handdator

Visa fullständig version : Tips på bra TV- serier

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 [85] 86 87

-squat-
2024-04-13, 15:01
Apples serier är riktigt snygga visuellt, tycker alltid dom ser mest påkostade ut.

Håller med.

skyffelmördarn
2024-04-13, 18:18
Håller med.

På tal om Äpplet

j6ucGt_Xp14

Magnus N
2024-04-13, 18:24
På måndag drar säsong2 utav Blue Lights igång, var en mycket stark säsong1 av denna Irländska polisserie

https://www.imdb.com/title/tt14466018/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_blue%2520light

"Follows rookie police officers working in Belfast, a city in which being a frontline response cop comes with unique pressures and dangers."

Scratch89
2024-04-14, 00:06
Nu sett klart Fallout! Skoj, vill se mer och hoppas att andra säsongen kommer snart. En del saker som jag inte gillar, men överlag sevärd och kul.

Lafayette
2024-04-14, 00:09
https://m.youtube.com/watch?v=fYZerRToD88&pp=ygUNc3ludGhldGljIG1hbg%3D%3D

Syntetiska mannen kingen har talat.

Ajajaj

skyffelmördarn
2024-04-14, 08:38

Ajajaj

Lafayette du ska inte lyssna på den här typen av "youtubers" han försöker vrida allting åt ett visst håll för att få ryggdunk från sin lilla ekokammare

Magnus N
2024-04-15, 19:22
Outer Range Season 2 - Official Trailer | Prime Video

8UkDdTMZh14

skyffelmördarn
2024-04-15, 19:52
Outer Range Season 2

Gillade du säsong 1? Sevärd?

Magnus N
2024-04-15, 19:58

Tyckte den var klart sevärd, gillade storyn och ser fram emot hur de ska förklara sakerna. Sedan är Brolin alltid bra

Akerhage
2024-04-16, 07:01

Säsong 1 var riktigt bra tycker jag! Ser fram emot en säsong 2 nu.

Akerhage
2024-04-16, 17:23
Någon som sett denna?
A Gentleman in Moscow
https://www.imdb.com/title/tt8230448/?ref_=ttep_ov

Förstår inte betygsättningen riktigt, den har 6.5 fast de tre avsnitten har 7.2, 7.5 samt 8.0 så tänker den kanske är bättre då än 6.5?

Vet förövrigt jag rekommenderade Manhunt innan, den är verkligen bra fortfarande om ni inte sett den.
https://www.imdb.com/title/tt16912512/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_manhunt

Scratch89
2024-04-16, 20:45

Ajajaj
Jag har förstått att gnälliga människor gnäller på att serien i ett avseende inte är canon, men det verkar också vara så att dessa gnälliga människor inte kan läsa en tidslinje korrekt. Om en sån liten detalj får folk att gå upp i brygga av nerd rage får de nog fundera lite på hur man hanterar livet generellt.

intepurewhey
2024-04-16, 21:01
Någon som sett denna?
A Gentleman in Moscow
https://www.imdb.com/title/tt8230448/?ref_=ttep_ov

Förstår inte betygsättningen riktigt, den har 6.5 fast de tre avsnitten har 7.2, 7.5 samt 8.0 så tänker den kanske är bättre då än 6.5?

Vet förövrigt jag rekommenderade Manhunt innan, den är verkligen bra fortfarande om ni inte sett den.
https://www.imdb.com/title/tt16912512/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_manhunt

Har sett alla avsnitt som släppts. Lite mysig och rolig. Inget mästerverk men värd att prova, spec om man gillar Ewan.

Akerhage
2024-04-18, 17:24
Har sett alla avsnitt som släppts. Lite mysig och rolig. Inget mästerverk men värd att prova, spec om man gillar Ewan.

Man kan väl inget annat göra än att gilla Ewan!

intepurewhey
2024-04-19, 11:07
Man kan väl inget annat göra än att gilla Ewan!

Hoppas han kommer med en ny rese-serie :) Såg om motorcykeltrippen för några veckorsedan.

Palin släppte ny i veckan om någon missat det.

Lafayette
2024-04-22, 23:26
Jag gillar Fallout men sörjer lite att man inte får en supermaffig Fallout-film på bio.. hade önskat mer känsla från spelen också. Och ännu mer skitigt och blodigt faktiskt. Det är lite för färglatt och för många töntiga karaktärer som jag hade svårt för.

Typ en 3 timmars snordyr film med Hanz Zimmer som tolkar spelet musik. Se vault-dörren öppnas på stora bioskärmen.. med Liam Neeson istället för den där tramsiga inledningen.. jag får drömma vidare

https://www.youtube.com/watch?v=_yGpoRbwe4s

Kaalle
2024-04-24, 16:16
Såg en riktigt riktigt bra dokumentär serie på amazon Prime denna afton. The Last Narc. Handlar primärt om mordet på Kiki Kamarena. Mycket detaljrikt och fängslande. Väl, väl rekommenderat.

Scratch89
2024-04-24, 21:53
Såg klart Shogun. Den började bättre än vad den utvecklades och slutade. Har dock inte läst böckerna eller sett den gamla serien så jag går bara på vad den här serien levererade. Jag tycker inte att den politiska konflikten och allt komplottande är särskilt engagerande eller intressant, och det finns egentligen inga karaktärer man hejar på. Jag hade hoppats på en samuraiserie med mycket slagsmål och blod men fick mest en dramaserie där snubbar i hästsvans sitter och pratar med varandra utan känsloyttringar i evigheter, samt kvinnor som läser obegriplig poesi i tid och otid.

Cosmo Jarvis är ingen vidare skådespelare, om jag inte helt missat att han ska spela en karaktär helt utan dynamik eller ansiktsmimik. Han framstår som ganska korkad och burdus mest hela tiden, även fast jag antar att karaktären han spelar ska vara välutbildad och intelligent. Dock stort plus för Anna Sawai. Bra skådespelerska och fin att titta på.

The_RobRoy
2024-04-25, 02:36
Såg klart Shogun. Den började bättre än vad den utvecklades och slutade. Har dock inte läst böckerna eller sett den gamla serien så jag går bara på vad den här serien levererade. Jag tycker inte att den politiska konflikten och allt komplottande är särskilt engagerande eller intressant, och det finns egentligen inga karaktärer man hejar på. Jag hade hoppats på en samuraiserie med mycket slagsmål och blod men fick mest en dramaserie där snubbar i hästsvans sitter och pratar med varandra utan känsloyttringar i evigheter, samt kvinnor som läser obegriplig poesi i tid och otid.

Cosmo Jarvis är ingen vidare skådespelare, om jag inte helt missat att han ska spela en karaktär helt utan dynamik eller ansiktsmimik. Han framstår som ganska korkad och burdus mest hela tiden, även fast jag antar att karaktären han spelar ska vara välutbildad och intelligent. Dock stort plus för Anna Sawai. Bra skådespelerska och fin att titta på.

Har läst boken (och böckerna) men det var nästan 10 år sen, så minnet sviktar lite. Som jag minns har boken lite annat flow än TV-serien, även om den såklart också fokuserar mycket på deras mind-games. Du träffar en öm punkt rätt bra i serien, Cosmo håller inte uppe sin roll särskilt bra. Anna/Mariko däremot överträffar nog boken och håller ju nästan uppe serien själv. Hon lär få större roller framöver.

Akerhage
2024-04-25, 08:28
Jag såg 3-4 avsnitt av Shogun med någon veckas uppehåll. Tyckte den var helt okej men jag hade svårt urskilja vem som var vem av dem faktiskt när jag inte streckkollade den. Så tänker jag skall se om den nu när alla avsnitt är ute :)

intepurewhey
2024-04-25, 09:04
Kims Convenience

Roligaste komedi 'sit-com' jag sett på år.

dluddeckens
2024-04-25, 12:03

Tycker ändå den var rätt bra, just för att den inte följde det vanliga "hollywood-mönstret". Men håller med dig att den började starkare än den slutade. Många lösa trådar som aldrig avslutades. När de klippte in honom som gammal, liggandes i sängen, i England, gav mig känslan att det kommer en säsong två, som beskriver vad som sker efter serien slutar.

Termy
2024-04-25, 12:26

Jag minns inte hur uttrycksfull karaktären var i boken, med jämfört med Richard Chamberlains betydligt mer emotionella register i ursprungliga miniserien så är ju Jarvis ungefär som en något snyggare version av Steven Seagal.

lördagsgrogg
2024-04-25, 13:00
Jag såg 3-4 avsnitt av Shogun med någon veckas uppehåll. Tyckte den var helt okej men jag hade svårt urskilja vem som var vem av dem faktiskt när jag inte streckkollade den. Så tänker jag skall se om den nu när alla avsnitt är ute :)

Väntade tills alla tio kom ut och har nu sett första. Och tvivlar på att jag kommer se mer. Oerhört oengagerande även för mig som gillar återhållsamt drama.

Såg också Fallout säsong 1 och förstår verkligen inte varför så många verkar gilla den. Man sätter ribban lågt då tycker jag för visserligen är världsbyggandet helt ok, fattas bara annat då man har en förlaga. Men storyn är ju papperstunn. När det ibland äntligen händer något så undrar man mest varför.

Men tjejen och är bra och han utan näsa också. Men mer än 5/10 får den inte av mig.

lördagsgrogg
2024-04-25, 13:16
Ser om Eastbound & Down och den håller ännu. Även om den inte känns lika vild och oförutsägbar som första gången.

lördagsgrogg
2024-04-25, 13:18
Jag minns inte hur uttrycksfull karaktären var i boken, med jämfört med Richard Chamberlains betydligt mer emotionella register i ursprungliga miniserien så är ju Jarvis ungefär som en något snyggare version av Steven Seagal.

Jag får erkänna att jag i minnet blandat ihop gamla Shogun med Törnfåglarna. Var det inte Chamberlain där också?

Har bara svaga minnen kvar.

