Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport > Allmänt - Styrkelyft

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-28, 00:41   #31
Lind79
Registered User

Reg.datum: May 2008
Jag har sett en tjej bli lindad stenhårt och därefter böjer djupt med 110 kg på axlarna. Att man inte kommer djupt nog pga för hård lindning känns som en psykologisk effekt.
Gammal 2012-12-30, 20:30   #32
PowerSlize
Registered User

Reg.datum: Nov 2010
Helvete vad ont de gör i knävecken att böja med lindor. Någon som har tips på hur man lindrar detta?

Nån som provat ha tights eller långkalsonger under lindorna? hjälper detta?
PowerSlize är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-30, 22:48   #33
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av PowerSlize Visa inlägg
Helvete vad ont de gör i knävecken att böja med lindor. Någon som har tips på hur man lindrar detta?

Sist jag ställde den frågan fick jag en dörrving och "jisses, dagens ungdom..." mumlad efter mig.

Man biter ihop och vänjer sig helt enkelt... Du skulle kunna linda mjukare till en början för att vänja dig.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-31, 00:05   #34
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:

Äh, det gör bara enormt jätte ont de första 6 månaderna, sen blir det sakta bättre och efter 1 år eller så gör det bara ont

Prova korslinda innerst, gärna att någon annan gör det, då blir det smärta på riktigt!

Blåmärke ingår föresten, det får du på köpet.

Ärkefetto
Filmtajm
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-01, 13:46   #35
Zacke
Registered User

Reg.datum: Aug 2003
Citat:

Som svar på fråga två, det hjälper inte särskilt mycket med tights. Du kan prova med vanliga långbrallor. Men då missar du själva poängen med lindorna, att de ska sitta väldigt tajt.

Jag minns fortfarande första gången jag provade att linda, då kunde jag inte ens linda knän ordentligt. När jag böjde på benen trodde jag att det var något fel eftersom det kändes som om lindorna skar in i knäna.

Men sedan insåg jag snabbt att det är så det ska vara.

Numera så känner jag inte av lindor överhuvudtaget, oavsett hur hårt jag lindar.

Det hjälper lite om du lindar knäna utan att det blir "ryckigt", att du lägger på varven tajt och jämnt, och med samma spänning hela tiden. Då sitter lindan jämnhårt och gör enligt min mening mindre ont.

Mitt tips är att du lindar knäna ofta under en inledande period, så att du dels vänjer dig vid känslan, dels får bra lindningsteknik.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:52.