2013-05-15, 12:09
|
|
|
Plomeros
Reg.datum: Jun 2010
|
Helvete, grymt kämpat! Jag hade nog gett upp någonstans runt armgången (för jag hade väl lyckats bryta benet  )
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Heppåre!!
Jassååå! Jag kanske orkar mig iväg till mobilia nån gång, det verkar flott! Jag tränar dock nästan alltid på förmiddan vid 10 eller på kvällen före stängning, så då brukar jag kunna ha frivikterna och speglarna för mig själv ganska mycket! Superset och flexande ftw! 
|
Haha, flexa är kul!
Jag tränar oftast på de tider det är som mest folk på gymmet, dvs efter jobbet vid 17. Men det är trots allt rätt ok att träna på Mobilia dem tiderna. De gånger jag varit på entré eller västra hamnen vid de tiderna är det ju kaos..
|
|
|
2013-05-15, 16:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
det känns ändå som en riktigt vettig tid med tanke på att runtomkring! Har väntat på en update från tävlingen
Bra med glittriga naglar när man ska köra lite offroad.
|
|
|
2013-05-15, 17:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Vilken sjukt ball tävling, det låter riktigt kul. Och bra jobbat att ta dig igenom under timmen! Har du tränat på något särskilt för att ta dig igenom?
Senast redigerad av baguette den 2013-05-15 klockan 17:33.
|
|
|
2013-05-15, 18:49
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Äntligen fick vi läsa om loppet! Bra kämpat och skönt att hälarna höll.
|
|
|
2013-05-20, 12:09
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
haha jaaa du sprang det loppet alltså.. jag var lite sugen på det jag med. Kul läsning!
|
|
|
2013-05-20, 17:47
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Åhåå, va göttans! Bra kämpat!
Kikar in här allt mer sällan, uppdateringarna är ju dock av hög kvalle!
|
|
|
2013-05-21, 08:16
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Holmeros
Helvete, grymt kämpat! Jag hade nog gett upp någonstans runt armgången (för jag hade väl lyckats bryta benet : D )
Haha, flexa är kul!
Jag tränar oftast på de tider det är som mest folk på gymmet, dvs efter jobbet vid 17. Men det är trots allt rätt ok att träna på Mobilia dem tiderna. De gånger jag varit på entré eller västra hamnen vid de tiderna är det ju kaos..
|
tack tack!
Mmmhm, mobilia låter ju lovande!
Citat:
Ursprungligen postat av dooh
det känns ändå som en riktigt vettig tid med tanke på att runtomkring! Har väntat på en update från tävlingen
Bra med glittriga naglar när man ska köra lite offroad.
|
Thanks!!
Ja offroad å glitter; de bästa av världar.. samtidigt!
Citat:
Ursprungligen postat av baguette
Vilken sjukt ball tävling, det låter riktigt kul. Och bra jobbat att ta dig igenom under timmen! Har du tränat på något särskilt för att ta dig igenom?
|
ja den var rätt ball! Å tack!
Jag har tränat rätt mycket intervaller och fartändringar. Sen har det blivit mycket explosiva grejer, och enbenta/enarmade grejjer och mycket laborerande med riktningar på övningarna. Detta för att kunna attackera och landa hindrena lite hursomhelst från olika riktningar och ändå vara stabil, hålla balansen, inte skada mig å sånt. Tycktes funka =)
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Äntligen fick vi läsa om loppet! Bra kämpat och skönt att hälarna höll.
|
Tanks!! Ja jag är väldigt förvånad över hur bra hälarna ändå mådde dagen efter!!
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
haha jaaa du sprang det loppet alltså.. jag var lite sugen på det jag med. Kul läsning!
|
yessireee! Då kommer du hit nästa år!!! Ska du springa tjurruset? Det ska jag!!
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Åhåå, va göttans! Bra kämpat! * flex*
Kikar in här allt mer sällan, uppdateringarna är ju dock av hög kvalle! 
|
Heppåre!
|
Senast redigerad av Madame den 2013-05-21 klockan 08:19.
|
|
|
2013-05-21, 08:42
|
|
|
Madamp!
|
|
|
|
|
2013-05-21, 08:46
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Bra form kexet!  Den svartvita bikinin var dösnygg!
|
|
2013-05-21, 15:36
|
|
|
Madamp!
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Bra form kexet!  Den svartvita bikinin var dösnygg!
|
Thanks!
|
|
|
|
2013-06-04, 22:26
|
|
|
Madamp!
|
Tja bloggeeen! Här e jag igen. Hej på dig också!!
Jo, nu har jag återfått lite motivation igen efter ännu en svacka. Nu har jag ett nytt träningsschema anpassat efter ett tydligt mål! Ja!! Nu ska jag bli bra på att springa. Tjurruset i oktober. Och så ska jag väl bli stark å smidig and all that på sidan om också såklart, som en crossfittare nästan!!!
