vetskapen om att jag inte FÅR äta sådant nu, gör att jag blir så djävulskt sugen på just det. Det här kommer att bli ett par tuffa veckor.
Klockan är 13 nu och jag åt lunch 11. Är redan hungrig,  . Nu gäller det att härda ut hungern till 19-snåret, utan mellanmål.
|
Ingen mat från kl 11 fram t 19 utan mellanmål o allt  ....bara en liten liten fråga... HUR STÅR DU UT? Själv hade jag nog varit lagom kul att ha o göra med, inte orkat träna o säkert dött av svält också för den delen.... Tacka vet jag mellanmål... :o)
|
|
|
2010-02-02, 14:04
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Antagligen gör du allt rätt bara  ... SÅ tungt är det inte, jag kör ju på halva mag'et nu och det är ju inte gristungt. För min del känns det bara som att en sena kommer smälla av om jag lastar på mer...
Mina ben är spaghettiben dock, du har mer muskulatur där än jag 
|
Hm, fast du knäböjer t.ex. minst lika mycket som mig. Så det funkar ju inte heller!
Citat:
|
Hur ligger du till kalorimässigt?
Jag känner inte av någon hunger alls nu under min deff, bara att jag kan vara sugen på vissa saker typ en stor tallrik pommes frites eller en påse godis, men riktig hunger är det inte. Vilket har mycket med att göra att jag kör periodisk fasta. Kommer man bara över den första hungern på morgonen när man vaknar och är hungrig av "gammal vana" tycker jag inte att hungern kommer igång alls egentligen. Jag kan gå hela dagen från 09-18 utan att äta för att efter träningen sätta i mig riktigt rejält. Jag tycker det är gott att få äta ett par två riktiga skrovmål då istället för att ha ätit lite utspritt över dagen. Kanske någon du skulle prova?  Iofs lever jag ett ganska stillasittande liv så jag gör ju inte av med så där sjukt mycket energi under dagarna. Men ett litet tips från min sida hur som helst. Väljer du att prova så ge inte upp redan efter 1 eller 2 dagar dock, det tar säkert upp emot en hel arbetsvecka att komma in i det.
|
|
|
2010-02-02, 15:35
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Jag använder mig oftast av Ica:s lätt creme fraiche med paprika-chili och den innehåller 3g Protein 7g Kolhydrat 13g fett och därmed 160kcal/100g!
Den neutrala lättvarianten innehåller 3g protein 5g Kolhydrat 15g fett och 170kcal/100g.
Totalt ger det 30gram kolhydrater till 1kg kyckling så då blir det inte mycket i varje portion.
Glömde nämna att jag brukar ha den 45-50min i 200grader!
|
|
|
2010-02-02, 15:38
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av tntballe
Jag märker att journalen behöver Ivan.
|
haahhaa, så jäkla egd.... klockrent!
|
|
|
2010-02-02, 15:47
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dravena
Kämpa på! Du får trösta dig med att du är mycket hälsosammare, det brukar jag göra när kollegorna äter tårta/maxmat och jag äter keso med frukt. 
|
Jo det var ett par kollegor runt matbordet som sa samma sak, bland annat en snubbe som är löparkille (och som är väldigt fit osv), som sa att det var jag som var vinnaren..  .. kändes bra att höra!
Citat:
Ursprungligen postat av MissTiger
Ingen mat från kl 11 fram t 19 utan mellanmål o allt  ....bara en liten liten fråga... HUR STÅR DU UT? Själv hade jag nog varit lagom kul att ha o göra med, inte orkat träna o säkert dött av svält också för den delen.... Tacka vet jag mellanmål... :o)
|
Har kvällsmöte nu snart, så ja, jag är inte så rolig att tas med jag heller 
Just nu känner jag ett sug efter allt. Klockan är snart 16:00 och jag tänker på sprit och jag tänker på mat. En fet jävla grogg och en riktigt laddad kebabpizza skulle då fan inte vara fel nu.
Ska se om jag kan hitta något som är lite fett+salt att äta som mellanmål. En sådan där knäckebrödsandwich hade fan inte varit helt fel nu asså.
Citat:
Ursprungligen postat av tsp
Hur ligger du till kalorimässigt?
