handdator

Visa fullständig version : Timme - das tränüngsjournal

Sidor : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

Timme
2006-11-08, 17:34
Moment 22. ;)
Tycker hela skolsystemet är löjligt överhuvudtaget.
Jag menar, hur ofta i livet förutom i skolan sätter man sig ner och ska skriva ner information från minnet med tidsbegränsning (EDIT: eftersom du inte är ute i arbetslivet så kanske du inte vet svaret... = aldrig)?
Allt borde vara hemarbeten och projekt, tentor är extremt förlegat och missvisande.

Visst borde det nog vara så men själv så är jag en sådan där tenta männsik som tycker bra mycket mer om prov än hemarbete och project.

Detenda projektet jag ser fram emot är den bok jag ska skriva om styrketräning. Det ska bli kul.

Doctor Snuggles
2006-11-08, 17:41
Visst borde det nog vara så men själv så är jag en sådan där tenta männsik som tycker bra mycket mer om prov än hemarbete och project.

Detenda projektet jag ser fram emot är den bok jag ska skriva om styrketräning. Det ska bli kul.

Alltså jag har absolut inget problem med tentor när det gäller att klara av dem, men jag tycker bara det är ett undermåligt sätt att lära sig saker på. Generellt sätt brukar folk plugga in en hel del information för att snabbt glömma det mesta efter tentan.
Skolsystemet är inte baserat på hur hjärnan fungerar och bäst lär sig saker, utan på förlegad tradition.
Det borde förstås vara flexibelt, så att de som föredrar tentor får göra dem. Det viktigaste för inlärning är ju intresse.

Timme
2006-11-08, 17:50
Alltså jag har absolut inget problem med tentor när det gäller att klara av dem, men jag tycker bara det är ett undermåligt sätt att lära sig saker på. Generellt sätt brukar folk plugga in en hel del information för att snabbt glömma det mesta efter tentan.
Skolsystemet är inte baserat på hur hjärnan fungerar och bäst lär sig saker, utan på förlegad tradition.
Det borde förstås vara flexibelt, så att de som föredrar tentor får göra dem. Det viktigaste för inlärning är ju intresse.

Visst är det så. Och ja, man glömmer informationen väldigt lätt efter tentor.

Aja, önska mig lycka till inför marken nu som jag ska iväg och köra!

stahlberg
2006-11-08, 18:51
ÄNTLIGEN! En fråga som jag är helt överens med Dr Snuggles!

Skolsystemet är ett korvstoppningssystem som bygger på gammal tradition och inte på pedagogiska rön. När jag själv gick i skolan så var jag inte lika dement som idag. När det var geografiprov så kunde jag hela avsnittet så gott som utantill. Så skrev jag provet och glömde därefter nästan att geografi existerade överhuvudtaget. En i klassen som var intresserad av geografi och kunde en hel massa hade mycket lägre vitsord, för han gillade inte att läsa utantill och hade dessutom lite svårare att formulera sig i skrift.

Här i Helsingfors kan många svenskpråkiga en utmärkt finska. Ofta har de ändå låga vitsord i ämnet, eftersom de kan tala (och skriva), men de har inte tränat grammatik. Elever som kan finska dåligt men suttit och pluggat grammatik (de vet vad adessiv, ablativ, allativ, illativ, possessivsuffix, nominativ singularis, nominativ pluralis, partitiv etc är. Men finska kan de dåligt) kan ha betydligt högre vistord.

Skolbetygen berättar inte vad en elev lärt sig utan hurdan förmåga eleven haft att lära sig något tillfälligt utantill. Verklig kunskap är ATT FÖRSTÅ något, inte att kunna det utantill.

stahlberg
2006-11-08, 18:53
Lycka till i marken (det gör du säkert). Och David : lycka till i böjen!

Doctor Snuggles
2006-11-08, 19:04
Haha... jag måste ha missat det stora behovet för Stahlberg att vara överrens med mig om något. Annar så skulle jag hittat ett ämne eller en vinkling som passade detta ändamål långt tidigare. :D

Skulle säga "break a leg" ang. marklyften, men det känns som det uttrycket inte riktigt passar SL. ;)

Timme
2006-11-08, 20:56
Haha... jag måste ha missat det stora behovet för Stahlberg att vara överrens med mig om något. Annar så skulle jag hittat ett ämne eller en vinkling som passade detta ändamål långt tidigare. :D

Skulle säga "break a leg" ang. marklyften, men det känns som det uttrycket inte riktigt passar SL. ;)

haha Break a leg kanske inte passar så bra nej :D.

Timme
2006-11-08, 21:20
Okej, nu är det officielt, JAG ÄLSKAR MARKLYFT!

Asså helt sjukt, 152.5 från 3cm kändes lättare än 147.5 förra veckan!

Dagens pass:

Marklyft (3cm plattform)
3x3x152.5 Jag var så laddad att ag ville dra en singel på 152.5 vilket jag gjorde.

Avslutade passet med sittande rodd och mage.

Idag så laddade jag något fruktansvärt inför marklyften. Efter första serien så skakade jag av adrenalinet som pumpades runt. Det var helt otroligt! Vilken enorm kännsla! Marklyft är som en bra drog :D

Mitt tips till er (om ni inte redan gjör det) ladda som in i tusan inför era marklyft! Vikten ska bara upp! När ni sedan skakar av adrenalin, då vet ni att det var en bra laddning :D

tp_88
2006-11-08, 21:23
Laddning är A och O inför tunga lyft. Varenda bänkträning känns sista värmsetet tyngre än första arbetssetet, (som är 5-10kg tyngre) just p.g.a. den fokusering/laddning man har då.

Mycket bra marklyft förövrigt!

damir_T
2006-11-08, 21:27
Bra timme.. Att marken gick bra. KOLLa min Jurnal hur jag laddade, finns film :D HAHAHA;) Det gammla vanliga... Eftersom jag kännde mig trött å slö efter en jobbig skoldag.

Timme
2006-11-08, 21:38
Bra timme.. Att marken gick bra. KOLLa min Jurnal hur jag laddade, finns film :D HAHAHA;) Det gammla vanliga... Eftersom jag kännde mig trött å slö efter en jobbig skoldag.

Det gammla vanliga är alltså Amoniak :D

haha du lär ju bli helt skruvad av det där :hbang:

JAg ska kolla filmen :)

Timme
2006-11-08, 21:38
Laddning är A och O inför tunga lyft. Varenda bänkträning känns sista värmsetet tyngre än första arbetssetet, (som är 5-10kg tyngre) just p.g.a. den fokusering/laddning man har då.

Mycket bra marklyft förövrigt!

Visst är det så!

Tack så mycket det kändes helt otroligt som sagt :)

Timme
2006-11-08, 22:04
ÄNTLIGEN! En fråga som jag är helt överens med Dr Snuggles!

Skolsystemet är ett korvstoppningssystem som bygger på gammal tradition och inte på pedagogiska rön. När jag själv gick i skolan så var jag inte lika dement som idag. När det var geografiprov så kunde jag hela avsnittet så gott som utantill. Så skrev jag provet och glömde därefter nästan att geografi existerade överhuvudtaget. En i klassen som var intresserad av geografi och kunde en hel massa hade mycket lägre vitsord, för han gillade inte att läsa utantill och hade dessutom lite svårare att formulera sig i skrift.

Här i Helsingfors kan många svenskpråkiga en utmärkt finska. Ofta har de ändå låga vitsord i ämnet, eftersom de kan tala (och skriva), men de har inte tränat grammatik. Elever som kan finska dåligt men suttit och pluggat grammatik (de vet vad adessiv, ablativ, allativ, illativ, possessivsuffix, nominativ singularis, nominativ pluralis, partitiv etc är. Men finska kan de dåligt) kan ha betydligt högre vistord.

Skolbetygen berättar inte vad en elev lärt sig utan hurdan förmåga eleven haft att lära sig något tillfälligt utantill. Verklig kunskap är ATT FÖRSTÅ något, inte att kunna det utantill.

Right on!

A.Pahkamaa
2006-11-08, 22:07
Det är riktigt skönt då allt stämmer i marklyft, bra jobbat!
Precis som TP säger så är den mentala biten bland det viktigaste då man ska lyfta tungt, spelar nästan ingen roll hur stark man är om man inte har skallen med sig.

damir_T
2006-11-08, 22:16
Precis som TP säger så är den mentala biten bland det viktigaste då man ska lyfta tungt, spelar nästan ingen roll hur stark man är om man inte har skallen med sig.

Eller om man inte orkar fokusera osv så kan man ju lukta på lite amoniak innan marklyftet. Då kvittar det värken hur, stark/klen du är, om du har med dig skallen eller inte, osv. DU drar så jävla mkt iaf ! *grr27* *popcorn*

Ni kan ta det med en nypa salt :Virro , lite skojj kanske det var..

Timme
2006-11-08, 22:28

Ja det är oerhört skönt! Nästa vecka blir det 157.5 i marken!

Den mentala biten är somsagt super viktig.

Timme
2006-11-08, 22:29
Eller om man inte orkar fokusera osv så kan man ju lukta på lite amoniak innan marklyftet. Då kvittar det värken hur, stark/klen du är, om du har med dig skallen eller inte, osv. DU drar så jävla mkt iaf ! *grr27* *popcorn*

Ni kan ta det med en nypa salt :Virro , lite skojj kanske det var..

haha :D Aminiak är starka grejer :hbang:

BigForre
2006-11-08, 22:38
Grymt markat Timme! Ja marklyft är och kommer alltid att vara den roligaste övningen på gymmet. Ska du plocka 3or på 157,5 nästa vecka? Det är i så fall mycket stabila vikter.

Miiix
2006-11-08, 22:51
Det är fett grymma mark *flex*

gusten86
2006-11-08, 23:19
Fina mark mannen! Dags för att filma lite igen va? :P

stahlberg
2006-11-09, 00:25
Förstås är det mycket viktigt för mig att vara överens med Dr Snuggles. Det är enormt viktigt - nästan det viktigaste i mitt liv just nu!*screwy*

Skämt åsido är inte mitt mål i livet att vara överens med någon (undantag : mina adepter, dem är jag gärna överens med). Men det är roligt att kunna vara överens ändå!

Över till träningen. Bra marklyft, Timme! Vi höjer alltså till 157,5. (Samtliga pass har varit lyckade den senaste tiden, precis som jag förutspådde :cool: ).

Pinglan
2006-11-09, 08:10
Riktigt fina marklyft Timme! Bra jobbat!!

Timme
2006-11-09, 09:18
Grymt markat Timme! Ja marklyft är och kommer alltid att vara den roligaste övningen på gymmet. Ska du plocka 3or på 157,5 nästa vecka? Det är i så fall mycket stabila vikter.

Tack så mycket Forre! Ja 3or på 157.5 blir det! Äntligen börjar vikterna känns lite i kroppen iaf :D

Timme
2006-11-09, 09:19
Fina mark mannen! Dags för att filma lite igen va? :P

J visst, jag har film redan nu. Men de är i 3gp format (filmat med mobilen). Film kameran är trasig :( Men om du har VLC media player eller quicktime så kan du se filmerna. Jag ska lägga in set 2 och 3 idag (första setet råkade jag ta bort filmen*grr27* )

Timme
2006-11-09, 09:20
Det är fett grymma mark *flex*

Tack så mycket :D Ah nu är jag glad :hbang:

Timme
2006-11-09, 09:22
Riktigt fina marklyft Timme! Bra jobbat!!
Tusen tack pinglan! Nu blir det mer mark röj nästa vecka! Jag hade planerat att nå en 6a på richterskalan i alla fall (när vikterna släpps i golvet) :hbang:

Timme
2006-11-09, 09:24
Förstås är det mycket viktigt för mig att vara överens med Dr Snuggles. Det är enormt viktigt - nästan det viktigaste i mitt liv just nu!*screwy*

Skämt åsido är inte mitt mål i livet att vara överens med någon (undantag : mina adepter, dem är jag gärna överens med). Men det är roligt att kunna vara överens ändå!

Över till träningen. Bra marklyft, Timme! Vi höjer alltså till 157,5. (Samtliga pass har varit lyckade den senaste tiden, precis som jag förutspådde :cool: ).

Man kan somsagt inte vara överens med alla men med sin tränare är det inte helt fel att vara övernes med :D

Det är grymt roligt att passen varit så lyckade. Nu kör vi hårt på fredag i bänken! Först 92.5 med stopp i vanlig ring bredd och sedan 92.5 med stopp med absolut maximal bredd.

