Visa fullständig version : Tips på bra TV- serier
FoolsGold
2017-03-24, 22:48
Folk säger ju att legion är bra, gillar ni inte den?
Legion är riktigt bra! Rekommenderar att se den från början utan att läsa något om den.
Shqypnia
2017-03-24, 23:54
Funderar på att börja kika på den, har sett alla andra serier från Marvel men just Iron Fist har ju blivit så pass sågad så jag blev lite skeptisk! Hur tycker du att den står sig mot Jessica Jones, Luke Cage och Daredevil?
Alla tycker olika men jag tycker Jessica Jones var bäst följt av Luke Cage och sen DD och Ironfist. De är rätt likvärdiga tycker jag annars.
Jag instämmer. Till skillnad från både DD, Luke Cage och Jessica Jones så finns det inte mkt 'superskurkar' i Iron Fist. Helt klart mindre action med.
rattlesnake61
2017-03-26, 16:17
Kollade på The Last Kingdom igår där Magnus Samuelsson är med, ganska trist serie tyvärr. Men han måste ha gått ner mycket i vikt, tippar på att han väger runt 125kg just nu.
svenbanan
2017-03-26, 17:48
S1 är grym iaf inte börjat på S2, gillar du Firefly gillar du denna skulle jag tro.
Woooot?
Finns det en säsong två? Jag var helt stensäker på att det var en ensäsongare. Tyckte det kändes väldigt avslutat.
Måste genast koll upp fortsättningen.
Magnus N
2017-03-26, 17:49
Woooot?
Finns det en säsong två? Jag var helt stensäker på att det var en ensäsongare. Tyckte det kändes väldigt avslutat.
Måste genast koll upp fortsättningen.
Även klart för en säsong3
vicarious
2017-03-26, 17:57
Någon som sett på The expanse? Inte hört om den innan men verkar ha enorm potential.
Sett halva in på säsong 2, tycker den är sådär. Funkar i brist på annat.
Mass-Tech
2017-03-27, 18:51
Nån som har titta på säsong 2 av Into the badlands?
Rikard Jansson
2017-03-28, 07:39
Vilka brott-serier är bäst? Criminal Minds verkade lovande tills man insåg att det bara är datanörden som på magiska och helt orealistiska sätt kommer fram till vem det är, varenda avsnitt.
upperkatt
2017-03-28, 07:59
Vilka brott-serier är bäst? Criminal Minds verkade lovande tills man insåg att det bara är datanörden som på magiska och helt orealistiska sätt kommer fram till vem det är, varenda avsnitt.
Tycker Luther är väldigt bra.
True Detective s1 är värd att se.
Broadchurch är väl rätt hyllad, har ej sett den själv dock
PureWhey
2017-03-28, 09:54
I ordning efter bra-het *popcorn*
The Wire
Hannibal
True Detective S1
NCIS
Luther
Vet inte vad jag sett mer
Shqypnia
2017-03-28, 10:07
Slutet på Hanibal däremot...
ARMSTARK
2017-03-28, 10:09
Om man ska börja följa EN serie på Netflix, vilken skulle det vara?
PureWhey
2017-03-28, 10:18
Genre?
Bloodline
Narcos
Skickat från min iPhone med Tapatalk
ARMSTARK
2017-03-30, 07:25
Tack för tips, både Bloodline och Narcos har enligt Wiki gått 3 säsonger, spelar man fortfarande in serierna och om inte; finns det ett riktigt slut? Hatar att sitta med hundra frågor och inget svar.
Tack för tips, både Bloodline och Narcos har enligt Wiki gått 3 säsonger, spelar man fortfarande in serierna och om inte; finns det ett riktigt slut? Hatar att sitta med hundra frågor och inget svar.
Bloodline är nog bara 2,med en tredje på g.
Börjat se Poldark på SVT Play.
Grymt bra ju, även om målgruppen säkerligen är kvinnor som suktar efter gammaldags romantik :em:
svenbanan
2017-03-30, 09:41
Making a murderer.
Fast det räknas kanske inte, eftersom den är avslutat. Dessutom bara ett tiotal avsnitt. Jävlar vad jag fastnade i den dock!!!
Narcos finns 2 säsonger men är "typ" avslutad. Kommer fortsätta men med andra karaktärer så den kan du gott se redan nu
Crashing 4/10
Pete Holmes, arketypen av en liberal beta komiker gör här sin egna show, med massor med kända komiker som gästar, och det är bara så jävla trist. Skamlöst försök att plagiering Louie känslan. Tog mig igenom alla 6 avsnitt. Ingen behållning öht.
I brist på annat så började jag kika på Killjoys idag. Helt okej, men inte mycket mer än så. Ska ge det några avsnitt till innan jag bestämmer mig.
shut teh face
2017-04-01, 17:53
Kollar på Under the Dome .. :d
Blev färdig med 12 Monkeys nyss, ville egentligen inte ens se klart den.
Kollar på Under the Dome .. :d
Blev färdig med 12 Monkeys nyss, ville egentligen inte ens se klart den.
Den blev väl cancelled? Jag klarade bara en säsong av den.
Annars kan du kolla på Wayward Pines, den var lite intressant iallfall. Matt Dillon.
Tips på komediserier? Av kvalitet då, inte 2½ män o dyl. Har nyligen plöjt några mer eller mindre bra:
Parks & rec
The office
Modern family
Rick and morty s3 episod 1 är ute!
upperkatt
2017-04-02, 20:02
Rick and morty s3 episod 1 är ute!
Wubba lubba dub dub!
Tips på komediserier? Av kvalitet då, inte 2½ män o dyl. Har nyligen plöjt några mer eller mindre bra:
Parks & rec
The office
Modern family
Arrested Development, Curb your enthusiasm,Louie,It's Always Sunny in Philadelphia.
Arrested Development, Curb your enthusiasm,Louie,It's Always Sunny in Philadelphia.
Nja, sett, nja, sett.
:(
Parks & rec
The office
Modern familyDefinitivt Arrested Development. Jag har sett forsta 3 sasongerna sex-sju ganger, det ar fortfarande roligt. Jag ser att du sagt nja, men jag vidhaller Arrested Development. :D
Annars: Archer. (http://www.imdb.com/title/tt1486217/) Fantastiskt.
Kollade första avsnittet av nya säsongen av Prison Break ikväll. Då jag är ett stor fan av de äldre säsongerna hade noll förväntningar men blev faktiskt väldigt positivt överraskad! Den har helt klart potensial. Mycket pga många av de gamla skådisarna är med igen, michel scofield, linc burrows, t-bag, sucre..
http://www.imdb.com/title/tt4928092/?ref_=ttep_ep_tt
Parks & rec
The office
Modern family
Peep show! Det är som knark.
svenbanan
2017-04-05, 21:51
Community var ju fantastiskt rolig de flesta säsongerna...
HMS Laestander
2017-04-05, 22:21
Parks & rec
The office
Modern family
Kanske The IT Crowd?
YouAreAwesome
2017-04-05, 22:54
Definitivt Arrested Development. Jag har sett forsta 3 sasongerna sex-sju ganger, det ar fortfarande roligt. Jag ser att du sagt nja, men jag vidhaller Arrested Development. :D
Annars: Archer. (http://www.imdb.com/title/tt1486217/) Fantastiskt.
Samma AD is da shit! There is always money in the banana stand xD
YouAreAwesome
2017-04-05, 22:55
Kanske The IT Crowd?
Gammal men håller fortfarande. Såg den för ett år sedan.
YouAreAwesome
2017-04-05, 22:56
Community var ju fantastiskt rolig de flesta säsongerna...
Första avsnitten e lite långsamma precis som för många andra serier men blir sen riktigt rolig
Black Sails, värt att se?
Magnus N
2017-04-06, 04:44
Mycket bra
Börjar du se så har du även nu en helt färdig serie att sträcka då den avslutades i söndags
Akerhage
2017-04-06, 09:18
Någon som kollade Prison Break igår?
Kom ut på Viaplay om man har det.
High1ander
2017-04-07, 02:56
Första säsongen är Ok, 2-3 riktigt bra för att sen vara ganska meh fjärde/sista säsongen.
