Tänkte då jag ändå helt ska starta om "mitt liv" lite ifrån början igen så kunde en helt ny journal vara på sin plats !
Den gamla kändes helt enkelt inte aktuell längre

Tänkte här logga om min träning,syn på kost samt livet i ren allmänhet.
Samt även om "min lärjunges" träning/kost och hans debut vid luciapokalen 2013 (cbb)
Jag har efter avslutad diet vintern 2011 egentligen inte åstadkommit något inom varken träning eller ännu värre på det personliga planet.
Nu tänkte jag göra en riktig nystart ! Med skola som väntar runt hörnet samt träning på mer "seriös" nivå.
Har väl någon fåfäng idé om att inom ett par år kunna ställa upp i "men's physique" och kanske F5/rep power(men lång väg dit)
Men skam den som ger sig.
De som inte inte hängt med sen tidigare kan jag väl börja med att presentera mig själv som Maximilian .
Åldern ligger mellan 25-29 år.
Längden ligger runt 185-190 cm.
Vikten just nu 78 kg. (vilovecka,låg carbs)
Uppskattad kroppsfett 8%.
Styrkestats . Har i sommar endast reppat lite högre.
Bänkpress har jag väl dragit iväg 85x5 ? :/
Marklyftet 130x5 (har mycket att hämta här)
Knäböj: har inte körts pga skada.
Chins : 12 "godkända" senaste jag drog iväg ett max.
Dips: 5x25 extra vikt.
Målet för mig just nu är att under 8 veckor komma ner riktigt lågt igen (bf) samtidigt som jag ska öka min styrka.
För att sedan sakta fram tills nästa vår öka ren "kvalitativ" massa.
Fokus på styrka i basövningar och chins/dips rätt och slätt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Lärjungen" Är en stor kille på cirkus 185 cm och 110 kg.
Ålder : 25-28
Styrkestats:
Bänkpress har i sommar (på diet) legat på 170x2
Knäböj : senaste passet kördes 160x2 (här finns mycket att hämta)
Marklyft : 200x2
Upskattad bf : just nu kanske 13-15 %
"Lärjungens" Mål är endast "visuella" just nu.
Dvs komma i grym form inför Luciapokalen och väga in på max 95 kg.
Dock håller vi "koll" på hans toppstyrka och mycket tunga lyft görs för att hålla kvar den. (minimera muskelförlust)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi båda kommer köra "periodisk fasta" där jag har ett 16/8 upplägg medan han kör 18/6 och just nu "fastande" träning (bcaa före/under)
Men detta ändras veckan som kommer då kolhydrater kommer intas före träning i form av Maltodextrin.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bilder och kost/samt träningsupplägg kommer postas i tråden

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------