2013-12-24, 07:19
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
God jul på dig Anton, hoppas du får en bra sådan
|
2014-01-17, 21:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scitec
God jul på dig Anton, hoppas du får en bra sådan 
|
haha god jul på dig med jojje så här 3 veckor efter
Jag är inte så aktiv här längre eftersom jag inte har så mycket att skriva. ligger på underskott och har dietat i ungefär 3 veckor. Har gått ner från 100 till strax under 94 och så här ser det ut ikväll.
På benen har det hänt en hel del. och jag känner från dag till dag hur jag blir tunnare. Roligt i början när allt går så fort!
men lite har det hänt.
En avslappnad bild också. håll till godo. skriver om ett tag igen!
/Anton
|
|
|
2014-06-22, 20:51
|
|
Registered User
|
jag är inte död, bara väldigt upptagen! bilder från de gångna halvåret. 95 kilo just nu.
image.jpg
|
|
|
2014-06-22, 20:52
|
|
Registered User
|
|
|
|
2014-06-22, 20:53
|
|
Registered User
|
|
|
|
2014-06-22, 21:04
|
|
Ego sum Lord Voldemort
Reg.datum: Jul 2012
|
Beast!
|
|
|
2016-01-18, 11:35
|
|
Registered User
|
jaha. efter att knappt kunnat träna 2015 pga artros i ac leden.( detta på grund av för tung träning på tok för länge. tillslut gick leden sönder och det kändes som någon satt en kniv i axeln och låtit den vara kvar där.) så är det nu dags att återkomma till vardagen och träningen. jag opererade mig i tisdags och då hade jag riktigt ont, fram till igår har jag gått på Panacod. men nu är det betydligt bättre. vilovärken är borta och jag behöver en smärtstillande innan sänggående. ( 8 st per dag tidigare)
jag tänkte dokumenteta min resa tillbaka här. mest för min egen skull för att ha något att luta mig tillbaka på ibland. men också för andras skull då detta är en rätt vanlig skada bland styrkeidrottare.
dag 1. smärta mot kvällen. inte så farligt.
dag 2. betydligt värre smärta, runt skulderblad, där ac-leden varit och där slemsäck varit.
dag 3. ungefär samma som dag 2, något stelare.
dag 4. mindre smärta. samma stelhet.
dag 5. betydligt mindre smärta. vilovärken nästan helt borta. strechade framsida axel mrn stor smärta i.
dag 6. vilovärk helt borta. mindre rörelser med armen går bra utan smärta. dock är det fortfarande ömt runt axeln. glapp är påtagligt, framkallar ej smärta, men ett visst obehag.
i fortsättningen skall jag uppatera för varje vecka. det känns som att denna operationen var rätt val. jag kommer aldrig mer bänka 150+ men kan jag stänka iväg repetitioner på 100kg i bänken och träna hantelpress på 40 kg är jag ändå nöjd. det går att utvecklas på lättare vikter också. vad jag läst på amerikaska forum så brukar det ta drygt 8-12 månader innan man är helt återställd. dvs, kan träna lika tungt som förut och är helt smärtfri.
/Anton
|
|
|
2016-01-18, 19:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Håller verkligen tummarna för att det äntligen börjar blåsa medvind för dig Anton! Önskar dig all lycka till med rehaben och hoppas du kan komma tillbaka till gymmet på ett sätt som känns givande och får dig att må bra.
|
|
|
2016-01-20, 13:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zanndhra
Håller verkligen tummarna för att det äntligen börjar blåsa medvind för dig Anton! Önskar dig all lycka till med rehaben och hoppas du kan komma tillbaka till gymmet på ett sätt som känns givande och får dig att må bra.
|
tack sandra, fint att höra i tuffa tider  nu längtar jag till att jobba ikapp dig i chinsen och din bror i bänken.
idag har jag varit till sjukgymnasten. 8 dagar sedan op. och axeln känns bättre och bättre.
enligt hans utsago skall det inte alls vara någon problem att komma tillbaks till tunga bröstpass igen. dock kan jag räkna med minst 6 månader innan jag kan bänka tungt och pressa igen. men han trodde absolut jag skulle kunna bli helt återställd igen. inga garantier men det finns inget som tyder på det motsatta. och det var RIKTIGT SKÖNT att höra!!! han gick igenom operationsprotokollet och fastslog att en korrekt och lyckad operation utförts, där man provad fuktionen och kontrollerat övriga delar i axeln innan man "stängt huven".
