Visa fullständig version : Tips på bra TV- serier
Battlestar Galactica har tappat det den här säsongen tycker jag. Fanns i och för sig tecken redan i slutet på förra säsongen att manusförfattarna började få brist på idéer, men nu känns det verkligen som att det inte finns någon större sammanhängande plan i handlingen och att de bara hittar på allteftersom, trist, eftersom de fortfarande har bra karaktärer och skådisar som de inte verkar kunna göra något intressant med.
Börjat se på Dexter äntligen, och ye, den är riktigt bra hittills, känns hemvant när typ halva skåderspelarensemblen kommer från Oz och andra HBO-serier.
Och det är mindre än en månad kvar till nya Rome (http://www.hbo.com/rome/?ntrack_para1=leftnav_category0_show2)! Lär bli grymt.
Tyckte det blev tydligt tidigt i säsong två att det skulle bli mer än rymdsåpopera än något annat. Sen lyckas dom iofs inte ens variera såpoperagrejerna :(
Säsong 1 av Galactica var underbar!
King Grub
2006-12-18, 10:42
Så var det slut på Dexter. Bäst i år! Och vändningen i det sista avsnittet såg jag inte komma i förväg.
Tack vare denna tråden plöjde jag igenom Heroes igår. Fantastiskt! Som 4400 fast med action.
Dexter var grymve :thumbup:
Känns som att de la grund för fina intriger senare också :)
Tigerkotten
2006-12-18, 15:59
Så var det slut på Dexter. Bäst i år! Och vändningen i det sista avsnittet såg jag inte komma i förväg.
Yupp mycket fint, tuff vänding var det me.
Jag vart förvånad ang sängen luret i slutet me.
Yankee: Detta lär ha varit sista avsnittet? Det tror jag iaf, tror ej på säsong 2. Men man vet aldrig.. Kan nog ej bli lika bra som 1an då dock.
Jag vart förvånad ang sängen luret i slutet me.
Spolier...
Jag trodde att Sgt. Dokes skulle dunka med pistolen i högsta hugg :)
King Grub
2006-12-18, 16:02
Yankee: Detta lär ha varit sista avsnittet? Det tror jag iaf, tror ej på säsong 2. Men man vet aldrig.. Kan nog ej bli lika bra som 1an då dock.
Säsong 2 är bekräftad.
En tredje bok om Dexter ska tydligen vara under färdigställande också.
Lelle Pelle
2006-12-18, 16:03
Säsong 2 är bekräftad.
Hurra! :)
Klart det blir fler avsnitt. Skriver i vitt :)
Rita hittade ju skon i slutet, är ju upplagt för att den relationen ska utvecklas, alltså Dexter / Rita / Paul. Dokes / Dexter känns ju som att det finns en del där också. Dexter / syrran bör också kunna utvecklas en hel del mer. Samt att karaktärer Dexter fortfarande döljer många hemligheter. Måste bli en säsong till.
Den här serien Dexter ni snackar om Yankee.
Är det den med labbet?
Den här serien Dexter ni snackar om Yankee.
Är det den med labbet?
http://www.sho.com/site/dexter/
http://www.tv.com/dexter/show/62683/summary.html
http://www.tv.com/dexter/show/62683/summary.html
Ah i see, blev lite orolig, trodde först du hade blivit betuttad i denna serie
Dexter (http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter's_Laboratory)
The Wire, säsong 4 har varit klar ett tag nu. Ska sträckkollas snart, fantastisk serie!
Annars kör jag en repris på hela Sopranos nu.
Tigerkotten
2006-12-18, 17:13
Säsong 2 är bekräftad.
aha coolt. Får hoppas den håller!
Jo sant att det såklart kan utvecklas sig osv, vi får se.. Bra var säsong 1 iaf :)
King Grub
2006-12-18, 17:36
Kan rekommendera boken serien Dexter bygger på.
http://trashotron.com/agony/reviews/2004/lindsay-darkly_dreaming.htm
Någon som vet hur det går för TV-serien Rome? Den verkat inte slagit igenom.. Tyckte konceptet var lovande och de första avsnittena var ganska bra ändå.
King Grub
2006-12-18, 18:27
Eftersom den fick en andra säsong som snart börjar kan den inte ha slagit helt fel.
Har inte hunnit se ännu, men filmatiseringen av Terry Pratchett's The Hogfather är säkert sevärd. Första delen sändes igår! :D
http://www.sky.com/portal/site/skycom/tvguide/article?contentid=417010
King Grub
2006-12-18, 19:16
Ooooo där dök Hogfather upp, ser jag.
King Grub
2006-12-19, 09:23
Hogfather :hbang:
Skriv! :hbang:
:D
Värt att slösa tid på?
Har oftast lite svårt för .uk-saker.
King Grub
2006-12-19, 10:05
Gillar du Pratchett, absolut, annars inte.
Någon som vet hur det går för TV-serien Rome? Den verkat inte slagit igenom.. Tyckte konceptet var lovande och de första avsnittena var ganska bra ändå.
Den andra säsongen blir den sista har de sagt. Problemet med den serien är att den är så dyr att tillverka. Dyraste serien genom tiderna. Tror den kostade 100 miljoner dollar för första säsongen. *screwy*
Jävligt bra dock!
Ikväll ska jag se färdigt Lost Room! :hbang:
kollade den igår blev alla avsnitten i sträck ! tummen upp !!
Ikväll ska jag se färdigt Lost Room! :hbang:
Lelle Pelle
2006-12-20, 11:26
Vad ska man se nu när alla serier har juluppehåll? Jag är uttråkad...
Prison Brake
Joey
Vänner
Champions Leuge på viasat :)
Simpsons
Sinefeld I (L) Kramer :)
Viva la Bam
Dom jag absolut inte kollar på
1. OC
2. Lost
3. Bonde söker fru
4. Kustbevakarna
5. Soutpark
HEROES! Men jag e på sista avsnittet säsong 1 :( ....Kommer det fler och i så fall när?
SPOILERS UNDANBEDES, Tack! :)
De serier jag har följt (dvs sett ett avsnitt och velat se den "spännande" fortsättningen, om jag missat ett avsnitt har jag blivit sur :D)
OZ (Har ej missat ett avsnitt)
Prison Break (gav dock upp efter en säsong :D)
Battlestar Galactica (Har ej missat ett)
Rome (Har ej missat ett)
Mortal Kombat : Konquest :D
End
Lelle Pelle
2007-01-05, 01:52
Rome (Har ej missat ett)
Erkänn att du endast ser den serien för att det är mycket naket?:D
Edit: Såg precis klart den första säsongen av just Rome, mycket bra. Och mycket naket..
Erkänn att du endast ser den serien för att det är mycket naket?:D
Edit: Såg precis klart den första säsongen av just Rome, mycket bra. Och mycket naket..
Jag plöjde igenom säson 1 på 2 dagar och väntar nu på Säsong 2! :)
Nej, naket eller ej hade kvittat, jag diggar romarriket och sköldpaddsformationer med scutum-sköldar, gladiatorspel etc och hela kitet.
Gillar även filmer om galler, vikingar, kelter etc
Det var mer hand to hand i krig förr i tiden, ingen kemisk krigsföring, k-pistar,raketer och bomber.
