Citat:
Ursprungligen postat av ulfalf
Ska följas det här, funderar själv på att göra en någon form av deff nämligen. Coolt med UTMB men synd med foten, med vilka tävlingar hade du tänkt kvala?
|

Ja, riktigt surt med foten. Det är bara att börja om och bygga upp volymen i löpningen igen, har blivit beordrad att trappa upp långsamt

. Det betyder att jag inte kommer hinna kvala till UTMB i år. Har jag riktigt, riktigt tur hinner jag ta ett tvåpoängslopp i december och kan kvala mig till CCC eller TDS.
Tävlingen jag var anmäld till som första kvallopp var Centurion 50 miles i början av augusti.
Hur ser det ut på ultrahorisonten nu för tiden för dig?
Citat:
Ursprungligen postat av LeBron
Lycka till! 
|
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av StampChamp
1200kcal är väldigt lite mat, speciellt med tanke på din vikt och längd.. måste bli ett väldigt stort underskott så här i början. Vill du komma i bra form med bra definition får du räkna med minst 15kg, går efter egna erfarenheter och det är alltid mer än man tror!
|
1200 är antagligen för lite, så har lagt mig mot 1500kcal nu med 200g+ protein, precis som rekommendationerna för velocity diet (makronutrientfördelningen, velocity diet är till stor del flytande) - vilket egentligen bara är en högproteindiet. Jag är med andra ord nöjd med kostupplägget, och har du några synpunkter på det borde du angripa metodiken för velocity diet och andra liknande upplägg.
Jag förstår inte problemet? Du har säkert rätt och ändå ser jag inte hur det påverkar? Det finns alltid olika definition på bra form. Jag har aldrig talat om att bli rippad utan bara, som jag skrev tidigare, att komma till samma form som i somras. Lägg märke till att det är du som första gången tar upp "bra form" också. Jag bryr mig inte så mycket om vilken "form" jag är i, jag bryr mig mest om att springa långt och hitta på roliga saker

. Det som fick mig att bestämma mig för att genomföra denna 28-dagars deff var två saker:
1, Jag kommer inte in i kläderna jag använde i somras

. Visst, jag kan pressa på mig dem, men inte samma sak. Känns inte OK.
2, Tio extrakilon påverkar löputhålligheten negativt (ldo), så mina chanser för att hinna komma tillbaka i samma löpform som jag var i somras innan året är slut - och därför hinna kvala till något coolt alpultra - ökar drastiskt om jag kan komma ner lite i vikt igen.