Logga in

Visa fullständig version : Timme - das tränüngsjournal

Sidor : 1 2 3 4 [5] 6 7 8

Timme
2006-10-02, 18:09
waaaaa ahahaha ahahah'! Fy vad skoj!

#20373 (530)
<Super_Hassel> Hmm satt o runka med stängda ögon. Sen när jag öppna dom så stog det en bricka med oboy och mackor framför datorn :s

Också tagit ifrån http://www.warpdrive.se/?e

stahlberg
2006-10-02, 19:44
Arnold var överlägsen på sin tid. Men som jag skrev i en tråd i Almänt, så var väl Arnolds främsta insats att han (tack vare sina filmer) starkt bidrog från att förändra bodybuilding (och styrketräning) från en mystisk källarsport till något som "alla" kunde (och ville) syssla med. Arnold är dessutom en framgångsrik idrottsman som lyckats med en annan yrkeskarriär efter sin karriär som bodybuilder och filmstjärna. (President i USA, som han hade som mål att bli, kan han aldrig bli. Men visst har Arnold varit framgångsrik på många plan)

Timme
2006-10-02, 20:11
Arnold var överlägsen på sin tid. Men som jag skrev i en tråd i Almänt, så var väl Arnolds främsta insats att han (tack vare sina filmer) starkt bidrog från att förändra bodybuilding (och styrketräning) från en mystisk källarsport till något som "alla" kunde (och ville) syssla med. Arnold är dessutom en framgångsrik idrottsman som lyckats med en annan yrkeskarriär efter sin karriär som bodybuilder och filmstjärna. (President i USA, som han hade som mål att bli, kan han aldrig bli. Men visst har Arnold varit framgångsrik på många plan)

Tror du att han tog 322kg i mark som det stod som bildtext där han lyfte mycket vikt?

stahlberg
2006-10-03, 10:35
Arnold torde ha tränat ganska tungt i sina dagar, och han var säkert ganska stark. Det är MÖJLIGT att han drog över 300 kg i marklyft. Det kan också hända att det var lite överdrift med i det hela : Arnolds "ständiga skugga" (som "alltid" blev tvåa i BB efter Arnold), Franco Columbo, var känd för att vara mycket stark (och hade, om jag minns rätt, t.ex innehaft världsrekord i marklyft). Kanske Arnold bara ville visa sig starkare än Franco?

Timme
2006-10-03, 10:39
Arnold torde ha tränat ganska tungt i sina dagar, och han var säkert ganska stark. Det är MÖJLIGT att han drog över 300 kg i marklyft. Det kan också hända att det var lite överdrift med i det hela : Arnolds "ständiga skugga" (som "alltid" blev tvåa i BB efter Arnold), Franco Columbo, var känd för att vara mycket stark (och hade, om jag minns rätt, t.ex innehaft världsrekord i marklyft). Kanske Arnold bara ville visa sig starkare än Franco?

Francos rekord i mark. Var det inom IPF? Fanns IPF på den tiden?

stahlberg
2006-10-03, 19:21
Det fanns väl egnetligen BARA IPF på den tiden, om förbundet nu hette just så redan då. Jag vet inte säkert om Francos rekord var ett verkligt officiellt rekord. Men det påstods så. Kring 300 kg var det, men detta är så länge sedan att jag omöjligt kan komma ihåg hur mycket det var exakt.

Timme
2006-10-04, 09:58
Det fanns väl egnetligen BARA IPF på den tiden, om förbundet nu hette just så redan då. Jag vet inte säkert om Francos rekord var ett verkligt officiellt rekord. Men det påstods så. Kring 300 kg var det, men detta är så länge sedan att jag omöjligt kan komma ihåg hur mycket det var exakt.

Ah okej. Då förstår jag.

Han blev tydligen världsmästare i styrkelyft har jag hört.

stahlberg
2006-10-04, 10:16
VM-tävlingar i styrkelyft har officiellt ordnats fr.om år 1971. Så vitt jag vet har Columbo inte vunnit ett officiellt VM. Jag är också osäker på hur officiellt hans påstådda världsrekord var.

Doctor Snuggles
2006-10-04, 10:45
<hotel`cstrike> Vad behöver man för att få bort trojaner?
<Irlut> Spartaner

Timme
2006-10-04, 11:25
VM-tävlingar i styrkelyft har officiellt ordnats fr.om år 1971. Så vitt jag vet har Columbo inte vunnit ett officiellt VM. Jag är också osäker på hur officiellt hans påstådda världsrekord var.

okej. Då förstår jag hur det ligger till :)

Timme
2006-10-04, 11:33
<hotel`cstrike> Vad behöver man för att få bort trojaner?
<Irlut> Spartaner

De är bara för sköna!

Timme
2006-10-04, 15:55
Mark idag era gangsters! Någonting säger mig att det kommer att gå riktigt bra!

Timme
2006-10-04, 19:55
Dagens pass gick bra :)

Mark
5x5x135

Avslutade med lite Lårcurl

Månadens ryggbild kommer snart också :D

petersson
2006-10-04, 20:00
Fint med mark! :) Körde du från plattform eller har du gått över till vanliga nu?

Timme
2006-10-04, 21:04
Fint med mark! :) Körde du från plattform eller har du gått över till vanliga nu?

Plattform :hbang:

Så vad jag egentligen hade gjort i 5x5 i mark har jag ingen aning om :D

Jag är väldigt nöjd faktiskt :)

petersson
2006-10-04, 21:10
Plattform :hbang:

Så vad jag egentligen hade gjort i 5x5 i mark har jag ingen aning om :D

Jag är väldigt nöjd faktiskt :)

Okej :) Fina vikter! Jag körde också mark idag, fast inte från plattform.

Timme
2006-10-04, 21:14
Okej :) Fina vikter! Jag körde också mark idag, fast inte från plattform.

Tack så mycket :) Synd att mina vikter framstår som fisar mot dina.

stahlberg
2006-10-04, 21:16
5x5 i marklyft från plattform var mycket bra. Nu ligger du på högsta möjliga i marklyftsplanen. Och EGENTLIGEN har du redan nu klarat högsta möjliga mål för 5x5, som jag planerade det från början, innan vi höjde gafflarna på din önskan. En vecka kvar av 5x5. Så där kan vi vara riktigt nöjda.

petersson
2006-10-04, 21:16
Tack så mycket :) Synd att mina vikter framstår som fisar mot dina.

Haha gör dom? Du körde ju från plattform och väger 7-9kg mindre :)

Timme
2006-10-04, 21:22
http://img54.imageshack.us/img54/3664/dasrygg4okt2006ry1.jpg (http://imageshack.us)

Månadens ryggish :D

(nej jag tror inte att det blir någon skillnad mellan månaderna. Ingen märkbar iallafall. Men efter 12 månader så kan man kanske se någon skillnad. Skoj då att ha en bild för varje månad)

Timme
2006-10-04, 21:23
Haha gör dom? Du körde ju från plattform och väger 7-9kg mindre :)

Ah men endå :D

Jag väger 81kg morgon vikt. Hur mycket mindre är det än dig?

petersson
2006-10-04, 21:25
8,5kg ungefär :) Nu blir det sängen för mig, natt!

Timme
2006-10-04, 21:30
8,5kg ungefär :) Nu blir det sängen för mig, natt!

God natt!

Timme
2006-10-05, 10:48
idag så ska jag göra läxa. Inget annat. Fråga mig på fredag om jag gjort den. Då ska jag kunna svara. "Ja det har jag gjort!"

stahlberg
2006-10-05, 17:34
6e veckan av 7 på gångs alltså. I knäböjning ligger du Timme fortfarande på 105 (vikten för nästa böjpass, på söndag), i bänk på 4x4x85 (som också är vikten för nästa pass, imorgon) och i marklyft på 5x5x135 från plattform.

I knäböjning gäller det att hålla "den bättre" av tekniken från föregående pass i SÅ MÅNGA reps som möjligt, samt att klara böjdagens mål (vilket är viktigast). I morgondagens bänk gäller det att klara 4x4x85 strikt och säkert.

Efter detta är det en vecka kvar. Sedan forstätter programmet med grundstyrke/styrketräningsperiod nr 2, som också är 7 veckor lång, och som innehåller Timmes första tävling (i bänkpress).

Det gäller att kolla så du får licensen. Dessutom bör du i god tid meddela JSK att du ska tävla (men inte ännu). Vi kan prata med dem om det när vi tränar där.

Hittills ser det bra ut. Men vi ska återkomma med en närmare sammanfattning efter vecka 7.

Timme
2006-10-06, 07:44
6e veckan av 7 på gångs alltså. I knäböjning ligger du Timme fortfarande på 105 (vikten för nästa böjpass, på söndag), i bänk på 4x4x85 (som också är vikten för nästa pass, imorgon) och i marklyft på 5x5x135 från plattform.

I knäböjning gäller det att hålla "den bättre" av tekniken från föregående pass i SÅ MÅNGA reps som möjligt, samt att klara böjdagens mål (vilket är viktigast). I morgondagens bänk gäller det att klara 4x4x85 strikt och säkert.

Efter detta är det en vecka kvar. Sedan forstätter programmet med grundstyrke/styrketräningsperiod nr 2, som också är 7 veckor lång, och som innehåller Timmes första tävling (i bänkpress).

Det gäller att kolla så du får licensen. Dessutom bör du i god tid meddela JSK att du ska tävla (men inte ännu). Vi kan prata med dem om det när vi tränar där.

Hittills ser det bra ut. Men vi ska återkomma med en närmare sammanfattning efter vecka 7.

Det låter riktigt bra. Bänk idag. 4x4x85 strikt och bra.

Pumpitup
2006-10-06, 07:51
Lycka till med träningen Timme ;)

Själv siktar jag på nått liknande idag, fast på 70kg :)

Pinglan
2006-10-06, 09:08

Från JSK´s hemsida:
* Bänk-SM i Göteborg 24-26 november, DU som vill delta (OBS! Kvalgränser för seniorer) kontakta Stolpen eller Esbjörn snarast. Anmälningslista anslås i träningslokalen den 2 oktober. Anmäl dej för deltagande senast 22 oktober.

Bara så att ni inte missar anmälan! Kör hårt Timme!

Timme
2006-10-06, 11:25
Lycka till med träningen Timme ;)

Själv siktar jag på nått liknande idag, fast på 70kg :)

Det låter ritkgit bra! Lycka till pumpitup!

Timme
2006-10-06, 11:25
Från JSK´s hemsida:
* Bänk-SM i Göteborg 24-26 november, DU som vill delta (OBS! Kvalgränser för seniorer) kontakta Stolpen eller Esbjörn snarast. Anmälningslista anslås i träningslokalen den 2 oktober. Anmäl dej för deltagande senast 22 oktober.

Bara så att ni inte missar anmälan! Kör hårt Timme!

Mycket bra! det får vi inte missa :) Skönt att man slipper kvalgräns :D

stahlberg
2006-10-06, 16:19
Tack Pinglan. Ikväll/inatt ska jag snickra ihop ett pm till dig.

Timme
2006-10-07, 00:45
Idag gick det bra :)

Bänk
4x4x85

Utlåsningar
3x3x117.5

Axelpress med 21kg hantlar, 23.5kg hantalr och 26kg hantlar.

stahlberg
2006-10-07, 08:37
Just det. Inga övriga kommentarer behövs om detta pass. En träningsdag kvar denhär veckan (söndag) och en vecka kvar av denhär perioden.

pocoloco
2006-10-07, 15:45
Det går bra för dig Timme, hur tunga kändes bänkarna?

stahlberg
2006-10-07, 15:50
Nu är det inte jag som lyft dem. Men jag kan ge ett litet svar ändå : de kändes ungefär så tunga som 16 reps på 85 kg SKA kännas, om man vill vara säker på att klara 9 reps med 87,5 kg följande vecka! Dvs inte helt lätta men inte heller helt maximala. (Timme kanske vill ge ett mer exakt svar).

Timme
2006-10-07, 15:58
Det går bra för dig Timme, hur tunga kändes bänkarna?

Stahlberg hade ett bra svar där :) Jag kan nog inte tilllägga så mycket men jag kan försöka.

Bänkarna kändes inte max tunga men de var inte lätta. I det fjärde setet så kanske jag hade kunnat få upp en 5e repetition.

Om du har quicktime eller VLC media player så kan jag lägga upp en film ifrån bänkpasset i tråden så får du se hur de såg ut :)

tp_88
2006-10-07, 16:22
Ser som sagt bra ut med träningen, kanske speciellt marken!

Ser dessutom ganska köttigt ut på avataren! *flex*

stahlberg
2006-10-07, 20:48
köttigare än tp:s avatar :D .

stahlberg
2006-10-07, 20:50

Efter att ha sett filmen kan jag säga att jag är nöjd. 13 reps av 16 möjliga var tekniskt som jag önskat, och de andra 3 klarade Timme också.

