2014-11-15, 16:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Dagens pass / El entreno de hoy / The workout for today
35 min x-trainer
rotatorcuff i cable in/ut 3x15
rotatorcuff med hantlar upp/ned 3x15
Rörlighetsträning och stretch för knäböj:
2x15 bensving åt sida
1x15 bensving fram/bak
2x12 Mobilisering för baksidalår/höftböjare ( från Tyngre:s video ) Samt i sista repen hålla positionen i 30s.
3x8 goblet squats med 8kg kettlebell
2x10 Kroppsiktsböj
Stretch av höftböjar/insida lår och Hamstrings.
5 set tyngre shrugs superset 5 set tunga sittande vadpress
3 set shrugs med 3s håll i toppläge
3 set lättare vadpressar i benpress med paus i toppläge.
5 set standing cable crunch superset 5 set liggande benlyft
5 set abwheel
Stretch för övrig kropp.
Kul som fan var det idag! Och tidsfördrivande då jag inte har någonting ( except plugg ) att göra idag. Ska köra lite foamrolling och försöka mig på squat-to-stands också.. Wish me luck!
Tror jag ska sluta med abwheel också.. Får ju ingen jävla kontakt med magen så blir inge kul då
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Senast redigerad av Ozziking den 2014-11-15 klockan 17:00.
|
|
|
2014-11-16, 13:52
|
|
Registered User
|
Fyfan... Dagen är förstörd och mår så jävla dåligt nu.
I min ätstörning så blev jag väldigt uppmärksamhets beroende på grund av min ensamhet. Jag började då med instagram och bloggande för att få mer stöd mot min kamp, vilket inte gick vägen riktigt förutom att folk i min närhet läste det jag gjorde och det resulterade i mer ensamhet och blickar. Jag skämdes och skäms fortfarande för det jag gjorde. Kan inte hantera det bara. Vågar inte stå för det alls. Var helt inlåst i min bubbla och det har förstört allt.
Idag så var den en av mina vänner som tydligen skulle driva och döpte en Facebook-chatt som vi hade till bloggnamnet jag använde. Redan då kände jag ångestklumpen i halsen. Sedan länkade han bloggen och folk i chatten började läsa och jag bara... Fyfan... Får inte bort blogghelvettet heller.
Som man bäddar får man ligga antar jag...
|
|
|
|
2014-11-16, 14:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
I min ätstörning så blev jag väldigt uppmärksamhets beroende på grund av min ensamhet. Jag började då med instagram och bloggande för att få mer stöd mot min kamp, vilket inte gick vägen riktigt förutom att folk i min närhet läste det jag gjorde och det resulterade i mer ensamhet och blickar. Jag skämdes och skäms fortfarande för det jag gjorde. Kan inte hantera det bara. Vågar inte stå för det alls. Var helt inlåst i min bubbla och det har förstört allt.
Idag så var den en av mina vänner som tydligen skulle driva och döpte en Facebook-chatt som vi hade till bloggnamnet jag använde. Redan då kände jag ångestklumpen i halsen. Sedan länkade han bloggen och folk i chatten började läsa och jag bara... Fyfan... Får inte bort blogghelvettet heller.
|
Hej här halkade jag in
Ja du jag tycker inte du har nåt att skämmas över alls. Jag tycker gott att du kan gå in i den där facebookchatten (vad det nu är?) och skriv att det är trevligt att du blir så uppmärksammad och att de bryr sig så mycket i ditt liv och din träning att de startar en community runt det. Att, det är fantastiskt! Skriv det, så får dom skämmas istället.
|
|
|
2014-11-16, 14:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Och tänk också att ingen bryr sig om hundra år. Ingen annan bryr sig. Du har inte gjort något elakt mot någon annan därför har du inget att skämmas för. Du är nog inte så gammal heller, det där låter som småbarnsbeteende. Ingen vuxen människa gör på det sättet och ingen kommer bry sig om det här när du själv är vuxen.
|
|
|
2014-11-16, 14:30
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
|
Men kolozzeum har väl hjälpt till med att få bättre ordning på ÄS? Alltså är det inte bara negativt med att få uppmärksamhet.
