Visa fullständig version : Tips på bra TV- serier
vicarious
2017-06-19, 19:08
Fear the Walking Dead har verkligen blivit bättre. Senaste avsnittet var riktigt bra.
svenbanan
2017-06-19, 23:17
Fear the Walking Dead har verkligen blivit bättre. Senaste avsnittet var riktigt bra.
Åh fan.
Jag slutade kolla nån gång i mitten av förra säsongen tror jag. Eller såg jag kanske klart hela säsongen? Fan vet...
Jag kanske borde återuppta denna serie då.
wintersnowdrift
2017-06-20, 12:01
Man kan räkna med flum när David Lynch är i farten. :D
Jag håller iofs med om att det är lite för lite deckare över det. Men jag försöker undvika att jämföra med säsong ett som ju var brilljant, och väldigt mycket deckare.
Säsong två tror jag (iaf delvis) ballade ur för att Lynch inte riktigt fick göra som han ville. Minns inte exakt vad det var av handlingen som han inte själv egentligen ville ha med. Men nåt åt det hållet har jag för mig att han själv sagt i nån dokumentär jag såg för en decenium sedan eller så...
Hur som haver tror jag att jag gillar denna säsongs flum lite bättre än säsong två i alla fall. Det var ju iofs väldigt länge sedan, så jag kanske minns fel. Men jag tycker inte denna säsong känns så väldigt krystad som jag har för mig att jag tyckte säsong två kändes.
Men det vore trevligt ifall det kunde vävas in nån typ av deckarmysterium i detta. Kanske om Cooper återfår lite sans och minne, och börjar jaga nåt spöke eller så... :D
Alltså det är just det! Jag saknar den gamle Cooper med huvudet på skaft, samt att man även fick en relation till övriga karaktärer i serien. Det tycker jag inte att man har fått i denna säsong öht? Sen har den naturligtvis godbitar - ungdomarna som satt och vaktade "buren" var ett fantastiskt litet sidospår tyckte jag - men jag saknar en röd tråd och ett äkta engagemang för någon karaktär.
nisse1976
2017-06-20, 12:07
Någon som sett River med Stellan?
Shqypnia
2017-06-20, 13:33
Vad tkr ni om Better Call Saul? Jag gillar säsong 3!
90% har säkert sett den, men kan inte nog rekommendera The Sopranos, är nog sjunde eller åttonde gången jag kollar igenom den nu, har aldrig skapats en bättre serie i mitt tycke.
rattlesnake61
2017-06-20, 17:54
Jo den blir bättre och bättre, nu i tredje säsongen börjar ju tidslinjen närma sig Breaking Bad vilket som gör det hela mer intressant.
90% har säkert sett den, men kan inte nog rekommendera The Sopranos, är nog sjunde eller åttonde gången jag kollar igenom den nu, har aldrig skapats en bättre serie i mitt tycke.
Kollar på den för första gången, inne på säsong 3. Mycket bra *flex*
Rev av S01 av The Expanse på ett par veckor. Rätt bra, men spårade lite mot slutet. Fortsätter med S02 nu, kan bli intressant med lite nya vinklar.
F is for Family Season 2. <3
Det finns förvånansvärt bra avsnitt i säsong 14 av family guy på netflix även, ep 7, 9, 10 m.fl. *popcorn*
Shqypnia
2017-06-20, 21:14
Jag kollade precis allra första avsnittet för första gången. Ser fram emot alla kommande avsnitt! :D
svenbanan
2017-06-20, 22:29
Alltså det är just det! Jag saknar den gamle Cooper med huvudet på skaft, samt att man även fick en relation till övriga karaktärer i serien. Det tycker jag inte att man har fått i denna säsong öht? Sen har den naturligtvis godbitar - ungdomarna som satt och vaktade "buren" var ett fantastiskt litet sidospår tyckte jag - men jag saknar en röd tråd och ett äkta engagemang för någon karaktär.
Jag inbillar mig att nån typ av framåtdrivande handling är väg in i denna serien. Kanske är det bara önsketänkande, men jag tycker det verkar som om det är på väg åt det hållet. Jag tycker senaste avsnittet tyder på att gode Cooper är lite på gång. Om inte annat så har vi ju onde Cooper att se fram emot.
Det jag tror jag saknar mest, förutom deckarstoryn, är att alla sidospår och alla karaktärer i första säsongen hörde ihop med huvudstoryn på nåt sätt. I säsong två hängde ju inget ihop (utom kanske i regissörens huvud). Än sålänge tycker jag saker och ting hänger ihop väldigt löst i denna säsong, men hoppas det börjar vävas snart. Då tror jag det kan bli riktigt bra.
Kanske är det så att jag gillar det såpass mycket trots allt, mest beror på att det finns såpass stort "goodwill konto" tack vare säsong ett...
svenbanan
2017-06-20, 22:31
Wtf! Ännu en serie jag lade ned att titta på, som jag måste återuppta? Eller?
Någon som sett River med Stellan?
Japp. Den gillade jag. :thumbup: Klart sevärd.
Shqypnia
2017-06-22, 13:42
Säsong 3 var den absolut bästa so far.
Någon som följer American Gods och kan uttala sig? :)
Nej tycker inte det behövs, jag följer bara för att den har koppling till breaking bad. Hade inte tittat på den annars.
Shqypnia
2017-06-23, 10:23
Nej tycker inte det behövs, jag följer bara för att den har koppling till breaking bad. Hade inte tittat på den annars.
Det är därför serien är skapad och anledningen till att någon kollar öht.
Tydligen har de gjort serie på Stephen King s The mist, första avsnittet ute nu. Ej sett men jag älskar den korta novellen. Men de fuckat väl upp det som vanligt
Tydligen har de gjort serie på Stephen King s The mist, första avsnittet ute nu. Ej sett men jag älskar den korta novellen. Men de fuckat väl upp det som vanligt
Novellen var riktigt bra. En serie bör väl inte kunna vara längre än en säsong, om de inte drygar ut den rejält. Filmen med Thomas Jane var helt OK, men finns en del förbättringspotential. IMDB-betygen på serien hittills verkar ju inte lovande dock.
svenbanan
2017-06-23, 14:59
Nu vet inte jag om jag blandar ihop saker och ting här. Men är inte The Mist den där storyn om att en massa insekter och andra djur blir "muterade" i dimman och alla i staden barrikaderar sig i ett varuhus? Den har ju iaf funnits i ett par år (eller mer kanske). Det kanske var en film förresten...
Novellen var riktigt bra. En serie bör väl inte kunna vara längre än en säsong, om de inte drygar ut den rejält. Filmen med Thomas Jane var helt OK, men finns en del förbättringspotential. IMDB-betygen på serien hittills verkar ju inte lovande dock.
Ouff, satan vad dålig, ja, det var ju inte oväntat. Om under the dome var kass, så är denna två steg under. Undvik.
Nu vet inte jag om jag blandar ihop saker och ting här. Men är inte The Mist den där storyn om att en massa insekter och andra djur blir "muterade" i dimman och alla i staden barrikaderar sig i ett varuhus? Den har ju iaf funnits i ett par år (eller mer kanske). Det kanske var en film förresten...
Japp. En kort (och välskriven) skräckhistoria av Stephen King.
Ouff, satan vad dålig, ja, det var ju inte oväntat. Om under the dome var kass, så är denna två steg under. Undvik.
Jag läste boken Under the Dome och tyckte den var sisådär jämfört med andra massiva verk av King (The Stand etc}, men serien (filmen?) har jag inte sett.
Shqypnia
2017-06-23, 17:05
Förstår inte varför in i h-vete jag inte kollat på The Sopranos förrän nu. Underbar serie.
Rev av S01 av The Expanse på ett par veckor. Rätt bra, men spårade lite mot slutet. Fortsätter med S02 nu, kan bli intressant med lite nya vinklar.
S1 är uppvärmning till säsong 2, som är bättre, i mitt tycke.
sailaways
2017-06-25, 12:11
American Horror Story - säsong 2 och 3
bästa jag sett.
finns på Netflix.
King Grub
2017-06-25, 15:54
V M Varga är min nya idol.
Jockefoten
2017-06-25, 18:38
V M Varga är min nya idol.
Gud var han störde mig genom hela säsongen, bara massa rappakalja så fort han öppnade munnen. Så otroligt tillfredsställande de gånger Nikki och Gloria täppte till truten på honom! :cool:
Hittade en serie på Viaplay som är sevärd och trevlig. Kommer inte upp i legendstatus men hade jag sett detta när det bara fanns 1,2 och fyran så hade jag suttit där varje vecka.