Filmen 300 med spartanerna kommer jag ju inte missa.
Lelle Pelle
2007-01-05, 02:17
Filmen 300 med spartanerna kommer jag ju inte missa.
Nix, det lär man ju inte.
Jag vill ha samma röst som hanen i trailern, det vore coolt. Det hade varit skräkinjagande...*flex*
OC
Vänner
Muckar du eller?
Muckar du eller?
http://www.angrybanana.freeservers.com/images/angry_banana.jpg (http://www.angrybanana.freeservers.com/)
Fear the Angry Banana!
The Angry Banana says that you are nonsense!
HEROES! Men jag e på sista avsnittet säsong 1 :( ....Kommer det fler och i så fall när?
SPOILERS UNDANBEDES, Tack! :)
22 januari är det dags.
Förhandstitt: http://tvhype.blogspot.com/2007/01/frhandstitt-av-heroes-e12.html
The O.C. läggs ner efter den här säsongen.
Summer *cry* *cupid* *cry* *drool* *gah!*
The O.C. läggs ner efter den här säsongen.
*
Det kunde man ju läsa igår på min blogg ffs. ;)
Det kunde man ju läsa igår på min blogg ffs. ;)
The futon critic är snabbare :P
The futon critic är snabbare :P
Jag måste ju sova ibland. *cry*
Jag måste ju sova ibland. *cry*
Oseriöst....oseriöst Jay. http://img145.echo.cx/img145/1536/sc0734ig.gif
E TV-HYPE Jay's Blog?
Fan va cool den e!
E TV-HYPE Jay's Blog?
Fan va cool den e!
Ja. :em:
Tack. *cupid*
Din är rätt så runkvä...jag menar fin den med. :D
Lelle Pelle
2007-01-06, 17:48
Fråga till den allsmäktige Jay-Z: När startar alla vettiga serier upp igen?
MasterChief
2007-01-06, 18:18
wtf....24 finns "ute" nu....En vecka innan starten på TV!
MasterChief
2007-01-06, 19:16
Fan va 24 säsong 6 börjar bra. Det kommer bli en bra omgång.
Jag håller på att se om första säsongen så dök denna upp. Bra lördagskväll. :D
Kvaliten motsvarar en svensk TV-ripp och funkar helt ok på 50 tum.
Fråga till den allsmäktige Jay-Z: När startar alla vettiga serier upp igen?
Snart.
:D
Här finns lite listningar:
http://www.pogdesign.co.uk/cat/#January2007
http://www.thefutoncritic.com/listings.aspx
Jag håller på att se om första säsongen så dök denna upp. Bra lördagskväll. :D
Kvaliten motsvarar en svensk TV-ripp och funkar helt ok på 50 tum.
Härligt, MC! Kanontips för en slö lördag.
MasterChief
2007-01-06, 19:21
Härligt, MC! Kanontips för en slö lördag.
Tack!
Bauer är kung. Jag satt fan och hoppade i soffan. :D
De har säkert redan rekommenderats, men:
Battlestar Galactica:
Mycket trevlig sci-fi/drama/action-serie. Snyggt filmad och bra effekter tycker jag också.
Stargate 1 och Stargate Atlantis:
Också sci-fi/drama/action-serie (jag är inte så bra på att klassificera serier), liknar på många sätt Star Trek där de utforskar nya världer och möter nya folk/teknologier och massa annat. Känns ibland väldigt stereotypt, och inte alltid så snyggt gjorda effekter, men trots allt en mycket charmig serie. Stargate Atlantis är ung. en parallell uppföljare som man kan börja se på vid säsong 9 av SG1.
Det tror man väl alltid efter första avsnittet? Problemet är väl att 24 likadana avsnitt inte är så bra som man tror.
MasterChief
2007-01-06, 20:52
Det tror man väl alltid efter första avsnittet? Problemet är väl att 24 likadana avsnitt inte är så bra som man tror.
Du är positiv som vanligt :-/
Jag har sett alla säsonger. Flera av dem två gånger. Jag tycker de är väldigt bra. Men som vanligt kan smaken variera.
King Grub
2007-01-06, 20:59
Eps 2-4 är på G. Drool.
Du är positiv som vanligt :-/
Jag har sett alla säsonger. Flera av dem två gånger. Jag tycker de är väldigt bra. Men som vanligt kan smaken variera.
http://www.drunkendonkey.net/eng/html/emoticons/giggle.gif
Första var väl helt ok, hade varit betydligt bättre utan idiotbrudarna dock. Hoppade till fjärde för att jag inte orkade med kim. Hur som helst är ju alla avsnitt i grund och botten likadana. Två steg fram, ett bak. Jack roidar och gör lite saker han inte får, ett steg fram, någon är dum i huvudet, ett steg bak, jack roidar igen, en bad guy på ctu, jack roidar, en bad guy någon annanstans, jack roidar, ett gäng agenter blir dödade, jack roidar, någon blir frame:ad, jack roidar och så håller det på så där. Inte direkt nyskapande :/
Återigen: vad ger det att ladda ner rips som (i mina ögon) suger och när man dessutom förr eller senare kommer i ett glapp och måste vänta till nästa ep sänds? :banned
http://www.drunkendonkey.net/eng/html/emoticons/giggle.gif
Första var väl helt ok, hade varit betydligt bättre utan idiotbrudarna dock. Hoppade till fjärde för att jag inte orkade med kim. Hur som helst är ju alla avsnitt i grund och botten likadana. Två steg fram, ett bak. Jack roidar och gör lite saker han inte får, ett steg fram, någon är dum i huvudet, ett steg bak, jack roidar igen, en bad guy på ctu, jack roidar, en bad guy någon annanstans, jack roidar, ett gäng agenter blir dödade, jack roidar, någon blir frame:ad, jack roidar och så håller det på så där. Inte direkt nyskapande :/
Kan dock vara lite överdrivet negativ iom att jag har sett tre säsonger på typ tre veckor :Virro
MasterChief
2007-01-06, 21:19
Eps 2-4 är på G. Drool.
Mmm....Sitter och väntar på att AsiaTeam ska släppa de andra. *gah!*
Återigen: vad ger det att ladda ner rips som (i mina ögon) suger och när man dessutom förr eller senare kommer i ett glapp och måste vänta till nästa ep sänds?
Bildkvaliten är faktiskt ok på denna. Sen kan man inte motstå 24.
Så, du menar egentligen att 24-avsnitten är i grund och botten som ALLA trådar på Kolo, likadana? Om det nu är något negativt så varför hänger du i varje tråd på kollo? Du verkar gilla likformighet. *whistle*
Kan dock vara lite överdrivet negativ iom att jag har sett tre säsonger på typ tre veckor
Ja, jag kan ge dig lite rätt i att det finns många puckade personer i serien. *kissass*
Var tvungen att skriva av mig lite. :D
Det gick fort, det är lördag, så hav förbarmande.
http://tvhype.blogspot.com/2007/01/jack-bauer-har-kommit-hem.html
King Grub
2007-01-06, 22:23
Tjohopp! 24.S06E02.7AM.TO.8AM.
