Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-05, 17:40   #1
Thompy
Registered User

Reg.datum: Jan 2008
Thomas - starten på ett längre liv!

Nu är det nog!

Här ska gås ner i vikt. Jag är så obotligt trött på att vara såhär stor, så nu har jag VERKLIGEN bestämt mig! Gör jag inget åt det här nu, kommer jag antagligen dö i förtid. Ni kommer haja till på min vikt och ja, sad but true. Men det finns inget annat att göra än att göra om och göra RÄTT! Jag började denna långsiktiga bantningen förra måndagen, 26/4.

Stats:
Ålder: 22
Längd: 190 cm
Vikt: 144 kg

Mitt mål är att nå 99 kg till Juni 2011. Jag hoppas att den här träningsdagboken kommer att hjälpa mig i min viktnedgång och att ni som gjort den här resan förut, kan komma med bra tips och råd för att hjälpa mig! Jag kommer, när jag känner att jag har modet, lägga upp bilder.

Jag har lagt om min kost och räknar så mycket kalorier jag kan. Jag har inte satt någon ribba att såhär mycket ska jag äta varje dag, utan tänker bara på vad jag äter. Träning kommer att ske i början med promenader. Jag kommer även köra spinning.

Vägning och mätning sker på fredagar. Träning redovisas varje dag.

Vecka 1
Vikt: 142.2 kg, -1.8kg
Midjemått: I.U
Bröstmått: I.U
Total viktnedgång: -1.8kg

Hjälp mig nu, o stora träningsgurus!

Senast redigerad av Thompy den 2010-05-05 klockan 17:43.
Thompy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 17:42   #2
Thompy
Registered User

Träning idag:

Tidig morgonträning: Löpband 6 km/h 3km

Eftermiddag: Löpband 6 km/h 6km

Totalt: 9km gång á 6 km/h
Gammal 2010-05-06, 20:25   #3
Thompy
Registered User

Idag:

6 km gång med stavar - undra om det gör någon skillnad? Jobbigare var det iallafall =) Vägning imorgon, excited!
Gammal 2010-05-06, 20:29   #4
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Bra att du tar tag i skiten! Med den inställningen kommer det gå bra.
Det finns mängder av journaler du kan titta i för att inspireras, Fogue hade en bland annnat.
Ta bilder nu i början, du behöver inte lägga upp dem här men det är grymt motiverande att kolla på efter ett par månader.

Lycka till!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 20:34   #5
Thompy
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Bra att du tar tag i skiten! Med den inställningen kommer det gå bra.
Det finns mängder av journaler du kan titta i för att inspireras, Fogue hade en bland annnat.
Ta bilder nu i början, du behöver inte lägga upp dem här men det är grymt motiverande att kolla på efter ett par månader.

Lycka till!
Tack så mycket! Jag har tagit bilder och det kommer att komma upp tids nog. Jag är sjukt motiverad just nu, och tar emot alla tips jag kan få! Finns det några bra supplement som kan boosta min nedgång? Proteindrinkar och sådant, är det något jag ska prova?
Gammal 2010-05-06, 20:38   #6
OskarNorberg
Registered User

OskarNorbergs avatar

Reg.datum: Feb 2010
Härligt att du ska ner i vikt! kommer följa denna journal, blir kul att följa din resa! Har du nån speciell diet, räknar kalorier eller bara minskat på maten ?

Citat:
Ursprungligen postat av puppztah Visa inlägg
bara att tagga så har du de
OskarNorberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 20:51   #7
Thompy
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av OskarNorberg Visa inlägg
Härligt att du ska ner i vikt! kommer följa denna journal, blir kul att följa din resa! Har du nån speciell diet, räknar kalorier eller bara minskat på maten ?
Tack så mycket, det värmer verkligen! Jag har ingen speciell diet nu mer än att jag verkligen tänker på vad jag äter. Jag är resande säljare så i mitt jobb har det varit väldigt tillängligt att bara svänga in på något snabbmatsställe och tagit en hamburgare. Nu har jag börjat äta husmanskost på dagarna och något lättare på kvällarna, t.ex en sallad.

Jag kikade i Fogues träningsjournal (WOW!) och såg att han även skrivit vad han käkat varje dag. Tror det är en bra grej att göra, så ni kan säga stopp om jag äter något helt fel! Skriver fr.o.m. imorgon!