Termy
2024-04-25, 13:21
Jag får erkänna att jag i minnet blandat ihop gamla Shogun med Törnfåglarna. Var det inte Chamberlain där också?

Har bara svaga minnen kvar.

Yes det stämmer bra. Reklamen för den serien minns jag fortfarande mycket väl.

lördagsgrogg
2024-04-25, 14:08
Yes det stämmer bra. Reklamen för den serien minns jag fortfarande mycket väl.

Tack, minnet är inte helt borta ännu tydligen.

Scratch89
2024-04-25, 16:09

Det var någon på Reddit som kallade honom för "discount Tom Hardy". :D

Magnus N
2024-04-25, 19:27
Mayor of Kingstown | Season 3 Official Trailer | Paramount+

UbC0Q7IzIiM

"A series of explosions rock Kingstown and its citizens, as a new face of the Russian mob sets up shop in the city, and a drug war rages inside and outside prison walls.

The pressure is on Mike McLusky (Jeremy Renner) to end the war but things get complicated when a familiar face from his incarcerated past threatens to undermine the Mayor’s attempts to keep the peace among all factions.

Stream season 3 of Mayor of Kingstown on June 2, exclusively on Paramount+."

The_RobRoy
2024-04-26, 02:41

Haha klockrent :d

Termy
2024-04-26, 11:17

Tadanobu Asano å andra sidan stjäl varje scen han är med i, som Kashigi Yabushige. Blir nästan sugen att kolla om på Ichi the Killer igen. Första filmen jag såg honom i.

Fredszky
2024-04-26, 22:01

https://i.imgflip.com/mxgi5.jpg

Rikard Jansson
2024-04-27, 09:55
Tittar på Scrubs igen. 10/10

Slående är att den är välskriven och rolig, men något annat som slog mig nu senaste gången är hur jävla dysfunktionella och halvdåliga människor alla i serien är :D

Scratch89
2024-04-27, 09:57
Tittar på Scrubs igen. 10/10

Slående är att den är välskriven och rolig, men något annat som slog mig nu senaste gången är hur jävla dysfunktionella och halvdåliga människor alla i serien är :D

Åh Scrubs. *cupid*

Ja, J.D är inte direkt en sympatisk karaktär och det är få som fungerar väldigt väl. Dr Cox är min favorit och de avsnitten där hans karaktär utvecklas är de bästa, särskilt allt kring Ben.

Magnus N
2024-05-04, 16:02
The Boys – Season 4 Official Trailer | Prime Video

EzFXDvC-EwM

intepurewhey
2024-05-04, 16:51
Kollar på en Sci Fi jag missat, Raised by wolves. Sett halva säsong 1, bra hittills. Tråkigt att den blev cancelled, om nivån håller sig.

lördagsgrogg
2024-05-05, 18:13
A man in full (2024)

Har sett två avsnitt av sex och kommer se resten också. Har sina problem men är ändå fullgott nog för att titta på. Jag tycker dom hade lyckats bättre med ett annat anslag och ton.

Nu har jag ju inte sett klart den men jag tror ändå att 3 entimmesavsnitt hade varit bättre.

Jeff Daniels överspelar med flit och det är tämligen underhållande men resten håller inte högsta klass så hittils får den bara stabila 7/10.

lördagsgrogg
2024-05-05, 18:20
The Untold History of the United States (2012)

Oliver Stone säger till amerikaner vad hela europa redan visste. En genomgång av historien från WW1 till ca 2000 med ett amerikans perspektiv.

Tycker det är väldigt välgjort och jag delar hans världsbild. Även om man sett tusentals dokumentärer är den värd att se som ett dokument. Uppe och nosar på högsta betyg men jag sätter 9/10.

10/10 för att jag sover bra när jag lyssnar på klokskap.

Oliver Stone är fantastisk. Trivia är att jag just i förrgår fick reda på att han skrev manuset till Scarface.

40plus
2024-05-06, 08:11
Kollar på en Sci Fi jag missat, Raised by wolves. Sett halva säsong 1, bra hittills. Tråkigt att den blev cancelled, om nivån håller sig.

Den är ganska ok. Men jag tappade intresset senare, kanske dels pga att den blev canceld så då kändes det inte meningsfullt att se klart den.

intepurewhey
2024-05-06, 11:11
Den är ganska ok. Men jag tappade intresset senare, kanske dels pga att den blev canceld så då kändes det inte meningsfullt att se klart den.

Ah. En bit in på säsong 2 nu. Inte mycket sug att se vidare.

Akerhage
2024-05-06, 11:44
Ah. En bit in på säsong 2 nu. Inte mycket sug att se vidare.

Tyckte säsong 1 var grymt bra, säsong 2 sög!

Mental
2024-05-06, 13:14

Ajajaj

"Amazon's Fallout is, without exaggeration, one of the worst video game adaptations I have ever seen"

Tja, vi kan väl konstatera att han och jag inte alls har samma smak, eller att han inte sett speciellt många spel-filmer.

intepurewhey
2024-05-06, 13:40
"Amazon's Fallout is, without exaggeration, one of the worst video game adaptations I have ever seen"

Tja, vi kan väl konstatera att han och jag inte alls har samma smak, eller att han inte sett speciellt många spel-filmer.

Snubben som pratar om "race mixing" och annan konstig skit i ett klipp om tv serien Fallout tror jag inte är den man skall lyssna på för råd direkt.

Lafayette
2024-05-06, 17:05
Baby Raindeer någon?

Ett Orm
2024-05-06, 20:51
Baby Raindeer någon?

Ja, jag gillade den även om andra beskrev den som lite bättre än jag tyckte. Lite annorlunda och skum.

Scratch89
2024-05-07, 21:35
Baby Raindeer någon?

Jättebra! Tänkvärd. Mörk. Vi såg alla avsnitt i ett svep.

Scratch89
2024-05-07, 21:38
Två säsonger in i Ted Lasso. Första säsongen är troligen topp 10 av det bästa jag sett någonsin. Andra säsongen är fortfarande bra men lite spretig. Jag antar att tredje kommer att tappa ytterligare men helvete vad härligt det är med en serie som sprider glädje, kamratskap och good feels istället för allt mörkt och mördande man tittar på nästan jämt.

Bill Lawrence är ju en av skaparna, vilket förklarar de många och välskrivna skratt-som-blir-till-gråt-i-halsen-scenerna.

Lafayette
2024-05-08, 20:09
Tack för tips. Den var sannerligen binge-vänlig. Stalkern är snart på Piers Morgan Uncensored, ska bli intressant :d

Scratch89
2024-05-08, 22:41
Tack för tips. Den var sannerligen binge-vänlig. Stalkern är snart på Piers Morgan Uncensored, ska bli intressant :d

Hon är så otroligt sjuk i huvudet.

Rikard Jansson
2024-05-09, 06:58
Vart finns Ted Lasso?

mattilainen
2024-05-09, 08:21
Såg precis klart OZ (https://www.imdb.com/title/tt0118421/) från 1997-1003. Detta är nog tredje gången jag ser igenom den totalt men inte sett den sedan minst 15 år så var riktigt kul att se igen när man inte minns allt. Perfekt serie att ha på vid sidan om när man slösurfar.

Nu tog den slut och blev lite tomt helt ärligt. Hittade The Sopranos (https://www.imdb.com/title/tt0141842/?ref_=fn_al_tt_1) som ska ha fått 9.2/10 på IMDB och jag har nog bara sett antingen random avsnitt eller kortare sekvenser av serien innan. Första avsnittet snart klart och detta blir min nästa serie att plöja igenom :) Gudfadern-filmerna har jag aldrig riktigt fastnat för men tror jag ger dom en chans till efter denna. The wire kommer jag ihåg som "bra" men inte mycket mer än det.

-squat-
2024-05-09, 08:23
Vart finns Ted Lasso?

Apple TV+

The_RobRoy
2024-05-09, 08:38
Någon som sett klart Ripley?

Magnus N
2024-05-15, 19:47
Dune: Prophecy | Official Teaser | Max

EEoQAoEGLhw

The new Max Original Series #DuneProphecy is streaming this fall on Max.

Denna såg rätt lovande ut

geoff
2024-05-15, 20:52
Någon som sett klart Ripley?

Yes. Klart sevärd.

intepurewhey
2024-05-15, 21:54
Yes. Klart sevärd.

Betyg i förhållande till filmen? Har dragit mig för att se den p.g.a. hur bra filmen är...

Scratch89
2024-05-15, 22:18
För er som sett Baby Reindeer och blev fascinerad av den som jag, så måste jag rekommendera intervjun med Piers Morgan med den "riktiga" Martha. Otroligt fascinerande och så obehaglig människa. Hon är sjuk.
https://www.youtube.com/watch?v=mK-isQXd_Qw

Akerhage
2024-05-16, 18:14
The Outer Range S02 ute nu!

intepurewhey
2024-05-16, 19:01
För er som sett Baby Reindeer och blev fascinerad av den som jag, så måste jag rekommendera intervjun med Piers Morgan med den "riktiga" Martha. Otroligt fascinerande och så obehaglig människa. Hon är sjuk.
https://www.youtube.com/watch?v=mK-isQXd_Qw

Verkligen sinnessjukt obehaglig människa. Otroligt att det vandrar runt sådana bland oss.

Akerhage
2024-05-23, 18:03
För dem som gillar Mystery/Skräck så finns en ny säsong av Evil.

Tycker dom tidigare säsongerna var nice!

https://www.imdb.com/title/tt9055008/

Lafayette
2024-05-23, 18:10
Verkligen sinnessjukt obehaglig människa. Otroligt att det vandrar runt sådana bland oss.

Jag trodde det tog fem minuter att kolla upp om någon suttit i fängelse, att det var allmän information.. men tydligen fortfarande oklart om hon gjort det..

Mass-Tech
2024-05-23, 20:57

Tyvärr har Skyshowtime bara visat första säsongen.

lördagsgrogg
2024-05-24, 13:49

Tack så mycket den har jag väntat på!

