Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-21, 12:55   #6571
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av BJM Visa inlägg
Jävligt fin ram och Ultegra har allt man behöver. Ingen wattmätare med i köpet?
Jo den borde som sagt duga åt mig. Nya hjul så har den potential att vara ganska snabb.
Tyvärr ingen wattmätare
Lutar åt att pedaler är bäst för mig som inte har budget för en till varje cykel. Räcker det med Vector 2s?

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Är du matprovare på jobbet?
Om det ändå vore så väl! Drömjobbet

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-21, 13:22   #6572
BJM
Registered User

BJMs avatar

Reg.datum: Aug 2014
Ja, ensidig pedalmätare duger alldeles utmärkt. Det skiljer ju mellan alla effektmätafe men det viktiga är ju att man kan mäta skillnaden på sig själv över tid. Att ha pedaler som man enkelt kan byta mellan CX, LVG och TT är ju extremt bra.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-22, 17:01   #6573
944RS
Musklig

944RSs avatar

Trailpasset igår regnade bort. Väntade så länge jag kunde på att det skulle sluta men icke då.
Blev en kortis på asfalt istället. Eftersom det regnade så sprang jag ganska fort för att få det överstökat.
Gick upp tidigt idag och tänkte köra lite crosstrainer och roddmaskin före jobbet. De var dock upptagna och alla löpband var lediga.
Så det fick bli intervaller där istället.
Kort uppvärmning och sedan tänkte jag mig lite snabbare 600hundringar.
Första i 4:10 var för att väcka benen och känna av skadeläget.
Höjde farten till 3:45tempo och det gick förvånandsvärt lätt. På tredje intervallen fick jag upp pulsen till knappt över 160. Så på de följande körde jag 1000m istället
Fortfarande bara 166 som högst så då fortsatte jag på den sista i 1400m och kom äntligen upp i 170Bpm.

Visst, jag hade bara 1% lutning. Men det kändes på tok för lätt. Kanske var det något fel på bandet eller så börjar formtoppningen ge grym effekt.
Lite sliten i fotleder och hälsenan så imorgon blir det inget långpass. Blir förhoppningsvis ett varv i Sandsjöbacka på tävlingsbanan.

Gammal 2017-03-23, 12:30   #6574
944RS
Musklig

944RSs avatar

Lite (o)lustigt hur det kan skilja sig i löpkänsla så mycket från dag till dag.
Igår var jag osäker på hur kroppen skulle kännas och då nästan flög jag fram på löpbandet.
Idag var det fint väder och kroppen kändes på förhand helt ok. Men oj vad trögt det gick.
Kände mig riktigt tung och klumpig bland stenar och lerpölar. Vägde mig både igår och idag med exakt samma vikt så det var bara i huvudet som jag var 5kg tyngre.

Gammal 2017-03-23, 13:32   #6575
BJM
Registered User

BJMs avatar

Reg.datum: Aug 2014
Jämför du löpband mot löpband eller löpband mot ute? Det ena måste ju inte heller utesluta det andra. Att du både är i bra form och att löpbandet visar lite glädjesiffror.

Annars håller jag med om att känslan av dagsformen är jävligt fluktuerande...
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-23, 13:43   #6576
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BJM Visa inlägg
Jämför du löpband mot löpband eller löpband mot ute? Det ena måste ju inte heller utesluta det andra. Att du både är i bra form och att löpbandet visar lite glädjesiffror.

Annars håller jag med om att känslan av dagsformen är jävligt fluktuerande...
Jämför väl egentligen inte alls pass mot pass då de ofta har helt olika förutsättningar och syfte. Nu var det mest känslan som skiljde sig åt mer än önskat.
Löpbandets glädjesiffror försöker jag bara jämföra och ha som utgångsläge mot när jag springer på exakt samma band.

Är en aning frustrerad över att jag inte har någon tydlig träningsplan fram till den 9/4. Just nu är det svårt att sätta en plan eftersom jag inte helt litar på kroppen.

Gammal 2017-03-23, 13:49   #6577
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch

Beemels avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Lite (o)lustigt hur det kan skilja sig i löpkänsla så mycket från dag till dag.
Igår var jag osäker på hur kroppen skulle kännas och då nästan flög jag fram på löpbandet.
Idag var det fint väder och kroppen kändes på förhand helt ok. Men oj vad trögt det gick.
Kände mig riktigt tung och klumpig bland stenar och lerpölar. Vägde mig både igår och idag med exakt samma vikt så det var bara i huvudet som jag var 5kg tyngre.
Exakt samma känsla för mig idag...
Tisdags var allt galet lätt. idag var allting galet tungt...
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-26, 12:01   #6578
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Exakt samma känsla för mig idag...
Tisdags var allt galet lätt. idag var allting galet tungt...
Jag hade hoppats på att få tillbaka den känslan när det är galet lätt till dagens etapp i Salming Trailchallenge. Men icke...

Gammal 2017-03-26, 12:32   #6579
944RS
Musklig

944RSs avatar

Salming Trailchallenge etapp 6

Hade läst lite kommentarer om att många tyckte det var synd att dagens etapp skulle krocka med Göteborgsvarvets seedningslopp. Jag tyckte bara det var bra
Slutade med kreatinet för några dagar sedan men har ännu inte känt att vätskan som brukar binda upp har släppt. Allmänt ganska tung i kroppen även om jag dragit ner på träningen rejält och ätit normalt.

