Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-29, 13:41   #4381
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Kul att se att du skriver här igen!

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 01:15   #4382
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Kul att se att du skriver här igen!
jag e här!!

Idag kära vänner, idag gjorde jag en grej jag längtat efter sjukt länge! Jag stod på händer! Wahooo!

En del av er som har hängt med i journalen ett tag vet kanske att jag haft problem med mina handleder. 2007 fick jag ont i dem då jag ökade för snabbt i bänkpress och sen dess har jag haft kronisk inflammation i båda. Jag har alltså inte kunnat sätta ner och stödja på handflatorna mot golvet, trycka upp dörrar osv. På lite drygt fem år. Jag har gått i sjukgymnastik, och jag har hatat skithandlederna, och jag har till slut också accepterat skithandlederna och hela läget att jag inte tycks få ordning på dem nånsin typ. Har vant in nya rörelsemönster för olika saker som att ta mig upp från golvet eller hur jag löser olika gymövningar (handledslindor, strykjärn, eller ta en annan övning..). Periodvis haft svinont och periodvis har de varit mindre ontiga. Men ändå ont liksom.

Anyways. Nu har jag ju tränat med Seth knappt ett år, och han har verkligen fattat var fan problemet kommer ifrån och vetat bättre än nån sjukgymnast hur vi åtgärdar det. Så nu har det lirkats med skiten för att sakta men säkert kunna använda mina händer som normalt.
Bara senaste veckorna har jag känt att de har varit i riktigt ok form, så idag testade jag att belasta de stackarna med ett handstående; något som jag trodde att jag aldrig skulle kunna göra igen!

Detta är fantamig en pånyttfödelse för mig! Det är fantastiskt!! Så jävla nöjd jag är med att handlederna typ är med i matchen igen!!

Senast redigerad av Madame den 2013-02-01 klockan 01:17.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 01:22   #4383
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Fan vad underbart! Så jävla härligt att se att det har löst sig, minns när du berättade om det. Ingen förtjänar förbättringen som du
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 06:12   #4384
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Awesome!

O_Wao = oh wow!
Gammal 2013-02-01, 06:43   #4385
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Fantastiskt!

Jag hade också velat kunna stå på händerna. Om jag försöker tror jag att jag ser ut som någon bisarr korsning av en valross och ett korthus. Som rasar. :-/
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 09:16   #4386
dooh
Registered User

doohs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Fantastiskt!

Journal
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 09:37   #4387
Vunnis
Tunnis

Vunniss avatar

Reg.datum: Apr 2009
Jaaaaaa! Upponer! \o/
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 01:04   #4388
Madame
Madamp!

Madames avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Fan vad underbart! Så jävla härligt att se att det har löst sig, minns när du berättade om det. Ingen förtjänar förbättringen som du
thanks dear!! =)

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Awesome!
Eller hur!!!

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Fantastiskt! : hbang:

Jag hade också velat kunna stå på händerna. Om jag försöker tror jag att jag ser ut som någon bisarr korsning av en valross och ett korthus. Som rasar. :-/
men du kan ju prova när ingen ser på??
Practice makes perfect

Citat:
Ursprungligen postat av dooh Visa inlägg
Fantastiskt!
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Jaaaaaa! Upponer! \o/

Hurra hurra!!
Gammal 2013-02-07, 01:27   #4389
Madame
Madamp!

Madames avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Nu är jag nog iallafall back on track för nu är jag även ganska pigg å glad liksom! Stay tuned ppl!

Joooosåatt... hej igen på er!!

Jag är inte alls back on track. Har känts som att jag är typ back on track ibland, men jag är så jefla känslig nu så det kan vända hastigt. Just nu orkar jag tex inte ens planera in att jag ska göra saker eller träffa vänner på mina lediga dagar, för... då är de ju inte lediga. Jag vill bara ligga på soffan och halvdö och inte göra ett skit, inte ha nån tid att passa, bara såsa. Har skött träningen helt ok och kosten till kanske 75% senaste månaden för att jag helt enkelt inte orkar bry mig, att få ihop det så det funkar känns ovärt ibland när jag bara vill gå å gömma mig.