Du kan ju nämna i chatten att du har fått bra mycket hjälp här (Varför han ens bemödar sig att starta något sådant är ju bara skumt. Jag hade dragit på han en jävla smäll) och att det är på väg åt rätt håll.
|
|
|
|
2014-11-16, 14:52
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fru_Flisa
Hej här halkade jag in
Ja du jag tycker inte du har nåt att skämmas över alls. Jag tycker gott att du kan gå in i den där facebookchatten (vad det nu är?) och skriv att det är trevligt att du blir så uppmärksammad och att de bryr sig så mycket i ditt liv och din träning att de startar en community runt det. Att, det är fantastiskt! Skriv det, så får dom skämmas istället.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fru_Flisa
Och tänk också att ingen bryr sig om hundra år. Ingen annan bryr sig. Du har inte gjort något elakt mot någon annan därför har du inget att skämmas för. Du är nog inte så gammal heller, det där låter som småbarnsbeteende. Ingen vuxen människa gör på det sättet och ingen kommer bry sig om det här när du själv är vuxen.
|
Vet inte varför jag mår så dåligt av det nu efteråt.. Tycker det är pinsamt och vågar inte stå för det bara. Tjatade om det tills folk började tröttna. Såg många recovery-bloggar och sidor som jag blev inspirerad av och tänkte att det kunde vara ett steg i rätt riktning.
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Men kolozzeum har väl hjälpt till med att få bättre ordning på ÄS? Alltså är det inte bara negativt med att få uppmärksamhet.
Du kan ju nämna i chatten att du har fått bra mycket hjälp här (Varför han ens bemödar sig att starta något sådant är ju bara skumt. Jag hade dragit på han en jävla smäll) och att det är på väg åt rätt håll.
|
Ja detta är något år sedan som jag höll på med attention - sättet. Jag blev friskförklarad i början av detta år, med hjälp av kolo. De vet dem. Men tydligen är det kul att ta upp gamla grejer. han är schysst men väldigt mån om att driva med folk, tills det spårar ur.
Det folk inte förstår är att psykiskt mår jag skit när folk tar upp det för jag tycker det är så pinsamt att jag har varit sjuk. Men jag vet inte varför. Antagligen för att jag gjorde en sådan stor grej av det.
|
|
|
|
2014-11-16, 14:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Bjud in mig så ska jag såga dom vid fotknölarna. Fyfan , du är stark och har dina tjocka vänner kommer vara avundsjuka när du får alla brudar på beachen i sommar! Keep fight!
|
|
|
2014-11-16, 18:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Jobbig sits. Det bästa du kan göra är nog att försöka visa att det inte är något du skäms över (även om du nu faktikt skäms över det) genom att påpeka att du varit väldigt sjuk och det där hjälpte dig att bli frisk. Inser de detta sätter de förhoppningsvis skrattet i halsen.
Ursprungligen postat av mangemani
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
|
|
|
|
2014-11-16, 19:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av tankoovich
Bjud in mig så ska jag såga dom vid fotknölarna. Fyfan , du är stark och har dina tjocka vänner kommer vara avundsjuka när du får alla brudar på beachen i sommar! Keep fight!
|
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Jobbig sits. Det bästa du kan göra är nog att försöka visa att det inte är något du skäms över (även om du nu faktikt skäms över det) genom att påpeka att du varit väldigt sjuk och det där hjälpte dig att bli frisk. Inser de detta sätter de förhoppningsvis skrattet i halsen.
|
Ni har rätt.. Det viktigaste då var nog inte att bygga muskler, utan att må så bra som möjligt och komma in på rätt spår psykiskt, vilket jag gjorde.
Sommar 2016, då jävlar. Kommer bli igenkänd som "Oscar, han som slaktade anorexian och fick en episk fysik på köpet. "
|
|
|
|
2014-11-16, 20:30
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Wow, wooow woooooow wow! Stop här nu! Som man bäddar får man ligga? NEJ! Stop STOP STOP!
