Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-30, 22:55   #2896
Squamata
Ceviche

Reg.datum: Nov 2008
Sjukt fin fysik! De där har du lyckats bra med

Fråga: Du har i princip alltid kört samma 4splitt.. Känner du inte att armarna hade fått bättre återhämtning och de inte låg dagen efter bröst? Triceps är ju väldigt involverad i all bröstträning i princip.

Journal> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215431
Squamata är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 16:23   #2897
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Rygg med marklyft

Gick väll sådär idag. Styrkan var inte på topp, stelhet infann sig, och formen kändes överlag dålig. Fick dessutom känningar i ryggen efter första lyftet på 240. Så jag bokade en tid hos naprapaten imorgon, så att han får räta ut ryggraden och vänster höftled, och ta sig en kik på min rörlighet runt axlar och höft. Rätt säker på att ryggraden är lite sned, har rätat ut den 3 gånger innan, och den känns likadan nu.

Marklyft:
70 x 5
120 x 5
170 x 4
220 x 2
240 x 1
240 x 1
170 x 8 - upphöjda 3cm ungefär
170 x 11 - med remmar

Avslutade med supinerade latsdrag, latpulls och baksida axlar.

Citat:
Ursprungligen postat av Squamata Visa inlägg
Sjukt fin fysik! De där har du lyckats bra med

Fråga: Du har i princip alltid kört samma 4splitt.. Känner du inte att armarna hade fått bättre återhämtning och de inte låg dagen efter bröst? Triceps är ju väldigt involverad i all bröstträning i princip.
Jättestort tack! Innebörden av en komplimang blir större den som ger den själv har kommit en lång väg på sin resa, jag bugar.

Yes, sedan runt 1½-2(?) år tillbaka så har den varit densamma. "Problemet" med den här typen av upplägg är att det är svårt att pussla ihop det för att kunna återhämta sig optimalt mellan varven. Man får nästan kompromissa för att kunna ge någon muskelgrupp optimal vila, men då får en annan muskelgrupp lida.
Just nu så måste jag prioritera att hålla axlarna krya. Det är därför som jag väljer att ha bröst före armar, och försöka undvika dips och smalbänkar i ett tag.
Tycker egentligen inte att mina triceps tar så mycket stryk av bröstträning, även om jag håller mig till lite tyngre pressar. Jag har blivit duktig på att låta kraften komma från tuttarna, och främst låta triceps stabilisera.

Just nu har jag ordningen: bröst, armar, rygg, ben.
Kanske vore mer logiskt med ordningen: Rygg, bröst, ben, armar.

Ska faktiskt ta att kika över detta, tack för tipset!
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 20:06   #2898
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Vila

Varit hos naprapaten idag, så jag har vilat. Fick rätat ut ryggraden och höften som jag visste var sneda, och behandlat musklerna runt höfterna.

En intressant teknik naprapaten använde var att han tog 4-5cm långa nålar och körde in dom hela vägen in i muskeln och skakar. Nålen går alltså 4-5cm in i muskeln (i detta fall hamstrings och ljumskar), varpå den skakas.
Detta gjorde fruktansvärt ont faktiskt och kändes minst sagt konstigt.
Citat:
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Gammal 2013-02-01, 20:17   #2899
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Reg.datum: Oct 2009
Jag svimmade senast naprapaten behandlade mina triceps. Det är en effektiv metod när det funkar. Fick även reda på att jag har problem med mitt nervsystem. Så kan inte göra sådan behandling längre. Delvis så kommer jag svimma varje gång
Gammal 2013-02-02, 10:42   #2900
South Samton
Registered User

South Samtons avatar

Reg.datum: Feb 2010
Grym form!! No hetro!
Gammal 2013-02-02, 19:27   #2901
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Bröst och axlar

Tränade imorse, men har inte hunnit uppdatera före nu.
Var iväg på middag med släktingar, där jag träffade min gammelmorbror. Frågade honom hur mycket han hade lyft som mest i 82.5:an. 230kg i knäböj, 145kg i bänkpress, och 280kg i marklyft hade han toppnoterat. Alla resultat utan utrustning och på tävling skulle jag tro. Vad gällde utrustning så påstod han kort att han vill kunna ta på sig sina egna kläder, och att utrustnings-lyftarna är bra klena när allt åker av.
Men nu vet jag vad jag ska ha lyft tills nästa gång vi ses! Märks vem jag brås på. Stark i böjen, rätt stark i marken, och kass i bänk!

Dagens pass gick bra. Styrkan var inte på 100% och axlarna var inte 100% (vilket var väntat), men det gick överlag bra.

Hantelpress:
15 x 15
30 x 12
42.4 x 10
42.5 x 10
47.5 x 8

Snedbänk:
60 x 15
80 x 10
100 x 6
80 x 10

Smithbänk:
60 x 15
80 x 12
100 x 5

Avslutade med lite flyes.