Taktiken på dagens etapp var att springa 6km för att kunna placera mig före killen som ligger 2:a i totalen.
Ville gärna slå nytt PB för att även få förbättringspoängen.
Underlaget var fortfarande ganska blött och lerigt, men ändå bättre än på länge. Så den delen skulle nog ändå göra att de flesta skulle kunna slå nya rekord.
Även temperaturen var ganska optimal så inte heller det skulle gå att skylla på.

Jag öppnade ganska fort med bara en löpare framför mig. Han visste jag att han skulle "flyga" fram så det var inget att bry sig om.
Det gällde bara att hålla sig till planen och därmed köra på så gott det gick. En hel del missar i spårval mot vad jag hade tänkt mig och så tog jag nog i lite för hårt i de första backarna. Blev gansk sliten fort utan att ha kommit in i något "flow".
Vid knappa 2km så stöp jag i backen ganska hårt. Slog upp två sår i handen som började blöda och göra ont.
Det fick mig att tappa en aning på farten och jag började tvivla på om det skulle gå att klara nytt PB.

Plötsligt möter jag ett enormt vildsvin som blir rädd för mig och viker av åt sidan knappa 5-6m från mig. Samtidigt hör jag hur det brakar rejält i buskarna på andra sidan om mig. Jag har alltså hamnat mitt i en flock!
Jag fick nästan panik och tokspurtade en bra bit innan jag förstod att jag var förbi dem.
Pulsen skenade ordentligt och jag fick svårt att få ner den igen. Tog några promenadsteg upp för en liten backe men tyckte inte det hjälpte.
Det kom ganska snart en till backe så jag promenerade upp för den med. Kändes som killarna bakom mig kom närmare men det var nog mest inbillning. Eller så gick de oxå upp när de såg att jag hade gjort det.

Mindre än 2km kvar så såg jag på klockan att det inte var helt kört. Skulle jag bara bita ihop sista biten så fanns det möjlighet till de så viktiga förbättringspoängen.
Skuttade som en galning bland stenarna i nerförsbacken och tog väl kanske lite farliga hopp i bland. Men ibland så måste man chansa lite.
Med ungefär 500m kvar så vänder jag mig om ordentligt för att se vart bakomliggande kille var. Kunde inte se någon alls. Jag hade fått en stor lucka bak och kunde jogga sista biten. Tänkte sakta ner ännu mer på slutet men där stod några funktionärer och hejade så då kunde jag inte riktigt med att vara mer taktisk.

Kom i mål som klar 2:a. Långt efter ettan och långt före trean. Samt PB med över 1min.
De killarna som var bakom mig skulle nämligen springa 2 varv

Det här borde innebära att jag utökar min ledning i totalen med några poäng. Han som ligger 2:a totalt kom inte in som 3:a så bara där borde jag fått minst 2 poäng mer än honom. Nu återstår det att se om även han förbättrade sig.

Gammal 2017-03-26, 14:47   #6580
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Bra sprunget utifrån de förutsättningarna. Det är alls när vilda djur jagar dig som det kommer PB'n

Funderar på om jag ska köra Paris ändå och ta och springa med en slemmig gädda bakom dig

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-26, 21:37   #6581
944RS
Musklig

944RSs avatar

Resultaten från dagens etapp finns nu att läsa.

Jag förbättrade mig med 1min och 16s samtidigt som 2:an inte förbättrade sig. Yey!!
Däremot så var förra etappens lista tydligen ändrad och han hade förbättrat sig då. Jag låg med andra ord 1poäng efter honom inför dagens etapp som jag trodde från början.
Skit samma, nu ligger jag 7 poäng före och behöver bara komma före honom i mål på nästa etapp som är den sista för att inte bli passerad.
Även om jag skulle misslyckas med det målet så måste han ta väldigt många placeringspoäng eller förbättra sig.

Oddsen är på min sida, men jag måste ändå fokusera in i det sista. För det vore jäkligt snopet att bli slagen av någon som varit flera minuter efter i mål på varje etapp.

Gammal 2017-03-26, 21:45   #6582
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Det där fixar du. Kul, lite guldvittring! Har förstått att den där tävlingen har varit viktig för dig, så bara att ro den tävlingen i hamn nu.

Journalen
Gammal 2017-03-27, 09:01   #6583
944RS
Musklig

944RSs avatar

Vet faktiskt inte varför jag fastnade så för just Salming Trailchallenge. Kan nog bero på att jag för en gångs skull faktiskt kan vinna något. Inte många elitlöpare med har ju varit den största anledningen till min placering. Men även att jag inte är sjuk eller allvarligt skadad över en längre period.

Gammal 2017-03-27, 10:18   #6584
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Kul med segervittring! Vinna är ju roligast, även om man måste intala sig att det viktigaste är en god insats utefter egna förutsättningar större delen av tiden.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-27, 10:42   #6585
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Lite pepp och laddning redan nu för nästa lopp;

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:54.