Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-13, 00:50   #7876
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, själv ska jag synda och ta en RISKAKA nu...
är ju fredagsmuuuuuuus ju!

Citat:
Till mörk choklad så hade jag lätt tagit ett lite dyrare vin, uteslutande en Amarone =)
Zeta Merlot Cabernet Sauvignon 63 spänn rekommenderas till den 85%iga, men den gillar jag inte riktigt, utan försöker snoka rätt på vad som rek till den 90%iga som är mkt mjukare och rundare..

Dyrt är inget självändamål när jag förmodligen i eget sällskap ska käka gott efter 11 h jobb på söndag... Men ska jag mumsa i sällskap kostar jag nog på en Amarone!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 01:06   #7877
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
haha, någe vin blire inte på ett bra tag till iaf... inte ens om rätt damsällskap infaller (tror jag), lol.

.... deffen känns sjukt rolig måste jag säga. Lär mig saker varje dag, både om kosten, träningen och min kropp. Kul att kunna utvecklas mentalt ytterligare något snäpp där. Min smygstart av deffen har fungerat och jag lägger nu i medelväxeln, allt för att spöa 944RS ..

Kosten känns som att jag har kontroll på, ska öka på med liiiiite mer fett bara, sedan är jag i hamn där. Jag har fortfarande lite ojämnt måltidsintag dock (är hungrig som fan på jobbet som jag iofs alltid är, och proppmätt då jag ska lägga mig). Enda sättet att justera det är att lägga in fler måltider under arbetstid och det rimmar inte så bra ihop med min tjänst.

Nu ska träningen styras om till deffträning. Bara o hålla tummarna för att den brutna tån fortsätter läka och att jag inte sabbar den nu - samt att axeln läker och inte förvärras.

Nu blire åka av - 5 veckor kvar!

(ps. någon som vet någon dykarshop eller så där man kan köpa cyklop/snorkel i göteborgstrakten? ds)

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 01:25   #7878
Ekman_
Registered User

Ekman_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
kan du inte gå så kan du ju alltid köra trappmaskin eller crosstrainer med tån
Gammal 2010-02-13, 01:46   #7879
tsp
Banned User

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Major Pectoralis stämde träff med Bengt Press idag igen

Muskelgrupp: Bröst o lätt triceps
Målsättning: Högrep, försiktigt med axeln
Motivation: Var värsta velpellen hemma, men bestämde för att varva ner, dricka mitt kaffe i lugn och ro och träna på ett annat gym än mitt vanliga. Mkt klokt! Motivationen kom igång riktigt bra.

promenad löpband, uppförslut 15, fart 5,5
5 min, 60 kcal enligt maskin (halvera det då kanske)

rotatorcuffar:
några set viftandes med 4,5 kg hantel

bänkpress
1 set [ 20 x 20 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 65 kg ]
1 set [ 10 x 70 kg ]
1 set [ 8 x 70 kg ] satan, -2 reps ifrån
1 set [ 8 x 65 kg ] tvärdog visst
1 set [ 10 x 60 kg ] minskning med 100 kg totalt mot för fg pass, sista rep var sjukt nära failure

lutande bänkpress i smith:
1 set [ 12 x 45 kg ]
1 set [ 12 x 40 kg ]
1 set [ 12 x 40 kg ] minskning

cc-over
1 set [ 14 x 22 kg ]
1 set [ 14 x 33 kg ]
1 set [ 14 x 33 kg ]
1 set [ 14 x 33 kg ] strikta, fina, überkontakt

repdrag, framför kroppen
1 set [ 12 x 33 kg ]
1 set [ 12 x 33 kg ]
1 set [ 12 x 27,5 kg ]

pushdown
1 set [ 14 x 22 kg ]
1 set [ 14 x 22 kg ]

promenad löpband, uppförslut 15, fart 5,5
5 min, 58 kcal enligt maskin (halvera det då kanske)

SUMMERING:
Vanliga gymet (Sportlife Almedal) stänger redan 19:00 på fredagar och vägrar ha öppet längre trots att de har funktion för obemannat, blepp. Valde mellan att stressträna som en idiot efter jobbet, eller utnyttja regionkortet och ta ett annat gym. Det blev det sistnämnda och fan vad skönt det var att få dricka kaffet och äta en kesella i lugn o ro efter jobbet. Sakta bygga upp trökkk och motivation.

Blev Sportlife Sisjön istället. Nästan heltomt gym, vi var 4 pers totalt. Underbart! Kunde koncentrera mig till 100% på mig själv, min träning och inget annat. Byggartumme igen!

Tänkte dock på en ensam tjej som stod och matade crosstrainern i en timme. Kändes lite olustigt att lämna henne ensam där med de två grabbarna som var kvar måste jag erkänna. Visst, hon kan ha varit svensk mästarinna i kickboxing och de två grabbarna var säkert snälla som lamm, men kunde inte låta bli o tänka tanken att potentiellt skulle en av dem kunna vara en våldtäktsman. Gymet är obemannat och ligger på ett industriområde som inte är SÅ välbesökt en fredagskväll 22:30. In space no one can hear you scream osv. Brr. Sjukt att man ska behöva tänka tanken, men det är en sådan värld vi lever i...

