2007-03-10, 03:07
|
|
|
Banned
Reg.datum: Feb 2007
|
Träningsbakgrund
Jag tänkte att man kunde dela med sig lite av sin träningsbakgrund. Det är nog långt ifrån alla som gick direkt in i gymmet...?
Jag har i alla fall tävlat i skidor, orientering och skidorientering när jag var yngre.
Jag har hoppat trampolin i alla år och kan inte sluta med det för det är så kul. Kan dock inte hoppa så mycket nu p.g.a. ryggen, men jag instruerar fortfarande och har min barngrupp i trampolin och tablå...
Jag har alltid gillat att träna till musik och tränade mycket aerobics. När jag började på gym fastnade jag för BodyCombat och lika dansklasser. Jag kör det fortfarande och nu även styrketräning med PT
|
|
|
2007-03-10, 10:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
umm...ok...?
Det låter som att du gillar att träna i alla fall
|
2007-03-10, 11:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Fjällvandrat och åkt längdskidor i fjällmiljö har man gjort en hel del, det är träning!!!
Sen även hållit på med fotboll, badminton, bordtennis. Men det jag fastnat för blev tillslut styrketräningen då jag känner att det var det som gav mig mest. Thaiboxningen är även något jag kommer hålla fast vid
Bilden är från då jag var 12 år gammal och står på södra sytertoppen, cirka 12timmars vandring tur och retur.
Senast redigerad av Stanley den 2007-03-10 klockan 11:42.
|
|
|
2007-03-10, 11:52
|
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
Gammal handbollsspelare. Höll på i 10 år innan det blev alldeles för elitinriktat. Spelade i Kävlinge HK i 6 år och gick sedan över till Lugi Wildcats och spelade där i 4 år.
Även spelat lite tennis. Numera sysslar jag enbart med styrketräning (och lite konditionsträning) och har nyss börjat tävla i styrkelyft.
Bilden nedan är tagen i Ungern sommaren -99 där vi ställde upp med två lag (Lag Äpple och Lag Bananer  ) Var med i Äppellaget och vi rodde hem hela skiten
ung.jpg
|
|
|
2007-03-10, 11:59
|
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av eleni
Gammal handbollsspelare. Höll på i 10 år innan det blev alldeles för elitinriktat. Spelade i Kävlinge HK i 6 år och gick sedan över till Lugi Wildcats och spelade där i 4 år.
Även spelat lite tennis. Numera sysslar jag enbart med styrketräning (och lite konditionsträning) och har nyss börjat tävla i styrkelyft.
Bilden nedan är tagen i Ungern sommaren -99 där vi ställde upp med två lag (Lag Äpple och Lag Bananer  ) Var med i Äppellaget och vi rodde hem hela skiten
Bifogad fil 37099
|
Så söt! Du var alltså målvakt
edit: Man kan säga att jag gick direkt til gymmet. Det är där jag hör hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2007-03-10, 12:07
|
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
Så söt! Du var alltså målvakt 
|
Haha tack  . Jag var målvakt ja. Eftersom jag är så kort (162 cm) fick jag lägga ner enormt mycket tid och träning på benstyrka och explosivitet vilket kanske förklarar varför jag är så mycket starkare i böj och mark än i bänken  .
|
|
|
2007-03-10, 12:16
|
|
|
Jensefisken
Reg.datum: Oct 2003
|
har spelat lite cupfotboll som yngre, skåne cupen, gothia cup osv.
på senare dar har jag tävlat i greppstyrka
|
|
|
2007-03-10, 12:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Kampsport->Friidrott->allmänn krovsviktsträning och sen blev det gymet:P
|
|
|
2007-03-10, 12:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Spelat handboll i många år och gör det fortfarande.
Kom i kontakt med styrketräningen när jag slussades upp i seniorverksamheten.
Kompletterar med löpning.
|
|
|
2007-03-10, 12:57
|
|
|
Gymmar inte damn it!
Reg.datum: Feb 2006
|
som väldigt ltien inledde jag min idrottskarriär med fotboll, ishockey och bordtennis i 4-5års åldern. Slutade ganska snart med pingisen pga att det blev mycket skjutsa till hockeyn+pingis. Innebandy spelades ett tag kring 8-10års ålder men fick sluta av samma andledning som pingisen.
Fotbollen lade jag av med inför förra säsongen. Mest pga min ringa längd (målvakt). Spelar hockey fortfarande, just nu i ett div3 lag i södra dalarna. Pingisen tog jag upp igen vid 14 års ålder men fick sluta tävla igen i december 2004.
Individuell styrketräning började jag träna för ungefär 2 år sen under påsklovet. Detta har periodiserats pga att hockeyn tar för mycket tid på vintrarna. Detta leder då till en bergochdalbana styrkemässigt men det ska det bil bukt med nu när jag skaffat hem krejer att träna med i morföräldrarnas källare - ett stenkast på drygt 4 km härifrån. Innan dess tränade vi styrka i samband med barmarksträningen sen kring 10 års ålder +-1 år skulle jag tro.
Har även under en sommar provat lite golf men inte mer än att vi spelade på korthålsbanorna. tror det var allt
|
|
|
2007-03-10, 14:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Spelat fotboll, var väl okej.
Tycker om att lyfta tungt, svettas och allt därtill.
|
|
|
2007-03-10, 14:20
|
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av eleni
Haha tack  . Jag var målvakt ja. Eftersom jag är så kort (162 cm) fick jag lägga ner enormt mycket tid och träning på benstyrka och explosivitet vilket kanske förklarar varför jag är så mycket starkare i böj och mark än i bänken  .
|
Ah jag förstår. Du kommer ikapp i bänk!
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2007-03-10, 15:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Började med fotboll i ett par veckor när jag var runt 6 år gammal, passade inte mig så bra dock. Det dröjde några år och sen började jag med innebandy. Det höll jag på med i något år innan jag tröttnade pga att laget jag spelade i aldrig vann någon match öht
När jag var runt 11-12 blev det judo i ca 2 år, tröttnade på det och det blev CS i ett par år efter det. Sedan började jag styrketräna och det känns som jag äntligen hittat rätt
|
|
|
2007-03-10, 15:44
|
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Jag började med fotboll, spelade några år. Testade på handboll (i ett halvår) under fotbollstiden, sen friidrott (några veckor, tråkigt att springa runt), spelade innebandy och slutade för två år sen (spelade i 6-7 år).
Började med kickboxning när jag var 15, kör det fortfarande. Hittade till gymmet när jag var 16, men började träna regelbundet för ca ett år sedan.
Sen har jag testat på lite olika sporter (enstaka träningar), typ brottning, karate, boxning...
Jag är nu 18. Har tyvär inga bilder på datorn, förutom från kickboxningen, kanske kan gräva upp några.
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2007-03-10, 16:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Jag började med pingis när jag var 7-8 av någon anledning, körde i 2 månader kanske.
Judo-Jiu-Jitsu (självförsvar) i 3 år från 8-11 år.
Inga sporter föräns fotboll i 13 årsåldern, höll på i ca 6 månader tills februari
-06.
Började träna på gymmet juni -06 och resten är historia.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:01.
|

|