Hej å hå med bruten tå
Muskelgrupp: Ben
Målsättning: Träna ben helt enkelt, utan att sabba tån mer kanske?
Motivation: Fokuserad och inställd, men saknade "den" energikicken
böj, atg
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 30 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ]
frontböj i smith, atg
1 set [ 4 x 10 kg ]
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 8 x 50 kg ]
liggande lårcurl
1 set [ 10 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 35 kg ]
1 set [ 8 x 35 kg ]
1 set [ 12 x 35 kg ]
en snygg o vältränad tjej dök upp, så tog i lite extra...
1 set [ 12 x 35 kg ]
... och gjorde ett set extra också, mumma
sittande benspark
1 set [ 6 x 23 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
SUMMERING:
SATAN vad folk det var på gymet. Iaf bland maskinerna och cardiodelen. DAMN!.. och det på min favorittid dessutom, 20:30...
Idag var det inte svårt att leta skador/skavanker på mig själv:
- Tog en powernap med Sune innan passet och måste ha vridit till ryggen lite. Känns inte alls som om allt ligger på rätt ställe bak i ryggen och ännu mindre gjorde det då jag böjzade.
- Märker när jag lyfter av stången att jag har tappat enormt mkt rörlighet bakåt i axlar/armbågar. Jag kan ju för fan knappt rotera bak armbågarna något.. fs!
- Ovant med knäböj nu igen när jag inte kört regelbundet på sistone. Skaderisken är överhängande om jag börjar lasta på, räcker med att axel + tå är åt helvete redan.
- Glömmer att andas i knäböjen. 4-5 reps fungerar, sedan blir jag smurfblå, ser stjärnor och skickar upp pulsen i vo2max.
- Fick huvudvärk då jag skulle lårcurla (nähä, prova att syresätta hjärnan lite mer i böjen nästa gång)
- Erektorerna tar sjukt mkt stryk i böjzandet. Måste köpa bälte.
- Lårcurlen (och baksida lår i huvudtaget) är min hatmuskelgrupp. Jag får aldrig någon bra kontakt och det knäpper, klickar och flyttar på sig bland senor o muskler på baksidan. Känns bara obehagligt och I hate it!
- Bensparken får jag ta det riktigt jävla försiktigt med. Dels jävlas mitt vänstra knä (borde göra en titthålsoperation någon gång o rätta till skiten), dels så kände jag hur jag jobbade med tårna och mycket riktigt så råkade jag böja den brutna tån en aning.... aj aj... gillar inte det där knaket inuti tån. Får fortsätta tejpa foten några veckor till.
Behöver jag säga att jag HATAR BENTRÄNING?!!!?? Hade jag hetat Ekman, 16 år, frisk o kry så hade jag säkert älskat skiten, men allt som rör benträning får mig o känna mig gammal o schleten.
Å andra sidan så försöker jag iaf, trots skador mm. Det är mer än vad mina närmaste vänner, bekanta eller någon på min avdelning på jobbet gör.
I'll keep doing it my way.