Timme
2006-10-08, 11:47
Ser som sagt bra ut med träningen, kanske speciellt marken!

Ser dessutom ganska köttigt ut på avataren! *flex*

Jo mark är ju den gren/övning som är lite "min" grej men förhoppningsvis så blir bänk och böj också "min grej" :D

Tack så mycket! Första komplimangen på min avatar :hbang:

Kan inte du ta någon ny latspread bild tommy? Eller varför inte en dubbel bicce bakifrån? De är så grymma!

Timme
2006-10-08, 11:48

Efter att ha sett filmen kan jag säga att jag är nöjd. 13 reps av 16 möjliga var tekniskt som jag önskat, och de andra 3 klarade Timme också.

Det var skönt att höra att repitionerna höll måttet :D Idag ska jag nöta knäböj! det blir runt 18.00

stahlberg
2006-10-08, 11:51
Jo. Jag har mailat om det. Och efteråt hörs vi i telefon.

stahlberg
2006-10-09, 10:46
Jag ser att Timme inte har uppdaterat ännu. Passet igår gick inte vidare bra (och det är egentligen DET FÖRSTA passet som inte gjort det, fastän Timme varit missnöjd någon gång tidigare så har passen trots allt alltid gått rätt bra).

Han har ju några veckor haft lite teknikproblem i böj. När vi nu höjde tillbaka till 105 kg kom problemen tillbaka, och han blev framtung. Jag tror inte på någon annan orsak än just "känslan2 för hur knäböjning ska göras.

Styrkemässigt finns det betydligt mer att ge. Så det är inte så farligt. Vi går ner en aning igen till nästa vecka, och tar ny fart. Detta betyder att jag själv är med på pass 3, på väg uppåt. Men jag tror nog att vi redan inkommande söndag får bukt med problemen.

Motgångar är till för att övervinnas. Och det ska vi nog göra utan större besvär.

Vi väntar till söndagen, så återkommer vi angående böj.

Vecka 7 har börjat. Första träningspasset är morgondagens lätta bänkpass.

HajduMan
2006-10-09, 19:02
Ser ut att lägga på dej bra, ser grymt ut.

Sempa på :thumbup:

Mvh Dave

Timme
2006-10-10, 14:11
Jag ser att Timme inte har uppdaterat ännu. Passet igår gick inte vidare bra (och det är egentligen DET FÖRSTA passet som inte gjort det, fastän Timme varit missnöjd någon gång tidigare så har passen trots allt alltid gått rätt bra).

Han har ju några veckor haft lite teknikproblem i böj. När vi nu höjde tillbaka till 105 kg kom problemen tillbaka, och han blev framtung. Jag tror inte på någon annan orsak än just "känslan2 för hur knäböjning ska göras.

Styrkemässigt finns det betydligt mer att ge. Så det är inte så farligt. Vi går ner en aning igen till nästa vecka, och tar ny fart. Detta betyder att jag själv är med på pass 3, på väg uppåt. Men jag tror nog att vi redan inkommande söndag får bukt med problemen.

Motgångar är till för att övervinnas. Och det ska vi nog göra utan större besvär.

Vi väntar till söndagen, så återkommer vi angående böj.

Vecka 7 har börjat. Första träningspasset är morgondagens lätta bänkpass.

Jo jag tyckte att det var lite tråkigt att det skulle gå dåligt igen. Förhoppningsvis så kommer detta gå bra och eftersöndagen så kör jag vidare med böjen. Somsagt, svårgheter är till för att övervinnas vilket vi kommer att göra!

Timme
2006-10-10, 14:13
Ser ut att lägga på dej bra, ser grymt ut.

Sempa på :thumbup:

Mvh Dave

Tack så mycket Dave! Vem vet, någon dag så har jag kanske en fysik liknande din! Det vore inte helt fel :)

Har du någon träningsjournal förresten?

stahlberg
2006-10-10, 19:46
Det gick ändå överraskande bra för att ha gått dåligt (på basen av filmerna). Så det är inte länge så är allt under kontroll.

stahlberg
2006-10-11, 14:01
Kort uppdatering. Timme tränade teknikbänk igår, 6 singlar med 80 kg. Vi prövade några tekniska detaljer. Det viktigaste med passet var det att vi konstaterade att den nuvarande tekniken är den bästa.

Följande träning är idag, marklyft från 3cm plattform.

Timme
2006-10-11, 22:46
Här kommer jag med uppdatering :)

Bra pass idag.

Mark
5x5x137.5

lårcurl
2 set

Pullups
2 set

Mage
4 set

En söt tjej på gymemt garanterade passets säkerhet :)

stahlberg
2006-10-12, 07:53
5x5x137,5 från 3cm plattform var riktigt bra. Detta var samtidigt sista gången 5x5. Vi fortsätterlinjärt uppåt i följande 7-veckors period, med 3or och fortfarande 3cm plattform.

Vila på torsdag, tung bänkdag på fredag.

Pumpitup
2006-10-12, 08:36
5x5x137,5 från 3cm plattform var riktigt bra. Detta var samtidigt sista gången 5x5. Vi fortsätterlinjärt uppåt i följande 7-veckors period, med 3or och fortfarande 3cm plattform.

Vila på torsdag, tung bänkdag på fredag.

Vad innebär 3cm plattform? Går man inte ner hela vägen till marken när man kör med denna plattform eller? :confused:

stahlberg
2006-10-12, 10:14
Han står själv på en 3cm plattform. Annars är det fråga om normala marklyft. Draget blir alltså längre, samtidigt som man tränar starten i de vanliga marklyften.

Timme
2006-10-12, 10:59
Han står själv på en 3cm plattform. Annars är det fråga om normala marklyft. Draget blir alltså längre, samtidigt som man tränar starten i de vanliga marklyften.

Precis! Hela lyftet blir längre, tyngre och givetvis jobbigare. Det eggar mig mer eftersom jag vet att jag kan ta ännu mer utan plattformen. I den nya perioden så går jag ner till 3 reps vilket gör att jag kan öka ännu mer. Sedan någon gång i framtiden så kommer vi givetvis ta bort plattformen. Det ska bli skoj :)

petersson
2006-10-12, 11:17
Hej Timme! Fina marklyft!

Efter serietävlingen nästa vecka ska jag också köra mark på plattform varje vecka under ganska lång tid, känner att starten verkligen är den segaste biten för mig :)

Pumpitup
2006-10-12, 11:20
Precis! Hela lyftet blir längre, tyngre och givetvis jobbigare. Det eggar mig mer eftersom jag vet att jag kan ta ännu mer utan plattformen. I den nya perioden så går jag ner till 3 reps vilket gör att jag kan öka ännu mer. Sedan någon gång i framtiden så kommer vi givetvis ta bort plattformen. Det ska bli skoj :)

Okej, låter som en jävligt bra övning för att kunna lyfta tyngre! :thumbup:

Fortsätt kötta i denna takten så kommer du bli stark som satan! Även i böjen ;)

Timme
2006-10-12, 12:43
Hej Timme! Fina marklyft!

Efter serietävlingen nästa vecka ska jag också köra mark på plattform varje vecka under ganska lång tid, känner att starten verkligen är den segaste biten för mig :)

Tack så mycket!

Det låter mycket bra! Starten är helt klart segast för mig med som du vet :) Får jag den några cm över marken så är det bara att dra upp den.

Timme
2006-10-12, 12:43
Okej, låter som en jävligt bra övning för att kunna lyfta tyngre! :thumbup:

Fortsätt kötta i denna takten så kommer du bli stark som satan! Även i böjen ;)

Ja det hoppas jag :D Jo då, böjen kommer nog även den att fixa sig :)

gusten86
2006-10-12, 16:29
Grym avatar, vill oxå ha en sån rygg!

stahlberg
2006-10-13, 19:06
Fredag den 13/10 /tung bänk

Idag är det jag som uppdaterar igen. Timme sa inte vart han skulle. Men jag tyckte jag hörde flickor fnittra i bakgrunden...

Dagens pass var tung bänk. På agendan stod 3x3x87,5 kg. Detta borde - efter 4x4x85 förra veckan - ha varit en smal sak. det började också bra : de 2 första 3orna gick bra. I den tredje missade han dock.

Jag fick ett sms efter det missade lyftet. Det stod såhär : "De två första serierna gick bra, sedan så blev jag helt slut i vänstra axeln så jag missade andra repetitionen". Detta sms gav förstås en ypperlig ledtråd till varför set 3 misslyckats, så jag sms-ade tillbaka : "Bra att serie 1 och 2 gick bra. Märkligt att serie 3 inte gick. Du värmde upp som vanligt? På något sätt misstänker jag för korta pauser mellan seten??".

Det visade sig att min slutledning hade varit helt korrekt. Dagens pauser mellan seten hade varit alltför korta. Jag får ta skulden på mig. Jag trodde jag förklarat tillräckligt noga betydelsen av att ha tillräckligt långa pauser på tyngre dagar. Det hade jag inte. Men NU har jag det, så jag tror inte en liknande miss upprepas.

Eftersom Timme var så trött i axeln lämnade vi utlåsningarna, och han fick träna triceps och biceps istället. (Det var sista gången utlåsningar, nu kom han - förra passet - till 117,5 men "blev utan" på 120, vilket dock inte kommer att ha betydelse för de följande 7 veckorna).

Så dagens pass blev bänkpress 2x3x87,5, samt triceps- och bicepskomplement. Detta får vi tills vidare vara helt nöjda med, anpassningen till det smalare (godkända) greppet har gått helt tillfredsställande, och visst har grundstyrkan utvecklats dehär 7 veckorna.

Nästa pass är knäböj-singlar på söndag (teknikträning), och sedan blir det summering av period 1 (vecka 1-7).

Timme
2006-10-15, 14:06
Grym avatar, vill oxå ha en sån rygg!

Tack så mycket! *flex*

Jag är faktiskt mycket nöjd med den :) Mycket marklyft (nästan bara marklyft) men också en del hantelrodd ligger bakom. Inte en enda chinup kan jag säga! Jag är en stolt icke chinnare :D En del pullups har det iof blivit men inte ens inärheten lika mycket som marklyft och hantelrodd :)

Timme
2006-10-15, 14:14
Fredag den 13/10 /tung bänk

Idag är det jag som uppdaterar igen. Timme sa inte vart han skulle. Men jag tyckte jag hörde flickor fnittra i bakgrunden...

Dagens pass var tung bänk. På agendan stod 3x3x87,5 kg. Detta borde - efter 4x4x85 förra veckan - ha varit en smal sak. det började också bra : de 2 första 3orna gick bra. I den tredje missade han dock.

Jag fick ett sms efter det missade lyftet. Det stod såhär : "De två första serierna gick bra, sedan så blev jag helt slut i vänstra axeln så jag missade andra repetitionen". Detta sms gav förstås en ypperlig ledtråd till varför set 3 misslyckats, så jag sms-ade tillbaka : "Bra att serie 1 och 2 gick bra. Märkligt att serie 3 inte gick. Du värmde upp som vanligt? På något sätt misstänker jag för korta pauser mellan seten??".

Det visade sig att min slutledning hade varit helt korrekt. Dagens pauser mellan seten hade varit alltför korta. Jag får ta skulden på mig. Jag trodde jag förklarat tillräckligt noga betydelsen av att ha tillräckligt långa pauser på tyngre dagar. Det hade jag inte. Men NU har jag det, så jag tror inte en liknande miss upprepas.

Eftersom Timme var så trött i axeln lämnade vi utlåsningarna, och han fick träna triceps och biceps istället. (Det var sista gången utlåsningar, nu kom han - förra passet - till 117,5 men "blev utan" på 120, vilket dock inte kommer att ha betydelse för de följande 7 veckorna).

Så dagens pass blev bänkpress 2x3x87,5, samt triceps- och bicepskomplement. Detta får vi tills vidare vara helt nöjda med, anpassningen till det smalare (godkända) greppet har gått helt tillfredsställande, och visst har grundstyrkan utvecklats dehär 7 veckorna.

Nästa pass är knäböj-singlar på söndag (teknikträning), och sedan blir det summering av period 1 (vecka 1-7).

Ja jag har väl inte så mycket att tillägga. Det var precis så som Stålis beskrev. Jag har haft på tok för korta pauser. Alla tre bänkserier blev istället som en lång serie. Jag hade inte mer än 2min paus mellan 2a serien och tredje. Jag kan säga att det är T-nations fel att jag haft så korta pauser. Där propagerar dem för korta pauser och de gör reklam för hur bra och effektivt det är. Men där rekommenderar de också lättare vikter och fler reps eftersom de är ute efter maximal muskeltillväxt vilket jag inte är ute efter. Ökat styrka är målet! (muskel massa är inte heller fel;))

Hädanefter kommer jag ta tiden med min mobil så att jag får minst 5min vila mellan varje serie.

