2013-02-05, 18:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Rygg med marklyft
Bra pass idag! Har kört mycket triggerpunktsbehandling på mina höftböjare, vilket märktes i marken.
Har varit snorig som satan i 3 dagar nu, men det är bara att #KUGGAUPP och strunta i att bli sjuk helt enkelt!
Marklyft:
70 x 5
120 x 5
170 x 5
220 x 2
240 x 3
220 x 3
220 x 3
Latsdrag:
15, 12, 12 reps
Sittande "proxy-rodd": - pro lat bar
15, 12, 10 reps
Hantelrodd:
14, 10, 12 reps
Baksida axlar i cable: - liggande på rygg
20, 15, 12, 15 reps
Baksida axlar i maskin:
14, 12, 10 reps
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes
Nice journal. Personligen så tror jag byggarträning har sin plats, dels för att det faktiskt funkar och för att det är viktigt att ''hitta'' rätt muskel i samtliga övningar. Jag har experimenterat med byggar/pumpträning och när jag gick tillbaka till ''vanlig'' träning så fick jag betydligt bättre pump/tryck/kontakt i övningar, även bättre utveckling i mina problemområden trotts inga ändringar i kost osv.
När jag har tid och ork ska jag läsa igenom hela journalen, kriga på Proxy!
|
Håller helt och hållet med! När man sorterar bort all broscience och finesser och tittar på grundprinciperna, så kan man lära sig mycket av duktiga "byggare" - om det är muskelmassa man vill ha.
Tack så mycket, och ha så skoj att läsa igenom alla sidor av svammel!
Citat:
Ursprungligen postat av ameiner
Förstår inte hur du kan vara så jävla stark!
Saknar v-logg's!!
|
Jag lyfter mammas matkassar och gör massa situps!  Den kommer troligtvis upp innan helgen, lugn och fin.
|
|
|
2013-02-05, 18:26
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy
[IMG]STUDIOBILD[/IMG]
|
Löjligt schyst fysik, dem pecs...
Citat:
Ursprungligen postat av extra kakao
Din spotifylista, det är i stort sett den enda jag lyssnat på de senaste dagarna. 
|
Whär is itt?
|
|
|
2013-02-05, 18:28
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2009
|
Bra marklyft, Sittande "proxy-rodd" explain naow. plz
|
|
|
2013-02-05, 18:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tediiieee
|
+1. Låter spännande!
|
|
|
2013-02-05, 21:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey
Löjligt schyst fysik, dem pecs...
Whär is itt?
|
Muchas gracias! Skyller allt på ljuset.
Here it is: http://open.spotify.com/user/1143771...zmGgC6Vrqx5bFh
Citat:
Ursprungligen postat av Tediiieee
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tokruska
+1. Låter spännande! 
|
Haha, det är egentligen Big Jave som kom på benämningen 'Proxy-rodd'.  Om Axon ska ha sina curls, så ska jag ha min rodd!
Man kör helt enkelt sittande rodd med en stång som denna, greppar precis i böjen (jag gör åtminstone), håller kroppen upprätt, och roddar. Istället för att fälla ut armarna så spänner jag även latsen och håller nere dom något. Drar stången mot nederkanten på pecsen ungefär.
Känns galet bra om man får till den!
|
|
|
2013-02-05, 22:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Klickade på din länk för att bli " rippad på 4 veckor". Kände mig mer fet och svag än rippad när jag läste och såg bilderna här..
|
|
|
2013-02-05, 22:02
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av marcusbranden
Klickade på din länk för att bli " rippad på 4 veckor". Kände mig mer fet och svag än rippad när jag läste och såg bilderna här.. 
|
Har det gått 4 veckor än?
|
|
|
2013-02-05, 22:05
|
|
|
It's a curl world.
