2015-04-17, 22:37
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
20150417
Löpning
15.3 km @ 1:24:29. ~5:23min/km.
Målet var 15km, inte stanna. Distanspass. Tid oviktig. När jag nådde 15 så kände jag att jag hade iallafall 5km kvar i kroppen men lyckade intala mig själv "öka långsamt" så jag inte gör något korkat och drar på mig typ en skada. Väldigt bra runda iallafall, så förbaskat mycket roligare att springa UTAN att titta på en klocka - "hur snabbt går det" "öka, sakta ner?" "hur långt har jag sprungit? BARA 5KM?!?!?! KOMMER DÖÖÖÖ" etc. Rekommenderas till alla - dumpa klockan eller telefonen. Lägg den i jackan och bara spring. Behöver Ni veta hur långt Ni springer så har Nike+ en funktion som gör att den bara säg hur långt man har sprungit i intervaller men inte mer än så - perfekt
Extremt skönt att jag, i det stora hela, hade samma tempo rakt genom. Känns som jag har hittat min hastighet där jag bara kan springa på.. Verkar vara runt 5:20min/km. Härligt de! Lite osäker på varför det blir rätt där under, för kikar man på fördelningen så är jag inte i närheten av 13min/km. Det kanske blev så när jag sprang under broar eller uppför trappor - tappar signalen för GPS:en? Hur som, störtnöjd. En dag ska kommer jag att fixa halvmaran under 1:50!
Bra spellista för lite längre saker, bra tempo i alla låtar: ESM - Electronic Study Music
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
Senast redigerad av Snubben den 2015-04-17 klockan 22:40.
|
|
|
2015-05-06, 07:23
|
|
är en liten legend.
|
20150505
Löpning
Enkelt pass 9km på 49:59 (viktigt  ). Mycket backar. Målet var bara att börja röra på sig igen. Haft en liten svacka nu men det har varit mycket jobb och privatliv. På ett positivt sätt.
Men nu är det på det igen.  Idag kajak, imorgon 7km med grupp sedan Tough Viking på Lördag. Heja!
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
Senast redigerad av Snubben den 2015-05-06 klockan 07:25.
|
|
|
2015-05-07, 09:07
|
|
är en liten legend.
|
20150506
Kajak
Kajak i 2½ timme. Träning på teknik. Ryggen, axlar, bål är rätt, trott eller ej, rätt möra idag. Får se om man kan börja motionspaddla. Hade varit roligt.
|
|
|
|
2015-05-07, 09:08
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Det såg trevligt ut!
|
|
2015-05-07, 09:28
|
|
är en liten legend.
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Det såg trevligt ut! 
|
Det var det! Ni borde testa, finns en del där borta där Ni bor!
|
|
|
|
2015-05-07, 09:36
|
|
30% Cyborg
|
Kajak är fantastiskt!
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Ingen stjärt i världen kan få mig att springa.
|
On the road to straight perfection
|
|
|
2015-05-07, 10:29
|
|
Tänker råsa!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
Det var det! Ni borde testa, finns en del där borta där Ni bor! 
|
Tror tom de har kajakuthyrning vid sjön där jag bor. :p
|
|
2015-05-07, 14:54
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Hade du sprungit Toughest? I såna fall, kan du summera det på något sätt? Flöt det på bra eller fick man vänta vid hindren? Vad var jobbigast? Vilka hinder var svårast mm? Ska kuta med en kompis i maj och vet inte vad jag har att förvänta mig
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2015-05-07, 15:09
|
|
är en liten legend.
|
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
Hade du sprungit Toughest? I såna fall, kan du summera det på något sätt? Flöt det på bra eller fick man vänta vid hindren? Vad var jobbigast? Vilka hinder var svårast mm? Ska kuta med en kompis i maj och vet inte vad jag har att förvänta mig 
|
Jag har sprungit allt.
