Dagens pass hade lite för mycket vila och vädligt lite energi, kan berott på skadad bicep och var svårt att bla få upp hantlarna i fliesen och pressarna men ändå okej.
bänkpress
92,5 x 5 5srt PB
incline Hantelpress
32,5 x,8 2set PB
nästan plan hantelflies
22,5 x 12 2set PB
militärpress
(kände mig väldigt svag,svårt.första setet...)
50 x 7
50 x 6 (........)
50 x 7
50 x 7
50 x 7
Marklyft och drag utan att försöka involvera biceps...
marklyft
140 x 4set PB
(efter första kändes det i nedre rygg, hade nog inte tillräckligt extendad? rygg.)
170 x 1 pb (utgånsångs pb från start då jag trodde jag hade.detta då och det skulle jag också haft)
175 x 1 pb gamla pb med bälte tror jag
enhands cabelrodd fäst i arbåge
8 x 10 4set pb
enarms Latsdrag i cabel fäst i armbåge
8 x 8 4set pb
Tränade inte bänk igår, blev att spela match istället (fotboll).
Har egentligen slutat med dom ringde in mig i sista minuten för att dom var väldigt få.
Gjorde mål för första gången som vänster back (nya nils-eric johansson? lol^^).
Kommer förmodligen spela klart säsongen om dom vill ha med mig någon/några matcher men träna kommer jag bara göra om jag vill/känner för det.
smithböj drop (första gången inte nära fail, tvungen art testa lite olika stander osv
77 x 8 , 57 x 8, 37 x 8 3set pb
(måste gjort något.fel första setet för fick ont i högersidan av ländryggen längst ner, nästan länet ner på latsen
lårcurl
78,8 x 10 3set pb
benspark
85.x 10 3set pb
Ny teknik, första setet (andra och trejde var förmodligen bättre). Nöjd över teknik på 3första repsen, ej djupet i fjärde och femte är jag inte nöjd över.
Böjcoach Simon säger:
"Japp, det jag tänkte på är att du går ner ganska snabbt, svårt att bygga tryck i baksida lår då. Man ska inte gå ner överdrivet långsamt heller, men kontrollerbart så man får en 'gummibands'-effekt. Är en del nötande på den biten men det löser du!"
Folk får ju rullstol, proteser, medicin och dyl. Då kan vi ju slänga in bindor där också så att vi erkänner att vara kvinna är ett handikapp, eller möjligtvis en sjukdom..?
Följande dagar träningsmässigt kommer se ut såhär:
o
Drag ovanifrån rakt fram 5 set
Drag under ifrån rakt fram 5set
Shrugs 5set
t
Böj med coach samt ben assisant
f
Sidolyft i maskin 7set
tricep pushdown 7set
rotatorcuff (om möjligt)
l