2010-09-01, 07:01
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Naket  
// Emma och hennes kompis Elin från Rooz konto
(Nu blev jag plötsligt jävligt motiverad till en rejäl deff i feb. Tack för inspiration och en trevlig journal)
//Rooz från sitt eget konto
|
|
|
2010-09-01, 07:55
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Bra jobbat! Sjukt böjresultat. Färre kilon på kroppen, många fler på stången.
|
|
|
2010-09-01, 09:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Ja, det är bara att instämma. Allt som allt blir nog inte deffresultat särskilt mycket bättre än sådär, en klar skillnad utséendemässigt, samt i princip bibehållen styrka trots ganska många kilos viktnedgång. Att du dessutom ökat 25 kg i böj undertiden är ju bara sjukt.
Syns förövrigt mycket väl att du har ordentliga gener för ryggebygge, utvecklingen skulle kunna beskrivas som närmast explosionartad.  Rediga armar med, den storleken på den kroppsfettsprocenten/vikten är knappast särskilt dåligt det heller, snarare tvärtom.
|
|
|
2010-09-01, 21:41
|
|
Kött fii faan
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP
Hehe okej! Alla har vi våra dåliga och bra sidor. För mig äre tvärt om suger *** i mark fyfan.
BRA DEFFAT
Precis sådana där tydliga resultat jag vill se. Man ser verkligen att du lagt på dig mass fyfan vad kul!
Edit: Omg såg bilderna på dig innan du börjat träna med. Fyfan vad bra!!!
|
Tack så mkt Joey!
Haha, ja lite skillnad är det nu iafl
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Naket 
// Emma och hennes kompis Elin från Rooz konto
(Nu blev jag plötsligt jävligt motiverad till en rejäl deff i feb. Tack för inspiration och en trevlig journal)
//Rooz från sitt eget konto
|
Haha, tack så mkt Emma och Elin haha!
Vad roligt att höra, min plan är också att köra igång nästa deff i feb. Då kan vi sporra och motivera varandra!
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Bra jobbat! Sjukt böjresultat. Färre kilon på kroppen, många fler på stången.
|
Tackar man tackar! Nästa deff ska jag nog försöka kämpa mig ner till din form!
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
Ja, det är bara att instämma. Allt som allt blir nog inte deffresultat särskilt mycket bättre än sådär, en klar skillnad utséendemässigt, samt i princip bibehållen styrka trots ganska många kilos viktnedgång. Att du dessutom ökat 25 kg i böj undertiden är ju bara sjukt.
Syns förövrigt mycket väl att du har ordentliga gener för ryggebygge, utvecklingen skulle kunna beskrivas som närmast explosionartad.  Rediga armar med, den storleken på den kroppsfettsprocenten/vikten är knappast särskilt dåligt det heller, snarare tvärtom.
|
Tack så mycket Kalajset, överlag får jag väl vara nöjd. Men kan ändå inte låta bli att önska att man var lite hårdare.
De 25kg jag ökade mitt 1RM med säger nog en del om hur usel benträning jag hade gjort innan deffen också...
Tackar, nu blir jag glad! Får hoppas att det fortsätter så under denna bulken också, så kanske det kommer se hyggligt ut till nästa sommar.
|
|
|
2010-09-01, 21:49
|
|
Kött fii faan
|
Rygg/Biceps idag
Rygg
Marklyft
1x10@130
1x5@170
1x1@200kg
1x1@200kg
1x1@200kg
1x3@180kg
1x5@150kg
Chins smalt grepp
1x12
5x5
T-bar rodd konstig maskin med friviktspåhäng
3x6@60kg
Biceps
Partiell pullups
3xfailure tog bra som f*n på biceps
Skivstångscurls
3x6@55kg
Skivstångscurl
3xfailure@35kg
Kommentar
Ryggen kändes lite sleten redan innan träningen, men körde på med marken ändå, dålig idé! Trots att det inte var några exceptionellt tunga vikter så känns den inte alls bra nu, men går förhoppningsvis över snart.
|
|
|
2010-09-01, 23:04
|
|
Spån
|
Du har alltså gått upp 15kg på ungefär samma BF% på ett år. Det är fan inte dåligt det inte! Trist med ryggen på sista passet, hoppas att det ger sig för seg rygg suger pung.
|
|
|
2010-09-05, 14:04
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Fan vad du vuxit! Grymt bra deff och inga stora förlorade muskelmassor där inte. Roligt att se och nu tar du nya tag och växer ännu mer igen  Ryggen tycker jag var sjuk stor skillnad på!