Toughest är kul, det är fler hinder på samma sträcka så du får aldrig någon chans att komma in i "andningen". Tänk intervaller.
Om man börjar i en grupp som startar tidigt så är det ingen väntetid, startar Ni sent så kan Ni få stå och vänta. Jag vet inte om toughest har infört straff på alla hinder. När jag sprang så fick man straff på vissa hinder om man inte klarade och på vissa fanns det ingen som kontrollerade. Då fick man springa typ 300-400m extra.
Jag tycker inte hindrena hos toughest var direkt svåra, utmaningen låg mer i att om man har hållit ett riktigt högt tempo så måste man fortfarande ha orken att t.ex. klättra, hiva sig uppåt, chins etc. Men om man tar det lugnt och går en bit innan hindrena och får lite mer kontroll så fixar man de flesta.
Personligen ser jag ingen direkt poäng i att springa de här loppen med inställningen "NU SKA JAG TA DET PÅ UNDER 50 MIN", då måste man springa i tävlingsgrupper. I resten i grupperna finns människor från alla olika typer av bakgrunder, folk som tränat hela livet, folk som aldrig tränat, tjokcisar, tunnisar, bodybuilder, coola gillar, nördar, folk som tycker det är coolt att springa hinderbana men har aldrig sprungit i sitt liv etc. All eloge till folk som springer, bra jobbat men om man siktar på en viss tid eller prestation så är det lönlöst då flertal människor kommer sinka dig vid hindrena.. Jag springer med en vän eller flera och gör allt tillsammans. Skratta, kriga, kämpa, snacka genom hela loppet. Blir ett avsevärt bättre minne och många sköna leenden.
.. men visst. Runt 50-55 minuter i år på en 8km hade varit kul.. Synd att jag startar runt 3-4 timmar efter första starten. Många köer.
|
|
|
|
2015-05-07, 15:15
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Tack för svar! Jo jag tänkte nog att man kan glömma räkna eller jämföra tider om man inte är bland de första startande. Vet inte när jag startar. Men har inställningen att ha kul och klara alla hinder samt att kunna springa mellan hindren.
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2015-05-07, 15:36
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Landström sysslar en del med löpning och lyckas se ganska grofv ut. Det går om du vill.
Jag cyklar en del numera, och lyckas hålla benvolymen med hjälp av det.
|
|
|
2015-05-07, 17:57
|
|
Oh gravity, thou art a heartless bitch
Reg.datum: May 2006
|
Du såg inte så liten ut på kajakbilden på insta.. Mer bredaxlad än vad jag någonsin kommer lyckas bli....
Hatar mina axlar, de bara vägrar samarbeta...
|
|
|
2015-05-07, 21:57
|
|
är en liten legend.
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Landström sysslar en del med löpning och lyckas se ganska grofv ut. Det går om du vill.
Jag cyklar en del numera, och lyckas hålla benvolymen med hjälp av det.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel
Du såg inte så liten ut på kajakbilden på insta.. Mer bredaxlad än vad jag någonsin kommer lyckas bli....
Hatar mina axlar, de bara vägrar samarbeta...
|
Landström är galet duktig. Sjukt imponerad av honom.
Jo, men detta handlar nog mer om att man "känner sig" mindre. Nu har jag visserligen tappat en hel del vikt men måste arbeta mycket på grundkonditionen nu så jag är helt OK med det. Sedan har jag inte direkt ätit som jag ska, alldeles för lite för mig men det ändrar vi på nu
|
|
|
|
2015-05-07, 22:01
|
|
är en liten legend.
|
20150507
Löpning
Typ 9,5 km på runt 50-55. ALla klockor/mobiler visade olika. Min visade 11km där 10km sprangs på 49 minuter, någon annan visade 7km på 65 minuter. Tog tiden från vännen som har en tokdyr klocka som är, troligtvis, mest pålitlig.
Hur som, kändes kanon, redo för Tough Viking (km) på lördag. Heja heja
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:00.
|

|