Efter mycket övermoget övervägande så har jag äntligen fått tummen ur, tagit mig i kragen osv och skaffat mig en journal här. Klubbkamraterna kan nu se vad tjockisen pysslar med alla dess kvällar i garaget här ute på landet. På tiden kan man tycka när man tränat i mer än 15år. Tänkte faktiskt vänta till efter nyår men känner att det är en liten nystart nu efter mer än en veckas snorande och äcklande. Så jag skriver helt enkelt in gårdagens sopiga pass och får vara nöjd med det till imorgon helt enkelt. Om ni undrar över mitt något skumma mesiga i stort sett icke befintliga benträning så har det med en skada och göra och det kommer absolut kanske att bli bättre under åren som går men det är ingen garanti.
Fortfarande inte frisk efter två veckor, klen som en räka och gnällig som en gammal tant som väntar på färdtjänst.
Förvånansvärt vad lite man kan åstakomma på två timmar om man verkligen vill.
Ja då var det dags för ett program igen, detta är ett fenom som brukar floppa pga olika anledningar. Det som brukar ställa till det är i första hand jobbet, har jag en tung dag på jobb så funkar inte upplägget för dagen och vips så åker programmet all världens väg och det andra stora anledningen är förmodligen att jag inte pallar göra vad andra säger till mig att jag ska göra, alltså lite motvals.
Nu är det iaf dags, MM2K, det kändes bra och eftersom det är lite lugnare rent fysiskt på jobb nu under julen och så så tror jag att jag för första gången sen jag var 20år gammal ska kunna fullfölja ett helt program! Det kommer att bli rättt pressat med MM2K på måndag, onsdag och lördag och ett extra pass med tröja på tisdagar, antingen pyjamasbänktröjan eller en som är lite mindre, min riktigt lilla superkatt har fåttt gå i pension.
Bänk
7x70kg uppvärmning
6x125kg
5x135kg
5x135kg
4x142,5kg läste fel (hur man nu kan göra det), det blev 2,5kg förmycket.
4x140kg
Sen gick jag ut och skrämde grannarna med att välta däck
5x300kg+ på 55 sek
Peace
Tackar, gammal gubbe gör så gott han kan Jo 7,5 kloss är helt enkelt att jag sänker ner stången till en kloss på bröstet som är 7,5cm hög, i mitt fall och eftersom jag tränar i princip ensam så använder jag en bit avloppsrör som jag trär på stången och sätter fast med två byglar till ett avgassystem från en bil, totala distansen till bröstet blir då 7,5cm men jag kan ju inte skriva rörträning för då fattar inte en människa vad jag menar
Formen är sådär... har varit sjuk i 2 veckor med feber och spannvis av snor så helt frisk är jag inte. Får se om en vecka vad som händer.
Inga stats och inga bilder, väntar ett tag med det men det kommer nog om jag blir tjatad på
Tackar, gammal gubbe gör så gott han kan Jo 7,5 kloss är helt enkelt att jag sänker ner stången till en kloss på bröstet som är 7,5cm hög, i mitt fall och eftersom jag tränar i princip ensam så använder jag en bit avloppsrör som jag trär på stången och sätter fast med två byglar till ett avgassystem från en bil, totala distansen till bröstet blir då 7,5cm men jag kan ju inte skriva rörträning för då fattar inte en människa vad jag menar
Formen är sådär... har varit sjuk i 2 veckor med feber och spannvis av snor så helt frisk är jag inte. Får se om en vecka vad som händer.
Inga stats och inga bilder, väntar ett tag med det men det kommer nog om jag blir tjatad på
Ah fyndigt. Jo det är lätt och drunkna i konkurrensen utan bilder!
Pysslar normalt inte med kronlyft men va fan, var tvungen att hitta på något annat än bänk idag.
Får se om jag lyckades med storleken på bilderna eller om de ens kom med, första gången jag fibblar med nått sånt här så det kan gå hur som helst.
Har en sambo som är lite kul, hon tycker det mesta jag gör i garaget i träningsväg är puckat så ibland kan jag få en liten kommentar på min wite board och det brukar locka fram ett rätt gott träningshumör.
Den andra bilden är på mina prylar i garaget (uppenbart...).
Ingen smärta idag, bara lite sliten sen gårdagens bänkpass vilket genast ger mig lite onda aningar om hur jag kommer att må på torsdag morgon efter tre dagar med bänk, kommer bli riktigt spännande att borsta tänderna...
7x70kg
7x120kg
1x150kg
Tröja på
1x180kg liten bit kvar till träff
1x195kg pytteliten bit kvar till träff
1x205kg träff, ganska ok
1x210kg miss i utlåsningen annars ok
Av med tröjan och vanlig bänk igen
5x105kg
5x125kg
5x125kg
5x125kg
5x125kg
5x125kg
Inga storverk med tröjan precis men så håller jag fortfarande på att köra in den, 4e eller 5e passet med den. Man ska ju inte förvänta sig förmycket andra dagen i sträck med bänk heller. Tröjan börjar kännas bra iaf, sitter som den ska osv, kan bli för mig helt ok vikter om ett par veckor.
Lagt på mig ytterligare ett par hg, bundit en del vätska tror jag, 127,9kg blev domen idag iaf. Åter tillbaks vid min trivselvikt sen jag var nere om i -120 där jag inte trivdes alls.
Bänk
6x127,5kg
5x135kg
5x135kg
3x142,5kg
3x142,5kg
De två sista på 142,5 skulle varit fyror men det var helt enkelt förmycket idag, extrapasset igår med tröja får vara ersättning för att det blev 2 reps förlite.