Torsdag 9/5.
Förmiddag - Innebandy 1h.
Tänkte ta det lilla lugna inför kvällens lopp men vinnarskallen tog över och jag var helt slut efteråt.
Kväll - Parloppet med robertcop.
Placering: 4:e plats i herrklasen och 7:e plats totalt.
Distans: 4650m
Tid: 16:58
Tempo: 3:39min/km.
Tack vare robertcops spontanitet blev det ett parlopp trots allt. Trevligt värre!
Banan sades vara ganska flack så man kunde väl förvänta sig en rätt så bra tid. Planen var att försöka att gå ut rätt hårt, kring 3:30min/km och sen se hur det kändes. Det började bra med 3:34 på första km men tji fick jag, förmiddagens innebandy gjorde sig påmind och jag kände mig helt körd, tyckte dessutom inte att banan var särskilt snäll alls. Andra km gick på 3:51 och jag kände tidspressen men det kändes alldeles för tungt att öka för att ta igen tiden helt och hållet så den tredje km gick på 3:33 den med och var ruggigt tung. Försökte hålla i och körde fjärde km på 3:46. Tog tag i mig själv och tryckte på med en rätt fin spurt och sista 650m gick på 2:12.
Vete fasen hur de har mätt dock för klockan diffade riktigt mycket och tyckte att fjärde km nog bara var 850m, något som togs ikapp på att den tyckte att sista 650m istället var 800m. Märkligt! Körde på klockans tider eftersom de stämde med hur jag upplevde tempot under spurten.
Riktigt roligt lopp och kul att få en vettig placering. Ruggigt nöjd med insatsen trots den där nedrans innebandyn. Imorgon tänker jag inte röra mig mer än nödvändigt så kanske kroppen hinner komma ifatt och vara grym på lördag!
Citat:
Ursprungligen postat av Thalagor
Lycka till på loppet imorgon! Krossa! 
|
Lite fel på dagar, sprang idag och ska springa på lördag, men jag tar med mig den ändå.

Tanken som räknas!