Idag blir det teknik böj och jag kommer att prova mina platta skor idag också för att jämföra lite. Mixtra lite med stångens placering på axlar/rygg/traps

:)

Förresten, jag åkte till kristdala (en liten by utanför oskarshamn, typ 1000invånare :D) med missionskyrkans ungdomsgäng. Det var ritkgit skoj! Jag fick också massor med goa musik tips på mycket go musik med kristna artister ifrån en kille som jobbar på ett kristet skivbolag som heter naxos.

Ha det gutt alla! Snart är det DM i kalmar och dit ska jag åka och kolla på lite :) Jag ska hänga där med JSK.

Timme
2006-10-15, 17:05
Gasps nya kläder, Fy vad snygga! Vill ha ett nytt linne och sedan en tröja som är sedan förra omgången kläder. Riktigt sköna! Jag blev också överraskad av att storlek M passade mig och att den satt riktigt tight på mig. Jag trodde att Gsps storlekar var enorma jämfört med de vanliga.

Men, jag har ju endel fett på mig. Hade jag varit deffad/rippad så hade den väl inte suttit åt lika mycket.

Timme
2006-10-15, 21:56
Teknik böjen idag gick riktigt bra tyckte jag. Äntligen ett pass som jag kan vara nöjd med.

Jag kom fram till att jag böjer bäst med smal hand fattning (2-3cm utanför axlarna), stången ganska högt på ryggen/axlarna/trapsen. Min fotställning är.

90kg 8-10 singlar. Kommer inte ihåg hur många. Bra fart faktiskt.

High Box squat
1x1x125
1x1x135
2x3x132.5

Mage 4 serier.

Timme
2006-10-15, 22:23
Här bjussar jag på filmer ifrån teknik böjarna.

http://rapidshare.de/files/36887218/traening_15_okt.exe.html

Somvanligt så behövs VLC eller quictime för att kunna se filmerna. VLC är utan ljud medans quicktime är med ljud. Formatet på filerna är 3gp.

BigForre
2006-10-15, 22:26
Tjänare Timme! Satt precis och kikade vad som hänt dig de senaste dagarna och så såg jag att du hade skrivit. Såg att du också hade lekt lite marklyft från viktskiva. Provade det själv för första gången i eh...torsdags. Var riktigt roligt måste jag säga, kändes ju precis som vanlig mark...eller ja, fast med 3-4 riktigt hårda set böj innan, dvs rejält avsaknande av tryck i starten :) . Kommer nog köra de några veckor för att få lite variation i min träning. Hade en styrkelyftare som var med och passade lite idag på böjen, så jag vågade inte annat än att köra lite hårdare ;) . I övrigt kan jag tillägga att din avatar är tung!

stahlberg
2006-10-16, 00:19
Ett positivt pass. Vi konstaterar att av de varianter vi prövade ska Timme lyfta med stången något högre upp och bred fotställning. Det enda vi inte blev helt på det klara med var om skorna ska ha klack eller vara raka.

Med tanke på att det inte var någon större skillnad lutar jag ändå åt klackhållet. Men det ska vi fösöka avgöra nästa pass.

Nästa vecka är lätt vecka. Den första egentliga träningsdagen är på fredag. Därefter fortsätter grundstyrka 2, fram till vecka 14 (med bänk-SM i slutet av vecka 13).

stahlberg
2006-10-16, 00:34
Timme har nu tränat grundstyrka i 7 veckor, vecka 1-7. Jag ska göra en liten summering.

1. Först ska jag säga att för mig är denna form av distanssamarbete verkligt inspirerande. Det är nytt för mig. det ställer stora krav på tänaren, dvs mig, eftersom jag inte kan vara med på de flesta passen. Det ställer också rätt stora krav på adepten.
2. Ett viktigt mål har varit att Timme mer och mer ska förstå hur jag "tänker träning". Det tror jag han lärt sig ganska bra. För mig har det varit viktigt att lära känna Timme, hur han reagerar på träning, vad som är bra/dåligt osv. Jag tror jag lärt mig massor, som vi kommer att ha nytta av längre fram.
3. I knäböjning har det varit diverse teknikproblem. Dessa får vi bukt med förr eller senare. Som det ser ut just nu, så är det förr. Jag har inte den ursprungliga planen framför mig, men vi har inte helt kunnat följa den. Detta är inte så farligt : det tar vi igen senare. Ett par gånger har Timme varit upp och tränat 3or med 105 kg, med bara bälte. Styrka finns redan nu för mera.
4. I bänkpress var det svårt att räkna ut hur mycket greppförändringen (till ett smalare godkänt grepp) skulle inverka. Senare får vi se hur mycket stoppet inverkar. 2x3x87,5 får dock ses som godkänt med tanke på teknikförändringen. Pga att SM närmar sig och vi måste toppa, så blir tiden lite knapp. Därför borde Timme hinna till 3x90 före SM, vilket borde ligga inom gränserna för mina målgafflar.
5. Marklyftet har varit lättast att planera. Dels kände jag Timmes markträning bäst från början, dels har han inte behövt göra teknikförändringar. I marklyft har han dragit 5x5x137,5 kg från 3cm plattform vilket faktiskt är 2,5 kg MER än min ursprungliga högsta gaffelgräns (beroende på att Timme ville höja gränsen till 135-140, vilket jag gick med på. I sanningens namn hade han nog klarat 140 också, men jag satte av olika orsaker "bromsen på", och därför blev det 137,5.
6. Detta har varit en värdefull period med tanke på framtiden. Nu är det 7 veckor kvar att bygga grundstyrka.

Timme
2006-10-16, 09:22
Tjänare Timme! Satt precis och kikade vad som hänt dig de senaste dagarna och så såg jag att du hade skrivit. Såg att du också hade lekt lite marklyft från viktskiva. Provade det själv för första gången i eh...torsdags. Var riktigt roligt måste jag säga, kändes ju precis som vanlig mark...eller ja, fast med 3-4 riktigt hårda set böj innan, dvs rejält avsaknande av tryck i starten :) . Kommer nog köra de några veckor för att få lite variation i min träning. Hade en styrkelyftare som var med och passade lite idag på böjen, så jag vågade inte annat än att köra lite hårdare ;) . I övrigt kan jag tillägga att din avatar är tung!

Hade du kört böj innan eller kändes det som om du hade kört böj innan eftersom starten blev så mycket jobbigare på skiva?

Det är alltid tryckt att ha någon man litar på som passar. Skönt.

Tang för kommentaren om avataren! Jag gillar den väldigt mycket!
Bilden är tagen från bästa möjliga vinkel, nämligen bakifrån ;)

Timme
2006-10-16, 09:26
Timme har nu tränat grundstyrka i 7 veckor, vecka 1-7. Jag ska göra en liten summering.

1. Först ska jag säga att för mig är denna form av distanssamarbete verkligt inspirerande. Det är nytt för mig. det ställer stora krav på tänaren, dvs mig, eftersom jag inte kan vara med på de flesta passen. Det ställer också rätt stora krav på adepten.
2. Ett viktigt mål har varit att Timme mer och mer ska förstå hur jag "tänker träning". Det tror jag han lärt sig ganska bra. För mig har det varit viktigt att lära känna Timme, hur han reagerar på träning, vad som är bra/dåligt osv. Jag tror jag lärt mig massor, som vi kommer att ha nytta av längre fram.
3. I knäböjning har det varit diverse teknikproblem. Dessa får vi bukt med förr eller senare. Som det ser ut just nu, så är det förr. Jag har inte den ursprungliga planen framför mig, men vi har inte helt kunnat följa den. Detta är inte så farligt : det tar vi igen senare. Ett par gånger har Timme varit upp och tränat 3or med 105 kg, med bara bälte. Styrka finns redan nu för mera.
4. I bänkpress var det svårt att räkna ut hur mycket greppförändringen (till ett smalare godkänt grepp) skulle inverka. Senare får vi se hur mycket stoppet inverkar. 2x3x87,5 får dock ses som godkänt med tanke på teknikförändringen. Pga att SM närmar sig och vi måste toppa, så blir tiden lite knapp. Därför borde Timme hinna till 3x90 före SM, vilket borde ligga inom gränserna för mina målgafflar.
5. Marklyftet har varit lättast att planera. Dels kände jag Timmes markträning bäst från början, dels har han inte behövt göra teknikförändringar. I marklyft har han dragit 5x5x137,5 kg från 3cm plattform vilket faktiskt är 2,5 kg MER än min ursprungliga högsta gaffelgräns (beroende på att Timme ville höja gränsen till 135-140, vilket jag gick med på. I sanningens namn hade han nog klarat 140 också, men jag satte av olika orsaker "bromsen på", och därför blev det 137,5.
6. Detta har varit en värdefull period med tanke på framtiden. Nu är det 7 veckor kvar att bygga grundstyrka.

Helt okej endå. Synd på böjen där och bänken gick inte riktigt som jag hoppats men är ganska nöjd ändå. Jag hade tyvärr aldrig riktigt insett hur viktigt långa pauser är. Det har jag mycket mig själv att skylla för och T-nation som jag skrev längre upp.

BigForre
2006-10-16, 22:31
Hade du kört böj innan eller kändes det som om du hade kört böj innan eftersom starten blev så mycket jobbigare på skiva?

Det är alltid tryckt att ha någon man litar på som passar. Skönt.

Tang för kommentaren om avataren! Jag gillar den väldigt mycket!
Bilden är tagen från bästa möjliga vinkel, nämligen bakifrån ;)

Hade inte kört böj innan, var bara så det kändes ungefär ;)

Timme
2006-10-17, 06:52
Hade inte kört böj innan, var bara så det kändes ungefär ;)

Ah då förstår jag :D

(mark från 3cm är lite utav ett hemligt vapen förresten, vi får inte prata för högt om det;))

damir_T
2006-10-17, 16:46
Ser bra ut timme! Läst en del ;)! keep up the good work! Och Krister:P Jag blev intresserad av det där med " marklyften" med höjning åå så ?Nott du har planerat för mitt schema:)

stahlberg
2006-10-17, 18:49
Damir : Så långt har jag ännu inte hunnit med ditt program. Marklyft från upphöjning kommer SÄKERT, men om det blir redan i SM-programmet vågar jag inte svara på ännu.

Timme
2006-10-17, 21:18
Ser bra ut timme! Läst en del ;)! keep up the good work! Och Krister:P Jag blev intresserad av det där med " marklyften" med höjning åå så ?Nott du har planerat för mitt schema:)

Tack så mycket :) Jag försöker så gott jag kan iallafall.

Timme
2006-10-18, 15:49
I dag fick jag höra en rolig komplimang av en tjej i min klass. Hon ville inte säga det till mig så hon sa det till våra klasskamrater på en bänk skolan. Givetvis så säger en kille i klassen som satt på bänken till mig, "Du, Emilia sa en snäll sak om dig nyss." Jag svarade, "jaha, vad då för något?"
"jag vill inte säga det för då blir du bara kaxig," sa Emilia.
"Hon sa att du hade musuklösa tuttar Timoteus", slänger killen ur sig.

Emilia blir generad

"Asså, jag sa att du hade muskulösa bröst. Det kände jag när jag smekte dig igår. De var liksom fasta", säger Emilia lite genant.

"Jasså, smekte du mig igår?" Frågade jag fast jag visste att hon hade gjort det när vi var ute med klassen och kollade bergarter och mineraler.

Gissa om jag blev glad :D

gnagaren
2006-10-18, 15:52
I dag fick jag höra en rolig komplimang av en tjej i min klass. Hon ville inte säga det till mig så hon sa det till våra klasskamrater på en bänk skolan. Givetvis så säger en kille i klassen som satt på bänken till mig, "Du, Emilia sa en snäll sak om dig nyss." Jag svarade, "jaha, vad då för något?"

Emilia blir generad

"Asså, jag sa att du hade muskulösa bröst. Det kände jag när jag smekte dig igår. De var liksom fasta", säger Emilia lite genant.

"Jasså, smekte du mig igår?" Frågade jag fast jag visste att hon hade gjort det när vi var ute med klassen och kollade bergarter och mineraler.

Right on :D

petersson
2006-10-18, 15:53

Emilia blir generad

:hbang:

stahlberg
2006-10-18, 16:10
Ännu gladare blev du kanske när hon började smeka dig mitt på lektionstid? Vilken omoral det är i skolorna nuförtiden. Inte undra på att eleverna inte kan något : när läraren berättar om bergarter (oerhört intressant) så smeker de varandra bakom ryggen på honom/henne.

