Först och främst är vi inte så lättskrämda, jag är kortare än dig (177 cm) och vägde 133 kg, gick ner till nästan 75 men så gick det sämre (90 kg häromdagen) så nu har jag tagit hjälp, även fast jag vet vad jag ska göra så har jag bantat så länge att det känns gött att nån annan bantar åt en just nu. Bra knep att ta till om det skulle kännas övermäktigt!
Galet jätteroligt bra att du gör dig själv en så bra tjänst, jag trodde aldrig att jag skulle lyckas, men man behöver inte gå ner i vikt med huvudet, bara nöta på och nöta osv.. och när man inte orka nöta, göra precis det du gör, be om pepp eller ta stöd utifrån! Man lever bara en gång och den gången ska va bra!
Citat:
Ursprungligen postat av Thompy
Mina kompisar säger att kolsyrat vatten är dåligt när man ska gå ner i vikt, stämmer det? att det stör matsmältningen och sväller magsäcken. Lite orolig över det, jag dricker väldigt mycket kolsyrat vatten för att dämpa mättnadskänslan.
|
Akta dig för att sila mygg och svälja kameler, drick vatten och låt kompisarna babbla på..
Citat:
Inte det bästa jag vet men jag gjorde vad jag kunde!
|
Allt behöver inte vara optimalt jämt, inställningen att välja bästa alternativet är som komplimanger till motivationen, stärker vanan osv.. blir bra det där! Blir det svårt med siffror och mängder osv, kan du gå till husläkaren och få remiss till dietist som hjälper med ett enkelt sätt att få grepp om ditt behov. Man MÅSTE inte väga och mäta, men det kan vara ett sätt att få det hanterligt, få överblick och se att det inte är så svårt. Men dietister har även bilder på en "normalfrukost" "normallunch" "normalmiddag" osv att följa så kan du suga åt dig info i takt med att du hänger här och kikar runt tex.
Citat:
Träning: Var så jävla trött igår så jag orkade ingenting. Har haft känningar i min högra hälsena och valde därför att vila...
|
Som folk alltid tjatar om; gå inte ut för hårt. Skadar man sig är det en riktigt motivationsdödare.. Istället för att med tung vikt belasta där kan lättare styrketräning för hela kroppen vara bra, dels för att spara muskler och även för att känna att du gör något stärkande. Såg att du skulle skaffa friskiskort, bra bra... Tränar själv på friskis och tycker det är skoj!
Citat:
Tyvärr ensidig kost idag då jag flängt runt som fan!..
|
Viktigast är kcalminus, för nedgången. Så länge du inte äter för lite proteiner, typ döda djur, ägg osv och superensidigt så är det ingen större fara, men kan säkert vara bra med ett läkarbesök för att kolla att du inte har ngn brist (jo, man kan ha brist som överviktig - kanske ätit för ensidigt, obalanserat).
Flänga bränner det med, men stressa är mindre bra, sova är bra för vikten!
Citat:
Vad gäller viktnedgången allmänt känner jag redan på kläder osv att det sitter bättre. Det känns riktigt bra att jag ser resultat! Vägning imorgon..
|
Åh, sånt är najs! Vågen är en sak, men det är ju mindre volym som göttigast! Tycker det ser bra ut, gneta på envist, det här ser lovande ut! Och om det är till någon tröst så tyckte jag det var jobbigast innan man började se resultat, när man får resultat så blir det svårt att blunda för att man gör rätt.. och när man märker att man gör rätt, klapp på axeln och fortsätt..

När det kommer bakslag (inte om, herregud, man är väl mänsklig?) så är det ingen katastrof, man börjar om, hittar ngt nytt.
Insåg det själv nu när jag - som lovat mig själv att inte gå över 80 kg igen väger 90 pannor.. ?? Insåg att istället för att gå och gräma sig och vara besviken och piska och piska för "hur svårt kan det vara?" (man har ju gjort rätt innan liksom?), testa vad som funkar istället för älta. Kanhända fungerar en sak jättebra ett tag, men så kanske man behöver ngn nytändning osv..
Lev livet nu, kommer absolut kika in här, gillar din attityd.