Visa fullständig version : Tips på bra TV- serier
shut teh face
2017-11-21, 17:01
Kollade 4 st avsnitt igår, helt okej.
Känns väldigt "left-wing".
Den växer lite på en, sen är det ju trots allt Jack Bauer!
vicarious
2017-11-21, 17:18
Är denna serien verkligen bra? Trailern speglar en väldigt tråkig serie.
Mycket underhållande. Fartfylld.
Tummen upp för Peaky Blinders 3 avsnitt inn. Godkänt skådespeleri, om man inte är nitisk med olika engelska dialekter, och bra story än så länge.
Shameless är väldigt underhållande ja, den enda komediserie jag inte tröttnat efter någon/några säsonger.
Punisher är också väldigt bra, sett några avsnitt, det är så tydligt när det är kvalitet på skådespelarna.
Nog för att Walking Dead sakterligen blivit sämre sen kring säsong 2, men nuvarande säsongen är verkligen dålig. Skrattade mer under S08E04 än jag brukar göra när jag tittar på komedier.
High1ander
2017-11-23, 12:38
Nog för att Walking Dead sakterligen blivit sämre sen kring säsong 2, men nuvarande säsongen är verkligen dålig. Skrattade mer under S08E04 än jag brukar göra när jag tittar på komedier.
Alltså WD har ju oftast bara två bra avsnitt per säsong, första och sista, resten är bara seg utfyllnad, men denna säsong är ju verkligen sämst. Det är verkligen riktigt dålig nivå på actionscener, folk skjuter på varandra med automatvapen på 5-20m avstånd och ingen träffar... andra kan skjuta ihjäl folk snabbt som fan genom tak. Fattas bara lite 360-no scopes. Det stora problemet jag har (och har alltid varit där men nu är det mycket värre) är den interna logiken/reglerna för hur snabbt zombies springer och rör sig, hur starka de är osv. nu varierar de från snigelsega till halvsnabba, ibland kan folk klara sig mot max 5st, nu kan folk klara sig mot en hord brevid sig med sämre vapen...
MackeJuve
2017-11-27, 09:23
Sett klart The Punisher nu. Finns fan inte mycket att klaga på i form av action. Huvudkaraktären är sinnessjukt badass och "huvudskurken" är härligt ond. Hela upplägget, storyn, med serien känns godtagbar och det händer en massa i varje avsnitt. Jag såg på den för att se schysst action så jag valde att inte leta fel överallt, gör man det kan säkert flera saker kännas lite tveksamma. Men den gav mig hur som helst precis det jag ville ha!
8/10
Slutscenen med Frank vs Ben, när han drar Bens huvud mot den trasiga spegeln... Måste vara bland det brutalaste jag har sett. Jag rös när jag såg det.
Började på Godless igår, kan bli bra. Behövs en klassisk western-serie (Westworld ser jag som sci-fi) av god kvalitet, lagom till Deadwood-filmen börjar produceras oxå. :)
Började på Godless igår, kan bli bra. Behövs en klassisk western-serie (Westworld ser jag som sci-fi) av god kvalitet, lagom till Deadwood-filmen börjar produceras oxå. :)
Jag försökte kolla på den, blev för mycket cringe med "tuffa kvinnor" för min smak.
Ja, Kolo har svårt så fort en kvinna säger ifrån eller håller i ett gevär i en film eller serie. Så jävla kul att jag visste att detta skulle vara den första reaktionen. :D
Jeff Daniels är hur jävla bra som helst. Kul också att Scott McNairy återigen fått en passande roll efter HACF.
dluddeckens
2017-11-27, 13:24
Håller med, bra western kan man inte få för mycket av.
Off topic: kolla Forsaken, om du inte redan gjort det. Film förvisso.
Håller med, bra western kan man inte få för mycket av.
Off topic: kolla Forsaken, om du inte redan gjort det. Film förvisso.
Tack, ska kolla! Kan rekommendera neo-western Wind River om du inte sett den, riktigt bra.
Har börjat kolla på Banshee.
Sjukt bra första säsong, asgrym serie ju!
Ingen jäkla moralpanik utan här får skurkarna vad de ska ha, på brutalast möjliga sätt :cool:
I motsats till The Last Ship där:
man blir straffad om man räddar hela världen bara för att världens värsta skurk som dödat miljoner råkade dö i processen.
Men sjukt störigt i säsong två, för regissören verkar vilja visa sin konstnärliga sida och det filmas sjukt irriterande hela tiden.
Klipps hela tiden in sånt som ska hända om nån timme, eller saker som någon drömmer, eller nåt som hänt förr i tiden, ja ibland vet man fan inte vad som visas.
Men korta korta klipp fram och tillbaks måste det vara hela tiden så att man ska se att denna serie utmärker sig visuellt *screwy* :smash:
Får se hur länge till jag pallar...å andra sidan är det ju sjukt mycket hotta brudar med :D
Punisher på Netflix har potential. Sett första.
vicarious
2017-11-29, 18:37
Sett första avsnittet av Curb s09, tycker det var riktigt stelt och dåligt.
Punisher på Netflix har potential. Sett första.
Vet du om det är en säsong och sedan slut?
Eller kommer det sluta med oändligt antal personer han ska hämnas på så det bara blir fånigt med säsong efter säsong efter säsong?
Magnus N
2017-11-29, 20:27
Vet du om det är en säsong och sedan slut?
Eller kommer det sluta med oändligt antal personer han ska hämnas på så det bara blir fånigt med säsong efter säsong efter säsong?
Inget bestämt för en säsong2 än, men skulle bli förvånad ifall de ej kör vidare med minst 1 säsong till då den verkar blivit mottagen väl.
Försökte kolla på Search Party, efter att någon rekommenderade det. Klarade bara 4 avsnitt, hatar alla i serien. Gjord av hipsters, för hipsters. Går inte att relatera till, och väldigt o-rolig.
Har tyckt att folk överdrivit angående walking dead de senaste säsongerna, men den senaste har verkligen varit urusel. Har spolat i fram i avsnitten och det har varit i snitt 5 min intressant innehåll i varje avsnitt. Tror inte att jag kommer kolla på nästa avsnitt
Har tyckt att folk överdrivit angående walking dead de senaste säsongerna, men den senaste har verkligen varit urusel. Har spolat i fram i avsnitten och det har varit i snitt 5 min intressant innehåll i varje avsnitt. Tror inte att jag kommer kolla på nästa avsnitt
RPG-scenen i sista avsnittet var episk :d
RPG-scenen i sista avsnittet var episk :d
Kan ha varit det sämsta jag sett i hela serien haha
forslund
2017-12-01, 21:06
Sett klart The Punisher nu. Finns fan inte mycket att klaga på i form av action. Huvudkaraktären är sinnessjukt badass och "huvudskurken" är härligt ond. Hela upplägget, storyn, med serien känns godtagbar och det händer en massa i varje avsnitt. Jag såg på den för att se schysst action så jag valde att inte leta fel överallt, gör man det kan säkert flera saker kännas lite tveksamma. Men den gav mig hur som helst precis det jag ville ha!
8/10
Instämmer på allt. Såg precis sista avsnittet.
Brutal action från start till slut. Riktigt bra!
Håller med om din spoilertag också.. Satan! :hbang:
Shqypnia
2017-12-02, 13:12
Började igår kolla The Office (US). Fan vad den verkar bra! Hur fan har jag missat den totalt?!
Positivt är att jag har massor av säsonger att kolla på :D
Började igår kolla The Office (US). Fan vad den verkar bra! Hur fan har jag missat den totalt?!
Positivt är att jag har massor av säsonger att kolla på :D
Den blir bättre och bättre, första säsongen är väldigt bra men det tar fart sen!
Hövdingen
2017-12-02, 17:55
The Handmaid's Tale
Den här var grym. Seg inledning dock, jag funderade på att sluta titta efter 5:e avsnittet men det kom igång ordentligt mot slutet.
Shqypnia
2017-12-02, 18:00
The Wire säsong 3 har gjort att jag inte orkar kolla mer. Blir den bättre? Tyckte säsong 1 och 2 var klockrena.
