handdator

Visa fullständig version : Tips på bra TV- serier

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87

prOtotype
2010-11-10, 11:45
Störde mig på ganska många saker i andra avsnittet av Walking Dead.

Kärlekshistorien mellan frun och kollegan är galet klichéartad.

Många logiska luckor. Hur lätt kom de ner till tunnelsystemet? Varför är bara den lagliga filen fylld med bilar som flyr från Atlanta?

Förutsägbart. Regn/zoombiegegga var så uppenbart. Att rasisten på taket kommer ta sig loss pga. den svarte killen hade omkull en verktygslåda likaså.

Skådespelet släpar ganska duktigt stundtals.

EVENTUELLA SPOILERS

Tunnelsystemet hade väl asiaten koll på hur man kom till, han hade ju varit där förut.

Bilarna har varit på väg ut ur staden och sen har det blivit stockningar och folk har övergivit dom. När folk redan var halvvägs upp så var det antaligen för sent att vända och försöka ta motsatta filen.

Med rasisten så visste man väl samma sekund som man såg att det var en skådespelare man kände igen att han kommer vara med ett tag. Det går tyvärr inte alltid att undvika sånt.

Morrris
2010-11-10, 11:48
EVENTUELLA SPOILERS

Tunnelsystemet hade väl asiaten koll på hur man kom till, han hade ju varit där förut.

Bilarna har varit på väg ut ur staden och sen har det blivit stockningar och folk har övergivit dom. När folk redan var halvvägs upp så var det antaligen för sent att vända och försöka ta motsatta filen.

Med rasisten så visste man väl samma sekund som man såg att det var en skådespelare man kände igen att han kommer vara med ett tag. Det går tyvärr inte alltid att undvika sånt.

Med risk för att bete mig som Comic Book Guy...

Rimligtvis är det låst ner till tunneln.
Atlanta är en stor stad, stockningarna borde ganska snabbt ha spridit sig ner till påfarterna.

snej
2010-11-10, 11:51
Hur menar du? :)

Om det vore en så global panik så borde ju folk rimligtvis skita i ifall de flyr från staden i den lagliga filen eller inte.

Jag mena bara att det är så för att det är film, ser ju häftigt ut när han kommer ensam på sin häst i en helt öde fil samtidigt som man ser den andra kaotiska filen. Hade varit svårt för dom att fly om bägge filerna sett ut så dessutom :)

man får väl ta det för vad det är, helt enkelt.

F.ö. gillade jag andra avsnittet oxå. Jag har inte så höga krav på vattentät story och eventuella bristfälligheter när det kommer till zombiefilm/serie :) Tycker att det är en uppfriskande serie!

Morrris
2010-11-10, 11:53
Jag mena bara att det är så för att det är film, ser ju häftigt ut när han kommer ensam på sin häst i en helt öde fil samtidigt som man ser den andra kaotiska filen. Hade varit svårt för dom att fly om bägge filerna sett ut så dessutom :)

man får väl ta det för vad det är, helt enkelt.

Det är sant.

rooz
2010-11-10, 11:56
Och för att möjliggöra Asiatens SJUKT feta escape*flex*

Morrris
2010-11-10, 11:59
Och för att möjliggöra Asiatens SJUKT feta escape*flex*

Han är död.

Dexterity
2010-11-10, 12:37
Stargate Universe. Senaste avsnitt var.... sjukt bra. Kolla in.

stevebc
2010-11-10, 13:03
Han är död.Ah, tack.

Tricce
2010-11-10, 17:01
Längtar efter att Breaking bad ska dra igång nästa säsong! Juli 2011 har jag hört.

Jarod
2010-11-10, 17:02
Ingen som vet när finalen av World series of Poker kommer ut?

Morrris
2010-11-10, 17:15
Ah, tack.

Det är lugnt.

Jag har uttalat mig sjukt självsäkert om den här serien. Det kanske kommer kosta mig... :D

Namehere
2010-11-10, 17:17
Scrubs
HIMYM
House

vicarious
2010-11-10, 18:15
Varför gillar man House?
Vad är det man tycker är bra i den serien, ni som följer den?
Huvudpersonen?
Är det för att det är en sjukhus-serie?

Jag har bara sett ett fåtal avsnitt och kan för mitt liv inte förstå vad som är bra med den serien.

Dreas
2010-11-10, 18:26
Varför gillar man House?
Huvudpersonen?

Jag har bara sett ett fåtal avsnitt och kan för mitt liv inte förstå vad som är bra med den serien.För att Hugh Laurie är grym. Man kollar inte på serien för att det är en sjukhusserie, man kollar på det och fortsätter att kolla pga House och hur han är och allt kring det.

Patienterna blir rätt fort bortglömda :p

Doctor Snuggles
2010-11-10, 18:29
Varför gillar man House?
Huvudpersonen?

Jag har bara sett ett fåtal avsnitt och kan för mitt liv inte förstå vad som är bra med den serien.

Att behöva förklara ett skämt brukar inte göra det roligare.

snej
2010-11-10, 18:44
Varför gillar man House?
Huvudpersonen?

En av mina absoluta favoritserier! Skådespelandet är briljant framförallt, och House är så underbart cynisk och ultraintelligent på samma gång så det blir bara succé. Älskar House!

snej
2010-11-10, 18:45
Längtar efter att Breaking bad ska dra igång nästa säsong! Juli 2011 har jag hört.

Japp.. Sjukt långt kvar :(

Adama
2010-11-10, 19:37
För att Hugh Laurie är grym. Man kollar inte på serien för att det är en sjukhusserie, man kollar på det och fortsätter att kolla pga House och hur han är och allt kring det.

Patienterna blir rätt fort bortglömda :p

Instämmer! Hugh är så jädra rolig. Relationerna mellan karaktärerna är ju det intressanta, själva sjukhusbitarna är ju sekundärt.

King Grub
2010-11-10, 20:09
Varför gillar man House?
Huvudpersonen?

Det är bara för huvudrollsinnehavaren. Skulle Hugh Laurie försvinna, skulle det vara en medioker, för att inte säga undermålig, serie. Manus och övriga skådespelarinsatser är redan rätt taffliga, men Laurie lyfter allt.

Librish
2010-11-10, 21:52
Har sagts förut men jag har tagit mig för att äntligen kolla igenom Arrested Development, och jäklar vad bra den blir några avsnitt in.

haa
2010-11-10, 22:25
Någon som vet något om Conans nya talk-show?

King Grub
2010-11-11, 15:37
Walking Dead har i alla fall godkänts för en andra säsong efter bara två sända avsnitt.

http://www.thefutoncritic.com/news/2010/11/08/amc-resurrects-the-walking-dead-for-a-second-season-639014/20101108amc01/

Adama
2010-11-11, 16:10
Walking Dead har i alla fall godkänts för en andra säsong efter bara två sända avsnitt.

http://www.thefutoncritic.com/news/2010/11/08/amc-resurrects-the-walking-dead-for-a-second-season-639014/20101108amc01/

Det var snabbt... andra avsnittet var ju inte alls lika spännande som piloten, men jag kommer ju ändå följa serien ett tag till.

nmanradnävna
2010-11-11, 17:14
Har inte The Ultimate Fighter kommit i natt? Sändes det igår alls?
Vågar inte gå in i MMA-tråden och kolla :P

salmiak
2010-11-11, 17:42
Har inte The Ultimate Fighter kommit i natt? Sändes det igår alls?
Vågar inte gå in i MMA-tråden och kolla :P

Joddå! Finns att streama på http://mmanytt.se/

prOtotype
2010-11-12, 12:09
Jag måste, än en gång, slå ett slag för
METALOCALYPSE!
Tredje säsongen är nu igång och det är fucking epic.
Humorn är underbar och serien i stort är ganska annorlunda från mycket annat som sänds idag.

Läs wikibeskrivningen!

In the series, Dethklok is a band which enjoys a popularity level unheard of in reality, ranking as the seventh largest economy on Earth by the end of the second season. The fictional band members are Nathan Explosion, Skwisgaar Skwigelf, Pickles The Drummer, William Murderface, and Toki Wartooth. Their manager is Charles Foster Offdensen.

If Dethklok endorses a product or service, competitors are quickly driven out of business. Organizations worldwide, ranging from governments to businesses, go out of their way to avoid hindering Dethklok, to the point that the band is allowed to maintain its own police force and can get away with any crime imaginable with virtually no repercussions, although the band is often too ignorant to even notice that they are committing illegal acts.

The members of Dethklok tend to cause disaster wherever they travel, and anything remotely associated with them likewise attracts chaos. Dethklok concerts are so notoriously dangerous that those attending are required to sign "pain waivers" at the entrance, releasing the band from legal liability in the very likely case attendees are killed or maimed.