Reg.datum: Sep 2012
|
Helgalna mark som vanligt!!
|
|
|
2013-02-05, 22:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Triggerpunktsbehandling, upplys mig om detta !?  Bra kört idag på gymmet annars biffen, fick smygkika lite på dina övningar
|
|
|
2013-02-05, 22:46
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av asareborn
Triggerpunktsbehandling, upplys mig om detta !?  Bra kört idag på gymmet annars biffen, fick smygkika lite på dina övningar 
|
Tack, men det vart rätt slappt efter marken tycker jag.
Jo, triggerpunktsbehandling! Varje muskel har ett antal punkter där den är känslig. Enkelt förklarat så gör det förbannat ont om man trycker där när muskeln är spänd eller inflammerad eller så. En kort muskel är en spänd muskel, därför gör det jäkligt ont när man tryck på just dessa punkter.
Detta utnyttjar man genom att trycka hårt på dom i en stund för att få muskeln att slappna av. Jag gör det 2-3 gånger á 30 sekunder för det mesta. Riktigt jäkla bra för att få spända muskler att slappna av!
Citat:
Ursprungligen postat av Måsse
Helgalna mark som vanligt!!
|
Danke!
|
|
|
2013-02-05, 23:06
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Tack, men det vart rätt slappt efter marken tycker jag.
Jo, triggerpunktsbehandling! Varje muskel har ett antal punkter där den är känslig. Enkelt förklarat så gör det förbannat ont om man trycker där när muskeln är spänd eller inflammerad eller så. En kort muskel är en spänd muskel, därför gör det jäkligt ont när man tryck på just dessa punkter.
Detta utnyttjar man genom att trycka hårt på dom i en stund för att få muskeln att slappna av. Jag gör det 2-3 gånger á 30 sekunder för det mesta. Riktigt jäkla bra för att få spända muskler att slappna av!
|
Okej och detta gör man själv hemma eller? Skulle det funka på låt oss säga, stela och ömmande bröst/axel/nack-muskler? Har en del problem med det, framförallt i pressövningar; bänk och militär typ :P
|
|
|
2013-02-05, 23:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av asareborn
Okej och detta gör man själv hemma eller? Skulle det funka på låt oss säga, stela och ömmande bröst/axel/nack-muskler? Har en del problem med det, framförallt i pressövningar; bänk och militär typ :P
|
Om man når så kan man göra det!  Om man vet var punkterna sitter d.v.s. Höftböjarna gör jag själv, men infraspinatus som har sina punkter bak på skulderbladen får mamsi hjälpa mig med.
Större muskler kan man rakt av nypa i, det ger samma effekt. Stela traps t.ex.
Vill du att jag ska ta en kik på dina axlar? Om du nu har ont.
|
|
|
2013-02-06, 00:06
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Japp hittade den där bak, grym fysik proxy.
|
|
|
2013-02-06, 15:28
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Om man når så kan man göra det!  Om man vet var punkterna sitter d.v.s. Höftböjarna gör jag själv, men infraspinatus som har sina punkter bak på skulderbladen får mamsi hjälpa mig med.
Större muskler kan man rakt av nypa i, det ger samma effekt. Stela traps t.ex.
Vill du att jag ska ta en kik på dina axlar? Om du nu har ont.
|
Okej låter absolut intressant! Min smärta sitter främst i bröstmuskeln, i "skarven" bröstmuskel/axel/nyckelben. Get it ?  Vet inte vad området kallas och mina skills i google hjälpte mig inte heller rätt
|
|
|
2013-02-06, 17:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2012
|
Citat:
Man kör helt enkelt sittande rodd med en stång som denna, greppar precis i böjen (jag gör åtminstone), håller kroppen upprätt, och roddar. Istället för att fälla ut armarna så spänner jag även latsen och håller nere dom något. Drar stången mot nederkanten på pecsen ungefär.
Känns galet bra om man får till den! 
|
Testade övningen, fick riktigt bra kontakt, man fick köra mycket lägre vikt och verkligen känna hur det jobbade!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:59.
|

|