Jag tycker liggande lårcurl är jättesvårt att få ordning och isolation på muskeln, jag kopplar in röfven eftersom jag är starkare där.
Finns det nån maskin för sittande lårcurl på ditt gym? Det var en värld av skillnad för mig när jag bytte maskin/övning. Tar 25 kg i enbent lårcurl nu, kom inte ens i närheten av det när jag körde liggande.
__________________ I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.
Ja om jag inte tar mig upp ur sängen så är det 1888 kcal något. Jag räknar med den formeln som King Grub har, där 1,2 är faktorn för typ stillasittande kontorsjobb. Då landar jag på 2266. Utöver det lägger jag på gym + fysiska aktiviteter.
Om jag har räknat fel, så är det ännu märkligare att jag inte går upp i vikt, eftersom jag som sagt äter 2200 kcal utan problem till vardags, oftast mer.
Med din tabell där skulle jag en vanlig dag med träning förbränna 2687 kcal och det ligger iofs inte så långt ifrån min förra uträkning. Jag hade räknat ut att min förbränning idag inkl benpasset landar på ca 2500 kcal.
Jag tycker liggande lårcurl är jättesvårt att få ordning och isolation på muskeln, jag kopplar in röfven eftersom jag är starkare där.
Finns det nån maskin för sittande lårcurl på ditt gym? Det var en värld av skillnad för mig när jag bytte maskin/övning. Tar 25 kg i enbent lårcurl nu, kom inte ens i närheten av det när jag körde liggande.
Sist jag körde sittandes, så gnällde jag ännu mer. Ogillade att sitta på muskeln jag jobbar med och klämma ner den mot dynan med 80kg vikt liksom. Kändes ännu sämre. Har provat goodmornings, raka mark, stående enbenscurl, sittande o liggande lårcurl osv - men det är samma skit på alla. Det känns mer som om allt byter plats baktill medan jag utför rörelsen och det knakar o knäpper bland några senor eller vadfan det är. Hate it. Men det är väl bara o bita ihop, samtidigt som jag kör sjukt långsamt och försöker känna efter hur jag drar upp skiten.
Sist jag körde sittandes, så gnällde jag ännu mer. Ogillade att sitta på muskeln jag jobbar med och klämma ner den mot dynan med 80kg vikt liksom. Kändes ännu sämre. Har provat goodmornings, raka mark, stående enbenscurl, sittande o liggande lårcurl osv - men det är samma skit på alla. Det känns mer som om allt byter plats baktill medan jag utför rörelsen och det knakar o knäpper bland några senor eller vadfan det är. Hate it. Men det är väl bara o bita ihop, samtidigt som jag kör sjukt långsamt och försöker känna efter hur jag drar upp skiten.
Där ser man. Jag har väl muskelstyrkan i baksida ben efter femton års ridning, så jag har inte svårt att hitta rätt i just sittande lårcurl, rörelsen när man sitter i en sadel och gör vissa övningar är densamma. Jag har aldrig tänkt på det som svårt.
Prova att springa i sandtag och backar med lätt böjda ben, då får du tag på både baksida lår och röfven. Men då får du väl vänta till våren.
__________________ I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.
Där ser man. Jag har väl muskelstyrkan i baksida ben efter femton års ridning, så jag har inte svårt att hitta rätt i just sittande lårcurl, rörelsen när man sitter i en sadel och gör vissa övningar är densamma. Jag har aldrig tänkt på det som svårt.
Prova att springa i sandtag och backar med lätt böjda ben, då får du tag på både baksida lår och röfven. Men då får du väl vänta till våren.
Något jag gillar är att lyfta benen högt bakåt under löpningen. Inte tjej-jogga och knappt lyfta fötterna alltså, utan verkligen klacka bakåt och nyttja hamstrings då jag springer... det är nog det bästa jag vet, men det förutsätter ju att jag kan springa och det dröjer nog ett antal veckor till som det känns nu.
För övrigt fick jag just en bild av ridning och lår som jag måste tvätta bort från näthinnan..
Halverade middagen (som jag äter nu, 22:05, lol) för att få ner totala kcalintaget.
Är så sjukt hungrig, men nu gäller det bara o härda (går nog o lägger mig tidigare, innan jag börjar snegla på kylskåpet). Får räkna med ett par dagar till med högt kolhydratintag pga bröd o annat, men sedan minskar det ytterligare och kan ta mitt kvällsmål som jag ska istället.
Imorgon spricker deffen direkt, jag är mer eller mindre obligatoriskt utkallad på afterwork/representation och det går bara inte äta smalmat och dricka vatten ett sådant tillfälle, damn. Jag har verkligen ingen lust alls att dricka öl, inte ens om jag bara tar två öl på hela kvällen. Får försöka blunda för det och ta igen det kommande 7 veckor.
Jag förstår inte att det är så otroligt lätt att felkoppla det där för folk.
Utmärkt övning för baksida lår.
har förövrigt suttit på en hästrygg 2ggr i mitt liv... och har aldrig någonsin varit så rädd i hela mitt liv. Då är jag fd brandman, fallskärmshoppare osv.
Farliga mackapärer de där och inte lyder de när man drar i styrsnörena heller...
En sista reflektion för dagen. Alkohol. Vilken jäkla skit det är egentligen.
I varje fall för mig och min form. Räcker med liiiiiiiiite alkohol, typ lite vin eller öl, eller kanske en grogg... och vips ökar suget efter fet och salt mat. Chips, ostbollar, hamburgare, pizza, kebab osv. Gärna såser. För att inte tala om näringsinnehållet i alkohol överlag. Whisky och Rom är ju riktigt dräpande. Fan Rom o Cola som är en favorit, är ju rena rama kcalbomben.