The band's popularity is such that impressionable fans will do anything for them, even if that means death, which is usually the case. In the episode "Dethgov", fans of Dethklok murder the governor of Florida after he disrespects lead singer Nathan Explosion, whom they then proceed to elect governor in a landslide write-in victory.

Bland röstskådespelare kan man höra Malcom McDowell, Mark Hamill

Sherman
2010-11-12, 13:09
Vad hände med Sherlock? Någon som vet något?

stevebc
2010-11-12, 13:18
Haha, DETHKLOK.

Face fisted!!111

Trodde faktiskt det var ett seriöst band. Har bara lyssnat på dom på Spotify och kände inte till att de hade en TV-serie.

Anabolismus
2010-11-12, 13:38
Vad hände med Sherlock? Någon som vet något?

Ja det har bara gjorts dem avsnitten som har sänts men serien blev så ofattbart populär att det kommer komma en till säsong. Synd bara att den tog slut så abrupt, för den var riktigt bra och spännande.

Jockefoten
2010-11-13, 14:01
Superhjälteföljdgången som gått nu i South Park var rätt bra.
Mint berry crunch!

Frantic
2010-11-13, 14:24
It's Always Sunny in Philadelphia är riktigt bra just nu :D

Scratch89
2010-11-13, 15:19

Åh, har det börjat igen?

roninho
2010-11-13, 16:37
Kan verkligen hålla med om Sunny in Philly. Ruggigt bra säsong, och senaste avsnittet var riktigt roligt:D

Doctor Snuggles
2010-11-13, 16:58
Senaste TBBT var riktigt bra. :D

Frantic
2010-11-13, 18:33
Åh, har det börjat igen?

9 avsnitt har kommit på säsong 6 :)

Zapp Brannigan
2010-11-14, 12:18

Lethal Weapon 5 var riktigt bra, framförallt sexscenen :)

Osten80
2010-11-14, 20:08
Nu har även jag fastnat för Boardwalk Empire (http://www.imdb.com/title/tt0979432/). HBO brukar vara att lita på, så även denna gång.

soddex
2010-11-14, 20:12
Favoritserier:

Mentalist
Twin Peaks
Arkiv X
Band of Brothers (kanske inte räknas som serie)
Oz - helt klart bästa fängelseserien som gjorts
Sopranos
Californication
Everybody Hates Chris
Chuck
Dexter
How I Met Your Mother
2 and a half men
That 70's show
Förhäxad
Vänner
Lost
House
etc..

Pelle2
2010-11-14, 20:29
Är inte förhäxad grymt B? Var längesen jag såg det men minnena säger att det är en riktig lågbudgetserie i klass med Xena från 6:an?

Morrris
2010-11-15, 22:53
Mjaha, tredje avsnittet av Walking Dead uppfyllde mina förväntningar.

Dreas
2010-11-15, 23:31
Mjaha, tredje avsnittet av Walking Dead uppfyllde mina förväntningar.+1, nu håller vi oss här, eller ännu hellre, ökar kvalitén :)

Anton Fräs
2010-11-15, 23:31
Mjaha, tredje avsnittet av Walking Dead uppfyllde mina förväntningar.

Jag håller med. Tycker den är bra. Dexter fortsätter vara galet bra.

Olegh
2010-11-15, 23:36
Jag gillar Lumen (Dexter) allt mer och mer.. *cupid*

Anton Fräs
2010-11-15, 23:38
Ska bli intressant att se hur utvecklingen blir med Lumen.

agazza
2010-11-15, 23:52
according to jim!

http://www.mytvz.com/entertainment/shows/according_to_jim.jpg

Morrris
2010-11-15, 23:55
Jag håller med. Tycker den är bra.

Du missförstår mig. :) Jag tycker det är ganska dåligt.

Ett ganska trist och händelselöst avsnitt där den självklara konfrontationen mellan de två kollegorna dominerar. Tyvärr räcker inte skådespelarinsatserna för att få det riktigt gripande. Det fruktlösa försöket att kompensera det med en till galen sydstatsidiot (som till råga på allt är bror med den förste!), några armborstskäktor i olika ögon och ett ganska idiotiskt slagsmål med den stereotypiske wifebeatern gör inte saken bättre.

Det är en ok serie, men de två redneckbrorsorna och en Burt Reynolds wannabe drar ner den rejält.

Btw, varför stod kvinnorna i lägret och strök skjortor?!

Ska kolla Dexter snart. Gillar det skarpt.

Anton Fräs
2010-11-16, 00:35
Jag ser ju inte den som en "bra" serie. Men jag tycker den har underhållningsvärde trots bristerna. Bara det inte bli för mycket saker som man aldrig skulle göra efter zombie acopolypse; som ex. stryka skjortor, så kommer jag vara nöjd :D

forslund
2010-11-16, 07:34
Har precis börjat kolla på Dexter och har betat av 9 avsnitt än så länge. Fantastisk serie ju och jag har massor av avsnitt kvar. *drool*

anton2000
2010-11-16, 11:00
Har precis börjat kolla på Dexter och har betat av 9 avsnitt än så länge. Fantastisk serie ju och jag har massor av avsnitt kvar. *drool*

Grattis! Jag skulle också vilja upptäcka en sån guldgruva när serien är inne på femte säsongen. *gah!*

Gillar Walking Dead mer och mer faktiskt. Riktigt bra hitills!

Kwon
2010-11-16, 11:03
Ända sedan jag läste igenom Walking Dead-serien tänkte jag att de borde göra en TV-serie alt film på detta.

Det jag sett hittills har inte gjort mig alltför besviken!

Props till Frank Darabont!

Calleman
2010-11-16, 12:03
Jag har hittat ett guldkorn som jag förstått har kört på ganska länge.

Weeds, riktigt kul. Hoppas den håller standarden även efter säsong 2.

mulliy
2010-11-16, 12:48
Jag har hittat ett guldkorn som jag förstått har kört på ganska länge.

Weeds, riktigt kul. Hoppas den håller standarden även efter säsong 2.

Det gör den inte.

King Grub
2010-11-16, 12:48
Den standarden går snart i botten.

Scratch89
2010-11-16, 12:49
Weeds post Agrestic gör mig deprimerad.

soddex
2010-11-16, 13:28
Är inte förhäxad grymt B? Var längesen jag såg det men minnena säger att det är en riktig lågbudgetserie i klass med Xena från 6:an?

Jodå, den är lite B, men inte lika B som Xena xD Förhäxad är på listan på grund av genren + just love damn hot witches!

Kwon
2010-11-16, 13:33
Xena är som Blade

Xena > All

Rataxes
2010-11-19, 00:05
Någon som följer Community (http://www.imdb.com/title/tt1439629/)? Tyckte den var så odräglig de första avsnitten att jag nästan gav upp, men den växer och blir faktiskt jävligt rolig efter ett tag.

An idiot abroad var genomgående störtskön, kommer det någon uppföljare? Karl verkade lite anti...

Eiken
2010-11-19, 00:17
Någon som följer Community (http://www.imdb.com/title/tt1439629/)? Tyckte den var så odräglig de första avsnitten att jag nästan gav upp, men den växer och blir faktiskt jävligt rolig efter ett tag.

An idiot abroad var genomgående störtskön, kommer det någon uppföljare? Karl verkade lite anti...

Community är helt fantastisk efter de första avsnitten som mest är till för att bygga karaktärer.

Annie är fruktanssvärt söt med.

Anton Fräs
2010-11-19, 00:52
Weeds post Agrestic gör mig deprimerad.

Dis

Scratch89
2010-11-19, 01:06
Dis

<3 bro.

Menigar
2010-11-19, 16:37
Tyckte veckans avsnitt av Sons of Anarchy gav ett riktigt lyft för säsongen som helhet, första avsnittet på hela säsongen(tror jag) där det inte bara varit ond bråd död och hjärndött dödande utan även lite reflektion över SAMCRO-livet osv. De kanske klarar av att knyta ihop det här lite snyggt, fast jag tvivlar.

thatice
2010-11-19, 16:56
Tyckte veckans avsnitt av Sons of Anarchy gav ett riktigt lyft för säsongen som helhet, första avsnittet på hela säsongen(tror jag) där det inte bara varit ond bråd död och hjärndött dödande utan även lite reflektion över SAMCRO-livet osv. De kanske klarar av att knyta ihop det här lite snyggt, fast jag tvivlar.

Kvinnorna i den serien borde starta egen mc-klubb för killarna har ju inte en chans mot dem, de styr ju upp allt i serien.

vicarious
2010-11-22, 01:15
Fy faaaaaaan vad bra Dexter är.

King Grub
2010-11-22, 09:11
Ja.

