Äntligen satt den! Såvida tosson85, groda eller Martin inte har några invändningar så är vår lilla interna tävling (först till 5x120kg i militärpress) avgjord. Det satt långt inne. Har efter att ha blivit inspirerad av strongmannen David Nyström breddat greppet ordentligt och det resulterade i nytt pers bara 2 veckor senare. Så tack för den!
Militärpress 5x120kg
Skit grymt! inga invändningar här, det är bara att buga och bocka
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Äntligen satt den! Såvida tosson85, groda eller Martin inte har några invändningar så är vår lilla interna tävling (först till 5x120kg i militärpress) avgjord. Det satt långt inne. Har efter att ha blivit inspirerad av strongmannen David Nyström breddat greppet ordentligt och det resulterade i nytt pers bara 2 veckor senare. Så tack för den!
Militärpress 5x120kg
Varsågod och grattis
Fortsätter tävlingen med först till 5x130kg så vill jag också vara med
Skit grymt! inga invändningar här, det är bara att buga och bocka
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n
Riktigt bra Stefan!
5x125 nu då?
Citat:
Ursprungligen postat av cc4
Varsågod och grattis
Fortsätter tävlingen med först till 5x130kg så vill jag också vara med
Citat:
Ursprungligen postat av muddler
Staffan var en stark dräng!
Tackar!
Det är skoj med interna tävlingar, bara kasta ut en handske om ni har någon skoj utmaning.
5x130kg lär jag inte göra inom rimlig tid David, däremot får du gärna filma när du gör det så vi andra vet var skåpet ska stå och hur slipstenar ska dras!
Djupet är inte som det ska eftersom baksidan är så stel så träffar inte riktigt rätt i vinklarna. Men jag är precis nere i alla fall, vinkeln är inte den bästa för att övertyga om det dock. Otroligt trött och går endast på koffeinöverdos, sov 1-2h inatt bara. 12x150kg utan bälte, väger väl 73 nu ungefär. Kommer inte ihåg de tre sista repsen och höll på att kollapsa, tur att man tränar på ett sånt hardkårgym som SATS.
Militärpress 5x120kg
Bara att buga sig för konungen
Intressant att det funkade så bra att bredda greppet.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Djupet är inte som det ska eftersom baksidan är så stel så träffar inte riktigt rätt i vinklarna. Men jag är precis nere i alla fall, vinkeln är inte den bästa för att övertyga om det dock. Otroligt trött och går endast på koffeinöverdos, sov 1-2h inatt bara. 12x150kg utan bälte, väger väl 73 nu ungefär. Kommer inte ihåg de tre sista repsen och höll på att kollapsa, tur att man tränar på ett sånt hardkårgym som SATS.
Vill också börja i kraftsportsklubb men finns ju ingen i min stad, är så trött på hur oseriösa alla är och hysteriskt mycket ljud och folk på vanligt gym.