MasterChief
2007-01-06, 22:31
Tjohopp! 24.S06E02.7AM.TO.8AM.
Jajamensan. Ska bara göra lite mera popcorn så kör jag. :D
Blev en annan grupp dock. Hoppas rippen är lika bra som den första.
Men kuuuuuuuul för er! :/
King Grub
2007-01-06, 22:33
Har du inte scene-access? :cool:
Det var kul för mig också upptäckte jag precis! :D
MasterChief
2007-01-06, 22:38
0-day trackers är ju dock inte samma sak som scene-access. *whistle*
Plz, den är ju 20 minuter gammal... *slap*
King Grub
2007-01-06, 22:41
Vem talar om dom? Top sites rule. http://bestsmileys.com/tongs/8.gif
DVDR ute nu med de 4 första avsnitten. Ska avnjutas imorgon!
oh oh!! me love dawsons creek *cupid*
shut teh face
2007-01-07, 03:24
oh oh!! me love dawsons creek *cupid*
:laugh:
:):):)
:laugh:
:):):)
vafan jag är tjej *slap*
King Grub
2007-01-07, 06:20
Rome.S02E1!!!
Rome.S02E1!!!
OJOJOJ! Nu snackar vi sköldpaddsformationer med scutumsköldar
Tack visste inte den var släppt :D
Ps. Du e en 10:a
Rome.S02E1!!!
AAAA MA FAAAAKIN GAAAAAD :hbang: :hbang: :hbang:
Något säger mig att Kim kommer vara inblandad i s6 av 24. Börjar jag titta måste jag se hela, vågar jag?
King Grub
2007-01-07, 09:28
Rackarns tur att jag inte hade tid att titta på något avsnitt av 24 i går kväll. Nu har jag fyra avsnitt, fyra DVD-avsnitt, på raken framför mig i dag i stället. http://www.zweg.com/ico/rockwoot.gif
MasterChief
2007-01-07, 09:34
Rackarns tur att jag inte hade tid att titta på något avsnitt av 24 i går kväll. Nu har jag fyra avsnitt, fyra DVD-avsnitt, på raken framför mig i dag i stället. http://www.zweg.com/ico/rockwoot.gif
Men du har ju tillgång till Top sites...Då borde du haft den senast igår. *whistle*
Det finns till och med cover till DVD:n. Nåja...jag köper i alla fall boxen när den kommer.
Okey då, första avsnittet var bra.
King Grub
2007-01-07, 09:40
Men du har ju tillgång till Top sites...Då borde du haft den senast igår. *whistle*
Men jag sover på natten och har ingen 100/100-koppling (än). Det tar längre tid än en kvart för mig att hyra DVD-film från Nätgiganten. *cry*
Men jag sover på natten och har ingen 100/100-koppling (än). Det tar längre tid än en kvart för mig att hyra DVD-film från Nätgiganten. *cry*
Plz, kan du inte scripta? Vad är du för en scene:ster. *whatever*
MasterChief
2007-01-07, 10:56
Jag vet hur jobbigt det är. Jag har bara 24/8. Det tog 25 minuter att dra ner DVD:n.
Skitjobbigt. :(
MasterChief
2007-01-07, 10:57
Okey då, första avsnittet var bra.
Andra var ännu bättre. :D
Andra var ännu bättre. :D
Och redan i det tredje så stämmer min sammanfattning sjukt bra :Virro
Tårarna rann i fjärde *cry*
King Grub
2007-01-07, 12:09
Helt sanslöst bra. Hur skall jag kunna vänta tills ep 5? :(
MasterChief
2007-01-07, 12:18
Helt sanslöst bra. Hur skall jag kunna vänta tills ep 5? :(
Haha lol. Du menar att du inte har den?
Tydligen är jag högst upp i näringskedjan (precis som jag anade).
Haha lol. Du menar att du inte har den?
Tydligen är jag högst upp i näringskedjan (precis som jag anade).
Vars? :/
Är detta tråden för inbördes tävlan i vem som laddar ner serier snabbast? :D
Jag kan ladda ner JÄTTESNABBT.
Det är jag som är Jack Bauer samt jag är även grundare av Razor 1911 och Fairlight, jag är högst upp i näringskedjan. Eller kansjke inte, aldrig kollat på 24.
Någon som har något tyckande om Supernatural, de första avsnitten gillade jag men sedan började det blir jäkligt enformigt och tråkigt (har sett 10 eller något). Blir det bättre?
shut teh face
2007-01-07, 13:35
Det är jag som är Jack Bauer samt jag är även grundare av Razor 1911 och Fairlight, jag är högst upp i näringskedjan. Eller kansjke inte, aldrig kollat på 24.
Någon som har något tyckande om Supernatural, de första avsnitten gillade jag men sedan började det blir jäkligt enformigt och tråkigt (har sett 10 eller något). Blir det bättre?
Avsnitten är enformiga med nu-åker-vi-till-en-stad-och-dödar-något (vilket är iofs rätt kul tkr jag också), men sedan så inriktar sig historian mer på deras farsa, de träffas, de får gemensamt mål, de jagar den där demonen.. osv.
Testa kolla vidare.
Dudes: 24 kolllar man när man har hela säsongen ffs! :D
Lelle Pelle
2007-01-10, 13:01
24 töntar, hela bunten...
Gjorde de klart första säsongen av Day Break, eller la de bara ner den? Finns det avsnitt efter s01e06 att få tag i? Jag vill ha ett slut, eller något åt det hållet iaf...
King Grub
2007-01-10, 15:12
Day Break 0106 finns ute, men det är inte någon upplösning där heller.
Ingen som är sugen på att sammanfatta alla bra serier nämda i tråden? :)
Smaken är som baken.
Nu hängde jag inte med? xD
Nu hängde jag inte med? xD
Näe nu blev det lite jobbigt va :)
Jag tycker The Dresden Files verkar intressant.
http://tvhype.blogspot.com/2007/01/csi-med-dragning-t-det-vernaturliga.html
Oz
PrisonBreak
Battlestar Galactus
Heroes
24
Lost and Found
Rome
Dexter's Lab
Mortal Kombat : Conquest
All american Hero aka Rocketman
Falcon Crest
Det var nog alla nämnda
Oz
PrisonBreak
Battlestar Galactica
Heroes
24
Lost and Found
Rome
Dexter's Lab
Falcon Crest
Det var nog alla nämnda
En liten felstavning, och sen glömde du den eminenta serien Stargate 1 som jag nämnde. :(
Kollar verkligen folk på Stargate / Babylon 5 etc?
Sänds de fortfarande? :D
Babylon 5 har slutat sen bra många år tillbaka. Otroligt nog så sänds fortfarande Stargate, fast jag måste påpeka att jag själv inte följer eländet. Har för mig de är uppe i 13 säsonger på "orginalserien", sen tror jag det finns två andra serier där storyn löper paralellt med den första.
Ok tack Tomten!
Kan du tipsa om andra bra sci-fi serier förutom Battlestar?
inte firefly eller andromeda
Serierna finns ju alltid på internätet. ;)
Tomten, jag tror du har blandat ihop saker lite. Stargate 1 har 10 säsonger. Sen finns det en uppföljarserie som heter Stargate Atlantis där de nu är inne på tredje säsongen.