Kollade första avsnittet av nya säsongen av Prison Break ikväll. Då jag är ett stor fan av de äldre säsongerna hade noll förväntningar men blev faktiskt väldigt positivt överraskad! Den har helt klart potensial. Mycket pga många av de gamla skådisarna är med igen, michel scofield, linc burrows, t-bag, sucre..
http://www.imdb.com/title/tt4928092/?ref_=ttep_ep_tt
Någon som kollade Prison Break igår?
Kom ut på Viaplay om man har det.
Jag
Parks & rec
The office
Modern family
Community
Scrubs
Brooklyn Nine Nine
unsuspected
2017-04-07, 08:32
Sett första 2 avsnitten av MR.Robot men vet inte om det är värt att fortsätta.
Taboo levererar, men Fan, de använder exakt samma musikstycke säkert 20 gånger i varje avsnitt.
MackeJuve
2017-04-10, 08:04
Jag råkade slökolla lite väl slött igår när jag kollade på Black Sails. Orkar inte se om, någon får gärna svara på spoilern nedan(mitten av säsong fyra):
När Eleanor och Madi dör brinner en person, en person som jag var helt säker på var John Silver. I scenen efteråt är han dock vid liv och leder sina trupper. Vem var det som brann?
Sett fyra avsnitt av 13 Reasons Why (http://www.imdb.com/title/tt1837492/?ref_=nv_sr_1). Första två avsnitten riktigt bra. Hooked efter 20 minuter (in på första avsnittet)! Den borde fortsätta eller toppas resterande avsnitt för den har riktigt bra IMDB-betyg.
___
Tipsade om Big Little Lies (http://www.imdb.com/title/tt3920596/?ref_=nv_sr_1) för några veckor sedan. Den är färdigsänd nu. Blev småbesviken av sista avsnitten men sevärd. Mycket drama.
MasterChief
2017-04-10, 13:07
Tyckte nya Prison Break var allt för hafsigt och snabbt berättat. Kanske sätter sig efterhand men jag har svårt att uppbringa något intresse.
Jag råkade slökolla lite väl slött igår när jag kollade på Black Sails. Orkar inte se om, någon får gärna svara på spoilern nedan(mitten av säsong fyra):
När Eleanor och Madi dör brinner en person, en person som jag var helt säker på var John Silver. I scenen efteråt är han dock vid liv och leder sina trupper. Vem var det som brann?
Menar du spanjoren som var den som försökte våldta Eleanor? Det var väl bara dom och Madi som var med i den scenen? Eleanor slängde ju nånting på honom så han började brinna.
Började kolla på Trailer Park Boys, väldigt underhållande. Gick fort att nå åttonde säsongen, lol...
Parks & rec
The office
Modern family
The Goldbergs.
vicarious
2017-04-11, 10:31
Sett fyra avsnitt av 13 Reasons Why (http://www.imdb.com/title/tt1837492/?ref_=nv_sr_1). Första två avsnitten riktigt bra. Hooked efter 20 minuter (in på första avsnittet)! Den borde fortsätta eller toppas resterande avsnitt för den har riktigt bra IMDB-betyg.
___
Är det den nya fjortisserien som alla memes handlar om?
Är det den nya fjortisserien som alla memes handlar om?
Antar det efter en snabbgoogling!
Är inne på avsnitt 8 nu och tycker den har tappat, tyvärr. Första två avsnitten var riktigt bra!
Parks & rec
The office
Modern family
arrested development säsong 1-3 :) finns på netflix.
PureWhey
2017-04-11, 12:14
It's always sunny in Philadelphia
Workaholics
Bob's Burgers
Catastrophe
Rick and Morty
The IT Crowd
Början på New Girl kanske
Weeds
Friends
Seinfeld
It's always sunny in Philadelphia
Workaholics
Bob's Burgers
Catastrophe
Rick and Morty
The IT Crowd
Början på New Girl kanske
Weeds
Friends
Seinfeld
legendariska!
Westworld!
Så skickligt och fenomenalt gjord; alltifrån djupheten och det intellektuella i storyline till A-list skådisarnas prestationer. Riktigt grym! *popcorn*
Se länk för trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=IuS5huqOND4
Homeland! Jag ger den senaste säsongen(6) betyget 7 av 10.
Måste säga att det fortfarande håller hög klass efter så många säsonger. Såvitt jag förstår så kommer det sässe 7&8 också.
Älskar dynamiken Carrie, Quinn,
Saul, rövhålet Dar Adal. Quinn borde verkligen få ett tv-pris för sin insats.
King Grub
2017-04-12, 11:03
Jag har hört att det ligger på förslag att införa nackskott på att skriva "sässe" i stället för säsong. I nivå med att skriva "graffe" för grafikkort.
shut teh face
2017-04-12, 11:16
Jag har hört att det ligger på förslag att införa nackskott på att skriva "sässe" i stället för säsong. I nivå med att skriva "graffe" för grafikkort.
Nej det är mycket värre, permban imo.
:MrT:
Westworld!
Så skickligt och fenomenalt gjord; alltifrån djupheten och det intellektuella i storyline till A-list skådisarnas prestationer. Riktigt grym! *popcorn*
Se länk för trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=IuS5huqOND4
Ruskigt bra :)
Någon som hunnit kolla på nya säsongen av Prison Break?
Såg det igår och kommer nog se klart den. Säsong 1 är fortfarande bästa serien som någonsin gjorts. Många skådisar från orginalet är med. Scofield, Lincon, T-Bag, Sucre, Sarah och Benjamin.
Får se vart det kommer sluta och om det blir bra eller anus. :)
King Grub
2017-04-13, 07:52
Jag har sett första avsnittet. Korkat men underhållande.
Rikard Jansson
2017-04-13, 07:57
Börjat kolla på iZombie. Ehh, jag gillar den väldigt mycket, men den är inte på något vis ett mästerverk :D Mycket lättsam crime-serie.
ARMSTARK
2017-04-13, 08:13
Börjat kolla på iZombie. Ehh, jag gillar den väldigt mycket, men den är inte på något vis ett mästerverk :D Mycket lättsam crime-serie.
Håller med, jag gillade också serien i början. Så skön ide, tex grejjen att hon måste äta hjärnor men tycker det smakar skit så hon försöker hitta på goda rätter. :d Tyvärr tröttnar man ganska snabbt.
nisse1976
2017-04-13, 08:23
Jag har sett första avsnittet. Korkat men underhållande.
Exakt min syn också. Känns sjukt B men ändå lite kul
Obolensky
2017-04-13, 21:31
Hur är det möjligt att avsnitt s05e01 har färre tittare än s01e01?
King Grub
2017-04-13, 21:33
Vad är konstigt med det? Det finns ingen tv-serie som har tittarsiffrorna som var vanliga på den tiden.
svenbanan
2017-04-14, 02:19
Hur är det möjligt att avsnitt s05e01 har färre tittare än s01e01?
För att folk som gillade serien till en början, har ledsnat och inte tittat på senare säsonger...
Nyligen sett om två TV-serier eftersom min sambo inte hade sett dem.
Breaking Bad. 10/10. Ren världsklass. Bryan Cranston gör förmodligen den bästa skådespelarprestationen i seriehistorien.
The Office US. Jag hade glömt hur jävla roligt det är. Skrattar högt flera gånger varje avsnitt vilket är väldigt olikt mig och jag kan inte komma på någon serie som är roligare. Bara sett två säsonger hittills.
Shqypnia
2017-04-15, 08:43
Breaking Bad. 10/10. Ren världsklass. Bryan Cranston gör förmodligen
Vad tyckte din sambo om den? Jag lyckas inte övertala min fru att kolla BB med mig.
Breaking Bad. 10/10. Ren världsklass. Bryan Cranston gör förmodligen den bästa skådespelarprestationen i seriehistorien.
The Office US. Jag hade glömt hur jävla roligt det är. Skrattar högt flera gånger varje avsnitt vilket är väldigt olikt mig och jag kan inte komma på någon serie som är roligare. Bara sett två säsonger hittills.
Vi håller också på att se om breaking bad här hemma och kan bara instämma. Fan vad han är bra i den serien, dock tycker jag de flesta skådespelare är riktigt bra men han är verkligen en klass för sig. Och serien i sig är fortfarande 10/10
Scratch89
2017-04-15, 10:24
Oooooh, The Office. Jag vill minnas att den, likt många andra serier, blir bättre ett par säsonger in. I början är det ju väldigt mycket fokus på Michael, Pam, Jim och Dwight, men de andra karaktärerna kommer in senare och blir inte bara kuliss utan en del av gemenskapen. Jag tycker det känns som om skådespelarna verkligen tycker om varandra och har relationer, lite som i Scrubs. Bra serie! Funderar på att se om den; synd att den är typ tio säsonger med tjugo avsnitt i varje.