Har bara sett 2 avsnitt än så länge. Bosch har varit med en liten glimt, hoppas få se mer av honom!
White Collar
http://www.imdb.com/title/tt1358522/
Edit: Han spelar inte Bosch då utan skådespelaren
Vilken verklig historia är Fargo S03 baserad på när det gäller bröderna och parkeringsföretaget? Hittar inte ett spår av det när jag söker. :confused:
Luktar BS på lång väg.
King Grub
2017-06-28, 22:04
Gissar på någon liten story om att någon fått en fläkt i skallen på trottoaren eller liknande.
Gissar på någon liten story om att någon fått en fläkt i skallen på trottoaren eller liknande.
Varför står det då:
http://i65.tinypic.com/14xl8ns.jpg
Och t om vilken stad och vilket år dom verkliga händelserna ägt rum? Wtf.
King Grub
2017-06-28, 22:40
But the show…It's all just made up. The whole cloth. I didn't go looking for true crime. It started from a character standpoint and everything grew organically out of that.
Executive producer Noah Hawley.
https://www.bustle.com/articles/28590-is-fargo-a-true-story-dont-be-fooled-by-the-shows-opening-disclaimer
http://www.reactiongifs.us/wp-content/uploads/2013/11/this_is_bullshit_the_wire.gif
Om det blir en säsong 4 laddar jag ned istället för att betala i ren protest.
dluddeckens
2017-06-29, 13:49
Började kolla Fargo S01 igår, det var en trevlig upplevelse :)
Även tjejen gillade det.
S03E10 Better Call Saul:
Breaking Bad-känslan börjar komma igång nu. *drool*
shut teh face
2017-07-03, 05:44
Jag kollar också Better Call Saul, dålig i början men blir bättre och bättre.
Jag tror det är för huvudpersonen inte tilltalar mig alls, jag hatade honom i Breaking Bad också. Men i och med att serien tuffar på så utvecklas alla andra karaktärer som faktiskt är rätt bra.
Jag kollar också Better Call Saul, dålig i början men blir bättre och bättre.
Jag tror det är för huvudpersonen inte tilltalar mig alls, jag hatade honom i Breaking Bad också. Men i och med att serien tuffar på så utvecklas alla andra karaktärer som faktiskt är rätt bra.
Det här med att en serie växer på en över tiden är ju dock ingen inneboende kvalitet i serien utan något som gäller nästan vilken serie som helst. Man lär känna karaktärerna och vill veta hur det kommer att gå för dem.
Hur är det med American gods?
Magnus N
2017-07-03, 09:12
Hur är det med American gods?
Klart sevärd
Snyggt producerad , gillar man stilen ifrån Hannibal får man detta x10 här.
Insatserna ifrån skådespelarna är gedigna och storyn tycker jag fungerar bra(ej läst böckerna så är inte färgad av dessa)
MackeJuve
2017-07-03, 09:16
Jag behöver något bra att kolla på. Har både HBO och Netflix. Har sett alla de mest hypade serierna och några andra, det kanske har kommit något nytt som är bra? Försökte med Iron Fist igår men den verkade helt otroligt B.
dluddeckens
2017-07-03, 10:16
Jag behöver något bra att kolla på. Har både HBO och Netflix. Har sett alla de mest hypade serierna och några andra, det kanske har kommit något nytt som är bra? Försökte med Iron Fist igår men den verkade helt otroligt B.
Bosch!
Iron Fist är ju tyvärr det sämsta som Netflix/Marvel tagit fram, men de andra serierna är riktigt bra. Speciellt Daredevil.
På HBO har du Killjoys som är ganska småkul samt Into The Badlands (dock bara sett ett avsnitt än så länge).
Shqypnia
2017-07-03, 11:49
Iron Fist är ju tyvärr det sämsta som Netflix/Marvel tagit fram, men de andra serierna är riktigt bra. Speciellt Daredevil.
På HBO har du Killjoys som är ganska småkul samt Into The Badlands (dock bara sett ett avsnitt än så länge).
Jessica Jones är också förvånansvärt mkt bra!
Jessica Jones är också förvånansvärt mkt bra!
Agreed! Jag hade noll koll vad gäller Jessica Jones innan men jag fastnade verkligen för den serien.
shut teh face
2017-07-04, 06:43
Det här med att en serie växer på en över tiden är ju dock ingen inneboende kvalitet i serien utan något som gäller nästan vilken serie som helst. Man lär känna karaktärerna och vill veta hur det kommer att gå för dem.
Så är det men just i det här fallet är det nog lite annat också, det är riktigt bra konversationer ibland, får lite Tarantino vibbar.
shut teh face
2017-07-04, 06:44
Jag tycker Iron First inte var superbra, men Luke Cage var mycket sämre ändå.
Jessica Jones var bra och Daredevil riktigt bra. Det ska ju komma någon ny serie på netflix snart med alla 4 karaktärer, lär bli riktigt sämst tror jag, lär kolla ändå dock. :D
svenbanan
2017-07-04, 07:18
Jessica Jones var bra och Daredevil riktigt bra. Det ska ju komma någon ny serie på netflix snart med alla 4 karaktärer, lär bli riktigt sämst tror jag, lär kolla ändå dock. :D
Jessica Jones var bra. Sedan tyckte jag Daredevil var helt okej, men jag ledsnade efter ett tag, och har inte sett alla avsnitt. Tror jag såg nåt avsnitt av Luke Cage, men mer blev det inte.
Lade de ner Jessica Jones eller vad hände med den?
Magnus N
2017-07-04, 08:07
Defenders
Komma denna sommar :)
Jessica Jones var bra. Sedan tyckte jag Daredevil var helt okej, men jag ledsnade efter ett tag, och har inte sett alla avsnitt. Tror jag såg nåt avsnitt av Luke Cage, men mer blev det inte.
Lade de ner Jessica Jones eller vad hände med den?
Började spela in säsong2 nu i april
vicarious
2017-07-04, 08:10
Har börjat kolla Hannibal nu i brist på annat. Verkar helt OK.
Nu har jag snart sett halva säsongen av Twin Peaks. Senaste avsnittet var ju mestadels hatat av alla, men jag älskade det. Har sett det två gånger och blev bättre en andra gång. Gillar surrealistisk konst när jag går på museum, och detta är ju nästan ännu bättre då det är så läckert att titta på OCH det är i rörliga bilder. Känns väldigt nytt. Gillar säsongen överlag, även om den har en del svagheter. Risiga skådespelare, Dougie Jones-delen är fortfarande rätt seg och tråkig även om karaktären är rätt intressant, väldigt pretentiöst och en konstnärlig egoism som det blir lite för mycket av.
Nåja, Amanda Seyfried och atombomb-avsnitten var briljanta och jag längtar till nästa avsnitt och ska bli så spännande att se hur detta slutar. Känns som att lösa ett tusenbitar-pussel att se Twin Peaks.
Blivit helt kär i dessa låtar från Narcos och El Chapo, trots att jag inte kan ett ord spanska. :D
ZDHS3azudGo
0u-_x00KQo4
svenbanan
2017-07-06, 23:48
Nu har jag snart sett halva säsongen av Twin Peaks. Senaste avsnittet var ju mestadels hatat av alla, men jag älskade det. Har sett det två gånger och blev bättre en andra gång. Gillar surrealistisk konst när jag går på museum, och detta är ju nästan ännu bättre då det är så läckert att titta på OCH det är i rörliga bilder. Känns väldigt nytt. Gillar säsongen överlag, även om den har en del svagheter. Risiga skådespelare, Dougie Jones-delen är fortfarande rätt seg och tråkig även om karaktären är rätt intressant, väldigt pretentiöst och en konstnärlig egoism som det blir lite för mycket av.
Nåja, Amanda Seyfried och atombomb-avsnitten var briljanta och jag längtar till nästa avsnitt och ska bli så spännande att se hur detta slutar. Känns som att lösa ett tusenbitar-pussel att se Twin Peaks.
Jag är på din linje. Jag gillade också senaste avsnittet mest av alla avsnitten hittills. Tycker denna tredje säsong är helt okej med förhoppning om att det utvecklar sig och blir ännu bättre.
"Got a light?" var helt underbart!!!
Shqypnia
2017-07-07, 07:39
Sjukt att Narcos ska få en tredje säsong. Men vem vet, det kanske blir en bra säsong.
