2014-08-31, 18:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Svackor kommer och går.. Hoppas det vänder snart. DU var ju så jäkla på hugget för bara några veckor sedan!
Vad var det? bulk upp till 90 kg ( långsam ) och en del konditionsträning?
Det fixar du. Sluta ej!
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2014-08-31, 18:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2014-09-02, 06:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2013
|
Fan vad segt att du känner så för träningen. Ligger du på underskott, för det kan ge en depp då man inte har orken under dagen, och än mindre på gymmet.
Du kommer ur det snart!
|
2014-09-02, 16:27
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Sluta räkna kalorier låter klokt. Jag slutade typ efter jul i år och inte har formen blivit sämre än den skulle varit om jag fortsatt.
|
|
|
2014-09-02, 16:52
|
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml
Blev sjuk förra veckan.
Tränade idag, blev en 1a på 170 i mark.
60x2 i militären och pb i dips.
Kändes sådär.
Träningen suger just.nu.
Ska sluta räkna kalorier också tror jag, det tar för mycket kraft och fokus som jag behöver till annat i livet.
Har ätit pizza/kebab 7ggr denna vecka tror jag.
|
Jag har själv tappat suget för att styrketräna, inte för att det egentligen är tråkigt men det fungerar bara inte nu. Den där gnistan/glädjen är inte borta men den går på sparlåga - man vet att man borde men det bara .. nä. Jag har tagit en paus från styrketränande t.om 1 OKT. Efter detta är det åter dags att börja lyfta, under tiden kör jag löpning och simning eftersom det är där min glädje finns just nu. Du kanske ska sätta dig ner och se om detta är ett tillfälle att faktiskt lägga upp en plan? Satsa på X t.om sedan byta vid period Y till att prioritera P, periodisera upp saker och ting? För min egen del ahr jag märkt att växla fokus mellan löpning och gym (och nu simning) så är det, faktiskt, hela tiden jävligt kul. När man är åter på gymmet så är man glad, när man är åter på löpbanan så är man glad, när, när man sjunker i poolen så är man glad.
Testa. Vad har du att förlora förutom att allt suger?
Sedan kan jag, personlig åsikt, tycka att man ska skippa hela idéen med att räkna det man äter. Ät dig mätt på det som är gott och vad glad. Du har nog skapat dig en uppfattning om vad du bör äta, kör tummen och pekfingret och bara ät det som är gott. Släpp hela att det måste vara x prottar, x kolisar och x fett. Bara ät dig mätt och njut av att tillaga balla maträtter.
Helt enkelt, släpp måstena och kraven och gör det som är roligt.
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2014-09-02, 17:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Hang in there bro. Ta en liten paus och kom tillbaka utvilad, både kropp och hjärna kan behöva en paus ibland.
|
|
|
2014-09-03, 17:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2013
|
Stay strong, motivationen kommer tillbaka!
|
|
2014-09-04, 17:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av tankoovich
Fyfan tråkigt att vara sjuk , gött med PB i dipsen & starkt pressat!
Äh, bara en svacka.. sånna har alla ! Ta en paus nån vecka i försöka hitta motivation igen kankse?
Ang i räkna kalorier så håller jag med dig, sjukt jobbigt och det blir för överdrivet. Fungerar ändå bara om man lagar precis all mat själv och mäter varenda ingrediens.
Brukar räkna nån dag då och då för att få en liten känsla av hur mycket de behövs!
Gött käk! blev en rulle för mig Igår!
|
Tack
Jo jag vet suget kommer komma tillbaka såsmåningom.
Exakt, dessutom blir det massa små hinder i livet som.man inte ser som hinder förrän man slutar räkna. T.ex när man äter på restaurang så beställer man inte alltid det man helst vill ha utan det som går.enkelt att räkna osv...
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Svackor kommer och går.. Hoppas det vänder snart. DU var ju så jäkla på hugget för bara några veckor sedan!
Vad var det? bulk upp till 90 kg ( långsam ) och en del konditionsträning?
Det fixar du. Sluta ej!
|
Ye jag kommer igen.
Japp minst 90.
Jarrå jag tränar mig igenom svackan.
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto
Sluta räkna kalorier låter klokt. Jag slutade typ efter jul i år och inte har formen blivit sämre än den skulle varit om jag fortsatt.
|
Exakt, man tror ju att man.måste räkna för att hålla formen, få i sig rätt.mängder protein/fett osv men vem fan bryr sig. Jag har då inte märkt någon skillnad sen jag slutade räkna jämfört med när jag räknade.
Är lite blötare nu pga att jag äter galet mycket kebab..
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
Jag har själv tappat suget för att styrketräna, inte för att det egentligen är tråkigt men det fungerar bara inte nu. Den där gnistan/glädjen är inte borta men den går på sparlåga - man vet att man borde men det bara .. nä. Jag har tagit en paus från styrketränande t.om 1 OKT. Efter detta är det åter dags att börja lyfta, under tiden kör jag löpning och simning eftersom det är där min glädje finns just nu. Du kanske ska sätta dig ner och se om detta är ett tillfälle att faktiskt lägga upp en plan? Satsa på X t.om sedan byta vid period Y till att prioritera P, periodisera upp saker och ting? För min egen del ahr jag märkt att växla fokus mellan löpning och gym (och nu simning) så är det, faktiskt, hela tiden jävligt kul. När man är åter på gymmet så är man glad, när man är åter på löpbanan så är man glad, när, när man sjunker i poolen så är man glad.
Testa. Vad har du att förlora förutom att allt suger?