Såg precis klart på säsong 1 av The Man in the high castle. Tyckte serien höll riktigt bra kvalité rakt igenom.
http://www.imdb.com/title/tt1740299/?ref_=nv_sr_1
ARMSTARK
2017-04-18, 14:01
Oooooh, The Office. Jag vill minnas att den, likt många andra serier, blir bättre ett par säsonger in. I början är det ju väldigt mycket fokus på Michael, Pam, Jim och Dwight, men de andra karaktärerna kommer in senare och blir inte bara kuliss utan en del av gemenskapen. Jag tycker det känns som om skådespelarna verkligen tycker om varandra och har relationer, lite som i Scrubs. Bra serie! Funderar på att se om den; synd att den är typ tio säsonger med tjugo avsnitt i varje.
Hur kan det vara något negativt att en serie man gillar är många avsnitt? :confused:
shut teh face
2017-04-18, 14:58
Hur kan det vara något negativt att en serie man gillar är många avsnitt? :confused:
Jag har hört det argumentet rätt ofta senaste tiden. Jag tycker bara det är positivt. Men alla är kanske inte tvättäkta soffpotatisar som en själv. :D
Flygplan
2017-04-18, 15:38
Tips: Better Call Saul säsong 3 har börjat. Första avsnittet av Fargo säsong 3 sänds imorgon.
Tips: Better Call Saul säsong 3 har börjat. Första avsnittet av Fargo säsong 3 sänds imorgon.
Tack för tipset. Var kan man se Fargo 3 på laglig väg?
upperkatt
2017-04-19, 20:32
Tack för tipset. Var kan man se Fargo 3 på laglig väg?
Skulle gissa på HBO Nordic
What? SKulle inte Fargo s03 komma typ 2018? Tiden har kanske gått så fort haha!
Håller med dig. Jag har sett de flesta serier och Breaking Bad hör till favoriterna följt av Fargo. Kollade ganska nyligen igenom Breaking Bad för tredje gången. Har blivit en gång var ~ 1.5 år typ
Prison break har börjat som förväntat och som redan påpekats i tråden. Korkat, fullt med luckor men hyfsat underhållande. Även om jag överlag inte gillar det kommer jag förmodligen att fortsätta titta av någon anledning trots att jag vet att det bara kommer bli sämre. Det är lite som att man sitter i en båt som håller på att sjunka men man sitter kvar på sin plats för att de spelar en låt som är lite rolig.
Baskagge
2017-04-19, 22:27
Jag gillade Prison break skarpt när det kom, men det nya är ju ett skämt. Snart får man väl reda på att det är inspelat på en iphone också.
Jag gillade Prison break skarpt när det kom, men det nya är ju ett skämt. Snart får man väl reda på att det är inspelat på en iphone också.
Haha, vad handlar det om nu för tiden? Första säsongerna var otroligt bra, men sedan sunkade det ihop totalt likt Lost. :/
Håller tyvärr med om senaste säsongen av prison break. Känner som med walking dead, inget jättebra egentligen men det är OK tidsfördriv och jag vill se vad som händer
vicarious
2017-04-20, 11:08
Haha, vad handlar det om nu för tiden? Första säsongerna var otroligt bra, men sedan sunkade det ihop totalt likt Lost. :/
Gissa. :D De ska.. bryta sig ut ur ett fängelse.
Jävligt märkligt att Fargo inte finns ute ännu.
King Grub
2017-04-20, 11:24
Den finns.
Fargo.S03E01.720p.HDTV.x264-FLEET
Fargo.S03E01.PROPER.720p.HDTV.x264-SVA
Fargo.S03E01.PROPER.XviD-AFG
Plus ett par till. Kom för mer än 6 timmar sedan.
Den finns.
Tyvärr inte på den sidan jag använder... *cry*
panzerpig
2017-04-20, 11:43
Precis sett klart "13 orsaker varför" på netflix.
Absolut sevärd!
Ja, det är en tonårsserie, men har ett seriöst tema och har vissa scener som jag vände bort huvudet ifrån för dom var otäcka.
Såg den tillsammans med frun som älskade den.
(Vissa avsnitt var rätt tråkiga, speciellt i mitten av serien).
King Grub
2017-04-20, 11:48
Tyvärr inte på den sidan jag använder... *cry*
Dom 13 första sidorna där den dök upp:
PRED: 20-04-2017 06:00:33
Release raced by: #1 RTT, #2 TL, #3 AR, #4 TN, #5 XS, #6 iPT, #7 DH, #8 AL, #9 UNK, #10 DB, #11 HDT, #12 MTV, #13 Ace
Håller tyvärr med om senaste säsongen av prison break. Känner som med walking dead, inget jättebra egentligen men det är OK tidsfördriv och jag vill se vad som händer
Gänget bakom Walking Dead känner sig nog hyfsat förolämpade av att jämföras med senare säsonger av Prison Break :laugh:
King Grub
2017-04-20, 11:55
Prison Break är i alla fall inte segt som sirap 80 % av avsnitten eller har en Negan som spelar över på fel sätt och dödar allt intresse för serien med följd att tittarsiffrorna sjunker som ett ankare.
Sirap är bra grejer!
Mycket kcal, billigt, och gott på rågmjölsgröt.
I övrigt vet jag inte vad man ska ha det till :D
Akerhage
2017-04-20, 12:15
Det som jag stör mig lite på med Prison break
Man fattar ju att Mikael inte gått med IS utan man väntar bara på nästa vändning. Tror det kommer bli bara massa störda cliffhangers varannat avsnitt och fram och tillbaks. Vore gött om han verkligen gick med IS och att Licoln blir tvungen döda honom på slutet istället.
Den finns.
:nono:
Ajabaja.
Tackar, löste sig med lite googlande.
Fargo, ja vad ska man säga? Leverar direkt, från första avsnittet. Mcregor är fanimej suverän "Yea, get a real job!" men de andra är bra med. Ser verkligen fram emot säsongen. Det tar oss ju lagom fram till GOT
Shqypnia
2017-04-20, 15:24
Prison Break är i alla fall inte segt som sirap 80 % av avsnitten eller har en Negan som spelar över på fel sätt och dödar allt intresse för serien med följd att tittarsiffrorna sjunker som ett ankare.
Jag diggar Negan :P det är resten av karaktärerna som har blivit tråkiga.
Nattljus
2017-04-20, 15:37
Är Helix något bra?
Är Helix något bra?
Rätt sinnesrubbad och sjukt äcklig serie, särskilt S02.
Inget jag skulle rekommendera åt en någorlunda normal individ att titta på :D
+1
Nya (Prison Break) sässen (haha "sässe", har börjat köra med, anslut er) har iallafall samma känsla som tidigare. Bra tempo, ös, eller vad en säger. Hektisk. Finns bättre beskrivande ord.
Walking Dead har jag givit upp denna säsongen. Förstår faktiskt inte varför jag fortsatt se så många säsonger tills nu.
Tackar, löste sig med lite googlande.
Fargo, ja vad ska man säga? Leverar direkt, från första avsnittet. Mcregor är fanimej suverän "Yea, get a real job!" men de andra är bra med. Ser verkligen fram emot säsongen. Det tar oss ju lagom fram till GOT
Lite ojämnt tyckte jag allt, men överlag bra. Ser indeed fram emot resten av säsongen.
vicarious
2017-04-21, 12:57
Är Helix något bra?
Jag tycker den var hyfsat till en början. Den lades ned efter 2 säsonger dock. Skulle inte lägga tid på en nedlagd serie.
Shqypnia
2017-04-21, 13:00
Jag och frun ska påbörja vår mkt sena debut av GoT. Får se om den lever upp till förväntningarna :P
Jag och frun ska påbörja vår mkt sena debut av GoT. Får se om den lever upp till förväntningarna :P
Själv väntar jag nog ett år till eller två :cool:
http://www.sherv.net/cm/emoticons/hand-gestures/impatient-smiley-emoticon-1.gif
svenbanan
2017-04-21, 15:09
Jag diggar Negan :P det är resten av karaktärerna som har blivit tråkiga.