Klossbänk på 115 var det också :)

damir_T
2006-11-09, 15:02
Timme jag va på sjukhuset nyss:( min axel lossnade typ lr gled utrled. jag får inte träna på 2 månader :'(

polaren
2006-11-09, 15:21
Tråkigt Damir :( Hur fick du den ur led? Tränade du?

Timme
2006-11-09, 15:58
Timme jag va på sjukhuset nyss:( min axel lossnade typ lr gled utrled. jag får inte träna på 2 månader :'(

Va! Du skämtar! Alltså åkte den ur led bara sådär? Men hur blir det med Bänk SM då?

Fy vad surt! Gah.

damir_T
2006-11-09, 15:59
Lite skojjar jag, lr det va ett skämmt;) hade inget bättre att srkiva;P HAHAHA

Timme
2006-11-09, 16:04

ahaah! Så det var alltså inte sant? *mini*

ahah :D

damir_T
2006-11-09, 16:05
Nope :P

gusten86
2006-11-09, 16:34

så kul var det inte, tyckte synd om dig när du skrev att du hade vridit den ur led :/

damir_T
2006-11-09, 16:41
så kul var det inte, tyckte synd om dig när du skrev att du hade vridit den ur led :/

Naaaaaw, vad söt du är :) *kissass*

Timme
2006-11-09, 16:49
Naaaaaw, vad söt du är :) *kissass*

*cupid*

damir_T
2006-11-09, 16:57
Haha :p

Timme
2006-11-11, 16:03
Gårdagens träning (fredag 10 nov)

Bänk med stopp:

1x1x87.5; 1x1x92.5; 1x1x92.5

Klossbänk: 2x3x115

lutande hantelpress: 1x5x36kg hantlar

Jag sade till David och Marcus (som passade mig) att de kunde leka lite disco (dvs biceps träning) vilket de gjorde. De mosade biceps så det stod härliga till! Davids armar har redan växt nämnvärt. Efter att han har deltagit i Bänk SM så ska jag tvinga i honom mycket mat så att han går upp lite (lägga på sig mer muskler) och öka mer i styrke.

David ska ju inte väga 50.5kg hela tiden! (han ska absolut inte bli fet heller)

gusten86
2006-11-11, 16:45
Fett pass! Hur mycket jobbigare är bänk med stopp jämförelse utan?

Timme
2006-11-11, 18:00
Fett pass! Hur mycket jobbigare är bänk med stopp jämförelse utan?

Jag vet inte riktigt än. Det är väldigt individuelt. MEn både arto karpinen och Tommy kan göra 3 reps utan stopp på sitt max med stop (tror jag)

sunkan
2006-11-11, 18:02
Hur hög kloss kör du på i klossbänken?

tp_88
2006-11-11, 18:17
Jag vet inte riktigt än. Det är väldigt individuelt. MEn både arto karpinen och Tommy kan göra 3 reps utan stopp på sitt max med stop (tror jag)
Nej, varken jag eller Arto, snarare.

stahlberg
2006-11-11, 19:12
Timmes 3x90 var dock ganska lätt. Jag tror nog att 92,5 kg är en bit fårn max.

Visst borde Davids kroppsvikt öka. Men vi ska nog försöka hålla honom under 52 (eller MÖJLIGEN under 56) kg i SM i mars ännu!

Pumpitup
2006-11-11, 20:14
Kul att träningen går bra, både för dig och din bror! :)

Vad har dina föräldrar för syn på eran styrketräning?

Erik__
2006-11-11, 20:26
Den här journalen måste ha mer spam/pass ratio än TP's haha

tp_88
2006-11-11, 20:27
Den här journalen måste ha mer spam/pass ratio än TP's haha
Jag får nog erkänna mig slagen, ja. *gah!* *cry*

Timme
2006-11-12, 03:17
Hur hög kloss kör du på i klossbänken?

12cm kör jag på.

Timme
2006-11-12, 03:19
Kul att träningen går bra, både för dig och din bror! :)

Vad har dina föräldrar för syn på eran styrketräning?

De är faktiskt väldigt posititvt inställda :) De tycker att det är roligt att vi håller på. Morsan tränar lite styrketräning själv (nautilis) och pappa håller på och cykler. Riktgit soft faktiskt!

Timme
2006-11-12, 03:20
Jag får nog erkänna mig slagen, ja. *gah!* *cry*

haha :D

Ah denna journal är väldigt spammad! Egenteligen så borde jag ju endast skriva i den när jag gjort ett pass.

Timme
2006-11-12, 03:21
Nej, varken jag eller Arto, snarare.

Jasså? Arto jag hade för mig att arto gjorde 3 reps på 130 i bänken för ett tag sedan men det var kanske 2? Hur mycket skiljer det för dig ungefär då?

Timme
2006-11-12, 03:25
Timmes 3x90 var dock ganska lätt. Jag tror nog att 92,5 kg är en bit fårn max.

Visst borde Davids kroppsvikt öka. Men vi ska nog försöka hålla honom under 52 (eller MÖJLIGEN under 56) kg i SM i mars ännu!

Jo 92.5 kom med en del mersmak ändå :) Det finns nog mer att hämta. Jag måste bara sänka stången lite snabbare än vad jag gjorde. Bättre bana i sänkningen då.

Om han inte bryr behöver tänka på maten så kör vi bara på som vanligt. Han går förmodligen inte upp i vikt så jätte fort.

stahlberg
2006-11-12, 08:12
Timmes föräldrar har en sund isntällning till pojkarnas träning. De tycker styrketräning (och idrott överhuvudtaget) är bra att syssla med. De tycks ju också vara sportiga själva (att pappa cyklar visste jag, men inte att mamma "gymmar"). De är intresserade av vad pojkarna håller på med, och jag tycker att jag (som tränare) fått en god kontakt med dem. De är naturligtvis ina experter på styrketräning men de har en positiv inställning.

Inget av detta är nödvändigt men det är klart att det underlättar, och att det är trevligt med positivt inställda föräldrar.

Böjdag idag!

Pinglan
2006-11-12, 09:19
Fint bänkpass Timme! Lycka till med böjen idag! Lyfter du lika fint som förra söndagen kommer det gå galant :thumbup:

Timme
2006-11-12, 10:21
Fint bänkpass Timme! Lycka till med böjen idag! Lyfter du lika fint som förra söndagen kommer det gå galant :thumbup:

Tack så mycket! Jo jag hoppas på det :D

tp_88
2006-11-12, 13:00
Jasså? Arto jag hade för mig att arto gjorde 3 reps på 130 i bänken för ett tag sedan men det var kanske 2? Hur mycket skiljer det för dig ungefär då?
Inför Bänk-DM hade han gjort 130*2 enligt JSKs sida, och missat på 130*3. På DM gjorde han sedan 130 lätt och var nära på 135.

Jag gjorde för några veckor sedan 150*3, och 155 på tävling för 2 månader sedan.

Erik__
2006-11-12, 13:11
JAg börjar bli frisk, ska faktiskt och böja lite idag så vi kör lite musikstilsbyte

V5wc8DTBNG4

Timme
2006-11-12, 17:23
JAg börjar bli frisk, ska faktiskt och böja lite idag så vi kör lite musikstilsbyte

Härligt att du börjar bli frisk! Mycket gutt :) Gick det bra med din böj då?

Timme
2006-11-12, 17:25
Inför Bänk-DM hade han gjort 130*2 enligt JSKs sida, och missat på 130*3. På DM gjorde han sedan 130 lätt och var nära på 135.

Jag gjorde för några veckor sedan 150*3, och 155 på tävling för 2 månader sedan.

Så för dig var det ungefär 5kg mer i bänk med stopp än i din max 3a.

Timme
2006-11-12, 17:32
Dagens pass.

Böj
1x3x110 - Jag hade lite ont i högra vaden. Smärtan satt i soleus på utsidan av benet. Ont i vaderna har kommit i perioder där det ibland gjort ont i längre än en månad. Det onda kommer alltid ifrån knäböj då vaderna tar i baksida lår. När Pinglan och krister var här så hade jag lite känningar men då var det mest i högra foten. Sedan efter det så blev det värre och det onde spred sig längre upp (kändes det som eftersom jag inte har ont i foten längre utan endast i vaden)

Det onda påverkade böjarna men de gick ändå. Sista repetitionen var bäst.

Efter det så ringde krister och han tyckte att jag endast skulle ta ett set på varje övning och det gjorde jag.

1x3x100 i böj han jag göra innan han ringde.

High box squat:
1x3x140

Good mornings
1x5x100

Biceps curl med stång och lite schwing.

Avslutade med lite mage.

David och Marcus:

Böj(marcus)
1x3x77.5; 2x3x72.5

Bänk, explosivt med stopp (båda två)
2x2x50

Marklyft:
1x3x110; 2x3x100

Jag är ganska nöjd men tråkigt att det onda skulle hindra mig och påverka mig i böjen.

damir_T
2006-11-12, 17:36
Dagens pass.

Böj
1x3x110 - Jag hade lite ont i högra vaden. Smärtan satt i soleus på utsidan av benet. Ont i vaderna har kommit i perioder där det ibland gjort ont i längre än en månad. Det onda kommer alltid ifrån knäböj då vaderna tar i baksida lår. När Pinglan och krister var här så hade jag lite känningar men då var det mest i högra foten. Sedan efter det så blev det värre och det onde spred sig längre upp (kändes det som eftersom jag inte har ont i foten längre utan endast i vaden)

Det onda påverkade böjarna men de gick ändå. Sista repetitionen var bäst.

Efter det så ringde krister och han tyckte att jag endast skulle ta ett set på varje övning och det gjorde jag.

1x3x100 i böj han jag göra innan han ringde.

High box squat:
1x3x140

Good mornings
1x5x100

Biceps curl med stång och lite schwing.

Avslutade med lite mage.

David och Marcus:

Böj(marcus)
1x3x77.5; 2x3x72.5

Bänk, explosivt med stopp (båda två)
2x2x50

Marklyft:
1x3x110; 2x3x100

Jag är ganska nöjd men tråkigt att det onda skulle hindra mig och påverka mig i böjen.

Bra pass timme, dumt det där med vaden..:När kom de besvären =?

Timme
2006-11-12, 17:41
Bra pass timme, dumt det där med vaden..:När kom de besvären =?

När Krister och Ingela var här. Dagen efter jag träant med dig. Det var då det kom på nytt. Jag hade tidigare haft det innan sommaren i ganska långa perioder och sedan under sommaren. Det kommer utan djupa knäböj (tror jag).

Jag har ingen aning om vad det kan vara. Hoppas att det inte är någon inflämmation eller nått. Det börjar värka som stryk när jag kör böj men sedan när jag kommer hem så går det över en del men det känns fortfarande. När jag böjer igen så gör det ondare.

petersson
2006-11-12, 17:42
Jag har exakt samma problem i vaderna! Kör ju djupa böjar just nu så jag känner av det ganska mycket men det blev faktiskt lite bättre nu i helgen när jag stretchat lätt ett par gånger. Hoppas det inte ska sitta i länge..

Edit: Jag brukar mest ha ont efter seten och dagen efter, särskilt om jag går ner på huk och reser mig.

Timme
2006-11-12, 17:54
Jag har exakt samma problem i vaderna! Kör ju djupa böjar just nu så jag känner av det ganska mycket men det blev faktiskt lite bättre nu i helgen när jag stretchat lätt ett par gånger. Hoppas det inte ska sitta i länge..

Edit: Jag brukar mest ha ont efter seten och dagen efter, särskilt om jag går ner på huk och reser mig.

Då har vi exakt samma problem. Det är lika för mig när jag sätter mig ned på huk, då känns det. Mest ont gör det under själva träning. Det gör ont i vaderna mellan seten också. Jag avskyr det och jag har fått det i perioder under ett halv år ungefär.

petersson
2006-11-12, 17:56
Då har vi exakt samma problem. Det är lika för mig när jag sätter mig ned på huk, då känns det. Mest ont gör det under själva träning. Det gör ont i vaderna mellan seten också. Jag avskyr det och jag har fått det i perioder under ett halv år ungefär.