Jag var aptrött på slutet av dieten i nov/dec, och sen tog ut mig i december på ett sätt som jag visste på förhand att jag inte borde (tänkte nog att om jag VET vad som väntar så blir det inte lika jobbigt....pah!!).
Sen jobbade jag lika mycket i januari ( thank u very much) trots att jag började grina av trötthet redan efter december. Jo, jag ska tagga ner nu, på riktigt alltså. Jag är fördjävla sleten för tillfället, och därför har jag bestämt att jag inte kommer tävla på bmr i april. Jag är trött på att vara trött och jag tror inte det är det snällaste jag kan göra mot min kropp just nu (Fyfan vad jag är smart ändå!).
Gammal 2013-02-07, 04:27   #4390
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Det kommer fler tillfällen för dig att dominera! Det är bra att ta kloka beslut även om de kan kännas tråkiga!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 11:07   #4391
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Det är smart att ta smarta beslut. Fortsätt med det. Skickar en uppiggande smiley
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 11:09   #4392
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Klokt beslut ändå vännen, du måste ta hand om dig själv!

O_Wao = oh wow!
Gammal 2013-02-07, 15:55   #4393
Madame
Madamp!

Madames avatar

Hej hopp!

Nu har jag varit i ystad och träffat min tränare.
Han hade redan förberett kommande tids program. Jag sa att jag är trött som ett as och har stressat mycket och inte orkar tävla i april. Det tyckte han var bra ändå för då slipper vi anpassa oss efter tidspress nu utan kan fokusera på att bara bygga å må bra. Vi bara modifierade upplägget en smula så jag kan träna tre dar i veckan ist för fyra som jag brukar, men kan dra upp det till fyra om jag vill och orkar. Det är fyra olika pass som körs rullande.

Sen skulle jag fystestas. "det är de bästa testerna när du inte vet om att jag hittat på nåt till dig och du måste prestera oförberedd hehe ". Den spjuvern!! ^^

Så först var det TRX armhävningar med crunch. Patten i mattan och inte tappa höften. "en vältränad tjej fixar nog uppåt en 10 st. Du är mer än vältränad så det ska du kunna klå!" 13 st orkade jag =)

Sen blev det TRX rodd. Spikrak kropp och toucha med handtagen i revbenen. 30 st och rekord bland de tjejer han testat

Nästa grej var TRX upphängda utfall (man gör liksom utfallet bakåt, bakre foten är i trx:en). Toucha med knäet i marken och upp till rak höft. Jag gjorde 114 st på vänstern. Ja, hunnrafjorton utfall!! Han undrade vad fan jag höll på med redan på 70 ^^. Sen typ orkade jag inte mentalt mer. Andra benet!! där var jag så jävla uttröttad redan och anfådd å torr i munnen och för svagt pannben alltså, fixade 30 utfall på högern innan jag tappade balansen. Så totalt 144 utfall. Ändå rätt ok?!!!!

Sista grejen var en viss typ av höftlyft i TRX och där fixade jag 25 sttror jag innan baksida lår nästan krampade och dog.

Helt nöjd med dagens tester!!
Och nöjd med att jag bestämt att inte tävla. Bara där blev jag typ 5 resor piggare.
Gammal 2013-02-07, 16:40   #4394
dooh
Registered User

doohs avatar

Reg.datum: Dec 2007
haha, så jävla nice med utfallen!

Har sett en del artiklar från breeze den senaste tiden, tänker på dig och blir sugen på TRXandet. Spec nu när vårt gym är mongofullt av nyårslöften så man får inte plats att göra något någonstans.

Men det är inte att tänka på med ett gymkort till, så jag får snällt sköta mig där jag är.

Bra att du chillar lite när du känner att du stressar bort dig själv!

Journal
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 16:47   #4395
Madame
Madamp!

Madames avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dooh Visa inlägg
haha, så jävla nice med utfallen!

Har sett en del artiklar från breeze den senaste tiden, tänker på dig och blir sugen på TRXandet. Spec nu när vårt gym är mongofullt av nyårslöften så man får inte plats att göra något någonstans.

Men det är inte att tänka på med ett gymkort till, så jag får snällt sköta mig där jag är.

Bra att du chillar lite när du känner att du stressar bort dig själv!
ja utfallen var rätt balla

När ditt gymkort går ut får du kuta över till breeze, SÅ jävla najs gym, önskar jag hade det här i malmö!

Japp, nu får det banne mig bli lite chillax! Och ikväll ska jag ligga i soffan hos min kvinna och avnjuta praliner jag köpte hos Saedens chokladhus idag. Förhoppningsvis får jag gos av katten också

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:33.