Timme
2006-10-18, 16:13
Ännu gladare blev du kanske när hon började smeka dig mitt på lektionstid? Vilken omoral det är i skolorna nuförtiden. Inte undra på att eleverna inte kan något : när läraren berättar om bergarter (oerhört intressant) så smeker de varandra bakom ryggen på honom/henne.

Ungfär så ja :D

Det kan ha varit naturen och den kalla hösten som manade till dessa erotiska stunder eller något :D

Vi var ju utomhus. Det konstiga var att jag inte reagerade så mycket trots att hon även smekte överarmen lite.

Timme
2006-10-18, 16:23
Right on :D

*flex*

BigForre
2006-10-18, 23:16
Ah då förstår jag :D

(mark från 3cm är lite utav ett hemligt vapen förresten, vi får inte prata för högt om det;))

Oj, flåt var inte meningen att röja hemlisen :) .

Btw kör hårt, flickor är i och för sig relativt katabola, men samtidigt essentiella.

Timme
2006-10-19, 09:22
Oj, flåt var inte meningen att röja hemlisen :) .

Btw kör hårt, flickor är i och för sig relativt katabola, men samtidigt essentiella.

haha det är lungt :D

hahah ja så sant så! Utan flickor så skulle hela mänskligheten dö ut typ :/

stahlberg
2006-10-19, 10:37
Märkligt att du inte reagerade fastän hon smekte dig på överarmen - i din ålder. I MIN ålder måste dom nog smeka något längre ner innan jag reagerar...(OM jag reagerar, borde jag kanske skriva. Det är inte alltid jag kommer ihåg att ta min morgon-Viagra).

Du tycks ha fått många pm med skamliga förslag efter ditt avslöjande om erotik på lektionstid. För din pm-box är full.

Timme
2006-10-19, 12:54
Märkligt att du inte reagerade fastän hon smekte dig på överarmen - i din ålder. I MIN ålder måste dom nog smeka något längre ner innan jag reagerar...(OM jag reagerar, borde jag kanske skriva. Det är inte alltid jag kommer ihåg att ta min morgon-Viagra).

Du tycks ha fått många pm med skamliga förslag efter ditt avslöjande om erotik på lektionstid. För din pm-box är full.

hahaha :D

Joj, jag ska tömma PM boxen :)

Timme
2006-10-19, 13:40

Humron är det fortfarande inget fel på :D

stahlberg
2006-10-20, 19:38
Idag var det bänkpress, 2x90, som gick bra. Och lite annat. Men jag gissar på uppdatering på söndag (tror inte Timme hinner idag, inte heller imorgon).

Pumpitup
2006-10-20, 20:20
Idag var det bänkpress, 2x90, som gick bra. Och lite annat. Men jag gissar på uppdatering på söndag (tror inte Timme hinner idag, inte heller imorgon).

vad fan har han hittat för brud !?

stahlberg
2006-10-21, 16:52
Det avslöjar han inte!!!

Han är alltid upptagen efter kl 19 på fredag kväll. Det kan man kalla fritid (från träningen). Idag har han att rest för att titta på DM-tävlingarna i SL, som går i Kalmar. Det kan man kalla studieresa (för SL).

Han har dock hunnit maila bänkfilmen till mig. Och jag måste säga att jag är MYCKET nöjd.

Timme
2006-10-21, 17:16
Bra att du är nöjd Stålis :D

Berra knäckte svenskt rekord i böjen, 233kg! Enormt brutal och bra djup! Mycket god kroppställning. Helt perfekt lyft. Han fick även alla bänkarna godkkända med tre ljusa. Han tog 120 i sista änken. Arto pressade 130 i bänk, spöade nästan sitt egna rekord i SL bänk men 133 ville inte upp den gången. Den enda styrkelyftaren på mitt gym tog master 2 rekord i böj på 210 i kl 67.5! Enomrt bra!

Grymt rolig tävling men tyvärr så han jag inte se alla marken och jag missade kl 90 och stolpen ska snart försöka på sv rekord i mark.

Min bror david blev väldigt inspirerad av DM och han vill nu följ med till JSK och bli medlem den 4 november! Han vill förmodligen tävla nästa år :)

Timme
2006-10-21, 17:16
vad fan har han hittat för brud !?

Ingen brud på gång än :) Det där i skolan var bara något skumt :D

Timme
2006-10-21, 17:18
Nu måsta jag redan vidare för att gratta min vän som fyllt 19år!

Lyft tungt och explosivt alla! Då blir ni starka och stora :)

Pumpitup
2006-10-21, 18:17
Rolig läsning Timme, önskar dig ett fortsatt lycka till me träningen!

ps. det vore skoj att se bänkfilmen du skickat till stålis.ds

Timme
2006-10-22, 01:54
Rolig läsning Timme, önskar dig ett fortsatt lycka till me träningen!

ps. det vore skoj att se bänkfilmen du skickat till stålis.ds

Den ska du få! Eller ja, alla som läser tråden ska få den! :D

Somsagt, VLC eller qucitime är det som gäller ifall man vill se filmerna.

Inget ljud på VLC men ljud på quicktime.

Bänk
1x2x90
1x3x82.5

Klossbänk
1x1x102.5
2x3x105

Film (filmerna är inte i ordning men ni ser ju på vikterna vilka som är vilka typ)
http://www.megaupload.com/?d=D6X2Y0PA

tp_88
2006-10-22, 11:14
Samtliga bänkar såg mkt lätta ut! :thumbup:

Tänkte påpeka att din kompis höll klossen lite fel (hela klossen vilade inte mot bröstet) men det verkar du ha korrigerat efter första set.

Timme
2006-10-22, 11:53
Samtliga bänkar såg mkt lätta ut! :thumbup:

Tänkte påpeka att din kompis höll klossen lite fel (hela klossen vilade inte mot bröstet) men det verkar du ha korrigerat efter första set.

Tack så mycket! Jo det var mycket lätta. Allt för en liten breddning av greppet! Jag mätte med måttbandet och såg att jag kunnde hålla en 1cm bredare på varje sida. Och fy vad lätt hela blev :D

Så är klossen rätt på 3 repparna? Det var väl singeln som var dålig?

tp_88
2006-10-22, 12:13
Så är klossen rätt på 3 repparna? Det var väl singeln som var dålig?
Japp, enligt mig iaf.

Timme
2006-10-22, 12:18
Japp, enligt mig iaf.

Tack så mycket för kritiken. Då lär man sig alltid något nytt :) Kom ihåg att kritik alltid är välkommet!

stahlberg
2006-10-22, 15:58
Kritik är välkommet. Men kritiserar ni träningsprogrammet så kan ni råka ut för långa, långtråkiga förklaringar.

Timme
2006-10-22, 16:51
Kritik är välkommet. Men kritiserar ni träningsprogrammet så kan ni råka ut för långa, långtråkiga förklaringar.

Det stämmer det också! :D

Jag ändrar mig nog lite, kritisera helst inte programmet. Det tror jag på till 100%

stahlberg
2006-10-22, 17:02
Andra behöver ju inte tro på det för det. Och det är ju de andra som kritiserar. Svar på tal får man nog om man kritiserar det (om kritiken är saklig). Men jag tror väl inte det finns någon större orsak för någon att göra det.

Timme
2006-10-22, 17:09
Andra behöver ju inte tro på det för det. Och det är ju de andra som kritiserar. Svar på tal får man nog om man kritiserar det (om kritiken är saklig). Men jag tror väl inte det finns någon större orsak för någon att göra det.

Precis :)

Timme
2006-10-22, 17:13
Träning idag!

Böj
3x3x95 - Dessa var jag nöjd med. Var minga större problem.

Good mornings
2x5x80 - Ovan övning men funkade hyffsat. Jag skulle haft 1/4 böj här men jag tog fel.

1/4 böj
1x3x130 - Gick inte så bra. Jag gjorde alla repsen men denna böjen blev för lik de good mornings jag gjort innan. Det kan ha att göra med att jag hade good morning tänkandet kvar i minnet. Men fällningen av ryggen så fick stången passera en onödigt lång väg för att vara 1/4 böj. Hade jag använt rätt teknik så hade dessa böjar varit lättare.

Benpress
2x5x200

stahlberg
2006-10-22, 17:17
Det viktigaste var trots allt knäböjningen. Nu (eller egentligen förra i förrgår) har period 2 börjat på allvar.

Timme
2006-10-22, 18:04
Det viktigaste var trots allt knäböjningen. Nu (eller egentligen förra i förrgår) har period 2 börjat på allvar.

Utmärkt. Då har vi en spännande period framför oss!

stahlberg
2006-10-24, 13:32
Efter att ha sett filmen så finns inget att tillägga : nu såg det BRA ut. Kroppsställning, sänkning, hård start, banan uppåt, balansen - nu är det som det ska vara.

Timme
2006-10-24, 17:08
Efter att ha sett filmen så finns inget att tillägga : nu såg det BRA ut. Kroppsställning, sänkning, hård start, banan uppåt, balansen - nu är det som det ska vara.

Äntligen! :D

Ja fy vad skönt det kändes efter att ha utfört hyffsat bra böjar.

Timme
2006-10-24, 17:15
Jag körd elite bänk i skolan idag.

4x1x80 med stopp.

Nu ska jag till gymmet och köra 3 serie smalbänk med 5 reps på 75kg

Sedan blir det lite hantellyft i mitt nya gasp linne :D

Mattiazz
2006-10-24, 17:36
Sedan blir det lite hantellyft i mitt nya gasp linne :D

Haha härmiss :D

Timme
2006-10-24, 19:04
Haha härmiss :D

Har du också köpt ett nytt? *kissass*

Träningen gick bra och lätt.

smalbänk
3x5x75

[:Warning: -Disco- :Warning:]

Hantellyft åt sidan (i mitt nya gasp linne) :hbang:

Timme
2006-10-24, 19:09
Min lillebror och hans(vår) kompis träning gick bra!

Både David och Markus:

Bänk
3x55 - Lätt
2x3x50 - givetvis lättare

Smalbänk
3x5x47.5

Dips
3x5x?
David brukar köra med 15-17.5kg i extra vikt medans markus kör med 20-22.5kg i extra vikt.

Hantellyft åt sidan

Biceps

Mattiazz
2006-10-24, 19:39
Japp, köpte 2 nya för ett tag sen tillome

Kurash
2006-10-24, 19:44
Jaha, då va man hemma i påskallavik då. Kanske blir en sväng in till storstan imorrn... Var är det du tränar?

Timme
2006-10-24, 20:42
Jaha, då va man hemma i påskallavik då. Kanske blir en sväng in till storstan imorrn... Var är det du tränar?

Vad underbart att du bor i påskalla! Klart att du ska till storstan och träna med mig :D

Jag tränar på träningsverket. Ingetjätte bra gym för styrkelyft men det funkar hyffsat. Det är dock det bästa som finns i storstan. Vart tränar du någonstans?

Snart så kommer jag att lägga upp en karta här i tråden som visar var gymmet ligger.

Timme
2006-10-24, 20:44
Jag såg senare att du inte bo i påskalla utan i Lund. Jag antar att du pluggar där. Men din familj bor iaf i påskallavik :)

Timme
2006-10-24, 20:52
Här är kartan. Du kan zooma in och ut.
http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&imgmode=0&ms=1&streetname=jungnergatan+19

Gymmet ligger på översta våningen i ett vitt ganska stort hus. En ganska stor asfaltsplan med lite bilar parkerade ligger framför byggnaden. Det är grönt stängsel runt med en stor öppning.

Jag kommer att vara där vid 16.30 imorgon. Några killar från min skola gör en dokumentär film om ungdomarna i staden. De ville intervjua mig och filma lite av min träning. Så den 11 november kommer filmen visas på biografen så oskarshamns invånare kan se mig frusta upp tunga mark (för mig tunga) på 142.5kg! Fatta fräckt att se sig själv på bio! :D

Kändis för en dag? Sedan kommer jag säkert att bli mobbad för det men det får jag väl skita i! :D

edit: Så om du ser en kort kille med gasp linne (fy vad jag tjatar om det) som kör mark på en viktplatta medans han blir filmad så är det jag :D

Pumpitup
2006-10-25, 07:17
Några killar från min skola gör en dokumentär film om ungdomarna i staden. De ville intervjua mig och filma lite av min träning. Så den 11 november kommer filmen visas på biografen så oskarshamns invånare kan se mig frusta upp tunga mark (för mig tunga) på 142.5kg! Fatta fräckt att se sig själv på bio! :D

Fifan, äntligen har Brad Pitt fått en värdig efterträdare, slarti kan slänga sig i väggen! :)

ps. kan jag få en autograf? .ds

Timme
2006-10-25, 08:34
Fifan, äntligen har Brad Pitt fått en värdig efterträdare, slarti kan slänga sig i väggen! :)

ps. kan jag få en autograf? .ds

hahaha :laugh:

Klart att du kan få en autograf och visst tusan kan brad slänga sig i väggen! Hoppas han inte missar den bara! (väggen alltså) :D

Timme
2006-10-25, 08:35
Jag vill också även tacka dig pumpitup för dina sköna kommentrarer. Du förgyller verkligen denna journalen!