Nattljus
2017-12-02, 18:06
American horror story säsong 6.Vad tycker kolo? Bu eller bä?
The Wire säsong 3 har gjort att jag inte orkar kolla mer. Blir den bättre? Tyckte säsong 1 och 2 var klockrena.
Kände samma sak men tyckte i slutändan att det var värt att se färdigt allt.
Shqypnia
2017-12-03, 10:00
Kände samma sak men tyckte i slutändan att det var värt att se färdigt allt.
Ska fortsätta kolla.
Senaste avsnittet utav Ducktales var klockren som vanligt.
Ska fortsätta kolla.
Senaste avsnittet utav Ducktales var klockren som vanligt.
Finns det någonstans man kan streama Duck Tales?
The Sinner. Skruvad men lätttittad mordhistoria som håller riktigt bra nivå. Nästan genom hela, sjukt spännande. Ska man klaga på nåt är det kanske regin som inte är helt 100, tycker mig ha sett lite för tydliga fingervisningar om vart de bär av lite för tidigt.
vicarious
2017-12-03, 19:45
En av dom bättre säsongerna tycker jag! Ska helst ses helt ensam, i ett hus ute i skogen.
En av dom bättre säsongerna tycker jag! Ska helst ses helt ensam, i ett hus ute i skogen.
Och denna har inget att göra med tidigare säsongerna?
Någon som har en synpunkt på x-files 2016 års upplaga?:d
Först körde dom säsong 1-9, sista säsongen där 2001. Sedan en säsong 2016.
2018 kommer en till säsong, 11.
MackeJuve
2017-12-04, 08:52
Är inte Trailer Park Boys mycket sämre när de är utomlands å SwearNets vägnar? De är sura konstant och när det ser ut att vända för dom så vet man att SwearNet-snubben kommer att sabba det för dom på något sätt. Blir förutsägbart och tråkigt. Jag såg hela säsongen som utspelade sig i Europa och den var fan inte bra. Fanns ett fåtal guldkorn som när Rick trodde att bilden på en hund och dess husse var en bild på en man och hans håriga fru.
Nu är de i USA och jag tröttnade redan efter ca fem minuter in i det första avsnittet. Kommer säkert att se hela säsongen ändå men SwearNet-grejen känns så sjukt misslyckad. De är rätt bra på att sabba för sig själva, varför klämma in ett TV-bolag som gör allt i sin makt för att göra livet jävligt för dom?
Nattljus
2017-12-04, 09:03
Meh. Jag tittade på hela, men särskilt bra var den inte. Gillade inte upplägget av varken berättelsen eller hur den berättades cofffee
vicarious
2017-12-04, 10:02
Och denna har inget att göra med tidigare säsongerna?
Alla säsonger är fristående från varandra.
Någon som har en synpunkt på x-files 2016 års upplaga?:d
Min åsikt: uselt. Så dåligt att jag kunde inte ens ta det seriöst utan började stundvis undra om det var en parodi.
Alla säsonger är fristående från varandra.
Min åsikt: uselt. Så dåligt att jag kunde inte ens ta det seriöst utan började stundvis undra om det var en parodi.
Vilken tycker du är bästa säsongen?
King Grub
2017-12-04, 11:59
1-5 är överlägset bäst. Sedan blir det en sammanhängande röd tråd om konspirationsteorier som är rätt tråkig.
vicarious
2017-12-04, 12:36
Vilken tycker du är bästa säsongen?
X-files eller Horror Story? X-files dippar rätt rejält ungefär efter de 5 första som KG skriver. Horror Story gillade jag s2, 3 och 6 mest. Hotel och Freak Show minst (s4 och 5). Har bara sett några avsnitt av s7 men den verkar inte särskilt bra.
Är inte Trailer Park Boys mycket sämre när de är utomlands å SwearNets vägnar?
Håller med. Tappar charmen och humorn blir sämre, håller verkligen inte samma kvalite.
MackeJuve
2017-12-04, 14:00
Håller med. Tappar charmen och humorn blir sämre, håller verkligen inte samma kvalite.
Mm. Utöver det jag nämnde med SwearNet så känns det så billigt att de har förstärkt Rickys drag ännu mer. Under alla resor så är han ännu dummare än tidigare och Julian och Bubbles har som roll att uppmärksamma det tydligare än förut. Det blir ofta 30-60 sekunder långa scener där Ricky gör någonting dumt och Julian och Bubbles suckandes försöker förklara hur han ska göra, om och om igen. Tråkigt på en serie som de första säsongerna ofta var sanslöst rolig! En av få som jag har garvat högt åt ensam i soffan :D
"Knock knock!"
"Who's there?"
"Get the fuck out the stage idiot!"
Började precis på denna, verkar lovande.
https://www.rottentomatoes.com/tv/manhunt/s01/
MackeJuve
2017-12-08, 08:53
Är inte Trailer Park Boys mycket sämre när de är utomlands å SwearNets vägnar?
Kommer säkert att se hela säsongen ändå
Stängde av gårdagens avsnitt efter 10 minuter, det gick inte att kolla på. Tar tillbaka det jag skrev :D HUR lyckas man förstöra en serie så monumentalt? Varenda scen är på tok för lång i förhållande till dess rolighetsnivå. Jag gav original-serien en nia på IMDB, "Out of the Park" är någonstans mellan två och tre. Måste vara bland de grövre försämringarna i serie-historien.
dluddeckens
2017-12-08, 10:03
Sett fram emot Knightfall ett längre tag nu, men usch o tvi. Stängde av efter 15 minuter.
Började precis på denna, verkar lovande.
https://www.rottentomatoes.com/tv/manhunt/s01/
Sett klart. Sjukt bra, trumfar Mindhunter. Kommer på Netflix snart. Se!
Sett klart. Sjukt bra, trumfar Mindhunter. Kommer på Netflix snart. Se!
Grymt tips, riktigt jävla bra. Sam Worthingtons bästa roll? Skulle kunnat vara mind hunters s02.
Efter att ha sett ovanstående och läst på lite om Ruby ridge incidenten (inte konstigt att vapenfolk vill ha kvar sina vapen) och waco ser jag nu att det faktiskt kommer en miniserie om waco med Michael Shannon och Taylor kitch i huvudrollerna, den ser jag fram emot. Jag hoppas att det ger en lika opartisk bild av händelsen som manhunt gjorde. kommer i januari!
2VXWgIOPgmw
Släppt teaser och. Lite bilder från The Terror, ser fram emot den! Mars!
https://www.bleedingcool.com/2017/12/08/terror-amc-teaser-images-ridley-scott/
Om man gillar cliffhangers på nedlagda serier så kan jag rekommendera Forever *gah!*
www.imdb.com/title/tt3487382/
Grymt bra serie i övrigt, så man förstår ju att den blev nedlagd direkt...till skillnad från allt annat skräp som förnyas och förnyas och förnyas...
ventilation
2017-12-10, 07:27
Om man gillar cliffhangers på nedlagda serier så kan jag rekommendera Forever *gah!*
www.imdb.com/title/tt3487382/
Grymt bra serie i övrigt, så man förstår ju att den blev nedlagd direkt...till skillnad från allt annat skräp som förnyas och förnyas och förnyas...
Hmm, menar du att den inte slutar med ett "riktigt slut"? Verkar verkligen vara en lovande serie, men slutar den med en cliffhanger känns det ju bara värdelöst att börja kolla på den :p
Efter att ha sett ovanstående och läst på lite om Ruby ridge incidenten (inte konstigt att vapenfolk vill ha kvar sina vapen) och waco ser jag nu att det faktiskt kommer en miniserie om waco med Michael Shannon och Taylor kitch i huvudrollerna, den ser jag fram emot. Jag hoppas att det ger en lika opartisk bild av händelsen som manhunt gjorde. kommer i januari!
2VXWgIOPgmw
Hade nästan glömt bort denna, stora chanser att blir riktigt bra.
Hmm, menar du att den inte slutar med ett "riktigt slut"? Verkar verkligen vara en lovande serie, men slutar den med en cliffhanger känns det ju bara värdelöst att börja kolla på den :p
Den slutar högst frustrerande...