Jag skulle säga att serien helt enkelt går på tomgång eftersom den gått såpass många säsonger. Flera av skådisarna som varit habila tidigare säsonger har gjort rätt bleka figurer denna säsongen. Särskilt avsnittet med hon den där tjejen som hamnade hos "tjejligan" men lyckades ta sig därifrån senare. Det var såååå ruttet skådespeleri. Vette fan om det är manus som suger, eller om de ändrat rutiner för inspelningarna och kanske skyndar på processen för att göra det billigare. Eller så har skådisarna börjat ledsna...
svenbanan
2017-04-21, 15:12
+1
Nya (Prison Break) sässen (haha "sässe", har börjat köra med, anslut er) har iallafall samma känsla som tidigare. Bra tempo, ös, eller vad en säger. Hektisk. Finns bättre beskrivande ord.
Walking Dead har jag givit upp denna säsongen. Förstår faktiskt inte varför jag fortsatt se så många säsonger tills nu.
Därför att det var en kanonserie de första säsongerna. Sedan har säsongerna varit rätt ojämna, med delar som fortfarande varit riktigt bra. Men nu verkar hela skiten vara påväg i toaletten.
Hoppas de får till nåt slags slutkläm och lägger ner efter denna säsongen. Risken är väl att de fortfarande har såpass många tittare att de vill klämma ur ännu lite mer ur den...
Nattljus
2017-04-21, 16:06
Jag tycker den var hyfsat till en början. Den lades ned efter 2 säsonger dock. Skulle inte lägga tid på en nedlagd serie.
Nedlagd som i propert avslutad, eller abrupt avbruten med frågor hängande i luften?
Nedlagd som i propert avslutad, eller abrupt avbruten med frågor hängande i luften?
Typ, S1 och S2 utspelar sig på olika platser. Man får inget direkt avslut av huvud plotten. Kan vara tråkigt.
Rekommenderar istället The Expanse, som fortfarande sänds.
Nattljus
2017-04-21, 17:05
De första avsnitten av Helix var inte direkt fängslande, så jag hittar nog något annat *popcorn*
The Expanse har jag haft på listan ett tag nu. Det är nog dags att se den. Tack för påminnelsen *hug*
svenbanan
2017-04-21, 17:08
Just det. The Expanse hade ju kört igång med en säsong två. Det hade jag glömt bort. Måste genast sträcktitta på detta. Första säsongen var riktigt bra!
Just det. The Expanse hade ju kört igång med en säsong två. Det hade jag glömt bort. Måste genast sträcktitta på detta. Första säsongen var riktigt bra!
Lite olika varierande kvalitet på avsnitten i S2. Fortfarande sevärt imho.
Lite olika varierande kvalitet på avsnitten i S2. Fortfarande sevärt imho.
Det som vacklat de senaste avsnitten är vissa av skådespelarprestationerna imo. Men jag gillar storyn och känslan, tycker de gjort väldigt bra med den budgeten. Och så var Adam savage med i senaste avsnittet!
vicarious
2017-04-21, 19:27
Jag tycker inte att säsong 2 av The Expanse är lika bra, kollar enbart i brist på annat. Som med de flesta sci-fi serier är det alltid som mest spännande i början, när det finns ett mysterium. Desto mer man får veta, desto mer försvinner spänningen.
Tyckte jag och tjejen var sena som började kolla för ungefär ett år sedan. Men du har en grym serie framför dig, tog ett tag innan man kom in i det men sen blev det bara bättre och bättre för varje säsong.
The_RobRoy
2017-04-22, 02:22
Såg första avsnittet av mini serien Pride and Prejudice ifrån 1995. En av de högst rankade serierna genom tiderna - men det var ju rent skräp - vafalls?
Grazzafukkinrazzi
2017-04-22, 12:27
Better Call Saul
Alltså... det har ju inte hänt ett skit på över två säsonger... KOM IGÅNG NÅGON GÅNG!
Better Call Saul
Alltså... det har ju inte hänt ett skit på över två säsonger... KOM IGÅNG NÅGON GÅNG!
Hehe, jag klarade inte ens av att se hela s01.
Shqypnia
2017-04-22, 15:47
Tyckte jag och tjejen var sena som började kolla för ungefär ett år sedan. Men du har en grym serie framför dig, tog ett tag innan man kom in i det men sen blev det bara bättre och bättre för varje säsong.
Till skillnad från Netflix och Viaplay så har HBO fel ordningen på avsnitten. Så det slutade med att vi plöjde genom S1A10 först.. :P
Det som vacklat de senaste avsnitten är vissa av skådespelarprestationerna imo. Men jag gillar storyn och känslan, tycker de gjort väldigt bra med den budgeten. Och så var Adam savage med i senaste avsnittet!
Känns som om det är seriens budget som håller dem tillbaka, de tvingas återanvända kulisser. Samtidigt har de ett visst antal avsnitt varje säsong.
Svårt när det är en serie som bygger på visuell sci-fi.
Försöker numera hitta äldre "guldkorn" bland serier.
Känns som om det är seriens budget som håller dem tillbaka, de tvingas återanvända kulisser. Samtidigt har de ett visst antal avsnitt varje säsong.
Svårt när det är en serie som bygger på visuell sci-fi.
Försöker numera hitta äldre "guldkorn" bland serier.
Jag jämför med andra sci fi serier på samma kanal dock. Alla sci fi serier för den delen. Jag tycker det gjort väldigt bra ifrån sig med den budgeten de har.
https://www.viafree.se/program/livsstil/varldens-basta-burgare/
Kan vara det mest underhållande jag nånsin sett på TV :cool:
Och nya säsongen verkar lika bra som den förra :)
http://www.sherv.net/cm/emoticons/eating/eating-burger.gif
Jag jämför med andra sci fi serier på samma kanal dock. Alla sci fi serier för den delen. Jag tycker det gjort väldigt bra ifrån sig med den budgeten de har.
Av alla sci-fi serier jag sett så hamnar denna väldigt högt upp vad gäller produktionskvalitet (effekter, manus, kulisser, skådespelare etc) sen är den ju väldigt underhållande också. Sitter här och väntar på att Netflix ska plocka in säsong 2.
dluddeckens
2017-04-23, 21:32
Bosch säsong 3 kom ut i helgen!
Av alla sci-fi serier jag sett så hamnar denna väldigt högt upp vad gäller produktionskvalitet (effekter, manus, kulisser, skådespelare etc) sen är den ju väldigt underhållande också. Sitter här och väntar på att Netflix ska plocka in säsong 2.
Agreed! Jag hoppas verkligen på Star Trek discovery, och att det inte kommer bli nån trist såpa i rymden, som battlestar galactic var. Så trist. Min favorit är fortfarande The next generation. Sett hela serien 4 eller 5 gånger.
unsuspected
2017-04-24, 10:57
Bosch säsong 3 kom ut i helgen!
Äntligen!
svenbanan
2017-04-24, 11:27
Better Call Saul
Det kommer aldrig hända nåt i den serien. Jag såg iofs klart första säsongen, och nåt enstaka avsnitt av säsong två innan jag lade ned...
svenbanan
2017-04-24, 11:31
Är det nån som kollat på The Leftovers? Jag kollade första säsongen och tyckte det verkade lite halvintressant ett tag. Men sedan tyckte jag det "planade ut", och jag tror inte jag sett något avsnitt ur säsong två.
Men nu verkar säsong tre ha kommit igång. Så frågan är om det kan vara värt att kolla på säsong två, eller om denna serie kommer gå på tommgång i all evighet?
Magnus N
2017-04-24, 11:44
Är det nån som kollat på The Leftovers? Jag kollade första säsongen och tyckte det verkade lite halvintressant ett tag. Men sedan tyckte jag det "planade ut", och jag tror inte jag sett något avsnitt ur säsong två.
Men nu verkar säsong tre ha kommit igång. Så frågan är om det kan vara värt att kolla på säsong två, eller om denna serie kommer gå på tommgång i all evighet?
För mig serien ska avslutas iom säsong3
svenbanan
2017-04-24, 13:41
För mig serien ska avslutas iom säsong3
Hmmm. Det är ju alltid bra om serier har en förutbestämt handlig och avslut, så de slipper balla ur som Lost. Kanske man ska kika lite på skiten ändå då...
Idag rasslade s4 av Silicon Valley igång, lite halvfart på avsnittet tyckte jag, men det kommer nog igång. Nog den enda moderna komediserien jag tycker om som går nu.