[/IMG]http://www.reactiongifs.us/wp-content/uploads/2013/11/this_is_bullshit_the_wire.gif[/IMG]
Om det blir en säsong 4 laddar jag ned istället för att betala i ren protest.Det gor den inte. Det ar bara 'tradition' sedan filmen att det star this is a true story. Inte ens filmen var en sann berattelse, mer an tva-tre separata handelser som de smaskade ihop till en film.
Det ar formodligen darfor texten i introt ar utformad som den ar. Nar texten med "This is a true story" dyker upp fejdar true bort och kvar drojer bara "this is a story."Det finns hints. ;)
Akerhage
2017-07-07, 09:34
Ny dokumentärserie på Netflix som kanske kan intressera många här.
Om prestationshöjande medel inom idrotten.
pgTWXj7L0xU
Shqypnia
2017-07-07, 13:02
Ny dokumentärserie på Netflix som kanske kan intressera många här.
Om prestationshöjande medel inom idrotten.
pgTWXj7L0xU
Tack för tipset! Helt klart sevärd.
Det finns hints. ;)
Tänkte också på det, men efter "At the request of the survivors, the names have been changed. Out of respect for the dead, the rest has been told exactly as it occurred" och "The events depicted took place in Minnesota in XXXX" så drog jag slutsatsen att det åtminstonde måste finnas en gnutta sanning i historien. Att det skulle finnas en fejd mellan två bröder och att ett stort parkeringsföretag blir offer av en bleedout är ju inte helt osannolikt.
Livet går vidare antar jag. :D
Tyckte att Shooter blev riktigt trevligt att kolla på efter ett par avsnitt men trodde aldrig det skulle bli en sässe 2:)
http://www.imdb.com/title/tt4181172/?ref_=nv_sr_1
Hur har ni andra löst sommartorkan? Jag gav Better Call Saul en chans till, den var rätt bra ändå. Den plöjdes igenom rätt fort och nu är det torka återigen. Kanske skulle man se om Breaking Bad, hm...
Hur har ni andra löst sommartorkan? Jag gav Better Call Saul en chans till, den var rätt bra ändå. Den plöjdes igenom rätt fort och nu är det torka återigen. Kanske skulle man se om Breaking Bad, hm...
Kollat preacher?
Kollat preacher?
Nej, inte min stajl alls tyvärr.
Kollade igenom The 100 - den var ju sjukt bra. Inte alls vad jag föreställde mig.
Säsong 5 kommer 2018.
Nej, inte min stajl alls tyvärr.
Många hyllar the leftovers.
Bloodline är grymt bra-
Utopia fantastisk
The_RobRoy
2017-07-20, 03:21
Någon som kollar på This is us? Började väldigt starkt, men efter en halv säsong har jag börja svalna, fortfarande värt att kolla dock..
Shqypnia
2017-07-20, 08:44
Dr Who. Ska bli intressant att se den nya kvinnliga Doktorn. :D
Nån som sett snowfall? Den bockar ju mpnga rutor med singleton som står bakom om introduktionen av kokain i ghettos., men den blir dissad på rt. 58%.
Ar det nagon som hunnit ge Ozark (http://www.imdb.com/title/tt5071412/) en titt?
Jag ligger efter i manga serier och borjar ha svart att prioritera. :D
Nån som sett snowfall? Den bockar ju mpnga rutor med singleton som står bakom om introduktionen av kokain i ghettos., men den blir dissad på rt. 58%.
Har sett alla 3 delar som är ute. Den blir bättre hela tiden. Men är väl inget som griper tag direkt. Vet inte om det är karaktärerna som gör det eller storyn. Gillar ändå hela 80-tals knarkvärlden.
Hur har ni andra löst sommartorkan? Jag gav Better Call Saul en chans till, den var rätt bra ändå. Den plöjdes igenom rätt fort och nu är det torka återigen. Kanske skulle man se om Breaking Bad, hm...Sett allt på netflix i min quote nedan? Alla solida val:
QUOTE=r3mpuh;7775497]Rekommenderar följande för
Glad fruga:
1. Unbreakable Kimmy Schmidt
2. Modern Family
3. Vänner
Glad fruga som missköter hushållsuppgifterna:
1. Orphan Black
2. Orange is the new black
3. Arrested Development Säsong 1 - 3
4. Breaking Bad Säsong 1 - 4
5. You Better Call Saul
Negativ frug-effekt:
1. Dag
2. F is for Family
3. New Girl
4. Arrested Development Säsong 4
5. Breaking Bad Säsong 5
Personligen gillar jag netflix-anime såsom Bojack Horseman:
http://www.bilddump.se/bilder/20170606153231-83.182.172.146.jpg[/QUOTE]
Jockefoten
2017-07-23, 07:55
Comic-con bjuder på trailers!
Westworld Säsong 2
phFM3V_dors
Stranger Things Säsong 2
vgS2L7WPIO4
panzerpig
2017-07-23, 12:56
Ar det nagon som hunnit ge Ozark (http://www.imdb.com/title/tt5071412/) en titt?
Inte sett än, men verkar lovande på det jag hört och sett. Ska försöka hinna kolla ikväll.
Kan man gissa sig till att Bateman spelar exakt samma karaktär som han alltid gör i varenda film och tv serie han är med i?
panzerpig
2017-07-23, 13:39
Kan man gissa sig till att Bateman spelar exakt samma karaktär som han alltid gör i varenda film och tv serie han är med i?
Det gör han säkert. Men jag gillar honom ändå (väääldigt många skådisar som bara kör samma typ av roll om och om igen).
Det gör han säkert. Men jag gillar honom ändå (väääldigt många skådisar som bara kör samma typ av roll om och om igen).
Jag tycker Edward Northon behärskar många olika typer.
Kan man gissa sig till att Bateman spelar exakt samma karaktär som han alltid gör i varenda film och tv serie han är med i?Skulle inte forvana mig. Tycker dock inte han gjorde sin vanliga karaktar i The Gift.
Sedan har jag svart att bestamma mig for om det verkligen ar samma karaktar, eller det bara kanns sa pga det faktum att han AR Michael Bluth for mig. Han ar egentligen Michael Bluth, och Jason Bateman ar bara hans alter ego som da och da gor en film.
Många skådisar har en särskild typ de är bra på att spela, och därför anlitas de specifikt för den färdigheten.
Ta Chris Pratt till exempel. Han spelar snarlikt i de flesta av sina roller, och karaktärerna formas delvis efter hans styrkor. Samma gäller många andra.
panzerpig
2017-07-23, 22:24
Sett två avsnitt av Ozark nu. Faktiskt helt ok, vill absolut se vidare. Ger verkligen vinnare av Breaking bad. Men känns som att det kan utvecklas till nått eget. Och Bateman spelar bra ;)
Kollade igenom The 100 - den var ju sjukt bra. Inte alls vad jag föreställde mig.
Säsong 5 kommer 2018.
Försökte börja titta på den här serien, tycker konceptet är väldigt intressant. Hur stod du ut med uselt skådespeleri och värdelös dialog? Blir det bättre? Känns som 90% gruppdynamik och då är det ju ganska trist om skådespelarna är dåliga.
Bloodline är grymt bra-
Hmm, ser att tredje och sista säsongen har kommit, då får det nog bli den ändå. Har sett några avsnitt lite halvt så jag vet att den är seg, men svettig och bra, lol ;)
Sett allt på netflix i min quote nedan?
Skum och dålig lista :d sett alla de sevärda, ja ;)
Shqypnia
2017-07-26, 09:29
Bloodline är oerhört seg - men - man fastnar ändå för den väldigt fort. Bra serie. Har själv inte sett klart, långt ifrån..
Många skådisar har en särskild typ de är bra på att spela, och därför anlitas de specifikt för den färdigheten.
Ta Chris Pratt till exempel. Han spelar snarlikt i de flesta av sina roller, och karaktärerna formas delvis efter hans styrkor. Samma gäller många andra.
Tycker du det? Hans roll i the office är väl ganska annorlunda från GotG tex, eller Jurassic World.
Bateman tycker jag är identisk i allt, sardonisk straight man liksom.
panzerpig
2017-07-26, 09:47
Tycker du det? Hans roll i the office är väl ganska annorlunda från GotG tex, eller Jurassic World.
Bateman tycker jag är identisk i allt, sardonisk straight man liksom.
The office? Var han med där? Menar du parks and recreation?
The office? Var han med där? Menar du parks and recreation?
Ah parks and rec, just det!
Någon som vet om Ozark är en säsong, typ miniserie, eller är det upplagt för fortsättning i all oändlighet?