Blev ju oväntat nedlagd, så inget riktigt avslut liksom.
Två minuter till hade räckt egentligen, ingen stor story-grej som drar igång, bara en viss sak man inte får se spela ut.
Jäkligt bra serie dock, mysig och lättsam och rolig.
Nattljus
2017-12-12, 16:09
Lilyhammer. Är den humoristisk eller allvarlig?
Lilyhammer. Är den humoristisk eller allvarlig?
Humoristisk.
Jag dissade Search Party för ett par sidor sen, men fick tipset att iallfall plöja s01, det är bara 20 min avsnitt, och jag är glad att jag gjorde det, jag gillar den verkligen. Påminner lite om Mad Dogs, om nån såg den brittiska serien där till synes vanliga människor hamnar i en situation som bara blir värre och värre.
dluddeckens
2017-12-12, 16:42
Jag gillar inte "superhjältegenren" direkt, men the Punisher är ett glatt undantag.
8/10
Magnus N
2017-12-12, 22:13
Blev Punisher förnyad för en säsong2 idag :)
Stängde av Punisher efter första avsnittet, kanske borde ge det en chans till men...
Shqypnia
2017-12-13, 09:25
Håller med om att Punisher var väldigt bra.
Stängde av Punisher efter första avsnittet, kanske borde ge det en chans till men...
Jag tkr Breaking Bad är en utav de allra bästa serierna som gjorts, men tkr också att första avsnittet är tråkigt. Ge det en chans.
Det där tycker jag gäller väldigt många serier, man ska alltid ge en serier iaf 3 avsnitt om man tycker den låter intressant från början. Jag tycker den är grym, äntligen en marvel-serie med någon som inte har superkrafter.
Manhunt. Jag har letat efter en serie att plöja och nog äntligen hittat en jag gillar tillräckligt mycket. Bara sett tre avsnitt hittills men jag fastnade tämligen omgående. Välgjord!
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Det där tycker jag gäller väldigt många serier, man ska alltid ge en serier iaf 3 avsnitt om man tycker den låter intressant från början. Jag tycker den är grym, äntligen en marvel-serie med någon som inte har superkrafter.
Jag gillade inte scenen när
De slåss uppe i bygget och ena skurken har en pistol som han ska skjuta mot Punisher han skuren typ missar alla skott i pistolen även fast han har hela ryggen att skjuta på, jag bokstavligen talat HATAR... HATAR och avskyr när man gör sånt i serier
MackeJuve
2017-12-18, 09:13
Hittade Pistvakt i SVT:s öppna arkiv :D Man kan ju tänka sig att det har hunnit bli lite pajigt med åren men det är fan i mig fortfarande exakt lika bra. En sak som jag inte tänkte lika mycket på när jag var yngre är vilket extremt arsle Sven-E är :D Det kommer fram extra mycket när man har sett filmen. Om vi bortser från att han ljuger om det mesta för att hans bröder inte ska lämna Svartlien så är det så jävla kul när han ger Jan-E extrema skuldkänslor över någon olycka eller dödsfall, vilket sker i princip varenda avsnitt :D
Ett par klassiker är när han ringer upp Jan-E på walkie talkien från himmelen och berättar att hans "död" är på Jan-E:s samvete, eller när han i två minuter fullständigt förstör Jan-E efter att han har gjort sig skyldig till två kvinnors "död" :D "Far, när kommer mor hem? Snart säger far, snart. Men de vet inte att mor inte kommer hem, att mor har anlänt till pärlaporta. Och det är du, Jan-E, som sände dom dit. DRÄPAR-JANNE!" :D Allt för att Jan-E ska må skit innan Sven-E avslöjar att allt är lugnt och att han har räddat situationen, igen. Helt oslagbart.
10/10
Hittade Pistvakt i SVT:s öppna arkiv :D Man kan ju tänka sig att det har hunnit bli lite pajigt med åren men det är fan i mig fortfarande exakt lika bra. En sak som jag inte tänkte lika mycket på när jag var yngre är vilket extremt arsle Sven-E är :D Det kommer fram extra mycket när man har sett filmen. Om vi bortser från att han ljuger om det mesta för att hans bröder inte ska lämna Svartlien så är det så jävla kul när han ger Jan-E extrema skuldkänslor över någon olycka eller dödsfall, vilket sker i princip varenda avsnitt :D
Ett par klassiker är när han ringer upp Jan-E på walkie talkien från himmelen och berättar att hans "död" är på Jan-E:s samvete, eller när han i två minuter fullständigt förstör Jan-E efter att han har gjort sig skyldig till två kvinnors "död" :D "Far, när kommer mor hem? Snart säger far, snart. Men de vet inte att mor inte kommer hem, att mor har anlänt till pärlaporta. Och det är du, Jan-E, som sände dom dit. DRÄPAR-JANNE!" Allt för att Jan-E ska må skit innan Sven-E avslöjar att allt är lugnt och att han har räddat situationen, igen. Helt oslagbart.
10/10
:d Måste se om Pistvakt nu när man är lite äldre.
ApexProcyon
2017-12-18, 13:55
Efter två avsnitt så måste jag säga att den nya serien med The Punisher verkar riktigt lovande. En del störande karaktärer men allt som allt klart sevärd.
MackeJuve
2017-12-18, 13:56
:d Måste se om Pistvakt nu när man är lite äldre.Helt klart värt det! Båda säsongerna finns i öppna arkivet :)
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
ventilation
2017-12-25, 10:37
Söker tips på humoristiska serier som inte är rena komedier. Tycker humorn i rena sitcoms/komedier ofta blir för mycket och känns så påtvingad, gillar mer när det finns en handling i serien med med mycket humoristiska inslag.
Exempel på serier av den typ jag menar är är Sherlock, Breaking Bad & House
Hövdingen
2017-12-25, 14:39
Söker tips på humoristiska serier som inte är rena komedier. Tycker humorn i rena sitcoms/komedier ofta blir för mycket och känns så påtvingad, gillar mer när det finns en handling i serien med med mycket humoristiska inslag.
Suites?
Suites?Suits? ;)
Californication ocksa.
FoolsGold
2017-12-25, 19:17
Två tips på nya serier:
t7OYkSgmM-w
Xxbxo_NfvM0
Shqypnia
2017-12-25, 19:31
Såg klart säsong 1 utav 12 Monkeys. Mysig serie och helt klart godkänd.
svenbanan
2017-12-25, 22:13
Såg klart säsong 1 utav 12 Monkeys. Mysig serie och helt klart godkänd.
Har detta nåt med De tolv apornas armé att göra?
Ingen här som kollar på Knightfall? Tycker den är väldigt bra.
Det är TV-serien baserat på filmen. Samma huvudkaraktär (James Cole). Hade helt glömt bort den för övrigt, har bara kollat på säsong 1. Bra serie IMO, även om det är svårt att nå upp till filmen.
Det är TV-serien baserat på filmen. Samma huvudkaraktär (James Cole). Hade helt glömt bort den för övrigt, har bara kollat på säsong 1. Bra serie IMO, även om det är svårt att nå upp till filmen.
båda är baserade på den här, rekommenderas varmt
aLfXCkFQtXw
Shqypnia
2017-12-25, 22:57
Det stämmer väl.
Netflix har endast säsong 1 medan HBO har alla 3 säsonger.
ApexProcyon
2017-12-25, 23:51
Såg precis färdigt första säsongen av The Punisher.
Överlag sevärd, en del störande karaktärer man önskade skulle stryka med. Kanske inte fullt lika brutal som jag hoppats på, lite för mycket drama.
Shqypnia
2017-12-26, 09:25
Senaste avsnittet utav Gomorrah var så jävla bra.
RIP Ciro :( :(
Atypical, verkar vara en skön må bra serier.
Atypical är asbra bortsett från morsan & bartendern i serien, dem båda är ren & skär cancer. Som vanligt hade det ju även varit kul om skådespelaren för en karaktär på autismspektrumet faktiskt även hade det irl, men men. :)
Någon som har kollat Dark?
