Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
Ni som tävlar i styrkelyft: När började ni? Hur mycket tog ni i de olika övningarna?
Jag antar att ni inte började först när ni var så starka att ni kunde vinna tävlingarna, hur motiverade ni er att tävla ändå?
Jag tror inte att jag kommer vilja börja tävla, men det är så klart roligt att veta hur ni andra tänkte när ni började. Än så länge ligger min träningsmotivation bra, så om det fortsätter så länge så kanske jag ändrar mig 
|
Att vänta tills man vinner med att börja tävla är ju lite trist, mycket roligare att ta det lite lugnt i början och sen efter hand som man blir lite mer motiverad att dra på lite i vikter så kan man börja tävla mot sig själv. Detta är en bra erfarenhet när man sen kanske ska vinna över andra. Du missar en himla massa skoj om du väntar så länge som du verkar ha tänkt.
Och du, det är inte pinsamt att lyfta låga vikter, vi har alla varit där en gång och jag personligen blir bara glad när någon yngre ny kille eller tjej tar steget och vågar få upp på flaket för första gången. Det är riktigt styrka!
Prova, vad har du att förlora?