Då var det dags för en ny journal, kände att jag behövde en ny start med skrivandet här på kolozzeum då det blivit lidande sen jag startade min träningshemsida.
Kort info om mig:
Pojkspoling på 18 år som älskar att träna. Lagt av med alla sporter för att kunna satsa för fullt på fitnessfive, men har lirat bland annat fotboll i 12 år. Med diverse sporter på sidan om det
I skrivande stund väger jag 72.5 kilo på morgonen efter ett medellångt toabesök. Har gjort 2 tävlingar detta år (F5 & Kraft och Hälsa Mästerskapen) som har gjort att jag nu vet vad jag vill lyckas med inom träningen.
Kommer att uppdatera med bilder på dagsformen senare idag och har ni några frågor så är det bara att ställa dem!
Stats både gamla och nya: (Dem flesta är gjorda med en kroppsvikt på 72 kilo)
Sitter just nu och käkar samtidigt som jag laddar upp inför benpasset som går av stapeln klockan 19. Blir eventuellt en maxning, beror på hur jag känner mig!
Passar på att länka lite filmer som inte kommit upp på kolozzeum pga omständigheter. En är från igår där min kompis löpte, och den andra är den sista delen av "dokumentären" jag gjorde om min resa till Fitnessfive/Kraft & Hälsa Mästerskapen
Gaah. Haft en riktigt tung dag, sömnen var inte bra alls sedan 8 timmars tungt jobbande gjorde inte dagen lättare. Men det är bara att kriga på! Benböjen gick inte som planerat men ska prova 150 inom 3 veckor och då ska de sitta! Var inte långt bort från att klara maxningen idag..
Känns som om jag har tappa lite styrka under dieten, men börjar komma tillbaka sakta men säkert. Har som sagt droppat vikterna lite grann så jag kör så pass strikta och fina repetioner som möjligt och inte dumlastar. Alla repetitioner i fitnessfive-grenarna utförs ALLTID med godkänt utförande.
Har även mailat iväg en stor order från gym-varuhuset med bland annat kreatin så nu känns allting mycket bättre..
Cykel
5 minuter för att få igång kroppen som var som en degklump. Som tur var började aminosyrerna kicka in här.
Benböj
20x10
50x5
80x3
110x1
130x1
140x1
147.5x0.5 - Fan så nära, kom fel när jag gick ner..
125x3 - #Papper
Hacksquat ATG 3 sekunders stopp i bottenläget
60x5
100x5
110x5
120x3 - #Papper återigen
Liggande lårcurl Squezeee
8x15
10x10
6x20
Vader i benpressen
Totalt 10 set till krampning.. "I command you to grow!"
Helkroppsstretching + triggerpoint
20 minuter. Känner mig som en helt ny människa efter detta!
Nu blir det att sova eftersom klockan ringer 05.00 och jobbet kallar. Sånna här gånger man verkligen förstår vilket jobb det krävs för att orka med tränandet på hög nivå samtidigt som man har ett 8 timmars fysiskt arbete som ska hinnas med.. Vill knappt tänka på hur det ska gå i framtiden när man har ungar också
Löjligt bra pass idag! Hade grym kontakt, styrka, fokus.. helt enkelt allting var på plats idag! Trots 5 timmars sömn och en tung arbetsdag. Får tacka Brutal fx och Xtend för hjälpen
Sidolyft - Rotatorcuff - Hopprep
10 minuter för att få in lite blod i involverade muskler.
Bänkpress Alla F5 godkända.
Uppvärmning: 20/40/60/80
97.5x3 - Ökning med 2.5 kilo från förra veckan, easy shit!
100x3 - Ökning med 5 kilo från förra veckan, still easy shit!
117.5x1 - Negativ i 10 sekunder.
112.5x1 - Personbästa, efter alla dessa set?
90x8
Stående militäpress
Uppvärmning: 20/40
60x3,3,3 - Ökning med 5 kilo från förra veckan. Ökar med 2.5 kilo till nästa pass.
Riktigt nöjd med passet. Har ändrat mitt grepp i bänkpressen från lillfingret på ringen till pekfingret, alltså stor skillnad. Var lite ovan på uppvärmningsseten men verkade funkar bättre för mig i slutändan! Har ju som sagt sänkt vikterna lite grann för 2 veckor sen för att bygga upp en stabil och bra grund, inte fuska på en endast repetition numera. Och nu är jag tillbaka på dom gamla vikterna fast med betydligt striktare :thumbuo: Börjar även med uppladdningsfasen av kreatinet nästa vecka så nu jävlar ska jag bli stark!!
Sitter just nu med en kopp kaffe eftersom det är 9 fika.. Behöver all energi jag kan få! Men snart är det lunch så då blir det att käka buffé Hoppas att kollisarna gör sitt då..
Senare idag/ikväll skall ryggen slaktas! Uppdaterar efter passet as usual
Tung dag som vanligt. Att man ska ha så jävla svårt för att somna på kvällarna.. aja krigar på 100% ändå
Dagens pass gick bra. Fick bra kontakt och hade bra fokus trots att jag inte hade ätit 7 timmar.. drack lite bcaa samt en banan innan träningen sen var det beast mode ON!
Nöjd med passet. Tog massa poseringbilder men dem raderades från mobilen?! Så jag postar en taskig bild från passet. Vila imorgon sen är det armar på schemat. Muskelgrupperna som släpar efter just nu tillsammans med benen.
Har gjort en podcast såhär under vilodagen så gå in på hemsidan som jag länkar i min signatur för att se den, perfekt att läsa innan läggdags eller när ni har tråkigt
Den består av 30 minuters babblande om vilka vi är, våra träningsbakgrunder samt om kosttillskott och hur träning- tävlingsåret har varit! Skriv gärna vad ni tycker om den samt om det är något ni vill att vi ska prata om i nästa podcast.
Idag köttade vi armar redan 08.00 imorse. Gick helt okej, passet gick segt i början men det gick bättre ju längre in i passet vi kom. Styrkan var rätt så bra faktiskt! Nu blir det att ha kul ikväll med vänner Imorgon kommer vi köra ett sent natt pass samtidigt som vi kommer ta lite nya bilder till hemsidan som ska uppdateras inom kort
För er som har missat podcasten så gå in och lyssna på den här! Vi kommer göra en ny nästa vecka så skriv gärna vad ni vill att vi ska ta upp och diskutera lite om, vore grymt kul Nu till passet!
Uppvärmning
Hopprep - Sidolyft - Tricepsövning (För att få in blod i musklerna)
Dips
KVx12
+20x5
+30x5
+40x5
+45x5
+50x5 PB!
KVx23,23
F5-curl
20x10
30x5
35x5
40x5
45x5
37.5x8
37.5x6 -> 30x6
Smalbänk Ingen styrka alls här? Full fokus på negativa och kontakt. Körde sista setet med övningen som finns i filmen.
50x10
70x6 -> 50x6
70x6 -> 50x6
40x? Räknade inte körde bara på.
Preacher curl Ez-bar
4 set, räknade inte repetitionerna. Pumpade på som satan och bytte vikter fram och tillbaka, tog grymt bra!
Overhead rope pushdowns superset Enarms pushdowns
6 set, samma här. Pumpade på!
Hammercurl i kabel superset Preacher curl i kabel
3 set, död!!
6 set.
Lårcurl
6 set.
Benpress
6 set.
Vader i benpressen
6 set.