Aj, var det sista avsnittet för säsongen av Bored To Death förra veckan? Gnngnn. Den är ju så bra.

Anabolismus
2010-11-22, 09:42
South Park avslutningen var riktigt bra xD Kan inte sluta skratta åt Randy, så klockren karaktär. Och Cartmans Gordon Ramsey imitation var också kanon!

Mr.Cosybear
2010-11-22, 11:55
Jävlar vad bra dagens avsnitt av Walking Dead var! :hbang:

shut teh face
2010-11-22, 12:43
Walking Dead verkar vara coolt. :)

Jag har samlat på mig massor av avsnitt med dexter, supernatural och stargate universe och ska sträck kolla om ett par veckor då jag har tid. :hbang:

Wille005
2010-11-22, 12:44
South Park suger atm (ja det har det gjort i några säsonger nu, kommer ett bra avsnitt då & då), walking dead & dexter håller scenen vid liv. Kan tipsa om serien av walking dead, hittills är den bättre, tvserien har för mkt bönder som bråkar om skitsaker istället för att fokusera på zombies.

Anabolismus
2010-11-22, 13:02
South Park suger atm (ja det har det gjort i några säsonger nu, kommer ett bra avsnitt då & då), walking dead & dexter håller scenen vid liv. Kan tipsa om serien av walking dead, hittills är den bättre, tvserien har för mkt bönder som bråkar om skitsaker istället för att fokusera på zombies.

Har bara sett 1 avsnitt av walking dead, fastnade inte jätte mycket för den. Blir den bättre eller?

King Grub
2010-11-22, 13:02
Första avsnittet är fortfarande det bästa.

Adama
2010-11-22, 14:02
Har några funderingar kring Walking Dead. Vet man hur länge han låg i coma eller hur länge sedan det var sedan zombieoutbreaket?

Det är några skumma glapp här. Det har ju tydligen gått lång tid eftersom frugan hunnit börja om eller är hon bara väldigt snabb i sitt sorgearbete.

När serien börjar känns det ju som han vaknar upp strax efter zombieutbrottet för han kan ju inte ha legat i flera månader oövervakad, men då stämmer det ju inte med frugan o så.

*screwy*

prOtotype
2010-11-22, 14:25

Skojar du? Southpark har ju rockat totalt på sista tiden. Typ Jersey Shore och alla Coon & Friends har ju tillhört några av dom bästa avsnitten dom gjort!

Har några funderingar kring Walking Dead. Vet man hur länge han låg i coma eller hur länge sedan det var sedan zombieoutbreaket?

Det är några skumma glapp här. Det har ju tydligen gått lång tid eftersom frugan hunnit börja om eller är hon bara väldigt snabb i sitt sorgearbete.

När serien börjar känns det ju som han vaknar upp strax efter zombieutbrottet för han kan ju inte ha legat i flera månader oövervakad, men då stämmer det ju inte med frugan o så.

*screwy*

Han kan ju ha legat i koma länge innan zombieoutbreaken?
Also - Rebound? :D

olander08
2010-11-22, 14:29
Fy faaaaaaan vad bra Dexter är.

This.

Wille005
2010-11-22, 15:18
Skojar du? Southpark har ju rockat totalt på sista tiden. Typ Jersey Shore och alla Coon & Friends har ju tillhört några av dom bästa avsnitten dom gjort!
För mig är southpark dom första säsongerna när avsnitten handlar om just southpark, där huvudkaraktären inte är en fluga inom media vid tillfället avsnittet görs. Att dom drar referenser till nyheter och media har alltid funnits men att dom baserar hela avsnitt på något som inte har ett skit med southpark att göra tycker jag inte om..

Senaste avsnittet av walking dead var pinsamt dåligt, för mycket små detaljer som inte stämmer, värdelöst manus i många scener och inga direkta bravader inom skådespeleri. Men för att det är zombies och idén med överlevande i en död värld gör att man fortsätter kolla. Hoppas på att säsong 2 kommer hålla en högre standard.

!!Spoilers!!

T.ex. senaste avsnittet när den gamla tanten kommer in mitt i gangsta scenen.. går inte att hålla sig för garv när något är så dåligt regisserat. :D Sen att dom är så hillbilly-dumma att INGEN håller vakt och det dyker upp ett 20tal zombies från skogen... seriöst det får inte bara hända. Okej dom var glada över att ha fått fisk ur en sjö... DÄR DET I VERKLIGHETEN INTE FINNS FISK. Japp, småsakerna är viktiga i en sådan här serie annars blir det bara trams.

Edit: Nu ska jag försöka glömma detta och se på senaste Dexter. <3

KlopFer
2010-11-22, 16:29

*screwy*

wikipedija
Småstadspolisen Rick Grimes blir skjuten och hamnar i koma, en dryg månad senare vaknar han upp på ett övergivet sjukhus. Hans familj är borta, hans hemstad ser ut som en krigszon och verkar ha överivits i all hast. Men det är inte det värsta, det går omkring halvruttna människor överallt, människor som borde vara döda men som ändå lever, de är "levande döda" och de är hungriga och farliga. Snart får Rick reda på att något slags virus har spridit sig, ett virus som förvandlar människor till zombies. All media har upphört att sända och civilisationen har fallit samman. Rick måste nu försöka hitta sin familj och överleva i denna fasansfulla värld där döden lurar överallt. Men kanske är inte de levande döda det värsta hotet, utan rent av de människor som fortfarande lever.

Cedes
2010-11-22, 16:32
Den bäst är lätt According To Jim!

andyone
2010-11-22, 16:43
Aj, var det sista avsnittet för säsongen av Bored To Death förra veckan? Gnngnn. Den är ju så bra.
Det verkar så. GNNNGNGNNNNGNNN är bara förnamnet!

http://hooniverse.com/wp-content/uploads/2010/06/RageFace2.png

Pzorz
2010-11-22, 16:48
American dad,
Battlestar Galactica,
Lexx,

smuts
2010-11-22, 17:00
The Wire
Generation Kill

Tråden kan låsas :D

Salus
2010-11-22, 20:47
dexter är riktigt bra denna säsongen :D

Flygplan
2010-11-22, 21:02
The Wire
Generation Kill

Tråden kan låsas :D

Verkar som att du missat en del andra godbitar från HBO...

Litecore
2010-11-23, 00:37
precis upptäckt glee, vilken glädje :D

prOtotype
2010-11-23, 10:23
För mig är southpark dom första säsongerna när avsnitten handlar om just southpark, där huvudkaraktären inte är en fluga inom media vid tillfället avsnittet görs. Att dom drar referenser till nyheter och media har alltid funnits men att dom baserar hela avsnitt på något som inte har ett skit med southpark att göra tycker jag inte om..

Senaste avsnittet av walking dead var pinsamt dåligt, för mycket små detaljer som inte stämmer, värdelöst manus i många scener och inga direkta bravader inom skådespeleri. Men för att det är zombies och idén med överlevande i en död värld gör att man fortsätter kolla. Hoppas på att säsong 2 kommer hålla en högre standard.

!!Spoilers!!

T.ex. senaste avsnittet när den gamla tanten kommer in mitt i gangsta scenen.. går inte att hålla sig för garv när något är så dåligt regisserat. :D Sen att dom är så hillbilly-dumma att INGEN håller vakt och det dyker upp ett 20tal zombies från skogen... seriöst det får inte bara hända. Okej dom var glada över att ha fått fisk ur en sjö... DÄR DET I VERKLIGHETEN INTE FINNS FISK. Japp, småsakerna är viktiga i en sådan här serie annars blir det bara trams.

Edit: Nu ska jag försöka glömma detta och se på senaste Dexter. <3

Mer spoilers!

Varför skulle det inte finnas fisk där?

Gangstascenen var SÅ jävla kunglig. Jag fattar inte vad det är du ogillar med den.

smuts
2010-11-23, 10:29
Verkar som att du missat en del andra godbitar från HBO...

Är nästan helt övertygad om att jag aldrig kommer se något bättre i serieväg än The Wire.

Tror mig ha sett det mesta som är värt från dom. Men ge gärna tips, kan ju faktiskt ha missat något :)

Ser Boardwalk Empire just nu, det verkar precis komma igång efter 10 avsnitt á 60 minuter.

Flygplan
2010-11-23, 10:47
Är nästan helt övertygad om att jag aldrig kommer se något bättre i serieväg än The Wire.

Tror mig ha sett det mesta som är värt från dom. Men ge gärna tips, kan ju faktiskt ha missat något :)

Ser Boardwalk Empire just nu, det verkar precis komma igång efter 10 avsnitt á 60 minuter.