Mmm riktigt drygt är det :/ Men om det brukar gå i perioder så kanske det slutar snart igen iaf..
Jaja, imorn blir det knäböj! :)

Timme
2006-11-12, 18:41
Mmm riktigt drygt är det :/ Men om det brukar gå i perioder så kanske det slutar snart igen iaf..
Jaja, imorn blir det knäböj! :)

Jo jag hoppas så :)

Härligt!

stahlberg
2006-11-12, 20:07
Bra pass vad beträffar vikterna : helt planenligt. Och bra att kunna ta målserien fastän vaden bråkade. Nu ser vi om vila + salva hjälper först. Sedan får vi se om problemet går förbi. Vi är optimister än så länge! Du borde kanske undvika dessa ATG-böjar. På tävling går man inte heller så djupt. Du börjar dock träna in dig med lite utrustning snart, och det förändrar säkert automatiskt(?) tekniken.

petersson
2006-11-12, 21:07
Jag har funderat lite på en grej Timme (och Stahlberg). Visst kör du nästan med lite "studsteknik" när du böjer? Så kör jag iaf. Till frågan, för att kunna göra detta måste man gå ganska djupt, förmodligen djupare än precis tävlingsgodkänt. Hur i hela friden gör man då vid maxning? Fulldjup eller försöka vända vid precis godkänt? Om man väljer det sista alternativet går det ju inte att använda studsteknik på samma sätt.
På min första och enda tävling hade jag ju utrustning och då blev tekniken helt annorlunda men i december ska vi ha en raw-tävling i klubben, det är därför jag har funderat lite på det här :)

damir_T
2006-11-12, 23:58
Jag har funderat lite på en grej Timme (och Stahlberg). Visst kör du nästan med lite "studsteknik" när du böjer? Så kör jag iaf. Till frågan, för att kunna göra detta måste man gå ganska djupt, förmodligen djupare än precis tävlingsgodkänt. Hur i hela friden gör man då vid maxning? Fulldjup eller försöka vända vid precis godkänt? Om man väljer det sista alternativet går det ju inte att använda studsteknik på samma sätt.
På min första och enda tävling hade jag ju utrustning och då blev tekniken helt annorlunda men i december ska vi ha en raw-tävling i klubben, det är därför jag har funderat lite på det här :)

Låvar att Krister kommer svara ett fett långt medelande på detta, han hade en genomgång med mig på 3 sätt att böja i en resurang, han är ju så skön ;) HAHA! Typ.. Men Lindor så kan du gå ner snabbt å upp snabbt för att få max utav dem. Sen kan du gå ner sakta å saka upp för att ha allt under kontroll ( som du inte har när du gör det snabbt, och riskerar därför att få underkännt).. Sen kunde man typ börja gå ner sakta, sen snabbt å upp.. :P AJa han få ta det här :)

Timme
2006-11-13, 09:01
Bra pass vad beträffar vikterna : helt planenligt. Och bra att kunna ta målserien fastän vaden bråkade. Nu ser vi om vila + salva hjälper först. Sedan får vi se om problemet går förbi. Vi är optimister än så länge! Du borde kanske undvika dessa ATG-böjar. På tävling går man inte heller så djupt. Du börjar dock träna in dig med lite utrustning snart, och det förändrar säkert automatiskt(?) tekniken.

Med utrustning kommer jag förmodligen automatsikt inte lika djupt. Jag måste nog hålla denna marginal på djupet annars så funkar inte tekniken riktigt.

Timme
2006-11-13, 09:03
Låvar att Krister kommer svara ett fett långt medelande på detta, han hade en genomgång med mig på 3 sätt att böja i en resurang, han är ju så skön ;) HAHA! Typ.. Men Lindor så kan du gå ner snabbt å upp snabbt för att få max utav dem. Sen kan du gå ner sakta å saka upp för att ha allt under kontroll ( som du inte har när du gör det snabbt, och riskerar därför att få underkännt).. Sen kunde man typ börja gå ner sakta, sen snabbt å upp.. :P AJa han få ta det här :)

Min teknik är mest lik det tredje alternativet tror jag.

Timme
2006-11-13, 09:04

Jo, ungefär sådär böjer jag med. Vi får helt enkelt fundera över det där :)

damir_T
2006-11-13, 09:17
Hur djupt böjer du timme? Jag börjer ju verkligen med marginal tror jag :)

Timme
2006-11-13, 10:28
Hur djupt böjer du timme? Jag börjer ju verkligen med marginal tror jag :)

Baksida lår tar alltid i vaderna men det gjör det väl på alla med någon form av lårmuskler i SL godkännt djup. Jag går kanske 5-10cm djupare än Godkänt? Jag ser ju inte så bra själv. Kanske krister kan säga hur mycket djupare jag brukar gå?

stahlberg
2006-11-13, 12:07
Jag säger inte exakt antal cm. Men du går ner med marginal - onödigt djupt, kunde man kanske säga.

Timme
2006-11-13, 13:25
Jag säger inte exakt antal cm. Men du går ner med marginal - onödigt djupt, kunde man kanske säga.

Det är ju mindre bra. Vi får se hur jag böjer på 115. Förhoppningsvis inte lika djupt.

Erik__
2006-11-13, 14:30
Bra skit

z3QCY7PUKoE

Timme
2006-11-13, 14:34
Bra skit

z3QCY7PUKoE

Jag är i skolan nu så jag kan inte se här. Är det dance eller metal av något slag?

stahlberg
2006-11-13, 15:46
Jag behöver inte svara så långt på Damirs inlägg som han trodde, för jag har redan tidigare gått igenom de olika sätten att gå ner i knäböjning med Timme. (Jag har på känn att jag demonstrerade något lyft eller lyftsätt på restaurangen, vilket pojkarna - Damir och Fjodor - tyckte var roligt)

Timme
2006-11-13, 16:02
Jag behöver inte svara så långt på Damirs inlägg som han trodde, för jag har redan tidigare gått igenom de olika sätten att gå ner i knäböjning med Timme. (Jag har på känn att jag demonstrerade något lyft eller lyftsätt på restaurangen, vilket pojkarna - Damir och Fjodor - tyckte var roligt)

Det var väl goodmorning du demonstrerade? :D

Timme
2006-11-13, 16:03
Häng mig inte nu men den här låten är riktigt skön!

JFhkhRZhDas

Oskis
2006-11-13, 17:35
Baksida lår tar alltid i vaderna men det gjör det väl på alla med någon form av lårmuskler i SL godkännt djup.

Somliga är lyckligt lottade att ha ett par existerande vader :D

Timme
2006-11-13, 17:45
Somliga är lyckligt lottade att ha ett par existerande vader :D

hahah :D

Visst är det så. Det är verkligen skumt det där med vader. Det tycks inte gå att gör anågot åt dem. Antingen har man dem eller så har man dem inte. Jag har somsagt blivit lyckligt lottad med ett par. Men ärligt så tror jag inte att jag skulle kunna få dem att växa i snabbare takt om jag tränar dem. Jag tränar aldirg vadenra längre. Det händer ändå typ inget. De får väl växa om de känner att de behöver det :D

edit: Går det bra för dig förresten med din träning Oskis?

damir_T
2006-11-13, 22:50

Det var kul :D Så skön, står å talar rätt högt och visar massa saker hur mab ska göra när man böjer :D HAHAHA!

tp_88
2006-11-13, 22:51
Ryktet gör gällande att hans vadträning är mycket framgångsrik. Snart mäter rackarna 38cm! :hbang:

Oskis
2006-11-13, 23:16
hahah :D

Visst är det så. Det är verkligen skumt det där med vader. Det tycks inte gå att gör anågot åt dem. Antingen har man dem eller så har man dem inte. Jag har somsagt blivit lyckligt lottad med ett par. Men ärligt så tror jag inte att jag skulle kunna få dem att växa i snabbare takt om jag tränar dem. Jag tränar aldirg vadenra längre. Det händer ändå typ inget. De får väl växa om de känner att de behöver det :D

Bänken och böjen går sådär marken känns riktigt bra. Men det kommer snart gått ner några kg också. (ofrivilligt)

Käft tommy :D

tp_88
2006-11-13, 23:23
Va? :confused:

Du får ju t.o.m. beröm för dom!

damir_T
2006-11-14, 07:18
Va? :confused:

Du får ju t.o.m. beröm för dom!

Tommy, såg aatt du skulle deffa? Tappa stryka också då eller? Och hur ska du göra nästa år, tävla lr ja.. ? Framtidsplaner?

Timme
2006-11-14, 13:04
Bänken och böjen går sådär marken känns riktigt bra. Men det kommer snart gått ner några kg också. (ofrivilligt)

Varför kommer det att gå ner kg?

tp_88
2006-11-14, 15:03
Tommy, såg aatt du skulle deffa? Tappa stryka också då eller? Och hur ska du göra nästa år, tävla lr ja.. ? Framtidsplaner?
Tappar väl antagligen lite styrka p.g.a viktnedgången, och sedan också p.g.a att jag inte kommer träna för styrka längre. Blir inga tävlingar nästa år och troligtvis inte senare heller, i SL, alltså.

damir_T
2006-11-14, 15:17
Tappar väl antagligen lite styrka p.g.a viktnedgången, och sedan också p.g.a att jag inte kommer träna för styrka längre. Blir inga tävlingar nästa år och troligtvis inte senare heller, i SL, alltså.

Jaha.. :( så du slutar? I JSK oxo eller?

tp_88
2006-11-14, 15:32
Jaha.. :( så du slutar? I JSK oxo eller?
Jepp, så är det tänkt.

mystic[-_-]
2006-11-14, 15:34
Jepp, så är det tänkt.

Kom Tommy kom till byggarsidan *drool*

tp_88
2006-11-14, 15:48
']Kom Tommy kom till byggarsidan *drool*
Oh believe me I will! :thumbup:

damir_T
2006-11-14, 15:55
Jepp, så är det tänkt.

jaha, så bänk-Sm är det sista du gör då eller? Okej, det var ju tråkigt, hade vart kul och ha det som konkurrent senare i framtiden.

damir_T
2006-11-14, 15:56
']Kom Tommy kom till byggarsidan *drool*

HAHAHAHAHAHAH, desperat;) Vad kul det lät + smylisen :D HAHA!

tp_88
2006-11-14, 15:59
jaha, så bänk-Sm är det sista du gör då eller? Okej, det var ju tråkigt, hade vart kul och ha det som konkurrent senare i framtiden.
Mmm, det stämmer. Äsch, finns så många andra lyftare!

damir_T
2006-11-14, 16:10
Mmm, det stämmer. Äsch, finns så många andra lyftare!

jaha. Okej. .. Jo men inte likstarka i samma ålder typ.

men du.. LYCKA TILL! Och vi syns ju på bänk Sm..

Timme
2006-11-14, 16:15
Tommy, lite tråkigt är det att du lämnar SL men lycka till istället med byggningen! Jag tvivlar inte en sekund på att du blir en bra byggare!

Stora muskler är inte fel :)

Oskis
2006-11-14, 17:16
Varför kommer det att gå ner kg?

Rörig mening. Menade att flytet i träningen eller vad man ska säga kommer snart igen, saknat det på senaste då jag har gått ner ett par kg men nu drar jag upp energi intaget lite för att lägga mig på 106-107kg.

stahlberg
2006-11-14, 20:03
Var och en ska göra vad han/hon själv vill eller känner för. Jag kan förstå att Tommy är trött på SL (bänkpress) efter en lång höst, där resultatökningen inte varit helt vad han hoppats på.

Går man över till byggning kan man göra det som motionär eller som tävlingsbyggare. En styrkelyftare är alltid en tävlingsidrottsman. Men en byggare kan mycket väl vara motionär - och då behöver han inte ställa några krav på sig, utan kan träna på skoj. Detta är det absolut inget fel på, om man inte vill satsa.

Trots det säger jag : bra lyftare är det ont om, men dussinbyggare finns det i massor.

(Jag hade en gång en ungdomsadept som ville gå över till bodybuilding, som han onekligen hade anlag för. Jag sa : "Du gör som du vill. Men du kommer inte att nå stora framgångar, för kunskapen om bodybuilding är inte tillräcklig här. Han hade - fastän han var ung och ännu inte nått större framgångar - fått smak för målinriktad träning. Han byggde ett par år och gick sedan tillbaka till SL (dock inte som min adept, jag har som princip att aldrig återuppta ett avslutat samarbete). Han blev någorlunda bra, men nådde aldrig sin potential i SL. Han tränar - och tävlar - fortfarande)

Parentesen är inte ämnad att jämföra min f.d adept med Tommy. Men när man styrketränar på den nivån som Tommy gör borde man försöka ha ganska klart för sig vad man gör. För helt avslutad är väl inte karriären, fastän han går över till BB?

Timme
2006-11-14, 20:16
Parentesen är inte ämnad att jämföra min f.d adept med Tommy. Men när man styrketränar på den nivån som Tommy gör borde man försöka ha ganska klart för sig vad man gör. För helt avslutad är väl inte karriären, fastän han går över till BB?

Det får vi hoppas på att den inte är.

Timme
2006-11-14, 20:21
Dagens pass är då avklarat.

Explosiv bänk
3x3x70 med stopp.

Smalbänk.
1x4x85

Hantel lyft åt sidan.

