2013-06-11, 20:38
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
30 bmi och 15%bf tror jag att jag kan nå
30 bmi och 10% bf hade varit en dröm men det är nog ouppnåeligt.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
|
|
2013-06-11, 20:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Har som livstidsmål att väga in mig på 75kg @ 6-8% kroppsfett, 172cm.
Väger idag 70kg vid uppskattningsvis 7-8% kroppsfett. Tränat både seriöst & oseriöst sedan 16 års ålder och är idag snart 23 fyllda. Senaste året har dock varit tokseriöst och självklart genererat goda resultat. Benen har framförallt fått sig ett lyft, gissar på bra genetik men även lats, axlar, röv & bröst, egentligen allt kan man säga. Vader och biceps vägrar växa...
|
|
|
2013-06-11, 20:55
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
83 SL-hård och kolhydratfylld, alternativt 93 inte-så-mjuk och kolhydratfylld. 83 är mer praktiskt men på 93 är jag starkare.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Senast redigerad av mikaelj den 2013-06-11 klockan 21:00.
|
|
|
2013-06-11, 21:06
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy
Nej, nej, absolut inte.  Var bara en parentes i sammanhanget. Det är ändå rätt tänkvärt tycker jag, för att anknyta till Langster igen. Förutsättningarna han har/hade kan nog bara jämföras med ett fåtal på forumet, och då faller han ändå inom ramarna på "längden-100 kg i bra form"; en gräns vilken många verkar tycka är i det mindre laget.
|
Exakt. Men dom växer väl upp och blir nertryckta i skorna dom också.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2013-06-11, 21:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
säkert endast 75kg på 8-10% bf, är 187 o har verkligen problem med att fixa kvalitetsmassa, även fast jag gymmar hårt och äter rätt..
började å andra sidan på 62kg skinn & ben och armmåtten har ökat med ca 8-9 cm, men det är inte så imponerande då magen har också ökat rätt bra..
|
|
|
2013-06-11, 21:19
|
|
Ceviche
Reg.datum: Nov 2008
|
Drömmen är 90kg i bra form, förstår dock att de är lite väl mycket att önska sig.. Men nöjer mig säkert med 85kg, ser ju bra ut på mr Bobbafett som är 187cm som jag.
|
|
|
2013-06-11, 21:44
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy
Nej, nej, absolut inte.  Var bara en parentes i sammanhanget. Det är ändå rätt tänkvärt tycker jag, för att anknyta till Langster igen. Förutsättningarna han har/hade kan nog bara jämföras med ett fåtal på forumet, och då faller han ändå inom ramarna på "längden-100 kg i bra form"; en gräns vilken många verkar tycka är i det mindre laget.
|
Ja det är väl detta många glömmer, Langster är ju en av de på forumet med bäst genetiska förutsättningar (får man väl förmoda) och han la på sig nästan all sin muskelmassa de första fem åren (har jag för mig han skrev). Med tanke på det så är det rimligen inte särskilt många som tar sig dit utan hjälpmedel.
Största problemet bland de som har enormt högt satta mål de tror att de ska klara är att de underskattar sin fett% enormt och även hur mycket mindre man ökar för varje år.
Jag har som sagt längden minus hundra som mål men realistiskt är kanske några kg under. Är man bara riktigt lågt i fett% så kan det se ganska bra ut även om man inte når den där magiska gränsen.
Senast redigerad av Gober den 2013-06-11 klockan 21:45.
|
|
|
2013-06-11, 22:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Vissa verkar se så lite som 10 år som en period man kan komma nära sitt max på...
Jag ser min maxvikt i cbb som ett rimligt mål, 88kg, 180cm, hårdare än tidigare skådat. Att satsa på något mindre ger fel mind set. Jag har gymmat ca 4000 timmar och tidplanen jag satt upp ger ytterligare 7000 timmar för detta mål, och det är en tajt tidplan, inget snack om det. Når man inte dit så fine, men man når garanterat längre än nån med lägre satta mål. Den som säger att någon annans mål är för högt satta utan att veta vad som brinner i den personen är ignorant.
|
Clean4Life
|
|
|
2013-06-11, 22:10
|
|
Registered User
|
Är ödmjuk och tror jag kommer hamna på 85 kg på mina 190 cm med ungefär 5% kroppsfett dvs.