Jag känner inte av någon hunger alls nu under min deff, bara att jag kan vara sugen på vissa saker typ en stor tallrik pommes frites eller en påse godis, men riktig hunger är det inte. Vilket har mycket med att göra att jag kör periodisk fasta. Kommer man bara över den första hungern på morgonen när man vaknar och är hungrig av "gammal vana" tycker jag inte att hungern kommer igång alls egentligen. Jag kan gå hela dagen från 09-18 utan att äta för att efter träningen sätta i mig riktigt rejält. Jag tycker det är gott att få äta ett par två riktiga skrovmål då istället för att ha ätit lite utspritt över dagen. Kanske någon du skulle prova?  Iofs lever jag ett ganska stillasittande liv så jag gör ju inte av med så där sjukt mycket energi under dagarna. Men ett litet tips från min sida hur som helst. Väljer du att prova så ge inte upp redan efter 1 eller 2 dagar dock, det tar säkert upp emot en hel arbetsvecka att komma in i det.
|
Hittills idag? Med frukost och lunch så är jag nog uppe i hmm... 700 kcal kanske. Periodisk fasta kommer jag nog att testa och jag har också ett stillasittande jobb, men jag har verkligen en matklocka som ringer var tredje timme. Även om jag äter en stor kebabpizza och får pressa i de sista bitarna - så är jag hungrig 3 timmar senare. Varför vet jag inte.
Jag vet också att vatten och kaffe ökar mina hungerskänslor. Särskilt vatten. Det borde vara tvärtom, men inte för mig.
Just nu är det riktigt jobbigt, bara tänker på fet mat mm. 3 timmar kvar till mellanmål, har jag tur så slipper jag representationen ikväll.. YES
|
|
|
2010-02-02, 15:59
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Jo det var ett par kollegor runt matbordet som sa samma sak, bland annat en snubbe som är löparkille (och som är väldigt fit osv), som sa att det var jag som var vinnaren..  .. kändes bra att höra!
|
 Bra! Fokusera på de bitarna!
|
|
2010-02-02, 16:52
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Hittills idag? Med frukost och lunch så är jag nog uppe i hmm... 700 kcal kanske. Periodisk fasta kommer jag nog att testa och jag har också ett stillasittande jobb, men jag har verkligen en matklocka som ringer var tredje timme. Även om jag äter en stor kebabpizza och får pressa i de sista bitarna - så är jag hungrig 3 timmar senare. Varför vet jag inte.
Jag vet också att vatten och kaffe ökar mina hungerskänslor. Särskilt vatten. Det borde vara tvärtom, men inte för mig.
Just nu är det riktigt jobbigt, bara tänker på fet mat mm. 3 timmar kvar till mellanmål, har jag tur så slipper jag representationen ikväll.. YES
|
Samma här, matklockan gör sig ständigt hörd. Jag blir också hungrig bara någon timme efter att ha ätit, även om jag käkat en riktig jävla brakmiddag på 1500-2000kcal, vilket även är skälet till att jag var rätt fet för ett par år sedan. Knepet för mig är att, när jag äter föder maten hunger. Om jag inte äter kan jag dock skjuta upp hungern i princip hur mycket som helst, flera dagar om det krävs. Därför passar periodisk fasta mig utmärkt. Inte äta något mellan det att jag vaknar tills klockan blir fram emot 17-19 på eftermiddagen då jag tar första tuggan mat. Att jag då drar igång hungern gör inget, eftersom det är så få timmar kvar på dagen att jag kan äta väldigt fritt och hålla mig mätt tills jag går och lägger mig men ändå hamna på ett lagom kcal intag.
|
|
|
2010-02-02, 18:12
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Men kan det inte bara vara att du är sugen för att du ska hålla på och tänka så jäkla mycket hela tiden, som du alltid gör? En diet behöver inte vara amagadhardcore med tonfisk och broccoli. Jag tror att vi gör av med ungefär lika mycket energi i vila, och jag har inga problem att ligga runt energibalans eller strax där under. Du kanske får hitta lite bättre livsmedel som mättar mer, och/eller en måltidsfrekvens som passar dig bättre?
