2013-08-12, 20:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
Knäböj
125 kg*3*6
Tredje setet var riktigt bra!!
Frontböj
70*5 fick ont i axeln
50*6 samma
Bänkpress
75*3
75*2 mög
72.5*3*4
Blev för tungt så fick sänka, suck..
Dips
Kv+15*4
Kv+20*3
Kv*6
7 set vader
Alles.
Folk får ju rullstol, proteser, medicin och dyl. Då kan vi ju slänga in bindor där också så att vi erkänner att vara kvinna är ett handikapp, eller möjligtvis en sjukdom..?
|
|
|
|
2013-08-12, 20:12
|
|
Do you even PB?
Reg.datum: Dec 2012
|
Bra böjt!
|
|
|
2013-08-12, 21:59
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey
Bra böjt!
|
Tack Tobbey!
Folk får ju rullstol, proteser, medicin och dyl. Då kan vi ju slänga in bindor där också så att vi erkänner att vara kvinna är ett handikapp, eller möjligtvis en sjukdom..?
|
|
|
|
2013-08-12, 22:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Fan va alla ska böja mycket då... tur man kan marka en del så man inte blir för ledsen...
Du får sluta öka så jag kan komma ikapp!
|
|
|
2013-08-12, 22:48
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av crizzan
Fan va alla ska böja mycket då... tur man kan marka en del så man inte blir för ledsen...
Du får sluta öka så jag kan komma ikapp!
|
Eyy, knäböj är min ända merit, utan honom är jag ett hopplöst soc-fall
Du kommer ikapp, dina böjar utvecklas varje pass
|
|
|
|
2013-08-14, 16:55
|
|
Registered User
|
Marklyft
135 kg*3*6
Har äntligen köpt magnesium så greppet var mycket skönare idag men körde ändå mixat. Något set var väldigt tungt annars gick det väldigt bra.
Militärpress
52.5*3*3
52.5*3*3 med lite push
Känner mig så svag i militärpressen, inte ska jag behöva pusha på de vikterna.
Chins
Kv+15*4
Kv*7
Kv*5
Stångrodd
80*5
80*6
70x6*3
Det sket sig i stångrodden, men strunt samma är ju ingen prio-övning.
Stångcurl
35*6
27.5*10*3
Hantellyft åt sidan
9*10
10*8 PB antar jag?
7*10
Något set mage också.
Vikterna börjar bli riktigt tunga nu, känns lite skönt. Marklyften var annorlunda idag. Stången låg i handflatan nu och inte i fingervecket som jag brukar ha den. På något vis blev det bättre trots att starten var seg.
Härdanefter ska jag nog inte träna mage på gymmet. Inte för att jag knappt gör det nu men kör mage hemma. Har ändå sakerna jag behöver hör och jag slipper bekymra mig över den tråkiga delen under passet.
|
|
|
|
2013-08-14, 19:46
|
|
Do you even PB?
|
Mage är så fruktansvärt tråkigt att träna, samma sak med biceps och triceps. Även om jag någonstans i mitt undermedvetna vill ha stora armar så glömmer jag alltid bort att träna dessa 3 muskler  Mest för att det är tråkigt. Jag vet att jag behöver det, för bänkens skull...
Första gången med magnesium? Det är förjävla grymt! Köpte min första kloss förra veckan och jag har verkligen tjänat massvis av reps och power i framförallt mina pull-ups tack vare detta! Marken känns mycket stabilare och om greppet är fast och fint tänker man inte på att stången "snart glider ur" och kan fokusera på att låsa ut vikten till fullo. Sen att det hyvlar bort huden är en annan femma
Bra marklyft asså! Använder du bälte? Hursom, riktigt starkt. Jag vet inte hur mycket bältet gav mig förut, men jag hade det riktigt tight runt magen, hade mycket mer power i marken och böjen. Jag ökade som bäst under den perioden jag faktiskt körde med bältet, men frågan är om man "fuskar" sig upp i vikterna... Okej om jag drar 160kg mark med bälte, men tar jag av mig det drar jag ändå bara 150. Den tanken gjorde att jag gav bort det och har sedan juni kört utan det. Nu är det min "riktiga" styrka som böjer 130, inte med bälte. Känns väldigt dumt att jag överhuvudtaget köpte ett bälte från första början. Nu vet jag inte hur mycket jag faktiskt ökat i böjen (ja jag jagar vikterna där). Satte liksom 125kg (med bälte) i juni, riktigt tungt och ett äkta 1RM. Förra veckan satte jag 123kg mycket lätt utan bältet såklart. Hur mycket starkare är jag nu?