axeln känns bättre för varje dag. muskulär smärta gör sig påmind ibland. men ytterst lite. ibland slår benändarna på nyckelbenet och skulderbladet ihop och då ilar det till ungefär som när man borrar i tanden hos tandläkaren. ett obehag håller i sig ett par minuter sedan är det borta.
jag och sjukgymnasten var rörande överens om att det är stretch av axel som gäller 3 veckor till. sedan lätt belastning.
på fredag åker bandaget bort och sedan stygnen. det är obeskrivligt skönt stt ha fått detta gjort!
/Anton.
|
|
|
2016-01-20, 17:12
|
|
Mästerbantaren
Reg.datum: Jan 2008
|
Kärlek ❤️
|
|
|
2016-01-21, 18:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mouline
Kärlek ❤️
|
snäll molle ❤️
9 dagar sedan op. idag har det varit riktigt bra i axeln hela dagen. fram tills för en timma sen när hunden sprang under bilen och jag fick slänga mig ner på marken och sträcka mig efter henne. knak sa det, och smärtan och stelheten är tillbaka. axeln känns slapp igen. alltid ska det hända någonting.. typiskt.
blir sängläge ikväll och hoppas att det gått över till imorgon..
/Anton
|
|
|
2016-01-21, 21:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2015
|
Tråkigt att höra med allt, men skönt att höra att det verkar som du kan bli återställd
Välkommen tillbaka, och jag håller tummarna för att det går mer eller mindre felfritt/smärtfritt framåt
|
|
|
2016-01-24, 13:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jonhson
Tråkigt att höra med allt, men skönt att höra att det verkar som du kan bli återställd
Välkommen tillbaka, och jag håller tummarna för att det går mer eller mindre felfritt/smärtfritt framåt 
|
tack mannen, jag ska tillbaka!
idag är det dag 12 efter op. jag har i stort sett ingen smärta så länge jag inte gör hastiga rörelser. och jag har i stort sett full rörlighet. det känns bättre och bättre för varje dag. jag har inte haft så här bra i axeln sedan november 2014. däremot känns det som det är något i leden som liggeroch trycker. typ som sen hård vävnad i mellanrummet mellan nyckelben och skulderblad. det ger ingen smärta men ett visst obehag. jag har dock läst på amerikanska forum att nästan alla som genomgått detta ingrepp känner samma obehag ett par månader.
jag är just nu, ganska säker på att det ska bli bra. iaf om det läker som det gjort hittils. dock sticker nyckelbenet på höger sida ut väldigt mycket, men det är bara detaljer. huvudsaken är att jag blir smärtfri och kan träna och jobba igen.
/Anton
|
|
|
2016-01-31, 21:00
|
|
Registered User
|
ett benpass till historien. benpress, benspark, lårcurl och vadpress. inget specielt, längtar till bröst, axlar armar och framförallt böj!!
axeln känns bra, smärtan har gått från väldigt omfattande till lokal, just under ärret. provade träna hantelpress med 1kg. sjukt skönt att ha en axel som smider på i ordning och som inte värker. körde även lite skulderbladslyft för att lättare kunna kontrollera axlarna i vardagen. grymt bra att ha lite kontroll på skulderbladen för hållningen. mätte benen för ett par dagar sedan. jag har gått ifrån 70cm i omkrets till 63, och nu 65.
börjar även få lite ont i den andra ac-leden, och även i vänster knä. men jag får hoppas att det löser sig när jag byggt upp musklerna i ben och axlar igen.
men till er yngre förmågor som läser detta. ta lärdom av mitt misstag. det finns nog många här på kolo som blev imponerad av min snabba utveckling i både styrka och massa. men det kommer inte gratis som ni märker. det gick bra i 4 år. men det slår tillbaka förr eller senare. 4 år går for, och man hinner utvecka en enorm kärlek för gymmet och allt som hör till. vill du kunna träna långsiktigt så träna smart.
/Anton
|
|
|
2016-02-07, 20:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Kloka och tänkvärda ord!
Hur står det till nu då? Bättre och bättre??
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:51.
|

|