Inte Stranger Things i alla fall. Helt otroligt överskattad serie. Det enda bra är väl 80-talsnostalgin, men det kan inte bära upp hela den usla serien.
5/10.
Senaste avsnittet utav Gomorrah var så jävla bra
En kanonserie. blir en lång väntan tills nästa säsong.
Dark är genial, men kan vara svår att förstå och man måste tänka till en heldel för att hänga med på vad som händer. Kluven om jag gillade slutet dock, kanske blir det en till säsong.
Kollade igenom Manhunt: Unabomber med på Netflix. Spännande och intressant då den är byggd på ett verkligt fall. Varken långsam eller utdragen heller och i mitt tycke smart uppbyggd i händelseförloppet. Kan dock tycka att vissa saker som ska återspegla FBI's arbetssätt och beslut är ganska ologiska/overkliga, men det är detaljer i sammanhanget.
Jag är vanligtvis extremt kräsen när det gäller serier och fastnar nästintill inte för något förutom giganter som typ GoT och Breaking Bad som halva världen tittar på, men dessa höll mitt intresse uppe en hel säsong iaf.
Någon som har kollat Dark?
Tre avsnitt in och Dark (2017) är riktigt intressant
The punisher ! Klämde säsongen på en helg
Shqypnia
2017-12-28, 20:56
Imorgon har nya säsongen utav Black Mirror premiär på Netflix!
The punisher ! Klämde säsongen på en helg
den var rätt fet
Godless på Netflix. Jag är kluven! Den lyckas vara fängslande och intressant trots att det knappt händer något i majoriteten av avsnitten. Grymt skön genomgående känsla och bra karaktärer. Välgjord!
Nattljus
2017-12-29, 05:55
Till den det berör: Riverdale är dötrist.
Gomorra S03 klar. Sjukt bra. Förstår inte hur de kan hålla nivån på 10/10 tre säsonger i rad.
Shqypnia
2017-12-29, 09:58
Gomorra S03 klar. Sjukt bra. Förstår inte hur de kan hålla nivån på 10/10 tre säsonger i rad.
Instämmer.
Vilket slut!
Cykelcykel
2017-12-29, 11:26
Funderar på se the americans. Är den bra?
shut teh face
2017-12-29, 12:15
Funderar på se the americans. Är den bra?
Jag tycker den e riktigt bra
Det är ovanligt dåligt med Ultimate Beastmaster HyPe här på Kolozzeum för att vara ett träningsforum tycker jag. ;)
yFT2iBA_5Zk
Daredevil var _mycket_ bättre än Punisher btw.
Just look at that intro! *cupid*
KFYFh8w4758
Instämmer.
Vilket slut!
Sinnessjukt bra serie rakt igenom. Nån som vet om det kommer fler säsonger?
Magnus N
2017-12-29, 18:04
Sinnessjukt bra serie rakt igenom. Nån som vet om det kommer fler säsonger?
S4 verkar bekräftad
http://www.salvatore-esposito.com/verso-gomorra-4/
S4 verkar bekräftad
http://www.salvatore-esposito.com/verso-gomorra-4/
Prisa gudarna!
Flygplan
2017-12-29, 18:57
Var inte ens medveten om att säsong 3 av Gomorra hade släppts. Fantastiskt.
Jag klämde hela första säsongen av Suburra nu i veckan som har mycket likheter med Gomorra. Suburra är bra, men den når inte riktigt upp till Gomorra-klass.
Nu körde det plötsligt ihop sig... Black Mirror säsong 3, Gomorra säsong 3 och Dark :)
FoolsGold
2017-12-29, 22:19
Flera här verkar jubla över Gomorra vilket väker mitt intresse. Strömmar ni eller är det alternativ nummer 2 som gäller?
Shqypnia
2017-12-29, 22:46
Flera här verkar jubla över Gomorra vilket väker mitt intresse. Strömmar ni eller är det alternativ nummer 2 som gäller?
Allt finns på HBO.
Såg precis första avsnittet av Black Mirror. Ytterst välgjord, men tyckte inte avsnittet levde upp till förväntningarna.
Såg igenom alla nya Black Mirror-avsnitt. Nop notch!
Såg precis första avsnittet av Black Mirror. Ytterst välgjord, men tyckte inte avsnittet levde upp till förväntningarna.
Första på S01 eller första på S04?
Första på S01 är faktiskt kanske det sämsta av alla avsnitt faktiskt, tror det gjordes lite för att chocka hemmamarknaden UK (Netflix hade inte köpt Black Mirror då).
Första på S04 var riktigt skoj om än både lite likt tidigare avsnitt och väldigt förutsägbart.
Shqypnia
2017-12-31, 10:28
Första på S01 eller första på S04?
Första på S01 är faktiskt kanske det sämsta av alla avsnitt faktiskt, tror det gjordes lite för att chocka hemmamarknaden UK (Netflix hade inte köpt Black Mirror då).
Första på S04 var riktigt skoj om än både lite likt tidigare avsnitt och väldigt förutsägbart.
Menar såklart första avsnittet utav den nya säsongen. Håller dock med angående det allra första avsnittet utav BM.
Kollade klart Dark på en dag, bra serie.
Hittade Black Mirror idag och ser att det har högt betyg, konstigt att man missat det?
Serier jag tittat på och gillade:
Fargo
Westworld
Dark
Rome
Breaking Bad
Game of Thrones
True Detective S01
Stranger Things
Narcos
The Punisher
Dexter
Mindhunter
Mad Men
Suits
Better Call Saul
Gett upp Vikings, Sopranos, Lost, Sherlock, Last Kingdom, House of Cards senaste säsongen.
Vad bör jag kolla här näst?
Magnus N
2017-12-31, 11:52
Deadwood
Luther
Daredevil
Någon där som kan intressera kanske
Kollade klart Dark på en dag, bra serie.
Hittade Black Mirror idag och ser att det har högt betyg, konstigt att man missat det?
Serier jag tittat på och gillade:
Fargo
Westworld
Dark
Rome
Breaking Bad
Game of Thrones
True Detective S01
Stranger Things
Narcos
The Punisher
Dexter
Mindhunter
Mad Men
Suits
Better Call Saul
Gett upp Vikings, Sopranos, Lost, Sherlock, Last Kingdom, House of Cards senaste säsongen.
Vad bör jag kolla här näst?
The Unabomber om du inte sett den på netflix
Hövdingen
2017-12-31, 21:54
Mindhunter är grym.
Har dragit mig för att kolla Manhunt: Unabomber ett tag då jag trodde den skulle vara B och allmänt kass, men den var ju faktiskt riktigt bra. Körde hela säsongen på en dag.
Riktigt nyfiken på en andra säsong.
vicarious
2018-01-02, 19:32
Nytt avsnitt av X-files på torsdag.
Har dragit mig för att kolla Manhunt: Unabomber ett tag då jag trodde den skulle vara B och allmänt kass, men den var ju faktiskt riktigt bra. Körde hela säsongen på en dag.
Riktigt nyfiken på en andra säsong.
Samma här fast två dagar! Riktigt bra serie.
Magnus N
2018-01-02, 19:59
Vikings värt att se?
Tyckte den var sevärd första säsongerna men tappade intresset s3 tror jag, så kan inte svara på hur den är efter det
Är den något lik säsong 10 skippar jag nog den *spy*
Tyckte den var sevärd första säsongerna men tappade intresset s3 tror jag, så kan inte svara på hur den är efter det
Säsong 4 är dålig och säsong 5 är inte ens sevärd.
Shqypnia
2018-01-03, 12:47
Säsongsavslutningen på Black Mirror säsong 4 får 10/10!
Någon annan som är ett fan av taboo?
vicarious
2018-01-03, 13:39
Vikings värt att se?
Ja.
Är den något lik säsong 10 skippar jag nog den *spy*
Ja, den var usel.
tjorven70
2018-01-03, 16:40
Taboo är grym!
http://i.imgur.com/He1D6ck.gif
Nattljus
2018-01-06, 06:10
"Lucifer" är helt okej. Den mest sympatiska djävul jag sett på länge *popcorn*
FilipFriberg
2018-01-06, 09:54
"Startup". Gillar serien skarpt. Kommit två säsonger och en tredje på gång.