Tycker att Boardwalk Empire är riktigt bra. The Wire är också en av mina favoriter. Kändes faktiskt ganska tungt efter jag sett det sista avsnittet på något sätt. Men sen hittade jag Rome, och sen... *drool*

Andra HBO serier som också håller hög kvalitet:

Rome
Entourage
Deadwood
True blood
Band of brothers
The Pacific
The sopranos
Oz

Och som de flesta andra måste jag så klart nämna Dexter, The walking dead och Sons of anarchy också.

vicarious
2010-11-23, 17:38
Jisses vad värdelöst How I Met Your Mother är nu.. Dagens avsnitt var verkligen dåligt.

Tricce
2010-11-23, 17:47
Jisses vad värdelöst How I Met Your Mother är nu.. Dagens avsnitt var verkligen dåligt.

Är på säsong 5 och har märkt att det börjar dala lite redan nu jämfört med dom 4 första. But i still love them.

stevebc
2010-11-28, 23:27
Jag måste slå ett slag för Curb Your Enthusiasm igen. Såg precis klart säsong 6 och fasen vad roligt det är. Jag vet inte om IASIP är roligare, eller om detta är nummer ett.

Osten80
2010-12-01, 11:22
Jag höll på att få utlösning under en viss scen i senaste SoA. Det kändes kanske inte helt friskt att sitta och jubla och känna enorm tillfredställelse, men vad fan.

Dreas
2010-12-01, 13:17
Soa!!!!!!!

C.E.J.
2010-12-01, 20:14

Haha så sant :D

Adama
2010-12-03, 23:26
Plöjer igenom Fringe s01, riktigt bra! Hur är de andra säsongerna, håller det bra kvalité ?

Dreas
2010-12-03, 23:27
Plöjer igenom Fringe s01, riktigt bra! Hur är de andra säsongerna, håller det bra kvalité ?Ja, enligt mig iaf. Vissa delar av säsonger kan det bli lite stiltje men överlag så är de bra som tusan!

Adama
2010-12-03, 23:54
Ja, enligt mig iaf. Vissa delar av säsonger kan det bli lite stiltje men överlag så är de bra som tusan!

Gött i så fall, myycket kvar att se :)

Jockefoten
2010-12-04, 08:37
Säsongsavslutningen på söner av anarki var jädrans bra! Inledningen på säsong fyra tordes bli en intressant miljö.

King Grub
2010-12-04, 09:26
Plöjer igenom Fringe s01, riktigt bra! Hur är de andra säsongerna, håller det bra kvalité ?

Ja, särskilt förra säsongen var bra mycket bättre.

ryss
2010-12-04, 11:41
Någon som vet varför inte s03e10 kommit ut av The Mentalist den här veckan? min favorit serie ju :(

King Grub
2010-12-04, 14:34
När Fringe kommer tillbaka i januari är det slutet för serien. Fox flyttar den till Friday Night Death Slot. Det överlever ingen serie.

King Grub
2010-12-04, 14:34
Någon som vet varför inte s03e10 kommit ut av The Mentalist den här veckan? min favorit serie ju :(

Det sändes inget avsnitt den här veckan.

Tigerkotten
2010-12-04, 14:42
När Fringe kommer tillbaka i januari är det slutet för serien. Fox flyttar den till Friday Night Death Slot. Det överlever ingen serie.

*grr27**cry* Fringe som är en av mina favorit serier :(

Mazr
2010-12-04, 14:53
Säsongsavslutningen av SoA var helt jävla episk! Rekommenderar serien varmt :D

Tigerkotten
2010-12-04, 18:34
Lite väl löjligt Smallville avsnitt, först så får de in Lex in i serien. Och nu Lionel? wtf..

Adama
2010-12-04, 19:26
Lite väl löjligt Smallville avsnitt, först så får de in Lex in i serien. Och nu Lionel? wtf..

Båda karaktärerna är tillbaka? Med rätt skådespelare? ;) Lite sent påtänkt nu, de borde aldrig ha försvunnit.

Tigerkotten
2010-12-04, 20:06
Båda karaktärerna är tillbaka? Med rätt skådespelare? ;) Lite sent påtänkt nu, de borde aldrig ha försvunnit.

Man har inte sett "gamla" Lex ännu, men antar det handlar bara om tid. Man fick se han som 6åring eller något först, och sen åldras han rätt fort. Nu är han på rymmen och det handlar bara om när man får se han igen.

Lionel e tebax med samma skådespelare, från ett pararellt universeum! Där Clark hade blivit hittad av Lionel, och världen var en "mörk" plats. zzz vill bara denna ska ta slut så jag har 1 serie mindre att se på.

Doctor Snuggles
2010-12-04, 20:16
Man har inte sett "gamla" Lex ännu, men antar det handlar bara om tid. Man fick se han som 6åring eller något först, och sen åldras han rätt fort. Nu är han på rymmen och det handlar bara om när man får se han igen.

Lionel e tebax med samma skådespelare, från ett pararellt universeum! Där Clark hade blivit hittad av Lionel, och världen var en "mörk" plats. zzz vill bara denna ska ta slut så jag har 1 serie mindre att se på.

Känner du inte till din serietidningstrivia?
Storys med parallella universa är inte särskilt ovanliga i dc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiverse_%28DC_Comics%29

Phantom zone är ju t.ex. i en annan dimension.

ryss
2010-12-05, 15:06
Det sändes inget avsnitt den här veckan.

ah okej! tråkigt! tack för svar :)

Scratch89
2010-12-05, 15:49
Har börjat titta på Nip/Tuck. Otroligt bra serie. Snart igenom första säsongen.

Anton Fräs
2010-12-05, 16:09
Den är grym rakt igenom Scratch!!

Scratch89
2010-12-05, 16:34
Den är grym rakt igenom Scratch!!

Fett. Jag gillar mixen av seriositet, humor och snygga brudar. Vad säger Grub om serien, tro? ;)

King Grub
2010-12-05, 16:59
Inget för mig.

r3mpuh
2010-12-05, 17:28
Highschool of the Dead:thumbup:
http://www.onlineanimeseries.com/wp-content/uploads/2010/07/Highschool-of-the-Dead.jpg
http://chocolatesyrupywaffles.com/wp-content/uploads/2010/07/SLAP.wmv.gif
http://img1.sankakustatic.com/wp-content/videos/highschool-of-the-dead-hadaka-apron-fellatio-anime-009.gif

Vinter
2010-12-05, 17:40
Highschool of the Dead:thumbup:

Oj fick plötsligt ett infall att se den serien.

r3mpuh
2010-12-05, 17:57
Oj fick plötsligt ett infall att se den serien.
Se till att se den ocensurerade sändningen.

Naturally gore and pantsu are for the chop, but even blood on the walls has turned black, and some have even seen fit to obliterate a scene of someone falling to their death…
http://i.imgur.com/jBPZa.jpg
http://i.imgur.com/h9o8j.jpg
http://i.imgur.com/gnDiQ.jpg

Jarod
2010-12-05, 18:01
Undra hur The Walking Dead kommer att bli nu när manusförfattarna har fått kicken..

http://www.deadline.com/tag/amc-the-walking-dead/

stevebc
2010-12-06, 00:00
Nip/Tuck är jävligt störd i vissa delar, och det blir mer eller mindre värre. Jag tyckte den var helt OK i början men sedan spårade det.

_slipknot1_
2010-12-06, 02:13
Nip/Tuck är jävligt störd i vissa delar, och det blir mer eller mindre värre. Jag tyckte den var helt OK i början men sedan spårade det.

Skriver under på detta. Senaste säsongerna var rejält spårade alá värsta såpoperan. Första säsongerna var dock bra.

dared
2010-12-06, 04:34
Själv tyckte jag första säsongen av Nip/tuck var riktigt frän, men tyckte det skönk rejält redan i början av andra.

G_lund
2010-12-06, 05:48
Plöjer igenom spartacus nu, mycket blod och ännu mer sex.

Dexterity
2010-12-06, 06:15
Säsongens sista avsnitt av The Walking Dead och Boardwalk Empire ute nu. Även Dexter.

olander08
2010-12-06, 08:37
Säsongens sista avsnitt av The Walking Dead och Boardwalk Empire ute nu. Även Dexter.

Jävligt dåligt planerat med alla dessa serier på en och samma morgon, hinner ju inte med att dra till skolan!

Mr.Cosybear
2010-12-06, 12:51

Nope, icke Dexter. Nästa vecka.

olwe
2010-12-06, 14:40
Nope, icke Dexter. Nästa vecka.

Nope. Idag.

Mr.Cosybear
2010-12-06, 14:45
Nope. Idag.

Sun 12/12 09:00PM ET/PT S5: Ep. 12: The Big One SHOWTIME

Detta sägs även i slutet av avsnittet där en sneak peek för "next sunday season finale" visas.