Bosch s3, fortfarande solitt och jättebra.
Sent from my A0001 using Tapatalk
dluddeckens
2017-04-25, 15:14
bosch s3, fortfarande solitt och jättebra.
Sent from my a0001 using tapatalk
+1
vicarious
2017-04-25, 15:38
Better Call Saul
Slutade kolla pga detta. Verkar varit rätt beslut.
Nattljus
2017-04-25, 16:22
Shadow hunters verkade lovande när jag läste beskrivningen, men efter två avsnitt känns det bara löjligt. Ska jag prova att se några avsnitt till innan jag ger upp?
Titta på avsnittet som släpptes på Netflix idag (E03), tycker det börjar hända grejer nu.
Shadow hunters verkade lovande när jag läste beskrivningen, men efter två avsnitt känns det bara löjligt. Ska jag prova att se några avsnitt till innan jag ger upp?
Tycker inte detta ser särskilt lovande ut :D
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BNTM4MDcxMTA5Nl5BMl5BanBnXkFtZTgwMjU5MjE4MDI@._ V1_UY268_CR9,0,182,268_AL_.jpg
Och när jag kollar betyget på IMDB blir jag ännu mer övertygad :cool:
Vafan nu blev jag lite besviken, det var ju sista avsnittet av Expanse förra veckan! Förväntade mig 16 avsnitt av nån anledning, och avslutningen stod inte ut på något sätt.
Niklassson
2017-04-27, 22:52
Själv tycker jag det är den bästa serien igång just nu gillar den bättre än breaking bad . Jag kan förstå att den inte är för alla men jag sitter på nålar varje avsnitt.
Nattljus
2017-04-29, 13:06
Några åsikter om "Grimm"?
Mycket lättsmält och underhållande, men går lite överstyr liksom efter några säsonger tycker jag.
Jag & sambon följer. Gillar det. Lite lättsmält och humor emellanåt.
Annorlunda kriminalare liksom.
Inte alltid bästa skådisarna dock :D
Nattljus
2017-04-29, 13:54
Lättsmält och underhållande låter fint. Jag provar ett par avsnitt *popcorn*
Agreed! Jag hoppas verkligen på Star Trek discovery, och att det inte kommer bli nån trist såpa i rymden, som battlestar galactic var. Så trist. Min favorit är fortfarande The next generation. Sett hela serien 4 eller 5 gånger.
Det vore synd att säga att jag är ett stort Star Trek fan, visst tycker jag att de senaste filmerna är riktigt bra och jag har inget emot de gamla filmerna/serierna heller men de blev bara itne att jag satte mig in i det.
Dock så har ju TV6 kört mycket TNG genom åren så det har man ju kikat på rätt mycket, trots att jag inte direkt haft stenkoll på just den serien.
Discovery är däremot något som jag definitivt kommer att kika på när det väl dyker upp. När det kommer till sci-fi så är jag redo att ge nästan allting en chans.
Vad tror ni om American gods?
Magnus N
2017-04-30, 07:22
Vad tror ni om American gods?
en av årets mest intressanta för min del
Ian McShane är en favorit sedan länge
Shqypnia
2017-04-30, 08:54
Jag är inte på andra säsongen utav GoT. Den är helt klart godkänd men än så länge tkr jag den är sjukt överhajpad!
MasterChief
2017-04-30, 09:15
Jag är inte på andra säsongen utav GoT. Den är helt klart godkänd men än så länge tkr jag den är sjukt överhajpad!
Har du läst böckerna? Hade jag inte gjort det så hade jag nog inte heller blivit helt såld på serien. Men har man läst böckerna så blir allt så mycket roligare.
Sa exakt samma sak när jag sett typ så långt, men blir faktiskt bara bättre och bättre
Shqypnia
2017-04-30, 13:37
Har du läst böckerna? Hade jag inte gjort det så hade jag nog inte heller blivit helt såld på serien. Men har man läst böckerna så blir allt så mycket roligare.
Nej dessvärre inte.
Sa exakt samma sak när jag sett typ så långt, men blir faktiskt bara bättre och bättre
Har hört detta från andra med. Litar på er.
För att vara tydlig så är den inte dålig på långa vägar, den är väldigt bra. Men den e ju hypad som seklets bästa serie. Typ.
Jockefoten
2017-04-30, 14:17
Säsong 1 och 2 är ganska mycket förspel inför kommande begivenheter.
Om man inte läst böckerna blir det bättre och bättre, har man däremot läst böckerna och förväntar sig en visualisering, dels av det man fantiserat ihop och dels böckernas djup så är det svårt att bli annat än besviken.
vicarious
2017-05-02, 12:36
Fargo säsong 3 verkar väldigt skum.
Där håller jag inte med. Jag är totalt insnärjd i världen, älskar varenda sekund av den
Många har säkert hört tipsen innan, men efter Billions idag kände jag att jag måste tipsa över tre serier som gått under våren.
Billions säsong 2 har varit mycket bra, ett avsnitt kvar bara.
Min nästa favorit som gått har varit Homeland säsong 6.
Favorit bland komedier är Man Seeking Woman, säsong 3 nu i vår var kul som vanligt.
Inte sett någon rekommendera Thirteen reason why så jag gör det. http://www.imdb.com/title/tt1837492/?ref_=fn_al_tt_1
Väldigt bra serie som beskriver hur grymma ungdomar kan vara. Vissa scener var så obehagliga att jag knappt kunde titta.
hahavaffan
2017-05-02, 19:55
Ser också 13 Reasons Why nu med sambon, och den är bra!
För er som slutat titta på Better Call Saul: Börjar hända grejer nu! Missa ej.
E04:
THIS IS AMERICA
King Grub
2017-05-02, 21:18
Säsong 3 har börjat bäst hittills.
Någon som sett första avsnittet av American Gods?
Har helt klart potential!
Någon som plöjt sässe:d 2 av sense 8?
Pudzianovski
2017-05-07, 16:58
Ingen som postat än verkar det som. Tror inte det blir lika bra som de enskilda men sevärd iaf.
4h3m7B4v6Zc
Shqypnia
2017-05-08, 10:49
Brooklyn 99
Underbar komediserie ju! Förstår inte hur jag har missat den helt. Sett den någon enstaka gång på tv.
Är Leftovers värt att börja titta på?
hahavaffan
2017-05-08, 11:26
Någon som sett första avsnittet av American Gods?Försökte igår, men ett avsnitt in så är jag långt ifrån imponerad. Känns riktigt B.
dluddeckens
2017-05-11, 09:30
Tog mig i kragen och såg klart "the night of" igår.
Började kolla i höstas. Men så kom husköp och renovering och småbarn emellan.
Riktigt bra serie faktiskt, förmodligen ännu bättre om man inte väntar ett halvår mellan avsnitt 4-5 :D
8/10
Niklassson
2017-05-11, 10:21
Är Leftovers värt att börja titta på?
Kollade på första säsongen fasande aldrig.
lördagsgrogg
2017-05-11, 10:23
Legion är riktigt riktigt bra men väldigt speciell. Jag var tveksam efter första två avsnitten men efter 8 vill jag bara ha mer.
American Gods har jag förhoppningar om, läst boken många gånger. Första två väldigt bokstavstrogna vilket jag fann lite långsamt men välgjort. Lite samma som med Preacher, det är svårt när man vet vad som komma skall och bergochdalbanan i huvudet blir inte lika rolig som när man läser.
Gillar man kostym-draman så kan jag varmt rekommendera "War & Peace" :)
Per Vers
2017-05-11, 10:30
Säsong 3 har börjat bäst hittills.
Inte sett säsong tre ännu, men med tanke på hur galet bra säsong ett började hypade du just säsong tre till max. :d
King Grub
2017-05-11, 12:33
Osammanhängande bullshit. Läs om boken i stället.
High1ander
2017-05-11, 17:06
American Gods, efter 2 avsnitt så är det på samma skräpnivå som sista säsongen av Hannibal, dvs. bara massa osammanhängande macrobilder i slowmotion som ska försöka luras till att vara intressant. Jag ger det 1-2 avsnitt till, sen skiter jag i serien om de inte höjer nivån. Ser nu även efter lite IMDB:ande att det är samma producent som till Hannibal, och även samma regissör på ett avsnitt, så kommer nog tyvärr vara lika anti-klimatiskt. Hannibal började iaf. bra, till skillnad från Gods.