A desperate banker, a Haitian-American gang lord, and a Cuban-American hacker are forced to work together to unwittingly create their version of the American dream - organized crime 2.0.
Med bl.a. Martin Freeman, Ron Perlman och Adam Brody.
shut teh face
2018-01-06, 16:43
Gunpowder, mysiga miljöer men otroligt seg! 5/10
Kollar Manhunt: Unabomber nu, den känns också seg, men jag jämför med Mindhunter hela tiden och den är awesome ..
"Startup". Gillar serien skarpt. Kommit två säsonger och en tredje på gång.
A desperate banker, a Haitian-American gang lord, and a Cuban-American hacker are forced to work together to unwittingly create their version of the American dream - organized crime 2.0.
Med bl.a. Martin Freeman, Ron Perlman och Adam Brody.
Väldigt bra! Gencoin :d
Scratch89
2018-01-07, 12:03
Såg precis klart sista avsnittet av Sex and the City, var ett tag sedan jag såg om alla avsnitt. Det är troligen den bästa relationsserien som någonsin gjorts. I princip varenda avsnitt är bra och de är ofta väldigt smart och snyggt skrivna.
*facepalm*
Riktigt dåligt.
Fredrik A
2018-01-09, 13:37
Black Mirror
Nyligen börjat se. Varje avsnitt är fristående så man kan hoppa in var man vill i serien (fast jag har förstås börjat på säsong 1, jag är ingen psykopat).
Utspelar sig i en nära framtid men där stora teknologiska framsteg gjorts inom många områden, och dessa framsteg är inte enbart positiva.
Välgjort då det inte känns särskilt sci-fi utan väldigt nära i tiden (med några undantagsfall). Vissa avsnitt är riktigt intressanta! Rekommenderas!
Extra tips
Se bara serier med mer än 8.0 på IMDB.
För film är siffran lägre, generellt 7.0 men i undantagsfall 6.5.
Säsongsavslutningen på Black Mirror säsong 4 får 10/10!
Jävligt bra avslutning!
Akerhage
2018-01-09, 14:49
Jävligt bra avslutning!
Jag var inte så lyrisk alls till sista säsongen tyvärr. Sista avsnittet var bäst av dem tycker jag. Favoriten är San Junipero (S03E04).
Hövdingen
2018-01-09, 21:38
Wormwood är riktigt bra.
*facepalm*
Riktigt dåligt.
Har inte sett så många dåliga reviews av ett avsnitt på Imdb sen Dexters finale. RIP X-Files *facepalm*
Shqypnia
2018-01-10, 23:21
Dirk Gentlys Holistiska Detektivbyrå S2 finns tillgänglig på Netflix.
Väldigt bra serie!
Nattljus
2018-01-10, 23:27
Dark är ganska bra, men den påminner störande mycket om Stranger things *jorgen*
svenbanan
2018-01-10, 23:32
Dirk Gentlys Holistiska Detektivbyrå S2 finns tillgänglig på Netflix.
Väldigt bra serie!
Är den verkligen så bra den serien?
Jag har för mig att jag försökte kolla några avsnitt ur säsong ett då det begav sig (gillar verkligen böckerna) men inte gillade den. Dock minns jag inte alls vad det var jag inte gillade... Har ett vagt minne av att Martin Freeman var med?
Får ge den ett nytt försök då antar jag...
Shqypnia
2018-01-10, 23:54
Är den verkligen så bra den serien?
Jag har för mig att jag försökte kolla några avsnitt ur säsong ett då det begav sig (gillar verkligen böckerna) men inte gillade den. Dock minns jag inte alls vad det var jag inte gillade... Har ett vagt minne av att Martin Freeman var med?
Får ge den ett nytt försök då antar jag...Har icke läsy böckerna men av erfarenhet så brukar inte tv serier leva upp till böckerna.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
High1ander
2018-01-10, 23:56
Jag var inte så lyrisk alls till sista säsongen tyvärr. Sista avsnittet var bäst av dem tycker jag. Favoriten är San Junipero (S03E04).
Den är fan guld, fick Emmy eller Globe förra året för bästa TV-avsnitt.
Shqypnia
2018-01-11, 00:05
Säsong tre utav Black Mirror var nog generellt den bästa säsongen.
Black Mirror är väldigt uppskattad av oss som väl har sett den men i Sverige är den jävligt okänd anser jag.
Cykelcykel
2018-01-11, 05:58
Jag vill se Bron men har inte tillgång till säsong 1 och 2
Är det värt att se 3 och 4 om man inte sett de 2 första?
Har netflix och cmore,
Till slut tagit tag i Ozark. Sett 4 avsnitt an sa lange och gillar det. Kanns som en mer stadad version av Breaking Bad, om an inte sa pass bra.
MackeJuve
2018-01-11, 08:54
Till slut tagit tag i Ozark. Sett 4 avsnitt an sa lange och gillar det. Kanns som en mer stadad version av Breaking Bad, om an inte sa pass bra.
Glömt bort den serien, gillade den som tusan! Tycker att det är en mix av BB och Fargo.
svenbanan
2018-01-11, 12:33
Har icke läsy böckerna men av erfarenhet så brukar inte tv serier leva upp till böckerna.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Om jag minns rätt så skrev han bara en eller två böcker om Dirk Gently. Så det känns ju troligt bokmaterialet har tagit slut sedan länge. Dessutom minns jag inte böckerna heller, minns bara att jag gillade dem, och att en av dem hade nån koppling till den där dikten av ST Coleridge "Rime of the ancient mariner". Men jag tror inte jag ogillade serien för att jag hela tiden jämförde mot boken, eftersom jag ju inte riktigt minns boken.
Två böcker var det, minns jag nu. Den andra hette "Tedags för dystra själar". Iofs kanske Adams har skrivit fler sedan jag läste dessa på åttio- eller nittiotalet, om han inte trillat av pinn vill säga.
Tror jag får lov att snoka upp den i Netflix ikväll. :D
EDIT: Såg att Douglas Adams dog 2001. :(
King Grub
2018-01-11, 12:39
Den som gillar Adams borde spela Bureaucracy, ett äventyrsspel som han skrev för Infocom.
Spelfil https://if.illuminion.de/infocom/bureaucracy.DAT
Öppnas med http://inform-fiction.org/zmachine/windows.html
svenbanan
2018-01-11, 12:48
Den som gillar Adams borde spela Bureaucracy, ett äventyrsspel som han skrev för Infocom.
Spelfil https://if.illuminion.de/infocom/bureaucracy.DAT
Öppnas med http://inform-fiction.org/zmachine/windows.html
Klassiker!
Infocom gjorde även Hitchhikers Guide. Om jag inte minns fel så var Adams inblandad i att göra det spelet också, så det är inte nån som själlöst försökt adaptera böckerna till dataspel.
Jag vill se Bron men har inte tillgång till säsong 1 och 2
Är det värt att se 3 och 4 om man inte sett de 2 första?
Har netflix och cmore,
SVT Play har alla säsonger.
Kollade första avsnittet på Netflix's La Casa De Papel. Vilken jävla skit.
Tar upp Bloodline istället, skönt att Netflix minns var man slutade när man själv inte gör det. :D
Shqypnia
2018-01-11, 23:49
Kollade första avsnittet på Netflix's La Casa De Papel. Vilken jävla skit.
Tar upp Bloodline istället, skönt att Netflix minns var man slutade när man själv inte gör det. :D
Kommer ihåg att jag kollade denna med frun. Ingen aning varför jag slutade. Minns att den var jävligt bra, om än seg ibland dock.
unsuspected
2018-01-12, 08:19
Kommer ihåg att jag kollade denna med frun. Ingen aning varför jag slutade. Minns att den var jävligt bra, om än seg ibland dock.
Den var för seg tycker jag, Orkade bara mig igenom första säsongen och Danny var den enda riktigt intressanta karaktären.
Bloodline är fantastisk, alla säsonger.