Motsvarar väl en 90 lite drygt med en 10 % ?
Har aldrig nånsin tränat längre perioder för att bygga utan allt har handlat om vara i form för mig.
Och har som bästa form runt 5% på 77-78 kg :E
SKa bli intressant att se va som kan hända om ja äter på lite =)
|
|
|
2013-06-11, 22:13
|
|
Garagegorilla
Reg.datum: Dec 2011
|
Frågan var ju egentligen hur stor tror du att du kan bli ren. Den frågan kan man ju dumma sig med hur mycket som helst men jag förutsätter att det handlar om muskler, fettprocent har absolut sin plats här också.
Men det som jag hade tyckt varit riktigt kul att veta är hur stor ni tror att ni kunnat bli om många inte varit så fokuserade på fettprocenten? Nu snackar vi inte farligt överviktig osv utan en "normal" fettprocent, kanske något sorts snitt här i landet som någon klok säkert kan hitta på nätet.
Jag personligen har lite svårt att se hur man vill byta ut (som jag då) mina 132kg på 184cm till 84kg på 184cm, det är 50kg som jag skulle rent teoretiskt kunna banta bort. Styrkeförlusten hade blivit så stor att mitt ego förmodligen hade emigrerat till någon bananrepublik i Sydamerika.
Är verkligen de flestas fokus här i tråden hur stor man kan vara hård utan någon hänsyn till hur stark man då är i förhållande till aningens mer fett på kroppen?
|
|
|
2013-06-11, 22:15
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Herman H
Frågan var ju egentligen hur stor tror du att du kan bli ren. Den frågan kan man ju dumma sig med hur mycket som helst men jag förutsätter att det handlar om muskler, fettprocent har absolut sin plats här också.
Men det som jag hade tyckt varit riktigt kul att veta är hur stor ni tror att ni kunnat bli om många inte varit så fokuserade på fettprocenten? Nu snackar vi inte farligt överviktig osv utan en "normal" fettprocent, kanske något sorts snitt här i landet som någon klok säkert kan hitta på nätet.
Jag personligen har lite svårt att se hur man vill byta ut (som jag då) mina 132kg på 184cm till 84kg på 184cm, det är 50kg som jag skulle rent teoretiskt kunna banta bort. Styrkeförlusten hade blivit så stor att mitt ego förmodligen hade emigrerat till någon bananrepublik i Sydamerika.
Är verkligen de flestas fokus här i tråden hur stor man kan vara hård utan någon hänsyn till hur stark man då är i förhållande till aningens mer fett på kroppen?
|
Hellre deffad och klen än fet och ändå ganska klen. Det är typ mina två alternativ.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2013-06-11, 22:15
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Herman H
|
Hellre "Svensson stark" och snygg än "Svinstark" och fet imho
|
|
|
2013-06-11, 22:18
|
|
Lekfarbror
Reg.datum: Jun 2004
|
Jag är ren men äter för lite för att växa och är för stressad i allmänhet för att orka satsa, har faktiskt gett upp tanken på att bli grov, satsar på styrka istället.
Väger runt 100kg nu på 188cm och skulle väl tippa att jag har ca. 15% fett. Kanske skulle kunna lägga på ett par kg muskelmassa på det med optimal kost och satsning men jag är väldigt smal i grunden liksom alla i min släkt.
Jag tror att mitt genetiska max följer den klassiska mallen dvs. 88kg på 188 i bra form. Mer än så tror jag inte min genpool skulle tillåta
|
|
|
2013-06-11, 22:20
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Peter Siepen-fysik hade jag kunnat nå om jag hårddeffade och samtidigt lyfte som fan och lyckades packa på några kg muskelmassa. 5 år till det skulle jag kalla realistiskt om jag skulle palla att deffa.
|
|
|
2013-06-11, 22:21
|
|
Lekfarbror
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Jag tror många nybörjare har helt uppåt väggarna orimliga förväntningar. Jag minns när jag bara hade tränat tre år och trodde att jag skulle kunna väga in på 93 kg i tävlingsform. 
|
Haha såna där tankar har jag också haft en gång i tiden, när jag vägde 104kg i ok form trodde jag att jag skulle kunna väga in på typ 88-90 och hävda mig i Classic BB  Oh those where the days...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:56.
|

|