Scrubs tåls att nämnas igen. Jag tror starkt på säsong 6!
Dessutom har serien ett jävligt bra soundtrack
perarvid
2007-01-12, 14:28
Den här veckans avsnitt av mnie var riktigt bra :)
Scratch89
2007-01-12, 14:32
Ge mig fler avsnitt av Prison Break! Det var ju så spännande avslutning på förra avsnittet! *gah!*
Lelle Pelle
2007-01-12, 14:35
Tycker att PB blivit otroligt mycket sämre sen de bröt sig ut, det är nästan så att det blivit tråkigt, dåligt och lite genomskinligt. Men av någon outgrundlig anledning så fortsätter jag se det, hoppas det når en upplösning snart...
Jo, roligast var ju när de var "inne", helt klart.
Calleman
2007-01-12, 14:39
Ja, kommer det bli även en säsong 3 av PB? Någon som vet?
Lelle Pelle
2007-01-12, 14:40
Det hoppas jag verkligen inte, de har ju ca 10 avsnitt på sig att hitta på ett slut. Lyckas de inte blir jag less...
Blir ju inte så mkt prisonBREAK om de skall vara ute en hel säsong :D
Ja, kommer det bli även en säsong 3 av PB? Någon som vet?
Självklart. Dom lägger inte ner en sån populär serie.
AngelLove
2007-01-12, 15:59
24 Season 6 har iaf börjat riktigt bra :D
Prison Brake
Simpson
Joey
Vänner
Sinefeld
hundra höjdare
Champions Leauge tis o ons
Våra värsta år
Smallville
Heroes
Prison Break
Lost
24 (säsong 6 är faktiskt rätt ball)
Dark Angel (ja, den slutade för länge sen men skit samma)
John Doe (trist bara att de slutade med den efter säsong ett)
Family Guy
American Dad
Simpsons
Futurama
Scrubs
Grey's Anatomy
Nip Tuck
House
Boston Public
Några jag inte sett men hört att ska vara bra:
Friends
O.C.
Supernatural
My Name Is Earl
Battlestar Galactica
According to Jim
Life on Mars börjar väl på söndag på SVT. 9.0 på IMDB. Nån som sett?
shut teh face
2007-01-12, 16:28
Supernatural rekommenderas.
Kollar själv i dagsläget mer eller mindre på
Smallville
PrisonBreak
Lost
Supernatural
24
House MD
Rome
Sleeper Cell
Och på tv följer jag
Våra värsta år
CSI Las Vegas
Jay Leno
Lelle Pelle
2007-01-12, 17:02
Jak ser(såg tills det tog slut) på:
Prison Break
Lost
BSG
My Name Is Earl
The 4400(Btw, händer det något inom denna serie? Nya säsong på g?)
Rome
Tilt(Skönt pokerdrama på 9avsnitt, med någon tomte från Sunset Beach i huvudrollen:D)
Coupling(Brittisk sexhumor på högsta nivå)
Deadwood
Day Break(Slutade efter 6 avsnitt, VARFÖR?!)
The Lost Room(Si-Fi miniserie, mycket bra)
Dexter
Heroes
Family Guy
Det var nog allt tror jag...
Oz
PrisonBreak
Battlestar Galactus
Heroes
24
Lost and Found
Rome
Dexter's Lab
Falcon Crest
Det var nog alla nämnda
jag hoppas att du menar bara Dexter :smash:
jag hoppas att du menar bara Dexter :smash:
Det är alltså inte denna (http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter's_Laboratory) serie som avses? :D
Det är alltså inte denna (http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter's_Laboratory) serie som avses? :D
haha....nej :D
Jag är helt fast på Dexter nu! Vilken sjukt bra serie! Fascinerande, skrämmande, underbart...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/Dexter_intro.png
Jag är helt fast på Dexter nu! Vilken sjukt bra serie! Fascinerande, skrämmande, underbart...
Dexter var det mest oväntade och bland det bästa som kom i höstas.
Väntar otåligt på säsong två.
Dexter var det mest oväntade och bland det bästa som kom i höstas.Ah! Mer i samma klass? *popcorn*
Ah! Mer i samma klass? *popcorn*
Heroes definitivt. Dock är den inte i samma stuk som Dexter, men iaf rätt mycket blod och våld emellanåt. Stort plus för charmtrollet Hiro. Sedan är Claire jävligt het. *drool*
Haha, grym avatar.
Ny promotrailer för Prison Break!
http://tvhype.blogspot.com/2007/01/ny-promotrailer-fr-prison-break.html
Ah! Mer i samma klass? *popcorn*
Du kanske skulle gilla Nip/Tuck? Handlar om två plastikkirurger i Miami som har ganska bisarra problem på jobbet och i privatlivet. Mycket snygga människor, operationsscener och drama/såpa. De två första säsongerna är bra, sen går det utför.
Du kanske skulle gilla Nip/Tuck? Handlar om två plastikkirurger i Miami som har ganska bisarra problem på jobbet och i privatlivet. Mycket snygga människor, operationsscener och drama/såpa. De två första säsongerna är bra, sen går det utför.
Lite samma glammiga men samtidigt avskalade foto och scenografi i Nip/Tuck som i Dexter... sen delar dom ju en del av den där.. kyliga på gränsen till sociopatiska humorn som Dexter drog till sin spets.
Men Nip/Tuck spårade ju ur totalt efter ett par säsonger..
Du kanske skulle gilla Nip/Tuck? Handlar om två plastikkirurger i Miami som har ganska bisarra problem på jobbet och i privatlivet. Mycket snygga människor, operationsscener och drama/såpa. De två första säsongerna är bra, sen går det utför.Nip/Tuck är det lite mer dagssåpa över, du vet Glamour eller Days of our lifes fast i någon slags bisarr plastikmiljö. Jag kan kolla på det, men det är ju absolut ingenting mot Lost, PrisonBreak, 24 eller... best of all DEXTER!!!!! :hbang:
Heroes och Shark är två grymt bra serier jag fastnat för nu! Heroes är underhållsmässigt i samma klass som Dexter tycker jag. Shark är förvånansvärt bra, James Woods äger varende scen fullt ut. Rekommenderas starkt!
Heroes och Shark är två grymt bra serier jag fastnat för nu! Heroes är underhållsmässigt i samma klass som Dexter tycker jag. Shark är förvånansvärt bra, James Woods äger varende scen fullt ut. Rekommenderas starkt!
Efter att ha sett de första fyra avsnitten av Shark så..
Den är ok, James Woods är som vanligt grym - men det är väl egentligen en del av problemet... Woods äger, men resten av casten är erbarmerligt bleka och intetsägande. I Woods skugga så blir de förflyttade till sidlinjen på ett sätt som gör att när han inte är i bild så är det mer eller mindre utfyllnad det handlar om.
House lider av samma problem, om än inte lika påtagligt.
Har slökollat en del på The Amazing Race på femman och fastnat för det. Har tankat en säsong nu och streckkollat ett par episoder, riktigt kul!