Senast redigerad av Tobbey den 2013-08-14 klockan 19:50.
|
|
|
2013-08-14, 20:15
|
|
Registered User
|
Citat:
Mage är så fruktansvärt tråkigt att träna, samma sak med biceps och triceps. Även om jag någonstans i mitt undermedvetna vill ha stora armar så glömmer jag alltid bort att träna dessa 3 muskler Mest för att det är tråkigt. Jag vet att jag behöver det, för bänkens skull...
Första gången med magnesium? Det är förjävla grymt! Köpte min första kloss förra veckan och jag har verkligen tjänat massvis av reps och power i framförallt mina pull-ups tack vare detta! Marken känns mycket stabilare och om greppet är fast och fint tänker man inte på att stången "snart glider ur" och kan fokusera på att låsa ut vikten till fullo. Sen att det hyvlar bort huden är en annan femma
Bra marklyft asså! Använder du bälte? Hursom, riktigt starkt. Jag vet inte hur mycket bältet gav mig förut, men jag hade det riktigt tight runt magen, hade mycket mer power i marken och böjen. Jag ökade som bäst under den perioden jag faktiskt körde med bältet, men frågan är om man "fuskar" sig upp i vikterna... Okej om jag drar 160kg mark med bälte, men tar jag av mig det drar jag ändå bara 150. Den tanken gjorde att jag gav bort det och har sedan juni kört utan det. Nu är det min "riktiga" styrka som böjer 130, inte med bälte. Känns väldigt dumt att jag överhuvudtaget köpte ett bälte från första början. Nu vet jag inte hur mycket jag faktiskt ökat i böjen (ja jag jagar vikterna där). Satte liksom 125kg (med bälte) i juni, riktigt tungt och ett äkta 1RM. Förra veckan satte jag 123kg mycket lätt utan bältet såklart. Hur mycket starkare är jag nu? 
|
Jag tycker ändå det är helt ok och träna biceps och triceps. Pumpen är ganska härlig  men ja mage är för hemskt, men jag måste tänka på alla coola kroppsviktsövningar man kan göra med ett starkt bål!
Japp magnesium är riktigt awsome, men som du skrev massor med blåsor nu  Händerna var helt röda men behövde inte oroa mig för greppet som är min svaga sida. Greppet är väl inget problem för dig? Du drog ju 190 i kronlyft!
Har faktiskt aldrig testat bälte även om jag haft lust till att köpa. Om det kan ge några extra kilo vilket vore härligt. Variation är det bästa, även om man kan tycka bälte är "fusk" så är det ju tillåtet. Det kanske är bålen som tar slut före benen och varför ska benen lida för det? I så fall bättra att ha mer bålträning men ta ut sig fullt i knäböj. Men det är bra att du ligger på en högre nivå i knäböjen nu än när du använde bälte
|
Senast redigerad av Philley den 2013-08-14 klockan 20:16.
|
|
|
2013-08-14, 20:53
|
|
Do you even PB?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Philley
Jag tycker ändå det är helt ok och träna biceps och triceps. Pumpen är ganska härlig  men ja mage är för hemskt, men jag måste tänka på alla coola kroppsviktsövningar man kan göra med ett starkt bål!
Japp magnesium är riktigt awsome, men som du skrev massor med blåsor nu  Händerna var helt röda men behövde inte oroa mig för greppet som är min svaga sida. Greppet är väl inget problem för dig? Du drog ju 190 i kronlyft!