Nattljus
2018-01-12, 16:51
Jag orkade knappt igenom första avsnittet av Bloodline. Dömde jag för snabbt? *jorgen*
vicarious
2018-01-12, 16:52
Jag orkade knappt igenom första avsnittet av Bloodline. Dömde jag för snabbt? *jorgen*
Tror jag såg 2-3st, verkar inte alls särskilt bra.
Forsta sasongen ar ju 10/10. Resten riktigt bra ocksa.
Ignatius72
2018-01-12, 20:37
Gunpowder, mysiga miljöer men otroligt seg! 5/10
Kollar Manhunt: Unabomber nu, den känns också seg, men jag jämför med Mindhunter hela tiden och den är awesome ..
Mindhunter tog sig hela tiden. Nu väntar man jag på nästa säsong.
Vill man ha lite segt men ändå underhållande och lite småmysigt så finns det ett gäng säsonger av Master of sex.
Någon här som gett Knightfall en chans? :)
Någon här som gett Knightfall en chans? :)
Ja, bra skit :).
Sweet får prova den här ikväll då :)
håller med! verkar helt okej än så länge, rätt mkt köttande och helt okej
story cofffee
Shqypnia
2018-01-14, 01:00
HBO har en massa serie men jag tkr inte de är lika duktiga som Netflix på att organisera dessa (iaf inte på min TV-app). Någon som kan rekommendera någon bra serie på HBO?
Scratch89
2018-01-14, 10:46
HBO har en massa serie men jag tkr inte de är lika duktiga som Netflix på att organisera dessa (iaf inte på min TV-app). Någon som kan rekommendera någon bra serie på HBO?
Ja, HBOs app är inget vidare. För mig krånglar den ofta, t.ex att jag måste starta om webläsaren för att kunna se på helskärm annars blir det svart, ibland krashar den, det är svårt att navigera mellan avsnitt/serier och den kommer ibland inte ihåg var man var när man tittade. Sen visar den av någon anledning sista avsnittet av en serie, så om man inte passar sig kan man bli spoilad av synopsis.
Pratar du gamla eller nya serier?
svartakronan
2018-01-14, 11:14
The chi är en helt ny serie och den verkar bra.
Handlar om svarta i southside Chicago.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
dluddeckens
2018-01-18, 20:49
Gav nya star trek serien tummen ned direkt.
Men kollat ifatt nu, och tycker den tagit sig bra. Rekommenderas om man gillar sci fi i allmänhet :)
Mighty Ducks blir eventuellt TV-serie (https://www.hollywoodreporter.com/live-feed/mighty-ducks-tv-series-works-1077067).
Nagon letade upp potentiella skadisar (https://imgur.com/a/SXg6w).
Pepp.
Hövdingen
2018-01-23, 20:06
Godless är rätt stabilt.
Sheogorath
2018-01-24, 11:40
Är ju säkert nämnt men Black Mirror är ju helt stört bra. Säsong fyra är helt gudomlig.
Sheogorath
2018-01-24, 11:42
Dark är ganska bra, men den påminner störande mycket om Stranger things *jorgen*
Tycker Dark är mycket bättre än Stranger Things. Betydligt mörkare och mer tankeväckande.
Någon som vet om man kan streama Waco någonstans? Tror den hade premiär idag och den såg sjukt intressant ut.
svenbanan
2018-01-24, 12:32
Tycker Dark är mycket bättre än Stranger Things. Betydligt mörkare och mer tankeväckande.
Är det den där tyska serien? Den började jag se på och gillade, men kom av mig efter tre-fyra avsnitt och har glömt bort sedan dess. Måste kolla klart på den.
Jag måste säga att jag föredrog Manhunt: Unabomber framför Mindhunter. De är ju verkligen snarlika men av någon anledning föll jag hårdare för den förstnämnda. Och då är jag normalt sett inget fan av Sam Worthington.
Är ju säkert nämnt men Black Mirror är ju helt stört bra. Säsong fyra är helt gudomlig.
Alla avsnitt är helt fristående va? Man behöver inte ha sett tidigare säsonger/avsnitt för att hoppa in på någon säsong?
Alla avsnitt är helt fristående va? Man behöver inte ha sett tidigare säsonger/avsnitt för att hoppa in på någon säsong?
Stämmer
rattlesnake61
2018-01-24, 18:07
Har sett några avsnitt från olika säsonger men kvaliteten varierar ju något enormt, vissa avsnitt gick inte att se klart medan vissa var riktigt bra.
Jag har letat efter en spännande serie som griper tag i en direkt och gör att man vill sjukskriva sig och maratontitta på en hel säsong. Hittade till slut Sherlock Holmes och blev överlycklig efter första avsnittet. Men jag blev lite besviken när jag såg att det inte bara var första avsnittet som var 90 min långt... Avsnitten är lite för långa för att hålla ångan uppe och jag tycker nog att serien är mer passande att mystitta på än att go full retard och plöja igenom allt i en sittning.
Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
dluddeckens
2018-01-26, 10:12
Godless är rätt stabilt.
Jag gillade också serien, ingen fullträff men lätt 8/10.
Klar med Bloodline S01, riktigt bra.
Gick på The Americans, extremt enkel serie men skönt när man inte behöver analysera varje bildruta för att få ut max av en serie.
Shqypnia
2018-01-26, 12:10
Snart sett klart The Office (US). Den är klockren och hamnar på toppen ihop med It's Always Sunny In Philadelphia.
Har inte ansträngt mig för att ta reda på svaret men varför lämnar Steve Carell serien?
Snart sett klart The Office (US). Den är klockren och hamnar på toppen ihop med It's Always Sunny In Philadelphia.
Har inte ansträngt mig för att ta reda på svaret men varför lämnar Steve Carell serien?
Han ville göra filmer istället har jag för mig
Suits s07. Men fattar inte varför ingen gjort en klippsammanställning av alla gånger de säger "in the first place" i serien. Måste ju vara nåt författarna skämtar om internt?!
Baskagge
2018-01-27, 00:56
Sju säsonger av Suits!? Hur är det möjligt? Jag tror jag såg de tre första. Är det lönt att se resten eller är det likadant hela vägen?
Cykelcykel
2018-01-27, 06:26
Fan synd att det är mest män på det här forumet för min serismak verkar stämma med en medelålderskvinnans.
Brittish och europeisk crime. Gärna med kvinllig huvudkaraktär, så realistiskt som möjligt.
Borde jag söka mig till familjeliv eller hehe
Fan synd att det är mest män på det här forumet för min serismak verkar stämma med en medelålderskvinnans.
Brittish och europeisk crime. Gärna med kvinllig huvudkaraktär, så realistiskt som möjligt.
Borde jag söka mig till familjeliv eller heheNu blir man ju nyfiken pa vad du ser.
Cykelcykel
2018-01-27, 06:58
Happy valley,dicte,the killing, the fall, modus, vera, luther.
Är några av de jag sett det senaste tiden och älskat
Kollade igenom Mindhunter nu efter jul. Helt fantastisk!
Fortsätter även på Gotham nu. Den är både och, alltså. Jag vet inte. Jag gillar den men ändå tröttnar jag ofta mitt i varje avsnitt. Men i brist på annat så.
Kollar också igenom SKAM igen. *cupid*
Happy valley,dicte,the killing, the fall, modus, vera, luther.
Är några av de jag sett det senaste tiden och älskatHälften av dom har jag på min watchlist (även om jag inte sett dom än), du är ok i min bok. Förutom det här tramset med cardio och inte äta kött.
Shqypnia
2018-01-27, 11:03
Någon som sett Van Helsing S2? Jag såg bara säsongspremiären och blev besviken. Tyckte S1 var väldigt bra.
Nattljus
2018-01-27, 11:06
Någon som sett Van Helsing S2? Jag såg bara säsongspremiären och blev besviken. Tyckte S1 var väldigt bra.
Det blir bättre efter några avsnitt, när du accepterar det nya narrativet cofffee
Cykelcykel
2018-01-27, 18:55
Hälften av dom har jag på min watchlist (även om jag inte sett dom än), du är ok i min bok. Förutom det här tramset med cardio och inte äta kött.
Hehe tack antar jag.
Har förresten chillat med cardio senaste året. Kör mer styrka istället.
