Jaha, då var 1:a serietävlingen över och måste säga att det gick bättre än väntat.
Började värma upp i böjen, kändes tungt och jag blev lite orolig att jag hade vilat för länge. Gick in på planerade 160kg och det gick bra (3 vita) men kändes knöligt och omständigt.
Nästa vikt blev 170kg och det lyftet blev bättre (3 vita) och kändes inte lika jobbigt.
Sista lyftet på 175kg gick av bara farten (3 vita), bästa böjen av dom 3. Blev tävlingspers med 10kg

.
Då var det dax för uppvärmning inför bänkpressen, värmde lite dåligt tror jag för första lyftet på 120kg kändes otroligt tungt men blev godkänt (3 vita).
Ökade till 125kg (tävlingspers) och det lyftet satt där det skulle, inga konstigheter (3 vita).
Höjde till 130kg och det åkte upp det också (3 vita), tror inte att jag har gjort ett bättre lyft ren tekniskt innan. Blev tävlingspers med 7,5kg.
Marken hade jag inga förhoppningar på alls faktiskt, har inte tränat mark på nästan 1 år tror jag pga ryggont, åtminstonde inte seriös träning.
Gick in på 140kg (3 vita), kändes väl bra men började känna av ryggen och bestämde att det fick vara nog.
Sammanfattning.
Dagens tävling visar att både böjen och bänken börjar gå framåt igen, har haft en tid med uteblivna resultat.
På tisdag är det dax för nytt program som jag tror och hoppas ska ge ännu bättre ökningar. Marken vet jag inte vad jag ska göra med

, konstigt nog så går det att böja men inte dra mark pga ryggen.