Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-19, 19:48   #16
Fet
Registered User

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
stats då stats nu?
Inte för att jag tränar för att bli stark men: Tror bänken var runt 50, nu vet jag inte riktigt, mellan 115-120

Mark runt 100 i början, kanske 100 kg exakt. nu 195.
Ingen aning vad knäböj var på i början, disco tränade i början och började med benpressar. Maxet nu är 155.
Fet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:50   #17
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Du har ju ändå gått upp 30kg på dessa 3år. Om du inte bara blivit smällfet så tycker jag det verkar som du har lite skev självbild. Men det är ju svårt att veta hur mycket av dessa kilon som är muskler, särskilt om du inte vill lägga upp bilder.

Försök hitta lite stats på övningar du gjort genom hela din träningskarriär så du kan jämföra hur mycket starkare du är nu jämfört med då. Där kan du nog hitta en hel del motivation.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 19:57   #18
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du har ju ändå gått upp 30kg på dessa 3år. Om du inte bara blivit smällfet så tycker jag det verkar som du har lite skev självbild. Men det är ju svårt att veta hur mycket av dessa kilon som är muskler, särskilt om du inte vill lägga upp bilder.

Försök hitta lite stats på övningar du gjort genom hela din träningskarriär så du kan jämföra hur mycket starkare du är nu jämfört med då. Där kan du nog hitta en hel del motivation.
+1

Något har ju defenitivt hänt. Man brukar väl säga att längden minus 100 i tävlingsform är omkring det som man kan uppnå ren. Dom flesta som är grova som jag tror är rena har hållit på i 10 år. Du har kommit en bit på vägen ge inte upp nu.

Att sätta upp konkreta mål kanske kan hjälpa med motivationen. Ställ siktet på en amatörtävling eller styrkemål om det känns relevant.
Gammal 2012-12-19, 19:59   #19
DSBM
Registered User

DSBMs avatar

Reg.datum: Dec 2008
Du har gjort riktigt grymma styrkeökningar jämfört med mig, och jag i har gjort ganska bra ifrån mig jämfört med de svenssons i min bekantskapskrets.

50 till 120 i bänk på tre år är riktigt bra, en bra bit över snittet vad de flesta presterar vågar jag påstå. Det sitter i ditt huvud, att jämföra sig med folk på internet vars bakgrund man inte har en aning om gör dig varken klokare eller gladare.

Försök vara stolt över dina framsteg. Fokusera på de styrkeökningar du gör (svart på vitt) istället för att se dig i spegeln. Man vänjer sig snabbt vid sin spegelbild och blir "hemmablind", lätt att missa att man faktiskt växer.
Böj: 140,5 Bänk: 102,5 Mark: 170,5 Press: 70,5 Gripper: 2*CoC#3
En lång 90:as kamp mot vekheten
DSBM är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:02   #20
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Förstår precis hur du känner dig, kolozzeum verkar ha en skara med genetiska gudar som bara behöver gå in på gymmet och peta på en skivstång för att få en kropp som en grekisk gud och styrka som självaste Hercules. Många gånger har jag slagit ett nytt PB i någon övning eller tyckt mig vara i "mitt livs form", bara för att bli sparkad på när jag ser hur jämngamla killar som jag tränat ungefär lika länge som jag vara mycket starkare och ha mycket bättre form.

Det ligger mycket psykiskt ska jag säga, försök lära dig att endast jämföra med dig själv. Sätt upp Dina mål och Dina regler. Det är bara du som svarar på träning som du gör. Det är bara du som kan bestämma hur hårt du ska strida för att nå dina mål och det är du som njuter mest av att du har nått dina mål, ingen annan. Visst kanske man får en sjysst kommentar i stil med "bra jobbat, kör hårt" på kolozzeum, men det är bara du själv som vet hur jävla skönt det känns när man spräckt dendär jävla barriären för att nå ditt mål.

Sen gällande ditt träningsschema, så kanske 3-1-3 inte är något för dig och du kanske ska prova något annat? Jag har iallafall svarat väldigt bra på en variant av 5x5, som egentligen är till för att öka maxstyrkan men jag både växer och blir starkare av det. Något för dig att prova på kanske?

EDIT: Sen vill jag säga att du faktiskt har gjort grymma styrkeökningar!
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:03   #21
Vitlök
Registered User

Vitlöks avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Fet Visa inlägg
Inte för att jag tränar för att bli stark men: Tror bänken var runt 50, nu vet jag inte riktigt, mellan 115-120

Ingen aning vad knäböj var på i början, disco tränade i början och började med benpressar. Maxet nu är 155.
Ganska låga vikter för din kroppsvikt. Du skriver att du inte tränar för att bli stark, men det är kanske det som är problemet? Prova kör en period där du försöker bli så maxstark du bara kan och se vad som händer.
Annars tycker jag att du ska prova gå ner ~20kg, känns som om du lättare kommer kunna se resultat om du har lägra bf%.
Ålder:18 Vikt:79kg Längd:181cm (2013-02-16)
Vitlök är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:27   #22
Tyrwing
Registered User

Tyrwings avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
85 kg i bra form på 189-190 cm tror jag inte skulle se "smalt" ut.
Undrar det, väger 90 på 193 dock runt 14%. Ser otroligt smal och spinkig ut fortfarande. Beniga armar, axlar, etc.
Tyrwing är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:36   #23
ebbmp
Registered User

ebbmps avatar

Reg.datum: Mar 2012
Upp m huvet, räta på ryggen, plocka fram glöden du hade i starten och va stolt över dina framsteg som inte e fy skam
Av alla som tränat lika länge som dig så har du ett fåtal framför dig men desto fler efter dig i styrka, vara grov osv. Glöm inte det dom dagar det ballar ur i skallen.
Pumpa upp självförtroendet igen, montera ned spegeln ett tag, jämför enbart dina egna mått, vikter etc för progressiv utveckling och glöm inte för sjutton gubbar att göra andra roliga saker vid sidan om träningen.

