Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-31, 23:27   #7651
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Fatta det tillfället Skuggan "hej, jag har så grooova axlar att jag inte får av mig tröjan, kan du hjälpa mig att få av den? "

Ja vad fan, såna där dagar har jag med ibland, det är bara att skratta åt eländet.
haha, det var mer "för fan jag kommer inte ur tröjjan o solariet är på, kan du bara ta tag här och dra??!!"

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
haha hjälp med tröjan inför solarie? Dags att sluta använda XS skuggis
det är nog fan medium på denna!!... fast blåsvettig och med pump i axlarna (jag förmådde inte lyfta armarna heller) så var det ett helvete

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 00:00   #7652
Ekman_
Registered User

Ekman_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
tycker du serisöst 120g fett är lite? du skrev ju att du skulle lägga dig högt protein mellan kolhydrater och lite fett. Fett FAIL imo
Gammal 2010-02-01, 00:15   #7653
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Den här jävla journalen gör mig sömnlös!
Gammal 2010-02-01, 00:18   #7654
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_ Visa inlägg
tycker du serisöst 120g fett är lite? du skrev ju att du skulle lägga dig högt protein mellan kolhydrater och lite fett. Fett FAIL imo
lol, har ju inte börjat dieten ännu, om du läser lite nogrannare och kollar vad jag åt (strips t.ex.) så hajjar du... jag brukar för övrigt ha dyngsvårt att ta mig över 50g fett.

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Den här jävla journalen gör mig sömnlös!
lol, med tanke på hur kassa mina träningspass är just nu så torde den verka super som godnattsaga

Journalen
Gammal 2010-02-01, 00:20   #7655
Ekman_
Registered User

Ekman_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
My bad, but ur still lol!!!!!!!!!
Gammal 2010-02-01, 09:36   #7656
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Nu jävlar!

Jag startar på 81,1kg och 89cm midjemått mätt över naveln!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 10:05   #7657
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Spontan tanke ang fibrer; min mage är min vän, krånglar aldrig inte ens med fettrik protterik kolisfattig kost och jag mumsar gärna brysselkål, vitkål, vilken kål som helst, broccoli, blomkål, lök, svamp, tja.. grönt helt enkelt?

Finns ju fibrex annars som knappt innehåller kolisar vad jag minns.

Ser bra ut, kör hårt!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 17:42   #7658
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Nu jävlar!

Jag startar på 81,1kg och 89cm midjemått mätt över naveln!
Skit, jag glömde väga mig imorse. Får kolla dagsvikten istället och mäta igen imorgon bitti. Över naveln har jag minst 1dm mer än dig i omkrets... jäkla ställe o mäta på då!!1 :P

Journalen
Gammal 2010-02-01, 17:47   #7659
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Spontan tanke ang fibrer; min mage är min vän, krånglar aldrig inte ens med fettrik protterik kolisfattig kost och jag mumsar gärna brysselkål, vitkål, vilken kål som helst, broccoli, blomkål, lök, svamp, tja.. grönt helt enkelt?

Finns ju fibrex annars som knappt innehåller kolisar vad jag minns.

Ser bra ut, kör hårt!
kål!
Enda kålet jag gillar är grillkål!..

Min mage blir väl mest bara inte så errhmmm.... kompakt... om jag tar bort typ bröd, pasta och potatis och istället tar proteindrinkar osv. Resultatet blir därefter. Enda "tuggmotståndet" blir ju rent kött.

Idag får jag problem för övrigt. Åt 911RS nötfärsgoja med kvarg till lunch (se! jag var duktig och tog med matlåda!) med ett ägg till. Som vanligt var jag vrålhungrig när jag kom hem från jobbet nu och passade på att länsa lite mer ostkaka från kylen. Prognosen för resten av maten idag gör att jag landar på kcalplus, om jag inte tränar satan... lol!

Jag tror dock inte jag var helt rätt med portionen till lunch idag, det kan inte ha varit 600 kcal i den matlådan. Den kändes mkt mindre än de jag gjort tidigare.

Har två hamburgare som ska grillas ikväll efter träningen, tillsammans med det proteinberikade brödet. Skippar jag den ene av dem så hamnar jag på -600 i kcalbalans, men äter jag däremot båda så hamnar jag på plus/minus noll om jag ger fan i nattproteinet.

Fan det är svårt detta! Jag når 2500 kcal hur lätt som helst en vanlig arbetsdag och jag skulle inte ha några problem med att äta 3000 kcal heller o ändå vara hungrig större delen av dagen.

