2005-08-24, 05:31
|
|
Turist i tillvaron
Reg.datum: Jun 2005
|
Noveller
I höstas tog jag upp ett gammalt intresse för att skriva. Gick en skrivarkurs i folkuniversitetets regi. Säga vad man vill om skrivarkurser, men jävlar vilken fart det fick på mig. Novellformen är rolig, svårt att begränsa sig till de max 12 a4-sidorna vi fick använda.Lärarn var författare, dessutom en kämpande sådan som hela tiden fick sin nya roman återsänd med positiv refus och orden "Bra, men..."
Skillnaden mellan roman och novell är att romanen innehåller flera trådar som går in i varandra, medan novellen oftast har en handling. En novell kan alltså i princip vara på trehundra sidor...Intressant va? Nån mer här som är road av skrivande (Och då menar jag inte här eller i träningsjournaler)
|
|
|
2005-08-24, 06:06
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Jag är inte intresserad av noveller, men skriver en hel del dikter.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2005-08-24, 09:28
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Jag gillar att skriva, och hoppas att jag kanske någon gång i framtiden lyckas plita ner en hel roman (tänkte dock skaffa mig lite mer livserfarenhet först  ).
Just nu skriver jag mest "krönikor" till mitt 100p projekt.
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2005-08-24, 09:32
|
|
Turist i tillvaron
Reg.datum: Jun 2005
|
Dikter är inget för mig.
|
|
|
2005-08-24, 09:52
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Har läst både litterärt och journalistiskt skrivande på högskola. Har dock inte blivit så mycket skrivande i sommar. Nu börjar jag plugga igen och det kommer förmodligen bli mestadels akademiskt ordbajs. Men, som alltid försöker jag skriva lite då och då. Om inte annat blir det i dagboksform bara för att producera några ord på papper.
|
|
|
2005-08-24, 12:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Noveller är underbart att skriva.
Skrev en i skolan förra året, den fick inte vara längre än 4 a4 med 1,5 i radavstånd. Den handlade om en kille som blev utsatt för den tyngsta mobbingen man kan tänka sig typ, och det slutade ungefär så illa som det kan utan att nån dog. Läraren älskade den, använde den som underlag för en lektion, en annan lärare tyckte också om den, och nu så ska den publiceras i en antologi om/emot mobbing till hösten om allt går som det ska...
Skriva är underbart, läsa är också underbart, skriver inte så mkt men en del försök.
Tim
|
|
|
2005-08-24, 12:13
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
Visst det är kul att hitta på historier, men nuförtiden så blir det manus om man skriver något.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2005-08-24, 13:07
|
|
Big tits, round ass and a smile to match. Call me Sweetcheeks and I'll flip your pancake!
Reg.datum: Sep 2002
|
Skriva är askul! när jag blir tillräckligt tät o framgångsrik skall jag softa ner i en stor fåtölj och ägna mig åt det fulltid!
|
2005-08-24, 13:18
|
|
Mycket Irriterande
|
Citat:
Ursprungligen postat av clash
Skriva är askul! när jag blir tillräckligt tät o framgångsrik skall jag softa ner i en stor fåtölj och ägna mig åt det fulltid!
|
Annars ska man väl gå från andra hållet, skriva och bli tät och framgångsrik, sen softa i fotöljen?
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2005-08-24, 13:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Det är både roligt och stimulerande att skriva, både poesi (mest limerickar dock... hehehe), dramer och noveller. Min f.d. svenskalärare tyckte att jag skulle fatta tag i författarpennan när jag blev äldre, så det får jag väl göra sen när jag är arbetslös eller så
|
|
|
2005-08-24, 19:45
|
|
Registered User
|
Jag gillar också att skriva. Senaste alstret blev ~90 A4 och heter Somliga Snokar. Humor.
|
|
|
2005-08-24, 19:56
|
|
Mjölkad användare
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av drkrupp
Jag gillar också att skriva. Senaste alstret blev ~90 A4 och heter Somliga Snokar. Humor.
|
Haha!
|
|
|
2005-08-24, 19:58
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
|
Ja jag med.
Trodde jag var ensam om det men så trevligt att det inte är så
|
|
|
2005-08-24, 20:31
|
|
Mycket Irriterande
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini_Arnold
Ja jag med.
Trodde jag var ensam om det men så trevligt att det inte är så 
|
Håll er borta från poesi, medellivslängd på 62 år...
|
|
|
|
2005-08-24, 21:03
|
|
Kolos egen surtant
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
|
jag med
roses are red
violets are blue
I´m schitzophrenic
and me too.
(snart kommer Allan att banna mig tror jag, förlåt)
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:21.
|

|