Ska genast hmm hmm börja prenumerera på just den tjänsten.

lördagsgrogg
2024-05-24, 13:50
Skulle förresten inte ny säsong av The Boys släppas nu? eller är det nästa månad. När jag tänker efter var det kanske 23 juni.

Magnus N
2024-05-24, 14:11
Skulle förresten inte ny säsong av The Boys släppas nu? eller är det nästa månad. När jag tänker efter var det kanske 23 juni.

Juni fredagen 13e

Akerhage
2024-06-12, 06:36
Denna kanske kan bli bra!
Jake Gyllenhaal brukar göra okej saker!
2 avsnitt ute.

https://www.imdb.com/title/tt17677860/

tomten1
2024-06-12, 11:09
Denna kanske kan bli bra!
Jake Gyllenhaal brukar göra okej saker!
2 avsnitt ute.

https://www.imdb.com/title/tt17677860/

De första två avsnitten var bra. Kommer att följas.

Hoppas bara att det inte blir alltför utdraget och att det stannar vid en säsong.

intepurewhey
2024-06-12, 12:41

Tycker förra säsongen var sådär, men denna har ryckt upp det igen. Speciell serie. Ser den lite som "monster of the week" istället för lite seriösare som den kändes från början.

Jay-Z
2024-06-12, 15:58
Mayor of Kingstown s03.

Magnus N
2024-06-12, 18:13
The Boys S4 imorgon!

lördagsgrogg
2024-06-13, 13:06
The Boys S4 imorgon!

3 avsnitt ute nu såg jag. Har dock inte sett något.

Magnus N
2024-06-13, 19:53
House of Dragons säsong2 startar på måndag med! Även redan förnyad för säsong3, hel del bra nu i början på sommaren man kan följa :)

Ett Orm
2024-06-13, 23:36
The Boys S4 imorgon!

Första avsnittet gillades iaf.

Nån som sett Gen V än?

Magnus N
2024-06-14, 04:46
Första avsnittet gillades iaf.

Nån som sett Gen V än?

Gen V är suverän den med. Inte lika bra som Boys men väl värt att kolla, släpptes för nära 1 år sedan så varit ute ett tag.

Termy
2024-06-14, 08:17
För er som tycker Anthony Starr (Homelander) är grym i The Boys borde se på Banshee där han gestaltar en tjuv som suttit i finkan och kommer ut och stjäl en mördad sheriffs identitet i en småstad.

lördagsgrogg
2024-06-14, 12:01
Gen V är suverän den med. Inte lika bra som Boys men väl värt att kolla, släpptes för nära 1 år sedan så varit ute ett tag.

Tyckte den var helt värdelös.

The Boys är några snäpp bättre och helt ok men kunde blivit så mycket mer. Jag spenderade 6 timmar drömmande igår om hur den gick fel.

Min slutsats är att Garth överkompenserar för allt som gick fel med Preacher.

Och att Keith Urbans insats är ju oerhört bra men blir för stark. Och därigenom förstör hela grejen där bisatserna i serien är dom starka.

Men det är svårt att klandra honom för att agera för starkt, jag förstår varför. Han kan ju och har varit oerhört återhållsam i Dredd och annat.

Min Butcher är dock mycket mer av ett återhållsamt kontrollfreak. Manipulerande ut av helvete som bara tar till hårdhanskarna när någon går från planen. Och just Planen är ju någon som knyter ihop hela serien (jag menar alltså the Comic) när man läser. Utan den finns inget.

Nu har dom redan tagit livet av homelanders tvilling och den röde penisen. För mig måste dom verkligen höja sig en nivå för att det ska vara värt att se.

Det enda som håller det ihop just nu är just Homelander för övrigt. Men att bara göra en hel säsong om hans kommande sammanbrott känns fattigt. Och dom kommer inte göra det förän dom är säkra på att det är sista säsongen ändå.

Nåja jag har 3 avsnitt tankade så kanske kommer jag ha totalfel efter att set dom.

Jeneric
2024-06-14, 13:10

Vet inte...tyckte potentialen i idén med en superhjälteskola och kunna smådriva med klassiska high school-serier var superb, men känns som de brände hela den storyn på ett par episoder.

Magnus N
2024-06-14, 19:13
Tyckte den var helt värdelös.

The Boys är några snäpp bättre och helt ok men kunde blivit så mycket mer. Jag spenderade 6 timmar drömmande igår om hur den gick fel.

Vet inte...tyckte potentialen i idén med en superhjälteskola och kunna smådriva med klassiska high school-serier var superb, men känns som de brände hela den storyn på ett par episoder.

Där ser man hur subjektivt det är vad man gillar, hoppas The Boys kan fortsätta i samma stil och att Kripke har en bra plan för säsong5 som ska avsluta serien så man blir nöjd.

JamesD
2024-06-15, 06:32
Star Wars: The Acolyte är det bästa som hänt tv sedan Breaking Bad. Ett mästerverk, rätt och slätt.

Helt sjukt hur Disney har tagit ett varumärke som på pappret borde vara relativt enkelt att tjäna pengar på men ändå lagt så mycket tid och pengar på att få kvaliten att överträffa förväntningarna, gång på gång. När ska detta ta slut? Jag vill bara se mer! Först The Last Jedi, sedan Rise of Skywalker, Solo, Book of Boba Fett och nu detta. Helt galet.

Lafayette
2024-06-19, 10:42
https://x.com/Nerdrotics/status/1803256540205301875

tomten1
2024-06-23, 07:17
Dark Matter (2024) (https://www.imdb.com/title/tt19231492/) - 9,2/10

Den bästa serien jag någonsin har sett.

Ett Orm
2024-06-23, 12:55
Star Wars: The Acolyte är det bästa som hänt tv sedan Breaking Bad. Ett mästerverk, rätt och slätt.

Helt sjukt hur Disney har tagit ett varumärke som på pappret borde vara relativt enkelt att tjäna pengar på men ändå lagt så mycket tid och pengar på att få kvaliten att överträffa förväntningarna, gång på gång. När ska detta ta slut? Jag vill bara se mer! Först The Last Jedi, sedan Rise of Skywalker, Solo, Book of Boba Fett och nu detta. Helt galet.

Not sure if cerial.
Tyckte Acolyte var ett hafsverk, iaf de första två avsnitten.

intepurewhey
2024-06-23, 14:32
Not sure if cerial.
Tyckte Acolyte var ett hafsverk, iaf de första två avsnitten.

Kom igen...

Ett Orm
2024-06-23, 17:29
Kom igen...

Blir det bättre? Hoppas det, ville den ska vara så bra som JamesD tycker.
Tyckte den kändes ihopkastad och inte trovärdig i skeendet, som någon som berättar en historia och glömmer de små detaljerna som gör den intressant.

Akerhage
2024-06-24, 12:20
Dark Matter (2024) (https://www.imdb.com/title/tt19231492/) - 9,2/10

Den bästa serien jag någonsin har sett.

Not sure if serious? Började titta på den, 2 avsnitt in men verkade riktigt lame, kanske blir bra?

intepurewhey
2024-06-24, 14:01
Blir det bättre? Hoppas det, ville den ska vara så bra som JamesD tycker.
Tyckte den kändes ihopkastad och inte trovärdig i skeendet, som någon som berättar en historia och glömmer de små detaljerna som gör den intressant.

Var ju solklar sarkasm :p

Not sure if serious? Började titta på den, 2 avsnitt in men verkade riktigt lame, kanske blir bra?

Jag orkade ungefär ett halvt avsnitt. Meddela gärna om du kollar vidare och den blir bättre :D

tomten1
2024-06-24, 14:05

Möjligen beror det på att jag är en hopplös romantiker som jag älskar den.

För mig är det den absolut bästa serien jag någonsin har sett, skulle även sätta in den på min topp-3 lista om jag inkluderade filmer.

Vill inte spoila om någon bestämmer sig för att titta, men slutet av avsnitt 8, när Jennifer Connelly slänger sin blick mot Jason, är gåshud rakt igenom.

RökteUppMinKatt
2024-06-24, 19:05
Dark Matter är indeed riktigt bra.

Men gillar musteri starkt. Severence, Silo, kost, etc, etc.

Ett Orm
2024-06-24, 21:59
Var ju solklar sarkasm :p

Jag orkade ungefär ett halvt avsnitt. Meddela gärna om du kollar vidare och den blir bättre :D
Puh. Trodde jag blivit gammal.

Rikard Jansson
2024-06-27, 10:33
RIP The Boys. Synd

intepurewhey
2024-06-27, 10:38
Dark Matter är indeed riktigt bra.

Men gillar musteri starkt. Severence, Silo, kost, etc, etc.

Får kanske ge den en chans till då, Severance och Silo är ju grymma.

Kost = Lost, eller något annat??

Scratch89
2024-06-27, 13:21
RIP The Boys. Synd

Vad tänker du? Jag tycker den har startat betydligt bättre än s03 t.ex.

RökteUppMinKatt
2024-06-27, 16:36
Får kanske ge den en chans till då, Severance och Silo är ju grymma.

Kost = Lost, eller något annat??

Lost, ja :)

Och mystery.

tomten1
2024-06-27, 16:44
Lost, ja :)

Och mystery.

Lost var den överlägset sämsta serien jag någonsin har sett. Den var anledningen till att jag slutade titta på tv-serier överhuvudtaget.

Såg någon intervju med J.J Abrams där han förklarade för publiken att mysteriet var viktigare än innehållet, ville spy rakt ut. Och det var ju just det Lost var, en massa konstigt skit som hände som ingen kunde förklara, avsnitt efter avsnitt.

Till syvende och sist handlar det om dåliga manusförfattare som saknar förmågan att få till en bra story, och istället bakar in allt till ett stort mysterium utan svar.