Kurash
2006-10-25, 16:09
Det vore fett o träna ihop nåndag, tyvärr kan jag inte denna gången, men kommer såklart hem till jul igen. Då kör vi. Du får lära mig lite SL-tricks och såna grejer.

stahlberg
2006-10-25, 17:51
Fast veckan 25.12 och framåt har Timme lätt vecka (och bara ett par träningspass). Men ni kan ju träffas och träna ändå.

Pumpitup
2006-10-25, 18:56
Jag vill också även tacka dig pumpitup för dina sköna kommentrarer. Du förgyller verkligen denna journalen!

Alltid kul att ens kommentarer uppskattas, även fast det hamnar lite utanför ämnet ibland :)

Har du lyft något idag timme?

Timme
2006-10-25, 19:29
Alltid kul att ens kommentarer uppskattas, även fast det hamnar lite utanför ämnet ibland :)

Har du lyft något idag timme?

Japp det har jag :D

3x3x142.5 (3cm plattform)
Det gick faktiskt ovanligt lätt. Nu bler det att öka!

Shrugs
1x5x170 (dessa var tyvärr inga shrugs utan mer, "håll stången och vibrera lite"
2x5x130 (liknade me shrugs i alla fall :D)

Många hantelrodd.
Jobbade upp mig till 5or med 46kg hantlarna. Explosivt.

Maga i maskin - fy vad klen jag är i magen *cry* Jag blen nästan ägd i mag maskien av den söta tjejen idag.

Timme
2006-10-25, 19:31
Det vore fett o träna ihop nåndag, tyvärr kan jag inte denna gången, men kommer såklart hem till jul igen. Då kör vi. Du får lära mig lite SL-tricks och såna grejer.

Ja det gör jag jätte gärna! Som det ser ut nu så är det vilo vecka någon gång då men jag kommer ändå att vara där. Det jag kan lära ut bäst i är mark och bänk :) Marklyft är roligast.

petersson
2006-10-25, 19:31
Fint pass! Hantelroddar var länge sen för mig! :) Haha du får fråga henne om inte hon kan visa dig hur man ska göra i magmaskinen nästa pass :)

Timme
2006-10-25, 22:07
Fint pass! Hantelroddar var länge sen för mig! :) Haha du får fråga henne om inte hon kan visa dig hur man ska göra i magmaskinen nästa pass :)

Jo men grejen är den att det inte är tekniken min det är fel på. Jag är helt enkelt för klen! Tur att jag markar mer än henne då :)

Hon är riktigt söt...

Timme
2006-10-25, 22:12

Kör lite hantelrodd Olof! (det var väl så du hette?) Lätt den bästa latsbyggar övningen (enligt mig) kombinerat med marklyft :)

Bartman
2006-10-26, 05:30
Bra pass!

Maga i maskin - fy vad klen jag är i magen *cry* Jag blen nästan ägd i mag maskien av den söta tjejen idag.
Vet hur det känns. Blev ägd av en tjej i situps härom dagen...:em:
Jag ska träna magen minst 7 dagar i veckan nu.:)

petersson
2006-10-26, 07:50
Kör lite hantelrodd Olof! (det var väl så du hette?) Lätt den bästa latsbyggar övningen (enligt mig) kombinerat med marklyft :)

Japp så heter jag :) Mmm blir nog hantelrodd nästa pass! Har kört en del skivstångsrodd på sistone men nu kanske jag byter tillbaks ett tag.

Timme
2006-10-26, 09:37
Japp så heter jag :) Mmm blir nog hantelrodd nästa pass! Har kört en del skivstångsrodd på sistone men nu kanske jag byter tillbaks ett tag.

Hantelrodd tycke rjag faktiskt äger stång rodd. Mest för att jag är så förfärligt trött i korsryggen och erectorerna efter tunga mark.

Timme
2006-10-26, 09:38
Bra pass!

Vet hur det känns. Blev ägd av en tjej i situps härom dagen...:em:
Jag ska träna magen minst 7 dagar i veckan nu.:)

Tack så mycket!

Jo, det är riktgit surt :D

Men du, 7 dagar är lite väl mycket. Även magmusklerna behöver återhämtning!

stahlberg
2006-10-26, 10:32
Det var ett bra pass. 3x3x142,5 i marklyft från 3cm, och dessutom lätt. Då är du på rätt väg. Också både böj och bänk har varit glädjande uppåt på sistone.

Pumpitup
2006-10-26, 10:54
Det var ett bra pass. 3x3x142,5 i marklyft från 3cm, och dessutom lätt. Då är du på rätt väg. Också både böj och bänk har varit glädjande uppåt på sistone.

Helt enligt planerna med andra ord? :) :thumbup:

Timme
2006-10-26, 14:44

Ja äntligen går det uppåt :)

Precis som vi vill ha det!

Timme
2006-10-26, 14:46
Helt enligt planerna med andra ord? :) :thumbup:

Nu är det helt enligt planerna men tidigare så var det lite krångel/krongel? (shit jag kan ej stava) med böjen och bänken men det tycks ha fixats nu :D

stahlberg
2006-10-26, 17:11
Det har utan vidare "lossnat". Marklyftet har hela tiden gått enligt planerna, och ligger t.om 2,5 kg över min första urspungliga plans högsta gaffelgräns (om jag minns rätt, utan att se pappren nu).

I bänkpress har det ju gällt för Timme att lära sig lyfta med ett betydligt smalare grepp (som är tävlingsgodkänt, till skillnad från hans tidigare grepp). Han har ingen SL-stång, så han hade mätt en aning fel. Därför har han kunnat bredda sitt grepp med 2cm (efter ommätning), vilket har gjort underverk för bänkpressen. Tekniken i övrigt är nu alldeles bra (inga ändringar behöver göras). Och styrkemässigt börjar han närma sig det mål jag satte upp för SM. (Iof gäller det att lära sig få ut styrkan med stopp, men månne vi inte ska klara detta)

I knäböjning fick han lite teknikproblem. Detta berodde på flera saker. Men ett par gånger såg knäböjningarna enormt bra ut. Där ligger Timme något efter den ursprungliga planen. Men jag har hittat på ett sätt att "reparera" detta vecka 15-22.

Sedan fick Timme en konstig "känsla" vid ena sidan av skulderbladet. Först trodde jag det var en liten försträckning. När det inte gick om gissade jag att det hade något med ryggkotorna att göra. Jag ringde min kiropraktor (Finlands bästa), som bekräftade detta efter att jag beskrivit saken i telefon. Det var ett slags låsning. Så Timme gick till en kiropraktor i Oskarshamn, som fick bort låsningen.

Efter dessa "initiala svårigheter" - som nog egentligen var ganska väntade - så verkar det nu vara på väg spikrakt uppåt. Min instinkt säger att detta kommer att hålla i sig länge.

Timme
2006-10-26, 17:27
Det har utan vidare "lossnat". Marklyftet har hela tiden gått enligt planerna, och ligger t.om 2,5 kg över min första urspungliga plans högsta gaffelgräns (om jag minns rätt, utan att se pappren nu).

I bänkpress har det ju gällt för Timme att lära sig lyfta med ett betydligt smalare grepp (som är tävlingsgodkänt, till skillnad från hans tidigare grepp). Han har ingen SL-stång, så han hade mätt en aning fel. Därför har han kunnat bredda sitt grepp med 2cm (efter ommätning), vilket har gjort underverk för bänkpressen. Tekniken i övrigt är nu alldeles bra (inga ändringar behöver göras). Och styrkemässigt börjar han närma sig det mål jag satte upp för SM. (Iof gäller det att lära sig få ut styrkan med stopp, men månne vi inte ska klara detta)

I knäböjning fick han lite teknikproblem. Detta berodde på flera saker. Men ett par gånger såg knäböjningarna enormt bra ut. Där ligger Timme något efter den ursprungliga planen. Men jag har hittat på ett sätt att "reparera" detta vecka 15-22.

Sedan fick Timme en konstig "känsla" vid ena sidan av skulderbladet. Först trodde jag det var en liten försträckning. När det inte gick om gissade jag att det hade något med ryggkotorna att göra. Jag ringde min kiropraktor (Finlands bästa), som bekräftade detta efter att jag beskrivit saken i telefon. Det var ett slags låsning. Så Timme gick till en kiropraktor i Oskarshamn, som fick bort låsningen.

Efter dessa "initiala svårigheter" - som nog egentligen var ganska väntade - så verkar det nu vara på väg spikrakt uppåt. Min instinkt säger att detta kommer att hålla i sig länge.

Det tror och hoppas även jag givetvis!

Nu kör vi så att det ryker!

Timme
2006-10-26, 17:29
Nu tycker jag att det har blivet väldigt mycket snack om olika övninga roch ökningar o så. Det är givetvis mycket roligt men ibland kan det vara viktigt att fokusera på lyftarens skönhet. Själv så tycker jag att jag lyckats mycket bra med min skönhet som mitt ansikte utstrålar.

Jag tänkte att jag lägger upp en bild som visar att det verkligen är så. Glöm inte brort skönheten mina köra SLare! Den är viktigt för att göra ett gott intryck.

Se och njut :)
http://img46.imageshack.us/img46/1484/stsb1.jpg (http://imageshack.us)

stahlberg
2006-10-26, 17:33
Otroligt vacker fightingface! Flickorna svimmar i högar. Så där kommer du att se ut när du tävlar i böj. (Man kan se på dina runda kinder att du är styrkelyftare)

Jag KÄNNER PÅ mig att vi har en tid av mycket bra utveckling framför oss. Och jag litar på min intuition, efter en rätt så lång tid som SL-tränare.

Timme
2006-10-26, 17:53
Otroligt vacker fightingface! Flickorna svimmar i högar. Så där kommer du att se ut när du tävlar i böj. (Man kan se på dina runda kinder att du är styrkelyftare)

Jag KÄNNER PÅ mig att vi har en tid av mycket bra utveckling framför oss. Och jag litar på min intuition, efter en rätt så lång tid som SL-tränare.

Ja helt klart! Alla svimmar faktiskt där jag går förbi :)

Och de runda kinderna är givetvis en förutsättning för att bli en br alyftare! :D

Det känns tryckt att höra. Jag tror också på mycket bra utveckling :)

Timme
2006-10-26, 18:07
Måste ju ha markansiktet också :)

http://img130.imagevenue.com/loc328/th_82336_Vacker_122_328lo.JPG (http://img130.imagevenue.com/img.php?image=82336_Vacker_122_328lo.JPG)

Pinglan
2006-10-26, 18:15
Snygging :thumbup: :D

stahlberg
2006-10-26, 18:58
Pinglan : Det är tur att du har din sambo med dig när du kommer till Oskarshamn. Annars kunde han tydligen få ung konkurrens...

Timme
2006-10-26, 19:22
Snygging :thumbup: :D

Äsch då :em:

Tack så mycket!

Timme
2006-10-26, 19:23
Pinglan : Det är tur att du har din sambo med dig när du kommer till Oskarshamn. Annars kunde han tydligen få ung konkurrens...

Kommer sambon också att träna? Det vore iaf kul :)

gusten86
2006-10-26, 19:55
Måste ju ha markansiktet också :)

http://img130.imagevenue.com/loc328/th_82336_Vacker_122_328lo.JPG (http://img130.imagevenue.com/img.php?image=82336_Vacker_122_328lo.JPG)

haha det där ser ut som mig när ja kör knäböj juh!

Pumpitup
2006-10-26, 20:13
timme, kan du inte lägga upp en film som visar när du kör marklyft?

älskar dina moves! :thumbup:

Pinglan
2006-10-26, 20:28
Hmmmm, kanske att jag lämnar Johan hemma......:D

Timme: sambon kommer nog inte att träna men han följer med för att ta del av de teknikkorrigeringar som jag med all sannolikhet kommer att få ;) Ska bli jätteroligt att träffas :thumbup:

budadi
2006-10-26, 22:03
Nu tycker jag att det har blivet väldigt mycket snack om olika övninga roch ökningar o så. Det är givetvis mycket roligt men ibland kan det vara viktigt att fokusera på lyftarens skönhet. Själv så tycker jag att jag lyckats mycket bra med min skönhet som mitt ansikte utstrålar.

