2010-08-20, 12:01
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Ja, lite så... eller jag vill dra det ett steg till:
- Du kommer hem helt slutkörd i kroppen, dryper av svett, varenda muskel är slutkörd (för fjärde dagen på raken) och ser att din partner sitter i soffan i mysbyxor, låter magen svälla ut ovanför en blekt tshirt och spelar tvspel (för fjärde dagen på raken).... eller något liknande scenario.
Hur länge går det egentligen innan man brister (som träningsnörd) och kräver att sin partner börjar träna? Eller kan man älska varandra och leva med att den ene väljer en förslappad livsstil och den andre en träningsnarkomani mer eller mindre?
|
Jag älskade både träning och TV-spel då (när jag tränade som mest) så det hade jag inte haft några problem med öfverhuvudtaget!
Jag är själv en sån (nuförtiden, inte då), som föredrar mysbysser och blekta T-shirts (låter även magen svälla över) när jag är hemma, så hade nog inte haft problem med det då heller!
Då hade jag iofs riktigt ruggiga abs så det gick inte att svälla över hur mkt jag än försökte!
Mysbysser hemma? Inga problem. Uppklädd när vi går ut? Javisst.
|
|
|
2010-08-20, 12:02
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Ett av mina längre förhållanden var med en kille som i princip inte tränade samtidigt som jag cyklade tolv mil i veckan, red 2ggr/v och tränade 4 gånger i veckan. Det gjorde egentligen inte särskilt mycket, han gillade mig som jag var och jag gillade honom som han var. Efter ett tag började han träna litegrann och det var väl bra det med. När jag var iväg och gjorde min grej så sysslade han med annat, no biggie.
|
Exakt så Wao!
|
|
|
2010-08-20, 12:03
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ett av mina längre förhållanden var med en kille som i princip inte tränade samtidigt som jag cyklade tolv mil i veckan, red 2ggr/v och tränade 4 gånger i veckan. Det gjorde egentligen inte särskilt mycket, han gillade mig som jag var och jag gillade honom som han var. Efter ett tag började han träna litegrann och det var väl bra det med. När jag var iväg och gjorde min grej så sysslade han med annat, no biggie.
|
Aight, tack för din input! =)
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Varför drar du till två extremer? Träningsnarkoman kontra totalt förslappad.
Kan man inte vara "vanlig" utan att vara lika passionerad för träning som du är, och ändå duga? Se på Svensson.
Jag tror inte på att kräva saker av sina partner.
|
Jag syftar på ett scenario som är ungefär sådär, så det var ingen medveten överdrift. Scenariot jag tänker på så är den tränande personen också i besittning av en vältränad fysik. Den förslappade personen har väl kanske 30kg mer kroppsvikt än "svensson". Man kan anta att det inte är någon temporär grej, utan att levnadsstilarna också kommer göra att båda personerna har ungefär likvärdig fysik 5 år framåt.
|
|
|
2010-08-20, 12:07
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Då ser jag det mer som ett tecken på en osund livsstil som troligtvis sträcker sig bortom träning. Och jag attraheras inte av såna människor. :-)
Sedan finns det såklart gränser för övervikt och attraktion för mig.
Är det ett riktigt scenario med +30 kg eller målar du bara upp ett mardrömsscenario? Du skrämmer upp dig i onödan, Skuggan!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Senast redigerad av mikaelj den 2010-08-20 klockan 12:08.
|
|
|
2010-08-20, 12:14
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Då ser jag det mer som ett tecken på en osund livsstil som troligtvis sträcker sig bortom träning. Och jag attraheras inte av såna människor. :-)
Sedan finns det såklart gränser för övervikt och attraktion för mig.
Är det ett riktigt scenario med +30 kg eller målar du bara upp ett mardrömsscenario? Du skrämmer upp dig i onödan, Skuggan!
|
Vem har sagt att det rör mig? 
Jag är ju inte direkt vältränad själv så vilka krav skulle jag ha rätt att ställa, lol.
|
|
|
2010-08-20, 12:19
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Bara undrade!
(och det är du visst)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-08-20, 14:15
|
|
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
Reg.datum: Mar 2002
|
förslappad livstil är inga problem, mitt längsta och seriösaste förhållande inleddes med en soffliggare, som älskade att ligga i soffan och titta på tv och bara glida medans jag var ganska stor och vältränad på den tiden. Sen att hon samma år blev tillfrågad om att ställa upp i hawaiian tropic tävlingen är en annan femma, godismonster och soffliggare men ändå alltid i bra form... nästan så man blev lite avundsjuk. en annan fick köra hårt för att klara hålla takten, det slutade iaf med att jag växlade ner min träning.
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
|
|
|
2010-08-20, 15:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Precis. Onödigt värre. I Östeuropa, som jag nyss besökte, har man behållit det gamla kroppsidealet. Sitter med nackspärr och träningsvärk i mina obliques för tillfället.
Att Brasilien kan vara så nära som i Budapest. 
|
Östeuropa. 