Någon som vet om Ozark är en säsong, typ miniserie, eller är det upplagt för fortsättning i all oändlighet?Enligt denna (http://www.indiewire.com/2017/07/ozark-jason-bateman-season-2-netflix-twists-interview-1201859453/2/) artikel och intervju med Jason Bateman sa ar inte slutet av sasong 1 upplagt for en definitiv fortsattning, men det verkar finnas planer pa hur det ska fortsatta.
Och fran denna (http://www.cinemablend.com/television/1684660/how-long-netflixs-ozark-could-last-according-to-the-showrunner) artikel dar showrunnern uttalar sig:We've always talked about five. Four would be fine, six would probably be fine, but it's always felt like [five is] a good number to tell the story.
Aha, kanske blir långdraget då...
Får vänta med att börja se den och se vad som händer.
Tack :)
Snowfall
Väldigt bra i mina ögon, känns välgjord punkt slut. Rekommenderas!
http://www.imdb.com/title/tt6439752/
Jockefoten
2017-07-28, 12:58
Kikade på En Norsk Elitstyrka som finns på SVTplay. En dokumentär om ett gäng tjejer som går Norges fjällskärmsjägarutbildning.
https://www.svtplay.se/video/14487952/en-norsk-elitstyrka/en-norsk-elitstyrka-avsnitt-1?start=auto&tab=senaste
Kikade på En Norsk Elitstyrka som finns på SVTplay. En dokumentär om ett gäng tjejer som går Norges fjällskärmsjägarutbildning.
https://www.svtplay.se/video/14487952/en-norsk-elitstyrka/en-norsk-elitstyrka-avsnitt-1?start=auto&tab=senaste
Sett den också. Den var bra.
Cykelcykel
2017-07-28, 13:36
Nångon som tittat på Broad city??
Har blivit fullkomligt kär i den serien. Så jävla rolig
Pudzianovski
2017-07-28, 14:04
Tack! Såg nåt klipp eller bläddrade förbi på nån kanal på TV nån gång men glömde bort det.
Läste för några dagar sedan att de i år eller nästa år är första gången som de antagit en kvinna till Navy Seals. Alltså utbildningen då. Att klara den är ju en annan sak.
Nattljus
2017-07-28, 21:04
Är Fear the walking dead helt fristående från Walking dead?
svenbanan
2017-07-28, 21:08
Är Fear the walking dead helt fristående från Walking dead?
Tror det. Det är ju samma värld och samma zombieapokalyps, men inte samma skådisar och platser. Iaf var det så förra säsongen. Jag glömde typ att kolla mitt i säsongen.
Shqypnia
2017-07-28, 21:12
Är Fear the walking dead helt fristående från Walking dead?Än så länge ja.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Varför denna trend med tv-serier som görs av gamla filmer? Är filmformatet dött? Det har tom börjat göras spinoffer på tv-serier från tv-serier.
Ett par exempel:
Dödligt vapen:
Skön 80-tals humor. Träffsäkert och påminner om filmen på ett bra sätt. Det finns få karaktärer som jag tycker om lika mycket som Martin Riggs. Jag var 10 år när Dödligt vapen 1 kom 1987.
http://www.imdb.com/title/tt5164196/
Training day:
Tung film. Tycker avsnitten är väldigt ojämna. Från riktigt bra till kassa.
http://www.imdb.com/title/tt4946972/?ref_=fn_al_tt_1
Shooter
Okej film, okej serie
http://www.imdb.com/title/tt4181172/?ref_=nv_sr_1
Sedan har 24: legacy och Blacklist redemptions kommit. Serier från serier.
Lägger till Get Shorty
http://m.imdb.com/title/tt5761496/episodes/?season=1
Drummelfilm måste ha snott den tidigt. Står att piloten är 13 augusti men går att se nu på Drummelfilm:d
svenbanan
2017-08-01, 20:23
Lägger till Get Shorty
http://m.imdb.com/title/tt5761496/episodes/?season=1
Drummelfilm måste ha snott den tidigt. Står att piloten är 13 augusti men går att se nu på Drummelfilm:d
Älskar Elmore Leonard!
Känns lite som att de försöker lite för hårt i trailern.
hsrieFKO7z0
Vad är folks åsikter om Ray Donovan förresten?
Magnus N
2017-08-02, 22:10
Vad är folks åsikter om Ray Donovan förresten?
Började bra första säsongerna men tyckte det späddes ut efterhand och blev för såpigt för min smak.
Egentligen ingen riktig TV-serie. Men Joe Rogan Experience på Youtube är nog det bästa intervju programmet just nu. Om man vill veta mer om personen han intervjuar. Väldigt många intressanta personer som gästar.
https://www.youtube.com/channel/UCzQUP1qoWDoEbmsQxvdjxgQ
Fler kommentarer på Ozark? Värt att se?
panzerpig
2017-08-03, 18:51
Fler kommentarer på Ozark? Värt att se?
Sett klart första säsongen. Helt ok! 7/10 nånting i betyg.
Kommer se säsong 2 också.
Lite varierande nivå under säsongen. Som väntat när en ny serie ska dras igång och byggas upp från start.
Håller med, helt ok är ett lämpligt betyg. Blir för ofta generiskt relationsdrama.
Håller med, helt ok är ett lämpligt betyg. Blir för ofta generiskt relationsdrama.
Och där gick mitt intresse ner till noll.
Och där gick mitt intresse ner till noll.
Samma här. :/
Jag tänker se klart säsong 1 i alla fall, om det spelar någon roll så brukar jag kassera dom flesta serier efter ett halvt avsnitt. Ozark är lätt sevärd.
Nattljus
2017-08-04, 02:11
Ozark är helt okej. 7/10.
shut teh face
2017-08-07, 09:59
Tittat färdigt El Chapo, inte alls lika bra som Narcos.
Känns som det inte alls stämmer överens med vad wiki säger om honom. I serien framstår han hela tiden som en underboss som bråkar och försöker åstadkomma saker bara.
Nattljus
2017-08-07, 12:25
Några åsikter om Ray Donovan?
Scratch89
2017-08-10, 22:38
The Expanse (http://www.imdb.com/title/tt3230854/).
Efter att ha läst första boken (Leviathan Wakes av James S A Corey) var jag tvungen att se serien. Förutom vissa saker följde den boken bra, och även med vissa tillägg från författarna av boken. Spännande och mörkt. Riktig science fiction, inte "sci-fi"-trams som jag så ofta försöker se och blir gravt besviken på. Jag undrar dock om jag hade hängt med om jag inte läst boken.
Vi såg hela första säsongen på en dag, idag. :D
Efter att ha läst första boken (Leviathan Wakes av James S A Corey) var jag tvungen att se serien. Förutom vissa saker följde den boken bra, och även med vissa tillägg från författarna av boken. Spännande och mörkt. Riktig science fiction, inte "sci-fi"-trams som jag så ofta försöker se och blir gravt besviken på. Jag undrar dock om jag hade hängt med om jag inte läst boken.
bara att hålla med, gillar den skarpt, och er fram emot s 3!
läste idag att james gunns (guardians of the galaxy) favoritserie är farscape, så jag ska testa den.
Kan man hoppa på den nya Twin Peaks utan att se originalet?
Kan man hoppa på den nya Twin Peaks utan att se originalet?
Det är svårt. Men du kan kika på nån Twin peaks dokumänter eller liknande för att få en överblick. Annars är det svårt att förstå vad karaktärerna har för betydelse. Blir lätt en kavalkad av udda händelser annars.
svenbanan
2017-08-12, 15:52
Jag tror det är en fördel att se de första två säsongerna av Twin Peaks innan man ser den nya. Iofs är det inte jättemycket som egentligen hänger ihop med handlingen från de första säsongerna. Men många av karaktärerna är ju samma. Sen är det ju vissa delar av handlingen som är extremt inflätade i orginalsäsongernas handling.
Men även om man har första säsongerna i färskt minne så är det ju ändå en kavalkad av udda händelser. Det ligger ju liksom i David Lynchs berättarstil... :D
shut teh face
2017-08-12, 18:10
Better Call Saul utvecklas riktigt bra, gillar verkligen säsong 3.
Det finns mycket runtomkring BB man kunde jobba vidare på. Gustavo var/är min favorit i BB och jag skulle älska en serie tillägnad den karaktären. Eller Mike för den delen.
Jag har lite svårt att kolla vidare på Ozark, känns för mycket ... tjejdrama. :devil:
Jag har inte läst böckerna men tyckte att serien var megabra! Väntar otåligt på att Netflix ska plocka in säsong 2 *gah!*
bara att hålla med, gillar den skarpt, och er fram emot s 3!
läste idag att james gunns (guardians of the galaxy) favoritserie är farscape, så jag ska testa den.