Men jag får anta att dem själva har fel ;)

fishmoose
2010-12-07, 13:29
Kan tipsa om att SVT Humor har lagt upp rätt många humor-program på sin sida.

SVT Humor (http://svt.se/2.136529/)

olwe
2010-12-07, 13:42
Sun 12/12 09:00PM ET/PT S5: Ep. 12: The Big One SHOWTIME

Detta sägs även i slutet av avsnittet där en sneak peek för "next sunday season finale" visas.

Men jag får anta att dem själva har fel ;)

A fan, jag missförstod dig. Trodde du menade att det inte hade kommit något avsnitt igår.

Råttan
2010-12-07, 23:49
Nån som sett top gear us?

Såg en trailer på det förut å de verkade rätt kasst...

stevebc
2010-12-09, 23:33
CYE.

x_9hYMVVv_Q

Snobbe
2010-12-10, 13:20
Ni som missat Misfits detta är en måste serie o se:D jag längtar varje vecka tills nytt avsnitt. Tyvärr är bara säsongerna 6avsnitt men dom e så bra så de inte finns. Det är en komedi sci-fi serie typ engelsk riktigt jävla bra.

Lite compilation av en av skådespelarna spoilar inget direkt bara massa skämt:)

ULKv-HwMd3s

Pudzianovski
2010-12-10, 13:25
Tycker Human Target tagit sig denna säsongen med en nyss boss i gänget! :thumbup: hey dude!

omnibus
2010-12-10, 14:52
Nån som sett top gear us?

Såg en trailer på det förut å de verkade rätt kasst...

Jo programledarna är värdelösa, men det är trots allt bilar dom kör och det är aldrig fel ;)

Doctor Snuggles
2010-12-10, 15:12
Ni som missat Misfits detta är en måste serie o se:D jag längtar varje vecka tills nytt avsnitt. Tyvärr är bara säsongerna 6avsnitt men dom e så bra så de inte finns. Det är en komedi sci-fi serie typ engelsk riktigt jävla bra.

Lite compilation av en av skådespelarna spoilar inget direkt bara massa skämt:)

ULKv-HwMd3s

Det där såg väldigt mtv-lågbudget-vidrigt ut.

Honn
2010-12-14, 11:57
Här loggar jag in för att tipsa om Misfits och ser att jag som vanligt är för sen.

Lelle Pelle
2010-12-14, 13:27
Tycker Human Target tagit sig denna säsongen med en nyss boss i gänget! :thumbup: hey dude!
I like it alot!

Anabolismus
2010-12-14, 14:00
Boardwalk Empire är ju så fantastiskt jävla bra! Vill dock inte ladda ned avsnitten utan nöjer mig med att kolla det på Canal Digital. Det enda man längtar efter på måndagar :)

King Grub
2010-12-17, 16:53
Stargate Universe nedlagd.

http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=72478

Morrris
2010-12-17, 16:54
Bouquet of Barbed Wire var inte så dumt faktiskt. Om det nu kan klassas som en tv-serie.

shut teh face
2010-12-28, 09:14
Stargate Universe nedlagd.

http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=72478
Men vafan! Inte för att SGU är speciellt bra, men det var riktigt illa när de la ner Atlantis.

snej
2010-12-29, 10:47
Nu är inte detta tips på en bra tv-serie eftersom den inte börjat än, men här kommer en trailer för Falling Skies som har premiär i Juni!

39eegoYnH9s

Kwon
2010-12-29, 10:54
Nu är inte detta tips på en bra tv-serie eftersom den inte börjat än, men här kommer en trailer för Falling Skies som har premiär i Juni!

39eegoYnH9s

Sånt där gillar vi!

stevebc
2010-12-29, 13:25

39eegoYnH9sNice.

shut teh face
2010-12-29, 13:40
Jag tycker House blivit skitdåligt
Jag har ingen lust att se på SGU om de ändå lagt ner skiten

Supernatural är slut på avsnitt, älskar den serien!
Big Bang Theory är ok, men slut på avsnitt

Vad ska ja göra :(

Scratch89
2010-12-29, 13:48
Börja kolla igenom äldre, avslutade serier. Nip/Tuck och Pushing Daisies, t.ex.

Trance
2010-12-29, 13:48

Fringe
Arrested Development
The Office
Futurama
Sherlock
Frasier
Seinfeld

Scratch89
2010-12-29, 13:50
Mmm, Seinfeld. Borde egentligen titta igenom alla säsonger, även fast det känns lite som samma sak efter några avsnitt.

hahavaffan
2010-12-29, 13:51
Arrested Development tål att nämnas igen, och igen, och igen. Och igen.

shut teh face
2010-12-29, 14:12
Jag vill inte ha någon smart serie med intellektuella kommentarer eller avancerade skämt. Jag vill ha monster, rymdskepp och superkrafter helt enkelt. Alternativt seriemördare eller poliser som kan kung-fu

Tips!

Trance
2010-12-29, 14:15
Jag vill inte ha någon smart serie med intellektuella kommentarer eller avancerade skämt. Jag vill ha monster, rymdskepp och superkrafter helt enkelt. Alternativt seriemördare eller poliser som kan kung-fu

Tips!

Fringe

Kwon
2010-12-29, 15:08

Tips!

Mortal Kombat Kwonquest! :D
dZsfmHeZ6Zk

Krampus VS Vunnis in dat der tree
zpQokcyUJ7c

ManuelFerrara
2010-12-29, 15:09
Manuel Ferrara presenterar:

Paul Gross är Geoffrey Tennant in SLINGS AND ARROWS
http://www.sundancechannel.ca/themes/sundance/images/header/slings&arrows.jpg

In the fictional town of New Burbage, legendary theatrical madman Geoffrey Tennant returns to the New Burbage Theatre Festival, the site of his greatest triumph and most humiliating failure, to assume the artistic directorship after the sudden death of his mentor, Oliver Welles. When Geoffrey arrives he finds that Oliver is still there, in spirit anyway, and with his guidance (and often in spite of it) Geoffrey attempts to reconcile with his past while wrestling the festival back from the marketing department. Despite a bitter leading lady, a clueless leading man, and a scheming general manager, he manages to stage a remarkable production of Hamlet -- the play that drove him mad.

http://www.imdb.com/title/tt0387779/

snej
2010-12-29, 19:04
Har kollat på Spin City ett par sena kvällar på TV6 nu i dagarna, roligt :D

Sen så är ju Seinfeld så jää-ää-äävla bra!

vicarious
2010-12-29, 19:28

Dexter för h-vete! :cool: Har försökt slå in det i brorsan också men han vägrar lyssna.

Jag tycker Dexter utan tvekan är den bästa nyare serien som går, mycket bättre än t ex Supernatural och Fringe (*spy*)

Chaan
2010-12-29, 20:05
Jag skulle vilja ha ett tips på tv-serier där det

-finns med tjejer
-tjejer som inte framställs som gapiga
-inget får förvandlas till demoner och grön rök plötsligt

lo-fi, lågbudget, nätsändningar osv går bra
på svenska, danska, franska eller engelska eller textat

Tricce
2010-12-29, 20:30

-finns med tjejer

[insert 90% av random serie här]

Kwon
2010-12-29, 21:08

-finns med tjejer

Gissar att du sett mycket på "Charmed"? :D

Chaan
2010-12-30, 02:08
Gissar att du sett mycket på "Charmed"? :D

V, Buffy, och Förhäxad är ju sådana serier som innehåller icke hysteriska tjejer. Lägger du till Poltergeist så har du hela registret med

-icke hysteriska tjejer
-CGI som förstör spänningen (ej V)

Alltså innehåller alla serier med coola tjejer CGI med saker som förvandlas till grön rök :confused:

Och ja Förhäxad vore helt ok, om det inte vore just för den löjliga gröna röken.

Ingen som vet någon? Det ska vara normala tjejer, inte enbart handla om deras jobb.

snej
2010-12-30, 11:12
V, Buffy, och Förhäxad är ju sådana serier som innehåller icke hysteriska tjejer. Lägger du till Poltergeist så har du hela registret med

-icke hysteriska tjejer

Alltså innehåller alla serier med coola tjejer CGI med saker som förvandlas till grön rök :confused:

Och ja Förhäxad vore helt ok, om det inte vore just för den löjliga gröna röken.

Ingen som vet någon? Det ska vara normala tjejer, inte enbart handla om deras jobb.

Gosip Girl eller Sex in the city är nog något för dej :thumbup:

Chaan
2010-12-30, 11:14
Gosip Girl eller Sex in the city är nog något för dej :thumbup:

Sex and the city har jag provat, tyckte det var fullständigt värdelöst, försökte sälja DVD:erna, det gick inte!