Det hela går ut på att olika lag deltar i ett race runt jorden, i ena sekunden så åker dom vilse i New York, och i nästa står och svär över en senegales som inte hittar till stadshuset.
http://www.tvblanket.com/amazing_race.JPG
Longshot
2007-01-16, 13:59
Såg precis trailern till 24.s06e05, 11min lång. *popcorn*
Riktigt spännande avsnitt som kommer på måndag.
Har slökollat en del på The Amazing Race på femman och fastnat för det. Har tankat en säsong nu och streckkollat ett par episoder, riktigt kul!
Det hela går ut på att olika lag deltar i ett race runt jorden, i ena sekunden så åker dom vilse i New York, och i nästa står och svär över en senegales som inte hittar till stadshuset.
http://www.tvblanket.com/amazing_race.JPG
Tvi! Det där är ingen TV-serie.. det är ju en dokusåpa. *gah!*
Sett nåt avsnitt av det.. en så typisk amerikansk företeelse - dom är i ett exotiskt land, i en fantastisk miljö.. otroliga möjligheter till att visa upp sevärda vyer, platser etc.. men 99% av rutan upptas av ett par som grälar för att flickvännen glömt sitt pass i bilen/tåget/flyget.
Efter att ha sett de första fyra avsnitten av Shark så..
Den är ok, James Woods är som vanligt grym - men det är väl egentligen en del av problemet... Woods äger, men resten av casten är erbarmerligt bleka och intetsägande. I Woods skugga så blir de förflyttade till sidlinjen på ett sätt som gör att när han inte är i bild så är det mer eller mindre utfyllnad det handlar om.
Jag har inte analyserat serien i samma utsträckning som du (:D ) men jag jag håller med dig till en viss del. Dock tycker jag att de övriga karaktärerna växer med serien och även om de är ljusår ifrån James Woods prestation så räcker den i sig för att jag ska fastna, vilket jag nu gjort ordentligt.
kvarteret skatan
Såg precis Säsong 3 , sjukt roligt.
Longshot
2007-01-16, 16:35
kvarteret skatan
Såg precis Säsong 3 , sjukt roligt.
Glans och Batra är mina hjältar =)
Sjukt roliga!
Lelle Pelle
2007-01-16, 16:53
Tusan vad bra det, rome s02e01!! Tokigt!
Tusan vad bra det, rome s02e01!! Tokigt!
JA! Rome e bäst
Vorenus + Titus combo på slutet
Massaker på den Undre Världen!
Nån som har i huvet när PB, Lost och heroes börjar igen? US säsongen.
Nån som har i huvet när PB, Lost och heroes börjar igen? US säsongen.
Heroes på måndag... 22 jan.
Tigerkotten
2007-01-16, 17:15
hmms gillar stora fighting saker, så kanske man ska se rome... :D
Ang Battlestar Galletica, måste man se miniserien först innan man ser alla avsnitt? För när jag skulle se avsnitt 1 så pratade de om "previous on bsg" etc.
hmms gillar stora fighting saker, så kanske man ska se rome... :D
Ang Battlestar Galletica,
Nja, börja med Battlestar Galactus innan du börjar med Battlestar Galletica för att till sista avsluta med Battlestraps Galactica
Rome måste du se dock, från början
Tigerkotten
2007-01-16, 17:21
Nja, börja med Battlestar Galactus innan du börjar med Battlestar Galletica för att till sista avsluta med Battlestraps Galactica
Rome måste du se dock, från början
Heter miniserien Battlestar Galactus?
Sökte men fann inget ;<
Sökte men fann inget ;<
"Battlestar Galakaktus (http://a52.g.akamaitech.net/f/52/827/1d/www.space.com/images/ig_25_08_cactus_view1.jpg)" - Kwon har probs med stavningen bara. Sök igen.
Bra sida med de flesta serier (http://www.epguides.com)
Sökte men fann inget ;<
Pez lurar dig bara
Serien hetter Battlestarts Galactronica
Vafan, serien heter ju Battlestar Galactica! :D
Det e ju en ny-version på den gamla ff med Cylons o krejjer, eller var det före din tid eller? :D
The original
http://www.imdb.com/title/tt0076984/
Den här bilden får en att vilja följa denna serie troget Kotten
http://www.imdb.com/gallery/mptv/1362/Mptv/1362/9640_0011.jpg.html?path=gallery&path_key=0076984
http://www.imdb.com/gallery/mptv/1361/Mptv/1361/9640_0079.jpg.html?path=gallery&path_key=0076984
Lelle Pelle
2007-01-17, 18:37
Vad heter boken som Dexter är baserad på? Visst fanns det en sådan?
Vad heter boken som Dexter är baserad på? Visst fanns det en sådan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Darkly_Dreaming_Dexter
Varför detta snack om Heroes? Väldigt medelmåttig serie. Dexter däremot är bra grejjer!
Tigerkotten
2007-01-18, 13:19
Jag tycker inte BSG är så himla bra egentligen, men jag har svårt att sluta se något när jag väl börjat :) Ligger på avsnitt 8 eller så på säsong 2.
Igår började American Idol säsong 6, o idag kom One tree hill ut :D
Du såg igenom hela säsong 1 av Galactica va kottis?
Jag tycker inte BSG är så himla bra egentligen, men jag har svårt att sluta se något när jag väl börjat :) Ligger på avsnitt 8 eller så på säsong 2.
Igår började American Idol säsong 6, o idag kom One tree hill ut :D
Sett firefly?
Tigerkotten
2007-01-18, 13:52
Du såg igenom hela säsong 1 av Galactica va kottis?
ofc.. o miniserien :)
Firefly rockar! :D
Lelle Pelle
2007-01-18, 13:54
Visst är firefly den serie som filmen Serenity(Eller nå sånt, den sög då hårt) är baserad på?
Visst är firefly den serie som filmen Serenity(Eller nå sånt, den sög då hårt) är baserad på?
Är det inte filmen som är baserad på serien?
Både serien och filmen är bra. :thumbup:
Yes, och Firefly äger! "You can't take the sky from me."
Tigerkotten
2007-01-18, 13:58
Filmen var ju grym me! :D
Zakath du har rätt, men det har lelle pelle me :D
Hur fungerar uttagningarna på American Idol?
Dom snackade om att det var 9000 som skulle ställa upp i Seattle, men om man tar 1 ny person varje minut. Så räcker det endå inte till med timmarna för 1dag dvs..
Är det inte filmen som är baserad på serien?
Både serien och filmen är bra. :thumbup:
Ja, tv-serien blev inställd (efter ett grav misshandel av tv-bolaget med konstiga tider, flyttades etc). Men när serien släpptes som dvd så sålde den så bra så Joss Whedon fick en chans med ett filmbolag att göra en film som fortsättning på serien.
Tigerkotten
2007-01-18, 14:05
Nm nu är det dag 2 i Seattle :D
Lelle Pelle
2007-01-18, 14:45
Är det bra, Am. Idol 2007?
Edit: Bör jag börja se Firefly? Bättre än BSG, som är bäst?
Är det bra, Am. Idol 2007?
Edit: Bör jag börja se Firefly? Bättre än BSG, som är bäst?
Firefly är ju bara en säsong, helt klart värt tiden. Jag gillar den bättre än BSG.