Tyst, tyckte jag hörde ett sprakande i brasan.
Är det månne glöden din som börjar pyra igen?
ebbmp är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:41   #24
JackieBoy
Registered User

JackieBoys avatar

Reg.datum: Apr 2012
Citat:

Med dom statsen borde du ju se riktigt bra ut om du väl deffar.

EDIT: Ryan Gosling osm har jävligt opti kropp (enligt mig) väger under 80kg på 186 cm, och jag tycker inte han ser ut som en räka i t-shirt direkt.

Senast redigerad av JackieBoy den 2012-12-19 klockan 20:46.
JackieBoy är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:47   #25
HMS Laestander
Registered User

HMS Laestanders avatar

Reg.datum: Aug 2012
Citat:
Nej, jag vet. Jag tror inte jag kommer sluta heller. Att se hur jag sakta tynar bort skulle göra mig deprimerad som fan. Men att fortsätta träna med dåliga resultat är inte speciellt roligt det heller....
Då har du ju gjort valet!

Enda som saknas är krigandet. Tycker själv att det går mycket i perioder. Det du måste tänka på är att Du är Du, och ingen annan kan vara Du på samma sätt som Du inte kan vara någon annan. Därmed får du göra det bästa av dina egna förutsättningar. Känner du det som något jobbigt, så försök att inte kolla på andra. Fokusera på dig själv. Du har ju ökat ganska markant i många övningar sett till dina stats, så det är ju inte helt åt helvete.

Skulle du kunna lägga hit en bild så man kan få se hur det ser ut? Jag får känslan av att du har fått en felaktig uppfattning om dig själv, möjligtvis.

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:49   #26
SteelPulse
Registered User

SteelPulses avatar

Reg.datum: Apr 2011
Vafan, 30kg på 3 år är väl sjukt bra om inte blivit supertjock. Jag har ökat 10 kg på 1.5 år, något jag är stolt över, även om kanske hälften är fett.

Var glad att du tex inte skadat dig och inte kan träna i huvudtaget.
SteelPulse är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:49   #27
Kål
Banned User

Reg.datum: Oct 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Förstår precis hur du känner dig, kolozzeum verkar ha en skara med genetiska gudar som bara behöver gå in på gymmet och peta på en skivstång för att få en kropp som en grekisk gud och styrka som självaste Hercules. Många gånger har jag slagit ett nytt PB i någon övning eller tyckt mig vara i "mitt livs form", bara för att bli sparkad på när jag ser hur jämngamla killar som jag tränat ungefär lika länge som jag vara mycket starkare och ha mycket bättre form.
Det är lite det som är grejen med kolozzeum.

Yttrar man ett ord om doping är det bann direkt. Därför är det ingen som skriver ner sina misstankar utan helt enkelt ryggdunkar.

Goebbels sa en gång i tiden något i stil med "Säg en lögn tillräckligt många gånger så kommer det förr eller senare att bli sanning". Samtliga på kolozzeum som har hög status/är moderator skriver ofta hur imponerade de är på den och den som fått bra placeringar utan doping. Opponerar någon sig så ryker dem. På så vis är det också bara ryggdunkarna som är kvar vilket leder till att forumet i stort sett bara huseras av folk som är med på budskapet - Ingen framträdande person på kolo är dopad.

Om personen inte blir bannad så rycker några fan boys in och skriker halsen ur sig och avslutas med någon tungviktare som nonchalant skriver "Ha ha ha, vad är du för liten skitunge? Böjer du ens 100kg? Då fattar jag att du behöver doping och sedan börjar misstänka andra". Folk vill vara en del av gruppen, ansluter sig och börjar agera fan boys.

TS. Hela kolozzeum är i stort sett överens om att det krävs doping i stora mängder för att nå en världsrekord i nästan alla idrotter. Det har jag till och med sett mods skriva. När någon på kolo plockar hem ett VM-guld är det dock andra bullar. Den jävlar som ens vågar tänka tanken att Jamroz skulle vara dopad.

Gå in på flashbacks dopingforum. Klicka dig igenom de kurrapporterna med bilder så kommer du snart förstå att det allt ifrån pojkar på 65kg till bjässar i SM som slänger i sig gramdoser. Det är ingen idé att du börjar jämföra dig tills du tävlar/vet exakt vad han håller på med.

*Jag anklagar inte någon. Ni får dra era egna slutsatser.
Kål är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:56   #28
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Så mycket som jag vrider mig för att erkänna det, så ligger det nog tyvärr lite sanning i det Kål säger. Mer än så vågar jag inte säga. Men låt oss inte göra detta till denna typen av trådar nu, det viktigaste är att TS slutar att jämföra sig med alla andra, det kommer alltid finnas starkare och större killar och tjejer. Det är viktigt att veta vad man själv har gjort för att nå dit man är nu och våga vara stolt över sina prestationer och håller huvudet högt.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 20:57   #29
Bumb
Registered User

Reg.datum: Sep 2012
Herregud ta dig samman karl du låter ju som en liten fjortis med anorexia som tycker hon är för tjock.

Livet handlar väl ändå om mera saker än att se "sjukt biffig/farlig/grov/vältränad ut.

Börja träna ditt självförtroende mer istället för dina muskler!
Bumb är inte uppkopplad  
Gammal 2012-12-19, 21:05   #30
exevision
Registered User

exevisions avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:

Det där är väll inte alls dåligt!

Sen så bygger du bättre om du undviker att ha allt för mycket fett på kroppen.
exevision är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:49.