Tänkte jag skulle prova på detta med journal... Nedan följer lite kort info om mig:
Namn: Sandra
Ålder: 33 år (fast jag brukar ljuga och säga 27)

Bor: I Älvsbyn, norrbotten
Träningsbakgrund: Friidrott (även gymnastik och längdskidåkning)
Jag har tävlingsfriidrottat (främst längdhopp och 100 meter) tills jag var drygt 20 år, då envisa skador gjorde att motivationen försvann och jag till sist la spikskorna på hyllan. Det var under friidrottsåren som jag började styrketräna och jag älskade det från första stund! Nu, efter några år med barnvagnspromenader som enda motion, så var styrketräning ett självklart val när jag kände att jag ville komma igång att träna ”på riktigt” igen.
För mig är det viktigt att ha bestämda mål med min träning. Det håller min vilja och motivation uppe. Jag gillar konkreta mål, som t.ex att klara en viss vikt i bänk, mark eller böj. Mycket av det beror nog på min tävlingsbakgrund och den tävlingsmänniska jag är i grund och botten.
För drygt 1 år sedan var jag och hejade på min bror, som tävlade i en typ av F5 tävling (fast 9 grenar) som hans gym anordnade. Kort efteråt började även jag träna där och gav då ett löfte till gymägaren att jag nästa år skulle ställa upp i den tävlingen. Som vi alla vet går 1 år snabbt och den 8:e juni var det dags.
Detta år 8 grenar – marklyft, bänkpress, bicepscurls, knäböj, militärpress, chins, dips och 500 meter rodd. Jag var sjukt nervös, ja på gränsen till sammanbrott men jag genomförde i alla fall tävlingen och lyckades dessutom vinna den.
Och jag fick väl "blodad tand" antar jag för idag har jag anmält mig till en F3 tävling i slutet av augusti!!
Så målet med min träning just nu är den tävlingen. Att vara bättre då än vad jag var i helgens tävling.
Me Vs Me alltså!