Men se the killing om du inte sett den. Helt jävla grym.
Joel kinneman gör en jävligt bra insats där enligt mig.
svenbanan
2018-01-27, 19:29
Hehe tack antar jag.
Har förresten chillat med cardio senaste året. Kör mer styrka istället.
Men se the killing om du inte sett den. Helt jävla grym.
Joel kinneman gör en jävligt bra insats där enligt mig.
The Killing är riktigt bra!
ApexProcyon
2018-01-27, 19:30
Jag är sen till festen, men Breaking Bad är verkligen otroligt bra. Säsong 3 nu.
Cykelcykel
2018-01-28, 15:13
The Killing är riktigt bra!
Eller hur.
Kollade genom alla avsnitt på en vecka nyligen
Saknar serien fortfarande fast sett nya sen dess.
Pudzianovski
2018-01-28, 15:17
Sju säsonger av Suits!? Hur är det möjligt? Jag tror jag såg de tre första. Är det lönt att se resten eller är det likadant hela vägen?
Likadant. Du missar inget.
Shqypnia
2018-02-02, 11:58
Såg precis klart finalen utav The Office. Livet känns tomt.
Såg precis avsnitt 1 av Altered Carbon på Netflix, verkar helt klart lovande.
Om följande avsnitt håller samma nivå så lär ja nog dra igenom hela säsongen under helgen.
Akerhage
2018-02-02, 18:44
Såg precis avsnitt 1 av Altered Carbon på Netflix, verkar helt klart lovande.
Om följande avsnitt håller samma nivå så lär ja nog dra igenom hela säsongen under helgen.
Riktigt jävla bra första avsnitt måste jag säga! Blir en go helg detta nu med den här framför sig.
Någon som kollat den nya startrek serien på netflix? Tycker den är helt klart sevärd.
The Americans S01 var bra men simpel. S02 är ännu bättre och ordentligt mycket mer avancerat skriven utan extremt tydliga vinkningar om hur allt kommer landa.
Jag är sen till festen, men Breaking Bad är verkligen otroligt bra. Säsong 3 nu.
Jag är avundsjuk, sett igenom den två gånger. Tror det är bästa serien någonsin.
Riktigt jävla bra första avsnitt måste jag säga! Blir en go helg detta nu med den här framför sig.
Jag himlade rejält med ögonen i striden i början där de gjorde en sån grej med att Takeshi sköt soldaterna igenom väggen utan problem, och sen direkt efter sitter tjejen och gömmer sig bakom ett kök och inte en enda av soldaterna kan skjuta igenom möblemanget *facepalm*
Förutom det så gillar jag den. 3 avsnitt nu och kommer definitivt se färdigt.
Någon som kollat den nya startrek serien på netflix? Tycker den är helt klart sevärd.
Sämsta Star-Trek serien hittills.
TranceII
2018-02-03, 09:37
Sämsta Star-Trek serien hittills.
Sett The Orville? Kan vara värd att kolla in om du gillar Star Trek
Bra serie när man är bakfull och hatar livet? Californication uppfyllde det målet förut
Jag är avundsjuk, sett igenom den två gånger. Tror det är bästa serien någonsin.
Har sett den tre gånger. Funderar på en fjärde
Bra serie när man är bakfull och hatar livet? Californication uppfyllde det målet förut
How to make it in America? :hbang:
vicarious
2018-02-03, 17:22
Jag tröttnade efter 3 säsonger tror jag. Precis likadant hela tiden.
Tvingade mig att se klart Twin Peaks The Return igår. Vad ska man säga.. Flummigt. De lyckas stundvis återskapa samma känsla som i originalet men överlag är det alldeles för utdraget. Överdrivet långa scener. För lite av den stämningsfulla bakgrundsmusiken som skapar mystik. Mycket i storyn var ganska osammanhängande.
svenbanan
2018-02-03, 18:14
Jag tröttnade efter 3 säsonger tror jag. Precis likadant hela tiden.
Tvingade mig att se klart Twin Peaks The Return igår. Vad ska man säga.. Flummigt. De lyckas stundvis återskapa samma känsla som i originalet men överlag är det alldeles för utdraget. Överdrivet långa scener. För lite av den stämningsfulla bakgrundsmusiken som skapar mystik. Mycket i storyn var ganska osammanhängande.
Jag är kluven till den.
Stämningen var helt klart där. Men det saknades helt klart lite av spänning från själva handlingen. Nu var det som att Lynch ville att allt enbart skulle byggas upp utav bildspråket och musiken. Detta gjorde nog som du säger att det blev onödigt segt.
Shameless US ?
Shameless US ?Shameless var min forsta spontana tanke.
Annars It's Always Sunny in Philadelphia. Men det beror pa nivan pa bakfyllan, det kan vara for intensivt/skrikigt. Ar det nog illa stallt haller jag det simpelt och kor pa Parks and Recreation.
Sambon har hoppat på The Americans, så nu får jag inte se den när man har tid över själv. Så började på Altered Carbon. Extremt påkostad, snygg och verkar rätt välskriven. Men ingen måste-serie efter de första fyra avsnitten tycker jag. Men ska självklart se klart S01.
Har inte läst novellen med samma namn från 2002 som den baseras på. Men känns som att man tagit The Matrix, Ghost in The Shell, Blade Runner och Robocop och kört i en mixer och hällt upp i ett snyggt glas.
Sett The Orville? Kan vara värd att kolla in om du gillar Star Trek
Tack för tipset! :)
Shqypnia
2018-02-04, 11:22
Jag har påbörjat se Fargo och den lämnar en ljuv eftersmak redan efter de första avsnitten. Ser lovande ut.
Westworld kommer tillbaka 22a april, så jävla pepp! En av mina absoluta favoritserier.
Mass-Tech
2018-02-05, 17:46
Nån som sett nåt av nya Strike Back?
Nån som sett nåt av nya Strike Back?
Ja, det är en blek kopia av tidigare säsonger.
De har misslyckats totalt med rollbesättningen.
Usla skådespelare gör att de flesta actionscener numera filmas Trash-style:
Ett hopklipp av en massa närbilder.
Nya säsongen har blivit totalt nergjord av kritiker, och jag håller med.
Det sägs att dom bara kommer släppa 6 avsnitt pga detta.
Vi får se. Jag har sett 3 avsnitt, sen sket jag i det då det bara blev sämre.
Altered Carbon är najs so far även om jag har svårt att fråga mig varför de ändrar vissa saker från böckerna som de gör.
shut teh face
2018-02-06, 10:36
Kollar på Dark, tycker den är mysig, men inget mästerverk. 6/10
Kollade säsong sju av GoT igen, 10/10 !
Ska kolla på Altered Carbon sedan
GoT tyckte jag blivit en parodi på si självt, vikings verkar hamnat i samma träsk.
Allt är nu helt omotiverat blod, ologiska strider, sex & teleportation.....undrar om de hyrt in samma budgetmanusförfattare?
Magnus N
2018-02-07, 20:29
Snart säsong2
hSvnepZS26s
Altered Carbon är najs so far även om jag har svårt att fråga mig varför de ändrar vissa saker från böckerna som de gör.
Har inte läst boken men gillar Poe. Han fanns väl inte i boken har jag läst någonstans.
Sett säsong 1 och den var riktigt bra!
Blade Runner + Neuromancer (William Gibsopn) = Äntligen riktigt bra cyperpunk!
Hövdingen
2018-02-07, 20:59
The Killing var inte så bra. Storyn är inte trovärdig för fem öre, full av hål och märkliga sammanträffanden. Ointressanta karaktärer och mediokert skådespel.
2/5.
Baskagge
2018-02-07, 22:58
The Killing var inte så bra. Storyn är inte trovärdig för fem öre, full av hål och märkliga sammanträffanden. Ointressanta karaktärer och mediokert skådespel.
2/5.
Sett båda säsongerna?
2/5.
Originalet eller amerikanska remaken?
Hövdingen
2018-02-08, 05:45
Originalet eller amerikanska remaken?
Den amerikanska.
Hövdingen
2018-02-08, 05:47
Sett båda säsongerna?