Farscape är genialisk! Bara så du inte missar det så är det 4 säsonger av den, och istället för en säsong nr 5 så körde de en mini-serie istället som jag tror var i 2 eller 4 asvnitt bara.
Det jag gillar mest med Farscape är det faktum att den inte tar sig själv på så stort allvar, inte alls faktiskt. Och det funkar riktigt bra.
bigtraps
2017-08-12, 21:41
Några åsikter om Ray Donovan?
Kanon enligt mej
Nattljus
2017-08-12, 21:48
Kanon enligt mej
Det var ett sent svar. Jag har redan hunnit se drygt 3 säsonger :smash:
Men visst är den bra *popcorn*
Tack för svaren om Twin Peaks. Ska börja titta på den gamla och se vad jag tycker.
Better Call Saul utvecklas riktigt bra, gillar verkligen säsong 3.
Det finns mycket runtomkring BB man kunde jobba vidare på. Gustavo var/är min favorit i BB och jag skulle älska en serie tillägnad den karaktären.
Den storyn faller nog platt med tanke på Gustavos dåliga spanska som man aldrig får en förklaring till i serien. Förstår inte varför skaparna ville att han skulle komma från Chile? Karaktären går från 10/10 till 9/10 bara pga det.
Scratch89
2017-08-12, 22:13
Den storyn faller nog platt med tanke på Gustavos dåliga spanska som man aldrig får en förklaring till i serien. Förstår inte varför skaparna ville att han skulle komma från Chile? Karaktären går från 10/10 till 9/10 bara pga det.
De nämner någon gång, i möte med kartellen, att Gustavo hellre vill prata engelska och typ "vill du inte prata ditt modersmål?".
Scratch89
2017-08-12, 22:14
Jag har inte läst böckerna men tyckte att serien var megabra! Väntar otåligt på att Netflix ska plocka in säsong 2 *gah!*
Det fanns ute på InternetGiganten. Säsong 2 börjar bra utan att jag har koll på de sidohistorier som börjar komma med.
De nämner någon gång, i möte med kartellen, att Gustavo hellre vill prata engelska och typ "vill du inte prata ditt modersmål?".
Och det skulle betyda att?
Scratch89
2017-08-12, 23:15
Och det skulle betyda att?
Ptja, jag tänkte att det kanske betyder att han pratar så dålig spanska för att han försökt "bli amerikan" och att de kritiserar inte bara hur han pratar utan hur han sköter affärer och liknande. Att han tappat sina mexikanska rötter, typ.
unsuspected
2017-08-14, 21:24
Atypical, verkar vara en skön må bra serier.
Även om det ser tantigt ut rekommenderar jag varmt The Crown. Så vackert att titta på och väldigt välspelat. Säsong 2 börjar i december, mys!
Sett säsong ett av Travelers (http://www.imdb.com/title/tt5651844/?ref_=fn_al_tt_1) - den fångade inte mig såsom THE 100 men jag gillar den. Säsong 2 kommer i Oktober.
Följer även Salvation (http://www.imdb.com/title/tt6170874/?ref_=nv_sr_1) helt ok.
Det fanns ute på InternetGiganten. Säsong 2 börjar bra utan att jag har koll på de sidohistorier som börjar komma med.
Jo det är jag medveten om, men jag är för paranoid för att syssla med sådant. Som tur är så har jag flera andra serier att hålla mig sysselsatt med.
Har börjat se på Desginated Survivor. Jag skulle nästan beskriva det som en blandning mellan House of Cards och Homeland. Den är visserligen ganska spännande stundtals men den känns tunn och saknar tyngd. Manusförfattarna är inte tillräckligt vassa för att göra mer än att skapa spänning via cliffhangers.
Idag släpptes hela säsong 1 för The Defenders. Ska bli spännande att se. Hoppas på Daredevil-kvalitet på't.
El Chapo
http://www.imdb.com/title/tt6692188/
Väl sevärd!
Har börjat se på Desginated Survivor. Jag skulle nästan beskriva det som en blandning mellan House of Cards och Homeland. Den är visserligen ganska spännande stundtals men den känns tunn och saknar tyngd. Manusförfattarna är inte tillräckligt vassa för att göra mer än att skapa spänning via cliffhangers.
Jag tycker ändå att den är bättre än 9 av 10 serier men då älskar jag 24 och homeland också :)
MasterChief
2017-08-19, 19:50
Shooter - Dragit igenom den på ganska kort tid. Gillade filmen så jag tänkte jag skulle ge den en chans. Första säsongen var stabil även om det var lite väl platt och utdraget här och var. Men ändå sevärd. Andra säsongen håller inte samma nivå utan har blivit allt mer krystad och med svagheter i manuset. Men jag hänger mig fast, mest för att jag gillar Ryan Philippe.
MasterChief
2017-08-19, 19:55
Designated Survivor - Jag har alltid gillat Jack Ba...jag menar Kiefer Sutherland så jag ville se vad detta var. Det var i stort sett 24 i tempo, antal dramatiska händelser/avsnitt, cliffhangers, och såklart Tom Kirkmans aka Jack Bauers förmåga att få saker gjort. Jag gillade den, välgjord och intensiv.
Detective
2017-08-19, 20:38
Har precis börjat kolla på The Mist.
Får verkligen säga att jag är positivt överraskad. Härligt såhär efter floppen efter premiären av Dark Tower
shut teh face
2017-08-19, 21:29
Har precis börjat kolla på The Mist.
Får verkligen säga att jag är positivt överraskad. Härligt såhär efter floppen efter premiären av Dark Tower
Verkligen? Jag våga inte ens kolla pga 5.3 på imdb..
Detective
2017-08-19, 22:13
Jag brukar inte lägga alltför stor vikt vid betygen på IMDB.
Tycker att man har lagt fokus på karaktärerna.
Och personligen så föredrar jag helt klart filmer/serier där man gillar/ogillar karaktärerna, jämfört med filmer/serier där man istället lägger fokus på effekterna
Shqypnia
2017-08-22, 04:30
Vart kan man se säsong 10 utav Dr Who? Netflix har säsong 5-9 endast.
Fargo S3 ute, hade helt missat det.
shut teh face
2017-08-22, 05:27
Limitless
Fånig, såg 2 avsnitt sen inte mer
Ska nog skaffa hbo play o kolla lite annat. Är mest skit kvar o kolla på netflix.
dluddeckens
2017-08-22, 10:02
Limitless
Ska nog skaffa hbo play o kolla lite annat. Är mest skit kvar o kolla på netflix.
Jag började kolla om 24 från början - i brist på annat :)
MasterChief
2017-08-22, 10:04
Jag började kolla om 24 från början - i brist på annat :)
Håller den fortfarande? Efter att jag sett Designated Surviror så funderade jag just på om jag skulle börja om på 24.
Anton Fräs
2017-08-22, 10:33
24 är värd en omtitt! :)
Jag brukar inte lägga alltför stor vikt vid betygen på IMDB.
Tycker att man har lagt fokus på karaktärerna.
Och personligen så föredrar jag helt klart filmer/serier där man gillar/ogillar karaktärerna, jämfört med filmer/serier där man istället lägger fokus på effekterna
Tycker IMDB-betygen är bra att gå efter. Förutsatt att det är över 5 tusen röster. Finns ingen tv-serie, som inte är komedi (det är undantag, komediserier och filmer), under 8.0 (med 5k+ röster) som jag gillat och tyckt varit sevärd.
Eller? Finns någon bra icke-komediserie med <8 betyg, över femtusen röster på IMDB? Jag har kraftig serietorka.
whohoo! helt sjukt grymt att det kommer en ny säsong efter så lång tid! Älskar denna serien! 1 oktober!
VvLpN1pMNHA
svenbanan
2017-08-23, 22:42
Jag satt och slötittade lite nyss och hittade första avsnittet "Frankenstein Cronicles" med Sean Bean på SVT2. Verkar vara nån kortare serie i ett Jack the Ripper-aktigt London.
Helt klart sevärd (baserat på ett enda avsnitt).
whohoo! helt sjukt grymt att det kommer en ny säsong efter så lång tid! Älskar denna serien! 1 oktober!
VvLpN1pMNHA
Gud är stor! Känner för att vråla det på arabiska men grannarna blir nog oroliga då.
Scratch89
2017-08-24, 13:14
Jag vill återigen slå ett slag för The Expanse. http://www.imdb.com/title/tt3230854/
Snart sett klart andra säsongen och det är så. jävla. bra. Läser andra boken parallellt med serien och det följer förvånansvärt bra. Vissa saker är tillagda, borttagna eller ändrade men det känns som att det blir mer anpassat för formatet än att de slarvar.