*spy*

RökteUppMinKatt
2024-06-27, 16:57
Lost var den överlägset sämsta serien jag någonsin har sett. Den var anledningen till att jag slutade titta på tv-serier överhuvudtaget.

Såg någon intervju med J.J Abrams där han förklarade för publiken att mysteriet var viktigare än innehållet, ville spy rakt ut. Och det var ju just det Lost var, en massa konstigt skit som hände som ingen kunde förklara, avsnitt efter avsnitt.

Till syvende och sist handlar det om dåliga manusförfattare som saknar förmågan att få till en bra story, och istället bakar in allt till ett stort mysterium utan svar.

*spy*

Ja, det där är bra shit. Behövs inte nödvändigtvis några svar :)

RökteUppMinKatt
2024-06-27, 17:25
För de som har samma smak så är här en lista på serier jag kan rekommendera. Är inte hemma annars kunde jag fyllt på med lite fler, men kanske är till hjälp för någon :)

Tar gärna emot tips också.

From
Lost
Silo
Severance
Archive 81
The 4400
V
Sense8
Westworld
Night Sky
Outer Range
Dark
3%
The OA
Alice in Borderlands
Squid Game
The Peripheral
The Lazarus Project
Devs
Humans

skyffelmördarn
2024-06-27, 17:38
Låter som att du borde gilla The Leftovers

skyffelmördarn
2024-06-27, 17:39
mysteriet var viktigare än innehållet

Mysteriet var ju helt klart det stora dragplåstret men jag tycker ändå att några karaktärer var ganska intressanta och att deras utveckling var sevärd.

skyffelmördarn
2024-06-27, 17:40
Början av Lost, första två säsongerna när man hittar luckan, datorn där man ska trycka in koden o.s.v var ju riktigt riktigt bra.

lördagsgrogg
2024-06-27, 18:29

*spy*

Håller med dig till hundra procent. Lost var första riktigt stora serien som uttryckligen sa att vi hittar bara på skit för att göra fler säsonger.

Efter detta så gör alla det. Och därför har vi så mycket skit nuförtiden. Abrams är någorlunda bra på att hitta på premisser för serier eller filmer. Men han har aldrig någonsin kunnat skriva ett slut.

Det är ingen slump att miniserier om 6-8 avsnitt är vad folk gillar. Sen finns det en tämligen stor del av mänskligheten som klarar av att slötitta till den grad att dom inte behöver konsistens eller logik.

Och jag kan väl slötitta själv ibland, men då fungerar vadfansomhelst på svt1 eller 2 för mig. Att se en dramaserie skriven av tjugo imbeciller får mig bara uppretad.

Men nu är vi ju snart där var jag förutspådde för fem år sedan och streamingbolagen kan börja konka. Och då kan vi börja om cyklen igen med välskrivna serier.

tomten1
2024-06-27, 18:30
Början av Lost, första två säsongerna när man hittar luckan, datorn där man ska trycka in koden o.s.v var ju riktigt riktigt bra.

Alltså väldigt mycket med Lost var bra. Skådisarna var utmärkta, snyggt filmade landskap osv., men manuset var hemskt. De borde hållit den till en säsong men med ett välskrivet manus.

tomten1
2024-06-27, 18:31
Håller med dig till hundra procent. Lost var första riktigt stora serien som uttryckligen sa att vi hittar bara på skit för att göra fler säsonger.

Efter detta så gör alla det. Och därför har vi så mycket skit nuförtiden. Abrams är någorlunda bra på att hitta på premisser för serier eller filmer. Men han har aldrig någonsin kunnat skriva ett slut.

Det är ingen slump att miniserier om 6-8 avsnitt är vad folk gillar. Sen finns det en tämligen stor del av mänskligheten som klarar av att slötitta till den grad att dom inte behöver konsistens eller logik.

Och jag kan väl slötitta själv ibland, men då fungerar vadfansomhelst på svt1 eller 2 för mig. Att se en dramaserie skriven av tjugo imbeciller får mig bara uppretad.

Men nu är vi ju snart där var jag förutspådde för fem år sedan och streamingbolagen kan börja konka. Och då kan vi börja om cyklen igen med välskrivna serier.

Se där, t.o.m. vi kan hitta gemensamheter groggen!

intepurewhey
2024-06-27, 20:20
För de som har samma smak så är här en lista på serier jag kan rekommendera. Är inte hemma annars kunde jag fyllt på med lite fler, men kanske är till hjälp för någon :)

From
Lost
Silo
Severance
Archive 81
The 4400
V
Sense8
Westworld
Night Sky
Outer Range
Dark
3%
The OA
Alice in Borderlands
Squid Game
The Peripheral
The Lazarus Project
Devs
Humans

Sett nästan alla, får kika på resten :) Ska kika på min Trakt om jag kan ha något bra tips.

Angående Lost var ju en stor del av charmen tiden mellan avsnitten när man satt och spekulerade på olika forum om vad fan som pågick. Och med kompisar under veckan. Det är omöjligt att återskapa, missade man det så missade man det. Inte en serie jag orkat se om när jag gett det ett försök.

intepurewhey
2024-06-27, 22:21
@RökteUppMinKatt
Penny Dreadful (Ny, halvbra hittils)
Midnight Pass
Wayward Pines
True Detective S01
Fargo
Shining Vale
The Head
1899
Strangers from hell

RökteUppMinKatt
2024-06-28, 10:01
@RökteUppMinKatt
Penny Dreadful (Ny, halvbra hittils)
Midnight Pass
Wayward Pines
True Detective S01
Fargo
Shining Vale
The Head
1899
Strangers from hell

Amazing, tack!

Endast sett Wayward Pines av dessa (som är bra) så mycket att beta av nu :)

intepurewhey
2024-06-28, 10:42
Amazing, tack!

Endast sett Wayward Pines av dessa (som är bra) så mycket att beta av nu :)

Då skulle jag lätt börjat med True Detective. Episk.

lördagsgrogg
2024-06-28, 11:21
Se där, t.o.m. vi kan hitta gemensamheter groggen!

Jag är i kontakt med min inre tomte.

lördagsgrogg
2024-06-28, 11:26
Evil tycker jag börjat säsong 4 tämligen starkt. 3 tyckte jag var en liten svacka även om den höll acceptabel nivå. Men roligt med en serie som tänjer lite på ramarna. Där huvudpersoner agerar ibland dumt för att dom är människor och inte för att intrigen kräver det.

Och sen är ju allt grafiskt så oerhört snyggt också.

tjabon
2024-06-29, 21:03

From
Lost
Silo
Severance
Archive 81
The 4400
V
Sense8
Westworld
Night Sky
Outer Range
Dark
3%
The OA
Alice in Borderlands
Squid Game
The Peripheral
The Lazarus Project
Devs
Humans

Fringe! Alla 5 säsonger. :hbang:

PixelMiner
2024-06-30, 20:47
Sweet Tooth (https://m.imdb.com/title/tt12809988/) var bättre än jag trodde. Typ en skruvad korsning av pandemi-apokalyps och marvel äventyr, fast lite lagom snällt och gulligt. Och så tog serien faktiskt slut efter tre säsonger, så man slapp situationen att Netflix lägger ner serien innan den blivit klar.

Scratch89
2024-07-18, 08:17
Säsong 3 av The Bear ute nu!

PixelMiner
2024-07-18, 15:00

Tröttande efter avsnitt 1 i säsong 2. Blir det bättre? Är det värt nöta vidare?

The_RobRoy
2024-07-19, 03:01

Jag tröttnade efter avsnitt 2 säsong 1. Blir det bättre? Kändes inte som min grej..

Ekko
2024-07-19, 08:26

Är några avsnitt in på säsong 1, fattar inte riktigt varför denna serie har så högt betyg än så länge? Händer ju i princip inget intressant.

skyffelmördarn
2024-07-19, 08:54
Är några avsnitt in på säsong 1, fattar inte riktigt varför denna serie har så högt betyg än så länge? Händer ju i princip inget intressant.

Folk gillar att kolla på käbbel.

Drama och intriger har ju varit hett sen TV började, inget nytt under solen direkt.

Ser fram emot nya säsonger av The Old Man, The Terminal List, Special Ops Lioness

JamesD
2024-07-19, 08:56
The Bear tillhör inte toppskiktet av serier för mig överlag men ett avsnitt i säsong 2 når höjder som väldigt få serier uppnår.

intepurewhey
2024-07-19, 17:05
Förstår inte riktigt varför björnen har sådan hype heller. Med dess hype skulle man kunna tro att det är nya The Wire liksom. Den är bra men inte så jävla bra...

Ser hellre på Shameless om jag vill se Jeremy AW.

Ett Orm
2024-07-19, 22:20
Shameless har jag börjat kolla på och första var riktigt bra. Andra är lite same same men fortfarande bra.

Ska blrja på Gen V typ nu så får man se om det håller måttet.

intepurewhey
2024-07-19, 22:30
Shameless har jag börjat kolla på och första var riktigt bra. Andra är lite same same men fortfarande bra.

Ska blrja på Gen V typ nu så får man se om det håller måttet.

Svårt att veta när du syftar på UK eller US-versionen. Personligen gillar jag mer US-versionen. Var dock den jag såg först så är nog färgat av det.

Ett Orm
2024-07-20, 11:20
US versionen, viste inte det fanns en UK faktiskt. Synd, gillar UK produktioner bättre oftast.

Mass-Tech
2024-07-22, 19:53
S2 av Kin kommer börja på SVT den 24.

https://www.svtplay.se/video/jMd2z5r/kin-familjen-framfor-allt/avsnitt-1?info=visa

40plus
2024-07-23, 06:25
S2 av Kin kommer börja på SVT den 24.

https://www.svtplay.se/video/jMd2z5r/kin-familjen-framfor-allt/avsnitt-1?info=visa

Är det nått att se? Finns även S1 på svt ett tag till?

intepurewhey
2024-07-23, 17:36
US versionen, viste inte det fanns en UK faktiskt. Synd, gillar UK produktioner bättre oftast.

