Jag har sedan en vecka tillbaka noterat att mitt hår blivit betydligt glesare. Det första jag tänkte var givetvis att åldern börjar ta ut sin rätt (23) och att det inte var mycket att göra. Tanken slog mig idag dock att en liknande epidemi bröt ut för ett år sedan, men drog sig tillbaka så småningom. Vad hade perioderna gemensamt förutom håravfall? Hårt intensivt tränande.
4-5 pass styrka i veckan
Mer / bättre sömn
Äter mycket större andel protein/fett, och mindre carbs
Nedan följer en lista med tillskott jag tar dagligen
Star Nutrition Whey-80
Chained Nutrition Zma Harcore caps
Star Nutrition Cla Advanced caps
Star NutritionZinc 30-mg caps
Star Nutrition Ripped-pro
Friggs D-vitamin och Multivitamin
minsta tips eller fingervisning kan vara av värde, får fan panik
Jag har sedan en vecka tillbaka noterat att mitt hår blivit betydligt glesare. Det första jag tänkte var givetvis att åldern börjar ta ut sin rätt (23) och att det inte var mycket att göra. Tanken slog mig idag dock att en liknande epidemi bröt ut för ett år sedan, men drog sig tillbaka så småningom. Vad hade perioderna gemensamt förutom håravfall? Hårt intensivt tränande.
4-5 pass styrka i veckan
Mer / bättre sömn
Äter mycket större andel protein/fett, och mindre carbs
Nedan följer en lista med tillskott jag tar dagligen
Star Nutrition Whey-80
Chained Nutrition Zma Harcore caps
Star Nutrition Cla Advanced caps
Star NutritionZinc 30-mg caps
Star Nutrition Ripped-pro
Friggs D-vitamin och Multivitamin
minsta tips eller fingervisning kan vara av värde, får fan panik
jag skulle först och främst slutat ta samtliga av de tillskott du tar, förutom proteinet. varken ripped, Cla och zinc har ju någon nämnvärd positiv effekt vad jag förstått och med tanke på ditt problem är det ju absolut värt att ta bort alla tillskott o se om det bättrar sig.
Nej, det är ju bara vasselpulver. Kreatin är något helt annat.
Okej men alltså produkten består ju av andra ämnen också som jag inte har någon aning om vad det är, du som verkar vara kunnig, har jag nåt att oroa mig för i den nämnde produkten?
Tittade lite på vad dina tillskott innehåller och det mesta är skräp.
Men till håret, hur märker du ens när det blir tunnare och tjockare? Är skillnaden SÅ drastisk?
ang. att kosttillskotten är skräp får du gärna utveckla lite! Jag kanske borde överväga att byta ut dem om det är riktigt som du säger..
Jag märker tydligt att det blir mycket tunnare i pannan, helt plötsligt ser jag skallen 2 cm in från hårfästets början. Det har jag aldrig gjort, förutom då givetvis min förra träningsperiod.