Paula på SVT play. Läskig, underhållande och kort. Tre delar.
Efter att jag sett Designated Surviror så...
Vad tyckte du om den?
Vad tyckte du om den?
Designated Survivor - Jag har alltid gillat Jack Ba...jag menar Kiefer Sutherland så jag ville se vad detta var. Det var i stort sett 24 i tempo, antal dramatiska händelser/avsnitt, cliffhangers, och såklart Tom Kirkmans aka Jack Bauers förmåga att få saker gjort. Jag gillade den, välgjord och intensiv.
...
Pudzianovski
2017-08-25, 17:59
The Tick. Finns några avsnitt ute nu. Bland de bättre serier jag sett. Riktigt grym! Korta avsnitt, annorlunda och min stil :)
Nån som följt the mist? Blir den bättre eller sämre? (jag har en viss aning, hehe)
svenbanan
2017-08-26, 02:10
Nån som följt the mist? Blir den bättre eller sämre? (jag har en viss aning, hehe)
Jag såg två-tre avsnitt men kunde inte förmå mig att kolla på några fler eftersom det var så sugigt gjort. Har så mycket annan dynga på hårddisken att kika på så det verkar inte bli av att jag kollar klart på detta...
ventilation
2017-08-26, 10:58
Tycker IMDB-betygen är bra att gå efter. Förutsatt att det är över 5 tusen röster. Finns ingen tv-serie, som inte är komedi (det är undantag, komediserier och filmer), under 8.0 (med 5k+ röster) som jag gillat och tyckt varit sevärd.
Vilka komediserier är dessa undantag?
Suger. Hoppas på bättring med Mr. Mercedes.
Såg om The Pillars of the Earth, och började kolla på World Without End. Den är tyvärr inte alls lika bra som Pillars, inte lika karismatiska skådisar, eller nåt, så får se om jag ser klart den.
Limitless
Finns massa bra icke-amerikanska serier där, t,ex Profugos, Wasteland och Pakt.
Rekommenderas!
The Tick. Finns några avsnitt ute nu. Bland de bättre serier jag sett. Riktigt grym! Korta avsnitt, annorlunda och min stil :)
Skrev om The Tick tidigare. När de släppte piloten.
Den är oerhört nära serien och hintar från den animerade serien. Gillas skarpt.
DEFENDERS var riktigt bra. Strecksåg den över två dagar.
Såg första avsnittet av Nobel förra veckan och längtar faktiskt till nästa avsnitt som är ikväll klockan 21 på ettan och svt-play såklart. Tyckte första avsnittet var bra och Tuva Novotny har en speciell plats i mitt hjärta:)
http://m.imdb.com/title/tt4591834/
Narcos säsong 3 kommer ut på Netflix om 4 dagar.
https://media.giphy.com/media/XqkeNGrs2LM1q/giphy.gif
Om en vecka tar Netflix äntligen in säsong 2 av The Expanse *popcorn*
Så som jag har väntat! Ska försöka dra igenom första säsongen igen innan för o friska upp minnet.
‘True Detective’ Season 3 A Go At HBO, Premise Revealed, Jeremy Saulnier Joins Creator Nic Pizzolatto As Directorhttp://deadline.com/2017/08/true-detective-season-3-pickup-hbo-premise-jeremy-saulnier-nic-pizzolatto-direct-mahershala-ali-star-1202159482/
Magnus N
2017-09-01, 05:01
Narcos S3 premiär idag :)
Narcos S3 premiär idag :)
släpps alla avsnitt samtidigt?
Magnus N
2017-09-01, 07:31
släpps alla avsnitt samtidigt?
Netflix så det hoppas jag på :)
Har tva prov pa mandag. Att Narcos slapps idag ar inte helt fantastisk tajming. :D
Netflix så det hoppas jag på :)
Har tva prov pa mandag. Att Narcos slapps idag ar inte helt fantastisk tajming. :D
precis, där gick den helgen...
Shqypnia
2017-09-01, 08:44
Expanse S2 släpps om 1v på Netflix.
Har sett klart Sopranos. Ska jag påbörja The Wire?
vicarious
2017-09-01, 10:14
Expanse S2 släpps om 1v på Netflix.
Har sett klart Sopranos. Ska jag påbörja The Wire?
Expanse S2 finns väl tillgängligt på annat håll, varför vänta på Netflix?
The Wire är bra men kan stundvis kännas lite seg och tung.
Shqypnia
2017-09-01, 10:16
Expanse S2 finns väl tillgängligt på annat håll, varför vänta på Netflix?
The Wire är bra men kan stundvis kännas lite seg och tung.Inte stream? Känns så praktiskt med stream. Dessutom har jag inga problen med att vänta.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Kollar på höstens tv-serier på viaplay.
Start up blev en liten favorit som kommer med en säsong till 4 oktober. Ron perlman ska tydligen vara med, det gillas:)
http://www.imdb.com/title/tt5028002/?ref_=nv_sr_1
Dödligt vapen 27 september. Tycker den utvecklades till att bli bra!
http://www.imdb.com/title/tt5164196/?ref_=nv_sr_1
Blacklist kommer igång igen 28 september.
Har trott det har varit sista säsongen de 3 senaste :d
Narcos S03 tittades i ett sträck. Inga konstigheter med det.
Drog igång säsong 3 av Fargo idag
kan..inte..sluta..kolla goddammit!
Haha, slösat bort flera veckors njutning bara så där. :/
Haha, slösat bort flera veckors njutning bara så där. :/Det ar samma som med godis/glass/chips. Det blir godare/battre nar man bara matar. :D Att dra ut pa det ar plagsamt.
Saknade Pablo :(
Narcos S3 är klart bättre än de första två säs. #treavsnittin
Narcos S3 är klart bättre än de första två säs. #treavsnittin
No way josé. Stör mig sjukt mycket på skitungen David Rodriguez.
Klicka inte om du inte sett färdigt S3 av Narcos
Skönt att han fick ett par kulor i sig tillslut!
Penny Dreadful eller Peaky Blinders! Hört bra om bägge, vilken bör man börja se. Kan ni rekommendera någon utav dem? :)
unsuspected
2017-09-05, 22:05
The get down kan jag rekommendera speciellt s2 dock har jag inte sett sista avsnittet ännu.
MackeJuve
2017-09-06, 07:47
Ozark verkar hålla. Kände ett stort sug att se nästa avsnitt vilket brukar vara ett gott tecken. Gillar huvudpersonen, skön mix av "loser" och småmäktig.
Jag tycker att serien påminner något om Fargo. Då syftar jag på den allmänna känslan i serien samt att karaktärerna har nästintill överdrivna personlighetsdrag. Det är inte riktigt en humoristisk ton men heller inte som en vanlig superseriös drama-rulle. I mitt tycke då. Lite diffust förklarat kanske.
Shqypnia
2017-09-06, 08:25
Hög tid för att ge Ozark en chans. Bra att folket gillar den.
Agitator
2017-09-06, 08:33
Jag såg klart Ozark när den kom. Håller Med MackeJuve. Fargo "känsla" över hela tonsättningen. På något sätt så placerar man den som en copy cat.
Helt klart sevärd men på något sätt så bedömmer man den annorlunda iom att man tänker på andra serier när man ser den.
Såg White Gold på netflix, lite halvsnabb 80-tals försäljarsmörja med extremt mycket snabba klipp och pratande. Underhållning för stunden dock.
Såg även Norsemen imorse. Som en modernade variant på Hem till midgård, fast annat fokus, mer nutida relationer och löjligheter. Rätt rolig när man väl kommit förbi de dåliga skådespelarna samt deras uttalande av engelska.
Narcos S3 var rätt ok för övrigt. Leverarade bra.
4 avsnitt in på Expanse säsong 2. Fasen vad jag gillar denna serie!
vicarious
2017-09-10, 20:22
The Last Kingdom (http://www.imdb.com/title/tt4179452/)
Kändes lite B till en början, en del halvdana skådisar osv men överlag ändå helt OK. Serien växer efter ett par avsnitt. Sevärt om man gillar t ex Vikings. Kul att se Magnus Samuelsson i säsong 2, även om han bara har en liten roll.
MackeJuve
2017-09-11, 07:36
Vad har folk för åsikter om Gotham?
Jag har sett några avsnitt av den och är rätt tudelad. Det är kul att se hur saker och ting gick till innan Batman men serien känns rätt B emellanåt.