DU har inte gjort något tokigt här, DU har inte gjort något fel, DU har inte gjort något för att utnyttja till ett skämt (även om det är i all välmening). Om det är så du ser det så har du helt fel perspektiv. DU har tagit dig ur AS, DU har börjat må bättre, DU har tagit tag i ditt, DU har gjort en positivt förändring genom att skriva, träna, och prata. Du har INTE "bäddat så att du får ligga i skit" nu. Nej, nej nej. Din vän som skämtar/skriver om detta däremot, han bäddar som han får ligga. Han är en dick. Det är han, inte du, som alienierar sig från en annan person, inte tvärtom. Det är HAN som skämtar på någons anna bekostnad, inte du.
Du har INTE gjort något fel. Däremot har han det. Skärp dig.
Citat:
Vet inte varför jag mår så dåligt av det nu efteråt.. Tycker det är pinsamt och vågar inte stå för det bara. Tjatade om det tills folk började tröttna. Såg många recovery-bloggar och sidor som jag blev inspirerad av och tänkte att det kunde vara ett steg i rätt riktning.
Ja detta är något år sedan som jag höll på med attention - sättet. Jag blev friskförklarad i början av detta år, med hjälp av kolo. De vet dem. Men tydligen är det kul att ta upp gamla grejer. han är schysst men väldigt mån om att driva med folk, tills det spårar ur.
Det folk inte förstår är att psykiskt mår jag skit när folk tar upp det för jag tycker det är så pinsamt att jag har varit sjuk. Men jag vet inte varför. Antagligen för att jag gjorde en sådan stor grej av det.
|
Berätta då, säg att du tycker det är jobbigt/ocoolt. Är det vänner så slutar dom. Gör dom inte det så är det inte dina vänner. Sedan är du rätt ung också, det påverkar dig mer än du tror. Man ska vara ditt datt, många vänner, coola vänner etc etc. Du kommer skratta åt det när du är över 30, det garanterar jag dig.
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
|
Citat:
Ni har rätt.. Det viktigaste då var nog inte att bygga muskler, utan att må så bra som möjligt och komma in på rätt spår psykiskt, vilket jag gjorde.
|
Det viktigaste är inte att bygga muskler, det viktigaste är att må bra. Det är när du mår bra som musklerna kommer på köpet  . Är psyket på topp så kommer kroppen vara på topp, däremot så funkar det inte tvärtom.
Citat:
Sommar 2016, då jävlar. Kommer bli igenkänd som "Oscar, han som slaktade anorexian och fick en episk fysik på köpet. "
|
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2014-11-17, 14:42
|
|
Registered User
|
Tack för stöd.. Tänkte nog i lite fel banor där..
OT - Funderar på att ta en day of från gymmet idag. Inte helt säker, men har lite annat för mig. Dock träningssugen och känns lite onödigt att inte träna, då det har sina fördelar och är kul och skönt. Vi får se.
Har matteprov på fredag och två redovisningar på torsdag. Är inte den bästa på matten så behöver lägga ner lite fokus på det.
|
|
|
|
2014-11-17, 14:50
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Folk med för mycket fritid, dvs folk som inte får något gjort själva, kommer alltid vilja klanka ner på andra personer. Det är bara kolla på random diskussion under något "kontroversiellt foto" på fejjan, det är alltid nolifers som sitter där och bölar.
|
|
|
2014-11-17, 15:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey
Folk med för mycket fritid, dvs folk som inte får något gjort själva, kommer alltid vilja klanka ner på andra personer. Det är bara kolla på random diskussion under något "kontroversiellt foto" på fejjan, det är alltid nolifers som sitter där och bölar.
|
Sant.. Så sant.
|
|
|
|
2014-11-17, 20:55
|
|
Registered User
|
Tog en day of från gymmet idag. Ganska tråkigt men det duger
|
|
|
|
2014-11-17, 21:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2014
|
Dude kroppen behöver även vila så du gjorde nog rätt! Kommer tillbaka 2 ggr starka efter att ha vilat ska du se! Du hsr ju haft ganska hög tränings frekvens senaste tiden men grymma resultat, fortsätt så och skit i det där andra och gör det du gillar och så idag och blicka framåt..
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.
|

|