Då lär du gilla UK-versionen, känns riktigt brittisk. Lite som Skins fast mer rough.

Serpent queen och SNOWPIERRCER igång igen. Fyfan va fint att de inte slängde en färdigingspelad säsong av snowpiercer. Älskar filmen och serien.

Scratch89
2024-07-24, 07:04

Jag tröttnade efter avsnitt 2 säsong 1. Blir det bättre? Kändes inte som min grej..

Folk gillar att kolla på käbbel.

Drama och intriger har ju varit hett sen TV började, inget nytt under solen direkt.

Ser fram emot nya säsonger av The Old Man, The Terminal List, Special Ops Lioness

Förstår inte riktigt varför björnen har sådan hype heller. Med dess hype skulle man kunna tro att det är nya The Wire liksom. Den är bra men inte så jävla bra...

Ser hellre på Shameless om jag vill se Jeremy AW.

Gillar man inte stilen så gör man inte det. Jag tycker den är magisk på flera sätt, men jag förstår om man inte tycker det. Det tog ett par avsnitt att komma in i den, med tanke på tempot, dialogerna och den totala avsaknaden av exposition.

tomten1
2024-07-24, 07:12
Sista avsnittet av Presumed innocent idag. Bra avslut.

Scratch89
2024-07-24, 07:17
Sista avsnittet av Presumed innocent idag. Bra avslut.

Oooh just ja, det kommer idag. Såg näst sista igår, jag är ganska spänd på hur det kommer sluta. Jag gillar att huvudkaraktären inte är en sympatisk person över huvud taget, och att även offret hela fallet handlar om inte heller är det. Eller ja, det är egentligen ganska få personer som är sympatiska. :d

tomten1
2024-07-24, 07:39
Menar du att Jake Gyllenhaal inte är sympatisk? Jag tyckte t.o.m. att han var sympatisk i Nightcrawler. :D

The_RobRoy
2024-07-24, 07:45
Gillar man inte stilen så gör man inte det. Jag tycker den är magisk på flera sätt, men jag förstår om man inte tycker det. Det tog ett par avsnitt att komma in i den, med tanke på tempot, dialogerna och den totala avsaknaden av exposition.

Ta inte detta som kritik, men har över åren insett, då vi båda delar rätt friskt om filmer/tv-serier att vi har totalt olika smak. Filmer du älskar tycker jag ofta är skit. Det har gått så långt att om du rekar en film så undviker jag det ofta pga din rek *hug*

Scratch89
2024-07-24, 08:44
Menar du att Jake Gyllenhaal inte är sympatisk? Jag tyckte t.o.m. att han var sympatisk i Nightcrawler. :D
Haha, han är ju psykopat i Nightcrawler och inte så långt ifrån i Presumed Innocent. Nog för att jag har en förkärlek för såna karaktärer i film och på TV så hade jag inte velat möta dessa karaktärer i verkliga livet. Det räcker med att träffa såna patienter. :d

Ta inte detta som kritik, men har över åren insett, då vi båda delar rätt friskt om filmer/tv-serier att vi har totalt olika smak. Filmer du älskar tycker jag ofta är skit. Det har gått så långt att om du rekar en film så undviker jag det ofta pga din rek *hug*

Hah! Jag bryr mig inte om det. Alla har vi olika smak och vill få ut olika saker av det vi tittar på. Rent objektivt sett verkar ju The Bear vara en succé med tanke på alla priser och nomineringar och alla lovord runt om på the Interwebs, men det betyder ju inte att enskilda personer tycker om den. Och det är ju så det är! Vissa verkar ju till och med tycka att She-Hulk och The Acolyte är bra. :d

lördagsgrogg
2024-07-24, 15:20
Ser lite grann på Fringe nu när inget släpps på sommaren. Tror faktiskt säsong 1-3 kan vara sevärd igen. Det finns några bra monster of the week-avsnitt. Och när jag tröttnar är jag bara på säsong 5 av arkiv x.

Funkar att somna till om inte annat.

Försökte också se Those who will Die tror jag den hette. Men tröttnade efter ett och ett halvt avsnitt. För mig är det samma överdramatik som House of Dragons och dom där och det gillar jag inte.

Men jag inser att många gör det så se det som ett tips ifall.

Ska nog se om Rome om något år eller så istället, det var ett tag sen.

tomten1
2024-07-31, 06:50
‘Presumed Innocent’ Renewed for Second Season at Apple TV+ (https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/presumed-innocent-renewed-season-2-apple-tv-1235947341/)

Trams. De borde hållit sig till en säsong.

Scratch89
2024-07-31, 07:28
‘Presumed Innocent’ Renewed for Second Season at Apple TV+ (https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/presumed-innocent-renewed-season-2-apple-tv-1235947341/)

Trams. De borde hållit sig till en säsong.

Jag håller helt med, vad ska säsong 2 handla om liksom? Första säsongen hade ett perfekt slut.

Gällande säsong 2, så började vi kolla på säsong 2 av Kleo. Första säsongen var spännande, smart, rolig och engagerande, särskilt eftersom vi såg den precis innan och under vår resa till Berlin, så vi kände igen en del platser och byggnader. Säsong 2 har börjat... sämre. Det känns rörigt, tonen i serien varierar kraftigt mellan och inom scener och magin från första säsongen är inte där. Får se om det ändrar sig men de två första avsnitten har inte varit något vidare.

tomten1
2024-07-31, 07:41
https://i0.wp.com/cloverhilldiaries.com/wp-content/uploads/2013/02/cashcow_thumb.jpg?resize=569%2C491

Akerhage
2024-08-14, 15:06
Denna kanske kan bli något!

Aq4M74XyFYs

hahavaffan
2024-08-15, 07:46

Aq4M74XyFYsJa det där räckte för att jag ska vilja se allt.

Ett Orm
2024-08-15, 10:36
Special guest star räckte för mig!

40plus
2024-08-15, 10:58

Aq4M74XyFYs

"Bara på ärtpenis"

intepurewhey
2024-08-15, 13:03
Håller på att kolla igenom både Twin Peaks och GoT för första gången... Hehe.

Sparat båda tills något knappt går på tv jag följer samt typ tom 'backlog'. Twin Peaks är.... Speciell.

lördagsgrogg
2024-08-15, 15:22
Såg tio minuter av Bad Monkey tror jag den hette med Vince Vaughn. Kändes rätt ok, kan kanske vara helt underhållande om än inte överraskande.

Ska se klart första avsnittet iaf. Finns två avsnitt ute tror jag.

Har också betat av första säsongen av Fringe paralellt med X-files. Tycker faktiskt att Fringe har mer underhållningsvärde dom där första säsongerna. Även om X-files är bättre i det långa loppet.

Bägge har rätt taskiga långsiktiga plots som aldrig får något tillfredställande avslut. Jag gillar främst avsnitten med monster of the week och där är faktiskt Fringe mer stabila och fler.

X-files är färre men också ibland bättre. Men som jag kommer ihåg det fanns det också en sexuell spänning där som numera är helt försvunnen när man ser om det.

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit Arkiv X hela tiden. Det borde jag gjort.

Magnus N
2024-08-15, 19:35
Tulsa King | Season 2 Official Trailer | Paramount+

nBKID-Fqq5I

geoff
2024-08-17, 07:48

Aq4M74XyFYs
Oj vilka tydliga Stranger Things-vibbar. Jaja, steal with pride.

Scratch89
2024-08-18, 07:44
Letterkenny är ju otroligt roligt och välskrivet. Bara sett en säsong nu, håller det i sig?

Magnus N
2024-08-18, 10:13
Whirlwind 7/10

Koreanskt politiskt drama, tempofyllt och välskrivet

rooz
2024-08-18, 16:44
Letterkenny är ju otroligt roligt och välskrivet. Bara sett en säsong nu, håller det i sig?

Tycker det är relativt jämt över 12 säsonger, men Shoresy är bättre.

ceejay
2024-08-21, 20:24
Lite kul att de lägger ner Acolyte.

Magnus N
2024-08-21, 20:35

Blev en dyr säsong för disney

skyffelmördarn
2024-08-21, 20:46

Kan ju hoppas på förändring men jag tror tyvärr dom kommer fortsätta pumpa ut liknande serien och istället ta förlusten efter 1-2 säsonger.

Jag vet att många hatar deras woke-serier men på något konstigt sätt så känns det som att dom hatar att vi hatar det mer

ceejay
2024-08-21, 20:51
Allt går i cykler. De kommer inse att woke och kvotering är skit för cashflow och gå tillbaka till det som kunder betalar för inom ett par år.

skyffelmördarn
2024-08-21, 21:08
Att driva ett narrativ är ju också viktigt.

hahavaffan
2024-08-22, 07:16
Allt går i cykler. De kommer inse att woke och kvotering är skit för cashflow och gå tillbaka till det som kunder betalar för inom ett par år.Man kan ju hoppas!

Magnus N
2024-08-22, 20:15
The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim | Official Trailer

gCUg6Td5fgQ

ceejay
2024-08-22, 20:27
Man kan ju hoppas!

De trodde att jobbiga wokefeminister skulle spendera pengar på skitfilmer och serier, visar sig att det inte är så. Money talks, de kommer inse det!

intepurewhey
2024-08-23, 08:57
De trodde att jobbiga wokefeminister skulle spendera pengar på skitfilmer och serier, visar sig att det inte är så. Money talks, de kommer inse det!

Det måset vara den "fanbasen" som har minst pengar att spendera. En grupp människor med utbildning i "liberal arts", feministiska stuider och annan skit. Snart har vågen pågått så länge att det är för svårt att förbise pengarna som du säger.

Perla
2024-08-23, 17:32
Måste slå ett slag för Leif & Billy på SVT Play.

Hur in i hel-v-ete har jag helt missat denna underbara serie?

Wain
2024-08-30, 20:20
Är säsong två av the rings of power lika dålig som första?