|
|
|
2010-09-06, 17:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Bra resultat med deffen!
|
|
|
2010-09-06, 17:56
|
|
Vederhäftig
Reg.datum: Jul 2010
|
Grymma resultat på så kort tid. Vad har du för syn på AAS?
|
|
|
2010-09-06, 18:41
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nuthead
|
Försökte du vara rolig eller?
|
|
|
2010-09-06, 18:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Snygg Pdawg! Fan du e ju huge.
|
|
|
2010-09-06, 20:27
|
|
Kött fii faan
|
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Du har alltså gått upp 15kg på ungefär samma BF% på ett år. Det är fan inte dåligt det inte! Trist med ryggen på sista passet, hoppas att det ger sig för seg rygg suger pung.
|
Hehe, när du formulerar dig på det sättet låter det ju ganska bra måste jag säga, inte tänkt på att det var så mkt faktiskt
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen
Fan vad du vuxit! Grymt bra deff och inga stora förlorade muskelmassor där inte. Roligt att se och nu tar du nya tag och växer ännu mer igen  Ryggen tycker jag var sjuk stor skillnad på!
|
Tack så mycket! Deffen gick helt ok utan några större förluster av varken styrka eller muskler, nu är det verkligen dags att bygga! Tack, får hoppas att framsidan växer lika bra nu som ryggen!
Citat:
Ursprungligen postat av Jontez
Bra resultat med deffen!
|
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Nuthead
|
Tack.
Vet inte riktigt varför du frågar mig det, men jag kan svara ändå.
Jag tycker att det är otroligt korkat att riskera sin hälsa för större muskler, och ifall man tävlar mot rena byggare/lyftare/athleter så tycker jag att det är förkastligt! Dessutom är det ett brott mot lagen.
Bortsett från det så tycker jag att det är upp till var och en hur man gör, så länge det inte drabbar någon annan, ex. vänner, familj, medtävlande mm.
Jag själv kommer dock alltid att tycka att det är idiotiskt och kommer aldrig att bruka det.
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Försökte du vara rolig eller?
|
+1
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah
Snygg Pdawg! Fan du e ju huge.
|
Åh, tack  ! Väldigt roligt att höra, särskillt när det kommer från någon med opti fysik som man själv ser upp till!
|
|
|
2010-09-06, 20:41
|
|
Kött fii faan
|
4 veckors experiment
Idag inledde jag första dagen på mitt fyra veckor långa experiment, jag kommer att köra över/underkropp varje dag i fyra veckor. Alla reps kommer hållas högt förutom i mark och bröst, då jag verkligen behöver bli starkare i brösten satsar jag mer på styrka än volym för brösten. Hoppade idag på MM2K, startade på pass 7 med ett failure test för att se om jag klarade att hoppa in mitt i programmet (satte 1RM på 95kg).
Dag 1, Överkropp
Bänkpress MM2k Pass7
1x6@75kg
2x5@82,5kg
1x5@82,5kg fail på rep 6
Chins
8@kv
6@kv
5@kv
5@kv+20kg smalt grepp
Militär press
3x12@35kg
Marklyft
1x8@140kg
1x5@160kg
1x1@180kg
1x1@180kg
1x1@180kg
1x1@210kg remmar på
1x3@180kg
Skivstångsrodd
3x10@100kg
Liggande ext runt huvud
3xfailure@31kg
Skivstångscurls
3xfailure@35kg
Kommentar
Lite ostrukturerat pass då jag ej har gjort upp ngt schema över övningar, kommer göra det under veckan. Ryggen känndes av lite under marken, men det var uthärdligt.
|
|
|
2010-09-06, 20:44
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Kul grej med "experimentet". Och riktigt tungt ryggpass som vanligt. Ser fram emot att se hur det utvecklar sig!
|
|
|
2010-09-06, 21:25
|
|
Registered User
|
Jag tror faktiskt ditt experiment kan fungera utmärkt. På kort sikt borde det inte vara några större problem att kunna hålla en såpass hög volym, förutsatt att man äter därefter också. (Glykogeninlagring lär nog bli tämligen enorm med tillräckligt hög volym sett till varje pass, särskilt med tanke på att det nyss var deffslut). Dessutom lär man bli "lite lagom" nedtränad, så när det skärs ner på volymen igen lär ökningarna komma igång ordentligt.
Ska som sagt bli spännande att följa!.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:51.
|

|