Davids träning
Bänk med domarsignaler och stopp.
1x1x52.5

1x1x60

3x1x65 - Anledningen till varför vi gjorde så många singlar var för att han kom fel i första singeln och gjorde en sänkning med vänster arm men han pressade upp vikten ändå. Sedan gjorde han en till men då lyfte jag ut vikten för högt så at han tappade lite av ställningen på bänken. Han klarade lyftet bra. Sedan så avslutade vi med en riktigt bra singel. Både David och jag var mycket nöjda.

Smalbänk
1x4x55
1x5x55

Dips
2x5xkroppsvikt+20kg

Hantellyft åt sidan

Biceps curl

Bra pass!

tp_88
2006-11-14, 20:26
Vi har haft liknande diskussion kring detta tidigare, Krister. Där du trodde jag skulle träna sämre och mindre målmedvetet osv osv. Det känns som att du är inne lite på samma spår igen och menar att jag lätt "viker ner mig" och inte kan ta en period där ökningarna går trögare. Så tycker jag inte det är, men min åsikt är väl inte direkt obejktiv kanske.

Redan för länge sedan uttryckte jag mina åsikter om bänktröjan t.ex., vilket jag tror du måste läst. Dessutom är inte bytet från SL->"BB" någon fix-idé som växt fram under denna "motgångs-period" utan som funnits i tankarna långt tidigare, då träningen gick mkt bra.

Som du säger, jag kanske aldrig kommer upp på en scen. Det är faktiskt mycket möjligt, och något jag absolut är medveten om. Att göra en tävling (utan att skämma ut sig) i BB kräver så _enormt_ mycket mer än att ställa upp i en SL-/BP-tävling. Men som det känns nu satsar jag hellre på att bli större och svagare, än starkare men mindre. (inte mot nu, utan mot resp. "slutmål")

Jag kanske, av en eller annan anledning, blir som din f.d. adept och kommer tillbaks till SL/BP om några år, det vet ingen. Men jag är tveksam.

Timme
2006-11-14, 20:30
Vi har haft liknande diskussion kring detta tidigare, Krister. Där du trodde jag skulle träna sämre och mindre målmedvetet osv osv. Det känns som att du är inne lite på samma spår igen och menar att jag lätt "viker ner mig" och inte kan ta en period där ökningarna går trögare. Så tycker jag inte det är, men min åsikt är väl inte direkt obejktiv kanske.

Redan för länge sedan uttryckte jag mina åsikter om bänktröjan t.ex., vilket jag tror du måste läst. Dessutom är inte bytet från SL->"BB" någon fix-idé som växt fram under denna "motgångs-period" utan som funnits i tankarna långt tidigare, då träningen gick mkt bra.

Som du säger, jag kanske aldrig kommer upp på en scen. Det är faktiskt mycket möjligt, och något jag absolut är medveten om. Att göra en tävling (utan att skämma ut sig) i BB kräver så _enormt_ mycket mer än att ställa upp i en SL-/BP-tävling. Men som det känns nu satsar jag hellre på att bli större och svagare, än starkare men mindre. (inte mot nu, utan mot resp. "slutmål")

Jag kanske, av en eller annan anledning, blir som din f.d. adept och kommer tillbaks till SL/BP om några år, det vet ingen. Men jag är tveksam.

Jag tror att du kommer lyckas bra. Var bara envis!

Timme
2006-11-15, 22:15
Mark idag!

Jag had inte samma sug och über motivation denna gång men det gick bra ändå!

3x3x157.5 stående på 3cm plattform.

Jag var mycket nöjd med dagens lyft. Jag hade världens sämsta markshorts på mig idag. De var för att alla mina träning byxor snurrade i tvättmaskinen. Anledningen till att de är dåliga i mark är för att stången fastnar i låren så fort stången kommit över knäna. En enorm fritkion bildas mellan mina fula lår och skivstången. Det gör nästan ont att dra den längs låren.

Jag antar att talket som SLare använder på tävling gör att stången går som smort mot låren trots att de än nakna.

Nästa vecka blir det nog 3x3x162.5 stående på 3cm och då kommer jag ha bra byxor utan friktion! No mercy på vikten och då blir det laddning så det bara står härliga till!

Jag avslutade passet med lite sittande rodd i roddmaskinen (ganska värdelöst att skriva vikter i maskiner. Man kan ändå inte lite på dem.) och det var i en nordic gym sittande rodd.

David och markus huvud övnign för dagen var knäböj där båda klarae en djup och fin 3a på 80kg.

budadi
2006-11-15, 22:19
fin fina vikter där hurru :) Btw sett min 2x150 böj ? finns länk i min journal.

Miiix
2006-11-15, 22:43
Feta jävla vikter *flex*

Vad är max i mark ni? 185?

Timme
2006-11-15, 22:54
fin fina vikter där hurru :) Btw sett min 2x150 böj ? finns länk i min journal.

Tack så mycket :) Den har jag sett och det är helt sjukt bra.

polaren
2006-11-15, 22:57
Fint pass! David och hans polare börjar ju bli riktigt starka! *flex*

Timme
2006-11-15, 22:58
Feta jävla vikter *flex*

Vad är max i mark ni? 185?

Tack så mycket :)

Mitt gamla max var 185 men jag vet inte vad jag gör nu i mark. Vi får se vad det blir senare :)

Timme
2006-11-15, 22:58
Fint pass! David och hans polare börjar ju bli riktigt starka! *flex*

Det ökar som bara den!

eleni
2006-11-15, 23:01
Grymt stark!
Kan man få lite privatlektioner i SL? :D

damir_T
2006-11-15, 23:03
Timme:!!! Imorgon får du reda på om vi ska åka med dej, för Krister ringde och frågade om jag å fjodor kanske skulle sova med honnom på hotellet? Så vi fick mer sömmn. Men vi tar det imorgon när han har kollat upp allt!

budadi
2006-11-15, 23:21
Tack så mycket :)

Mitt gamla max var 185 men jag vet inte vad jag gör nu i mark. Vi får se vad det blir senare :)

Jävlar niiiiccceeeee, fan om man kunde marka också *cry*

Timme
2006-11-15, 23:22
Timme:!!! Imorgon får du reda på om vi ska åka med dej, för Krister ringde och frågade om jag å fjodor kanske skulle sova med honnom på hotellet? Så vi fick mer sömmn. Men vi tar det imorgon när han har kollat upp allt!

Ja han har ringde mig efter at than pratat med dig :) Det ska nog gå bra! :D

damir_T
2006-11-15, 23:24
Ja han har ringde mig efter at than pratat med dig :) Det ska nog gå bra! :D

Finns ett problem. ELLLER NEEEEEEEEEJ FAN HELVETE FAN FAN FAN! KOM PÅ DET EFTER de 3 FÖRSTA ORDEN: FAN FAN FAN! Fjodor ska skriva TEORIPROV PÅ FREDAGEN. OCh det första problemet är om vi får plats i nisses bil, om vi får det, så ska jag fråga Fjodor imorgon genast när han har provet och nisse när vi kan åka så krister kan boka. FAN imon blir det bara att ringa.....

Timme
2006-11-15, 23:27
Jävlar niiiiccceeeee, fan om man kunde marka också *cry*

Marken kommer förhoppningsvis min vän! Det är bara att dra som om det inte fanns någon morgon dag! Ärligt, skit i om ögongen ploppar ur!

Ett annat tips jag har är att du byter avatar till något som har med mark att göra! Det kommer öka din motivation för marken och det kommer att undermedvetet öka din konsentration på just mark.

Ja just det, jag glömde att säga att hela mins hals/nacke ner till nyckelbenen blev fylld av röda små prickar. Det var kappillärer som gick sönder av trycker som blev av lyften! Fatta vad hardcore man kände sig då :D

Shit jag markar tills blodådror sprängs! :hbang:

budadi
2006-11-15, 23:30
Marken kommer förhoppningsvis min vän! Det är bara att dra som om det inte fanns någon morgon dag! Ärligt, skit i om ögongen ploppar ur!

Ett annat tips jag har är att du byter avatar till något som har med mark att göra! Det kommer öka din motivation för marken och det kommer att undermedvetet öka din konsentration på just mark.

Ja just det, jag glömde att säga att hela mins hals/nacke ner till nyckelbenen blev fylld av röda små prickar. Det var kappillärer som gick sönder av trycker som blev av lyften! Fatta vad hardcore man kände sig då :D

Shit jag markar tills blodådror sprängs! :hbang:

Haha jag ska börja marka för kung och fosterland efter lucialyftet :) jävla nice när man får blodsprängt ansikte , prova negativ böj med utrustning , lovar att du blir kallad rödbetan eller liknande efteråt *mini*

Timme
2006-11-15, 23:30
Grymt stark!
Kan man få lite privatlektioner i SL? :D

Tack så mycket! Klart att du kan få privatlektioner! Tråkigt att du ska bo så långt ifrån bara :( Det skulle faktiskt varit roligt att träffa dig.

Men vem vet? Kanske träffas vi någon gång, och då ger jag hur många privatlektioner som helst! :D

Du är förresten inte så klen heller. Mycket imponeande vikter du bollar med! Roligt at du kommit tillbaka också, kolo behöver ju våran bruna, håriga och sjuka sköterska :D

Timme
2006-11-15, 23:31
Haha jag ska börja marka för kung och fosterland efter lucialyftet :) jävla nice när man får blodsprängt ansikte , prova negativ böj med utrustning , lovar att du blir kallad rödbetan eller liknande efteråt *mini*

Oj tusan! haha Rödbetan :D

Negatvi böj med utrustning... det kan kanske komma sig så att det bli sådana i ett senare skde :) Jag har ju en mycket duktig tränare.

Härligt att det bli mark efter lucia! Somsagt, ladda som tusan iför marken. Mycket mer än i böjen för i böjen så tapar man lätt tekniken om man är för laddad.

Slå dig sjäv gärna inför marken och frusa som en tjur eller något. Sedan så bara attackerar du stången och DRAR! Balls out, stången ska upp :)

budadi
2006-11-15, 23:40
Slå dig sjäv gärna inför marken och frusa som en tjur eller något. Sedan så bara attackerar du stången och DRAR! Balls out, stången ska upp :)

Yeees, har ju inte tränat så mkt mark ändå så, har det iaf i generna kan jag lova! farfar tävla i mark från typ -57 till -62 . Jag ska försöka dra 175 raw på lucia , ska vara jävlat :devil: *mini* :furious: när jag greppar stången

Timme
2006-11-16, 09:25
Yeees, har ju inte tränat så mkt mark ändå så, har det iaf i generna kan jag lova! farfar tävla i mark från typ -57 till -62 . Jag ska försöka dra 175 raw på lucia , ska vara jävlat :devil: *mini* :furious: när jag greppar stången

Så ska det låta! :devil:

Timme
2006-11-16, 20:40
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=82869&page=3
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=82888
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=82885
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=82905

stahlberg
2006-11-17, 09:32
Bra marklyft (för några sidor sedan). Göteborgsresan är ju ordnad på alla håll numera.

eleni
2006-11-17, 10:01
Tack så mycket! Klart att du kan få privatlektioner! Tråkigt att du ska bo så långt ifrån bara :( Det skulle faktiskt varit roligt att träffa dig.

Men vem vet? Kanske träffas vi någon gång, och då ger jag hur många privatlektioner som helst! :D

Du är förresten inte så klen heller. Mycket imponeande vikter du bollar med! Roligt at du kommit tillbaka också, kolo behöver ju våran bruna, håriga och sjuka sköterska :D

Vi kan anordna ett SL-camp! :D Haha, hade inte det varit skoj?

damir_T
2006-11-17, 10:24
Bra marklyft (för några sidor sedan). Göteborgsresan är ju ordnad på alla håll numera.

jaa.... efter att jag höll på ringa hela dan igår. så ordnade jag ju vår....::smash:

BigForre
2006-11-17, 10:40
Timme var och hur lägger man enklast upp en film så att man kan visa den i träningsdagboken?

Edit: Det är så mkt spam ändå =)

Timme
2006-11-17, 12:33
Timme var och hur lägger man enklast upp en film så att man kan visa den i träningsdagboken?

Edit: Det är så mkt spam ändå =)

Ja här spammas det friskt :D Mest av mig ju :)

den här sidan är bra! www.megaupload.com/se

Timme
2006-11-17, 12:34
Vi kan anordna ett SL-camp! :D Haha, hade inte det varit skoj?

Jo det hade varit ritkgit skoj! Jag vill bara bli lite bättre först *flex*

Timme
2006-11-17, 19:05
Bänk med stopp idag.