|
|
2010-02-02, 19:11
|
|
|
helt ok
Reg.datum: May 2006
|
Har samma problem som dig med hamstrings... Får aldrig kontakt i dem vad jag än kör. Känns som jag bara spänner ländrygg och rooompa... Typ. Annars bra pass, benträning är ju aldrig kul men det är bara köra på.
|
|
|
2010-02-02, 19:23
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av tsp
Samma här, matklockan gör sig ständigt hörd. Jag blir också hungrig bara någon timme efter att ha ätit, även om jag käkat en riktig jävla brakmiddag på 1500-2000kcal, vilket även är skälet till att jag var rätt fet för ett par år sedan. Knepet för mig är att, när jag äter föder maten hunger. Om jag inte äter kan jag dock skjuta upp hungern i princip hur mycket som helst, flera dagar om det krävs. Därför passar periodisk fasta mig utmärkt. Inte äta något mellan det att jag vaknar tills klockan blir fram emot 17-19 på eftermiddagen då jag tar första tuggan mat. Att jag då drar igång hungern gör inget, eftersom det är så få timmar kvar på dagen att jag kan äta väldigt fritt och hålla mig mätt tills jag går och lägger mig men ändå hamna på ett lagom kcal intag.
|
ska nog prova det också, men jag får duktigt svårt att vara trevlig mot folk när jag är hungrig i långa perioder
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Men kan det inte bara vara att du är sugen för att du ska hålla på och tänka så jäkla mycket hela tiden, som du alltid gör? En diet behöver inte vara amagadhardcore med tonfisk och broccoli. Jag tror att vi gör av med ungefär lika mycket energi i vila, och jag har inga problem att ligga runt energibalans eller strax där under. Du kanske får hitta lite bättre livsmedel som mättar mer, och/eller en måltidsfrekvens som passar dig bättre?
|
Jag tänker mkt på mat oavsett diet eller ej, jag är hungrig väldigt ofta osv. Mkt möjligt att jag har mental disorder, min fd chef påpekade att jag alltid gick igång då man pratade mat i volym. En liten köttbit var väl trevligt, men en fet jävla blodig biff, ja då gick jag igång direkt... lite the american way liksom
Det finns nog inget livsmedel som gör att jag kan äta mig proppmätt varje måltid nu, utan jag får försöka leva med att äta barnportioner och ta hungern så gott det går. Jag kommer dock experimentera en del med olika livsmedel, men förra deffen så kvittade det iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
Har samma problem som dig med hamstrings... Får aldrig kontakt i dem vad jag än kör. Känns som jag bara spänner ländrygg och rooompa... Typ. Annars bra pass, benträning är ju aldrig kul men det är bara köra på.
|
ayeh, skönt o höra att fler känner lika
|
|
|
2010-02-02, 19:33
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Måste dock erkänna att jag är sjukt impad av er män som ligger på 1000 kcal/dag i energiintag och klarar av det. Jag har precis ätit den sista delen av ostkakan + ett ägg och ligger nu på 1051 kcal hittills. Kommer någon o går i trapphuset nu med en nybakad pizza så rånar jag personen i fråga på pizzan.
Dagens stora utmaning var att gå förbi Willys på hemvägen från jobbet. Jag kom inte ens halvvägs innan jag fick torka mig om hakan, hade verkligen en kopiös salivproduktion. Jag klarade disciplinen i varje fall och köpte 10st fläskfiléer, skinkost, mjölk och creme fraiche. Inget onyttigt, inget som faller utanför dietplanen.
Kommer prova små, små bitar av dubbla wasa fiber plus med skinkost mellan som mellanmål. Gäller bara o snåla lite på skinkosten då kcalen drar iväg rätt snabbt annars, men annars är det OK stats på den p/k/f - 15/3/16. Då får jag i mig både lite salt och lite fett - precis det jag suktar efter.
|
|
|
2010-02-02, 20:34
|
|
|
Banned User
|
Låter som att du helt enkelt lider av tjockismentalitet samt har lite dålig karaktär
|
|
|
2010-02-02, 20:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Vem fan ligger på 1000 kcal per dag?!
Du kanske kan prova periodisk fasta och se om det är något för dig? Då blir det megaportioner i några timmar. Kanske passar dig bra.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:39.
|

|