Sidolyft med hantlar:
1 giantset. 10 > 12.5 > 15 > 12.5 > 10

Arnoldpress:
15 x 12
22.5 x 12
30 x 8

Sittande axelpress: - bara för skojs skull
32.5 x 16

Citat:
Ursprungligen postat av daloatf Visa inlägg
Jag svimmade senast naprapaten behandlade mina triceps. Det är en effektiv metod när det funkar. Fick även reda på att jag har problem med mitt nervsystem. Så kan inte göra sådan behandling längre. Delvis så kommer jag svimma varje gång
Haha, åh fasen! Det är ganska fräckt hur mycket man faktiskt kan göra med lite nålar och massage (eller i mitt fall: våld).

Citat:
Ursprungligen postat av South Samton Visa inlägg
Grym form!! No hetro!
Thanks brosep!
Citat:
Gammal 2013-02-03, 12:12   #2902
jsavefors
Registered User

jsaveforss avatar

Reg.datum: Aug 2012
Dags för någon typ av "crazy-workout" i veckan proxyboy??!!

Dra iväg ett mess så löser vi någon dag då vi brassar på ordentligt!
jsavefors är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 16:10   #2903
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Ben

Körde ett lite "lättare" benpass idag. Stretchade lite under passet, och stretchade massvis efter passet.

Frontböj:
60 x 10
80 x 5
110 x 5
130 x 5

Knäböj:
160 x 3
180 x 3
80 x 8

Benpress:
3 set, 20, 18, 14 reps

Benspark:
3 set, 12, 10, 8 reps

Avslutade med 5 set liggande bencurl och massvis med stretch.

Cablecrunch:
25, 15, 15 reps

Citat:
Ursprungligen postat av jsavefors Visa inlägg
Dags för någon typ av "crazy-workout" i veckan proxyboy??!!

Dra iväg ett mess så löser vi någon dag då vi brassar på ordentligt!
Det låter som en riktigt bra idé!
Citat:
Gammal 2013-02-03, 16:28   #2904
Squamata
Ceviche

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
Gick väll sådär idag. Styrkan var inte på topp, stelhet infann sig, och formen kändes överlag dålig. Fick dessutom känningar i ryggen efter första lyftet på 240. Så jag bokade en tid hos naprapaten imorgon, så att han får räta ut ryggraden och vänster höftled, och ta sig en kik på min rörlighet runt axlar och höft. Rätt säker på att ryggraden är lite sned, har rätat ut den 3 gånger innan, och den känns likadan nu.

Marklyft:
70 x 5
120 x 5
170 x 4
220 x 2
240 x 1
240 x 1
170 x 8 - upphöjda 3cm ungefär
170 x 11 - med remmar

Avslutade med supinerade latsdrag, latpulls och baksida axlar.

Jättestort tack! Innebörden av en komplimang blir större den som ger den själv har kommit en lång väg på sin resa, jag bugar.

Yes, sedan runt 1½-2(?) år tillbaka så har den varit densamma. "Problemet" med den här typen av upplägg är att det är svårt att pussla ihop det för att kunna återhämta sig optimalt mellan varven. Man får nästan kompromissa för att kunna ge någon muskelgrupp optimal vila, men då får en annan muskelgrupp lida.
Just nu så måste jag prioritera att hålla axlarna krya. Det är därför som jag väljer att ha bröst före armar, och försöka undvika dips och smalbänkar i ett tag.
Tycker egentligen inte att mina triceps tar så mycket stryk av bröstträning, även om jag håller mig till lite tyngre pressar. Jag har blivit duktig på att låta kraften komma från tuttarna, och främst låta triceps stabilisera.

Just nu har jag ordningen: bröst, armar, rygg, ben.
Kanske vore mer logiskt med ordningen: Rygg, bröst, ben, armar.

Ska faktiskt ta att kika över detta, tack för tipset!
Kul de fick dig att tänka över de lite Som sagt ligger du på en nivå rätt mkt högre än mig, men att splitta upp saker effektivt har jag relativt bra koll på!

En splitt jag själv ska prova ett tag är Bröst/armar, Ben, Rygg/axlar, vila.. Och sen börja om igen. Kanske kunde fungera för dig då du förmodligen kör lite lättare träning än vanligt för dina axlar ?. Detta kanske inte passar en duktig marklyftare då du använder benen/rumpa mkt i dina lyft, men för mig vars marklyft är gjorde med i princip raka ben så tycker jag inte knäböj>marklyft krockar spec mkt.

Din pec utveckling är ju verkligen extremt bra! Hade varit riktigt roligt om du postade ett y-tube klipp framöver på hur ett arbetsset kan se ut för dig i bänkpress.

Journal> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215431
Squamata är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 20:19   #2905
extra kakao
Speciell

extra kakaos avatar

Reg.datum: Aug 2012
Din spotifylista, det är i stort sett den enda jag lyssnat på de senaste dagarna.
Gammal 2013-02-03, 20:22   #2906
antisleep
Registered User

antisleeps avatar

Reg.datum: Jun 2012
Du var på GG och firade 1års-dagen idag va? Tyckte att jag skymtade dig långt bak i kön utanför, tänkte ta mig fram och prata med dig, men väl där inne så försvann du!