1x82.5
1x90
0x95 - haha, här fick jag ett ryck och gjorde världens skummaste sänkning så jag fick stången på nyckelbene :P

Bäst att försöka igen

1x95 - Jippie :D Vi får se vad det blir när Stålis kommer hit på måndag.

Klossbänk 3x117.5

Oskis
2006-11-17, 19:22
Inget kul att bomma lyft på tekniska detaljer. Hur tungt var 95 med stopp?

damir_T
2006-11-17, 21:27
Bänk med stopp idag.

1x82.5
1x90
0x95 - haha, här fick jag ett ryck och gjorde världens skummaste sänkning så jag fick stången på nyckelbene :P

Bäst att försöka igen

1x95 - Jippie :D Vi får se vad det blir när Stålis kommer hit på måndag.

Klossbänk 3x117.5

Bra timme! Starkt! Säg bara till å inte göra felet igen, det var så jag fick min axel skada.. tro mig, du vill inte ha det!

stahlberg
2006-11-17, 21:51
Det bästa med dagens pass var att du kunde komma igen och samla dig psykiskt så att du klarade vikten efter att först ha bommat (första gången som du lyft denna vikt med stopp och regelrätt grepp). Det var starkt gjort.

damir_T
2006-11-17, 22:14
Det bästa med dagens pass var att du kunde komma igen och samla dig psykiskt så att du klarade vikten efter att först ha bommat (första gången som du lyft denna vikt med stopp och regelrätt grepp). Det var starkt gjort.

Håller med:):hbang:

NisseEriksson
2006-11-17, 23:24
Tjena Timme.har tyvärr inte följt din journal så mycket bara småkollat lite . förresten hur går det med kroppsvikten inför tävlingen?

damir_T
2006-11-17, 23:55
Lust å dö, av skratt?
FY FAN VAD DETTA ÄR KUL :P :P :P

OT, sorry. Men det e det värt;)

5P6UU6m3cqk

Timme
2006-11-18, 01:28
Inget kul att bomma lyft på tekniska detaljer. Hur tungt var 95 med stopp?

Inte max som tur var :) Vi får se vad det kan bli på måndag. Jag behöver egentligen bara tänka rakt ne och rakt upp så brukar banan och sänknings plats vara bra.

Timme
2006-11-18, 01:29
Tjena Timme.har tyvärr inte följt din journal så mycket bara småkollat lite . förresten hur går det med kroppsvikten inför tävlingen?

Jag väger 80.3 på morgonen så jag äe ganska fri :D

Timme
2006-11-18, 01:30
Lust å dö, av skratt?
FY FAN VAD DETTA ÄR KUL :P :P :P

OT, sorry. Men det e det värt;)

5P6UU6m3cqk

Jag skrev om den i din journal. Helt sjukt rolig! :laugh:

Tack så mycket! Den är super grym! :D

damir_T
2006-11-18, 09:43
Jag skrev om den i din journal. Helt sjukt rolig! :laugh:

Tack så mycket! Den är super grym! :D

Muhahah:D

NisseEriksson
2006-11-18, 09:51
Jag väger 80.3 på morgonen så jag äe ganska fri :D

siktar du på att ta 100 eller . vore kul att bänka tresiffrigt? :)

petersson
2006-11-18, 09:53
Hur gör du för att hålla vikten Timme? Jag har gått upp litegrann eftersom jag är ganska lång men snart börjar det bli dags för mig att tänka litegrann på hur mycket jag stoppar i mig. Behöver du gå hungrig på dagarna för att hålla vikten eller funkar det ändå?

damir_T
2006-11-18, 10:06

JO det skulle vara något :)! Undrar när Mr.Ammoniak kommer upp på 100 ? 1 år? kanske, Lr vad tror du sj? 1 å¨r var bara en vild gissning, kan komma tidigare!

Timme
2006-11-18, 10:58
Hur gör du för att hålla vikten Timme? Jag har gått upp litegrann eftersom jag är ganska lång men snart börjar det bli dags för mig att tänka litegrann på hur mycket jag stoppar i mig. Behöver du gå hungrig på dagarna för att hålla vikten eller funkar det ändå?

Jag trodde faktiskt först att jag skulle behöva gå hungrig helatiden men riktigt så ille behövde det faktiskt inte vara. Visst, jag är mer hungrig nu när jag försöker hålla vikten jämfört med innan. Men jag äter bara lite mindre vid varje mål och istället för att äta 4-5 smörgåsar till mellan mål så äter jag två med extra ost (låg fettahalt), anledningen till extra ost är att det är mycket i den, hela 32%.

Jag halsar inte lika mycket mjölk som jag gjorde innan. Det är en del energi i mjölk som mycket lätt slinker ned.

Det gick faktiskt oväntat bra att hålla vikten :)

Timme
2006-11-18, 11:00

Det vore ju inte fel faktiskt. Jag är väl hyffsat nöjd bara jag får ett resultat att öka ifrån. Jag skulle ju vilja få upp 100 när stålis är här på måndag. Vi kommer gå p¨å 97.5 först och är sänkningen bra så borde det gå med tanke på att 95 kom ganska bra ändå. Det gäller bara att jagh ar lite självförtroende och behåller lugnet.

damir_T
2006-11-18, 11:02
Det vore ju inte fel faktiskt. Jag är väl hyffsat nöjd bara jag får ett resultat att öka ifrån. Jag skulle ju vilja få upp 100 när stålis är här på måndag. Vi kommer gå p¨å 97.5 först och är sänkningen bra så borde det gå med tanke på att 95 kom ganska bra ändå. Det gäller bara att jagh ar lite självförtroende och behåller lugnet.

Jo men det ska gå timme! Du klarar det!!!

Timme
2006-11-18, 15:13
Jo men det ska gå timme! Du klarar det!!!

Ja för tusan! :hbang:

Jag snackade förresten med en kille från Eksjö igår. Jag frågade om han visste Vem Damir Trokic var och det viste han. Han heter Lukas och går NV på gymnasiet. Han sa att Damir var sjukt stark :D

petersson
2006-11-18, 15:15
Jag trodde faktiskt först att jag skulle behöva gå hungrig helatiden men riktigt så ille behövde det faktiskt inte vara. Visst, jag är mer hungrig nu när jag försöker hålla vikten jämfört med innan. Men jag äter bara lite mindre vid varje mål och istället för att äta 4-5 smörgåsar till mellan mål så äter jag två med extra ost (låg fettahalt), anledningen till extra ost är att det är mycket i den, hela 32%.

Jag halsar inte lika mycket mjölk som jag gjorde innan. Det är en del energi i mjölk som mycket lätt slinker ned.

Det gick faktiskt oväntat bra att hålla vikten :)

Skönt att höra :)

Timme
2006-11-18, 20:15
Idag har jag inte tränat något skilv knappt. Litte lätta böjar p 60kg. Jag tog min lätta böj dag idag istället för senare.

Nej idag så var det min granne, kompis och träningskamrat Marcus som glänste!

Han väger 58kg med kläder på kvällstid. Det gör att han skulle tävla i kl 56.

Det var lätt bänk och tung mark för david och markus.

Bänk (stopp) - Både David och Markus

3x2x52.5

Marklyft - Både David och Markus

1x3x115 - David och Markus
2x3x105 - David

Markus tog inte 3orna på 105 kg utan jag tyckte att vi skulle kolla hans styrka lite.

Jag slängde på 5kg så det blev 120kg åt markus.

Här kommer de set, reps och vikter Markus gjorde.

1x120 - Vilket var lätt. Precis som jag trodde.
1x125 - Vilket också var lätt. Jag tänkte att han nog kunnde ta 130.
1x130 - Detta gick också lätt! Då fick jag rycket och slängde på 140kg. Jag ville inte att han skulle lyfta för mycket lyft. 140 vore super bra! När jag hade lagt på 140kg så sa jag till markus att det var 135. Han räknade vikten och såg lite förbryllad ut. "men, är det här verkigen 135?" Jag sa att det var klart att det var 135. "jaha, jag räknar väl dåligt då," sade markus.

1x140 - Och Markus lyfte det med! Direkt efter så berättade jag att han inte alls räknat fel. Det var 140! Han blev glad och överraskad. Nu höjer vi sade jag!

1x145 gick upp! Shit vad grym han är tänkte jg. Jag berömde honom givetvis och sade att vi höjer mer.

1x150 (detta var 0.5kg ifån tagnerat SV rekord men det visste jag inte för tillfället) - OCH MARKUS DROG UPP 150kg! Gelt otroligt!

På med 5kg till!

Gissa vad marksu gör.....

HAN DRAR 1x155! 4.5kg över svenskt gällande rekord efter 7 tunga set marklyft! Nästa vecka så ska vi förmodlgen satsa på 160 då han är helt utvilad.

Markus drar 17.5kg mer än den som dragit mest i sverige i år i kl 56 ungdom. Han har nu dragit endast 7.5kg under sveriges ust nu bästa Senior!

Vilken otrolig marklyfts talang Markus är! Han drar mer än vad jag gjorde i Maj månad i år! Markus kan fömodligen inte hålla ned vikten men det dröjer inte länge tills han drar över 180.5kg som är SV rekord i kl 60!

Jag har alla filmerna på min mobil men min hårddisk är på lagning så jag kan inte lägga in filmerna än.

Det kommer nog om en vecka :)

Markus Gabrielsson! :hbang:

Krampus
2006-11-18, 20:16
Stats RAW, din vikt och ålder?

damir_T
2006-11-18, 20:19
Idag har jag inte tränat något skilv knappt. Litte lätta böjar p 60kg. Jag tog min lätta böj dag idag istället för senare.

3x2x52.5

2x3x105 - David

Markus tog inte 3orna på 105 kg utan jag tyckte att vi skulle kolla hans styrka lite.

1x130 - Detta gick också lätt! Då fick jag rycket och slängde på 140kg. Jag ville inte att han skulle lyfta för mycket lyft. 140 vore super bra! När jag hade lagt på 140kg så sa jag till markus att det var 135. Han räknade vikten och såg lite förbryllad ut. "men, är det här verkigen 135?" Jag sa att det var klart att det var 135. "jaha, jag räknar väl dåligt då," sade markus.

1x140 - Och Markus lyfte det med! Direkt efter så berättade jag att han inte alls räknat fel. Det var 140! Han blev glad och överraskad. Nu höjer vi sade jag!

1x145 gick upp! Shit vad grym han är tänkte jg. Jag berömde honom givetvis och sade att vi höjer mer.

1x150 (detta var 0.5kg ifån tagnerat SV rekord men det visste jag inte för tillfället) - OCH MARKUS DROG UPP 150kg! Gelt otroligt!

På med 5kg till!

HAN DRAR 1x155! 4.5kg över svenskt gällande rekord efter 7 tunga set marklyft! Nästa vecka så ska vi förmodlgen satsa på 160 då han är helt utvilad.

Markus drar 17.5kg mer än den som dragit mest i sverige i år i kl 56 ungdom. Han har nu dragit endast 7.5kg under sveriges ust nu bästa Senior!

Vilken otrolig marklyfts talang Markus är! Han drar mer än vad jag gjorde i Maj månad i år! Markus kan fömodligen inte hålla ned vikten men det dröjer inte länge tills han drar över 180.5kg som är SV rekord i kl 60!

Jag har alla filmerna på min mobil men min hårddisk är på lagning så jag kan inte lägga in filmerna än.

Alsså vad fan!!! Om han hade Licens så kunde han ha varig med på JSK - Rekord brakers ! i 56:an (2 december )... Och gjort nott resultat på vaje och satsa på SV - REkord i marken, Men om Krister hjälper till lite med kost åå så så kan han nog hålla sig i 56 till J/U sm ??? tror du det går? Och vill han det? Isf kan han ju med tävla! Vad tar ungen i bänk? vad väger han ?

Såg redigt bra ut!!!

Sett mitt pass från idag timme??????????????? Pers i allt :D

Timme
2006-11-18, 20:19
Stats RAW, din vikt och ålder?

Just nu vet jag inte men mina gammal stats raw är följande:

Böj: 122.5 (high bar squat)
Bänk: 100 - Bredare grepp än maxbredd och utan stopp. Min pasare nuddade stången under lyftet. Lyftet på 97.5 innan lyftet på 100 så nuddade passaren inte stången.
Mark: 185 (hade lyft 172.5 och 180 innan)

Alla dessa lyft är gjorde under sommaren 06.