Har faktiskt aldrig testat bälte även om jag haft lust till att köpa. Om det kan ge några extra kilo vilket vore härligt. Variation är det bästa, även om man kan tycka bälte är "fusk" så är det ju tillåtet. Det kanske är bålen som tar slut före benen och varför ska benen lida för det? I så fall bättra att ha mer bålträning men ta ut sig fullt i knäböj. Men det är bra att du ligger på en högre nivå i knäböjen nu än när du använde bälte 
|
Just greppet är väl hyffsat, har du sett det passet med kronlyft från min gamla journal?
Bältet vågar jag säga ger minst 10kg extra i både böj och mark, särskilt böjen då du verkligen har nytta av ett kraftigt tryck från buken för att komma upp och hålla dig stabil hela vägen. Jag (tror) jag hade 110kg utan bälte som max i böjen innan jag slängde in bältet i träningen, då gick det fort upp till 120 följt av 125.
Lite som du säger om bältet börjar jag tänka också. Man kan ju variera då och då, "denna vecka kör jag bälte, nästa 2 inte" osv. Olika tränings "vågor" där man börjar lätt första veckan i vågen, följt av explosivt nästa och riktigt tungt på sista med bälte för att göra en riktig "overload",så hade jag planerat ett upplägg till i höst. Den lättare perioden kommer vara mer hypertrofi-inriktad för att nyttja bulken maximalt och lägga på sig lite muskler i samma veva, samt för att återhämta sig tills nästa våg börjar igen. Den explosiva och dynamiska vågen är typ accessoar lyft från de stora lyften; Pausböj, rakmark från platå, kronlyft, golvpress etc. Den del av lyften man behöver extra träning av.
Aja nu börjar jag skriva så mycket igen! Blir lite mycket övningar ville jag iaf komma till! Bättre att hålla en rak linje hela tiden. Jag har en tendens till att göra för mycket av allt. Ska ha kronlyft, rakmark från platå, inte rakmark, ryckmark, sumomark, frontböj, pausböj, bakböj, boxböj med låg och hög låda, breda eller smala, långsam negativ OSV
|
|
|
2013-08-14, 21:38
|
|
It's a curl world.
Reg.datum: Sep 2012
|
Snygga stångroddar där! =)
|
|
|
2013-08-14, 21:49
|
|
Registered User
|
Citat:
Just greppet är väl hyffsat, har du sett det passet med kronlyft från min gamla journal?
Bältet vågar jag säga ger minst 10kg extra i både böj och mark, särskilt böjen då du verkligen har nytta av ett kraftigt tryck från buken för att komma upp och hålla dig stabil hela vägen. Jag (tror) jag hade 110kg utan bälte som max i böjen innan jag slängde in bältet i träningen, då gick det fort upp till 120 följt av 125.
Lite som du säger om bältet börjar jag tänka också. Man kan ju variera då och då, "denna vecka kör jag bälte, nästa 2 inte" osv. Olika tränings "vågor" där man börjar lätt första veckan i vågen, följt av explosivt nästa och riktigt tungt på sista med bälte för att göra en riktig "overload",så hade jag planerat ett upplägg till i höst. Den lättare perioden kommer vara mer hypertrofi-inriktad för att nyttja bulken maximalt och lägga på sig lite muskler i samma veva, samt för att återhämta sig tills nästa våg börjar igen. Den explosiva och dynamiska vågen är typ accessoar lyft från de stora lyften; Pausböj, rakmark från platå, kronlyft, golvpress etc. Den del av lyften man behöver extra träning av.
Aja nu börjar jag skriva så mycket igen! Blir lite mycket övningar ville jag iaf komma till! Bättre att hålla en rak linje hela tiden. Jag har en tendens till att göra för mycket av allt. Ska ha kronlyft, rakmark från platå, inte rakmark, ryckmark, sumomark, frontböj, pausböj, bakböj, boxböj med låg och hög låda, breda eller smala, långsam negativ OSV 
|
Jajjemänsan
Härligt om man kunde fått 10 kg extra, man kunde lagt upp träning så som att man i majoriteten av lyften kör utan bälte men på dagar där man ska maxa/köra riktigt tungt använder sig av bältet.