The Last Kingdom (http://www.imdb.com/title/tt4179452/)
Kändes lite B till en början, en del halvdana skådisar osv men överlag ändå helt OK. Serien växer efter ett par avsnitt. Sevärt om man gillar t ex Vikings. Kul att se Magnus Samuelsson i säsong 2, även om han bara har en liten roll.
Den gillar jag med, men har inte orkat se s 2.
panzerpig
2017-09-11, 10:21
Den gillar jag med, men har inte orkat se s 2.
+1 såg säsong ett, inte nått på säsong 2. Såg iofs mest ettan för att frun gillade den.
Vad har folk för åsikter om Gotham?
Jag har sett några avsnitt av den och är rätt tudelad. Det är kul att se hur saker och ting gick till innan Batman men serien känns rätt B emellanåt.
Det var mina intryck också. Högt och lågt. Det verkar ju blivit många säsonger iaf.
Tycker mest det är kul att huvudrollsinnehavaren Ben Mckenzie har spelat just huvudroll i OC (4 säsonger) Southland(5 säsonger) och nu Gotham :)
King Grub
2017-09-11, 11:20
Gotham är ett universum för sig och har inget med Batman att göra, varken serietidningen eller filmerna.
Shqypnia
2017-09-11, 11:22
Första säsongen av Gotham är väldigt bra tkr jag. Den planar ut lite eventuellt.
Shqypnia
2017-09-11, 22:34
The Mist
Baserat på Stephen Kings novell är faktiskt förvånansvärt bra! Går på Netflix.
svenbanan
2017-09-11, 22:57
The Mist
Baserat på Stephen Kings novell är faktiskt förvånansvärt bra! Går på Netflix.
Hmmm.
Jag såg två-tre avsnitt och tyckte det kändes väldigt platt. Blir det bättre?
Har du sett och kan jämföra med den versionen som kom för ett tiotal år sedan?
panzerpig
2017-09-12, 07:07
Hmmm.
Filmen är bra mycket bättre. Serien har väldigt lite att göra med Kings berättelse, men är väl okej. Jag tycker den var OK i början men blev sämre mot slutet. Blev för utdraget och tappade tempo eller nått?
Kanske är lite sen här men Legion tycker jag var överaskande bra.
Men det kanske är mest för att allt annat är så dåligt. Tänker inte ens försöka titta på "Defenders". *spy*
Mad Men och en kopp kaffe är trevligt.
Kanske är lite sen här men Legion tycker jag var överaskande bra.
Men det kanske är mest för att allt annat är så dåligt. Tänker inte ens försöka titta på "Defenders". *spy*
Om jag skulle ranka de serierna så hade min lista blivit följande:
Daredevil
Luke Cage
Jessica Jones
The Defenders
Iron Fist
Shqypnia
2017-09-12, 10:36
Hmmm.
Har tyvärr inte sett tidigare versionen. Tyckte ändock nya serien var bra och det går att kolla igenom. Stundvis väldigt spännande.
Expanse , det är bra, men den där UN kvinnan är bland det värsta jag hört i irriterande röst/dialekt-väg. Tror hon till och med slår Charlie Hunnam.
Vad glad jag blir! På lördag 22.50 kommer Falsk Identitet tillbaka med sässe 3 :d
Jag kommer inte ihåg hur alla trådar hänger ihop men antar att jag kommer in i det och kommer säkert bli trollad ett par gånger ändå.
http://tvdags.se/artikel/nu-kor-vi-varldens-basta-spionserie-falsk-identitet-pa-svt-i-kvall
Edit: Svt
Shqypnia
2017-09-13, 21:42
Kan inte släppa det kring Sopranos. Så jävla mäktig serie - som lämnar en paff.
Vad tkr ni om slutscenen? Dör Tony eller inte...
Expanse , det är bra, men den där UN kvinnan är bland det värsta jag hört i irriterande röst/dialekt-väg. Tror hon till och med slår Charlie Hunnam.
Hehe, jag tycker tvärtom, jag gillar henne och speciellt hennes dialekt. Hunannamanans däremot, jag kan inte se en enda film med honom.
På söndag börjar en för mig hett efterlängtad serie, Electric Dreams baserade på min favoritförfattare inom sci fi genren Philip K dicks noveller. Jag har läst hans "collected short stories" 4 gånger om. Rollistan ser ut att vara gedigen, med bla Bryan Cranston och steve buscemi i varsitt avsnitt. Som vanligt har jag ej sett trailern eller läst vilka avsnitt som kommer, för att undvika spoilers.
whoho!
https://en.wikipedia.org/wiki/Philip_K._Dick%27s_Electric_Dreams
Scratch89
2017-09-13, 22:47
Hon gör rollen helt perfekt, m.a.p bokens karaktär. Hon är till och med lite nedtonad i jämförelse. :d
EDIT: Nu ser jag att det var rösten du anmärkte på, och inte hennes karaktär. Ja, det är en rätt jobbig röst. Men passar på något sätt ändå. :)
Haha, ja rösten är verkligen speciell, men inget jag skulle kalla irriterande att lyssna på.
Han Anderson Dawes dock, han är en pina att lyssna på.
svenbanan
2017-09-13, 23:07
Kan inte släppa det kring Sopranos. Så jävla mäktig serie - som lämnar en paff.
Vad tkr ni om slutscenen? Dör Tony eller inte...
Jag minns inte ens slutscenen... Tror att jag kanske var lite less på sporanerna då jag såg de sista avsnitten.
Jag minns inte ens slutscenen... Tror att jag kanske var lite less på sporanerna då jag såg de sista avsnitten.
Ledtråd
https://www.mahaffeytent.com/hs-fs/hubfs/Mahaffeytent_July2016/Images/solids-black.jpg?t=1478560524003&width=700&height=525&name=solids-black.jpg
svenbanan
2017-09-14, 13:14
Ledtråd
https://www.mahaffeytent.com/hs-fs/hubfs/Mahaffeytent_July2016/Images/solids-black.jpg?t=1478560524003&width=700&height=525&name=solids-black.jpg
Ingen klocka ringer.
Har nytt sett klart The Crown. Nya favoritserien efter Twin Peaks. Så galet välgjort och välspelat.
Mad Men och en kopp kaffe är trevligt.
Har sett tre avsnitt, rätt segt hittills. Men tycker det är så läckert att titta på så måste nog fortsätta.:hbang:
Första avsnittet av The Deuce är helt klart sevärt och serien känns definitivt lovande. Samma producent som The Wire bland annat.
Shqypnia
2017-09-14, 16:12
Har börjat se The Wire.
Era tankar?
Har nytt sett klart The Crown. Nya favoritserien efter Twin Peaks. Så galet välgjort och välspelat.
Har sett tre avsnitt, rätt segt hittills. Men tycker det är så läckert att titta på så måste nog fortsätta.:hbang:
Antar att du har sett Downton abbey? :) Det kommer väl en ny säsong av the crown snart också.
svartakronan
2017-09-14, 16:39
Har börjat se The Wire.
Era tankar?
Såg den för några år sedan. Lite seg i början men när man väl kommer in i den så är den grym!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Carlo Fatface
2017-09-15, 14:05
Har börjat se The Wire.
Era tankar?
Den enda serie det går att se efter Sopranos och inte längta tillbaka.
Shqypnia
2017-09-15, 22:33
Precis vad jag gör. Kollar direkt efter Sopranos.
The Deuce 7/10
tidigt än så länge, men jag gillade piloten. Skådespeleriet är väl inte alltid på topp men vi får se. Jag får vissa Vinyl vibbar. Kan tycka att karaktärerna var överdrivna.
The Orville 2/10
Skulle det här vara roligt eller? Fy satan vad ruttet, krystat utav bara helvete.
Precis vad jag gör. Kollar direkt efter Sopranos.
Såg den för några år sedan. Lite seg i början men när man väl kommer in i den så är den grym!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Glöm inte se The Corner, föregångaren till the wire. Rekommenderas varmt!
unsuspected
2017-09-15, 22:43
Eller Homicide: Life on the streets.
Carlo Fatface
2017-09-16, 06:59
Glöm inte att läsa The Corner,föregångaren till serien.:cheers:
The Orville 2/10
Skulle det här vara roligt eller? Fy satan vad ruttet, krystat utav bara helvete.
Jag älskade The Orville, pilot avsnittet är alltid svagast, men jag gillade humorn.
Sitter mer på en 7/8 av 10
Sedan rekommenderar jag den Nordiska samproduktionen Norsemen såg den på Netflix.
Jag älskade The Orville, pilot avsnittet är alltid svagast, men jag gillade humorn.