Oh boy, Better Call Saul börjar bli galet nu - avsnitt 5.
Master of none S02 streamar nu på Netflix USA, så den dyker väl upp här snart. Gillade första säsongen som slötitt.
Gillar man kostym-draman så kan jag varmt rekommendera "War & Peace" :)
Har den på lager - hoppas bara den är aningen mer lättsmält än böckerna :d
Kan inte få nog av David Thewlis roll i Fargo S03. Man blir besatt! Är på E04 och där är han med extra mycket.
Netflix har äntligen tagit in säsong 2 av Gotham, lagom till att säsong 3 snart är slut i USA. :smash:
skattefusk
2017-05-15, 15:51
Torpederna :cool:
Nattljus
2017-05-15, 16:35
Några åsikter om "Lie to me"?
shut teh face
2017-05-16, 06:51
Inne på säsong 2 av Helix, den verkar bli lite skum men jag gillar det lite ändå. :)
Har ni något bra sätt att hålla reda på era serier, vilka ni sett, vilken säsong, avsnitt osv?
Det är sjukt svårt att hålla reda på i huvudet, vissa serier har ju uppehåll mitt i en säsong och går det 1-2 år mellan att man kollar en serie så vet man inte vart man var ens om man läser om avsnitten.
Jag skulle gärna inte bara vilja ha en excel-lista, gärna något molnigt så man kan sitta och fylla i (på jobbet, på tåget eller whatever) när man kommer på något man bör se.
Inne på säsong 2 av Helix, den verkar bli lite skum men jag gillar det lite ändå. :)
Har ni något bra sätt att hålla reda på era serier, vilka ni sett, vilken säsong, avsnitt osv?
Det är sjukt svårt att hålla reda på i huvudet, vissa serier har ju uppehåll mitt i en säsong och går det 1-2 år mellan att man kollar en serie så vet man inte vart man var ens om man läser om avsnitten.
Jag skulle gärna inte bara vilja ha en excel-lista, gärna något molnigt så man kan sitta och fylla i (på jobbet, på tåget eller whatever) när man kommer på något man bör se.https://episodecalendar.com/
https://i.imgur.com/fCLBp2w.png
https://i.imgur.com/hGOF9PZ.png
https://i.imgur.com/5DpMgZL.png
Prenumera pa dator/telefon for att fa direkt i kalendern:
https://i.imgur.com/LoHCB9T.png
edit: kostar dock att kunna folja obegransat antal serier, men det ar inte ens 300kr for att fa ett evighetsabonnemang.
shut teh face
2017-05-16, 09:03
Coolt, ser bra ut!
vicarious
2017-05-16, 11:16
Jag använder myepisodes.com, de har en kalender som är enkel och ger bra översikt. Man lägger själv till de serier man vill följa. Använt den sidan i många år.
svenbanan
2017-05-23, 11:22
Nu har Twin Peaks säsong 3 dragit igång. De första fyra avsnitten ska vara släppta (på showtimes website) igår. Det måste betyda att jag ska kolla dessa ikväll. :D
svenbanan
2017-05-24, 00:12
Avsnitt ett av nya Twin Peaks var riktigt lovande. Långfilmslångt avsnitt med en jävla massa konstigheter.
Återstår att se ifall Lynch lyckas knyta ihop några av konstigheterna, eller om allt bara blir en enda soppa tillslut. Jag har dock goda förhoppningar. Ska se ifall jag hinner se ett till avsnitt...
Dock minns jag ju knappt ett skit av hur Twin Peaks slutade för hundra år sedan, vilket kanske kan vara ett bekymmer...
Shqypnia
2017-05-24, 05:10
Jag använder myepisodes.com, de har en kalender som är enkel och ger bra översikt. Man lägger själv till de serier man vill följa. Använt den sidan i många år.
Airdates.tv fungerar mkt väl det med där den t.om länkar till olika nedladdningar.
Jag använder https://www.pogdesign.co.uk/cat/ funkar fint.
svenbanan
2017-05-24, 06:22
Jag såg de fyra första avsnitten av nya Twin Peaks igår kväll/natt (egentligen tre avsnitt, eftersom 1 & 2 var ihopbakade till ett dubbelavsnitt).
David Lynch är jävligt vass på att få till stämningar med ljud/musik och sitt udda bildspråk. Jag tycker denna serien har börjat klart över förväntan. Tror det kan bli riktigt bra!
Jag såg de fyra första avsnitten av nya Twin Peaks igår kväll/natt (egentligen tre avsnitt, eftersom 1 & 2 var ihopbakade till ett dubbelavsnitt).
David Lynch är jävligt vass på att få till stämningar med ljud/musik och sitt udda bildspråk. Jag tycker denna serien har börjat klart över förväntan. Tror det kan bli riktigt bra!Om den inte laggs ner. :D Laste en artikel idag att det ar mycket farre tittare an de vantade sig.
King Grub
2017-05-24, 12:16
TV ratings betyder nästan ingenting nu för tiden med streaming-tjänster. För 20 år sedan lade man ner serier med 15-20 miljoner tittare i veckan, siffror som inga serier når upp till i dag. Men lika många kanske ser serieavsnitt i dag, bara att det inte går att mäta med det gamla systemet.
TV ratings betyder nästan ingenting nu för tiden med streaming-tjänster. För 20 år sedan lade man ner serier med 15-20 miljoner tittare i veckan, siffror som inga serier når upp till i dag. Men lika många kanske ser serieavsnitt i dag, bara att det inte går att mäta med det gamla systemet.Skummade bara artikeln men det verkade som att de hade tagit streamingtjansternas views med i sin analys av antal tittare och hur det sag ut for seriens framtid. Aven om det ocksa blir missvisande, eftersom manga sakert vantar till allt finns for att kunna dra till med en harlig binge nar hela sasongen finns.
Original Twin Peaks är topp tre för mig och jag är ett stort fan.
Den nya serien har väl inte på långa vägar levt upp till mina förhoppningar iaf, än,
Unbreakable Kimmy Schmidt är så underbart bra.
Är på säsong 3 & de har verkligen turned it up a notch! :D
Master of none S02 var ingen höjdare. Den lilla charmen s01 hade var som bortblåst, känns extremt ojämn och man bryr sig inte ett skit om huvudpersonen. Bjöd inte på många skratt heller. Dåliga skådisar hjälper inte heller, Kvittar om de känner aziz personligen eller inte.
Shqypnia
2017-05-27, 09:37
Jag måste återigen slå ett slag för Gomorra
Bloodline sässe 3 efter 2 avsnitt
Alltså, njaaa. Eller nej.
Tycker serien har tappat väldigt mycket. Har visserligen bara sett 2 avsnitt. Mycket beror på att karaktären Danny var så bra och bar mycket av serien. Tycker även pappan var väldigt bra.
Tror verkligen inte att det skulle vara 3 säsonger från början? Sedan är det så mörkt hela tiden. Förut var det mycket fina bilder över Florida Keys. Säsong 1 kommer i topp 3 på alla serier för mej.
Någon här som har sett följande eller sett två och är inne på den tredje av dessa?- the wire, GOT, Fargo!?.
Jag är sugen på alla tre men man måste ju börja nån stanns. Så tänkte kolla med er vad ni säger och tycker? :)
Någon här som har sett följande eller sett två och är inne på den tredje av dessa?- the wire, GOT, Fargo!?.
Jag är sugen på alla tre men man måste ju börja nån stanns. Så tänkte kolla med er vad ni säger och tycker? :)
Börjat se The Wire och GoT men gav upp båda rätt tidigt. Fargo är svinbra från minut 1.
Jag är sugen på alla tre men man måste ju börja nån stanns. Så tänkte kolla med er vad ni säger och tycker? :)Fargo ar bland det basta pa TV. GoT ar riktigt bra, trots att jag aldrig gillat den genren tidigare eller nagot annat sedan dess. The Wire har jag aldrig fastnat for, aven om det borde vara helt i min smak.
The Wire och GoT är typ varandras motsatser. Den ena är skildrande, realistisk, långsam, och försöker ge någon sorts insikt. Den andra är bygger på drama, sex, våld och storslagna äventyr. Säger inte att den ena är bättre än den andra. Har sett båda och gillar båda. Jag föredrar serier av typen The Wire, men med tanke på att de är så olika tycker jag det är svårt att jämföra dem. Välj efter vad du är sugen på.
