|
Lugnt!
Onsdag 1 oktober
Okej. Jag har inte gjort en tung etta sen maxningen på 120 (som var 100%) i somras. Sedan dess gick jag ner i styrka under augusti för att sedan ha klättrat upp tillbaka igen. Idag var jag taggad på att testa maxstyrkan. Jag förväntade mig inte mer än 120 men det var vad jag ville ha.
Bänkpress, stopp (utan signal)
Värmning till 100kg. Känns lätt.
115kg x 1 - Mycket lätt! Har aldrig lyft 115 så här lätt. Jag satsar fan på 125. Det får bära eller brista.
125kg x 1 - JA!!! PB. Mersmak också!! Äntligen får jag revansch på min benskada. Bänken som alltid varit min akilleshäl börjar ge vika nu tack gode gud.
Kändes så lätt så jag lade på 130kg.
130kg x 1 - PB. Den satt. Tung och knölig, ett dåligt lyft rent tekniskt, men den satt. Stefan ville att jag skulle sätta på 2,5kg till och testa för det var vad han uppskattade mitt max till. Jag sa att nu fick det räcka, för jag har ett djävulskt sheikopass framför mig. Dessutom har jag tröjbänk i övermorgon tillsammans med mer sheiko.
130kg var en sjukt skön gräns att passera. Ett pers med 10kg ut ur tomma luften i princip. Kanske är det de tunga tröjbänkarna som gjort det. När jag töjde Viktors tröja innebar det i princip negativa lyft med upp mot 160kg (han hjälpte till på uppåtvägen) och kanske har det gett någon slags boost.
Slut med kafferepet, nu är det dags att börja arbeta också!!!
Rehab för vänstra ljumsken/knäet
Blabla
Stångrodd, brett grepp mot bröstet (som i bänkpress)
80x5x8
Bänkpress, stopp, sheiko
60x8, 70x7, 75x6, 80x5, 87,5x4, 90x2x3, 100x2x2, 105x2x1, 100x2x2, 95x2x3, 87,5x4, 80x6, 70x10, 60x10
Tyngsta setet idag var 60x10, som egentligen skulle varit 12 reps, men jag orkade inte. 130x1 var lättare än 60x10. Var helt slutkörd efter all volym och maxningen. Tog en liten paus i bänkandet.
Face-pulls
Blabla
På det igen!
FU-smalbänk med stopp
90x3x5 - PB, 10kg ökning sedan förra veckan, men förra veckan var fjäder också.
Ett av mina bästa pass någonsin. Ett ljus i rehabmörkret. 10kg PB ur tomma intet. Jag är glad hest nu. Idag hade jag extrem volym och intensitet i mitt bänkpass så jag ska tagga ner nu. Ta det lite lugnare. Fokusera på tröjbänken och ladda upp inför bänk-DM. Sedan ska jag köra en ny sheiko (aka det bästa programmet någonsin) i bänk och skruva upp max till 135kg. Det är ungefär 2,5kg över estimerat 1RM, en lagom buffert. Samtidigt kommer jag byta ut tröjbänkar och utlåsningar mot lättare komplement som dips och flies igen, så även fast sheiko blir tyngre efter DM så kommer totala träningen bli något lättare.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|