Gott pass iaf, även om jag tappat lite i styrka. Vet ej om det är deffen eller dagsformen bara. Växlar i varje fall upp cardion nu och går på styrke-retention istället. Here we got!
Du skulle erbjudit tjejen att eskortera henne hem.

Citat:
haha, någe vin blire inte på ett bra tag till iaf... inte ens om rätt damsällskap infaller (tror jag), lol.

.... deffen känns sjukt rolig måste jag säga. Lär mig saker varje dag, både om kosten, träningen och min kropp. Kul att kunna utvecklas mentalt ytterligare något snäpp där. Min smygstart av deffen har fungerat och jag lägger nu i medelväxeln, allt för att spöa 944RS ..

Kosten känns som att jag har kontroll på, ska öka på med liiiiite mer fett bara, sedan är jag i hamn där. Jag har fortfarande lite ojämnt måltidsintag dock (är hungrig som fan på jobbet som jag iofs alltid är, och proppmätt då jag ska lägga mig). Enda sättet att justera det är att lägga in fler måltider under arbetstid och det rimmar inte så bra ihop med min tjänst.

Nu ska träningen styras om till deffträning. Bara o hålla tummarna för att den brutna tån fortsätter läka och att jag inte sabbar den nu - samt att axeln läker och inte förvärras.

Nu blire åka av - 5 veckor kvar!

(ps. någon som vet någon dykarshop eller så där man kan köpa cyklop/snorkel i göteborgstrakten? ds)
Prova att jobba lite när du är på arbetsplatsen så har du kanske inte tid att tänka så mycket på mat
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 09:04   #7880
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Tror du att den Creme Fraichen kan passa ihop med lax i ugn? Brukar nämligen ta olika smaker till kyckling i ugn men på just lax har jag inte vågat testa så många olika ännu.
Jag har 3-4 tinade laxbitar som jag lägger i en smord form och lägger sedan Creme Fraichen på och sedan 25-30 min i ugn i 200Grader.

Idag blir det ett besök på gymmet i Almedal så det får jag belöna mig med tacos ikväll!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 10:54   #7881
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_ Visa inlägg
kan du inte gå så kan du ju alltid köra trappmaskin eller crosstrainer med tån
Provade faktiskt det, men man jobbar med tårna där också. Så fort vaden blir inkopplad.. men det kommer nog gå bra, ska tejpa foten satan idag.

Citat:
Ursprungligen postat av tsp Visa inlägg
Du skulle erbjudit tjejen att eskortera henne hem.

Prova att jobba lite när du är på arbetsplatsen så har du kanske inte tid att tänka så mycket på mat
lol, jag jobbar ju så hårt så det är därför jag blir hungrig :P
och tjejen i fråga var inte riktigt min typ att eskortera hem.. får hoppas hon hade SM i karate ist.

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Tror du att den Creme Fraichen kan passa ihop med lax i ugn? Brukar nämligen ta olika smaker till kyckling i ugn men på just lax har jag inte vågat testa så många olika ännu.
Jag har 3-4 tinade laxbitar som jag lägger i en smord form och lägger sedan Creme Fraichen på och sedan 25-30 min i ugn i 200Grader.

Idag blir det ett besök på gymmet i Almedal så det får jag belöna mig med tacos ikväll!
hmm, jag har nog svårt o se den till lax om jag ska vara ärlig. Den är ju lite sötare, smakar lite kantarell liksom. Jag har i varje fall aldrig ätit svamp till fisk, utan associerar det mer med fläsk- eller nötkött.

Journalen
Gammal 2010-02-13, 11:03   #7882
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Dra till Oxygen för dykprylar, ligger på Mölndalsvägen 1, mitt emot Lisebergs södra ingång ungefär.

Tån kommer ge dig bättre böjteknik, du måste ha vikten absolut på hälen nu, tänke rpositivt
Gammal 2010-02-13, 13:01   #7883
Ekman_
Registered User

Ekman_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
Fast till torsk är svamp riktigt gott, spec champinjoner. Till lax tror jag inte heller, även om jag inte smakat på den creme fraichen
Gammal 2010-02-13, 13:13   #7884
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Gjorde ett nytt försök till hemmagjord ostkaka häromdagen. Lite bättre, men inte gott.
Trots att jag spolade keson i kallt vatten och silade den, så smakar ostkakan mer salt än sött (trots sötningsmedel, vaniljsocker och bittermandelolja). Konsistensen är för keso'ig dessutom, så jag får nog köpa en stavmixer och mixa keson nästa gång.

Mer finns att önska, men jag SKA lyckas göra en god ostkaka med massor av protein innan jag är klar.