Den andra har jag missat.

Men jag brukar gilla tjejfilmer. Legally Blonde till exempel.

Chaaarles
2010-12-30, 11:49
Sex and the city har jag provat, tyckte det var fullständigt värdelöst, försökte sälja DVD:erna, det gick inte!

Sett Dead Like Me?

Morrris
2010-12-30, 11:59
Började kolla på Sherlock igår. Först blev jag besviken på att det utspelade sig i nutid, men jag gillar det!

Scratch89
2011-01-01, 11:36

Glee.

Nordenator
2011-01-01, 12:16

-icke hysteriska tjejer

Gilmore Girls, Dead Like Me, Wonderfalls och Veronica Mars skulle jag kunna rekommendera.

Trance
2011-01-01, 12:32
Chaan skulle nog gilla Veronica Mars ja. Väldigt bra serie faktiskt.

Nalfaren
2011-01-01, 15:32
No Ordinary Family,
Lättsamt Heroes finns 10 avsnitt ute, me likes.

C.E.J.
2011-01-03, 06:23
Så här i jullovstristessen har jag börjat kolla på Dexter, som alla tjatar om. Jag tycker den är överhypad, men utan tvekan värdig att döda tid med. Oftast väldigt spännande cliffhangers.

Hans flickvän är söt, jag vill också ha en sån.

Hung
2011-01-03, 10:34

-finns med tjejer

Blev precis klar med Mad Men säsong 1. Galet fin serie med galet fina flickor. Christina Hendricks och January Jones *drool*

Chaan
2011-01-03, 11:06
Tack så mycket för alla tips! (Utom möjligen Trance som alltid skriver något sarkastiskt till mig) Jag slår en obiligatorisk krabba för bra respons!*flex*

Ordningssam som jag är började jag med första tipset, Gossip Girl. Jag såg del 1-8 och det var något förbannat avancerat detta. Jag har ändå pratat engelska flytande i 17 år och fick ändå en duvning på språket (vardagsamerikanska åt det avancerade hållet kan jag inte helt, än). Det var otextat förstås. Men jag tror inte ens unga amerikaner lätt skulle hänga med i seriens alla vändningar, den vänder sig inte till medelintelligenta utan snarare till överklassen - vilket var bra. Den påminde nämligen starkt om de snygga karriäristtjejerna på läkarlinjen - där intrig är det normala sättet att skapa spänning i vardagen. *flex*

C.E.J.
2011-01-04, 05:17
Så här i jullovstristessen har jag börjat kolla på Dexter, som alla tjatar om. Jag tycker den är överhypad, men utan tvekan värdig att döda tid med. Oftast väldigt spännande cliffhangers.

Hans flickvän är söt, jag vill också ha en sån.

Råkade läsa vad som händer i säsong 4, usch vilken besvikelse, nu kommer serien inte attrahera lika mycket. Bah...

Pzorz
2011-01-04, 05:21
Råkade läsa vad som händer i säsong 4, usch vilken besvikelse, nu kommer serien inte attrahera lika mycket. Bah...

Hur man kan se mer än första säsongen är ett under enligt mig. Jag blev iallfall skapligt mätt på slumpar som gjorde att han kom undan.

C.E.J.
2011-01-04, 05:31
Hur man kan se mer än första säsongen är ett under enligt mig. Jag blev iallfall skapligt mätt på slumpar som gjorde att han kom undan.

He's a scientist.

Scratch89
2011-01-04, 11:55

Han kommer ju inte undan i någon annan säsong än den första. Däremot hittar han ju på diverse lösningar för att komma fri.

Pzorz
2011-01-04, 12:06
Han kommer ju inte undan i någon annan säsong än den första. Däremot hittar han ju på diverse lösningar för att komma fri.
Som dessutom är en bra serie. (rekommenderas)
HaQvBbzslJE

stevebc
2011-01-05, 00:33
Han kommer ju inte undan i någon annan säsong än den första. Däremot hittar han ju på diverse lösningar för att komma fri.Ah okej!

Vinter
2011-01-05, 09:02
Misfits kan jag rekommendera, sjukt udda men bra spelad och intressant. Om man är trött på förutsägbara amerikanska serier. :thumbup:

Adama
2011-01-05, 12:58
Nytt V 2009 avsnitt ute, lite spännande var det ju i slutet av s01.. skall ses.

babidi
2011-01-05, 13:47
Märkte ni detta i senaste HIMYM?
http://img263.imageshack.us/img263/4917/himym50.gif

Chaan
2011-01-05, 14:34
Märkte ni detta i senaste HIMYM?
[imageshack.

Snacka om att ha tråkigt :laugh:

Edit jag menar rekvisitan eller manusförfattaren eller vem det var, gif:en var bra.

J.V
2011-01-05, 14:36
Arå, la märke till det där ganska omgående. Fast jag trodde ju att nedräkningen var till något annat.

Olegh
2011-01-05, 14:38
Har fastnat för House, lite sent omsider. Jennifer Morrison är en riktig pärla.

Trance
2011-01-05, 16:18
Tack så mycket för alla tips! (Utom möjligen Trance som alltid skriver något sarkastiskt till mig) Jag slår en obiligatorisk krabba för bra respons!*flex*

Ordningssam som jag är började jag med första tipset, Gossip Girl. Jag såg del 1-8 och det var något förbannat avancerat detta. Jag har ändå pratat engelska flytande i 17 år och fick ändå en duvning på språket (vardagsamerikanska åt det avancerade hållet kan jag inte helt, än). Det var otextat förstås. Men jag tror inte ens unga amerikaner lätt skulle hänga med i seriens alla vändningar, den vänder sig inte till medelintelligenta utan snarare till överklassen - vilket var bra. Den påminde nämligen starkt om de snygga karriäristtjejerna på läkarlinjen - där intrig är det normala sättet att skapa spänning i vardagen. *flex*

Jag var inte sarkastisk. Jag har sett alla Veronica Mars och det är en väldigt bra tv-serie, mycket bättre än Gossip Girl (som jag i och för sig bara sett lite av).

Chaan
2011-01-05, 16:41
Jag var inte sarkastisk. Jag har sett alla Veronica Mars och det är en väldigt bra tv-serie, mycket bättre än Gossip Girl (som jag i och för sig bara sett lite av).

Ok i så fall har jag något att göra då. Det som är bra med Gossip Girl (första säsongen) är i korthet att det är färgstarkt. Men långt ifrån alla bryr sig om det.

stevebc
2011-01-10, 23:55
The Colbert Report.

Första gången jag ser det ikväll. Riktigt roligt, och imponerande högt tempo. Men man får nog ha lite koll på amerikanska inrikesnyheter för att förstå allt. Kul hur som helst.

Att man skulle gilla det var kanske inte så överraskande då IMDB rekommenderar The Daily Show, Conan O'Brien, Arrested Development, It's Always Sunny In Philadelphia och Curb Your Enthusiasm för de som gillar The Colbert Report. Typ komedins topp 5.

http://www.imdb.com/title/tt0458254/

Roligare än Jon Stewart och mindre, "elitistiskt dryg" än Bill Maher.

Osten80
2011-01-10, 23:58
The Colbert Report.

Daily show följer jag, men jag har väldigt svårt för Colbert och jag vet egentligen inte varför.

stevebc
2011-01-11, 00:00
Daily show följer jag, men jag har väldigt svårt för Colbert och jag vet egentligen inte varför.För mycket crack (av honom alltså)?

Han är ju sjukt dryg, och det är det jag tycker är roligt. Typ som Larry David. Överspelar sin dryghet in absurdum.

Hobbes
2011-01-11, 00:00
Blev precis klar med Mad Men säsong 1. Galet fin serie med galet fina flickor. Christina Hendricks och January Jones *drool*

Riktigt bra serie, den haller valdigt hog standard ratt igenom sasongerna tycker jag personligen.

tntballe
2011-01-11, 01:13
Californication säsong 4 har börjat.

Dreas
2011-01-11, 01:16
Californication säsong 4 har börjat.Och vi älskar det! :)

tntballe
2011-01-11, 01:23
Och vi älskar det! :)

Verkligen, trodde det hade lagts ner så det blev en trevlig överraskning när jag öppnade kalendern.

Dreas
2011-01-11, 01:24
Verkligen, trodde det hade lagts ner så det blev en trevlig överraskning när jag öppnade kalendern.Det finns en preair på avsnitt två ute :)

Jay-Z
2011-01-11, 11:01
The Cape kommer jag nog titta på. Tyckte det var lite mysigt.

tntballe
2011-01-11, 11:05
Det finns en preair på avsnitt två ute :)

Vem behöver sömn när man har serier att titta på, zzzzz.

