Intressant film, den där Herman Korte lär ju vara bror till Stephan Korte som är känd för sitt 3x3 upplägg för styrkelyftare, eller så är han inte det
__________________ En Gammal Journal Jag är inte bara viktig, jag är överviktig! If you are training to failure, you are training to fail. Dr. Terry Todd
Kommentarer:
det har varit extremt svårt sen i julas att gå ner ordentligt. jag har ofta gått runt hungrig och små ätit ibland. men nu ska jag ta tag i viktnedgången på allvar. jag siktar på 2-3cm per månad till sommaren sedan 1cm så hoppas jag att jag når målet på -115cm innan årets slut
Smalbänk med stopp: - Mitt bästa teoretiska 1RM: 137kg!
60kgx5
80kgx5
80kgx5
80kgx5 - paus med 5sek på varje reps
Pushdown:
70kgx12x3
60kgx26 - pump
Kommentarer:
grymt pass. men hade svårt med bendrivet i bänken (på grund av knät), men riktigt nöjd ändå. tog de lugnt med militären. men nästa pass hoppas jag på lite tyngre vikter hoppas knät är bra då.
Asså, haha! Hur fick du iden att göra den med en bakkavel? Håller den ens? Annars grym ide!
Bra pass förövrigt.
haha jag ville ha något som var svårt att hålla i och samtidigt roterar lite grann. när min förra gick sönder så var jag bara tvungen att hitta nått. och bak kaveln funkar utmärkt. ja, det är tur att jag inte är så stark. men jag har vikter för över 100kg så den lär ju gå sönder då nånstans, men just nu funkar den utmärkt