Jag tänkte att jag lägger upp en bild som visar att det verkligen är så. Glöm inte brort skönheten mina köra SLare! Den är viktigt för att göra ett gott intryck.

Se och njut :)
http://img46.imageshack.us/img46/1484/stsb1.jpg (http://imageshack.us)

:laugh:

Timme
2006-10-26, 22:44

hahah :D

Timme
2006-10-26, 22:48
timme, kan du inte lägga upp en film som visar när du kör marklyft?

älskar dina moves! :thumbup:

Jag kan lägga upp den senaste markfilmen men tyvärr så är det inte lika många moves i den eftersom vikten inte är lika utmanande än :)

http://www.megaupload.com/?d=E5XADL00

Min brors 3a på 55 i bänkpress och min granne marcus 3a på 55 i bänk är med där också. Endast de två sista seten marklyft är med eftersom jag inte filmade första.

Fortfarande så behöves VLC media player eller quicktime för att kunna se.

Men jag antar att du har någon av dessa spelare pumpitup?

Timme
2006-10-26, 22:52
Hmmmm, kanske att jag lämnar Johan hemma......:D

Timme: sambon kommer nog inte att träna men han följer med för att ta del av de teknikkorrigeringar som jag med all sannolikhet kommer att få ;) Ska bli jätteroligt att träffas :thumbup:

Vad roligt att han föjer med endå! En viktig fråga, har du varit starkare än honom? Hur tog han det? Jag hade nog tyckt att det varit lite små jobbigt om tjejen varit starkare än jag själv.

Timme
2006-10-26, 22:53

Lägg även märke till mina feta underarmar (nu menar jag inte muskulösa utan feta som i mycket fett)

Pinglan
2006-10-27, 06:36
Vad roligt att han föjer med endå! En viktig fråga, har du varit starkare än honom? Hur tog han det? Jag hade nog tyckt att det varit lite små jobbigt om tjejen varit starkare än jag själv.
Innan jag drog på mig ryggskadan var jag ordentligt mycket starkare än honom i böj, lite starkare i mark men väldigt mycket svagare i bänk....han tog det som en man- han bröt ihop....:D Nejdå, han tyckte det var rätt okej faktiskt ;) Jag har ju tränat betydligt längre tid än honom så det är väl ganska normalt!

Timme
2006-10-27, 12:55
Innan jag drog på mig ryggskadan var jag ordentligt mycket starkare än honom i böj, lite starkare i mark men väldigt mycket svagare i bänk....han tog det som en man- han bröt ihop....:D Nejdå, han tyckte det var rätt okej faktiskt ;) Jag har ju tränat betydligt längre tid än honom så det är väl ganska normalt!

Så han tränar alltså själv?

Roligt!

haha klart att han tog det som en man och bröt ihop :hbang:

Får man fråga vad du gjorde i mark då? Mer eller mindre än 150?

Doctor Snuggles
2006-10-27, 16:16
Så han tränar alltså själv?

Roligt!

haha klart att han tog det som en man och bröt ihop :hbang:

Får man fråga vad du gjorde i mark då? Mer eller mindre än 150?

Hihi... tar mig friheten o svara... mer... 170ish om jag inte minns fel.
Pinglan var väl på god väg att ta svenskt rekord innan skadan. ;)

stahlberg
2006-10-27, 19:43
Idag var det bänkpress (samt ett par komplementövningar). Som jag redan gissat - se ett tidigare inlägg av mig här i tråden - så gick allt "som på räls". Målserien var bänkpress 3x90, som kom med ordentlig mersmak. Resten lämnar jag till Timme att berätta.

Pinglan
2006-10-27, 22:04
Doktorn har bra koll på läget! 170 har jag fått upp som mest (iofs så har jag dragit 175 men det blev underkänt pga sänkning så det får jag ju såklart inte räkna) Ahhhh, det där svenska rekordet som jag var så säker på att jag skulle ta....:furious: ;)

Timme
2006-10-27, 23:44

Doktorn har bra koll på läget! 170 har jag fått upp som mest (iofs så har jag dragit 175 men det blev underkänt pga sänkning så det får jag ju såklart inte räkna) Ahhhh, det där svenska rekordet som jag var så säker på att jag skulle ta....:furious: ;)

Oj det var som sjutton! Shit! Vad tog du som mest i böjen utan utrustning (eller 3RM)? Sedan, vad tog du med utrustning?

Timme
2006-10-27, 23:50
Idag var det bänkpress (samt ett par komplementövningar). Som jag redan gissat - se ett tidigare inlägg av mig här i tråden - så gick allt "som på räls". Målserien var bänkpress 3x90, som kom med ordentlig mersmak. Resten lämnar jag till Timme att berätta.

Ja passet gick strålande!

Så här såg det ut.

Benkpräst (medveten felstavning)
1x3x90kg (detta gick så pass fort och lätt att jag förmodligen hade klarat 2 reps till)
2x3x85 (givetvis ännu lättare)

Klossbänk (12cm)
3x3x105 (detta var lätt. Blir förmodligen höjning till 110 om inte stålis misstycker)

Lutande (lite lutning) hantelpress
3x5x33.5kg hantalr (blir höjning till 36kg hantlar men gör endast 2 set)

Biceps curl sittande på bänk med lutande ryggstöd. Grymt skön övning!
Biceps blev verkligen isolerad och det tog som stryk. Disco!

Timme
2006-10-28, 00:52
Shit, varför är jag vaken nu. Jag måste gå och somna i min sjöna varma säng. Den är mjuk och go. Hjälp vad mysigt det kommer bli. Det enda jobbiga är att jag måste bortsa tänderna :/

Sov så gott alla om ni inte redan gör det :)

Timme
2006-10-28, 00:52
http://focusedtrainers.com/news/articles/Phys%20and%20Sports%20Med.pdf

damir_T
2006-10-28, 09:02
Bra pass timme, när du kör nu ? Kör du med Stop eller utan ?

Pinglan
2006-10-28, 09:31
Oj det var som sjutton! Shit! Vad tog du som mest i böjen utan utrustning (eller 3RM)? Sedan, vad tog du med utrustning?
Jag maxade inte i böj utan utrustning när jag var på topp men min bästa notering var 3x2 på 135kg. Med utrustning klarade jag 165 som bäst, var ytterst nära på 170kg (det var under det lyftet på 170 som jag fick mina 2 diskbråck). Jag hann ju aldrig träna in mig ordentligt med böjdräkten, gjorde inte särskilt många pass med utrustning....det är ju det som får mig att tro att jag kan bli ruggigt stark med full utrustning bara jag lär mig att hantera den ;) (och bara jag blir bra i ryggen förstås, det är ju det viktigaste av allt)

Bra bänkpass Timme! Roligt att se att det går så bra för dig!

Timme
2006-10-28, 11:33
Bra pass timme, när du kör nu ? Kör du med Stop eller utan ?

Tack så mycket!

Detta passet körde jag utan. Förra passet körde jag med. Jag kör alltså med stop en gång i veckan och en gång utan stop. 2 bänk pass i veckan.

Timme
2006-10-28, 11:36
Jag maxade inte i böj utan utrustning när jag var på topp men min bästa notering var 3x2 på 135kg. Med utrustning klarade jag 165 som bäst, var ytterst nära på 170kg (det var under det lyftet på 170 som jag fick mina 2 diskbråck). Jag hann ju aldrig träna in mig ordentligt med böjdräkten, gjorde inte särskilt många pass med utrustning....det är ju det som får mig att tro att jag kan bli ruggigt stark med full utrustning bara jag lär mig att hantera den ;) (och bara jag blir bra i ryggen förstås, det är ju det viktigaste av allt)

Bra bänkpass Timme! Roligt att se att det går så bra för dig!

Grym styrka! 2or på 135 är helt sjukt! Hjälp var du var stark. Mycket tråkigt att du fick diskbråcken på 170 :(

Du kommer att bli bra! Inta fick ju också diskbråck men hon är igång och tävlar igen :D

Tack så mycket! Ja jag tycker också att det är enormt roligt att det går framåt. Bänken är entligen riktigt rolig! :D

Pinglan
2006-10-28, 20:34
Grym styrka! 2or på 135 är helt sjukt! Hjälp var du var stark. Mycket tråkigt att du fick diskbråcken på 170

Du kommer att bli bra! Inta fick ju också diskbråck men hon är igång och tävlar igen

Tack så mycket! Ja jag tycker också att det är enormt roligt att det går framåt. Bänken är entligen riktigt rolig!
Tack :) Ja, det var verkligen surt med ryggskadan men det är bara att gilla läget......(bara och bara ;) )

Jag blir nog bra i ryggen så småningom jag också....att Inta är igång och tävlar på så höga vikter redan tycker jag är helt otroligt!! Men hon har väl bra läk-kött, ung som hon är....det är skillnad på gamla kärringar som jag...i min ålder tar det tid för kroppen att läka....;)

damir_T
2006-10-28, 20:43
Timme, har lagt ut filmer från dagens pass, kolla gärna in jornalen:)

Timme
2006-10-28, 22:48
Timme, har lagt ut filmer från dagens pass, kolla gärna in jornalen:)

Jag hade precis sett dem när jag såg ditt inlägg. Brutalt!

Timme
2006-10-28, 22:51
Tack :) Ja, det var verkligen surt med ryggskadan men det är bara att gilla läget......(bara och bara ;) )

Jag blir nog bra i ryggen så småningom jag också....att Inta är igång och tävlar på så höga vikter redan tycker jag är helt otroligt!! Men hon har väl bra läk-kött, ung som hon är....det är skillnad på gamla kärringar som jag...i min ålder tar det tid för kroppen att läka....;)

jo man får ju göra det bästa utan situationen och det är ju precis det du gör! :)

Det har du också rätt i. Är man inte ens vuxen än så läker kroppen fortare än när man blir något äldre. Men du är ju fortfarande ung pinglan! Du blir bättre än någonsin. :)

Timme
2006-10-28, 22:57
Här är min bänk och klossbänk från fredags.
http://www.megaupload.com/?d=T004CEEF

Krävs quicktime eller VLC media player för att visas.

damir_T
2006-10-28, 23:16
Jag kan inte se filmen, vad e det för en cp sida?

polaren
2006-10-28, 23:20
Jag kan inte se filmen, vad e det för en cp sida?

Uppe i högra hörnet så finns ett litet fält där du ska skriva in en kod. Koden står till vänster om fältet.

Sedan klickar du på download och väntar i ca 45 sekunder innan du kan ladda hem filen.

damir_T
2006-10-28, 23:25
Tack ska du ha :)!

damir_T
2006-10-28, 23:31
Å vad i helvete håller han på med i filmen timme!? Han i bakgrunden som kör knäböj i smitmaskinen? han missar djupet och allt:D HAHAHA, vem va det. Anars såg det super bra ut:) Men kör du inte mkt med stop ellr?

Timme
2006-10-28, 23:52
Å vad i helvete håller han på med i filmen timme!? Han i bakgrunden som kör knäböj i smitmaskinen? han missar djupet och allt:D HAHAHA, vem va det. Anars såg det super bra ut:) Men kör du inte mkt med stop ellr?

haha jo han körde mycket skumma grejer. Han körde i smithen på ett ben och så explosivt han kunnde :)

Sedan så hoppad hn jämfota upp på våra fina bänkar med tom stång på ryggen. Ha gjorde mycket skumt.

Jag kör stop en gång i veckan och utan stop en gång i veckn. Bänk kör jag två gånger i veckan.

polaren
2006-10-29, 00:20
Tack ska du ha :)!

Lugnt :)

Timme: Det ser ut som att du har styrka för en bra bit över 100kg i bänken! Fortsätt pumpa!

damir_T
2006-10-29, 08:26
Okej. :) Då är han nog en handbolls spelare... De behöver ju sådana övningar. :) Men Skit kul å se han i filmen, ta och filma han nonn gång å lägg upp :D

Timme
2006-10-29, 12:09
Lugnt :)

Timme: Det ser ut som att du har styrka för en bra bit över 100kg i bänken! Fortsätt pumpa!

Jo det tror och hoppas jag med nu :) En 5a borde gått utan större problem på 90där men jag vet inte. JAg ska pumpa och köra som svin nu!

Timme
2006-10-29, 12:10
Okej. :) Då är han nog en handbolls spelare... De behöver ju sådana övningar. :) Men Skit kul å se han i filmen, ta och filma han nonn gång å lägg upp :D

Jag vet inte om han skulle tycka att det vore vidare kul :D Han var dessutom finne ;)

Timme
2006-10-29, 12:10
Idag blir det böj och annat lite smått och gott :)

stahlberg
2006-10-29, 17:52
3x3x100 i böj. Och tekniken lär hålla i sig (fastän jag inte sett dem ännu). Men ryktet har spridit sig ända hit till Finland, och då måste de ha varit bra!:D

Timme
2006-10-29, 18:53
3x3x100 i böj. Och tekniken lär hålla i sig (fastän jag inte sett dem ännu). Men ryktet har spridit sig ända hit till Finland, och då måste de ha varit bra!:D

haha :D

Ja det gick bra!