Film på Marken: HVLF4574X-s

Krampus
2006-11-18, 20:21
Och 80kg ngt och 17 år? :thumbup:

Timme
2006-11-18, 20:23

Ja precis :)

Jag gör förhoppnings vis mer i de tre nu men hur mycket vet jag inte än. Mina gamla resultat är inte jätte bra. Men de kan bli bättre!

edit: 80.3 Morgon vikt. Född 25 mars 1989. Alltså 17år :)

Timme
2006-11-18, 20:28
Alsså vad fan!!! Om han hade Licens så kunde han ha varig med på JSK - Rekord brakers ! i 56:an (2 december )... Och gjort nott resultat på vaje och satsa på SV - REkord i marken, Men om Krister hjälper till lite med kost åå så så kan han nog hålla sig i 56 till J/U sm ??? tror du det går? Och vill han det? Isf kan han ju med tävla! Vad tar ungen i bänk? vad väger han ?

Såg redigt bra ut!!!

Sett mitt pass från idag timme??????????????? Pers i allt :D

Jag har inte sett det än men ska :)

Ungen gör lite mer än vad david gör i bänk. Han har inte lika bra teknik som david har i bänk.

Jag skulel tippa på att markus gör 67.5-70 i bänk med stopp.

Han gjorde en lätt och djup 3a på 80 i böj med endast bälte. Jag tror att han skulle kunna göra en 3a på 90 i böj nu utan utrustning. Fast förmodligen så skulle han mer. Men i böj så kan man inte göra samma sak som jag gjorde i marken med en nybörjare. Det är för tekniskt svårt. Markus har en näst intill lysande teknik i mark. Han kör humpback tekniken.

Han skulle ju fakitskt kanske kunna vara med och ta rekord på JSK rekord breakers om han vill. Jag får höra emd honom och krister.

Timme
2006-11-18, 20:30
Markus marklyft idag var också gjorda med endast bälte som utrustning. Det var också på en hal stång med värdelös lettring. Alltså ingen SL stång utn en OL träningstång. Med full utrustning gör han förmodligen mer och med inte så förmärligt många lyft innan så had ehan också gjort mer. Markus har kapacitet för 160+!

Timme
2006-11-18, 20:31

Du är väl förresten inte ironisk och dissar mig? I så fall :(

Om du tycker att det är bra så, Tack så mycket :em:

stahlberg
2006-11-18, 22:54
Det är visst helt bra. Och dessutom : det är bara början.

damir_T
2006-11-18, 23:08
Jag har inte sett det än men ska :)

Ungen gör lite mer än vad david gör i bänk. Han har inte lika bra teknik som david har i bänk.

Jag skulel tippa på att markus gör 67.5-70 i bänk med stopp.

Han gjorde en lätt och djup 3a på 80 i böj med endast bälte. Jag tror att han skulle kunna göra en 3a på 90 i böj nu utan utrustning. Fast förmodligen så skulle han mer. Men i böj så kan man inte göra samma sak som jag gjorde i marken med en nybörjare. Det är för tekniskt svårt. Markus har en näst intill lysande teknik i mark. Han kör humpback tekniken.

Han skulle ju fakitskt kanske kunna vara med och ta rekord på JSK rekord breakers om han vill. Jag får höra emd honom och krister.

Nja, tar typ 2-3 veckor innan licensen kommer, men börja träna hårt med honnon så e han med på serieomgång 1?

NisseEriksson
2006-11-18, 23:11

3x2x52.5

2x3x105 - David

På med 5kg till!

Aj. konkurrens är både bra och dåligt. nu får jag börja med SL på allvar :) hur gammal är han

damir_T
2006-11-18, 23:12
Aj. konkurrens är både bra och dåligt. nu får jag börja med SL på allvar :) hur gammal är han

Bra fråga, tänkte ställa den samma, men glömde bort. MEn nisse du ska ju iaf lämna 56 :) Satsa stenhårt sen på SL i 60! I ett par år framöver!

stahlberg
2006-11-18, 23:23
Just det - konkurrens är både bra och dåligt. Det goda med konkurrens är att den sporrar konkurrenterna till stordåd, om de är tillräckligt äregiriga.

Ingen av er kommer säkert att hållas kvar i klass 56 kg (eller ens 60?) någon längre tid. Men det är bara att träna på och förbättra resultaten mer och mer efterhand!

stahlberg
2006-11-19, 01:46
Tar det 1-2 veckor innan licensen kommer? (Ibland får man lov att säga tacka vet jag Finland. Här kan man ha licenserna färdigt i klubben om man vill. Eller så får man den på 2 dagar om man säger att det är bråttom). Jag ska höra med Stolpen (och kanske med förbundet?. De måste ju kunna ta licensböcker med till SM så att man får dem där?).

damir_T
2006-11-19, 09:07
Tar det 1-2 veckor innan licensen kommer? (Ibland får man lov att säga tacka vet jag Finland. Här kan man ha licenserna färdigt i klubben om man vill. Eller så får man den på 2 dagar om man säger att det är bråttom). Jag ska höra med Stolpen (och kanske med förbundet?. De måste ju kunna ta licensböcker med till SM så att man får dem där?).

Skulle ju vara grymmt !:)

Timme
2006-11-19, 10:31

Nej det där tror jag inte. Den kom ju riktgit fort vad det gällde David. (tror jag) och den om väl fort vad det gällde mig också?

Timme
2006-11-19, 10:32

Han är 16år men det är precis att det kan gå att få honom i 56an.

Han kommer inte stanna där.

Timme
2006-11-19, 10:34

Hör med dem ja Krister! Berätta hur det ligger till med Markus situation. Berätta gärna att markus redn nu tagit 4.5kg över gällande rekord med endast bälte. Markus har förmodligen 160+ i sig nu.

Timme
2006-11-19, 16:00
Nu har vi skickat i väg Marcus uppgifter till Björn Stolphammar. License han nu söker :)

Björn sa att licensen kommer inom 5 dagar ungefär. Grymt kul!

Sinew
2006-11-19, 19:31
Vilka lyftartalanger ni har där i Oskarshamn! Vad är hemligheten?

Timme
2006-11-20, 10:43

Jag vet fakiskt inte. Min bror är ju riktigt duktig i bänk och markus är ett underbarn!

damir_T
2006-11-20, 17:28

Eksjö, där är det bänk talanger;) + lilla nisse som jag plocka upp, ( lite utanför Eksjö )

damir_T
2006-11-20, 17:28

Eksjö, där är det bänk talanger;) + lilla nisse som jag plocka upp, ( lite utanför Eksjö )

Timme
2006-11-20, 18:43
Ja i Eksjö är det bänk och här har vi en Mark :D

Nu är markus uppe på JSKs sida.

damir_T
2006-11-20, 20:43
Ja i Eksjö är det bänk och här har vi en Mark :D

Nu är markus uppe på JSKs sida.

Redan timme :smash: Han har vart det ett bra tag! Sens igår tror jag. Men du, jag å Fjodor har ju beställt tåg biljetter åå så. Men ni ska också åka på Fredag va? När då, om ni åker mycket tidigare kanske vi kan åka mer er och skita i biljetterna, OM det är möjligt?

Timme
2006-11-20, 23:21
Redan timme :smash: Han har vart det ett bra tag! Sens igår tror jag. Men du, jag å Fjodor har ju beställt tåg biljetter åå så. Men ni ska också åka på Fredag va? När då, om ni åker mycket tidigare kanske vi kan åka mer er och skita i biljetterna, OM det är möjligt?

Vi kommer att åka kl 12.00-13.00 till göteborg men det går tyvärr inte genom Eksjö. Jag antar att du och fjodor är i skolan då också?

Timme
2006-11-20, 23:26
Dagens pass med Krister Ståhlberg

Bänkpress
1x90 med stopp - Helt okej lyft.
1x97.5 med stopp - Helt undebart lyft med klockren fullträff. Stången flög upp.

1x100 med stopp - Inte lika bra tekniskt men vikten åkte upp bra ändå.
0x102.5 med stopp - Bom :( Jag kom lite för långt mot halsen och hade heller ingen riktig laddning inför lyftet. Nya tag och mer laddning!

1x102.5 med stopp - Boyah! Fy vad nöjd jag blev när jag klarade det :D
Jag ropade i lokalen av tillfredställelse.

David och Markus

Bänkpress med stopp. Båd gick upp till 67.5 med stopp vilket de klarade bra. Efter den serien så gjorde båda 1x5x50kg med stopp i varje repetition.

Vi var nöjda med dagens pass och det var krister med :)

Timmi
2006-11-20, 23:35
Tjyvläst den här titt som tätt, men nu går det ju för långt. Hur fn kan du vara så stark? Det är inte rättvist...vad jag vill ha sagt, bra jobbat! Jag är djupt imponerad, och jättepepp på att försöka bli ungefär lika stark som dig nångång.

/Tim (förövrigt har du ett väldigt fint nick)

petersson
2006-11-21, 06:49
Grattis till 100 och 102.5! :thumbup:

damir_T
2006-11-21, 07:03
Vi kommer att åka kl 12.00-13.00 till göteborg men det går tyvärr inte genom Eksjö. Jag antar att du och fjodor är i skolan då också?

Nja jag slutar kl 11 :) men Skit samma, vi ha rju tågbiljetter. Så ska vi hinna vara lite i jkpg också! Men syns senare på kvällen!!

damir_T
2006-11-21, 07:05
Grattis timme,! 102.5 med stopp e pers va? ! SKIT STARKT JOBBAT!!!

Pinglan
2006-11-21, 07:47
Grattis vännen! Väldigt starkt :hbang:

Timme
2006-11-21, 08:08
Tjyvläst den här titt som tätt, men nu går det ju för långt. Hur fn kan du vara så stark? Det är inte rättvist...vad jag vill ha sagt, bra jobbat! Jag är djupt imponerad, och jättepepp på att försöka bli ungefär lika stark som dig nångång.

/Tim (förövrigt har du ett väldigt fint nick)

Tack så mycket! Det var jätte roligt att höra *cupid*

Kul att du tycker att jag är stark. Jag kan lova att det blir mer vikter sedan efter bänk tävlingen den 25 decmber.

Du kommer utan tvekan att bli minst lika stark! Sikta högt!

(Ditt nick är inte så dumt heller *kissass*)

Timme
2006-11-21, 08:10
Grattis till 100 och 102.5! :thumbup:

Grattis timme,! 102.5 med stopp e pers va? ! SKIT STARKT JOBBAT!!!

Grattis vännen! Väldigt starkt :hbang:

Tack vänner!

Jo det är pers *flex*

Timmi
2006-11-21, 13:36
Tack så mycket! Det var jätte roligt att höra *cupid*

Kul att du tycker att jag är stark. Jag kan lova att det blir mer vikter sedan efter bänk tävlingen den 25 decmber.

Du kommer utan tvekan att bli minst lika stark! Sikta högt!

(Ditt nick är inte så dumt heller *kissass*)

Jag satsar på det, nångång i framtiden *rolleyes* Kul att se folk som är lika gamla som en själv vara så starka (och måttligt orättvist också;) )

Ser bra ut, kör hårt!

/Tim

budadi
2006-11-21, 13:38
Grattis till pb :hbang:

NisseEriksson
2006-11-21, 17:09
Dagens pass med Krister Ståhlberg

Bänkpress
1x90 med stopp - Helt okej lyft.
1x97.5 med stopp - Helt undebart lyft med klockren fullträff. Stången flög upp.

1x100 med stopp - Inte lika bra tekniskt men vikten åkte upp bra ändå.
0x102.5 med stopp - Bom :( Jag kom lite för långt mot halsen och hade heller ingen riktig laddning inför lyftet. Nya tag och mer laddning!

David och Markus

Bänkpress med stopp. Båd gick upp till 67.5 med stopp vilket de klarade bra. Efter den serien så gjorde båda 1x5x50kg med stopp i varje repetition.

Vi var nöjda med dagens pass och det var krister med :)

Grattis
Skönt att tagit tresiffrigt i alla grenar ?

Du har inte hållt på så länge med bänk heller va?

Fantomen
2006-11-21, 19:36

Grattis till perset!
En fråga till Ståhlberg - Vad tycker du om att bomma lyft på träning? Alltså, det klart att det inte är bra att bomma ett lyft, det säger sig ju själv, men det jag vill få fram är vad du tycker om att göra lyft som är så tunga att risken är stor att man bommar? Många kända träningsfilosofer anser ju att man ALDRIG ska bomma ett lyft på träning, då det sliter både på kroppen och det centrala nervsystemet allt för mycket.

Sedan när jag ändå är igång med att fråga så är jag även nyfiken på varför ni gör sådana maxtunga singlar såpass nära inpå en tävling? Själv försöker jag eftersträva att spara de maxtunga lyften till själva tävlingen så att inte formtoppen kommer förtidigt, jag menar, det är ju på tävlingsdagen kroppen ska vara i sitt absoluta toppslag och inte några dagar innan. Så vad ger det egentligen att gå så pass tunga som timme gjorde idag, nu när det är så nära en tävling?