Journalen
Gammal 2010-02-13, 13:43   #7885
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Saxat från tmuscle:

" This could also be called "social training," because these folks are evidently in the gym to socialize, not to build muscle or strength. This is the extreme, but even people who don'tspend their gym time gossiping with their friends or trying to pick up chicks still might not be working hard enough to force their bodies to grow."

lol! det är ju det jag alltid har sagt, fruntimmer är inte bra för träningen

Journalen
Gammal 2010-02-13, 13:50   #7886
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
lol! det är ju det jag alltid har sagt, fruntimmer är inte bra för träningen
Kvinnor är onda och ett dåligt inflytande, så är det.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 14:14   #7887
Brooklyn
Registered User

Brooklyns avatar

Reg.datum: Apr 2006
sena grappen, må bra elle?
Brooklyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 17:21   #7888
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Kvinnor är onda och ett dåligt inflytande, så är det.
haha bring me the news!!1

Citat:
Ursprungligen postat av Brooklyn Visa inlägg
sena grappen, må bra elle?
seeeeeeena mannen! allt är finemang, eller ja hyffsat iaf!
utarbetad, bruten tå, trasig axel, men satan jag vore puckad om jag gnällde.. bara o bita ihop o köra på, jag växer som bäst när jag kryper fram.
Läget bra med biffen själv?

Journalen
Gammal 2010-02-13, 17:36   #7889
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

fat skinny old pop bastards westcoast training!

Muskelgrupp: Rygg + cardio
Målsättning: Tungt, lågrep, leka lite med sumomark igen
Motivation: Riktigt taggad. Började dagen med 3 timmars surfning på amerikanska träningsforum. Pra skit!

marklyft, raw
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 2 x 90 kg ]
1 set [ 2 x 110 kg ]
1 set [ 1 x 140 kg ] jäklar vad stången gled ur min ena hand
1 set [ 1 x 150 kg ] fick ta fram remmarna

sumomark, raw, ny övning!
1 set [ 4 x 110 kg ]
1 set [ 6 x 110 kg ] PB men sjukt ovant med sumomark, lolz

latsdrag bred stång
1 set [ 8 x 45 kg ]
1 set [ 4 x 70 kg ]
1 set [ 4 x 75 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ]
1 set [ 4 x 85 kg ]

rodd i hiss, v-handtag
1 set [ 6 x 80 kg ]
1 set [ 4 x 90 kg ]
1 set [ 4 x 90 kg ]

latsdrag v-handtag
1 set [ 3 x 90 kg ] så jävla svårt o få ner kroppen till sitsen
1 set [ 3 x 90 kg ]
1 set [ 4 x 85 kg ]

hantelrodd
1 set [ 6 x 55 kg ] lätt
1 set [ 6 x 55 kg ] papper för fan, ge mig 70kgs hantlar!!111

Gymet i Almedal stängde, så fick ta med mig prylarna o byta gym, lolz!

Sportlife Mölndal:

trappmaskin
15 minuter, level 4 eller ngt. Puls runt 130-140.

cykel
6 minuter, level 3 tror jag. Puls runt 120-130.

SUMMERING:
Ojoj, vad jag har tappat i styrka i marken då jag inte kört marklyft frekvent. Samtidigt så har jag bättre teknik i marken nu än någonsin förr och skiter i bälte osv. Mitt gamla PB på 190 är dock långt borta. Redan på 140 börjar jag tappa stången ur händerna dessutom, så halva lyftet går åt att försöka fokusera på att inte tappat stången. Missbruk av energi och mental styrka.

Provade sumomark idag igen, andra gången gilt. Kändes bättre idag än förut, men jag kan inte sätta fötterna närmare vikterna som någon föreslog sist. Jag lovar att jag spräcker mina ljumskar då. Ser ju fan ut som om jag ska gå ner i spagat om jag har fötterna så långt ut och försöker hålla en rak rygg. Jag kommer liksom inte ner till stången utan att jag spräcker familjelyckan.

Körde med smalare stans och det kändes riktigt trevligt. Blir nog mer teknikövning på sumo framledes.

En trevlig SL-familjär bekant var på plats också, så jag fastnade en del i SL-snack. Det första han sa var "fan vad trevligt o se någon träna på riktigt" och nickade åt mina marklyft. Jag fick en o annan kommentar om att mitt max i marklyft låg på 60kg för bara tre år sedan. En rätt bra resa trots allt.

Journalen
Gammal 2010-02-13, 17:45   #7890
Jorgen
Blibloblooobli

Jorgens avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:

latsdrag v-handtag
1 set [ 3 x 90 kg ] så jävla svårt o få ner kroppen till sitsen
Bli fetare.
Citat:
Jag fick en o annan kommentar om att mitt max i marklyft låg på 60kg för bara tre år sedan. En rätt bra resa trots allt.
Du har gjort fantastiskt bra framsteg, ibland är det bra att stanna upp och titta bakåt för att få lite perspektiv.
Jag är faktiskt imponerad av dina framsteg.

Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.