Magnus N
2024-08-30, 20:22
Är säsong två av the rings of power lika dålig som första?

Läser väldigt blandat, vissa sågar vissa tycker det är en stark förbättring.

Skulle dock tro att om man inte gillade S1 av särskilda anledningar lär man inte gilla s2 heller

Akerhage
2024-08-31, 06:30
Måste slå ett slag för Leif & Billy på SVT Play.

Hur in i hel-v-ete har jag helt missat denna underbara serie?

Ja du måste nästan ha levt under en sten för att missa den serien?
Riktigt rolig är den iaf! :)

skyffelmördarn
2024-08-31, 11:43
Läser väldigt blandat, vissa sågar vissa tycker det är en stark förbättring.

Skulle dock tro att om man inte gillade S1 av särskilda anledningar lär man inte gilla s2 heller

Jag gillade inte S1 för att det känns som att det hade funnits bättre historier att lägga krut på än Galadriel.

Tänk er en prequel till Aragorn innan han kom till det där världshuset i första filmen. Alla hade gillat det, alla...

ceejay
2024-08-31, 14:44
läst lite skit om att orcer ska vara missanpassade och att det finns familjer som vill leva i fred?

Magnus N
2024-08-31, 15:32
Jag gillade inte S1 för att det känns som att det hade funnits bättre historier att lägga krut på än Galadriel.

Tänk er en prequel till Aragorn innan han kom till det där världshuset i första filmen. Alla hade gillat det, alla...

Ge oss lite ifrån första och andra åldern istället, med budgeten de har så hade det kunnat bli episka scener.

Galadriel är en helt ok karaktär, har inga problem med henne i sig, dock framställde de henne lite i mina ögon dåligt i säsong1. Säsongen i sig hade problem med tempo etc, men ska bli intressant se s2 om de kan rätta till en del av detta och kanske anslå en lite mörkare ton

skyffelmördarn
2024-08-31, 15:56
Ge oss lite ifrån första och andra åldern istället, med budgeten de har så hade det kunnat bli episka scener.

Galadriel är en helt ok karaktär, har inga problem med henne i sig, dock framställde de henne lite i mina ögon dåligt i säsong1. Säsongen i sig hade problem med tempo etc, men ska bli intressant se s2 om de kan rätta till en del av detta och kanske anslå en lite mörkare ton

Är inte Tolkiens dödsbo ett gäng riktiga surkukar som inte vill samarbeta med något? Tror det är därför dom inte gör mer/andra saker

Magnus N
2024-08-31, 16:09
Är inte Tolkiens dödsbo ett gäng riktiga surkukar som inte vill samarbeta med något? Tror det är därför dom inte gör mer/andra saker

Så är det helt säkert, tyvärr för oss som vill se mer på skärmen men så är det :)

Wain
2024-08-31, 20:30

Tolkien själv var ju en riktig "surkuk" så bra att de försöker följa hans vilja. Synd bara att de kommer undan med att snylta på hans legend med sådana här skitserier.

Perla
2024-09-01, 08:14
Ja du måste nästan ha levt under en sten för att missa den serien?
Riktigt rolig är den iaf! :)

Det har jag verkligen. Älskade den!

Akerhage
2024-09-04, 17:31
Wyatt Earp and the Cowboy War på Netflix är väldigt underhållande faktiskt!

Kan inte jättemycket om Amerikansk historia så vet inte om det som sägs återspeglas korrekt. Men cowboys är ju alltid coola [insert cowboy smiley som inte fanns tydligen]

tomten1
2024-09-04, 17:39
��

Nä, gick inte. :(

The_RobRoy
2024-09-05, 02:43
Pachinko äntligen igång igen, bland de mest kvalle som producerats senaste 5 åren.

Magnus N
2024-09-07, 16:14
Denna ser helt ok ut, stabil samling skådespelare, bara se om Sheridan kan få ihop ett bra manus med

Landman | Official Trailer | Paramount+

7zxh49-bsIk

"Set in the proverbial boomtowns of West Texas, LANDMAN is a modern-day tale of fortune seeking in the world of oil rigs. "

ibtisam
2024-09-07, 23:24
Ser riktigt bra ut :)

40plus
2024-09-09, 09:19
Denna ser helt ok ut, stabil samling skådespelare, bara se om Sheridan kan få ihop ett bra manus med

Landman | Official Trailer | Paramount+

7zxh49-bsIk

"Set in the proverbial boomtowns of West Texas, LANDMAN is a modern-day tale of fortune seeking in the world of oil rigs. "

1:08 Lorne Malvo ffs!

Scratch89
2024-09-09, 12:50
Snart sett klart första säsongen av Kin. Irländskt familjegangsterdrama, många kändisar och folk man känner igen, bland annat Aidan "Littlefinger" Gillen och Charlie Cox från Daredevil. Långsam men bra, intressanta och komplexa karaktärer.

lördagsgrogg
2024-09-10, 13:05
BrainDead verkar rätt ok efter två avsnitt. En tämligen absurd historia men fungerar för mig.

Av makarna King som gjorde Evil om jag inte missuppfattat.

intepurewhey
2024-09-10, 13:16
Snart sett 1 säsong av "The Terror".

Kanske lite långsam ibland men jäkligt bra prestationer från skådespelarna.

Akerhage
2024-09-10, 14:40
BrainDead verkar rätt ok efter två avsnitt. En tämligen absurd historia men fungerar för mig.

Av makarna King som gjorde Evil om jag inte missuppfattat.

https://www.imdb.com/title/tt4877736/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_7_nm_1_in_0_q_BrainDead%2520

Denna? Helt missat, verkar vara i min smak detta :)
Bra tips!

Akerhage
2024-09-11, 06:24
Slow Horses, säsong 4 har dragit igång!
Bra första avsnitt tycker jag.

Scratch89
2024-09-11, 07:50
Slow Horses, säsong 4 har dragit igång!
Bra första avsnitt tycker jag.

Härligt! Den blir det efter att vi sett klart på Kin. Tyckte att tredje säsongen av Slow Horses var markant sämre än de två första, hoppas att fjärde vänder trenden.

intepurewhey
2024-09-11, 12:31
Härligt! Den blir det efter att vi sett klart på Kin. Tyckte att tredje säsongen av Slow Horses var markant sämre än de två första, hoppas att fjärde vänder trenden.

Håller med. Karaktärerna bar den säsongen, plotten var väl sådär.

Scratch89
2024-09-12, 07:31
Håller med. Karaktärerna bar den säsongen, plotten var väl sådär.

Gary Oldman är ju alltid bra, men det är något särskilt när han spelar en gammal sönderrökt, nedsupen, smutsig agent, som är väldigt kompetent men som bara väljer att vara en under-achiever och otrevlig och obekväm mot alla han möter. :d

lördagsgrogg
2024-09-13, 14:27
Har hört flera här säga att Yellowstone är så fantastiskt.

Jag måste säga att jag förstår inte storheten. Den går ju på fyran ibland så jag har sett några avsnitt och det är ju ungefär som Walker: Texas Ranger fast Costner är bättre skådis än Chuck.

Han är dock den enda i hela jävla serien. Jag väntar bara på att Reba ska dyka upp så dåligt är det.

En obildad wannabe cowboy från alabamas våta dröm ungefär. 3/10.

Magnus N
2024-09-13, 18:14
Den är underhållande, dock med vikande kvalitet i de senare säsongerna.

Yellowstone är Dallas men med hästar och fantastisk natur

Akerhage
2024-09-14, 08:06
Ouff även The Old Man säsong 2 har börjat!
https://www.imdb.com/title/tt5645432/

Snart kommer From säsong 2 med. Blir en bra höst detta!

PixelMiner
2024-09-14, 08:13
Yellowstone är Dallas men med hästar och fantastisk natur

Ja, och så lite Sons of Anarchy strösslat på toppen.

Lafayette
2024-09-14, 08:47
Idag blir det Penguin mina herrar *flex*

Akerhage
2024-09-14, 10:28

Just det ja! Fan vad nice! Kommer den släppas först ikväll att streama?

Lafayette
2024-09-14, 11:17
Vet ej men jag litar på att piraterna gör sitt jobb

40plus
2024-09-16, 07:27
Har hört flera här säga att Yellowstone är så fantastiskt.

Jag måste säga att jag förstår inte storheten. Den går ju på fyran ibland så jag har sett några avsnitt och det är ju ungefär som Walker: Texas Ranger fast Costner är bättre skådis än Chuck.

Han är dock den enda i hela jävla serien. Jag väntar bara på att Reba ska dyka upp så dåligt är det.

En obildad wannabe cowboy från alabamas våta dröm ungefär. 3/10.

Samma här. Hört så jävla mycket och så är det mest... jaha.

Akerhage
2024-09-16, 10:19

Du ljög? Den kommer ju inte förens 19/9?

skyffelmördarn
2024-09-16, 16:24
Samma här. Hört så jävla mycket och så är det mest... jaha.

samma sak med Game of Thrones, drama serier är alltid en vattendelare. Vissa tycker det är superspännande, andra att det är ett sömnpiller.

JamesD
2024-09-16, 19:16
Du ljög? Den kommer ju inte förens 19/9?

Suttit och kikat på min lokala torrentsida i flera dagar på grund av denna lögn. Blev till slut tvungen att dubbelkolla vad tusan som pågår, jag har aldrig varit så här besviken på en person förut.