Blev lite långt, men det skulle vara kul att höra dina synpunkter och åsikter i frågan (frågorna).

fintelligens
2006-11-21, 19:42
fett kompis :thumbup:

Timme
2006-11-21, 21:34
Grattis till perset!
En fråga till Ståhlberg - Vad tycker du om att bomma lyft på träning? Alltså, det klart att det inte är bra att bomma ett lyft, det säger sig ju själv, men det jag vill få fram är vad du tycker om att göra lyft som är så tunga att risken är stor att man bommar? Många kända träningsfilosofer anser ju att man ALDRIG ska bomma ett lyft på träning, då det sliter både på kroppen och det centrala nervsystemet allt för mycket.

Sedan när jag ändå är igång med att fråga så är jag även nyfiken på varför ni gör sådana maxtunga singlar såpass nära inpå en tävling? Själv försöker jag eftersträva att spara de maxtunga lyften till själva tävlingen så att inte formtoppen kommer förtidigt, jag menar, det är ju på tävlingsdagen kroppen ska vara i sitt absoluta toppslag och inte några dagar innan. Så vad ger det egentligen att gå så pass tunga som timme gjorde idag, nu när det är så nära en tävling?

Blev lite långt, men det skulle vara kul att höra dina synpunkter och åsikter i frågan (frågorna).

Detta är Stahlberg.

Jag tycker i princip att man inte ska bomma lyft på träning. Dels är det - som Fantomen skriver - fysiskt ansträngande. Dels tycker jag att man alltid ska klara sina målserier. På det viset bygger man upp en tro på att man alltid klarar målserierna, i varje pass, vilket också ska lyckas om målserierna är realistiska.

Normalt sett tränar mina adepter sista tunga markpasset 2 veckor före tävling, sista tunga böjpasset ca 1,5 veckor före tävling och sista tunga bänkpasset ca 1,5 veckor före tävling.

Då frågar sig Fantomen m.fl kanske varför jag skriver såhär, eftersom det inte gällde här i Oskarshamn. Orsaker :
1. Jag kom till Sverige på måndagen. Jag hade två möjligheter. Antingen skulle pojkarna träna sitt tunga bänkpass förra veckan när jag inte var med eller också skulle vi träna ett tungt pass ovanligt sent, när jag var med. Eftersom ingendera av pojkarna har tränat väldigt länge, de är unga och de har inte väldigt tunga vikter så återhämtar de sig någorlunda snabbt. Då jag är ganska säker på att åtminstone Timme behövde min närvaro för att lyfta +100 kg (medan David kanske klarat 67,5 kg också fastän jag inte var med) så bestämde jag mig för att träna de sista passet såhär sent (mot mina principer). Jag ansåg att fördelarna (min närvaro) var viktigare än problemet att återhämta sig efter passet (se orsakerna till det ovan). Detta var orsaken till att vi valde att träna tungt så nära inpå passet. Före SM i februari delar vi troligen på mina besök så att jag kommer tidigare till de sista passen, sedan åker hem igen, och kommer tillbaka till tävlingen. Denna gång tyckte jag inte detta arrangemang behövdes.
2. David gick upp till målet 67,5 kg och klarade det. Han missade inget lyft.
3. Timme missade 102,5 kg på teknik, inte på styrka. Sedan tog han om det. Teknikmissar kan uppkomma, och dem får man godkänna (de försvinner sedan när lyftaren tränat så länge att hans teknik stabiliserat sig).
4. Vi gick också till 105 kg, som Timme bommade. Det finns en orsak till det också, men den får vi återkomma till efter SM.

Med resonemanget i punkt 1 har jag försökt förklara den tunga träningen så nära inpå tävling. Missarna hade jag kunnat vara utan, men jag tror inte de kommer att inverka på SM-resultatet.

Timme
2006-11-21, 22:43
Timmi: Ja satsa som tusan! Väldigt roligt att du är lika gammal som mig eller iaf jämn gammal. Hur länge har du tränat styrketräning?

budadi: Tack så mycket! Det känns alltid gutt med PB :)

Nisse: Jo tresiffrigt i alla tre är skönt. Tresiffrigt har jag visserligen länge tagit i böj och mark men bänken så var det första gången med stopp i måndags.

Timme
2006-11-21, 22:46
Fantomen: Tack så mycket :D Din fråga har ståhlberg tagit hand om ifrån mitt konto.

Fintan: Ah det var riktigt fett faktiskt :D Och du då? Har du börjat att smyg SLa?

Timme
2006-11-21, 22:54
Oj, Jag glömde uppdatera med dagens pass :D

Min träning var i stortsett ett lyft och det var Marklyft stående på upphöjning (3cm)

Det var tänkt att jag skulle göra 3x3x162.5 men Krister ville gärna träna lite Sumo teknik med mig vilket jag gärna ville göra.

Dagen innan så rakade jag mitt ena ludna ben (jag hann inte det andra eftersom det tog sådan tid) sedan så rakade jag det andra idag :D

Len och fin blev jag. Detta gjorde jag för att se om det var lättare att dra mark med nakna lår utan hår. Det visade sig att det var betydligt lättare. Innan gjorde det ont med alla hårstrån.

Damir, kanske du också skulle raka dina ben? :D

Jag drog alltså:
1x3x162.5 - Detta pga Sumo mark efteråt. Lyften gick jätte bra och det var långt ifrån max. Det fanns mer vikt att hämta så det var med mersmak. Det är bara bra för då kan jag öka som bar den nu när "Wave loadingen" i maken börjar efter bänk SM.

Sumomark:
Jag gjorde 3-4 singlar på 140 vilket inte var särskilt svårt. Det var ganska ovant men lyften såg hyffsat bra ut ändå menade Ståhlberg. Det var ett lyft som var helt perfekt och det var på 120 eller 130. Det har med höfternas höjd i start läget. Vi kommer att kolla närmare på sumoa senare men fram till USM så är Smalmark kung!

Hej hoppeli snopp!
:D

damir_T
2006-11-21, 22:57
Oj, Jag glömde uppdatera med dagens pass :D

Min träning var i stortsett ett lyft och det var Marklyft stående på upphöjning (3cm)

Det var tänkt att jag skulle göra 3x3x162.5 men Krister ville gärna träna lite Sumo teknik med mig vilket jag gärna ville göra.

Dagen innan så rakade jag mitt ena ludna ben (jag hann inte det andra eftersom det tog sådan tid) sedan så rakade jag det andra idag :D

Len och fin blev jag. Detta gjorde jag för att se om det var lättare att dra mark med nakna lår utan hår. Det visade sig att det var betydligt lättare. Innan gjorde det ont med alla hårstrån.

Damir, kanske du också skulle raka dina ben?

Jag drog alltså:
1x3x162.5 - Detta pga Sumo mark efteråt. Lyften gick jätte bra och det var långt ifrån max. Det fanns mer vikt att hämta så det var med mersmak. Det är bara bra för då kan jag öka som bar den nu när "Wave loadingen" i maken börjar efter bänk SM.

Sumomark:
Jag gjorde 3-4 singlar på 140 vilket inte var särskilt svårt. Det var ganska ovant men lyften såg hyffsat bra ut ändå menade Ståhlberg. Det var ett lyft som var helt perfekt och det var på 120 eller 130. Det har med höfternas höjd i start läget. Vi kommer att kolla närmare på sumoa senare men fram till USM så är Smalmark kung!

Hej hoppeli snopp!
:D

Jo men visst Timme, hade jag vart bög så ;) ! Alsså seriöst!? JAG, En MAN, raka mina ben, vad fan, hur skulle det se ut? :smash:

Timme
2006-11-21, 23:04
Jo men visst Timme, hade jag vart bög så ;) ! Alsså seriöst!? JAG, En MAN, raka mina ben, vad fan, hur skulle det se ut? :smash:

ahahah :D *kissass*

budadi
2006-11-21, 23:08

Åhnej damir, jag som trodde du var kvinna. Mina drömmar har gått i kras *gah!*

:laugh:

Bra mark pass där timme :cool:

Pumpitup
2006-11-21, 23:32
Bra pass du radat upp timme!

Ett stort lycka till på tävlingen för er alla!

Timmi
2006-11-21, 23:53
Verkar ju gå bra för dig att satsa hårt så borde iaf gå något så när bra för mig om jag också gör det. Låter som en alldeles utmäkt idé! Jag har tränat i lite drygt två och ett halvt år (tror jag att jag räknat ut) nu, dock utan några enorma resultat.

Hm, ska också ta och raka benen och jag får dra över 160 i mark då, jag som var så glad över mina 80 kg igår :D För att ge pepp, skitbra jobbat, och lycka till på tävligen (som jag ska läsa mig till vilken det är)

/Tim

Timme
2006-11-22, 00:18
Verkar ju gå bra för dig att satsa hårt så borde iaf gå något så när bra för mig om jag också gör det. Låter som en alldeles utmäkt idé! Jag har tränat i lite drygt två och ett halvt år (tror jag att jag räknat ut) nu, dock utan några enorma resultat.

Hm, ska också ta och raka benen och jag får dra över 160 i mark då, jag som var så glad över mina 80 kg igår :D För att ge pepp, skitbra jobbat, och lycka till på tävligen (som jag ska läsa mig till vilken det är)

/Tim

Ja bara du satsar och vill så kommer det att gå bra :)

Ja gör det :D Mitt gammla max var 185 och snart så är det 200+ :)

Det är Bänkpress SM i göteborg min bror och jag ska tävla i :)

Timme
2006-11-22, 00:25
Bra pass du radat upp timme!

Ett stort lycka till på tävlingen för er alla!

Tusen tack!

Timmi
2006-11-22, 13:05
Född: 1989 25 Mars Jag är iaf 9 dagar äldre än dig.
Vikt: 78kg lite små tjock, väger mer också (därmed även fetare...)
Längd: Endast 167cm Vinner här också med nästan 2 hela decimeter
Bor: Oskarshamn (ligger över kalmar) här vinner jag också, bor i hufvudstaden :D

Jag tycker vi slutar jämföra oss där och inte alls nämner hur starka vi är...

Avundsjukan lyser rakt igenom hoppas jag och jag hoppas du inte tar illa upp, jag är som sagt bara imponerad över dina resultat :)

Lycka till på SM

/Tim

Timme
2006-11-22, 13:08
Född: 1989 25 Mars Jag är iaf 9 dagar äldre än dig.
Vikt: 78kg lite små tjock, väger mer också (därmed även fetare...)
Längd: Endast 167cm Vinner här också med nästan 2 hela decimeter
Bor: Oskarshamn (ligger över kalmar) här vinner jag också, bor i hufvudstaden

Jag tycker vi slutar jämföra oss där och inte alls nämner hur starka vi är...

Avundsjukan lyser rakt igenom hoppas jag och jag hoppas du inte tar illa upp, jag är som sagt bara imponerad över dina resultat.

Lycka till på SM

/Tim

ahah :D Klockrent :hbang:

Nu är jag 168cm :cool:
Väger 81kg *flex*

Men du äger upp mig på bostad, ålder och längd! Jag får jobba på de tre lite :D

Tack så mycket! Det ska bli spännande.

stahlberg
2006-11-22, 23:02
Jag svarade på Fantomens fråga under Timmes signatur. Även om svaret säkert var ovanlig oredigt för att komma från mig så hoppas jag att jag fick fram vad jag menade. Jag skyller på att jag har haft några ovanligt hetsiga dagar, med mycket resande och träning. Sedan skulle SM förberedas slutgiltigt. Nu sitter jag här i Eksjö, efter ett LÄTT pass med Damir och Fjodor. Precis som Oskarshamn är Eksjö en trevlig liten stad.

Nu är SM fullt förberett. Imorgon reser jag till Göteborg och acklimatiserar mig, och sedan "sammanstrålar" vi - Timme, David, Damir, Fjodor och jag - i Göteborg på fredag kväll.

Timmi
2006-11-22, 23:13
ahah Klockrent :hbang:

Nu är jag 168cm
Väger 81kg

Men du äger upp mig på bostad, ålder och längd! Jag får jobba på de tre lite

Tack så mycket! Det ska bli spännande.

Jag griper efter halmstrån här, har man inget annat att komma med måste man sjunka lågt :D

Du får ursäka om alla mina inlägg bara blir massa ot-prat, men jag är helt fel person att ens försöka ge råd, allt jag kan bidra med att dryga kommentarer (som du kan bli arg på och lyfta mer vikt pga säger vi*rolleyes* ),säga att jag är impad och önska dig lycka till inför tävlingen igen

/Tim

Pumpitup
2006-11-23, 01:34
Nu är SM fullt förberett. Imorgon reser jag till Göteborg och acklimatiserar mig, och sedan "sammanstrålar" vi - Timme, David, Damir, Fjodor och jag - i Göteborg på fredag kväll.

