Mitt första inlägg på detta forum. Jag är en 15 årig kille som alltid har tyckt det var pinsamt att gå runt i t-shirts osv för att jag är smal som fan.
Killar i min skola har alltid småretats lite för mina pinnsmala armar och kropp i övrigt också. I Vintras efter Julen så började jag styrketräna hemma ungefär 2-3 gånger i veckan med basövningar för både över och underkroppen.
I Februari började jag använda 10 KGs hantlar, dock kör jag bara på 7 KG. Sjukt lite såklart men med mina svaga armar är det en jävla kamp
Sedan dess har jag fått lite muskelmassa på armarna, magrutorna är synligare trots att de fortfarande var det innan eftersom jag har väldigt lågt BF.
Mina axlar har växt också, övre delen av ryggen börjar det hända grejer också. Tränade benen i början men har nu slutat med det då jag prioriterar överkroppen. Men kommer så småningom börja med benen också då jag inte vill bli en så kallad "Discogymmare"
Jag har ingen bra före-bild alls faktiskt men postar en bild då man ser hur smala mina armar va. Dom är fortfarande smala men bättre än förut iaf.
Har inte världens bästa självförtroende heller så hoppas det löser sig när jag blir större.
Jag vägde runt 48-50 kilo på första bilden som var sommaren 2011, sen gick jag upp två kilo kanske under hösten/vintern på grund av att jag åt växte troligen.
På efterbilden som togs idag väger jag 55 kilo.
Vad tycker ni? Är det okej fysik för en 15 åring som smågymmat i 4 månader?