En liten fundering uppstår dock; varför blir man så sablans kåt efter man varit ute o sprungit (eller är det bara jag som blir de) ?
Jag bör ju bero på endorfinerna...!?! men visst, helt obekant tycker jag inte att det låter, men normalt så är ju längtan efter en dusch det man tänker på, men jag ska utvärdera det nästa gång... antagligen så är det ju bara du ändå
Jo, ja e ju tydligen lite udda har ja hört. Kan ju även vara en kombination av spring+dusch osså.
Oavsett så blev ja stucken i armen av en svart-gul kamikaze-pilot igår. Precis där huden e som tunnast vid armhålan. Stackarn tog livet av sig i onödan
Nån sorts habrovinkelmisslyckande igår gjorde att de blev en proteindshake iställer för gainer till frukosten.
Böj:
70kg*5 (5)
81kg*5 (5)
92½kg*7 (5+)
Raka mark:
70kg*10
60kg*10
80kg*2½
David bencurl (dropset):
100kg*8 --> 90kg*9 80kg*10
Stående vadpress:
20pl*16
20pl*13
Mage på lutande bänk:
3e vån 10kg på bröstet *15
4e vån 10kg på bröstet *15
4e vån 10kg på bröstet *15
3e vån 10kg på bröstet *15
Träffade på robban när ja kom till gymmet och bad honom om lite tekniktips o hjälp vid böjarna. Känns inte riktigt 100 men enligt honom ser det bra ut, fick lite bra tips iaf och ska fortsätta öva öva öva. Sen stod han o skrek bakom mig sista böj-setet så ja tappade räkningen, men de va 7 lr 8 böjar iaf.
Va upp o nosade lite på tyngre vikter på raka mark osså, tror vikträdslan börjar släppa mer o mer, äntligen
Klart godkänt pass.
Usch vad framsidan av mina lår mår dåligt efter kombinationen backträning i torsdags och böjen igår. Tur man får vila benen till fredag iaf.
Jag har gått och funderat ett tag på hur jag ska göra med intagandet av näring. Jag ligger just nu precis runt det näringsintag jag ska ha fö att gå +/-0. Som synes på bilderna har jag massa överflödigt fett, ~23% säger min bioimpedansvåg.
Nu öser jag bara ut frågan till er som läser min journal; bör jag bulka eller deffa, så här i början av min seriösa karriär ?
Motivera gärna svaren också
Jag tycker att du ska fundera över vad du trivs med.
Om det känns okej att vara bulkig så kör på det. Om du bara känner dig fläskig och ful så gå ner så pass många kilon att det känns bra och bygg sedan vidare.
Jag tycker att du ska fundera över vad du trivs med.
Om det känns okej att vara bulkig så kör på det. Om du bara känner dig fläskig och ful så gå ner så pass många kilon att det känns bra och bygg sedan vidare.
+1 Bygg blir +kcal och antagligen muskler men säkert lite fett också. Så kan du leva med det är det ju inget probelm, men ta något kilo och känn att du har kontroll på det först!?!? Då vet du sen att det inte är något problem att tappa det du eventuellt lägger på dig, och behöver inte älta vikten då, cause your're in control (=
Men pratar vi utseende, så nej då kan du gott passa på att bygga för tjock är du ju inte
Mina lättpass har fortfarande en tendens att bli ruskigt tunga o långa. Mest nöjd med pinchen, den ökar fort i början. Lär behövas så småningom när det blir tungt i mark
Så här, man håller i en metallkloss med fingrarna och lyfter. Fast den jag använder ser lite annorlunda ut, men principen och måtten på grejerna är likadana. Tror den e 5cm tjock och man får inte hålla fingrarna 'under'/'runt' klossen. Det är alltså till för att träna händer/underarmar.
Första delen på videon e pinch, andra delen e nå annat jockel.
Även jag plussettar det kloka i att helt enkelt köra på "för den form man trivs med", finns ingen större mening i att gå runt och känna sig ur form bara för att ev. bygga något kg mer muskler per år, men likaså finns det heller ingen anledning att rådeffa sig ner till extrema fettprocenter utan att åtminstone ha tränat några år först. Av bilderna att dömma ser det knappast ut som några 23% kroppfett, även om faktiskt bioimpendans verkar stämma ganska bra för mig. Väl fördelat kroppsfett isåfall. Även jämnt fördelat muskelutvecklinsmässigt. Hade jag varit du hade jag nog kört på i lite lagom långsam "bulktakt", och försökt lägga mig på ett mindre kaloriöverskott träningsdagar endast, kört på med träningen under ganska många månader, och sedan deffat när formen känns för dålig helt enkelt. Men det är ju egentligen just en fråga om tycke och smak i slutändan.
Greppträning är förövrigt svinkul, önskar jag hade möjligt att köra den där pinchövningen, ser verkligen kul ut.
Jag tycker inte du ska deffa! Speciellt inte nu när sommaren är över
Kör på tills tidigast nästa vår innan du deffar.
Känns som att ju längre man lyckas hålla sig från att deffa ju mer får du ut av den när du väl deffar.
Ät mat och träna stenhårt ett tag till så kan du ta deffen i vår, Det ska jag göra (tror jag).
Många kloka ord, tack för svaren. Som Pia säger så skulle jag nog vara mkt nöjdare med en deff efter en bulk, för just nu finns det ingenting att deffa fram. Så jag tar o smakar mig fram lite, känner jag mig för fet o ful så får jag helt enkelt sluta bulka.
...och ja, 2-hands pinch e riktigt kul faktiskt, även om ja bara kört det ett par gånger.
Så till dagens pass..
Mark:
78½kg*3 (3)
90kg*3 (3)
101kg*12 (3+)
Kronlyft:
110kg*15
110kg*15
110kg*12
Sidebends:
20/20
20/20
15/15
Stående vadpress:
25pl*12
25pl*11
Robban stod o skrek på mig idag me när ja lyfte, så ja tappade räkningen på sista mark-setet, men de va 12 lr 13 reps iaf. Det vanliga 'du kör alldeles för lätt' slank ur hans mun ett par gånger me
Händerna trasiga av kronlyften, fan va ja älskar kronlyft!
Riktigt nöjd med passet, en bra avslutning på veckan
Stångrodd till mage:
70kg*10
70kg*10
70kg*10
50kg*15 teknik/slutkörning
Smalbänk:
70kg*8
70kg*7
70kg*6
60kg*10
Sittande mage:
17½kg*6
17½kg*6
17½kg*6
Stående vadpress:
25pl*13
25pl*12
25pl*14
Jobbigt pass, min granne fick psykbryt o skrek mitt i natten igen så blev inge vidare med sömn inatt.
Vaderna...? *suck* Förstår mig inte på dem alltså
Överlag godkänt pass, lite känningar i ländryggen, men inte smärta.