Lafayette
2024-09-16, 19:42
https://64.media.tumblr.com/tumblr_m2ycn5Brbp1qa9jn1o2_500.gif

Lafayette
2024-09-16, 19:45
Men som tröst för att jag tog fel datum så finns Prison Break på Netflix nu

Magnus N
2024-09-16, 20:22
Castlevania: Nocturne - Season 2

17byolZw8og

"The darkest battles lie ahead. Castlevania: Nocturne Season 2 premieres January 2025, only on Netflix."

skyffelmördarn
2024-09-22, 19:48
Kc1Basl-pMU

Magnus N
2024-09-26, 19:57
The Last of Us Season 2 | The Last of Us Day Official Teaser | Max

BOsAJ7oe2QE

Scratch89
2024-09-27, 08:26
The Last of Us Season 2 | The Last of Us Day Official Teaser | Max

BOsAJ7oe2QE

De verkar hålla sig ganska väl till originalhistorian, precis som första säsongen. Det här kan bli bra! Synd bara att andra spelet var sämre än första...

forslund
2024-09-30, 07:08
Sen till festen men såg nyligen klart Shogun. Makalöst bra serie!

ceejay
2024-09-30, 07:47
Sett första säsongen av Jack Ryan. Helt okej serie ändå!

Scratch89
2024-10-02, 05:24
Sett första säsongen av Jack Ryan. Helt okej serie ändå!

Första säsongen är lysande men den tappar tyvärr rejält efter säsong 2.

ceejay
2024-10-02, 09:51
Första säsongen är lysande men den tappar tyvärr rejält efter säsong 2.

IMDB ger säsong 3 och 4 dugliga betyg iaf. Jag har redan stört mig på ett par saker i säsong 2 också. Men helt klart ganska mycket "bara ett avsnitt till" ändå.

Scratch89
2024-10-03, 10:07
IMDB ger säsong 3 och 4 dugliga betyg iaf. Jag har redan stört mig på ett par saker i säsong 2 också. Men helt klart ganska mycket "bara ett avsnitt till" ändå.

Ja, den är fortfarande värd att se klart, men säsong 1 håller ju Homeland-hög nivå, medan säsong 3 och 4 blir lite mer generell action. Fjärde säsongen är bättre än tredje dock, vill jag minnas.

Jeneric
2024-10-03, 12:59
Normalt kan jag bortse från ganska mycket ideologi som sipprar igenom, men att de i andra säsongen frame:ar Venezuelas styre som högerextrem diktatur och att lösningen är en snäll socialistisk regering var liiiite väl mycket. De kunde hittat på ett sydamerikanskt land istället, då spelar det ingen roll.

skyffelmördarn
2024-10-03, 13:53
Tycker actionscenerna ser billiga och dåliga ut i Jack Ryan.

lördagsgrogg
2024-10-03, 15:37
Tycker actionscenerna ser billiga och dåliga ut i Jack Ryan.

Actionscener bryr jag mig själv inte om och dom är ju också alltid bättre i filmer som har budget.

Men handling och dialog är ju helt undermålig från avsnitt ett och framåt. Nåja jag såg bara 1-2. Har man sett två spionfilmer, valfritt vilka från 80-90-00-10-talet. Så vet man ju exakt vad som ska hända.

Sånt här är subjektivt och jag vill inte pissa om ni gillar den så gör ni. Själv tycker jag att man kan se precis vad som helst och få samma ut som från denna serie. Jag skulle nog hellre se NCIS än denna.

Och den tröttnade jag på för fem år sen.

ceejay
2024-10-04, 11:00
2 avsnitt in på säsong 3 och jag tycker sättet karaktärerna agerar på är rätt konstigt. Kommer jag se allt? Ja.

trädgårdsmöbel
2024-10-04, 18:34
De verkar hålla sig ganska väl till originalhistorian, precis som första säsongen. Det här kan bli bra! Synd bara att andra spelet var sämre än första...

Jag gillade andra, för det var en grovf snygg tjej med.

intepurewhey
2024-10-05, 11:44
Några bra scener i säsong 2 av The rings of power, men överlag riktigt fattigt. Sjukt att man kan ta LoTR och misslyckas så brutalt.

Scratch89
2024-10-05, 11:45
Normalt kan jag bortse från ganska mycket ideologi som sipprar igenom, men att de i andra säsongen frame:ar Venezuelas styre som högerextrem diktatur och att lösningen är en snäll socialistisk regering var liiiite väl mycket. De kunde hittat på ett sydamerikanskt land istället, då spelar det ingen roll.

Tycker du? Nu var det ett par år sedan jag såg säsong 2, men vill minnas att det var tydligt att regeringen var klassiska kommunister-som-blivit-diktatorer och att alternativet var ett mer mellanmjölks-, såssealternativ.

Frantic
2024-10-05, 18:02
Såg nyss Rings of Power igår och kan konstatera att den är korkad och dåligt berättad underhöll den mig mer än S2 av House of the Dragon. Fick mig att sucka högre också visserligen.

De försöker göra vissa scener episka men det faller platt när vissa karaktärer inte har haft någon uppbyggnad så man knappt vet vad de heter. "Åh nej, där dog den där karaktären som nästan hade en replik i säsong 1".

Hela historien med Nori, Poppy och Gandalf var sanslöst tråkig och sövande.

skyffelmördarn
2024-10-05, 21:00
Några bra scener i säsong 2 av The rings of power, men överlag riktigt fattigt. Sjukt att man kan ta LoTR och misslyckas så brutalt.

Tråkigt också för serien "ser" ju bitvis bra ut och verkar hyffsat påkostad.

Akerhage
2024-10-11, 05:45
Har inte sett något avsnitt ännu men denna har fått bra betyg hittills.
Avsnitt 1: 8.4
Avsnitt 2: 8.8

Teacup
https://www.imdb.com/title/tt27031263/?ref_=ext_shr_lnk

ceejay
2024-10-12, 22:23
Sett klart s4 av The Boys nu. Blod.
Gillade den överlag även om det är lite sketchy ibland.

Magnus N
2024-10-14, 19:40
Äntligen Säsong2 snart

Silo — Season 2 Official Trailer | Apple TV+

CLJDR-vFUdY

skyffelmördarn
2024-10-14, 20:18
Äntligen Säsong2 snart

Silo — Season 2 Official Trailer | Apple TV+

CLJDR-vFUdY

Hoppas bara inte serien kollapsar och "mysteriet" visar sig vara något löjligt.

Magnus N
2024-10-14, 20:21
Hoppas bara inte serien kollapsar och "mysteriet" visar sig vara något löjligt.

Vill du veta kan du kolla in böckerna :)

skyffelmördarn
2024-10-14, 21:18
Vill du veta kan du kolla in böckerna :)

Visst inte att det var baserat på böcker, det låter ju lovande brukar vara mindre höftande i serier som följer böcker. Har du läst dom? Är serien trogen?

Magnus N
2024-10-14, 21:25
Visst inte att det var baserat på böcker, det låter ju lovande brukar vara mindre höftande i serier som följer böcker. Har du läst dom? Är serien trogen?

Nepp ej läst böckerna så kan ej svara på det :/

ceejay
2024-10-15, 08:28
Tipsade farsan om lincoln lawyer, han kollade klart första säsongen på 1 dag :D

Säsong 3 kommer på torsdag. Rätt trevlig serie ändå.

dluddeckens
2024-10-16, 10:02
Tulsa King

Helt missat denna serien (eller har jag inte haft rätt playtjänster), men den är ju riktigt trevlig som enkel underhållning.

Magnus N
2024-10-22, 19:16
Yellowstone Official Trailer | Paramount Network

n17AZkUXy58

Generations of blood have led to this. Watch the official Yellowstone trailer before the show’s epic return, Sunday Nov. 10 only on Paramount Network.

Scratch89
2024-10-22, 21:11
Nu har även jag sett första säsongen av Rings of Power. Exceptionellt efterblivet. Underhållande dock, men inte på det sättet skaparna hade som avsikt. Kommer absolut se klart säsong 2, även fast vi behöver pausa var femte minut för att diskutera vad fan det är som händer, hur korkad serien är. :D

Magnus N
2024-10-23, 17:46
Severance — Season 2 Official Teaser | Apple TV+

VwP6M9zS_pQ

lördagsgrogg
2024-10-24, 14:42
Såg nån klart BrainDead?

Jag tröttnade lite efter fyra avsnitt. Får första säsongen någon bra avslut?

Fanns mycket som var bra där men blev lite för spretigt tyckte jag. Det är svårt att göra både West Wing och Sci-fi bra på samma gång.

Sen tycker jag att makarna King är väldigt bra på att hitta kvinnor som driver serier. Baserat på hela de två jag sett.

Mass-Tech
2024-10-24, 14:57
Jag tyckte den var bra även om sparkade in en del öppna dörrar.

lördagsgrogg
2024-10-24, 15:23
Jag tyckte den var bra även om sparkade in en del öppna dörrar.

Så fick den något avslut? För jag har lite tvivel på om det blir fler säsonger.

Ah, jag har bara två avsnitt kvar så jag borde väl bara se dom.

Men blev lite besviken på att den inte kom upp i samma klass som Evil. Men det är ju en hög ribba då jag tycker den är fantastisk.

Och jag gillar verkligen makarna Kings märkliga tankar.

Magnus N
2024-10-24, 18:49
The Agency | Official Trailer | Paramount+ with SHOWTIME

pAxMy31nffA

The Agency is streaming November 29th on the Paramount+ with SHOWTIME Plan.

"Based on the series Falsk identitet (2015). Follows a world of even deeper intrigue and subterfuge, with characters fighting their own battles as they grapple with existential threats to the nation and the world."

Denna ser lite lovande ut faktiskt, stabil uppsättning framför kameran med

lördagsgrogg
2024-10-25, 09:48
The Agency | Official Trailer | Paramount+ with SHOWTIME

pAxMy31nffA

The Agency is streaming November 29th on the Paramount+ with SHOWTIME Plan.

"Based on the series Falsk identitet (2015). Follows a world of even deeper intrigue and subterfuge, with characters fighting their own battles as they grapple with existential threats to the nation and the world."

Denna ser lite lovande ut faktiskt, stabil uppsättning framför kameran med

Låter som den 20056:e uppföljaren till Arkiv X och Lost. En serie som JJ Abrams skiter ur sig varje kvart med ständiga frågor som aldrig får något svar.

Generiskt namn och generisk plot.