Lelle Pelle
2007-01-18, 14:48
Firefly är ju bara en säsong, helt klart värt tiden. Jag gillar den bättre än BSG.
Jasså, jag fick för mig att det var en evighetsserie typ...
Det enda jag gillade med filmen Serenity var dom där "fulingarna" som jagade hjältarna i början och senare "Warpade" in.
Det var de bästa scenerna.
Lilltjejens "fight-scener" var inget att hänga i julgranen, kunde ha gjorts 10 ggr så mkt bättre och trovärdigare.
Tigerkotten
2007-01-18, 14:52
http://epguides.com/firefly/
Inte sett alla avsnitt av BSG ännu, men jag gillar den mycket mera än BSG.
Minns ni den där gamla sci fi serien som gick på 4an? Var jäkligt bra med, var också rymdfighter o ett plan de onda hade minns jag var osynligt o dödade massor. Tror jag ej såg hela serien, men skulle gärna göra det :)
Nej ,det är Stargate 1 :D 10 säsonger, men jag gillade den serien ändå.
Minns ni den där gamla sci fi serien som gick på 4an? Var jäkligt bra med, var också rymdfighter o ett plan de onda hade minns jag var osynligt o dödade massor. Tror jag ej såg hela serien, men skulle gärna göra det :)
Osynliga skepp låter ju som Star Trucks, en science-fiction serie om långörade vulkaner o krejjer.
http://epguides.com/firefly/
Inte sett alla avsnitt av BSG ännu, men jag gillar den mycket mera än BSG.
Above and beyond?
Slaget om Tellus!
Det var också en kul gammal sci-fi serie, tror jag skall titta lite å se om den var så bra som jag minns att den var.
Tigerkotten
2007-01-18, 15:03
Above and Beyond namnet minns jag, kanske var den.. Bra serie?
Star trucks sökte jag på o fann enbart en film? :) Var en serie detta som gick på 4an, har för mig runt 23-01.
Edit: Ja Slaget om Tellus var det nog :D Vad heter den på engelska då? :)
Above and Beyond namnet minns jag, kanske var den.. Bra serie?
Star trucks sökte jag på o fann enbart en film? :) Var en serie detta som gick på 4an, har för mig runt 23-01.
Edit: Ja Slaget om Tellus var det nog :D Vad heter den på engelska då? :)
Slaget om Tellus heter.....above and beyond på engelska. Eller mer exakt Space: Above and Beyond.
Tigerkotten
2007-01-18, 15:08
Slaget om Tellus heter.....above and beyond på engelska. Eller mer exakt Space: Above and Beyond.
Ahhh coolt :D
Kotten
Gjorde lite research och hittade en perfekt sci-fi-serie för dig,
Du gillade ju Slaget om Tellus/Space: Above and Beyond så jag letade efter en liknande.
”Raumpatrouille Orion” - Rymdpatrull Orion
Tamara rapporterar
http://www.qedata.se/bilder/gallerier/munchen/orion-tamara-rapporterar.jpg
Orions cockpit
http://www.qedata.se/bilder/gallerier/munchen/orion-cockpit.jpg
Orion startar!
http://www.qedata.se/bilder/gallerier/munchen/orion-lyfter.jpg
Lelle Pelle
2007-01-18, 15:10
Haha, det där var lite kul:)
Tigerkotten
2007-01-18, 15:12
Tror jag passar Kwon :] Speciellt efter du sagt att BSG är så bra, men tycker det en e sådär bara :p
OK Kottis
Serious nu
Här e listan du skall bocka av
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Science_fiction-TV-serier
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_sciencefictionserier
Tigerkotten
2007-01-18, 15:15
Jag passar, ser redan på för många serier.. :) Skumt att man ser på serier faktiskt.
Jag passar, ser redan på för många serier.. :) Skumt att man ser på serier faktiskt.
Inte så skumt, folk brukar uppskatta lite mental stimulans då och då.
Alltid trevligt när en serie/ett skådespel/en bok lyckas fånga en så att man tycker den är spännande och vill se fortsättningen/läsa vidare.
Spänning är ju en skön känsla.
Tigerkotten
2007-01-18, 15:21
Inte så skumt, folk brukar uppskatta lite mental stimulans då och då.
Alltid trevligt när en serie/ett skådespel/en bok lyckas fånga en så att man tycker den är spännande och vill se fortsättningen/läsa vidare.
Spänning är ju en skön känsla.
Okej visst, någon då o då. Men känns som jag spenderar alldeles för mycket tid på "fantasi" saker som inte är på riktigt. Men visst så är det ju spännande för det, men hur nyttigt är det? Massor andra saker man kan/borde göra istället som är bra för sin personliga utveckling :)
Aja kluriga saker :]
Kolla på TV-serier är ju trots allt billigare än att tex hoppa fallskärm.
Lelle Pelle
2007-01-18, 19:45
Såg precis PB s01e01, för typ 10:e gången:D Det avsnittet är ruskigt bra tycker jag!
Zapp Brannigan
2007-01-18, 20:59
Carnivale
Bäst någonsin.
Länk (http://www.tv.com/carnivale/show/11443/summary.html?q=carnivale&tag=search_results;title;0)
ooh my gaawd, nån som sett senaste Smallville ännu? (gick igår i usa)
jäääkligt bra avsnitt... :)
Lelle Pelle
2007-01-22, 10:02
Nice nice! Idag kom ju nya avsnitt av både Rome och BSG, och piloten av The Dresden Files kom också, ska bli spännande att se vad det är för något!
Och vi vet ju alla vad som händer imorgon...:)
Tigerkotten
2007-01-22, 12:58
tyckte det var sisådär, kändes så likt x-men :D
Ska se BSG snart. Sett alla avsnitt nu, o tycker den e sisådär bara. Hoppas själv att detta är sista säsongen :D
Lelle Pelle
2007-01-22, 14:08
Hoppas själv att detta är sista säsongen :D
Grrr...*slap*
Bra skit.
JL sånär som på att Cyborg är Teen Titan och inte JL.. yeay! :thumbup:
Smallville smäller till med en del riktigt bra avsnitt varje säsong.. avsnitten med Christopher Reeves, när de körde superman OST signaturen.. nackhåret reste sig ffs. :)
Sen är det alltid ett par riktiga botten-episoder med också.. men det går att förbise. :D
Tigerkotten
2007-01-22, 14:26
Bra skit.
JL sånär som på att Cyborg är Teen Titan och inte JL.. yeay! :thumbup:
Smallville smäller till med en del riktigt bra avsnitt varje säsong.. avsnitten med Christopher Reeves, när de körde superman OST signaturen.. nackhåret reste sig ffs. :)
Sen är det alltid ett par riktiga botten-episoder med också.. men det går att förbise. :D
Ahh var jäkligt tufft det där mer Reeves o all text kom upp sådär :D
Jag vill se Clark o Lana tillsammans dock, o att han berättar för henne hemligheten..
Jag vill se Clark o Lana tillsammans dock, o att han berättar för henne hemligheten..