Akta er för Sjöberg, Nylander & Co. Vore förargligt om ni skulle hamna på deras efterfest :)

damir_T
2006-11-23, 07:24
Jag svarade på Fantomens fråga under Timmes signatur. Även om svaret säkert var ovanlig oredigt för att komma från mig så hoppas jag att jag fick fram vad jag menade. Jag skyller på att jag har haft några ovanligt hetsiga dagar, med mycket resande och träning. Sedan skulle SM förberedas slutgiltigt. Nu sitter jag här i Eksjö, efter ett LÄTT pass med Damir och Fjodor. Precis som Oskarshamn är Eksjö en trevlig liten stad.

Värsta maffian jue *drool*

fintelligens
2006-11-23, 19:49
Nupp, sl blir det nog aldrig mer tyvärr.

Vart ska ni bo när ni är i götet?

stahlberg
2006-11-23, 19:51
Fr.om imorgon kväll bor vi på hotell Backadal, och där är tävlingen också.

damir_T
2006-11-23, 19:53
Fr.om imorgon kväll bor vi på hotell Backadal, och där är tävlingen också.

Juste... .vart ska du bo nu ?

fintelligens
2006-11-23, 20:03
Juste... .vart ska du bo nu ?

bastun

hohooh jag kommer och bjuder på sängfösare

Timme
2006-11-23, 20:06
Jag griper efter halmstrån här, har man inget annat att komma med måste man sjunka lågt :D

Du får ursäka om alla mina inlägg bara blir massa ot-prat, men jag är helt fel person att ens försöka ge råd, allt jag kan bidra med att dryga kommentarer (som du kan bli arg på och lyfta mer vikt pga säger vi*rolleyes* ),säga att jag är impad och önska dig lycka till inför tävlingen igen

/Tim

Det är bara roligt att du vill skriva i min journal! Peppning och uppmuntring behövs!

Hoppas att det går bra på SM :)

Timme
2006-11-23, 20:06
bastun

hohooh jag kommer och bjuder på sängfösare

Kommer du till SM och ser på?

Timme
2006-11-23, 20:07
Värsta maffian jue *drool*

Lätt! Mafia boss är givetvis Stålis. Sedan har vi ju ryssen Fjodor själv :D

fintelligens
2006-11-23, 20:08
Kommer du till SM och ser på?

vet inte ens var ni kommer tävla :)

Timme
2006-11-23, 20:10
vet inte ens var ni kommer tävla :)

Hotell Backadal, och där är tävlingen också. :)

damir_T
2006-11-23, 20:11
Lätt! Mafia boss är givetvis Stålis. Sedan har vi ju ryssen Fjodor själv :D

Hahaha, Men timme du ska veta att alltid när vi hade " maffia " och gäng här så var alltid jag bossen, men nu får la Stålis vara det.. :) :smash:

Timme
2006-11-23, 20:14
Hahaha, Men timme du ska veta att alltid när vi hade " maffia " och gäng här så var alltid jag bossen, men nu får la Stålis vara det.. :) :smash:

Det är ju för att du är så himmla stor :D

Slogs du mycket då eller?

damir_T
2006-11-23, 20:24
Det är ju för att du är så himmla stor :D

Slogs du mycket då eller?

Nja detta var när vi va redigt små. Och lekte med soft air guns.

Sen i 7an och 8 an var problemen som störst. då slogs vi jämt, men det roliga är att jag aldrig i mitt liv fått strk. Men i 9 an så blev allt bra åå så :) nu så är jag kompis med alla här och alla respekterar mej, och jag dem,:) Kan berätta hela historian p fredag! :)

Timme
2006-11-23, 20:54

Sen i 7an och 8 an var problemen som störst. då slogs vi jämt, men det roliga är att jag aldrig i mitt liv fått strk. Men i 9 an så blev allt bra åå så :) nu så är jag kompis med alla här och alla respekterar mej, och jag dem,:) Kan berätta hela historian p fredag! :)

Det låter bra att ni blev vänner sedan! Ja berätta gärna på fredag :)

NisseEriksson
2006-11-23, 20:55

Det är för att du alltid har varit störst. gener+cola ;) men då var du ju inte lika "stor och stark" som du är nu. bara stor :)

fintelligens
2006-11-23, 20:57
Aha, nära stigscenter, vilken tid är det? Tror ändå inte jag kan komma, jobbar på volvo nu

stahlberg
2006-11-23, 21:06
Damir, Jag bor forsta natten pa kvibergs vandrarhem, sparar pengar. Men rummet ar snyggt och sangen skon. Idiotisk dator )ar pa centralstation), saknar a och o´prickar, bindestrecken ar felplacerade finns inget kolon osv

damir_T
2006-11-23, 21:22
Damir, Jag bor forsta natten pa kvibergs vandrarhem, sparar pengar. Men rummet ar snyggt och sangen skon. Idiotisk dator )ar pa centralstation), saknar a och o´prickar, bindestrecken ar felplacerade finns inget kolon osv

Tråkigt! Syns imon!

stahlberg
2006-11-23, 21:26
Jag maste forstas vara boss, for maffiabossar ar alltid gamla. damir far vara "torped". Vi ses!

damir_T
2006-11-23, 21:48
Jag maste forstas vara boss, for maffiabossar ar alltid gamla. damir far vara "torped". Vi ses!

Helt klart, med mina kamsport tekniker .Och det är ju du som är given som boss nu ;)!

Timme
2006-11-23, 21:51
Aha, nära stigscenter, vilken tid är det? Tror ändå inte jag kan komma, jobbar på volvo nu

Kl 11.00 börjar tävlingen. Den slutar kl 18.00 på lördag. Sedan så är det söndag också. Men där är inte jag med.

Timmi
2006-11-23, 23:08
Jag kör på att hålla alla tummar och tår jag har mellan 11 och 18 på lördag då :)

/Tim

Timme
2006-11-23, 23:17
Jag kör på att hålla alla tummar och tår jag har mellan 11 och 18 på lördag då :)

/Tim

Håll tummarna extra hårt mellan 13.30-16.00 för då tävlar jag och min lillebror. Min brosa tävlar först :)

Herkulez
2006-11-23, 23:35
Håll tummarna extra hårt mellan 13.30-16.00 för då tävlar jag och min lillebror. Min brosa tävlar först :)
lycka till timme, skicka pm sen och säg hur det gick =)

Erik__
2006-11-23, 23:38

håller alla 2 tummar!

petersson
2006-11-24, 07:19
Lycka till nu Timme! Kommer gå fint!

Pinglan
2006-11-24, 07:28
Lycka till Timme! Jag håller tummarna för dig och David :thumbup:

bubbe
2006-11-24, 08:01
Jag sitter i publiken och hjälper dig att ta i lite extra :thumbup:

Timme
2006-11-24, 09:37
Tack så mycket för erat stöd! Vi får se hur det går. Den bästa killen är ohotad för han har lyft 125, den näst bästa har pressat 107.5 och där är jag inte riktigt än. Den som ligger trea i statestik har tagit 100. JAg har lyckats få upp 102.5 på träning. Hoppas att denna killen som tog 100 inte har ökat massor nu. Det finns alltså en liten medalj chans :)

Extra kul att du är i publiken bubbe! Hoppas att jag kan hinna snacka lite med dig :)

Timme
2006-11-24, 09:38
lycka till timme, skicka pm sen och säg hur det gick =)

Det kan du lita på att jag gör :)

Timmi
2006-11-24, 09:57

Will do!

/Tim

BigForre
2006-11-24, 19:28
Så helvete lycka till och tryck upp en massa vikt nu!

Timme
2006-11-25, 21:58
Hej alla. Jag är glad och nöjd även om min tävling inte var någon hit tyvärr. Min teknik är för osäker än så länge och det känns mest som tur om jag får in en bra träff. Det var därför som jag nästan bommade 90 på första lyftet i JSK men klarade galant i andra. Sedan bommade jag ju 95 på träning men klarade 95 i andra. Jag bommade 102.5 i första veckan senare men klarade andra. Pressvägen blir olika från lyft till lyft vilket gör att det nästa blir ren tur om jag klarar vikten.

Som tur var blev jag inte utan resultat på SM.

Första lyftet på 90 blev dåligt och underkänt pga för kort stopp. Sänkningen var skum och för snabb.

Jag tog mig samman och gav mig på vikten igen. Med långsammare sänkning så fick jag en fullträff och lyftet kom mycket snabbt och säkert.

Sedan gick vi på 100 men jag missade det tyvärr. Krister tror att jag pressade stången åt magen. Problemet med lyften i fel pressväg är att jag inte själv märker åt vilket håll jag pressar fel åt. Jag måste automatisera min lyft teknik.

Vi kommer att laborera med lite grepp bredder och armbågar. Med lite mer pressande så ska tekniken automatiseras.

Timme
2006-11-25, 22:01
Men jag är jätte glad ändå. Det var min första tävling och jag bommade i alla fall inte ut mig. Jag vet att jag har styrka för 102.5 helt godkänt med stop.

Det som gjode mig extra glad var Att David Strågefors är sveriges starkaste ungdom i 52kg klassen! Han tog SM Guld i sin första tävling!

Jag är enormt imponerad av honom. Hans teknik i bänk tycker jag är mycket fin. Mycket säker och har inga problem med nerver och liknande.

David! :hbang:

Timme
2006-11-25, 22:04
Jag träffade även Börje H och Bubbe. Båda var enormt trevliga! Bubbe kom fram och hälsade på mig efter tävlingen och jag var självklart helt borta. Det första jag sa var "ja det är ju du bubbe! Men vad smal du ser ut! Jag trodde tt du var tjock" :D

Jag hoppas att det gick bra för Börje. Han såg stark ur i a f och det gjorde även Bubbe.

Timmi
2006-11-25, 22:08
Grattis iaf till en första genomförd tävling! Best of luck på kommande tävlingar när tekniken sitter i ryggraden!

/Tim

tp_88
2006-11-25, 22:16
Skönt att ha debuterat iaf misstänker jag!? :D

Nu får du satsa på större vikter nästa tävling!

Timme
2006-11-25, 22:53
Skönt att ha debuterat iaf misstänker jag!? :D

Nu får du satsa på större vikter nästa tävling!

Japp :D

Timme
2006-11-25, 22:54
Grattis iaf till en första genomförd tävling! Best of luck på kommande tävlingar när tekniken sitter i ryggraden!

/Tim

Ja för tusan!

petersson
2006-11-25, 22:56
Bra att du lyckades samla dig och sätta andra lyftet efter att ha missat första! Vad tyckte du om att tävla då?

Timmi
2006-11-25, 23:12
Good shit Timmeboy!

Om inget annat kan du känna dig välkommen med att bryta ihop totalt och posta lite av din styrka till mig ;)

/Tim

gusten86
2006-11-25, 23:18
Synd timme, nästa gång tar du dom utan tvekan!

Pinglan
2006-11-26, 10:05
Du har gjort din tävlingsdebut och du lyckades samla ihop dig efter att ha bommat ingångslyftet....det är bra gjort och bra erfarenheter tills nästa tävling! Bra jobbat! Grattis :thumbup:

Och strålande bra gjort av David! Hälsa och gratulera från Johan och mig!

Timme
2006-11-26, 10:44
Du har gjort din tävlingsdebut och du lyckades samla ihop dig efter att ha bommat ingångslyftet....det är bra gjort och bra erfarenheter tills nästa tävling! Bra jobbat! Grattis :thumbup:

Och strålande bra gjort av David! Hälsa och gratulera från Johan och mig!

Ja det ska jag göra! Jag är otroligt nöjd. Tänk att ha en lillebror som tar SM Guld i sin första tävling!

Timme
2006-11-26, 10:45
Synd timme, nästa gång tar du dom utan tvekan!

haha :D Ja det får vi hoppas! Det blir ju självklart hård träning nu :)

Timme
2006-11-26, 10:47
Good shit Timmeboy!

Om inget annat kan du känna dig välkommen med att bryta ihop totalt och posta lite av din styrka till mig ;)

/Tim

nää, här bryts det inte ihop något :) Vi ska fixa bänken så som vi fixade böjen :)

Sedan är det bara att mosa i de tre! Vill du ha brutal bänkstyrka så kan du fråga vinnaren i 82kg klassen. Jag tror att han tryckte upp 132.5 kg! Helt sjukt bra gjort av honom. Sedan persade Berra med 5kg och tog 130!