EDIT: Skulle gärna vilja ha tips på bra styrkeövningar också! Om det finns något "tjockis-pass".
Gammal 2010-05-07, 05:39   #8
Thompy
Registered User

Vägning nu på morgonen:

Vecka 2
Vikt: 140.6 kg, -1.6kg
Midjemått: 136,5 cm, +/- 0
Bröstmått: 128,5 cm, +/- 0
Total viktnedgång: -3.4kg

Så, skönt med 1.6 kg till! Visar att den här veckan "payed off" =) Har nu tagit riktiga mått också så kan jag jämföra det nästa vecka. Great!
Gammal 2010-05-09, 21:16   #9
Thompy
Registered User

Helgen: I fredags tog jag en vilodag och tränade ingenting.

Igår körde jag cross hela dagen, helt mörbultad!

Idag blev det tyvärr inte särskilt mycket träning heller, 4 km promenad. Men imorgon är det måndag, då ska fettet brinna igen! Skulle vilja ha hjälp med bra övningar på gymmet! Kanske även är idé att skaffa hantlar till hemmet?
Gammal 2010-05-10, 17:32   #10
Thompy
Registered User

Idag: 5.06km på 48.21. Är på resande fot och hade lite svårt att hitta men det gick. Är så jävla peppad på det här nu! Mitt nya motto:

Decide. Commit. Succeed. ^^

Är det någon som har någon bra sida eller kan komma med tips om vad jag ska köra för övningar på gymmet?
Gammal 2010-05-10, 18:28   #11
Thompy
Registered User

Just, jag skulle ju skriva vad jag åt varje dag!

Måndag:

Frukost: 3 Wasa havre med skinka och smör, ett glas Tropicana-juice.

Lunch: Räk och kräftsallad, lite currydressing och till det ramlösa citron.

Middag: ca 250g grillad kyckling (utan skinn) och ett äpple. Loka-vatten.

Mina kompisar säger att kolsyrat vatten är dåligt när man ska gå ner i vikt, stämmer det? att det stör matsmältningen och sväller magsäcken. Lite orolig över det, jag dricker väldigt mycket kolsyrat vatten för att dämpa mättnadskänslan.
Gammal 2010-05-10, 21:38   #12
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
kom igen nu tompa. och lycka till!
Gammal 2010-05-11, 20:50   #13
Thompy
Registered User

Idag:

Frukost: En liten tallrik yoghurt med Special K red berries, en grov smörgås med lätta och skinka, två hårdkokta ägg med kaviar. Ett glas äppeljuice.

Lunch: Hade fullt upp på jobbet idag så hann inte käka någon bra lunch utan det blev i bilen. 1 banan, 2 persikor och 200g korv, den med högsta kötthalt jag kunde hitta. ramlösa citron till det. Inte det bästa jag vet men jag gjorde vad jag kunde!

Middag: Kålpudding med en klick lingonsylt. Ingen potatis. Ett glas mjölk till.

Träning: Mitt lokala gym ska lägga ner nu i månadsskiftet, vilket gjorde att jag har börjat söka efter ett nytt. Idag var jag på Friskis och Svettis och det var riktigt bra! Körde ett 60 min spin medel-pass idag och det gick bra. Kändes att det var ett tag sen man satt på cykeln men det gick. Så jag kommer att skaffa gymkort där!
Gammal 2010-05-13, 20:55   #14
Thompy
Registered User

Igår:

Frukost: 1 wasa havre med smör och kaviar. Ett halvt glas mjölk. Försov mig!
Lunch: smörgås på jobbet, grov med skinka ost salami sallad gurka tomat osv. Ett glas vatten till.
Middag: Tacos. Mjölk till.

Träning: Var så jävla trött igår så jag orkade ingenting. Har haft känningar i min högra hälsena och valde därför att vila.

Idag:

Frukost: 2 wasa havre med smör, ett glas mjölk.
Lunch: En tallrik romana-soppa (tomatsoppa), ett glas mjölk.
Middag: 2 wasa havre med kaviar, ett glas mjölk.

Tyvärr ensidig kost idag då jag flängt runt som fan!

Träning: Var på F&S idag igen. Fy fan vilket bra gym om jag jämför med mitt gamla. På det gamla fanns det 2 löpband och 2 crosstrainers. Här finns det 10 av varje! Det blev 60 min på löpbandet med en medelhastighet på 6.3 km/h. Efter det provade jag lite olika maskiner, b.la bicepscurl, upper back och nån mer. Jag ska börja skriva vad jag gör också.

