Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Det roliga med Nurudinov är ju att han aldrig sett särskilt atletisk ut. Men hans prestationer är utom denna värld.
*Edit* Tråkigt att tyngdlyftningsförbundet inte verkar kommunicera särskilt bra sinsemellan. Jag vet inte om skribenten varit inblandad i kommunikation med atleterna, och alltså medvetet valt att skriva som han gjorde, eller om han bara läst en lista.
Jag tolkar texten från förbundet som att den är skriven i två stycken.
Ett som behandlar damlaget och ett som behandlar herrlaget.
Förövrigt så förstår jag inte deras "beef" med förbundet heller.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
En anledning är väl att det skulle bli rätt många coacher att skicka runt om alla ska få sin egen tränare med sig. Det kostar ju.
Hur ser det ut i andra länder? Är det inte landslagstränaren som åker med på tävlingarna där?
Jag är bara medveten om större länder, men där blir det ju mer personal ju fler atleter man har med. Kina har en hel stab, Ryssland har en hel del, osv. Länder som däremot har ungefär samma antal atleter i samma klass som Sverige har ofta 1-2 personer i assisterande position.
Jag skulle vara intresserad av hur det ser ut för resten av länderna på NM. Har man väldigt många tränare med där också?