*krekas*
Det är "teensoap"-aspekten jag hatar med Smallville, det är där de hackar fram.. *gah!*
Tigerkotten
2007-01-22, 14:36
*krekas*
Det är "teensoap"-aspekten jag hatar med Smallville, det är där de hackar fram.. *gah!*
jaha så inget one tree hill @ o.c för dig då? :D
Jag gillar snuttigull :D
Lelle Pelle
2007-01-22, 15:18
Jag gillar snuttigull :D
Fjolla:banned ;)
BSG var härligt, spännande.
Dresden var ok trots att jag har lite svårt för hokus pokus. Blir antingen riktigt bra eller uselt.
Dresden var ok trots att jag har lite svårt för hokus pokus. Blir antingen riktigt bra eller uselt.
Men ändå sa du att det var "ok"....*whatever*
Nån som sett Revelations? Var kan man hitta avsnitt till sen serien?
Men ändå sa du att det var "ok"....*whatever*
Ändå...?
Denstillasittande
2007-01-22, 17:52
*krekas*
Helt riktigt, jag hoppas typ Lana får reda något om lex och han tvingas mörda henne. Hon är riktigt dryg numera hoppas hon försvinner ur serien.
shut teh face
2007-01-22, 19:00
Precis. Smallville tycker jag är bra, men hur många avsnitt har det inte slutat med att lana springer upp i hans lada och så är det fjoll igen?
Det är verkligen segt.
Jag vart oerhört besviken när hon dog senast han berätta hemligheten, detta ändrade han dock med kristal.
Hellre henne död med hans hemlighet än levande ovetandes. *popcorn*
+1
http://tvhype.blogspot.com/2007/01/charmed-vibbar-stller-till-problem.html
Dresden var ok, kommer åtminstone se nästa avsnitt också. Sedan var Prison Break spännande, och frustrerande som vanligt.
Sedan var Prison Break spännande, och frustrerande som vanligt.
Hände ju en del iaf.
Dagens 24 däremot var lite halvsegt.
Tigerkotten
2007-01-23, 16:36
Thrailer för nästa pb
http://www.fox.com/amex/
Name as it appears on your card: Fat Joe
800 on back of your card: 1-800-528-4800
Tyckte PB avsnittet var rätt bra.
Ang Heroes så var det okish
Nu har jag sett alla Dexter, 11 Heroes och har abstinens. Jag vill ha mer teve!
JAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYY!!???
Criminal minds var inte alls rolig att se, speciellt efter att just ha sett Dexter, och Prison Break har jag tröttnat på. Ge mig något som kan konkurrera ut datorn ett tag, så mina värkande armar får vila.
Vilken sort vill du ha då? Drama, action, komedi etc?
Lelle Pelle
2007-01-23, 17:16
Vad är hon sugen på då? Klad tv? spännande tv?
Det skall vara lika bra som Dexter och Heroes. Det skall vara spännande. Sånt som gör att tiden försvinner.
Det skall vara lika bra som Dexter och Heroes. Det skall vara spännande. Sånt som gör att tiden försvinner.
Ett tips är ju att.. gå igenom tråden?
De flesta serier värda att se har nämnts och synopsats (jag böjer ord hur jag vill sådeså).
24.
Tråd låst.
Alexlindgren
2007-01-23, 17:20
Vem var den überstora negern i fängelset?
Jobbigt PB avsnitt..kan det aldrig ta slut? Orkar fan inte mer..
Ett tips är ju att.. gå igenom tråden?
De flesta serier värda att se har nämnts och synopsats (jag böjer ord hur jag vill sådeså).
Pez
Nina vill ju slippa läsa hela tråden så jag ger henne "the list" (tm)
Kompilering av Kolo.serier
Oz
PrisonBreak
Battlestar Galactus
Heroes
24
Lost and Found
Rome
Dexter
Falcon Crest
Rampatrouille Orion
House MD
Smallville
CSI , CSI : Miami, CSI: New York, CSI: Kungsholmen
O.C.
Gilligans Island
Vem var den überstora negern i fängelset?
TCOG
Lelle Pelle
2007-01-23, 17:23
Heroes är ju sjukigt överskattat, att nämna det i samma mening som Dexter är helt klart hädelse! Och 24 är bara svammel med nån halvtaskig avdankad mongokongo skådis.
Se Rome.
Pez
Oz
PrisonBreak
Battlestar Galactus
Heroes
24
Lost and Found
Rome
Dexter
Falcon Crest
Rampatrouille Orion
House MD
Smallville
CSI , CSI : Miami, CSI: New York, CSI: Kungsholmen
O.C.
Gilligans Island
Bold is where the action is. Dom ska du se Nina.
Rome e fan en underbar serie vill jag be att få påpeka.
Första episoden av Säsong 2 rockade stenhårt med Vorenus o Titus som pulvriserade allt i sin väg.
Bra start må jag säga!
24.Kunde varit lite mer fantasifull (ingen kan flyga, t ex) men visst... 24 är spännande. Det kan funka.
Ett tips är ju att.. gå igenom tråden? Aldrig! *grr*
blablaJag vill ha personliga rekommendationer, ju. Speciellt gärna från Jay. Det är lite som när någon skapar en tråd bara för att King Grub skall svara. Fast nu valde jag att skriva i den här tråden istället. Sist tipsade Jay om Heroes. Jag blev mycket nöjd. Men nu behöver jag hjälp igen. Den där listan verkade variera i kvalitet, tycker jag.
Jag vill ha personliga rekommendationer, ju. Speciellt gärna från Jay. Det är lite som när någon skapar en tråd bara för att King Grub skall svara. Fast nu valde jag att skriva i den här tråden istället. Sist tipsade Jay om Heroes. Jag blev mycket nöjd. Men nu behöver jag hjälp igen. Den där listan verkade variera i kvalitet, tycker jag.
Haha, you say? :devil:
Vissa gamla sunk-serier drog jag in i listan bara för att ge lite perspektiv! :D
Rampatrouille Orion lixom, nigga plz! :D
Heroes är ju sjukigt överskattat, att nämna det i samma mening som Dexter är helt klart hädelse! Och 24 är bara svammel med nån halvtaskig avdankad mongokongo skådis.
Se Rome.Dexter är klart det bästa jag sett. Heroes är inte alls lika bra, men jag har en svaghet människor med superkrafter.
Bold is where the action is. Dom ska du se Nina.Tack!!! *cupid*
House M.D. är bra, enformigt men bra ändå. Alltid roligt med übersmarta karaktärer som får aha-upplevelser. Vågar man kan man ju alltid ge firefly/buffy/angel en chans, men många har ju svårt att ta sig över tröskeln då de anses lite töntiga. Smallville är ju inte ens i närheten när det gäller story/manus etc om man jämför med dem men det är ju lite mer polerat och tillgängligt kanske.
OZ är ju bara bäst, gammalt men så värt att titta igenom om man inte sett det.
Tigerkotten
2007-01-23, 17:32
Kwon, du har ju glömt my name is earl samt one tree hill!!! :D
Lelle Pelle
2007-01-23, 17:33
Jag är övertygad om att även vår älskade tvkung Jay to Tha Z skulle tipsa om Rome. Se så, se det nu.
Dexter är klart det bästa jag sett. Heroes är inte alls lika bra, men jag har en svaghet människor med superkrafter.
24 då!!!111 Jack got some määäd skillz!