Oj många övningar men kan säkert vara bra. För mig blir det lätt rörigt med för mycket men om man periodiserar det går det nog alldeles utmärkt!
Lycka till med bulken förresten!
Citat:
Ursprungligen postat av Måsse
Snygga stångroddar där! =)
|
Tack Måsse  Hade planerat 80*6*6 men det gick bra ändå.
|
|
|
|
2013-08-16, 07:58
|
|
Registered User
|
Dagen igår var lite knepig, kändes som om jag inte hade kontroll över någonting alls och hade hundra saker att göra. Så orkade inte uppdatera men jag körde iaf ett pass igår.
Bänkpress
75 kg*4*6
Skittungt, efter denna veckan skiter jag i upplägget jag haft på bänken och kör fritt. Senare hoppar jag på mm2k eller något. Har ni tips på bra bänkprogram så skriv gärna.
Dips
Kv*4
Kv+25*2 PB första gången jag gick över 20 kg.
Kv+25*1
Kv+15*3-4
Pushdown
45 kg*10*3
Varför är jag lika svag i alla pressövningar som jag var för 5 kg sen? Det känns skit. Okej om dipsen inte ökar i samma takt men bänken ska fan röra på sig. Målet på 110 kg till slutet av året känns mer avlägset än någonsin.
Idag skippar jag bänk eftersom jag körde det igår och idag blir det knäböj.
|
|
|
|
2013-08-16, 12:35
|
|
Registered User
|
Knäböj
125 kg*4*4
125*2
Jag kunde säkert fått till en fyra på sista men det var segt, så besparar formen det.
Frontböj
70*3
70*5
70*5
Varför får jag så ont i axeln? Trist då det är en superskön övning annars.
10 set vader
Bra pass. Böjen var bra men jag får nog sluta böja i joggningskor då jag tappade balansen lite. Nästa vecka ska jag sätta lite PB:n i böjen för att sen testa överkompensationen som Tobbey tipsade om eller följa något program.
Lite läskigt idag när en kvinna föll ihop. Hon kunde inte röra sig och efter ett tag kom ambulansen. Hoppas kvinnan mår bra nu.
|
|
|
|
2013-08-17, 11:57
|
|
Do you even PB?
|
Starka dips, jag fick kämpa för att klara 4 reps, med kroppsvikten... Har nu själv börjat köra dem, det var dips som saknades i min träning, så nu är min träning komplett!  Ska inte byta ut eller addera mer saker.
Jaså du är på jakt efter PB:n i böjen  Hoppas du provar min idé, jag har börjat klura ihop något för marken och bänken också som funkar på liknande sätt med reps/set och frekvens. Jag ska ta några vilodagar från och med idag och göra klart marklyft-överkompensationsen, typ göra ett schema som jag själv ska "offra min kropp på" och sätta lite fina PB:n, även på -1000 underskott som jag kört i ett antal veckor nu  Det har dock varit lite fusk med dieten vilket är jävligt dumt då jag inte tjänar något på att överäta någon enstaka dag när största delen av veckan är på underskott. Konstant överskott gäller om styrkan ska stegra hela tiden. Måste vara ihärdig som fan nu, är nära min målvikt.
Senast redigerad av Tobbey den 2013-08-17 klockan 12:00.
|
|
|
2013-08-17, 13:25
|
|
Registered User
|
Bara 4? Tycker du borde kunna göra många fler med tanke på fina stående pressar. Å andra sidan kanske det bara är teknikfel alt ovana.
Ja  det var ett tag sen jag satt något rekord så tiden är kommen nu  Jag får se hur jag lägger upp det sen, nu i början av skolan har jag säkert tid att träna 6 ggr i veckan och då passar det bra att kasta in överkompensationen där. Senare blir det nog 4 pass i veckan.
Du är fan galen som testar det på underskott, men jävligt starkt!
Lycka till med målvikten, släng gärna upp en bild i din journal när du är färdig.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.
|

|