Mr.Cosybear
2011-01-11, 17:23
Kan rekommendera en nyligen upptäckt serie, Men of a certain age, det är Ray Romanos nya serie och till alla er pre-haters så är den inte i klass med serien han är känd för utan denna är mer en mörk komedi/drama och bra.

stevebc
2011-01-11, 18:16
Colbert är ett sådant geni. Får ont i magen. 5:40. Tycker nästan synd om Bill O'Reilly här. Ett IRL-troll av rang.

s76LLK6ATkQ

Osten80
2011-01-11, 18:47
Colbert är ett sådant geni. Får ont i magen. 5:40. Tycker nästan synd om Bill O'Reilly här. Ett IRL-troll av rang.

Både Colbert och Stewart är extremt klipska killar, även om de egentligen är rätt olika varandra. Colbert är, som du säger, ett mästerligt irl-troll och Stewart är lite mer seriös (nåja) och en otroligt duktig och prestigelös intervjuare och det blir smärtsamt tydligt vilken nivå stollar som O'Reilly håller när de sitter i samma rum.
Det blir därför lite extra beklämmande när man inser hur pass höga tittarsiffror Fox News har och hur pass lättlurade och bortjollrade många människor i det landet är. Roligt, men ändå rätt skrämmande.
Kika även lite på Glenn Beck om ditt psyke orkar med det. :)

stevebc
2011-01-11, 19:26
Både Colbert och Stewart är extremt klipska killar, även om de egentligen är rätt olika varandra. Colbert är, som du säger, ett mästerligt irl-troll och Stewart är lite mer seriös (nåja) och en otroligt duktig och prestigelös intervjuare och det blir smärtsamt tydligt vilken nivå stollar som O'Reilly håller när de sitter i samma rum.
Det blir därför lite extra beklämmande när man inser hur pass höga tittarsiffror Fox News har och hur pass lättlurade och bortjollrade många människor i det landet är. Roligt, men ändå rätt skrämmande.
Kika även lite på Glenn Beck om ditt psyke orkar med det. :)Ooh, Glenn Beck. Inte alls en creepy snubbe.

CHpe2fapREA

kalle_kula
2011-01-11, 19:31
This is england 86 var bra tycker jag! Även om det bara var fyra avsnitt.

Annars så har ju Jersey Shore säsong tre precis börjat :D

vicarious
2011-01-14, 12:28
Det ryktas om nya avsnitt av Solsidan i helgen :thumbup:

snej
2011-01-14, 12:29
Söndag kl 20 :)

tp_88
2011-01-14, 12:38
Såg första två avsnitten av Sopranos igår, (ja, jag är efterbliven) det kändes definitivt som att det kan bli så bra som alla säger att det är.

Inatt börjar säsong 2 av The Ricky Gervais Show också, förvisso bara en animering och klippning av gamla podcasts men ändå.

EDIT: Visste inte att Solsidan började på söndag, nice!

Osten80
2011-01-14, 13:21
Såg första två avsnitten av Sopranos igår, (ja, jag är efterbliven) det kändes definitivt som att det kan bli så bra som alla säger att det är.

Jag önskar att jag hade den serien osedd, och jag är lite avundsjuk på dig.
Den blir bara bättre och bättre för varje säsong, så det bådar nog gott att du gillar den redan efter två avsnitt.

Kwon
2011-01-14, 13:47
Spartacus: Gods of The Arena rekommenderar jag innan den ens startat. :)

Den kommer vara sevärd!

Rise of Crixus From Slave to Ownage
Ou2TvLK9jzg

Sebbe_H
2011-01-14, 15:09

Har plöjt igenom sopranos de senaste veckorna, är på säsong 6 nu. Redigt bra serie! Avsnittet med Chris och Paulie när dom jagar ryss i skogen är ju för skönt!

stevebc
2011-01-14, 15:24
Har plöjt igenom sopranos de senaste veckorna, är på säsong 6 nu. Redigt bra serie! Avsnittet med Chris och Paulie när dom jagar ryss i skogen är ju för skönt!- He was an interior decorator!!!

- Oh yeah, I thought his apartment looked like shit.

Osten80
2011-01-14, 15:57
- He was an interior decorator!!!

- Oh yeah, I thought his apartment looked like shit.

Jag undrar hur många gånger vi har tjatat om det avsnittet. :D

stevebc
2011-01-14, 16:01
Jag undrar hur många gånger vi har tjatat om det avsnittet. :D5-6 gånger.

- That was real? I saw that movie. I thought it was bullshit.

Hobbes
2011-01-15, 05:37
Torchwood - 1 juli!

http://assignmentx.com/2011/tca-2011-big-news-for-torchwood-new-title-is-torchwood-miracle-day/

Min favorit fran Six Feet Under kommer att vara med :)

http://www.ology.com/screen/lauren-ambrose-joins-torchwood

C.E.J.
2011-01-16, 17:39
Jag är väl den enda koloiten som kollar på Jersey Shore, men det tåls ändå att sägas att nya medlemmen är beyond grenade - a-bomb, typ. Så jävla gross att t o m Sammi är snyggare. Men, Senpai Sitch lär oss ju att grenades kan vara användbara eftersom de inte "får nåt" så ofta och därför "ger allt" när de väl får det...

Kwon
2011-01-16, 17:41
Jag är väl den enda koloiten som kollar på Jersey Shore, men det tåls ändå att sägas att nya medlemmen är beyond grenade - a-bomb, typ. Så jävla gross att t o m Sammi är snyggare. Men, Senpai Sitch lär oss ju att grenades kan vara användbara eftersom de inte "får nåt" så ofta och därför "ger allt" när de väl får det...

Efternamn? Namn? Vem? Efternamn?

Vad heter hon

David Brent
2011-01-17, 16:57
Vilka avslutade tv-serier bör man se?

De jag sett hittills:
Prison Break (1a säsongen var sevärd iallafall)
Arrested Development
The Shield
Lost
The Office (UK)
Generation Kill
Band of Brothers
Extras

Som jag ännu inte hunnit med:
The Wire
That 70's show
Sopranos

Men det känns som det borde finnas fler :)

Pelle2
2011-01-17, 17:24
Har plöjt igenom sopranos de senaste veckorna, är på säsong 6 nu. Redigt bra serie! Avsnittet med Chris och Paulie när dom jagar ryss i skogen är ju för skönt!

Bästa avsnittet lätt :D

Mr.Cosybear
2011-01-17, 17:38

De jag sett hittills:
Arrested Development
The Shield
Lost
The Office (UK)
Generation Kill
Band of Brothers
Extras

The Wire
That 70's show
Sopranos

Du har missat en av de bästa, OZ http://www.imdb.com/title/tt0118421/

hahavaffan
2011-01-17, 17:53
Du har missat en av de bästa, OZ http://www.imdb.com/title/tt0118421/Har många polare som alltid tjatar om den. Är det dags att man tar sig i kragen eller?

Mr.Cosybear
2011-01-17, 18:00
Har många polare som alltid tjatar om den. Är det dags att man tar sig i kragen eller?

äfäfäs ja

Doctor Snuggles
2011-01-17, 18:19
Har många polare som alltid tjatar om den. Är det dags att man tar sig i kragen eller?

Gillar du våldsamt manlig kärlek och fängelsemisär av det värsta slaget, så go for it.

Hobbes
2011-01-18, 00:23

De jag sett hittills:
Arrested Development
The Shield
Lost
The Office (UK)
Generation Kill
Band of Brothers
Extras

The Wire
That 70's show
Sopranos

Six Feet Under http://www.imdb.com/title/tt0248654/
Taken http://www.imdb.com/title/tt0289830/
Flashforward http://www.imdb.com/title/tt1441135/
Jericho http://www.imdb.com/title/tt0805663/
Jekyll http://www.imdb.com/title/tt0497298/
Den ar helt brilliant, alskar Nesbitt i rollen!!
Life on Mars (UK) http://www.imdb.com/title/tt0478942/

Nagra som jag kom att tanka pa.

tomn
2011-01-18, 10:40
Sopranos är den grymmaste serien! *popcorn*

Nordenator
2011-01-18, 10:51
Six Feet Under http://www.imdb.com/title/tt0248654/
Taken http://www.imdb.com/title/tt0289830/
Flashforward http://www.imdb.com/title/tt1441135/
Jericho http://www.imdb.com/title/tt0805663/
Jekyll http://www.imdb.com/title/tt0497298/
Den ar helt brilliant, alskar Nesbitt i rollen!!
Life on Mars (UK) http://www.imdb.com/title/tt0478942/

Nagra som jag kom att tanka pa.

