Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-19, 12:26   #241
Karvig
Registered User

Karvigs avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Brinkhoff Visa inlägg
Lycka till på Milspåret!
Tack så mycket! Sov 12 timmar inatt. Helt otroligt. Känns bra att vara ordentligt utvilad. Hoppas bara att jag inte är för utvilad.
Gammal 2009-05-19, 12:51   #242
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av lars brinkhoff Visa inlägg
lycka till på milspåret!
+1

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 13:38   #243
ulfalf
Går det så går det

ulfalfs avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
+1
+1 här med, kör hårt!
ulfalf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 13:42   #244
SannedTempos
Registered User

SannedTemposs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Brinkhoff Visa inlägg
Lycka till på Milspåret!

+ 1! Run Karvig, run!
SannedTempos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 17:45   #245
GurraGo
Registered User

GurraGos avatar

Lycka till!

Blod,svett och tårar - min journal
GurraGo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 22:44   #246
Karvig
Registered User

Karvigs avatar

19/5 - Milspåret.

Distans: 10km.
Tid: 42:46 prel tid.

Satan i gatan vad dåligt det gick! Kände redan på uppvärmningen att kroppen inte svarade för fem öre. Vet inte vad som gick snett egentligen. Hade väl en dålig dag bara. Så typiskt att ha en dålig dag just idag bara.

Hamnade mitt i gröten vid start så första kilometern var mest skuffande och gruffande. Kände hur segt det gick tämligen omgående och 3km togs på runt 12:04. Noll ork. Efter 4km fick jag dessutom kramp i höger vad till råga på allt! Jag som aldrig får kramp! Vad har jag gjort för att Gud ska straffa mig på det här viset?

Kunde verkligen inte öka och mellantiden var runt 20:55. Bara pannbenet som gjorde att jag inte bröt utan försökte springa bort krampen istället. Den släppte rätt snabbt och jag slet vidare, utan resultat.
Efter 9km lyckades jag få till en liten tempoökning och sista 100m körde jag sprinterspurten som jag tänkte göra till mitt signum. Fantastiskt att man kan vara helt körd och sen ändå komma upp i sån fart.

Efter målgång behövde man ta av chippet och lämna till funktionärer. När jag precis fipplat klart och reste mig upp fick jag ögonkontakt med den kanske vackraste kvinna jag någonsin sett. Det kan mycket väl vara så att syrebristen gjorde att jag hallucinerade och att hon egentligen såg ut som ett skogstroll, men leendet jag fick där svepte bort all besvikelse jag kände över loppet. Mein Gott! Helt otroligt vad sånt kan göra. Hur som helst, sen så låg jag på gräset och spelade död i 4-5 minuter innan jag pallrade mig iväg för att hämta väskan och åka hem.

En seg hemresa och en mysig kebabtallrik senare tar jag ganska lätt på det hela. Dålig timing att min dåliga dag skulle infalla just idag, men det gör inte så mycket. Det kommer fler lopp. Sista 100m var helt klart godkända och det är ju alltid ett glädjande besked att spurten går bra.

Tack för lyckönskningarna också. Ska göra mitt bästa för att inte göra er (och mig) besvikna nästa gång!

Senast redigerad av Karvig den 2009-05-19 klockan 22:47.
Karvig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 23:04   #247
GurraGo
Registered User

GurraGos avatar

Tråkigt att det inte gick vägen. Tur att du har haft så många framgångar på sistone som du kan falla tillbaka på. OM inte annat så låter det ju som om den kvinnliga uppenbarelsen gjorde det värt besväret att ta sig till Djurgården

Blod,svett och tårar - min journal
GurraGo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 23:06   #248
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Dåliga dagar kan ibland komma olägligt och det var ju trist att det var en sån dag idag, men som du själv säger: det kommer fler lopp! Bra sprunget hursomhelst! Jag ser fram emot den dagen jag kan springa milen på 42 min när jag är ur form och har kramp i vaden

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
Gammal 2009-05-20, 06:08   #249
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Trist när det skiter sig på tävling. Hade du klarat topp-10 om du hade sprungit sub39?
Gammal 2009-05-20, 07:00   #250
SannedTempos
Registered User

SannedTemposs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Det var verkligen tråkigt. Men nu är du en erfarenhet rikare. Bara att blicka framåt mot nästa tävling.
SannedTempos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 07:04   #251
Lars Brinkhoff
Registered User

Lars Brinkhoffs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Synd att det krånglade, fast tiden blev ju inte så pjåkig trots allt. Hoppas det blev en bra erfarenhet i alla fall.
Lars Brinkhoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 09:01   #252
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Trist när det skiter sig på tävling. Hade du klarat topp-10 om du hade sprungit sub39?
Det beror med hur mkt. 10:e man i motionsklassen sprang in på 37:47 (för övrigt en klubbkamrat till mig ) Tiden 38:58 gav en 23:e plats.

http://www.sparvagenfriidrott.se/fil...paret2009.html

Gammal 2009-05-20, 09:28   #253
ulfalf
Går det så går det

ulfalfs avatar

Reg.datum: Feb 2008
Som de andra redan sagt - tråkigt med dålig dag just på en tävlingsdag! Du lär ju ta grym revansch på nästa tävling! Var ju skönt att du fick en trevlig uppenbarelse vid målgången iaf.
ulfalf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 16:35   #254
Karvig
Registered User

Karvigs avatar

Återkomsten!

Nu är jag tillbaka för bövelen! Jag tänkte låta kroppen vila några dagar bara, men ofantlig arbetsbörda och ett påträngande privatliv gjorde att det blev ofrivilliga vilodagar en masse. Kilandet i benen håller nu på att ta kål på mig, och att glutta på alla marathonlöpare gjorde inte saken bättre. Ikväll rör jag mig ut i löpspåret igen!

Tack till er som skrev här efter milspåret också.
Gammal 2009-05-31, 15:23   #255
Karvig
Registered User

Karvigs avatar

30/5 - Päronjogg utan distans- och tidtagning.

Gissar att det var en 7-8km på 60min. Sprang olidligt långsamt med mening bara för att låta kroppen förstå att det ska börja springas igen. Vill inte dra på mig något nu bara för att jag vilat 10-11 dagar eller vad det blir.

31/5 - 5km halvsnabbt.

Distans: 5km.
Tid: 19:50
Hastighet: 3:58min/km.

Körde utan Ipod och dylikt och tog istället en sträcka jag säkert vet är 5km. Tänkte införskaffa mig en Garmin305:a nu under början av veckan som kommer. Trött på att inte kunna vara helt hundra på sträckorna och det vore faktiskt rätt roligt att få med pulsaspekten också.

Benen kändes toppen. Flåset lite ansträngt men vad tusan, vilar jag 1,5 vecka får jag allt ta och skylla mig själv.

Var hos sjukgymnast under förra veckan angående min vänsterfot som trilskats ett bra tag. det var tydligen en senskida som hamnat lite vajsing och blivit inflammerad och svullen. Oklart varför men det var nog någon liten smäll under förra sommaren. Eftersom jag är mycket stel i hälsenan så har det inte lyckats läka. Alltid där och stör läkningsprocessen. Blev ordinerad rejäl stretch och lite balansbräda. Bör vara avhjälpt på 6-8 veckor och det bästa av allt är att jag kan springa hur mycket som helst, gör varken från eller till. Underbart!

På grund av ev. utbildningsstart i augusti är det extremt oklart om jag kommer vara tillgänglig den 15 augusti på midnattsloppet. Fokus är därmed överflyttat till Stockholm Halvmarathon 12/9 istället. Så förvänta er fler långpass än tidigare.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:38.