Båda? Det är fyra säsonger. Jag såg alla.
Den amerikanska.
Första säsongen av den danska var klart sevärd vad jag kan minnas:
http://www.imdb.com/title/tt0826760/
Har inte läst boken men gillar Poe. Han fanns väl inte i boken har jag läst någonstans.
Har för mig att hotellet heter (Jimi) Hendrix i boken. Var över tio år sedan jag läste den så kan iof minnas fel.
Baskagge
2018-02-08, 12:36
Båda? Det är fyra säsonger. Jag såg alla.
Ah, var ett tag sedan jag såg The Killing, hade fått för mig att det var två säsonger.
svenbanan
2018-02-08, 19:36
Det var dessa två jag också tyckte mig känna igen då jag såg Altered Carbon. Hoppas de gör en säsong två. :thumbup:
Nattljus
2018-02-08, 19:37
Altered carbon var riktigt bra. 10/10.
Sett säsong 1 och den var riktigt bra!
Att de bytte Hendrix mot Poe är väl en av de grejer jag stör mig på minst . :)
Tur man såg Bladerunner INNAN man läste boken så man slapp den tiltningen där iaf!
Akerhage
2018-02-09, 10:48
Altered carbon var riktigt bra. 10/10.
Håller med, sjukt jävla bra serie rakt igenom!
Att de bytte Hendrix mot Poe är väl en av de grejer jag stör mig på minst . :)
Tur man såg Bladerunner INNAN man läste boken så man slapp den tiltningen där iaf!
Tycker också Poe fungerade bra is serien. En del andra ändringar känns lite för mycket Hollywood.
Bladerunner är ju mer löst baserad på 'Do Androids Dream of Electric Sheep?' än en film gjord på boken så jag hade inga svårigheter med filmen.
Benny Carlsson
2018-02-11, 01:22
Ser inget om Britannia här? Någon som gillar den?
Jag är skapligt besviken.
Politisk korrekthet. Herregud. :krampus
Varför lägga till fantasy till något som ska föreställa historia? Det är väl OK på Vikings-nivå, om det är tydligt att det är fantasifoster/tro, men det här är för mycket.
Fick groteska, vanställda människor verkligen tala för gudarna, historiskt? Tänker på att även i Vikings och 300 är siaren grotesk och deformerad. *bs*
Ser inget om Britannia här? Någon som gillar den?
Jag är skapligt besviken.
Politisk korrekthet. Herregud. :krampus
Varför lägga till fantasy till något som ska föreställa historia? Det är väl OK på Vikings-nivå, om det är tydligt att det är fantasifoster/tro, men det här är för mycket.
Fick groteska, vanställda människor verkligen tala för gudarna, historiskt? Tänker på att även i Vikings och 300 är siaren grotesk och deformerad. *bs*
Dom hade kunnat komprimera allt till 2 timmar utan att missa något väsentligt. Den var tålamodsprövande.
Shqypnia
2018-02-11, 10:38
Håller resterande säsonger utav Fargo lika bra klass som första säsongen?
Kollar f.ö igenom Breaking Bad igen med min fru då hon inte har sett den. Så. jädrans.bra!
Imorgon kör vi!! Homeland sässe 6 :d
https://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/infor-sasongstarten-homeland-fran-a-till-o/
haters gonna hate :) "det var bäst när Brody var med" bla bla bla "slutade vara bra efter ett par säsonger" bla bla bla. Tyvärr har jag för mig att Quinn dog utan att kunna återuppstå men Saul finns kvar att stötta vår bipolära kvinna.
Imorgon kör vi!! Homeland sässe 6 :d
https://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/infor-sasongstarten-homeland-fran-a-till-o/
haters gonna hate :) "det var bäst när Brody var med" bla bla bla "slutade vara bra efter ett par säsonger" bla bla bla. Tyvärr har jag för mig att Quinn dog utan att kunna återuppstå men Saul finns kvar att stötta vår bipolära kvinna.
säs 7 :cool:
säs 7 :cool:
Stämmer *facepalm*
Scratch89
2018-02-15, 20:18
Såg tretimmarspiloten av Battlestar Galactica igår (på min flickvän och sambos inrådan). Hon är helt klart en keeper. :D
Satan i gatan vad bra. Hoppas att det håller i sig alla säsongerna.
Såg tretimmarspiloten av Battlestar Galactica igår (på min flickvän och sambos inrådan). Hon är helt klart en keeper. :D
Alltså remaken med Edward James Olmos et al? Trodde för en sekund där att det hade kommit någon ny utgåva eller uppföljning av den serien, eller har jag missat något? Den där är ju för övrigt inte bara en av de bästa scifi-serierna någonsin utan IMO en av de bästa överhuvudtaget.
Alltså remaken med Edward James Olmos et al? Trodde för en sekund där att det hade kommit någon ny utgåva eller uppföljning av den serien, eller har jag missat något? Den där är ju för övrigt inte bara en av de bästa scifi-serierna någonsin utan IMO en av de bästa överhuvudtaget.
Instämmer...
Scratch89 se till att du får alla alla avsnitten inklusive webisodes/filmer i kronologisk ordning:)
List of Battlestar Galactica episodes (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Battlestar_Galactica_(2004_TV_series)_epis odes)
:d
yYjLrJRuMnY
Cykelcykel
2018-02-16, 05:01
Har inte sett homeland alls. Är det värt att börja och titta genom rubbet?
bigtraps
2018-02-16, 06:00
Har inte sett homeland alls. Är det värt att börja och titta genom rubbet?
Absolut
Instämmer...
Scratch89 se till att du får alla alla avsnitten inklusive webisodes/filmer i kronologisk ordning:)
List of Battlestar Galactica episodes (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Battlestar_Galactica_(2004_TV_series)_epis odes)
:d
yYjLrJRuMnY
Den fattade jag aldrig charmen med, som Melrose place I rymden. Jävla massa onödigt relationsdrama. Se sttng för bra sci fi!
Soul Mates (http://www.imdb.com/title/tt3370324/)
10/10
Nya Stargate origins någon?
Nya Stargate origins någon?
Har den börjat än?
Såg trailern för nån vecka sedan och tycker det ser riktigt dåligt ut. Jag är ett stort fan av serierna men tror inte jag kommer kika på denna nya.
MackeJuve
2018-02-20, 10:05
Altered Carbon
Tips från polare i.o.m. att jag älskar sci-fi. Drog av fem raka avsnitt(á la ~50 min) igår kväll vilket saboterade en hel del av nattens sömn. Tycker att det är ett gott betyg. Kortfattat så kan man väl säga att det är en alternativ framtid där människor kan leva för evigt tack vare att ens själ/medvetande finns i en liten dator. Kroppar fungerar bara som fodral som man kan byta emellan. Joel Kinnaman spelar huvudrollen och agerar väl som någon form av detektiv. Hittills har det känts som just sci-fi blandat med lite deckare.
Finns en massa nya serier jag inte hunnit börja se ännu, star trek, the alienist (verkar asbra) Channel zero, the son, counterpart
Har den börjat än?
Såg trailern för nån vecka sedan och tycker det ser riktigt dåligt ut. Jag är ett stort fan av serierna men tror inte jag kommer kika på denna nya.
De tre första har släppts, men dem var bara 10 min långa per avsnitt, vet inte varför och om dem kommer att vara korta framöver.
Jag kan inte säga att det hände något speciellt som fick mig att vilja fortsätta titta, kändes väl lite för B, men då jag är ett fan av Stargate i sin helhet är jag villig att försöka bortse från det som är dåligt!
vicarious
2018-02-20, 20:07
De tre första har släppts, men dem var bara 10 min långa per avsnitt, vet inte varför och om dem kommer att vara korta framöver.
Jag kan inte säga att det hände något speciellt som fick mig att vilja fortsätta titta, kändes väl lite för B, men då jag är ett fan av Stargate i sin helhet är jag villig att försöka bortse från det som är dåligt!
Alla 10 avsnitt är 10 min. Totalt 100 minuter = ungefär som en vanlig film. Tänker vänta tills alla är släppta och se dom direkt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.