Sitter mer på en 7/8 av 10
Sedan rekommenderar jag den Nordiska samproduktionen Norsemen såg den på Netflix.
Hehe smaken är som baken. Kan du skriva ner ett skämt som du tyckte var bra i den? Jag kanske missade nåt
Hehe smaken är som baken. Kan du skriva ner ett skämt som du tyckte var bra i den? Jag kanske missade nåt
Förväntade mig att bli helt slaktad:d
Jag gillade de stereotypa karaktärerna. Såsom stor Star Trek fan gillade jag att de använde miljön och gjorde den dum - vet inte riktigt hur jag skall förklara den.
Norsemen på Netflix måste ses:d
TWx6u7DAbTA&t=19s
Har börjat se The Wire.
Era tankar?
Jag har aldrig förstått den seriens storhet. Visst de tar sig tid att bygga upp karaktärer som det är tänkt att tittaren ska bry sig om när det senare börjar hetta till men de misslyckades för jag började aldrig bry mig om dem.
ApexProcyon
2017-09-17, 21:35
Jag har helt missat att den nya säsongen av South Park har börjat.
MackeJuve
2017-09-18, 08:42
Har, sjukt nog, inte sett The Office. Gav mig därmed på den version som finns på HBO(US-version). Aldrig riktigt förstått om den engelska eller den amerikanska är bäst. Vad är era åsikter kring detta?
Det var inte riktigt så roligt som jag hade förväntat mig men ändå klart underhållande. Tror det förstörde en del att jag har sett Kontoret. Men visst, när de ska spela basket och chefen ser det som en no-brainer att den enda mörkhyade på kontoret ska vara med i hans lag, då skrattar man.
King Grub
2017-09-18, 08:48
Har börjat se The Wire.
Era tankar?
:sleep:
Old Nick
2017-09-18, 09:14
Har börjat se The Wire.
Era tankar?
Den näst bästa serie jag någonsin sett. Endast Breaking Bad är bättre.
Jag har dock ännu inte hunnit med Sopranos, så jag antar att det kan ändras. Ska ge mig på den nu. Har inte haft HBO tidigare och har inte heller velat lägga ner pengarna på DVD-boxar. Men nu är det dags. Hoppas på något överväldigande. :)
Vad tycker vi om The Handmaid's Tale förresten? Har läst mycket gott om den, men efter två avsnitt höll jag på att dö av tristess och la ner. Vet inte om det är för att jag sett alltför många långsamma, kontemplerande filmer och serier på sistone och inte riktigt orkade med konceptet eller nåt. Men det kändes som att ingenting hände.
Har, sjukt nog, inte sett The Office. Gav mig därmed på den version som finns på HBO(US-version). Aldrig riktigt förstått om den engelska eller den amerikanska är bäst. Vad är era åsikter kring detta?
Det var inte riktigt så roligt som jag hade förväntat mig men ändå klart underhållande. Tror det förstörde en del att jag har sett Kontoret. Men visst, när de ska spela basket och chefen ser det som en no-brainer att den enda mörkhyade på kontoret ska vara med i hans lag, då skrattar man.
The office UK. För mig är Office US otittbart. extremt överdrivet, krystat a la vanlig amerikansk sitcom dynga. The office uk var så bra för att det var så subtilt. Mina föräldrar tex som är relativt skarpa trodde det var en riktig dokumentärserie när den först kom.
Annars kan jag varmt rekommendera Extras, om man vill ha nåt som är lite mer skruvat åt en traditionell sitcom, dock ljusår bättre än amerikanskt skräp . (Seindfeld, silicon valley och curb your enthusiasm icke inräknat)
Det var inte riktigt så roligt som jag hade förväntat mig men ändå klart underhållande. Tror det förstörde en del att jag har sett Kontoret. Men visst, när de ska spela basket och chefen ser det som en no-brainer att den enda mörkhyade på kontoret ska vara med i hans lag, då skrattar man.Forsta sasongen ar nastintill vardelos jamfort med de nastfoljande.
Jag gillar amerikanska overlagset bast. Men det kan nog bero pa att jag sag en satans massa material med Ricky Gervais veckorna innan jag gav mig pa brittiska, jag var lite less pa honom.
vicarious
2017-09-18, 10:40
Båda är bra, men annorlunda. Ricky Gervais är speciell. Amerikanska versionen är mer lättsam och mysig, den växer på en. En av de få serier jag ser om avsnitt av.
Kontoret, lol. Hur kan man ens titta på sån dynga.
MackeJuve
2017-09-18, 10:50
Haha jag tyckte att det var rätt kul. Du får ha i åtanke att jag såg det utan att ha sett The Office.
Shqypnia
2017-09-18, 10:55
I vilken streaming-tjänst hittar vi The Office på? Är det HBO?
MackeJuve
2017-09-18, 10:57
I vilken streaming-tjänst hittar vi The Office på? Är det HBO?
HBO har US-version.
Shqypnia
2017-09-18, 10:59
HBO har US-version.
Får börja med den. Tack.*cupid*
svenbanan
2017-09-18, 12:26
The office UK. För mig är Office US otittbart. extremt överdrivet, krystat a la vanlig amerikansk sitcom dynga.
Pffft.
Den amerikanska versionen är minst lika rolig!
Sheogorath
2017-09-18, 12:28
Penny Dreadful eller Peaky Blinders! Hört bra om bägge, vilken bör man börja se. Kan ni rekommendera någon utav dem? :)
Har haft svårt att hitta någon bra serie efter GoT och The Handmaid's Tale, men Penny Dreadful tycker jag faktiskt håller måttet!
Sheogorath
2017-09-18, 12:28
Pffft.
+1
Svårt att välja vilken som är bäst, faktiskt.
dream_theater_
2017-09-18, 16:58
Har inte sett den brittiska, men den amerikanska kan mycket väl vara en av mina favoritserier. Helt fantastisk!
Forsta sasongen ar nastintill vardelos jamfort med de nastfoljande.
Jag gillar amerikanska overlagset bast. Men det kan nog bero pa att jag sag en satans massa material med Ricky Gervais veckorna innan jag gav mig pa brittiska, jag var lite less pa honom.
Båda är bra, men annorlunda. Ricky Gervais är speciell. Amerikanska versionen är mer lättsam och mysig, den växer på en. En av de få serier jag ser om avsnitt av.
Pffft.
+1
Svårt att välja vilken som är bäst, faktiskt.
Har inte sett den brittiska, men den amerikanska kan mycket väl vara en av mina favoritserier. Helt fantastisk!
Galenskap! :d
King Grub
2017-09-18, 18:03
Amerikanska är klart roligare än den brittiska. Första och sista säsongerna är dock inte något vidare.
ApexProcyon
2017-09-18, 18:23
På tal om amerikanskt och brittiskt, That 70's Show har en brittisk kopia. Hela första avsnittet finns här:
Va-Aeqh3MOg
I kontrast så framstår originalet som Shakespeare.
vicarious
2017-09-18, 18:38
Haha wtf! :laugh:
Mass-Tech
2017-09-18, 21:19
Har börjat titta påMidnight, Texas (http://www.imdb.com/title/tt5464086/).
Bättre än Grimm men sämre än Supernatural.
Magnus N
2017-09-20, 17:53
Snart så :)
lIY6zFL95hE
American Vandal.
edit: haha
Söker tips!
En lista på vad jag gillar (siffran betyg 1-5):
Baskets, 3
Louie, 3
It’s always sunny in philadelphia, 3
Stranger things, 3
Brooklyn nine nine, 3
South Park, 4
Silicon Valley, 4
Master of none, 4
Better Call Saul, 4
Transparent, 4
House of cards, 4
Fargo, 4
Love, 4
The Leftovers, 4
Big Little Lies, 4
Twin peaks, 5
Game of thrones, 5
Girls, 5
True detective, 5
Magnus N
2017-09-21, 11:47
Breaking bad?
Shqypnia
2017-09-21, 11:53
Gillar du True Detective lär du gilla The Wire.
Pudzianovski
2017-09-21, 13:24
Har börjat titta påMidnight, Texas (http://www.imdb.com/title/tt5464086/).
Bättre än Grimm men sämre än Supernatural.
Grimm är ju typ 3 nivåer högre/bättre än Midnight Texas på alla plan. Produktion, effekter, manus, skådisar, story osv.
Tycker Midnight Texas blivit larvigare för varje avsnitt.
Gillar du True Detective lär du gilla The Wire.
Gillar du true detective lär du gilla Night of!
http://m.imdb.com/title/tt2401256/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.