Jag har aldrig sett så många vackra kvinnor som i Prag. Höll på att smälla av redan i det första lilla närköpet jag besökte för att handla öl. Den kvinnan är fortfarande det vackraste jag sett.
|
|
|
2010-08-20, 16:39
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Jag orkar ej bry mig mera om kvinnfolket.Jag tycker att alla i min ålder (runt 20) är äckligt intresserade av killars yttre.Dessutom stör jag mig på många kvinnliga drag, som t.ex intresset för möbler och onödiga små saker, gnäller om onödiga skitsaker, skvallrar om allt och alla bläääääääääääää.Nästan alla verkar vara likadana.
|
|
|
2010-08-20, 16:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Jag orkar ej bry mig mera om kvinnfolket.Jag tycker att alla i min ålder (runt 20) är äckligt intresserade av killars yttre.Dessutom stör jag mig på många kvinnliga drag, som t.ex intresset för möbler och onödiga små saker, gnäller om onödiga skitsaker, skvallrar om allt och alla bläääääääääääää.Nästan alla verkar vara likadana.
|
Okej, nu är kvinnosläktet generaliserat. Skulle vi kunna få manssläktet kraftigt generaliserat me ?
Gärna av en person av det kvinnliga könet
|
2010-08-20, 17:31
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Jag tror inte på att kräva saker av sina partner.
|
+1 gällande allt typ. Man kan förklara om något gör en ledsen, oroad, förbannad etc. Men man har själv valt personen, hur den är är väl upp till den själv. Kan ju vara så också att man gillar hur den är men inte hur man blir behandlad, då försöker man fixa det.
Men att försöka fixa el göra om någon, nä, aldrig ens försökt, och allergisk mot att bli ändrad. Man är väl som man är för att man gillart, om det inte råkar vara något som heelt gått en förbi, el rent elakt riktat på ngt sätt, men hur ofta är det. En annan sak om partnern ber om en åsikt, pepp att ändra något.
|
|
|
2010-08-20, 18:03
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Jag syftar på ett scenario som är ungefär sådär, så det var ingen medveten överdrift. Scenariot jag tänker på så är den tränande personen också i besittning av en vältränad fysik. Den förslappade personen har väl kanske 30kg mer kroppsvikt än "svensson". Man kan anta att det inte är någon temporär grej, utan att levnadsstilarna också kommer göra att båda personerna har ungefär likvärdig fysik 5 år framåt.
|
Jag hade nog inte klarat det iaf. Dels för att 30Kg övervikt lär bli ett problem och dels för att jag mest dras till kvinnor som är betydligt mindre förslappade än vad jag är. Det senare är väl lite av en "opposites attract"-grej, där jag föredrar att vara den lugna "förslappade" typen, och då är jag inte direkt någon soffliggare. Dessutom ser jag soffliggande som ett dåligt karaktärsdrag.
Mer allmänt när det kommer till träning och att hålla sig i form har jag nog en ganska avslappnad inställning till det. Mitt enda krav är att en potentiell partner ska förstå och respektera hur jag prioriterar dom bitarna, och om hon sedan trivs med en mer avslappnad inställning till det och inte mår dåligt av några extra bekvämlighetskilon(vilket jag iof också har) så har jag inte problem med det.
Av det jag märkt hittils verkar jag trivas bäst med personer som är rätt olika mig, på rätt sätt. Och det gäller säkert även träning.
|
|
|
2010-08-20, 18:55
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Jag hade nog inte klarat det iaf. Dels för att 30Kg övervikt lär bli ett problem och dels för att jag mest dras till kvinnor som är betydligt mindre förslappade än vad jag är. Det senare är väl lite av en "opposites attract"-grej, där jag föredrar att vara den lugna "förslappade" typen, och då är jag inte direkt någon soffliggare. Dessutom ser jag soffliggande som ett dåligt karaktärsdrag.
Mer allmänt när det kommer till träning och att hålla sig i form har jag nog en ganska avslappnad inställning till det. Mitt enda krav är att en potentiell partner ska förstå och respektera hur jag prioriterar dom bitarna, och om hon sedan trivs med en mer avslappnad inställning till det och inte mår dåligt av några extra bekvämlighetskilon(vilket jag iof också har) så har jag inte problem med det.
Av det jag märkt hittils verkar jag trivas bäst med personer som är rätt olika mig, på rätt sätt. Och det gäller säkert även träning.
|
Lite märkligt, har fått lite kommentarer i andra forum kring samma frågeställning. Varför är det okey att en vältränad person slappar i en soffa med folköl + chips dag ut och dag in, men inte en överviktig? En överviktig person (samma människa kanske?) som agerar exakt likadant och vips så säger hur många som helst "inte OK!".
Däremot om det är kwon som sitter där med synliga abs och en chipspåse 4 kvällar/vecka o spelar Tekken 3 så är det lugnt.
|
|
|
2010-08-20, 19:09
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Lite märkligt, har fått lite kommentarer i andra forum kring samma frågeställning. Varför är det okey att en vältränad person slappar i en soffa med folköl + chips dag ut och dag in, men inte en överviktig? En överviktig person (samma människa kanske?) som agerar exakt likadant och vips så säger hur många som helst "inte OK!".
Däremot om det är kwon som sitter där med synliga abs och en chipspåse 4 kvällar/vecka o spelar Tekken 3 så är det lugnt.
|
Därför att fetma anses skamligt, och att vara överviktig leder till otroligt många andra förutfattade meningar om ens person, tex att man är lat och saknar disciplin.
|
|
2010-08-20, 19:16
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Därför att fetma anses skamligt, och att vara överviktig leder till otroligt många andra förutfattade meningar om ens person, tex att man är lat och saknar disciplin.
|
Snarare att fetma överlag anses skadligt, och har man såpass bra gener att man kan soffligga utan att lägga på sig så är det snarare bra då man är genetiskt sett en bättre person.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:04.
|

|