Blev det någon goodie-bag för dig??

Instagram: Antisp
antisleep är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 20:34   #2907
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
Haha, åh fasen! Det är ganska fräckt hur mycket man faktiskt kan göra med lite nålar och massage (eller i mitt fall: våld).!
Att sitta och vänta på att få sin behandling när ens kollega får sina ljumskar behandlade var inte kul. Han är en riktig macho kille och det första man hör när man väntar är ett högt skrik "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA". Om han skriker så kommer jag väl gråta då? :P
Gammal 2013-02-04, 18:48   #2908
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Armar

Raka pushdowns:
30 x 15
50 x 15
70 x 12
70 x 12
80 x 10
80 x 10
90 x 8
90 x 8

Liggande extensions med stång:
40 x 10
40 x 10
45 x 8
50 x 6

Frenchpress i cable med rak stång:
70 x 12
70 x 12
60 x 12
50 x 12

Avslutade med lite enarmsextensions.

Sittande alternerande hantelcurl:
12.5, 15, 17.5, 20kg

Stångcurl:
30 x 15
30 x 15
40 x 8

Avslutade med sittande hammarcurls, sen hjälpte jag en kompis med hans marklyft i typ 30 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Squamata Visa inlägg
Kul de fick dig att tänka över de lite. Som sagt ligger du på en nivå rätt mkt högre än mig, men att splitta upp saker effektivt har jag relativt bra koll på!

En splitt jag själv ska prova ett tag är Bröst/armar, Ben, Rygg/axlar, vila.. Och sen börja om igen. Kanske kunde fungera för dig då du förmodligen kör lite lättare träning än vanligt för dina axlar ?. Detta kanske inte passar en duktig marklyftare då du använder benen/rumpa mkt i dina lyft, men för mig vars marklyft är gjorde med i princip raka ben så tycker jag inte knäböj>marklyft krockar spec mkt.

Din pec utveckling är ju verkligen extremt bra! Hade varit riktigt roligt om du postade ett y-tube klipp framöver på hur ett arbetsset kan se ut för dig i bänkpress.
Tack så mycket! Riktigt kul att få en komplimang om brösten, för jag tycker själv att jag har fått jobba väldigt hårt för att få pli på dom. Ska försöka att få lite klipp på't!

Hmm, numera så tror jag inte att det fungerar för mig att dela upp kroppen på bara 3 pass. Jag tränar för ofta för det helt enkelt, men mina första 1½-2 år körde jag enligt en 3-split.
Armpasset är just nu lite av en vilodag för mig, nervsystemet får ta det lite lugnare då jag inte har några supertunga övningar.
Marklyft och knäböj krockar för mig. Hatar att vara trött i baksidan när jag ska marka, usch och fy!

Nu testar jag på ordningen:
Bröst, ben, armar, rygg, och ser hur det går.

Citat:
Ursprungligen postat av extra kakao Visa inlägg
Din spotifylista, det är i stort sett den enda jag lyssnat på de senaste dagarna.
Aaaaww yeah, Kul att du gillar den!

Citat:
Ursprungligen postat av antisleep Visa inlägg
Du var på GG och firade 1års-dagen idag va? Tyckte att jag skymtade dig långt bak i kön utanför, tänkte ta mig fram och prata med dig, men väl där inne så försvann du!

Blev det någon goodie-bag för dig??
Ajjemen! Var där och snackade lite skit som vanligt. Inte så konstigt, jag är ganska kort och försvinner lätt i folkmängder!
Yes, det blev det. Men hade hoppats att Anton var skulle komma med något mer sköj, men icke!

Citat:
Ursprungligen postat av daloatf Visa inlägg
Att sitta och vänta på att få sin behandling när ens kollega får sina ljumskar behandlade var inte kul. Han är en riktig macho kille och det första man hör när man väntar är ett högt skrik "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA". Om han skriker så kommer jag väl gråta då? :P
Hahaha, förstår vad du menar! Det blir ju bara värre av att man har stora och spända muskler också.
Citat:
Gammal 2013-02-05, 01:05   #2909
Carnes
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Nice journal. Personligen så tror jag byggarträning har sin plats, dels för att det faktiskt funkar och för att det är viktigt att ''hitta'' rätt muskel i samtliga övningar. Jag har experimenterat med byggar/pumpträning och när jag gick tillbaka till ''vanlig'' träning så fick jag betydligt bättre pump/tryck/kontakt i övningar, även bättre utveckling i mina problemområden trotts inga ändringar i kost osv.

När jag har tid och ork ska jag läsa igenom hela journalen, kriga på Proxy!
Carnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 09:30   #2910
ameiner
Registered User

ameiners avatar

Reg.datum: May 2012
Förstår inte hur du kan vara så jävla stark!
Saknar v-logg's!!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:10.