Journalen
Gammal 2010-02-01, 17:55   #7660
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Fan det är svårt detta! Jag når 2500 kcal hur lätt som helst en vanlig arbetsdag och jag skulle inte ha några problem med att äta 3000 kcal heller o ändå vara hungrig större delen av dagen.
Är du säker på att du har räknat rätt på din förbrukning då? Om du har legat på samma vikt under en lång period och ätit dig mätt då så kanske du har högre förbrukning än du tror. Men det märker du ju om en vecka när du kollar på vågen.
Gammal 2010-02-01, 18:16   #7661
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Är du säker på att du har räknat rätt på din förbrukning då? Om du har legat på samma vikt under en lång period och ätit dig mätt då så kanske du har högre förbrukning än du tror. Men det märker du ju om en vecka när du kollar på vågen.
Jag tycker jag är stillasittande större delen av dagarna, så jag har räknat med den minsta faktorn (1,2) då jag räknade ut grundförbrukningen.. sedan som Luttis skrev tidigare så rör jag nog på mig lite ändå i vardagen utan att jag märker det. Som du säger, får se hur vågen beter sig.

Journalen
Gammal 2010-02-01, 19:19   #7662
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

911RS: hur mätte du över naveln? med utblåst mage eller?
fucks sake, jag kommer upp i 98cm om jag blåser ut magen allt vad jag kan, garfargaff.. ser gravid ut. .. men armarna vägrar bli större än 37cm hur jag än gör

Vägde mig nu och nu vägde jag 83,2 före middag, så jag misstänker att jag nypissad morgonvikt väger typ 82,8 eller ngt. Skulle vara trevligt i komma ner på 7x i vikt igen. Känns dock avlägset att väga 67 kg som jag vägde då jag började träna, lol..

Journalen
Gammal 2010-02-01, 20:11   #7663
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag tycker jag är stillasittande större delen av dagarna, så jag har räknat med den minsta faktorn (1,2) då jag räknade ut grundförbrukningen.. sedan som Luttis skrev tidigare så rör jag nog på mig lite ändå i vardagen utan att jag märker det. Som du säger, får se hur vågen beter sig.
Vänta lite nu. Din grundförbrukning är ju den du har innan du X med någon faktor. Om du orkar rekommenderar jag http://www.uppladdningen.nu/uppladdn...0004CDF59?open för att räkna ut behov

EDIT: Över naveln för mig = 101 cm
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 21:03   #7664
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Nice käk där !!
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 21:33   #7665
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Hej å hå med bruten tå

Muskelgrupp: Ben
Målsättning: Träna ben helt enkelt, utan att sabba tån mer kanske?
Motivation: Fokuserad och inställd, men saknade "den" energikicken

böj, atg
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 30 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ]

frontböj i smith, atg
1 set [ 4 x 10 kg ]
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 8 x 50 kg ]

liggande lårcurl
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 35 kg ]
1 set [ 8 x 35 kg ]
1 set [ 12 x 35 kg ] en snygg o vältränad tjej dök upp, så tog i lite extra...
1 set [ 12 x 35 kg ] ... och gjorde ett set extra också, mumma

sittande benspark
1 set [ 6 x 23 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]

SUMMERING:
SATAN vad folk det var på gymet. Iaf bland maskinerna och cardiodelen. DAMN!.. och det på min favorittid dessutom, 20:30...

Idag var det inte svårt att leta skador/skavanker på mig själv:

- Tog en powernap med Sune innan passet och måste ha vridit till ryggen lite. Känns inte alls som om allt ligger på rätt ställe bak i ryggen och ännu mindre gjorde det då jag böjzade.

- Märker när jag lyfter av stången att jag har tappat enormt mkt rörlighet bakåt i axlar/armbågar. Jag kan ju för fan knappt rotera bak armbågarna något.. fs!

- Ovant med knäböj nu igen när jag inte kört regelbundet på sistone. Skaderisken är överhängande om jag börjar lasta på, räcker med att axel + tå är åt helvete redan.

- Glömmer att andas i knäböjen. 4-5 reps fungerar, sedan blir jag smurfblå, ser stjärnor och skickar upp pulsen i vo2max.

- Fick huvudvärk då jag skulle lårcurla (nähä, prova att syresätta hjärnan lite mer i böjen nästa gång)

- Erektorerna tar sjukt mkt stryk i böjzandet. Måste köpa bälte.

- Lårcurlen (och baksida lår i huvudtaget) är min hatmuskelgrupp. Jag får aldrig någon bra kontakt och det knäpper, klickar och flyttar på sig bland senor o muskler på baksidan. Känns bara obehagligt och I hate it!

- Bensparken får jag ta det riktigt jävla försiktigt med. Dels jävlas mitt vänstra knä (borde göra en titthålsoperation någon gång o rätta till skiten), dels så kände jag hur jag jobbade med tårna och mycket riktigt så råkade jag böja den brutna tån en aning.... aj aj... gillar inte det där knaket inuti tån. Får fortsätta tejpa foten några veckor till.

Behöver jag säga att jag HATAR BENTRÄNING?!!!?? Hade jag hetat Ekman, 16 år, frisk o kry så hade jag säkert älskat skiten, men allt som rör benträning får mig o känna mig gammal o schleten.

Å andra sidan så försöker jag iaf, trots skador mm. Det är mer än vad mina närmaste vänner, bekanta eller någon på min avdelning på jobbet gör.

I'll keep doing it my way.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:49.