Sedan kan jag, personlig åsikt, tycka att man ska skippa hela idéen med att räkna det man äter. Ät dig mätt på det som är gott och vad glad. Du har nog skapat dig en uppfattning om vad du bör äta, kör tummen och pekfingret och bara ät det som är gott. Släpp hela att det måste vara x prottar, x kolisar och x fett. Bara ät dig mätt och njut av att tillaga balla maträtter.
Helt enkelt, släpp måstena och kraven och gör det som är roligt.
|
Tack för värdefull input. Kommer inte periodisera träningen.på det viset, då känns det som.man kommer stå still o stampa på samma fläck hela livet (vilket inte är något fel om man är nöjd så).
Däremot det du säger om kostdelen är väldigt vettigt och fler borde följa det, på riktigt. Inte bara intala sig själv att.man äter så fast man egentligen inte gör det (väldigt vanligt förekommande här.på kolo).
Citat:
Ursprungligen postat av Animalisk
Hang in there bro. Ta en liten paus och kom tillbaka utvilad, både kropp och hjärna kan behöva en paus ibland. 
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yheti
Stay strong, motivationen kommer tillbaka!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mouline
Krya på dig 100% och kötta sönder den kommande veckan!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto
Kämpa.
|
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren
Fan vad segt att du känner så för träningen. Ligger du på underskott, för det kan ge en depp då man inte har orken under dagen, och än mindre på gymmet.
Du kommer ur det snart!
|
Tack för all suppurt Boys!!
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-09-04, 17:55
|
|
|
Registered User
|
Benspark:
60kg x 5 x 15
Liggande Bencurl:
30kg x 5 x 15
Chins:
kv x 7
kv x 6
kv x 5
kv x 5
kv x 5
supersettat med
Dips:
kv x 12
kv x 10
kv x 9
kv x 8
kv x 8
Sittande rodd:
50kg x 3 x 15
5set hängande benlyft
Fick kramp i insida/baksida lår efter första uppvärmnings settet böj, så gick inte att fortsätta. Dessutom är något fel med mitt knä, när jag böjer maxdjupt (även utan stång) så smäller det till och hoppar till när jag ställer mig upp... Kan nätt och jämt gå så höftvecket är under knäna (alltså en bit under 90grader sett till vinkeln i knävecken).
Har tränat på trots att jag inte uppdaterat här. Idag kändes det lite roligare på gymmet.
-------------------------------------
Gårdagens mat
1liter yoghurt
1 päron
2 kebabrullar (lunch+middag)
Dagens mat
4 potatisar
2 pannbiffar (ca 300g) med paprikasås
1 panerad fisk (ca 150g) med creme fraiche sås
2 port. salladsbuffé
4 bitar bröd
2 goodlife bars
potatis
fläskkotlett med brunsås
stekt lök
lingon/äppelmos
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-09-04, 21:07
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml
Benspark:
60kg x 5 x 15
Liggande Bencurl:
30kg x 5 x 15
Chins:
kv x 7
kv x 6
kv x 5
kv x 5
kv x 5
supersettat med
Dips:
kv x 12
kv x 10
kv x 9
kv x 8
kv x 8
Sittande rodd:
50kg x 3 x 15
5set hängande benlyft
Fick kramp i insida/baksida lår efter första uppvärmnings settet böj, så gick inte att fortsätta. Dessutom är något fel med mitt knä, när jag böjer maxdjupt (även utan stång) så smäller det till och hoppar till när jag ställer mig upp... Kan nätt och jämt gå så höftvecket är under knäna (alltså en bit under 90grader sett till vinkeln i knävecken).
Har tränat på trots att jag inte uppdaterat här. Idag kändes det lite roligare på gymmet.
-------------------------------------
Gårdagens mat
1liter yoghurt
1 päron
2 kebabrullar (lunch+middag)
Dagens mat
4 potatisar
2 pannbiffar (ca 300g) med paprikasås
1 panerad fisk (ca 150g) med creme fraiche sås
2 port. salladsbuffé
4 bitar bröd
2 goodlife bars
potatis
fläskkotlett med brunsås
stekt lök
lingon/äppelmos
|
Bra pass! Kul att det börjar bli roligare igen!
Skickat från min C2105 via Tapatalk
|
2014-09-04, 21:16
|
|
|
Registered User
|
gött att ha dig tillbaks mannen  härligt att de börjar bli roligare på gymmet och bra käkat som vanligt
|
|
|
2014-09-05, 00:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
så där är mina axlar
|
|
2014-09-06, 18:17
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren
Bra pass! Kul att det börjar bli roligare igen!
Skickat från min C2105 via Tapatalk
|
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av maattee10
gött att ha dig tillbaks mannenhärligt att de börjar bli roligare på gymmet och bra käkat som vanligt:
|
Tack bro, kul att höra!
Citat:
Ursprungligen postat av straand94
så där är mina axlar 
|
Sucks
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-09-06, 18:23
|
|
|
Registered User
|
Blev ingen löpning idag då jag fick jobba, pallade inte då.
Dagens mat
Super kebabrulle (extra kött), vägde uppåt 1kg.
Yoghurtglass med frukt o bär
25g beef jerky
2 stora tacos (400-500g köttfärs)
Med grönsaker, gräddfil, chips osv
1-2 bitar cheesecake ikväll
Blir mer fettrik kost numera. Ibland 2 kebabrullar på samma dag = 150g fett bara därifrån typ. Även proteinet är högre.
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-09-06, 18:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2014
|
Chins - SS - Dips-kombon låter fan mysigt. Lär ju ge schysst pump"
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:40.
|

|