Timme
2006-10-29, 18:57
Passet då.

böj
3x3x100 - Jag är så glad för jag hade ganska fin fart på dem :D Jag har märkt att jag måste hålla blicken förfärligt högt. Helst nästan rakt upp i taket.

Kvarts böj
2x3x130 - Ingen övning för mig. Jag går även för djupt i den. Vi ska förmodligen byta till baka till den underbara övningen high box squat med tanke på att jag missade så många high box pga misslyckade böjpass.

Goodmornings
5x90 - Funkade helt okej faktiskt
4x90 - Glämmde bort den sitsta upprepningen :)
5x90 - nu glömmdes ingen bort

Benpress
2x5x200 - Mycket djupa och explosiva. Min bror skrep på mig och då gick det mycket bra! Blir höjning till 210 :) (tror jag)

Pumpitup
2006-10-29, 18:59
Good Mornings på 90kilo är brutalt mycket! :hbang:

Timme
2006-10-29, 19:00
Här kan ni se på filmerna

http://www.megaupload.com/?d=UGN6N88V

Min bror och grannes stopp bänkar och marklyft är med.

Davids(vikt:50kg) och Marcus(vikt: 56kg) pass:

Bänk med stopp
3x1x55 - låånga stop

Mark
3x3x100 - Bra fart på dessa! David och Markus har mycket fin teknik :)

Chins
3x5xkroppsvikt + 7.5kg - mycket explosiva reps

Mage

Timme
2006-10-29, 19:01
Good Mornings på 90kilo är brutalt mycket! :hbang:

Jasså? hah de var ganska lätta också. Jag tar det ganska lungt. Blir höjning till 95 nästa gång :)

stahlberg
2006-10-29, 19:03
V i byter tillbaka till high box för vecka 10-13 (4 veckor). Du får börja med 125 kg, så är du förbi ditt tidigare vecka 12, och 5 kg över det vecka 13. Vecka 14 är lätt vecka, och så byter vi till en mera overloadande övning i ca 9 veckor (vecka 11 är det tävling, men inte SM). I benpress höjer du till 210, alldeles riktigt.

Nästa böjträning är jag med i Oskarshamn, och då har du Pinglan på besök, vilket naturligtvis garanterar att vikterna stiger.

Om good-morningen var någorlunda lätt höjer vi till 95 (finns det film på den? Fast jag ser ju den själv om en vecka).

Timme
2006-10-29, 19:09
V i byter tillbaka till high box för vecka 10-13 (4 veckor). Du får börja med 125 kg, så är du förbi ditt tidigare vecka 12, och 5 kg över det vecka 13. Vecka 14 är lätt vecka, och så byter vi till en mera overloadande övning i ca 9 veckor (vecka 11 är det tävling, men inte SM). I benpress höjer du till 210, alldeles riktigt.

Nästa böjträning är jag med i Oskarshamn, och då har du Pinglan på besök, vilket naturligtvis garanterar att vikterna stiger.

Om good-morningen var någorlunda lätt höjer vi till 95 (finns det film på den? Fast jag ser ju den själv om en vecka).

Ja film finns på goodmorning. :)

Kan jag inte ta high box där jag slutade?

132.5 i high box var inte så förfärligt tungt. Jag höjer till 137.5? Det tror jag vi tjänar bäst på eller?

Berra_88
2006-10-30, 01:00
Fina bänkar! är det en OL-stång? för jag tycker du håller ovanligt brett. Vad är målet inför SM? Vi kanske ses på lördag, när kommer du ner i så fall?

stahlberg
2006-10-30, 09:33
Det är en OL-stång. Han har ju mätt greppet (81cm), så vi ska anta att det är godkänd maxbredd.

Vi har ju inte bestämt exakt träningstid ännu.

damir_T
2006-10-30, 09:36
Sitter inte den där ringen på samma ställe på alla stänger. ?

stahlberg
2006-10-30, 09:52
Bara på SL-stängerna.

stahlberg
2006-10-30, 09:53
Timmes stång är lite smalare också. Inte mycket, men märkbart om man är van. Men det är bara till fördel att byta från OL- till SL-stång, så det är ingen fara

damir_T
2006-10-30, 10:19
Timmes stång är lite smalare också. Inte mycket, men märkbart om man är van. Men det är bara till fördel att byta från OL- till SL-stång, så det är ingen fara

HMm på gymmen i eksjö är det ju OL.. å de glider som fan när man har lite handsvett.. SKit stänger

Timme
2006-10-30, 11:14
Fina bänkar! är det en OL-stång? för jag tycker du håller ovanligt brett. Vad är målet inför SM? Vi kanske ses på lördag, när kommer du ner i så fall?

Tack så mycket! Dina bänkar på DM var ju inte fy skam heller ;)

Jag tror faktiskt inte att det är en OL stång. Det är någon from av låg budget, Eleiko träningsstång. Rent ut sakt usel är den! Hal som en ål ohc smal. Skit dåliga ringar eftersom de är 90.5 cm mellan dem istället för 81cm.

Jag har somsagt mät med måttband. När jag tog greppet så mätte david mellan pekfingarana och då var det 79.6cm mellan. Det betyder att jag har 7mm in på varje finger där jag håller typ. Jag hoppas att jag inte håller för brett för då är det illa. Vi får se när jag bänkar med SL stång. Jag tror iallafall att jag har 81cm nu.

Målet inför bänk SM är ingen speciell vikt eller placering. Det enda målet är deltagande i tävlingen och att jag får ett resultat att utgå ifrån.

Ja, det vore riktigt skoj om vi sågs! Jag kommer förmodligen vid 2 tiden ungefär. Vi har inte bestämt än. Stahlberg ska snacka med damir vid 12 tror jag. Träningen kanske drar i gång vid 14.00?

Vilken tid kommer du att vara där?

Timme
2006-10-30, 11:15
HMm på gymmen i eksjö är det ju OL.. å de glider som fan när man har lite handsvett.. SKit stänger

Ja, totalt värdelösa, äcklig stänger är det! Jag avskyr dem! Du ananr ine hur mycket jag önskar att gymmet jag tränar på skaffar en riktig SL stång!

Diggler
2006-10-30, 11:39
Sätt en smal remsa färgglad tejp runt stången där ringarna skall vara. Bra vikter i GM!

Timme
2006-10-30, 11:45
Sätt en smal remsa färgglad tejp runt stången där ringarna skall vara. Bra vikter i GM!

Det ska jag göra. PRoblemet är att alla dummaungar på mitt gym tar bort skiten helatiden!

Tack så mycket :) Vadår är 90 i GM bra eller? Det var ju inte ens tungt ju :D Det blir 95 nästa gång :)

Pumpitup
2006-10-30, 13:12
90kg i GoodMornings är jävligt mycket!
:thumbup:
Jag tycker att det är tungt med 30-40kg...

Måste nästan kolla med dig så att det verkligen är goodmornings vi snackar om, för 90kg är som sagt, otroligt mycket vikt i den övningen.

GoodMorning (http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBBentKneeGoodMorning.html)

Timme
2006-10-30, 13:17
90kg i GoodMornings är jävligt mycket!
:thumbup:
Jag tycker att det är tungt med 30-40kg...

Måste nästan kolla med dig så att det verkligen är goodmornings vi snackar om, för 90kg är som sagt, otroligt mycket vikt i den övningen.

GoodMorning (http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBBentKneeGoodMorning.html)

Visst är det den :)

Jag har ju lagt upp filmer där jag gör dem.

edit: Tack så mycket!

Timme
2006-10-30, 13:30
http://img120.imageshack.us/img120/8599/mackanarm3iv1.jpg (http://imageshack.us)

Vad säges om min granne/kompis/träningskompis arm genetik? Riktigt goa förutsättningar för riktiga arnold armar!
Med någtra års hård träning och mycket mat så!

Armen tillhör alltså Marcus.

stahlberg
2006-10-30, 16:37
Det är just vad vi måste komma överens : vid vilken tid ska vi träna. Inte tidigare än kl 14 iaf, möjligen senare?

Pumpitup
2006-10-30, 17:06
Pojkarna lär nog vara bakis fram till 16-17 iaf. ska vi säga kl 18?

Timme
2006-10-30, 20:09
Pojkarna lär nog vara bakis fram till 16-17 iaf. ska vi säga kl 18?

Va? hahah :D

Bakis sen vad för något?

Timme
2006-10-30, 20:10
Det är just vad vi måste komma överens : vid vilken tid ska vi träna. Inte tidigare än kl 14 iaf, möjligen senare?

Ska vi säga träningen börjar 15.30? Eller är 15 bättre? Eller 16? I stortsett vilken tid som helst går bra för mig. Här tycker jag att du får välja vilken tid vi drar igång med träningen.

Timme
2006-10-30, 20:16

Jag åkte ned till gymmet för att sätta markeringar på stången med spritpenna. Jag mätte igen, och jag höll nästan 1cm för brett på varje hand. Jag som trodde att jag mätt rätt första gången men inte då. Nu med de nya markeringarna så är det 81cm mellan. Som tur så är detta godkända greppbredd bredare än den greppbredden jag hade när det gick dåligt i bänken.

Timme
2006-10-30, 20:38
Så här blev det
http://img72.imageshack.us/img72/8885/dsc00026ai1.jpg (http://imageshack.us)

tp_88
2006-10-30, 20:58
Oj vilken skillnad mot originalringarna!

Timme
2006-10-30, 21:11
Oj vilken skillnad mot originalringarna!

Jag vet, det är helt stört. 5cm in på varje ring krävs. Dessa ringar på min stång är 91cm mellan varann. Jag tar med måttbandet till JSK på lördag så jag själv kan mäta SL stångens ringar.

Asså på gymmets årsmöte som är i slutet av januari nästa år så ska jag med mina retoriska kunskaper övertala styrelsen att köpa minst 1 SL stång!

tp_88
2006-10-30, 21:19
Jag vet, det är helt stört. 5cm in på varje ring krävs. Dessa ringar på min stång är 91cm mellan varann. Jag tar med måttbandet till JSK på lördag så jag själv kan mäta SL stångens ringar.

Asså på gymmets årsmöte som är i slutet av januari nästa år så ska jag med mina retoriska kunskaper övertala styrelsen att köpa minst 1 SL stång!
Låter bra det! :)

Det ser förresten bra ut för din brorsa om man tittar på anmälningslistorna till SM! 2st andra är anmälda, som har lyft 47,5 resp. 55kg.

Timme
2006-10-30, 23:58
Låter bra det! :)

Det ser förresten bra ut för din brorsa om man tittar på anmälningslistorna till SM! 2st andra är anmälda, som har lyft 47,5 resp. 55kg.

Det blir nog guld för min kära bror :D han bänkar singlar med låånga stop på 55 som om det vore papper. Jag tror att David kommer kunna pressa en bit över 60 på SM :)

Timme
2006-10-31, 00:07
Krister: Jag bytte stång till en som hade ännu bredar mellan ringarna. Det ser alltså ut att vara ännu större bredd skillnad nu än vad det är. Den gammal stången jag bänkade med hade 90.5cm mellan ringarn. Den nya stången med mina markeringar har exakt 91cm mellan orginalringarna. Jag byte stång för at det var lättare att sätta de nya ringarna.

BigForre
2006-10-31, 00:12

Man man inser vad bortskämd man är när man läser det här...mmm...7-8 skivstänger nere på gymmet av olika slag...

Timme
2006-10-31, 00:34
Man man inser vad bortskämd man är när man läser det här...mmm...7-8 skivstänger nere på gymmet av olika slag...

DET ÄR INTE RÄTTVIST! *cry* (om ni har SL stänger så klarar jag det inte mer)

damir_T
2006-10-31, 10:28
Varje vecka när man ska lasta på med en hel del vikter och vill ha en redig stång så kör jag på JSK, du ska vata hur gött det är Timme;) Haha:) Synd på lördag

Timme
2006-10-31, 11:36
Varje vecka när man ska lasta på med en hel del vikter och vill ha en redig stång så kör jag på JSK, du ska vata hur gött det är Timme;) Haha:) Synd på lördag

Gah, ortättvist är det somsagt *grr* jaja, men på lördag så för jag köra med en riktig stång iallafall.

damir_T
2006-10-31, 11:40
wow ;) en gång på 1 år :) Måste vara som julafton för dej va:)

Timme
2006-10-31, 16:41
wow ;) en gång på 1 år :) Måste vara som julafton för dej va:)

Du menar att jag får köra med SL stång 1gång per år? Jag hoppas att det blir oftare!

mystic[-_-]
2006-10-31, 16:45
De lär kunna köpa in en SL-stång iaf. Be styrelsen kolla med ÖKK om de har någon begangnad till bra pris annars. Går rykten om att de säljer ut lite grejer *popcorn*

Timme
2006-10-31, 16:52
Dagens träningspass blev en riktigt fullträff!

