Citat:
Ursprungligen postat av Måsse
Fy fan vad surt kompis... 
|
Word!
Var tänkt som ett lätt pass idag. Men chinsen kändes så bra så jag gick lite hårdare!
Bröst/Rygg
Hantelpress
1x5 35
1x4 35
1x12 25 TuT
Chins
1x1 KV+20 kg
1x1 KV+25 kg
1x1 KV+30 kg [PB +5 kg] - Papper!
1x1 KV+35 kg [PB +10 kg totalt] - Tungt!! Blev lite lite sving framåt med benen sista 5 cm, men det räknar jag!
1x12 KV - Bakom nacken
Militärpress
1x5 50
1x3 55 - Push-press.
Kronlyft i smith
1x3 120
1x3 140 [PB +5 kg]
1x3 160 [PB +25 kg]
Baksida axlar
2x9 8 kg
Passet kändes otroligt bra, trots träningsvärk i triceps, biceps & traps och 1 dags mindre vila. Där ser man vad lite sömn och frukost kan göra

Trodde aldrig jag skulle göra 5 reps på hantelpressen efter gårdagens tricepspass. Har definitivt en 6a eller 7a i mig med rätt vila.
Chinsen gick som sagt grymt! 30 kg kändes så sjukt lätt (Bara gjort lite mer än en halv rep tidigare på 30), så jag gav mig på halva kroppsvikten! Bam! Nu siktar vi mot 40 kg!!
Kronlyftet gick bra. Första gången jag kör på väldigt länge. Dock lite känningar i baksidan, vilket kändes på 160 speciellt. Dock bra form på alla vikter och reps. Senast på 135 så var formen dålig och bara 2 reps. Nu fick jag till buktrycket grymt bra och ryggen var fin hela vägen. Finns definitivt mer att hämta med en hel baksida! Kändes bra i erector! Startade precis under knäna.