För mig känns Jekyll, Jericho och Flashforward verkligen som medelmåttiga at best. Fick inte till och med två av dem yxan? De hamnar då inte direkt på min "måste ses"-lista av serier i alla fall.

vicarious
2011-01-18, 10:51

about fucking time yes! :D

Nordenator
2011-01-18, 10:55
Jag har alltid varit tveksam till Oz. De polarna som snackar om Oz har alltid varit de jag inte direkt ofta plockar film- och serierekommendationer av. Det känns som om det kommer vara sex säsonger gängvåldtäkt i duschen, men man kanske åtminstone måste ge den ett försök någon dag framöver. Jag tog efter mycket om och men upp Sopranos som visade sig vara helt OK i alla fall. Sopranos kändes grovt överskattad, men den var bra i alla fall.

vicarious
2011-01-18, 11:37
Oz är mycket våld, brutalitet och man on man action, det råder det inga tvivel om. Även jag var tveksam till en början när brorsan rekommenderade den till mig för ett antal år sedan men jag har inte ångrat att jag började se den.

Kwon
2011-01-18, 11:42
Följer man Oz kronologiskt och inte ser en episod här och där är den en mycket bra serie!

Intressant också att se både Maffians uppgång, the powerstruggles between the different factions och så även Beechers utveckling.

Lille
2011-01-18, 11:48
Trailer park boys

anton2000
2011-01-18, 12:04
Äntligen börjar måndagarna leverera! Från att ha varit episka med 7-8st favoritserier till "meh". American Dad, Family Guy och Californication är verkligen inte helt fel :)

tomn
2011-01-18, 12:07
någon som vet en bra sida där man kan streama olika serier? Tänkte också ge Oz en chans :)

Kwon
2011-01-18, 12:43
någon som vet en bra sida där man kan streama olika serier? Tänkte också ge Oz en chans :)

Bra! Följ serien och du kommer märka att den är intressant!

Falle_
2011-01-18, 13:11

Vet inte om man får posta länkar på forumet men sök på "icefilms", ovärderlig sida. Bara att följa instruktionerna på förstasidan så kan du kolla på en mängd olika serier och filmer. :hbang:

Fartman
2011-01-18, 13:18

De jag sett hittills:
Arrested Development
The Shield
Lost
The Office (UK)
Generation Kill
Band of Brothers
Extras

The Wire
That 70's show
Sopranos

Rome (typ den bästa serien jag sett)
Deadwood

Kwon
2011-01-18, 14:53
OZ
Rome
Spartacus

Det är dom enda tre serierna jag följt utan att missa ett enda avsnitt.

Kurash
2011-01-18, 14:58
Ingen som sett Psychoville?

Salus
2011-01-18, 16:19
Deep Space9

Den näst bäste trekkieserien if you ask me :p

Hobbes
2011-01-19, 03:38
För mig känns Jekyll, Jericho och Flashforward verkligen som medelmåttiga at best. Fick inte till och med två av dem yxan? De hamnar då inte direkt på min "måste ses"-lista av serier i alla fall.

Det var val bara Flashforward som avslutades om jag inte minns fel. Jag gillade dem iallfall och de var avslutade - det var ju vad som efterfragades!

andrewben
2011-01-19, 04:18
Som topic säger. Ge mig tips på bra serier att kolla på.

Serier jag brukar kolla på just nu är

O.C
Lost
American Dad
Family Guy
Simpsons

Sen har jag tänkt börja kolla på prison break som sägs vara bra. Skriv gärna vilken genre serien är och kort info vad den handlar om :)

LOL

Simpsons är min favorit

alla de bästa

LOL

Anton Fräs
2011-01-19, 04:25
Flashforward var jättebra men fick aldrig ett avslut :(

Scratch89
2011-01-19, 08:55
Flashforward var jättebra men fick aldrig ett avslut :(

Flashforward var så jävla överpretto. Efter ett riktigt bra förstaavsnitt blev det bara löjligare och löjligare.

Anabolismus
2011-01-19, 09:50
Någon som kollat på "Hawaii Five-O" från iår? Tänkte ge serien en chans ikväll.

King Grub
2011-01-19, 10:18
Det är rätt hög kvalitet på den, hög budget, helt okej skådespelare och story. Jag ledsnade på den efter en 5-6 avsnitt och lade ner, men den är inte dålig på något sätt. Kan vara värd att prova.

agazza
2011-01-19, 11:38
Tummen mitt i handen har börjat gå på 9an igen :D

Scratch89
2011-01-19, 12:24
Tummen mitt i handen har börjat gå på 9an igen :D

Är det Home Improvement du menar? Så grymt, typ första sitcomen jag såg, förutom Fresh Prince In Bel Air.

agazza
2011-01-19, 15:18
Är det Home Improvement du menar? Så grymt, typ första sitcomen jag såg, förutom Fresh Prince In Bel Air.

Precis! jag har försökt fått tag i dom på torrent men det verkar inte vara allt för poppis.

jag kör på according to jim så länge då det är i princip samma show, men det var en nostalgisk resa hur som helst :D

Kwon
2011-01-20, 16:42
Idag är det väl premiär för O_Waos favoritserie:

SPARTACUS: GODS OF THE ARENA!

Ou2TvLK9jzg

Såhär tränade de, Gladiator Bootcamp
YT2DSSW56tI

shut teh face
2011-01-20, 17:06
Spartacus? De la väl ner den för huvudrollsinnehavarens cancer kom tebax? :E

Kwon
2011-01-20, 17:08
Spartacus? De la väl ner den för huvudrollsinnehavarens cancer kom tebax? :E

originalserien heter Spartacus: Blood and Sand, den nya serien heter Spartacus: Gods of the Arena.

Gods of the Arena är en Prequel (handlar om tiden innan Spartacus kom dit) som de gjorde iochmed att Andy hade fått cancer.

Batiatus och Xena i huvudrollerna nu, samt den nya Gladiatorn som var Kungen (Champion of Capua) innan Spartacus, samt Crixus rise from slave to gladiator.

shut teh face
2011-01-20, 21:43
Ok kan vara bra, men jag hade så gärna sett en fortsättning på serien innan. :cool:

Kwon
2011-01-20, 22:02
Ok kan vara bra, men jag hade så gärna sett en fortsättning på serien innan. :cool:

Allt hänger på Andy om det blir fortsättning. De har satt Septober 2011 preliminärt iaf, beroende på Andys hälsoutveckling.

Osten80
2011-01-21, 18:24
Cops är fan surrealistiskt ibland. Vilka jävla ställen och vilket otroligt folk det finns där borta. Fantastiskt!

Kwon
2011-01-22, 19:20
o_Waos favoritserie Spartacus: Gods of the Arena S01E01 var riktigt bra!

Rekommenderas om ni gillade Spartacus: Blood and Sand.

Dreas
2011-01-22, 19:23
o_Waos favoritserie Spartacus: Gods of the Arena S01E01 var riktigt bra!

Rekommenderas om ni gillade Spartacus: Blood and Sand.Hade en diskussion med en polare idag. Tydligen så har Andy sagt nej till att fortsätta och de har hittat en ersättare till killen, stämmer? :(

Kwon
2011-01-22, 19:25
Hade en diskussion med en polare idag. Tydligen så har Andy sagt nej till att fortsätta och de har hittat en ersättare till killen, stämmer? :(

De kör ju en Prequel nu som heter Gods of The Arena.

Mer fokus på Batiatus, Gannicus, Crixus och Onomatopoetens uppgång och fall nu.

Denna serie handlar alltså om tiden INNAN Spartacus trädde in i leken.

Dreas
2011-01-22, 19:36
De kör ju en Prequel nu som heter Gods of The Arena.

Mer fokus på Batiatus, Gannicus, Crixus och Onomatopoetens uppgång och fall nu.

Denna serie handlar alltså om tiden INNAN Spartacus trädde in i leken.Ja, det är jag medveten om :p

Jag menar, de ska ju fortsätta Spartacus Blood and Sand eller hur?

Andy ska tydligen ha sagt att han inte kommer att komma tillbaka men att han vill att de fortsätter utan honom. Så nu har de hittat en ersättare till killen.

On Jan. 17, 2011, it was announced that Australian film and TV actor Liam McIntyre had been selected to replace Whitfield

http://en.wikipedia.org/wiki/Spartacus:_Blood_and_Sand

Kwon
2011-01-22, 19:44
Ersättaren liknar ju Andy lite
http://ewinsidetv.files.wordpress.com/2011/01/liam-mcintyre-01-17-11.jpg?w=200&h=300

Dreas
2011-01-22, 19:46
Japp, det gjorde han, men ingen Andy gör ju det hela, hmm, sämre :(

Jag sitter och hoppas på ett under ifrån ovan, att han ska komma tillbaka även om oddsen är små.