Men med detta sagt är det naturligtvis fullt möjligt att göra sådant bra men jag börjar inte direkt hoppas.

Har för övrigt nu sett om 2 säsonger av Fringe av samma man. Och dom är bra men det börjar nu precis som jag mindes det balla ur totalt i säsong 3.

Magnus N
2024-10-28, 20:19
LANDMAN Official Trailer 2 (2024) Billy Bob Thornton, Demi Moore Series HD

EUd3DgM2nl4

"Set in the proverbial boomtowns of West Texas, LANDMAN is a modern-day tale of fortune seeking in the world of oil rigs."

skyffelmördarn
2024-10-28, 20:39
Låter som den 20056:e uppföljaren till Arkiv X och Lost. En serie som JJ Abrams skiter ur sig varje kvart med ständiga frågor som aldrig får något svar.

Generiskt namn och generisk plot.

Men med detta sagt är det naturligtvis fullt möjligt att göra sådant bra men jag börjar inte direkt hoppas.

Har för övrigt nu sett om 2 säsonger av Fringe av samma man. Och dom är bra men det börjar nu precis som jag mindes det balla ur totalt i säsong 3.

Det sjukaste är ju att går man tillbaka och kollar så var ju inte ens Lost så bra heller och ändå har han ridit på den serien hela sin karriär.

Akerhage
2024-10-29, 14:23
Det sjukaste är ju att går man tillbaka och kollar så var ju inte ens Lost så bra heller och ändå har han ridit på den serien hela sin karriär.

Jag kollar om Lost nu och älskar första säsongen. Den började ju väldigt bra tycker jag!

Jag såg att säsong 2 av "The Devils Hour" har kommit nu med.
Har för mig att jag gillade säsong 1 där.

https://www.imdb.com/title/tt14379784/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_the%2520devils %2520hour

intepurewhey
2024-10-29, 15:08
"From" är rätt bra om man gillar mysterier a la Lost.

tomten1
2024-10-29, 15:09
"from" är rätt bra om man gillar skräp a la lost.

fyp

Akerhage
2024-10-29, 15:34

From är nog bland det bästa jag sett på bra länge! Riktigt spännande!

RökteUppMinKatt
2024-10-29, 16:29
From är nog bland det bästa jag sett på bra länge! Riktigt spännande!

From är good shit.

Lost också.

1899 också som jag håller på att se nu. Svårt att slita sig ifrån den :)

skyffelmördarn
2024-10-29, 22:19

Är det bara jag som tycker skådespeleri och sånt är helt bedrövligt?

Jag hade iofs svårt för Harold Perrineau i Lost också och hans jävla "MICHAEEL" trams så kanske sitter i därifrån.

skyffelmördarn
2024-10-29, 22:20
Jag kollar om Lost nu och älskar första säsongen. Den började ju väldigt bra tycker jag!

Första två säsongerna är bra, sen går det utför rejält.

lördagsgrogg
2024-10-30, 11:57
Är det bara jag som tycker skådespeleri och sånt är helt bedrövligt?

Jag hade iofs svårt för Harold Perrineau i Lost också och hans jävla "MICHAEEL" trams så kanske sitter i därifrån.

Hatar både From och Lost men främst för att jag åtminstone vill ha en illusion av att det finns en storyline där saker sys ihop till ett tillfredställande avslut.

Men denna typ av serier bygger bara på att ständigt slänga ur sig frågor så tittaren håller uppe intresset. Man har själva ingen aning om hur det ska sluta man bara fortsätter så länge tittarsiffrorna finns.

Möjligen gör man ett halvhjärtat försök till avslut när man vet att man blivit nerlagda. Men då har oftast både serieskaparen och halva skrivarstaben redan slutat och gått vidare till nästa projekt.

Synd för From tycker jag har ett intressant klassiskt koncept och genuin skräckfilmskänsla.

Scratch89
2024-10-30, 12:32
Hatar både From och Lost men främst för att jag åtminstone vill ha en illusion av att det finns en storyline där saker sys ihop till ett tillfredställande avslut.

Men denna typ av serier bygger bara på att ständigt slänga ur sig frågor så tittaren håller uppe intresset. Man har själva ingen aning om hur det ska sluta man bara fortsätter så länge tittarsiffrorna finns.

Möjligen gör man ett halvhjärtat försök till avslut när man vet att man blivit nerlagda. Men då har oftast både serieskaparen och halva skrivarstaben redan slutat och gått vidare till nästa projekt.

Synd för From tycker jag har ett intressant klassiskt koncept och genuin skräckfilmskänsla.
Är det detta som man brukar kalla för J.J Abrams curse? :D I princip alla hans grejer, både filmer och serier, bygger på samma sak.

skyffelmördarn
2024-10-30, 14:39

From är bra på pappret men det funkar aldrig eftersom det alltid måste hända saker för att det ska bli spännande och det är alltid tvingat.

Speciellt uselt är det när man använder sig av barn, det är så otroligt billigt och dåligt gjort.

Tror det var första avsnittet när en av ungarna såg sin get utanför på gatan och bara "ÅH NEJ, MIN GET" och sprang fram till framdörren, öppnade den och släppte in monstret.

Är totalt allergisk mot den typen av berättande.

intepurewhey
2024-10-30, 14:58
Jag tar det med en klackspark. Ser det inte som världens mest seriösa serie direkt... Skulle aldrig orka kolla på den om jag kollade med samma kritiska ögon som när jag kollar på film t.ex.

Magnus N
2024-10-30, 19:38
Wolf Hall: The Mirror and the Light | Teaser Trailer - BBC

v6_lX2JTU6Q

Säsong1 var riktigt bra så ser fram emot denna :)

intepurewhey
2024-10-30, 22:16
Den har jag helt missat. Får ett försök.

lördagsgrogg
2024-10-31, 17:00
Är det detta som man brukar kalla för J.J Abrams curse? :D I princip alla hans grejer, både filmer och serier, bygger på samma sak.

Jag har inte hört begreppet men skrivit om det en hel del förut.

Jag förminskar dock inte hans kreativa sida, jag gillar en hel del han drömt upp. Men hatar hans obefintliga förmåga att slutföra något.

Curse skulle för övrig väl implicera att det är otur eller något. Här snackar vi bara om en kreativ människa som är för lat för att slutföra något.

Och får säkert tre gånger så mycket betalt för att ständigt gå på nästa projekt. Så det är inte konstigt.

Själv röstar jag med fötterna för det är min enda möjlighet och vägrar se allt han gör numera. Det är enda möjligheten för tv eller film att bli bättre.

Jeneric
2024-11-04, 08:37
Curse skulle för övrig väl implicera att det är otur eller något. Här snackar vi bara om en kreativ människa som är för lat för att slutföra något.
Abrams kallar själv sin arbetsmetod "Mystery Box", dvs han bygger massa mysterier utan att ens själv veta svaren på dem och skjuter från höften därefter.

Rian Johnson berättade att när han skulle göra The Last Jedi så fanns det absolut inget material med svar på frågorna som ställts i The Force Awakens, så långt hade Abrams inte jobbat.

lördagsgrogg
2024-11-14, 18:11
Velade lite om jag skulle posta här eller i dumma småfrågor.

Läste här https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/VzdVar/yellowstone-sasong-5b-fansens-ilska-mot-kevin-costners-ode

att tydligen så är alla dom där serierna som jag också funderat på att se (och som hyllats av så många här) spinoffs av Yellowstone.

Och jag frågar mig vad i hela världen händer? Yellowstone är ju bara snäppet över Walker Texas Ranger och den har fyra spinoffs?

Jag börjar verkligen känna mig helt ur bild i denna värld.

Det enda som känns verkligt är att Costner själv verkar förstå hur kass serien är.

Jag tror ni får nu ta det härifrån ungdomar, jag checkar ut. Misstänker att det är första steget för att gå full gubbighet. Beställde i förrgår tre nycklar för att lufta elementen ;-).

Herregud när snorungarna får nys på Dallas och Falcon Crest kommer dom gå i extas.

Magnus N
2024-11-14, 19:24
1883 och 1923 är klasser bättre än yellowstone.

Att costner "förstår" att serien är kass har jag inte läst något om. Var har han sagt något sådant?

Yellowstone är dallas/falcon crest i naturskön tappning

r3mpuh
2024-11-14, 19:42
The Penguin var bra grejjor som tidigare sagt! <:

lördagsgrogg
2024-11-15, 13:45
1883 och 1923 är klasser bättre än yellowstone.

Att costner "förstår" att serien är kass har jag inte läst något om. Var har han sagt något sådant?

Yellowstone är dallas/falcon crest i naturskön tappning

Var möjligen min tolkning av vad han sa i intervjun jag citerade. Jag tyckte att att han sa att han inte hade en aning om när och om sista säsongen sändes sa något.

Men även rent objektivt är den ju helt totalt kass. Att bedöma skådespeleri är ju väldigt svårt. Men jag såg säkert 4 avsnitt och det kändes som 400. Och den enda som kunde gå och prata på samma gång var Costner som kändes som en lysande stjärna i ett oändligt mörker.

Till 99 procent är det ju vanligtvis skriptat som är fel. Men i det här fallet finns det nog åtminstone möjlighet att skylla det mesta på skådespelarna som alla verkar kommit direkt från tv-shop.

Eller möjligtvis en daglig såpa som går klockan 11 på förmiddagen.

Hur misslyckas man med att luta sig mot ett stängsel i tighta jeans och säja "yes boss"?

Den som regisserade det hela borde skjutas. Och dom har som sagt fyra spinoffs. Världen är ett jävla skämt nuförtiden.

Problemet är inte att vi gubbar tänker på rom fyra gånger om dagen. Problemet är att 99 procent av befolkningen inte gör det.

lördagsgrogg
2024-11-15, 13:46
Ok jag lovar att inte använda 99 procent så frivolt längre. Det distraherar från poängen.

Scratch89
2024-11-16, 15:19
The Penguin var otroligt bra!