Master of none S02 var ingen höjdare. Den lilla charmen s01 hade var som bortblåst, känns extremt ojämn och man bryr sig inte ett skit om huvudpersonen. Bjöd inte på många skratt heller. Dåliga skådisar hjälper inte heller, Kvittar om de känner aziz personligen eller inte.
Intressant, jag tycker precis tvärtom. S02 började trevligt med svartvitt och italienska, och Amarsi un po var ju sjuuuuuuukt stark!
Per Vers
2017-05-29, 23:12
The wire s01 var galet bra, resterande gick att se men var inget anmärkningsvärt.
Jag hade kört i ordningen GoT, The Wire, Fargo. Främst eftersom fargo bara är inne på säsong tre och att hela trean inte är ute ännu.
Vafan, Quarry cancellerat. Helvete, tyckte det var en av förra årets bästa ...
Akerhage
2017-06-01, 12:44
Cancellerat? Snyggt ord ändå =)
Jockefoten
2017-06-04, 18:01
När jag såg att Ewan McGregor skulle ha en av huvudrollerna i Fargo så trodde jag att skulle överskugga alla andra skådespelare. Men jävlar vad Carrie Coon äger denna säsongen.
Family Guy Säsong 14 på netflix. Älskar denna säsongen. Blir precis som Stewie blir när han/jag tar min ADD-medicin. Även kul med robott-avsnittet där Stewie påpekar att Asperger är den mest intellektuella psykiska funktionsnedsättningen. <3
Jockefoten
2017-06-04, 21:47
Precis sett Black Mirror - San Junipero (S03E04).
Jag föll för hypen, just nu känns det som bästa avsnittet ever! Men jag måste samla mig lite, jag tror mina hormoner blev slagna ur balans. Vilken kemi de lyckades skapa mellan karaktärerna!
VqKY9o5igAI
Snark, samtidigt som all hjärndöd skit får fortsätta i all evighet.
Sent from my A0001 using Tapatalk
När jag såg att Ewan McGregor skulle ha en av huvudrollerna i Fargo så trodde jag att skulle överskugga alla andra skådespelare. Men jävlar vad Carrie Coon äger denna säsongen.
Personligen tycker jag inte det kan jämföras, hon kommer längre ner på listan över folk i serien som är fantastiska, mcregor i dubbla roller, David thewlis karaktär är så vidrig att jag inte ens kan kolla på honom när jag äter, Michael stuhlbarg, asbra. Scoot mcnairy. Mary Elisabeth winsted. Sämst är ryssen och kinesen.
Jag har svårt att säga nåt om hennes karaktär öht, förutom att hon är envis. De andra karaktärerna känns det som att man känner på ett helt annat sätt. Coon spelar "påstridig polis".
Jag älskade även det black mirror avsnittet.
Per Vers
2017-06-05, 07:18
Tycker precis tvärtom. McGregor är kass och förstör hela säsongen för mig, känns så b-film. Riktigt tvivelaktigt skådespel. Angående Carrie coon stör karaktären mig något fruktansvärt, troligt mycket på grund av manus och jag skulle behöva sätta mig in i hur det gick till egentligen med tanke på att serien påstås bygga på verkliga händelser, men där mycket av Coons roll och polisarbetet är extremt tveksamt, vilket även kan sägas om säsong ett för övrigt.
troligt mycket på grund av manus och jag skulle behöva sätta mig in i hur det gick till egentligen med tanke på att serien påstås bygga på verkliga händelserDet gor den inte. Det ar bara 'tradition' sedan filmen att det star this is a true story. Inte ens filmen var en sann berattelse, mer an tva-tre separata handelser som de smaskade ihop till en film.
Det ar formodligen darfor texten i introt ar utformad som den ar. Nar texten med "This is a true story" dyker upp fejdar true bort och kvar drojer bara "this is a story."
Per Vers
2017-06-05, 13:02
Det gor den inte. Det ar bara 'tradition' sedan filmen att det star this is a true story. Inte ens filmen var en sann berattelse, mer an tva-tre separata handelser som de smaskade ihop till en film.
Det ar formodligen darfor texten i introt ar utformad som den ar. Nar texten med "This is a true story" dyker upp fejdar true bort och kvar drojer bara "this is a story."
Tack för klargörandet, då föll serien precis avsevärt i mina ögon.
Tack för klargörandet, då föll serien precis avsevärt i mina ögon.
Hur du kunde tro att det var en sann historia övergår mitt förstånd haha
Jockefoten
2017-06-05, 16:21
Tycker precis tvärtom. McGregor är kass och förstör hela säsongen för mig, känns så b-film. Riktigt tvivelaktigt skådespel. Angående Carrie coon stör karaktären mig något fruktansvärt, troligt mycket på grund av manus och jag skulle behöva sätta mig in i hur det gick till egentligen med tanke på att serien påstås bygga på verkliga händelser, men där mycket av Coons roll och polisarbetet är extremt tveksamt, vilket även kan sägas om säsong ett för övrigt.
Det är ju det som är hela premissen för serien. Personer som hamnar i en situation som de egentligen inte kan hantera, främst här då poliserna som är vana vid en lugn tillvaro utan någon erfarenhet av organiserad brottslighet.
Det är ju det som är hela premissen för serien. Personer som hamnar i en situation som de egentligen inte kan hantera, främst här då poliserna som är vana vid en lugn tillvaro utan någon erfarenhet av organiserad brottslighet.Precis. Ok om man inte gillar serien, men just det kanns som en konstig anledning till kritiken.
Kan dock halla med om att jag inte gillar Ewan. Jag vet inte varfor, da jag normalt sett alskar honom i princip allt annat han ar med i. Men har fungerar det inte, i alla fall inte hans roll om Emmit. Kan inte satta fingret pa anledningen. Jag gillar honom som Ray.
I ovrigt ar sasongen nog den basta av Fargo.
Per Vers
2017-06-05, 16:57
Hur du kunde tro att det var en sann historia övergår mitt förstånd haha
Mitt med egentligen, tyckte det var så pass osannolikt att jag ifrågasatt det flera gånger, komik. :d
Per Vers
2017-06-05, 16:59
Det är ju det som är hela premissen för serien. Personer som hamnar i en situation som de egentligen inte kan hantera, främst här då poliserna som är vana vid en lugn tillvaro utan någon erfarenhet av organiserad brottslighet.
Ja, men just själva polisarbetet och det rättsliga är det mest osannolika och ett stort minus för trovärdigheten, jfr med the wire exempelvis.
Ja, men just själva polisarbetet och det rättsliga är det mest osannolika och ett stort minus för trovärdigheten, jfr med the wire exempelvis.Jamfora hur? The Wire utspelar sig i en miljonstad med mycket brott, mord, ghetton osv etc. Fargo ar i en smastad dar det varsta brottet ar att nagon vandaliserar en soptunna.
De sager val till och med i serien att det var ett par ar sedan senaste mordet. Nu ar det ett mord + satans massa andra omstandigheter.
Per Vers
2017-06-05, 17:54
Jamfora hur? The Wire utspelar sig i en miljonstad med mycket brott, mord, ghetton osv etc. Fargo ar i en smastad dar det varsta brottet ar att nagon vandaliserar en soptunna.
De sager val till och med i serien att det var ett par ar sedan senaste mordet. Nu ar det ett mord + satans massa andra omstandigheter.
Syftar mest på vad en polis får och inte får göra, samt de rättsliga och interna konsekvenserna utav det.
Shqypnia
2017-06-05, 19:00
Biggest Loser i år är bra :D
Nästa avsnitt går idag (och imorgon).
Fargo "Filming locations" :)
http://filming.90210locations.info/tv-locations/fargo/
Behöver info om säsong 1 av Handmaid's tale
De första 4-5 avsnitten består av mycket ångest och deprimerande avsnitt. Har därför svårt att motivera frugan att fortsätta se den. Är hela säsongen deprimerande eller lättar det upp?
svårt att motivera frugan att fortsätta se den.Rekommenderar följande för
Glad fruga:
1. Unbreakable Kimmy Schmidt
2. Modern Family
3. Vänner
Glad fruga som missköter hushållsuppgifterna:
1. Orphan Black
2. Orange is the new black
3. Arrested Development Säsong 1 - 3
4. Breaking Bad Säsong 1 - 4
5. You Better Call Saul
Negativ frug-effekt:
1. Dag
2. F is for Family
3. New Girl
4. Arrested Development Säsong 4
5. Breaking Bad Säsong 5
Personligen gillar jag netflix-anime såsom Bojack Horseman:
http://www.bilddump.se/bilder/20170606153231-83.182.172.146.jpg
Skam.