Bänk med stopp

1x82 - lätt
1x87.5 - Helt okej press efter stoppet här också. Här skulle jag haft 85 men jag tog fel och tog 87.5 :)

Smalbänk
2x4x77.5 - Gick lätt och snabbt.
1x4x80 - Jag skulle egentligen inte haft fler smalbänkar men det gick så bra och lätt att jag tog en sista serie på 80 och det gick lysande.

Sedan avslutade jag med lite side laterals.

David och markus var bra idag. Här komemr deras pass:

Bänk
1x3x57.5 - Inte max. Fanns mer att ta av. Jag skulle tippa på att de kunnat göra 3x60.

Smalbänk
5x50 - Båda höll händerna där lettringen slutade.

Dips
3 set. De avslutade med 5or på kroppsvikt + 20kg respektive 22.5

Passet avslutades med lite side laterals och biceps curls

Timme
2006-10-31, 16:53
']De lär kunna köpa in en SL-stång iaf. Be styrelsen kolla med ÖKK om de har någon begangnad till bra pris annars. Går rykten om att de säljer ut lite grejer *popcorn*

ÖKK. Vad är det för någon SL klubb? Var ligger den? Tack för tipset! Det vore ju superbra om vi kunnde köpa någon.

mystic[-_-]
2006-10-31, 16:54
ÖKK. Vad är det för någon SL klubb? Var ligger den? Tack för tipset! Det vore ju superbra om vi kunnde köpa någon.

www.orebrokk.org Jag tränar där ;)

Timme
2006-10-31, 17:03
']www.orebrokk.org Jag tränar där ;)

Tack så mycket! Jag hittade precis till hemsidan :) Jag ska slänga iväg ett mail med SL stång förfrågan.

Så vad tycker du om gummet då? Trivs du? Du är väl med byggare än SLare men du tränar väl helst med SL stång ändå?

mystic[-_-]
2006-10-31, 17:12
Tack så mycket! Jag hittade precis till hemsidan :) Jag ska slänga iväg ett mail med SL stång förfrågan.

Så vad tycker du om gummet då? Trivs du? Du är väl med byggare än SLare men du tränar väl helst med SL stång ändå?

Det gymmet är mycket bra! De har tyvärr inga bilder online nu men jag kan beskriva:

Cirka 20+ stänger 12 är SL-stänger resten OL samt några teknik och damstänger
Hantlar från 1-75 kg (dubbel uppsättning till 45)
Många träningsbänkar fasta som flyttbara
5 Latsdrag
Maskiner från nordic och någon gymleco
Lyftarflak
Powerrack
ER-Equipment bänkpress samt höj och sänkbar böjställning (böjställningen sänks med någon apparat)
Vikter så det räcker och blir över (finns viktplattor vart du än kollar samt att många nya är på g in nu!)
4 Smithmaskiner (2 30kg och 2 15 kg)

Många landslagslyftare i SL bla Per och Lars Berglund samt Stefan Hulden. En del yngre landslagslyftare också (som varit med eller är med)

Byggare har vi en del men det har glesats ut sen Jörgen åkte dit. Antar att de tror att det är mer tester nu :D

Mycket bra gym iaf :thumbup:

stahlberg
2006-10-31, 17:13
Häng inte upp dig på stången. Träningarna går mycket bra, det är huvudsaken. Efter bänk-SM blir det ju träning på JSK ca 1 gång/månad.

Det trevliga är att David är med. Han har goda chanser till guld. Det viktiga är att han koncentrerar sig på sina egna lyft. Han lyfter lika bra som på träning. Han koncentrerár sig på varje lyft skilt för sig. Han gör sitt bästa i varje lyft. Han har styrka för över 60 kg (snart vet vi mer exakt). Han kommer att lyfta 3 lyft på tävling, och det är sådana lyft han har styrka för att klara.

Timme
2006-10-31, 17:31
']Det gymmet är mycket bra! De har tyvärr inga bilder online nu men jag kan beskriva:

Cirka 20+ stänger 12 är SL-stänger resten OL samt några teknik och damstänger
Hantlar från 1-75 kg (dubbel uppsättning till 45)
Många träningsbänkar fasta som flyttbara
5 Latsdrag
Maskiner från nordic och någon gymleco
Lyftarflak
Powerrack
ER-Equipment bänkpress samt höj och sänkbar böjställning (böjställningen sänks med någon apparat)
Vikter så det räcker och blir över (finns viktplattor vart du än kollar samt att många nya är på g in nu!)
4 Smithmaskiner (2 30kg och 2 15 kg)

Många landslagslyftare i SL bla Per och Lars Berglund samt Stefan Hulden. En del yngre landslagslyftare också (som varit med eller är med)

Byggare har vi en del men det har glesats ut sen Jörgen åkte dit. Antar att de tror att det är mer tester nu :D

Mycket bra gym iaf :thumbup:

Shit! Du anar inte om jag är avnundsjuk!

Fy vad lyx.

mystic[-_-]
2006-10-31, 17:34
Shit! Du anar inte om jag är avnundsjuk!

Fy vad lyx.

Tänk så här: TROTS att jag har allt det är jag liten :D Det säger väll att man inte blir stor bara för man kör på ett bra gym :D

Du är välkommen på ett pass om du är i krokarna.

Timme
2006-10-31, 17:35
Häng inte upp dig på stången. Träningarna går mycket bra, det är huvudsaken. Efter bänk-SM blir det ju träning på JSK ca 1 gång/månad.

Det trevliga är att David är med. Han har goda chanser till guld. Det viktiga är att han koncentrerar sig på sina egna lyft. Han lyfter lika bra som på träning. Han koncentrerár sig på varje lyft skilt för sig. Han gör sitt bästa i varje lyft. Han har styrka för över 60 kg (snart vet vi mer exakt). Han kommer att lyfta 3 lyft på tävling, och det är sådana lyft han har styrka för att klara.

Nej det har du rätt i. Ny skiter jag i stången för ett tag :) Träningen går ju trots allt mycket bra!

Oj, JSK 1 gång/månad. De vill jag gärna. Frågan är bara om jag ska betala resan dit själv och åka buss dit och sedan hem. Jag får höra med föräldrarna.

Precis. Det med david där är mycket viktigt.

Timme
2006-10-31, 17:37
']Tänk så här: TROTS att jag har allt det är jag liten :D Det säger väll att man inte blir stor bara för man kör på ett bra gym :D

Du är välkommen på ett pass om du är i krokarna.

ahha men du är ju stor! (jag har allt sett i dagsformstråden)

Tack så mycket! Jag tränar gärna med dig om jag somsagt är i krokarna. Örebro har jag visserligen aldrig varit i :(

petersson
2006-10-31, 17:38
Avundsjuk på dig som ska åka på bänk-sm! Två från min klubb ska göra det.

Timme
2006-10-31, 17:39
Avundsjuk på dig som ska åka på bänk-sm! Två från min klubb ska göra det.

Men varför ska inte du det? SKoj att två från din klubb åker i a f!

petersson
2006-10-31, 17:44
Men varför ska inte du det? SKoj att två från din klubb åker i a f!

Så långt att åka till Göteborg :) Men jag har ju varit med på bänk-dm och sl-serieomgång fyra iaf. Nu blir det hårdträning till serieomgång ett nästa år! Möjligtvis en raw-tävling inom klubben i december :)

Timme
Nytt från Oskarshamn!

Dagens pass

http://www.megaupload.com/?d=Q3BBOR5J

Timme
Så långt att åka till Göteborg :) Men jag har ju varit med på bänk-dm och sl-serieomgång fyra iaf. Nu blir det hårdträning till serieomgång ett nästa år! Möjligtvis en raw-tävling inom klubben i december :)

Härligt!

petersson
2006-10-31, 17:46
Förresten! Jag har varit i oskarshamn när jag gick i trean på gymnasiet, vi var och tittade på kärnkraftverket och CLAB. Vi bodde i stugor på nån camping :)

Timme
2006-10-31, 17:49
Förresten! Jag har varit i oskarshamn när jag gick i trean på gymnasiet, vi var och tittade på kärnkraftverket och CLAB. Vi bodde i stugor på nån camping :)

Jasså? haha vad skoj :D Jo vi har ju ett stort kärnkraftvärk här :)

Timme
2006-10-31, 17:56
Davids 3a på 57.5 i bänk var förresten äckligt lätt nu när jag såg den på filmen. Han hade lätt klarat en 3a på 60. Vi får se vad hans max MED stop landar på. Som det ser ut nu med hans resultat så är guldet hans!

Timme
2006-10-31, 17:57
186

Sinew
2006-10-31, 20:22
Nytt från Oskarshamn!

Dagens pass

http://www.megaupload.com/?d=Q3BBOR5J

Smaaaaalbäääänk! ;)

Kul med filmer Timme! Har följt din journal och det ser ut att gå bra med SL-satsningen! Kör hårt!

Timme
2006-10-31, 20:55
Smaaaaalbäääänk! ;)

Kul med filmer Timme! Har följt din journal och det ser ut att gå bra med SL-satsningen! Kör hårt!

hah ahh Det var min bror som började skrika sedan så körde jag med på det när det gick så bra :D

Tack så mycket! Jo det går frammåt och jag är mycket glad för det :)

Väldigt roligt också att du följer min journal! Kul att du även skriven en rad ibland :)

Det var väl du som bad mig att klippa mig? Det var väldigt bra att du uppmuntrade mig till att göra det. Det är sååå skönt med kort hår!

Sinew
2006-10-31, 22:24
Det var väl du som bad mig att klippa mig? Det var väldigt bra att du uppmuntrade mig till att göra det. Det är sååå skönt med kort hår!

Det minns jag inte men det kan det mycket väl ha varit med tanke på att jag också haft långt hår och kapat det. Långt hår är bara jobbigt och fult(på mig iaf). :)

Btw, har för mig att du skrev någonting om att ett mål var att ta svenska ungdomsrekordet i marklyft eller något liknande, är det fortfarande ett mål?

Timme
2006-10-31, 23:01
Btw, har för mig att du skrev någonting om att ett mål var att ta svenska ungdomsrekordet i marklyft eller något liknande, är det fortfarande ett mål?

(ja visst är det det fast det är lite hämligt hehe. Man vill ju inte ge folk falska förhoppningar. Men, föhoppningsvis så blir det så. Håller du tummarna för mig då sinew?

Timme
2006-10-31, 23:17
Här kommer en läskig tillbaka blick i min journal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73139&page=5

Stahlberg var nära att lämna kolo pga mig! Usch vad jag ställde till det hela där. Krister trodde att jag lämmnade allt.

polaren
2006-10-31, 23:22
Här kommer en läskig tillbaka blick i min journal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73139&page=5

Stahlberg var nära att lämna kolo pga mig! Usch vad jag ställde till det hela där. Krister trodde att jag lämmnade allt.

Hittade inget skumt där? Länkat till fel sida?

tp_88
2006-11-01, 00:15
Får nog dra till med ett "+1" där.

Jag hittar heller inget lustigt, däremot var det ju där Ståhlis offentligt mobbade mig (och Oskar) för min fetma! :)

polaren
2006-11-01, 01:01

Jag hittar heller inget lustigt, däremot var det ju där Ståhlis offentligt mobbade mig (och Oskar) för min fetma! :)

haha, jag såg det ;)
Men han säger ju "tp och Oskis är feta och groteska", jag tycker att ordet "groteska" borde få en plats i din signatur också, det gör meningen ännu roligare :thumbup:

Timme
2006-11-01, 09:38

Jag körde med 30posts per sida så det var därför du inte såg något skumt där.

Här kommer de rätta sidorna.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73139&page=8
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73139&page=9
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73139&page=10

Somsagt, det var nära att Stahlberg lämnade kolo pga mig. Det var riktigt surt faktikt. Som tur var så han jag tillbaka.

Timme
2006-11-01, 09:41

haha! Den är klassisk :D

Pumpitup
2006-11-01, 10:06
Varför skulle stålis lämn kollo p.g.a dig timme!?!? :confused:

Timme
2006-11-01, 10:13
Varför skulle stålis lämn kollo p.g.a dig timme!?!? :confused:

Om du läser här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73139&page=8

Så förstår du varför.