Tycker mig ofta läsa eller höra folk som "bantar" eller deffar och så tycker de att inget händer. Sedan märker man att helgvanorna är fester, fester, fester - eller middagar med massa vin o sprit till. På med bakfyllekäk o grejs och ja, inte konstigt att formen kanske står still då?
Men just det där snacks-suget efter bara en öl. Lite jordnötter, lite ostkrokar... farligt, farligt.
Förutom morgondagens obligatoriska representation/afterwork, så ska jag hålla mig ifrån skiten i 7 veckor nu. Tack o lov existerar det inga damer så långt ögat kan nå, så jag behöver inte ens frestas av en vinkväll eller finmiddag. Pra skit.
Jag har typ alltid dragit fullmag i lårcurl. Vet inte vad jag gör fel men det tar ju på muskeln liksom. Har provat att gå ner i vikt för att jag antagligen fuskar upp vikten på något sätt, men då känns det bara sjukt lätt. :S Vad gör jag fel?
Anledningen till att jag mätte över naveln är bara för att det alltid ska bli på samma ställe varje gång. Spände inte ut eller drog in magen något utan mätte i ett avslappnat läge.
Lite alkohol och skit ikväll gör inget på det stora hela. Så länge du bara är fokuserad resten av tiden och inte har för många "snedsteg" så kommer det gå bra.
Köper du bara Frödinges ostkaka eller har du testat att göra en egen någongång? Det blir bra mycket mer protein och mindre kolisar när du gör en egen!
Jag har köpt hem lax- och kycklingfileér och som jag tänker dela i lite mindre bitar. Lägga i en ugnsfast form och sedan ha smaksatt creme fraiche på. Serveras med ris om man vill eller så kör man som jag tänkt nu med broccolibuketter och ärtor. Smakar
700-1000g lax eller kyckling
1 lätt creme fraiche neutral
1 smaksatt med paprika-chili eller liknande
Lite Maizenaredning eller mjöl om man vill ha konsistensen lite krämigare
Grönsaker!
Jag har typ alltid dragit fullmag i lårcurl. Vet inte vad jag gör fel men det tar ju på muskeln liksom. Har provat att gå ner i vikt för att jag antagligen fuskar upp vikten på något sätt, men då känns det bara sjukt lätt. :S Vad gör jag fel?
Edit: Både sittande och liggande alltså
Antagligen gör du allt rätt bara ... SÅ tungt är det inte, jag kör ju på halva mag'et nu och det är ju inte gristungt. För min del känns det bara som att en sena kommer smälla av om jag lastar på mer...
Mina ben är spaghettiben dock, du har mer muskulatur där än jag
Anledningen till att jag mätte över naveln är bara för att det alltid ska bli på samma ställe varje gång. Spände inte ut eller drog in magen något utan mätte i ett avslappnat läge.
Lite alkohol och skit ikväll gör inget på det stora hela. Så länge du bara är fokuserad resten av tiden och inte har för många "snedsteg" så kommer det gå bra.
Köper du bara Frödinges ostkaka eller har du testat att göra en egen någongång? Det blir bra mycket mer protein och mindre kolisar när du gör en egen!
Jag har köpt hem lax- och kycklingfileér och som jag tänker dela i lite mindre bitar. Lägga i en ugnsfast form och sedan ha smaksatt creme fraiche på. Serveras med ris om man vill eller så kör man som jag tänkt nu med broccolibuketter och ärtor. Smakar
700-1000g lax eller kyckling
1 lätt creme fraiche neutral
1 smaksatt med paprika-chili eller liknande
Lite Maizenaredning eller mjöl om man vill ha konsistensen lite krämigare
Grönsaker!
Grejjen är bara att med alkohol så blir suget efter salt/fett för stort, så antagligen matar jag på med mer mat när jag kommer hem (utöver en redan stor portion hamburgare på olearys osv). Det påverkar absolut veckoresultatet, även om det bara är marginellt. Jag stör mig på det - ska jag göra något så ska det göras BRA. Inte halvdant.
Kycklingen där med creme fraiche lät nice, tänkte kolla just creme fraiche och näringsinnehållet idag. Jag är sjukt sugen på currydressing osv, tycker bara kyckling + grönsaker blir så jäkla torrt.
Jag har enbart köpt Frödinges, men jag handlade hem ingredienser i söndags för att göra en egen. Ska prova det någon kväll i veckan nu när jag är hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Hett tips till ostkaka är för övrigt lightsylt, vaniljkesella eller sötad vanlig kesella. Även om jag brukar köra grädde, det ere värt
Öños Jordgubbssylt säger jag bara! Lågkalori (nästan inget) och säkert en massa goa E1231871-ämnen i stället, men riktigt god!
Idag blev det nötfärsgoja till lunch igen, matlåda ännu en dag. Redan trött på smaken, men det är bara o bita ihop. Räknar med att äta den maträtten 35-40 ggr till inom de kommande veckorna, uff.
Satt stolt och åt min matlåda, medan kollegorna omkring satt med saftiga hamburgare och tallrikar sprängdfyllda av strips. Vetskapen om att jag inte FÅR äta sådant nu, gör att jag blir så djävulskt sugen på just det. Det här kommer att bli ett par tuffa veckor.
Klockan är 13 nu och jag åt lunch 11. Är redan hungrig, . Nu gäller det att härda ut hungern till 19-snåret, utan mellanmål.