Vad gäller viktnedgången allmänt känner jag redan på kläder osv att det sitter bättre. Det känns riktigt bra att jag ser resultat! Vägning imorgon..
Gammal 2010-05-13, 21:24   #15
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Först och främst är vi inte så lättskrämda, jag är kortare än dig (177 cm) och vägde 133 kg, gick ner till nästan 75 men så gick det sämre (90 kg häromdagen) så nu har jag tagit hjälp, även fast jag vet vad jag ska göra så har jag bantat så länge att det känns gött att nån annan bantar åt en just nu. Bra knep att ta till om det skulle kännas övermäktigt!

Galet jätteroligt bra att du gör dig själv en så bra tjänst, jag trodde aldrig att jag skulle lyckas, men man behöver inte gå ner i vikt med huvudet, bara nöta på och nöta osv.. och när man inte orka nöta, göra precis det du gör, be om pepp eller ta stöd utifrån! Man lever bara en gång och den gången ska va bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Thompy Visa inlägg
Mina kompisar säger att kolsyrat vatten är dåligt när man ska gå ner i vikt, stämmer det? att det stör matsmältningen och sväller magsäcken. Lite orolig över det, jag dricker väldigt mycket kolsyrat vatten för att dämpa mättnadskänslan.
Akta dig för att sila mygg och svälja kameler, drick vatten och låt kompisarna babbla på..

Citat:
Inte det bästa jag vet men jag gjorde vad jag kunde!
Allt behöver inte vara optimalt jämt, inställningen att välja bästa alternativet är som komplimanger till motivationen, stärker vanan osv.. blir bra det där! Blir det svårt med siffror och mängder osv, kan du gå till husläkaren och få remiss till dietist som hjälper med ett enkelt sätt att få grepp om ditt behov. Man MÅSTE inte väga och mäta, men det kan vara ett sätt att få det hanterligt, få överblick och se att det inte är så svårt. Men dietister har även bilder på en "normalfrukost" "normallunch" "normalmiddag" osv att följa så kan du suga åt dig info i takt med att du hänger här och kikar runt tex.

Citat:
Träning: Var så jävla trött igår så jag orkade ingenting. Har haft känningar i min högra hälsena och valde därför att vila...
Som folk alltid tjatar om; gå inte ut för hårt. Skadar man sig är det en riktigt motivationsdödare.. Istället för att med tung vikt belasta där kan lättare styrketräning för hela kroppen vara bra, dels för att spara muskler och även för att känna att du gör något stärkande. Såg att du skulle skaffa friskiskort, bra bra... Tränar själv på friskis och tycker det är skoj!

Citat:
Tyvärr ensidig kost idag då jag flängt runt som fan!..
Viktigast är kcalminus, för nedgången. Så länge du inte äter för lite proteiner, typ döda djur, ägg osv och superensidigt så är det ingen större fara, men kan säkert vara bra med ett läkarbesök för att kolla att du inte har ngn brist (jo, man kan ha brist som överviktig - kanske ätit för ensidigt, obalanserat).

Flänga bränner det med, men stressa är mindre bra, sova är bra för vikten!

Citat:
Vad gäller viktnedgången allmänt känner jag redan på kläder osv att det sitter bättre. Det känns riktigt bra att jag ser resultat! Vägning imorgon..
Åh, sånt är najs! Vågen är en sak, men det är ju mindre volym som göttigast! Tycker det ser bra ut, gneta på envist, det här ser lovande ut! Och om det är till någon tröst så tyckte jag det var jobbigast innan man började se resultat, när man får resultat så blir det svårt att blunda för att man gör rätt.. och när man märker att man gör rätt, klapp på axeln och fortsätt.. När det kommer bakslag (inte om, herregud, man är väl mänsklig?) så är det ingen katastrof, man börjar om, hittar ngt nytt.

Insåg det själv nu när jag - som lovat mig själv att inte gå över 80 kg igen väger 90 pannor.. ?? Insåg att istället för att gå och gräma sig och vara besviken och piska och piska för "hur svårt kan det vara?" (man har ju gjort rätt innan liksom?), testa vad som funkar istället för älta. Kanhända fungerar en sak jättebra ett tag, men så kanske man behöver ngn nytändning osv..

Lev livet nu, kommer absolut kika in här, gillar din attityd.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:45.