Trodde aldrig jag skulle tycka det var bra, men det har nånting. Lite för gammal för att känna igen sig i allt, men ändå mycket. Välgjord och bra skådespelare för att vara så unga, plus för bra musik också.
The Son blev väldigt bra från avsnitt 4 och fram.
MasterChief
2017-06-08, 08:14
House of Cards - S5
Den slukade man på en helg. Inte samma flow som tidigare och känns alltmer desperat i sin iver att skapa konflikter och korruption. Men ändå väldigt sevärd, mycket på grund av att Kevin Spacey är så jävla bra.
Halvgamla nyheter kanske (2 månader typ) men Wheel of Time ska ju bli en TV serie, skapad av Sony. Nästa GoT måhända? Eller bättre? Den är ju i alla fall färdig.
Halvgamla nyheter kanske (2 månader typ) men Wheel of Time ska ju bli en TV serie, skapad av Sony. Nästa GoT måhända? Eller bättre? Den är ju i alla fall färdig.
Nu när GoT satt ribban har jag goda förhoppningar. Det kan bli mycket bra.
Rikard Jansson
2017-06-10, 19:32
En tv-serie om Gemmels böcker hade blivit bättre.
Magnus N
2017-06-10, 19:35
Betydligt rakare berättande iaf, slipper att behöva göra något invecklat :)
Ja de är definitivt TV-seriematerial också. De är ju dock lite mer okända jämfört med andra serier, men nu när The Dark Tower kommer på TV så kanske nästa fantasy gunslingerserie kommer på tapeten förr eller senare också (man kan ju hoppas iaf).
C h r i s
2017-06-10, 19:59
Nej! Med en massiv budget vore Malazan-serien av steven erikson eller commonwealth saga av peter f hamilton svårslagna.
Har inte han gjort en massa olika? Drenai du tänker på eller?
Nu när GoT satt ribban har jag goda förhoppningar. Det kan bli mycket bra.
Japp, får hoppas på bra skådespelarcasting bara.
Rikard Jansson
2017-06-10, 21:17
Har inte han gjort en massa olika? Drenai du tänker på eller?
Ja, precis, men man kan ju i stort sett baka in de andra bokserierna i samma universum om man vill.
Edit: om jag skulle ge en lilltå för en sådan serie så skulle jag ge ett par fingrar för en tv-serie eller film-serie med The Left Hand of God. Men det är off-topic :D
Anton Fräs
2017-06-10, 21:25
Wow, nu vart jag taggad! Jag har läst bokserien 5-6 gånger. *cupid*
Sorjonen !!! (aka Bordertown)
Finsk kriminalare från Netflix.
Se den!
My bad, associerade direkt David Gemmell till serien om revolvemannen Jon Shannow. Han skrev ju förvisso ganska många böcker...
Yepp, faktum är att det faktiskt gjordes ett (riktigt dåligt) försök till tv-serie med tidigare ägare av rättigheterna, som det ryktas bara för att behålla dem. Finns ett pilotavsnitt.
https://youtu.be/7ZOCCEuROPk
Wow, nu vart jag taggad! Jag har läst bokserien 5-6 gånger. *cupid*
Det måste ha tagit ett tag... ;) Den enda serie jag läst så många gånger är Katharine Kerrs deverryserie (som också vore trevligt att se på TV, men den är väl tyvärr alldeles för okänd för allmänheten för att någonsin bli det).
Yepp, faktum är att det faktiskt gjordes ett (riktigt dåligt) försök till tv-serie med tidigare ägare av rättigheterna, som det ryktas bara för att behålla dem. Finns ett pilotavsnitt.
https://youtu.be/7ZOCCEuROPk
Japp den med Billy Zane har jag sett. Jag trodde det var någon slags fan-baserad hyllning eller dylikt (typ som den lilla extra Punisherfilm som Thomas Jane var med i - "Dirty Laundry"), inte ett faktiskt pilotavsnitt. Men om det var det så är det ju bra att det inte är de som ska göra serien längre.
svenbanan
2017-06-19, 12:40
Det måste ha tagit ett tag... ;) Den enda serie jag läst så många gånger är Katharine Kerrs deverryserie (som också vore trevligt att se på TV, men den är väl tyvärr alldeles för okänd för allmänheten för att någonsin bli det).
Katherine Kerrs böcker om Deverry är bland mina favoriter i fantasygenren. Dock är jag inte helt säker på att jag läste de sista böckerna... Jag tycker det kan vara lite segt med långa bokserier. I mina ögon tappade dessa böcker en del av charmen efter ett tag. Men det kan ha berott på att jag började läsa dem i mitten av nittiotalet, då hon skrev dem, och att man fick vänta så himla länge mot slutet av serien...
Vore jäkligt fett med en tv-serie på dessa!
svenbanan
2017-06-19, 12:41
Är det förresten bara jag som kollar på de nya Twin Peaks, och gillar det? Tycker den är väldigt sevärd såhär långt in (avsnitt sju är de väl inne på nu).
Katherine Kerrs böcker om Deverry är bland mina favoriter i fantasygenren. Dock är jag inte helt säker på att jag läste de sista böckerna... Jag tycker det kan vara lite segt med långa bokserier. I mina ögon tappade dessa böcker en del av charmen efter ett tag. Men det kan ha berott på att jag började läsa dem i mitten av nittiotalet, då hon skrev dem, och att man fick vänta så himla länge mot slutet av serien...
Vore jäkligt fett med en tv-serie på dessa!
Där ser man! Trodde jag var ensam på forumet att gilla dessa böcker, då de sällan eller aldrig nämns. Jag började också läsa dem på 90-talet (de var några av de första böckerna jag läste på eget bevåg överhuvudtaget och fastnade totalt för dem). Läste dem dock på svenska (vilket var krångligt nog ändå för en bokovan tonåring), men tycker Johan Fricks översättning var helt lysande. De sista 2 (eller 3?) böckerna översattes aldrig, och tyckte som du att i alla fall de sista tappade lite jfr med de tidigare böckerna. Men allt som allt, en väldigt speciell serie.
wintersnowdrift
2017-06-19, 13:00
Är det förresten bara jag som kollar på de nya Twin Peaks, och gillar det? Tycker den är väldigt sevärd såhär långt in (avsnitt sju är de väl inne på nu).
Alltså näe, jag tycker att det är för mycket flum och för lite deckare (precis som jag tyckte om slutet av säsong två). Den första säsongen av Twin Peaks måste ju vara något av det bästa som gjorts i TV-serie väg, men sen spårar Lynchen ur lite för mycket för min smak.
Nattljus
2017-06-19, 14:44
The musketeers från BBC. Är det något att titta på?
svenbanan
2017-06-19, 16:32
Alltså näe, jag tycker att det är för mycket flum och för lite deckare (precis som jag tyckte om slutet av säsong två). Den första säsongen av Twin Peaks måste ju vara något av det bästa som gjorts i TV-serie väg, men sen spårar Lynchen ur lite för mycket för min smak.
Man kan räkna med flum när David Lynch är i farten. :D
Jag håller iofs med om att det är lite för lite deckare över det. Men jag försöker undvika att jämföra med säsong ett som ju var brilljant, och väldigt mycket deckare.
Säsong två tror jag (iaf delvis) ballade ur för att Lynch inte riktigt fick göra som han ville. Minns inte exakt vad det var av handlingen som han inte själv egentligen ville ha med. Men nåt åt det hållet har jag för mig att han själv sagt i nån dokumentär jag såg för en decenium sedan eller så...
Hur som haver tror jag att jag gillar denna säsongs flum lite bättre än säsong två i alla fall. Det var ju iofs väldigt länge sedan, så jag kanske minns fel. Men jag tycker inte denna säsong känns så väldigt krystad som jag har för mig att jag tyckte säsong två kändes.
Men det vore trevligt ifall det kunde vävas in nån typ av deckarmysterium i detta. Kanske om Cooper återfår lite sans och minne, och börjar jaga nåt spöke eller så... :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.