Vi har kollat på hur mitt löpsteg ser ut genom att filma i olika vinklar och titta i slomo och sen har jag gjort lite övningar under senaste månaden för att råda bot på de värsta konstigheterna. Nu i måndags utvärderade vi å filmade igen, och mycket har bättrats! Så nu har jag nya övningar för att utveckla löpandet lite mer  Nu låter det som att jag är värsta löperskan, men så är det ju inte. Dock vill jag _bli_ bättre på att springa, och när jag övar på det bara själv lite random skadar jag mig ju bara, så nu får jag träna som ett proffs från början så det blir nåt av mig!!
Imorgon ska jag springa en mil. Det kan jag nog ha gjort förr, fast inte som att jag direkt mätt distansen eller som i "nu ska jag springa milen! Nu tar vi tid!!"
Imorgon ska jag springa milen, och jag ska ta tid. Sen vet vi hur landet ligger på den fronten!! Spännande!  sen vet vi vilket fack vi ska placera mig i sas!
Fråga: vad är lämpliga mått att ha på sin pulsklocka på standardskärmen? Kanske tempo, puls, distans? Och ett mått till.. Det är en garmin fr 305 btw. Tipsa gärna, har tidigare endast använt den till intervaller och topphastighet och hålla mig inom rätt pulszoner för resp intervall.
|
Senast redigerad av Madame den 2013-06-04 klockan 22:30.
|
|
|
2013-06-05, 06:36
|
|
|
Tänker råsa!
|
Jag har fyra fält på min 305a: total tid, puls, distans samt nuvarande tempo, i den ordningen. Man kan flytta runt dem också, himla smidigt.
Vad roligt att du springer lite, och himla smart att lära sig rätt från början, skador är astråkigt.  Lycka till idag!
|
|
2013-06-05, 11:21
|
|
|
Madamp!
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Jag har fyra fält på min 305a: total tid, puls, distans samt nuvarande tempo, i den ordningen. Man kan flytta runt dem också, himla smidigt.
Vad roligt att du springer lite, och himla smart att lära sig rätt från början, skador är astråkigt. : rolleyes: Lycka till idag!
|
Tack!! =)
jag satte in nån ruta som hette takt men det var nog inte den jag skulle ha för där kom ingenting. Jag ville alltså ha hur många minuter en km skulle ta att springa.
Anyways, detaljer schmetaljer Såhär gick dagens aktiviet:
Jag är ju mer van att springa på löpband så jag visste inte riktigt hur snabbt jag skulle springa för att hålla en lagom takt. Efter första kilometern kollade jag på klockan och det hade tagit mer än 7 min  för bövelen, det där ger mig inte en mil på under en timme!  Öka tempot, rör på benen!! Vi ska frammåt här!
Sen fick jag till det rätt bra så jag avverkade varje kilometer på strax under 6 minuter i genomsnitt :P
Sen fick jag känningar i vaden. Litegrann sådär. Blev stelt å krampade lite. Fortsatte kriga på och fixade varje kilometer så att jag låg i bra fas med klockan för att komma runt på en timme. Insåg att det kanske inte var mitt mest slipade drag att ha löppremiär ute mellan kl.11-12 såhär i juni med klarblå himmel. ehm, man lär sig!!
Efter 6,5 km hade jag så jävla ont i vaden så jag insåg att jag inte skulle fixa en mil. På 7 km stoppade jag klockan på 40,56 min.
Sen kom jag hem och såg på min träningslapp att jag inte skulle springa en mil idag, det var först vecka tre. Idag skulle jag gjort 5 km. Nästa vecka 7,5 km, och SEN!
Jaja, shit happens. Vaden hinner nog repa sig om jag är snel mot den, och det känns gött att veta att jag har god potential att komma under en timme!
|
|
|
|
2013-06-05, 11:59
|
|
|
Tänker råsa!
|
Jag ska kolla på min klocka ikväll vad mitt pace-fönster heter, om det kan vara typ min/km eller nåt, återkommer!
|
|
2013-06-05, 22:52
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Sen kom jag hem och såg på min träningslapp att jag inte skulle springa en mil idag, det var först vecka tre. Idag skulle jag gjort 5 km. Nästa vecka 7,5 km, och SEN!
Jaja, shit happens. Vaden hinner nog repa sig om jag är snel mot den, och det känns gött att veta att jag har god potential att komma under en timme! 
|
Nu trodde jag att du var lite för klok för att tro att du skulle storsatsa milen bumselibums, men även solen har fläckar.. tydligen!  Hoppas vaden repar sig, gött sprunget hursom! Kändes väldigt målande beskrivet, lite som att få vara med fast utan pulshöjning o att det är jobbigt..
Kul att du trådar journalen, hoppas du keepar det up!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:44.
|

|