Var lite tveksam efter första avsnittet av nya Rome, men nu efter andra när handlingen har kommit igång lite ser det bara extremt lovande ut. Mark Antony är helt underbart dryg och man börjar se nu hur Octavian skulle kunna träda fram som härskare senare, nästan psykotiskt iskall och besluten.
Fan, efter det här och sista säsongen av The Wire verkar det som om det kommer dröja länge innan man har nåt nytt storverk från HBO att se fram mot. (Eller, kommer det bli det några avslutande avsnitt för The Sopranos också?)
Slartibartfast
2007-01-23, 23:09
Man blir lite trött på alla hål i Heroes, som dethär t.ex. (vit text)
Om haitiern raderat minnet på Zack så borde ju ändå hans nördpolare komma ihåg att han varit bästa polare med Claire i flera veckor innan. Skulle inte någon påpeka att det är lite konstigt att han plötsligt inte kommer ihåg det längre, att han t.ex. hjälpte henne vinna homecoming queen titeln. *rolleyes*
Var lite tveksam efter första avsnittet av nya Rome, men nu efter andra när handlingen har kommit igång lite ser det bara extremt lovande ut. Mark Antony är helt underbart dryg och man börjar se nu hur Octavian skulle kunna träda fram som härskare senare, nästan psykotiskt iskall och besluten.
Fan, efter det här och sista säsongen av The Wire verkar det som om det kommer dröja länge innan man har nåt nytt storverk från HBO att se fram mot. (Eller, kommer det bli det några avslutande avsnitt för The Sopranos också?)
Har du sett Weeds och Dexter från Showtime? Också högkvalitativ tv, och de kan ta sig samma friheter som HBO.
Tar för givet att du redan sett Deadwood...annars bör den vara din prio 1!
Heroes E12 var rätt ljummet.
Vet inte om man kan kalla Weeds för högkvalitativ, även om den stundtals får en att rycka på smilbanden.
Vet inte om man kan kalla Weeds för högkvalitativ, även om den stundtals får en att rycka på smilbanden.
Tyckte den var rolig och spännande. Jag gillar när de inte backar för kontroversiella ämnen, Dexter är väl det bästa exemplet.
Sen är jag väldigt förtjust i hon som spelar huvudrollen... *cupid*
Ok, 24-spoilers nedan i vitt (avsnitt 5 i 6:e säsongen):
Nån mer än jag som tyckte det var konstigt att Jacks bror helt plötsligt dök upp och visade sig vara uber-skurk? Visst har man sett honom i tidigare säsonger? Visste man att han var Jacks bror redan då eller?
Hela den grejen kändes väldigt ansträngd och krystad...annars är sjätte säsongen grymt bra hittills!
Är väl lite det som var poängen också att man inte visste det från s05 (så vitt jag vet iaf). Jag tyckte det var lite häftigt att han dök upp och visade sig vara.......
Är väl lite det som var poängen också att man inte visste det från s05 (så vitt jag vet iaf). Jag tyckte det var lite häftigt att han dök upp och visade sig vara.......
+1. Det var ju suveränt! :hbang:
Har du sett Weeds och Dexter från Showtime? Också högkvalitativ tv, och de kan ta sig samma friheter som HBO.
Tar för givet att du redan sett Deadwood...annars bör den vara din prio 1!Yep, Dexter har jag sett, den var mycket bra (kanske hjälpt av ett halvt dussin HBO-regulars i ensemblen ;)) Några story-element kändes ibland som "vanlig" TV, men de fick i alla fall nästan alltid en lite speciell upplösning.
Någon som har sett Big Love förresten? Trevligt tema, men har hört lite olika åsikter om dess kvalitet.
Någon som har sett Big Love förresten? Trevligt tema, men har hört lite olika åsikter om dess kvalitet.
Jag har följt hela första säsongen. Helt ok serie och temat är ju kul. Jag är dock tveksam till om det är ett tema som går att fortsätta särskilt länge. Förhoppningsvis lägger de ner den i tid.
Yep, Dexter har jag sett, den var mycket bra (kanske hjälpt av ett halvt dussin HBO-regulars i ensemblen ;)) Några story-element kändes ibland som "vanlig" TV, men de fick i alla fall nästan alltid en lite speciell upplösning.
Sett första säsongen och jag gillade den! Udda serie, skitbra skådisar. Väldigt bra upplägg för andra säsongen.
Jag är nyfiken på Six Feet Under. Nån som rekommenderar den?
Positiv konsensus alltså, får ta och införskaffa den då, min skepsis berodde nog delvis på ett missförstånd att huvudrollen spelades av Bill Pullman (hatar den killen), men såg nu att det ju är Bill Paxton, som är grym.
Six Feet Under är ruggigt bra för övrigt. Vissa (jag tillhör inte dem) tycker att den blir för melodramatisk efter ett par säsonger, men den är rakt igenom extremt välspelad och välskriven.
Top Gear på söndag *drool*
Cerberus
2007-01-25, 19:49
Serier jag gillar är Family Guy, Gilmore Girls, Heroes, Afro samurai(cool anime) och O.C. De följer ja just nu :D har en hög me andra serier också som ja inte orkat kolla på än.
En fråga till er som följer Supernatural: Vad är det för låt som spelas i slutet av senaste avsnittet (Nightshifter)?
Pierre_C
2007-01-29, 13:32
fam. guy
american dad
simpsons
futorama
lost
prisonbreak
heroes
shut teh face
2007-01-29, 14:33
En fråga till er som följer Supernatural: Vad är det för låt som spelas i slutet av senaste avsnittet (Nightshifter)?
Det kan stå här: http://www.tv.com/supernatural/nightshifter/episode/954515/summary.html
Har ej tid att kolla själv.
Det kan stå här: http://www.tv.com/supernatural/nightshifter/episode/954515/summary.html
Har ej tid att kolla själv.
Var inne och kollade lite tidigare, men kunde inte hitta någon info om soundtracket. Tack ändå! :thumbup:
Kan inte bestämma om Dresden är bra eller inte. Jävligt fjantigt, men ändå sevärt.
MasterChief
2007-01-29, 16:23
Top Gear på söndag *drool*
Första avsnittet var lamt. Men ok, Aston Martin är snygg (trots att alla tre modeller är nästintill likadana utseendemässigt).
Heroes S01E13 *flex* ska se den idag, jippie!
Tigerkotten
2007-01-30, 13:09
Heroes S01E13 *flex* ska se den idag, jippie!
Redan sett ;) Var iaf bättre dagens avsnitt än förra veckans :)
Tycker Syler blir väl kraftig, menar hur fick han förmågan att komma tebax från de döda? Verkade lite skumt bara. O vem är Hiros far?
Ang Prison Break
Undra vad FBI nissen som hjälper bröderna kommer att göra, om han är smart så borde han ju ej svika de 2. Eftersom presidenten har ej varit speciellt lojal mot honom iaf. Sen kan man ju tycka att doctorn borde ringt sjukhuset lite tidigare, eftersom hon borde förstått vad han menade mycket fortare.
5 Serier är mer än tillräckligt mycket, tänk dig om du tränade all den tid du tittar på serier istället :)
All följa mer än 5 serier enligt mig är rent idiotiskt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.